Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 7675
Acord d’aprovació definitiva de l’expedient número BEP01/2020 de modificació de Bases d’execució del Pressupost general del Consell de Mallorca per a l’exercici 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovat inicialment, en sessió ordinària del Ple d'aquesta corporació que va tenir lloc el dia 9 de juliol de 2020 i transcorregut el termini d'exposició al públic sense que s'hagi formulat cap reclamació, queda definitivament aprovat l'expedient núm. BEP01/2020 de modificació de Bases d'execució del Pressupost general del Consell de Mallorca per a l'exercici 2020, que seguidament es transcriu:

“Vist la memòria justificativa  de la directora insular d'Hisenda i Pressupost de 29 de juny de 2020 en relació a la modificació de les base d'execució 49 del pressupost del Consell de Mallorca per a l'exercici 2020.

Vista la provisió del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, de 29 de juny de 2020, d'incoació d'un expedient de modificació de les bases d'execució del pressupost.

A l'objecte d'adequar les bases d'execució del pressupost corresponent a l'exercici 2020, i atès l'informe favorable de la Intervenció General, aquest conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca, proposa al Ple que adopti el següent

ACORD:

PRIMER.- Modificar les Bases d'execució en el següent sentit:

On diu:

Base 49: Exempció de fiscalització prèvia  

1. No estaran sotmesos a fiscalització prèvia els expedient de despesa pressupostària següents: 

a) Les despeses de material no inventariable

b) Els contractes menors.

c) Les despeses de caràcter periòdic i de tracte successiu una vegada fiscalitzada la despesa corresponent al període inicial de l'acte o el contracte del qual derivin, i les seves modificacions.

d) Les despeses menors de 3.005,06 euros que, d'acord amb la normativa vigent es facin efectius mitjançant el sistema de bestretes de caixa fixa. 

2. Són despeses de material no inventariable als efectes d'aquesta base, les originats per a l'adquisició de béns en els quals concorrin les següents característiques: 

a) Ser béns fungibles.

b) Tenir una durada previsiblement inferior a l'exercici pressupostari.

c) No ser susceptible d'inclusió en inventari.

d) Ser despeses que previsiblement siguin reiteratives. 

2.1. Així mateix, la classificació econòmica d'aquestes despeses s'han d'ubicar taxativament en l'article 22: Material, subministraments i altres: conceptes 220 i 221  previstos en l'Ordre EHA 3565/2008, de 3 de desembre, per la qual s'aprova l'estructura dels pressuposts de les entitats locals. 

2.2. Les despeses d'aquesta naturalesa es tramitaran atenent a la LCSP, tenint en compte el seu valor estimat. 

3. L'expedient de contractació en contractes menors es regirà i contindrà la documentació que disposa l'article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la que es traspassen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014; en el sentit que disposin les instruccions, les pautes d'interpretació i d'aplicació de la legislació de la contractació pública de la Oficina independent de regulació i supervisió de la contractació (OIReScon), seran  d'aplicació pel Consell de Mallorca, amb excepció del previst específicament en aquesta Base. 

3.1  En els contractes menors d'import inferior a 5.000 euros (IVA exclòs) quan es disposi ja de la factura, es presentarà la documentació de l'expedient que determina la instrucció de l'OIReScon, amb l'excepció de tres pressuposts, atès que suposa un obstacle per cobrir de forma immediata les necessitats que en cada cas motivin el contracte menor. A més, s'aportarà la següent documentació: 

i. Proposta de document comptable ADO en provisional.

ii. Factura degudament conformada amb els requisits que determina la legislació  vigent.

iii. Proposta de resolució motivada d'aprovació del contracte menor, així com d'autorització, disposició i reconeixement de l'obligació. La Intervenció validarà les propostes de documents comptables ADO prèvia comprovació que existeix intervenció  prèvia favorable de l'acte que conté el reconeixement d'obligacions. 

3.2. S'han de tramitar mitjançant document comptable AD aquells contractes menors en els quals no sigui possible incorporar la factura corresponent al reconeixement de l'obligació abans de 31 de desembre. 

4. Concepte i tramitació de despeses de caràcter periòdic i demés de tracte successiu. 

4.1. Són despeses de caràcter periòdic i tracte successiu les derivades de l'execució d'actes o contractes que regulen una sèrie de lliuraments o prestacions periòdiques que perviuen durant un temps perllongat. S'inclouen tant les operacions d'arrendament, com de serveis i subministraments en les quals l'empresari s'obliga a entregar una pluralitat de béns, o prestar una sèrie de serveis, de forma successiva i per preu unitari, sense que la quantia total es definí amb exactitud, per estar subordinats, els lliuraments o els serveis, a les necessitats de l'Administració. 

4.2. La tramitació d'aquestes despeses serà la següent: 

a) Estarà sotmès a fiscalització prèvia l'autorització i disposició de la despesa corresponent al període de l'acte o contracte inicial, o les seves modificacions. 

b) En exercicis posteriors, per a la tramitació de la proposta de reconeixement de l'obligació serà necessari identificar el número de referència de fiscalització del contracte i el número de document comptable AD de l'exercici anterior. 

