Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 7651
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, de 18 d’agost de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per a l’any 2020-2022 Programa SOIB Formació amb Compromís de Contractació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

L'Administració de l'Estat va traspassar a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears les funcions i els serveis en matèria de gestió de la formació professional per a l'ocupació mitjançant el Reial decret 621/1998, de 17 d'abril (BOE núm. 102, de 29 d'abril), que va assumir i distribuir la Comunitat Autònoma per mitjà del Decret 51/1998, de 8 de maig (BOIB núm. 68, de 23 de maig), en virtut del que disposen els articles 12.15 i 15.1 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. D'acord amb aquests articles, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la funció executiva en matèria laboral, en els termes que estableixin les lleis i les normes reglamentàries que, per desplegar la legislació, dicti l'Estat, com també el desplegament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivell i graus, modalitats i especialitats.

L'article 2.2 del Decret 37/2015, de 22 de maig, d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), estableix com a actuacions del SOIB, entre d'altres, exercir les funcions necessàries per gestionar les polítiques actives d'ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d'orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l'ocupació, que tenen per objecte possibilitar l'accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d'altri; l'adaptació de la formació i requalificació per a l'ocupació dels treballadors, així com les altres accions destinades a fomentar l'esperit empresarial, l'economia social i a millorar les condicions dels treballadors.

La Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, en l'article 8.1c) preveu dins de les iniciatives de formació professional per a l'ocupació els programes formatius amb compromís de contractació dirigits a treballadors desocupats.

El Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral regula en l'article 28.1 els programes formatius que incloguin compromisos de contractació.

D'altra banda, l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març (BOE núm. 78, d'1 d'abril de 2019), que desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, amb l'establiment de les bases reguladores per concedir subvencions públiques destinades al finançament de la formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, és aplicable als programes formatius que inclouen compromís de contractació de conformitat amb l'article 4. A l'article 5.1 d'aquesta Ordre es determina que la concessió de subvencions s'ha de dur a terme en règim de concurrència competitiva de conformitat amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o per qualsevol altre procediment de concessió de subvencions que preveu la normativa de les administracions competents que permeti la concurrència entre entitats beneficiàries, llevat dels supòsits de concessió directa o altres procediments de concessió de subvenció previstos legalment en aquesta Llei, en l'article 6.5 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, i en la resta de la normativa de les administracions competents i en aquesta Ordre.

És aplicable a aquesta convocatòria el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, els reials decrets pels quals s'estableixen els certificats de professionalitats que s'hi dicten en aplicació i l'Ordre de desplegament ESS/1897/2013, de 10 d'octubre. A més, atès que la convocatòria permet per primera vegada impartir formació en la modalitat de teleformació, s'hi ha d'aplicar l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, per la qual es desplega el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i els reials decrets pels quals s'estableixen els certificats de professionalitat dictats en aplicació.

Pel que fa a la tramitació de les sol·licituds i a la gestió de la convocatòria, per primera vegada s'utilitzarà l'aplicació web de gestió de la formació del SOIB- ACCFOR com a sistema de gestió. Si bé no suposa una tramitació telemàtica, sí que permet la gestió electrònica dels expedients. Per accedir a l'aplicació web de gestió de la formació- ACCFOR els sol·licitants hauran de disposar de certificat digital i hauran de sol·licitar els accessos corresponents al SOIB. Aquesta tramitació s'ha de fer seguint les passes que s'expliquen en l'apartat 14 relatiu a la sol·licitud.

En aquesta convocatòria s'hi aplica la Resolució de la directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, de 7 de juliol de 2020, publicada al web del SOIB (www.soib.es) per la qual s'aproven els imports de concessió de les especialitats formatives que s'han d'aplicar a les convocatòries de subvencions del SOIB i a les instruccions de centres propis que tenen per objecte finançar especialitats formatives adreçades prioritàriament a treballadors ocupats i desocupats.

Així doncs, l'import que s'ha de concedir vendrà determinat per l'aplicació dels imports que estableix la Resolució juntament amb els components que descriu la convocatòria.

Quant a la justificació econòmica per part de la persona beneficiària que s'han complert les condicions imposades i aconseguit els objectius prevists en l'acte de concessió, s'ha optat pel compte justificatiu pel que fa als costs relatius al mòdul A; i quant a la resta de despeses s'aplicarà un import fix de fins el 40 % dels costs directes de personal subvencionables per finançar la resta de costs subvencionables de l'operació, d'acord amb la Resolució de 7 de juliol de 2020 abans esmentada.

