Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE BANYALBUFAR

Núm. 7664
Aprovació definitiva de la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per ocupació de terrenys d’ús públic local amb taules i cadires, tribunes i altres elements anàlegs, amb finalitat lucrativa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 29 de juny de 2020, mitjançant acord de plenari, es va acordar la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per ocupació de terrenys d'ús públic local amb taules i cadires, tribunes i altres elements anàlegs, amb finalitat lucrativa

No havent-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari inicial aprovatori de de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per ocupació de terrenys d'ús públic local amb taules i cadires, tribunes i altres elements anàlegs, amb finalitat lucrativa, el text íntegre de la qual es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment del que es disposa en l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER OCUPACIÓ DE TERRENYS D'ÚS PÚBLIC LOCAL AMB TAULES I CADIRES, TRIBUNES, I ALTRES ELEMENTS ANÀLEGS, AMB FINALITAT LUCRATIVA.

FONAMENT I NATURALESA

Article 1º.- Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i en exercici de la potestat reglamentària que li atribueix l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 de Llei 29/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, i d'acord amb l'article 20 de la mateixa, modificat per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim Legal de les Taxes Estatals i Locals i de Reordenació de les Prestacions Patrimonials de Caràcter Públic, l'Ajuntament de Banyalbufar estableix la “Taxa per ocupació de terrenys d'ús públic local amb taules i cadires, tribunes i altres elements anàlegs, amb finalitat lucrativa”, la qual es regirà per la present Ordenança Fiscal, les normes de la qual s'ajusten al que disposa l'article 58 de l'esmentada Llei 39/1988.

FET IMPOSABLE

Article 2º.- Constitueix el fet imposable de la Taxa la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local mitjançant la col·locació de taules, cadires, tribunes i d'altres elements anàlegs, amb finalitat lucrativa, supòsits prevists a l'apartat a) de l'article 20.3 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, amb la nova redacció donada al mateix per la Llei 25/1998, de 13 de juliol.

SUBJECTE PASSIU

Article 3º.- Són subjectes passius contribuents, les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària que disfrutin, utilitzin o aprofitin especialment el domini públic local en benefici particular, en qualsevol dels supòsits prevists a l'article 2º de la present Ordenança.

RESPONSABLES

Article 4º.- 1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu, les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei General Tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 40 de la Llei General Tributària.

BENEFICIS FISCALS

5º.- D'acord amb l'establert a l'article 9 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, no es podran reconèixer altres exempcions, reduccions o bonificacions que les expressament previstes en normes amb rang de Llei, o les derivades de l'aplicació de tractats internacionals.

QUOTA TRIBUTÀRIA

Article 6º.- 1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada prenent com a referència el valor que tindria en el mercat la utilitat derivada de l'esmentada utilització o aprofitament si els béns afectats no fossin de domini públic. Així, s'aplicarà la següent tarifa:

  1. La tarifa es fixarà atesa la superfície ocupada pels aprofitaments expressada en metres quadrats, a raó de 48 euros.- per any i per metre quadrat.

A tal efectes, es tindrà en compte el següent:

  1. Si el número de metres quadrats de l'aprofitament no fos sencer s'arrodonirà per excés per obtenir la superfície ocupada.

Es consideraran els següents barems:

  1. Una taula___________1m2

  2. Una cadira__________1/2m2

  3. Una sombrilla_______1/2m2

  4. Altres elements______1/2m2

2. Els aprofitaments poden ser anuals, quan s'autoritzin per a tot l'any natural, i temporals, quan el període autoritzat comprengui part d'un any natural. Tots els aprofitaments realitzats sense autorització administrativa es consideren anuals.

MERITACIÓ I PERÍODE IMPOSITIU

Article 7º.- 1. Es merita la Taxa i neix l'obligació de contribuir quan s'iniciï l'ús privatiu o l'aprofitament especial.

2. El període impositiu coincideix amb l'any natural, i la taxa es merita el primer dia del període impositiu.

3. L'import de la taxa es prorratejarà pes trimestres naturals en els casos d'inici o cessament en la utilització privativa o l'aprofitament especial.

DECLARACIÓ I INGRÉS

Article 8º.- 1. Les persones o entitats interessades en la concessió d'aprofitaments regulats en la present Ordenança, hauran de sol·licitar prèviament la corresponent llicència, realització el dipòsit previ de la taxa i formular declaració en la que consti la superfície de l'aprofitament i els elements que es van a instal·lar, així com un plànol detallat de la superfície que es pretén ocupar i de la seva situació dins el Municipi.