5. Als expedients de despesa exemptes de fiscalització prèvia,  la intervenció general podrà delegar en personal funcionari dels òrgans administratius dels centres gestors per a l'emissió d'operacions definitives d'autorització i disposició de la despesa A i/o D amb el suport dels actes d'autorització o disposició de la despesa exemptes de fiscalització prèvia. 

6. En tot cas,  en aquests tipus d'expedients, la resolució de reconeixement de l'obligació s'ha de sotmetre a intervenció  prèvia abans de la seva aprovació, atès que la fase de reconeixement d'obligacions no està exempta de intervenció prèvia.

7. La revisió dels expedients que figuren en aquesta base es realitzarà per la Intervenció General amb posterioritat dins de les actuacions de control financer que es planifiquin en el Pla Anual de Control Financer.

Ha de dir: 

Base 49: Exempció de fiscalització prèvia  

1. No estaran sotmesos a fiscalització prèvia els expedient de despesa pressupostària següents: 

a) Els contractes menors.

b) Les despeses de caràcter periòdic i de tracte successiu una vegada fiscalitzada la despesa corresponent al període inicial de l'acte o el contracte del qual derivin, i les seves modificacions. 

c) Les despeses menors de 3.005,06 euros que, d'acord amb la normativa vigent es facin efectius mitjançant el sistema de bestretes de caixa fixa. 

2. L'expedient de contractació en contractes menors es regirà i contindrà la documentació que disposa l'article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la que es traspassen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014; en el sentit que disposin les instruccions, les pautes d'interpretació i d'aplicació de la legislació de la contractació pública de la Oficina independent de regulació i supervisió de la contractació (OIReScon), seran  d'aplicació pel Consell de Mallorca, amb excepció del previst específicament en aquesta Base.  

2.1  En els contractes menors d'import inferior a 5.000 euros (IVA exclòs) quan es disposi ja de la factura, es presentarà la documentació de l'expedient que determina la instrucció de l'OIReScon, amb l'excepció de tres pressuposts, atès que suposa un obstacle per cobrir de forma immediata les necessitats que en cada cas motivin el contracte menor. A més, s'aportarà la següent documentació:  

i. Proposta de document comptable ADO en provisional.

ii. Factura degudament conformada amb els requisits que determina la legislació vigent.

iii. Proposta de resolució motivada d'aprovació del contracte menor, així com d'autorització, disposició i reconeixement de l'obligació. La Intervenció validarà les propostes de documents comptables ADO prèvia comprovació que existeix intervenció  prèvia favorable de l'acte que conté el reconeixement d'obligacions. 

2.2. S'han de tramitar mitjançant document comptable AD aquells contractes menors en els quals no sigui possible incorporar la factura corresponent al reconeixement de l'obligació abans de 31 de desembre. 

3. Concepte i tramitació de despeses de caràcter periòdic i demés de tracte successiu.  

3.1. Són despeses de caràcter periòdic i tracte successiu les derivades de l'execució d'actes o contractes que regulen una sèrie de lliuraments o prestacions periòdiques que perviuen durant un temps perllongat. S'inclouen tant les operacions d'arrendament, com de serveis i subministraments en les quals l'empresari s'obliga a entregar una pluralitat de béns, o prestar una sèrie de serveis, de forma successiva i per preu unitari, sense que la quantia total es definí amb exactitud, per estar subordinats, els lliuraments o els serveis, a les necessitats de l'Administració. 

3.2. La tramitació d'aquestes despeses serà la següent: 

a) Estarà sotmès a fiscalització prèvia l'autorització i disposició de la despesa corresponent al període de l'acte o contracte inicial, o les seves modificacions. 

b) En exercicis posteriors, per a la tramitació de la proposta de reconeixement de l'obligació serà necessari identificar el número de referència de fiscalització del contracte i el número de document comptable AD de l'exercici anterior. 

4. Als expedients de despesa exemptes de fiscalització prèvia,  la intervenció general podrà delegar en personal funcionari dels òrgans administratius dels centres gestors per a l'emissió d'operacions definitives d'autorització i disposició de la despesa A i/o D amb el suport dels actes d'autorització o disposició de la despesa exemptes de fiscalització prèvia. 

5. En tot cas, en aquests tipus d'expedients, la resolució de reconeixement de l'obligació s'ha de sotmetre a intervenció  prèvia abans de la seva aprovació, atès que la fase de reconeixement d'obligacions no està exempta de intervenció prèvia. 

6. La revisió dels expedients que figuren en aquesta base es realitzarà per la Intervenció General amb posterioritat dins de les actuacions de control financer que es planifiquin en el Pla Anual de Control Financer. 

SEGON.- Aquest acord aprovatori serà considerat definitiu si no es produeixen reclamacions en contra durant el termini d'exposició pública, i entrarà en vigor, una vegada s'hagi complit el que disposa l'article 112.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local, i també l'article 169 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel RDLEG 2/2004, de 5 de març.”

  

Palma 11 d'agost de 2020

El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública Josep Lluís Colom Martínez