D'altra banda, d'acord amb l'article 3.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, les subvencions que estableix la Unió Europea, l'Estat o un altre ens públic, la gestió de les quals correspongui, totalment o parcialment, a l'Administració de la Comunitat Autònoma, com també els complements eventuals de les subvencions esmentades que pugui atorgar aquesta Administració, s'han de regir pel règim jurídic aplicable a l'ens que les estableixi, sense perjudici de les especialitats organitzatives i procedimentals de l'administració gestora. En tot cas, aquesta Llei s'ha d'aplicar amb caràcter supletori respecte de la normativa reguladora de les subvencions finançades per la Unió Europea.

Les subvencions atorgades dins el marc d'aquesta convocatòria no es consideren ajudes d'Estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal d'acord amb el que disposa l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la UE, que determina que «L'Educació pública dins el sistema nacional d'educació finançat i supervisat per l'Estat pot considerar-se una activitat no econòmica[...].

Aquests principis poden abastar serveis d'educació pública, tals com la formació professional.» Les accions formatives que es facin dins el marc d'aquesta convocatòria estan regulades per la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació a l'àmbit laboral.

L'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2017-2020 incorpora com a objectiu estratègic la necessitat de desenvolupar una oferta formativa adreçada a un mercat laboral canviant que ajusti millor les competències i faciliti les transicions laborals. Per una altra banda, també incorpora a l'Eix 2«Formació diversos objectius instrumentals»; 2.1. «Ajustar l'oferta formativa a les necessitats del mercat de treball i a la millora de la competitivitat del teixit productiu amb especial atenció a les competències clau, digitals i idiomàtiques», 2.3. «Promoure la formació modular acreditable», 2.4. «Promoure la formació vinculada a la contractació i l'adquisició d'experiència laboral» i, finalment, l'objectiu instrumental 2.5« Impulsar la formació en les empreses».

El Pla d'Ocupació de Qualitat de les Illes Balears (POQIB) 2017-2020 a la Prioritat 4 «Desplegament de l'Estratègia Balear de formació professional per a l'ocupació» inclou la línia d'actuació 4.6. «per a l'impuls de la formació dual i de l'aprenentatge dins l'àmbit laboral» i concretament l'acció 4.6.4. «Incentivar programes formatius que incloguin compromisos de contractació amb una durada mínima de sis mesos en les ocupacions amb menors taxes d'atur». A la línia d'actuació 4.9. «per fomentar els elements clau que afecten la qualitat de la formació professional per a l'ocupació» inclou l'acció 4.9.2. «Prioritzar els programes formatius basats en certificats de professionalitat».

La convocatòria de subvencions està inclosa en el Pla Anual de Política d'Ocupació de 2020 com a programa propi PP00184 SOIB Formació amb Compromís de Contractació i dona resposta als objectius estratègics de l'EEAO i a la prioritat, línies d'actuació i accions del POQIB assenyalades.

El Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, estableix el catàleg de simplificació documental.

La Llei orgànica d'igualtat 3/2007, de 22 de març, en els títols II, IV i V, estableix el marc d'actuació en relació amb els programes d'ocupació. Aquest marc condiciona de manera específica els procediments de selecció de les persones beneficiàries de les accions previstes i els criteris de valoració dels projectes en aquesta convocatòria. Igualment, la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost), estableix al títol IV, capítol III, el marc d'actuació en relació amb l'àmbit laboral a les Illes Balears.

En tot el que no estableix aquesta Resolució, cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d'aplicació general.

S'ha informat el Consell de Formació Professional de les Illes Balears, tal com estableix el segon paràgraf de l'article 11.1 de la Llei 30/2015,  de 9 de setembre.

Per tot això, en l'exercici de les competències atribuïdes pel Decret 37/2015, de 22 de maig, d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, i d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i d'altres disposicions d'aplicació general, i tenint en compte igualment les disponibilitats pressupostàries, havent informat el Consell de Direcció del SOIB, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per al període 2020-2022 per presentar projectes de formació amb compromís de contractació per a persones desocupades, finançada amb fons provinents de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals.

2. La convocatòria queda condicionada a la modificació del Pla Estratègic de Subvencions per als exercicis 2018-2020.

3. Aquesta Resolució queda supeditada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els exercicis pressupostaris del 2021, 2022 i 2023.