2. Els serveis tècnics de l'Ajuntament comprovaran i investigaran les declaracions formulades pels interessats, concedint les autoritzacions cas de no trobar diferències amb les peticions de les llicències. Si se'n trobessin, es notificaran les mateixes als interessats i es giraran, al seu cas, les liquidacions complementàries que procedeixin, concedint les autoritzacions una vegada subsanades les diferències pels interessats i, en el seu cas, realitzats els ingressos complementaris que procedeixin.

3. En el cas de denegar-se l'autorització, els interessats podran sol·licitar a aquest Ajuntament la devolució de l'import ingressat.

4. No es consentirà l'ocupació de la via pública fins que s'hagi abonat el dipòsit previ de la taxa i s'hagi obtingut la corresponent llicència pels interessats. L'incompliment d'aquest mandat podrà donar lloc a la no concessió de la llicència sense perjudici del pagament de la taxa i de les sancions i recàrrecs que procedeixin.

5. Una vegada autoritzada l'ocupació s'entendrà prorrogada en tant no s'acordi la seva caducitat per la Batlia o se presenti baixa justificada per l'interessat o pels seus legítims representants en cas de defunció.

6. Anualment es formarà un padró en el que figuraran els contribuents afectats i les quotes respectives que es liquidin, per aplicació de la present Ordenança, el qual serà exposat al públic per quinze dies a efectes de reclamacions, previ anunci en el Bolletí Oficial de la Comunitat Autònoma.

Transcorregut el termini de quinze dies, l'Ajuntament resoldrà sobre les reclamacions presentades i aprovarà definitivament el padró que servirà de base per als documents cobratoris corresponents.

7. Les altes que es produeixin sortiran efectes des del trimestre següent a aquell en què es duguin a terme. Per part de l'Administració es procedirà a notificar als subjectes passius la liquidació corresponent a l'alta en el padró, amb expressió de:

  1. Els elements essencials de la liquidació
  2. Els mitjans d'impugnació que puguin ser exercits, amb indicació dels terminis i organismes en què hauran de ser interposats.
  3. Lloc, termini i forma en què ha de ser satisfet el deute tributari.

8. Les baixes hauran de ser formulades pels subjectes passius, i una vegada comprovades per l'Administració, produiran l'eliminació respectiva del padró, amb efectes a partir del trimestre següent a aquell en què haguessin estat presentades.

9. Les quotes corresponents a aquesta taxa seran objecte de rebut únic qualsevol que sigui el seu import, és a dir, de pagament anual.

10. Les quotes liquidades i no satisfetes dins del període voluntari, seran exigides per la via d'apremi, d'acord amb el que estableix el Reglament General de Recaptació.

11. Les autoritzacions tindran caràcter personal i no podran ser cedides o subarrendades a tercers. L'incompliment d'aquesta mandat donarà lloc a l'anul·lació de la llicència.

OBLIGACIÓ DE PAGAMENT

Article 9º.- 1. El pagament de la taxa es realitzarà:

a) Tractant-se de concessions de nous aprofitaments, per ingrés directe a la Recaptació Municipal, sempre abans de retirar la corresponent llicència.

Aquesta ingrés tindrà caràcter de dipòsit previ, de conformitat amb el que disposa l'article 47.1 de la Llei 29/1988, de 28 de desembre, quedant elevat a definitiu en concedir-se la llicència corresponent.

b) Tractant-se de concessions d'aprofitaments ja autoritzats i prorrogats, una vegada incloses en els padrons d'aquests taxa, per anys naturals en les oficines de la Recaptació Municipal.

INFRACCIONS I SANCIONS

Article 10º.- En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s'estarà al que disposen els articles 77 i següents de la Llei General Tributària.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Es suspèn la vigència de la present Ordenança des de la publicació de l'acord plenari de suspensió fins 31 de desembre de 2020, suspensió que no afecta a la obligació de continuar sol·licitant i disposant de la preceptiva llicència d'ocupació. Aquesta ordenança entrarà novament en vigor, de forma automàtica, el dia 01 de gener de 2021.

DISPOSICIÓ FINAL

1. Per a tot el no previst en la present Ordenança, s'estarà a les disposicions de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, Reguladora de les Hisendes Locals; a la Llei 230/1963, de 28 de desembre, General Tributària; i a la Llei 1/1998, de Drets i Garanties dels Contribuents i demés normativa d'aplicació.

2. La present Ordenança Fiscal, aprovada pel Ple de la Corporació en sessió celebrada el dia 7 de novembre de 1998, entrarà en vigor el dia 1 de gener de 1999, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses. “

Contra el present Acord, s'interposarà recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.

 

Banyalbufar, 18 d'agost de 2020

El batle Mateu Ferrà Bestard