4. Ordenar la comunicació d'aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions i la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la qual començarà a tenir efecte l'endemà d'haver-s'hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

 

Palma, 18 d'agost de 2020

La directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears Pilar Ortiz Vilar Per suplència del president del SOIB (BOIB núm. 104, de 30/07/2019)

 

ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte

1. Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria de subvencions per als anys 2020, 2021 i 2022 amb destinació a l'execució del Programa Formatiu amb Compromís de Contractació dirigides a treballadors desocupats.

2. Totes les especialitats formatives que es programin en el marc d'aquesta convocatòria han d'estar incloses en el catàleg d'especialitats formatives regulat en l'Ordre TMS/283/2019, de 12 de març, per la qual es regula el Catàleg d'especialitats Formatives en el marc del sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.

2. Finalitats

La finalitat de la convocatòria és la inserció o la reinserció laboral dels treballadors desocupats registrats com a sol·licitants d'ocupació al SOIB i la millora de les aptituds i les competències professionals de les persones, alhora que s'ofereix una formació ajustada a les necessitats del mercat de treball, que atenguin els requeriments de productivitat i competitivitat de les empreses.

3.  Règim jurídic

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació dins l'àmbit laboral, pel Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, que desplega la Llei anterior, per l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, que desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions i el reglament en la part bàsica i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre que aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.  Així mateix, s'ha de tenir en compte també el Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears en tractar-se d'un expedient anticipat de despesa.

4. Àmbit d'aplicació

L'àmbit territorial d'aplicació d'aquesta convocatòria és la comunitat autònoma de les Illes Balears.

5. Règim de concessió

1. En aplicació de l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de l'article 15.2.c) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), quan l'import de les peticions efectuades sigui superior a la quantia que fixa aquesta convocatòria es resoldran en règim de concurrència competitiva per ordre de puntuació i d'acord amb el procediment que estableixen els apartats corresponents d'aquest annex. Hi seran d'aplicació els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació. Tot tenint en compte les sol·licituds que en cada període s'hagin presentat.

2. La compensació a les empreses de les pràctiques no laborals s'ha d'atorgar en règim de concessió directa, d'acord amb el que disposa l'article 6.5 d), de la Llei 30/2015, de 9 de setembre.

3. El procediment serà el de convocatòria oberta que preveu l'article 59 del Reglament de la Llei general de subvencions i l'article 5 de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març.

6. Import màxim i crèdit pressupostari al qual s'imputa

1. El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria per als dos exercicis pressupostaris és de nou-cents mil euros (900.000,00 €), distribuïts de la manera següent:

  • Pressupost de 2021: 450.000,00 €

Per a les accions iniciades dins l'exercici 2020 i 2021:

- Any 2021: 270.000,00 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D08, capítol 4, fons finalista 21020

- Any 2022: 180.000,00 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D08, capítol 4, fons finalista 22020

  • Pressupost de 2022: 450.000,00 €

Per a les accions iniciades a l'any 2022:

- Any 2022: 270.000,00 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D08, capítol 4, fons finalista 22020

- Any 2023: 180.000 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D08, capítol 4, fons finalista 23020

2. Les partides del pressupost de despeses corresponents a cada una de les anualitats s'han d'imputar al fons corresponent i s'han de finançar mitjançant els fons del Ministeri d'Educació i Formació Professional que cada any es distribuirà territorialment per a cadascun dels exercicis als quals afecti. En cas que alguna de les anualitats previstes en aquesta convocatòria excedeixi d'aquest finançament, s'ha d'imputar amb càrrec a altres crèdits disponibles del SOIB corresponents a l'exercici del qual es tracti. No obstant això, també es poden cofinançar amb Fons Social Europeu o qualsevol altre fons comunitari o supranacional.

3. Aquesta Resolució queda supeditada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els exercicis pressupostaris del 2021, 2022 i 2023.

4. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria.

5. Aquesta distribució s'entén que té caràcter estimatiu i l'eventual alteració no exigeix la modificació de la convocatòria, sense perjudici de la tramitació del procediment pressupostari i comptable que pertoqui, d'acord amb el que estableix l'article 58.4 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

7.  Terminis de sol·licituds i crèdit disponible en cada període

1. D'acord amb el que preveu l'article 59.1 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, l'article 5.2 de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març i atès que el procediment de concessió és el de convocatòria oberta, el termini de presentació de sol·licituds dels projectes formatius comença l'endemà que s'hagi publicat la convocatòria i acaba dia 30 de setembre de 2022, i s'establirà un repartiment del crèdit d'acord amb el calendari de presentació de sol·licituds següent:

Per a les accions que s'han d'iniciar dins els exercicis pressupostaris 2020 i 2021:

- De l'endemà de la publicació a 30/09/2020.....crèdit assignat: 70.000 €

- De dia 1/10/2020 a 30/11/2020.......................crèdit assignat: 100.000 €

- De dia 1/02/2021 a 31/03/2021.......................crèdit assignat: 100.000 €

- De dia 1/04/2021 a 31/05/2021........................ crèdit assignat: 80.000 €

- De dia 1/06/2021 a 31/07/2021........................ crèdit assignat: 50.000 €

- De dia 1/08/2021 a 30/09/2021........................ crèdit assignat: 50.000 €

Per a les accions que s'han d'iniciar dins l'exercici pressupostari 2022:

- De dia 1/10/2021 a 30/11/2021........................ crèdit assignat: 150.000 €

- De dia 1/02/2022 a 30/03/2022........................ crèdit assignat: 100.000 €

- De dia 1/04/2022 a 31/05/2022........................ crèdit assignat: 100.000 €

- De dia 1/06/2022 a 31/07/2022........................ crèdit assignat: 50.000 €

- De dia 1/08/2022 a 30/09/2022........................ crèdit assignat: 50.000 €

2. En acabar cada període començarà el respectiu procediment de concessió.

3. El termini màxim de resolució de cada un dels procediments serà de tres mesos, des de l'endemà de finalitzar cada un dels terminis de presentació de sol·licituds.

4. En cas de no exhaurir el crèdit d'algun dels períodes l'òrgan gestor podrà acordar traspassar el romanent de crèdit als períodes posteriors dins la mateixa anualitat.

8. Empreses o entitats beneficiàries de la subvenció

Es poden beneficiar de les subvencions previstes en aquesta convocatòria:

a) Entitats privades amb centres de treball ubicats a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b) Entitats de formació inscrites o acreditades al Registre estatal d'entitats de formació a la data de presentació de la sol·licitud d'acord amb l'article 15 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, amb la condició que tenguin establiment operatiu, sucursal o delegació a les Illes Balears.

c) D'acord amb el que estableix l'article 11.3 de la Llei general de subvencions se'n poden beneficiar les agrupacions de persones jurídiques (empreses o entitats) que, tot i no tenir personalitat jurídica, es comprometin a desenvolupar la formació i fer les contractacions requerides, en què cada membre de dita agrupació assumeix el compromís de contractar un percentatge determinat d'alumnes fins a completar el percentatge total i els períodes mínims de contractació exigits.

9. Persones destinatàries de la formació: captació i selecció

1. Les especialitats formatives que s'incloguin en la programació s'han d'adreçar a treballadors desocupats inscrits com a demandants d'ocupació.

2. No poden participar en el Programa Formatiu amb Compromís de Contractació les persones que, encara que figurin com a demandants de feina en les oficines del SOIB, hagin mantingut una relació laboral amb l'empresa o l'entitat sol·licitant en els darrers 3 anys.

3. El Departament d'Orientació i Intermediació iniciarà la preselecció dels alumnes un mes abans de la data prevista d'inici de l'acció. El centre impartidor i les empreses compromeses amb el projecte han de seleccionar els alumnes.

10. Programa formatiu i despeses subvencionables

1. Els projectes formatius que s'inclouen dins aquesta convocatòria han d'estar dirigits a l'obtenció d'un certificat de professionalitat o d'una especialitat formativa del Catàleg d'especialitats formatives en el marc del sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.

2. L'execució de les accions de formació previstes en aquesta convocatòria es desenvoluparà d'acord amb la resolució d'atorgament de la subvenció i seguint les indicacions de la Guia de Gestió d'Accions de Formació amb Compromís de Contractació, que estarà disponible a l'aplicació web de gestió de la formació del SOIB- ACCFOR.

3. La formació es podrà impartir en la modalitat presencial o en la modalitat de teleformació. En cas de programar tots els mòduls teòrics d'un certificat, també caldrà programar el Mòdul de Pràctiques No Laborals.

4. Són subvencionables les despeses efectivament aplicades a l'execució de l'acció formativa, que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat  subvencionada, resultin estrictament necessàries, que s'hagin fet durant el període d'execució de l'actuació i hagin estat efectivament pagades per la persona beneficiària abans de la presentació de la justificació econòmica. I específicament les que estableix l'article 13 de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març (BOE núm. 78, d'1 d'abril de 2019), que desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, amb l'establiment de les bases reguladores per concedir subvencions públiques destinades a finançar la formació professional per a l'ocupació a l'àmbit laboral.

5. En cap cas el cost de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.

11. Compromís de contractació

1. Les entitats beneficiàries hauran de contractar en els seus centres o a través de convenis o acords amb altres empreses almenys un 60 % dels alumnes que hagin obtingut la condició d'apte/a. Els contractes s'hauran de formalitzar en la modalitat de contracte indefinit o com a mínim de 6 mesos a jornada completa. L'ocupació dels contractes que es facin ha d'estar relacionada directament amb el Certificat de professionalitat realitzat i amb els CNO corresponents a aquesta formació. 

2. També es podran computar contractes de jornada a temps parcial amb un mínim del 50 % respecte de la jornada d'un treballador a temps complet. En aquest cas, la durada del contracte ha de ser com a mínim de 9 mesos, d'acord amb l'article 28.4 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol.

3. La contractació a temps parcial o complet ha de suposar un augment de la plantilla real de l'empresa.

4. Els compromisos de contractació s'han de presentar juntament amb el projecte, segons el model disponible a l'aplicació web de gestió de la formació del SOIB- ACCFOR.

5. En les resolucions de concessió, i si escau, en els convenis subscrits amb les corresponents empreses o entitats, figuraran els compromisos de contractació en termes quantitatius dels treballadors a formar i inclouran mecanismes objectius de control de qualitat de la formació impartida de conformitat amb l'article 28.4 del Reial decret 694/2017.

12. Subcontractació dels programes formatius subvencionats

1. Les empreses sol·licitants que assumeixin el compromís de contractació i que no siguin entitats de formació podran subcontractar parcialment l'acció formativa, per una sola vegada i amb els termes que estableix l'article 28 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol.

El pressupost de la subcontractació haurà de constar de forma expressa en la sol·licitud de subvenció i s'ha de presentar la documentació que preveu el punt 15 d'aquesta convocatòria.

2. S'han d'especificar detalladament les activitats que seran objecte de contractació i  desglossar-ne l'import.

3. Seran d'aplicació les limitacions i condicions que estableix l'article 29 de la Llei general de subvencions i l'article 68 del Reglament que la desplega.

4. Les entitats de formació no poden subcontractar amb tercers l'execució de l'activitat formativa. No es considera subcontractació a aquests efectes, la de personal docent. Per contractació de personal docent s'entén exclusivament la de persones físiques. Tampoc es considerarà subcontractació la d'altres despeses en què hagi d'incórrer l'entitat beneficiària per executar per si mateix el programa de formació subvencionat. Sí que es considera subcontractació la de despeses que malgrat poder-la fer directament l'entitat beneficiària, es fa mitjançant intermediaris o tercers. L'entitat beneficiària haurà de disposar dels mitjans propis per a les funcions de programació i coordinació del programa, i ha d'assumir, en tot cas, la responsabilitat de l'execució de l'activitat subvencionada.

5. El lloguer de les instal·lacions i els equipaments per a l'entitat beneficiària no es considerarà subcontractació perquè resulta necessària per executar per sí mateixa l'activitat subvencionada. Si conjuntament amb el lloguer es concerten altres serveis, com ara el subministrament de materials o formadors, el contracte sí que es considerarà una subcontractació.

13. Quantia de la subvenció i mòduls econòmics

L'import que s'ha de concedir s'ha de calcular de conformitat amb els imports que estableix a la Resolució de la directora del SOIB de data 7 de juliol de 2020, publicada al web del SOIB, mitjançant la suma dels components següents:

- ((Mòdul A x 15 alumnes)+ (Mòdul B x nre. alumnes)) x hores dels mòduls formatius.

- Nombre d'alumnes x hores del mòdul de pràctiques no laborals x 3 euros.

 

14. Sol·licituds

1. El tràmit de sol·licitud de subvenció s'ha de formalitzar mitjançant l'aplicació web de gestió de la formació del SOIB- ACCFOR a www.soib.es. S'ha de fer una sol·licitud de subvenció per a cada projecte formatiu. Per tal de completar el tràmit  i tenir-lo per finalitzat, el document generat amb l'aplicació web- ACCFOR s'ha de presentar en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per presentar la sol·licitud de manera electrònica podran fer-ho mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), a la qual s'ha d'adjuntar el document generat per l'aplicació web de gestió de la formació del SOIB -ACCFOR.

També podran presentar les sol·licituds de manera presencial a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.

No obstant això, els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, de conformitat amb el que disposa l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, únicament podran presentar les sol·licituds en la forma esmentada mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC).

En cas que algun d'aquests subjectes presenti la sol·licitud de manera presencial, l'Administració el requerirà perquè la faci de manera electrònica, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015.

2. Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals que exigeix aquesta convocatòria, en aplicació de l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini improrrogable de 10 dies hàbils, esmeni l'errada o presenti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considera que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les notificacions que es derivin d'aquest procediment es faran preferentment per mitjans electrònics i, en tot cas, quan la persona interessada resulti obligada a rebre les notificacions per aquesta via, amb les excepcions que indica l'article 41.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La pràctica de les notificacions a través de mitjans electrònics s'ha de fer així com estableix l'article 43 d'aquesta Llei.

15. Documentació que s'ha de presentar

1. S'ha de presentar la documentació següent d'acord amb els models disponibles a l'aplicació web de gestió de la formació del SOIB- ACCFOR que es troba al web www.soib.es.

2. Documentació general.

a) Sol·licitud de la subvenció que inclou les declaracions responsables següents:

- No estar sotmès a cap de les circumstàncies que indica l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i no tenir causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció.

- Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat sol·licitats i concedits per qualsevol institució, pública o privada.

- Complir amb les obligacions que estableix la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre).

- No tenir sancions fermes pendents de pagament per infraccions de la normativa en matèria de prevenció de riscs laborals.

- No haver estat sancionades, en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, en els tres darrers anys per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals, de conformitat amb l'article 13 del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.

b) De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 2.1 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desplega parcialment la Llei 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, i amb el Conveni de col·laboració en matèria d'interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, el Servei d'Ocupació de les Illes Balears pot obtenir, excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social, així com la verificació de les dades d'identitat (DNI). En cas que no autoritzi aquesta consulta, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, juntament amb la sol·licitud d'ajuts.

c) Còpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat.

d) Còpia de l'escriptura pública de constitució de l'entitat i dels estatuts socials, o documentació acreditativa de la seva constitució, degudament inscrits en el registre corresponent. Aquest document es pot substituir pel certificat d'inscripció en el registre corresponent.

e) Acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud.

No cal presentar la documentació dels punts c), d) i e), en el cas que s'hagi presentat anteriorment i no hagi sofert canvis, i s'identifiqui l'expedient en el qual es va presentar mitjançant l'imprès de comunicació identificativa.

En cas de concórrer en agrupació també s'ha de presentar:

a) Relació d'entitats agrupades o beneficiàries en què s'indiqui la raó social i NIF i el compromís d'execució de cadascuna.

b) Document de nomenament de la persona representant o apoderada única de l'agrupació, d'acord amb l'article 5.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, amb poders suficients per sol·licitar, gestionar i percebre les subvencions corresponents, i per complir les obligacions que, com a beneficiària, correspon a l'agrupació.

c) Declaració responsable d'acord amb el model per a cada una de les empreses o entitats que formen l'agrupació.

Tal com preveu l'article 21 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, els sol·licitants queden eximits d'aportar inicialment qualsevol document d'aquest apartat, excepte el model de sol·licitud. En el supòsit d'obtenir una proposta de resolució favorable hauran d'aportar la documentació i la comunicació identificativa, en els terminis establerts. Aquesta documentació s'haurà de presentar o acreditar abans de la resolució definitiva.

3. Documentació tècnica

La sol·licitud de subvenció ha d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Un formulari de programació del projecte formatiu.

b) El document resum en format electrònic en què constin les dades de l'entitat i l'acció formativa sol·licitada.

c) Qualsevol altra documentació que l'entitat estimi d'interès a l'efecte d'avaluar-ne la sol·licitud en relació amb els criteris de valoració que estableix l'Annex 2. Aquesta documentació ha de ser original o fotocòpia compulsada.

d) Document que acrediti el compromís de contractació.

4. Els sol·licitants que presentin més d'una sol·licitud només han d'ajuntar la documentació general en una de les sol·licituds.

16. Revisió de la documentació

1. Els serveis tècnics i administratius del SOIB han de revisar les sol·licituds i la documentació que s'hi adjunta per determinar si el projecte s'adequa al que estableix aquesta convocatòria.

2. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació que esmenta l'apartat anterior, s'ha de requerir l'entitat interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.

3. Per tramitar l'expedient es donarà preferència al sistema simplificat de comprovació, que regula l'article 28 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.

17. Comissió Avaluadora

D'acord amb el que estableix l'article 22 de la Llei general de subvencions, l'òrgan col·legiat en el procediment de concessió de subvencions sotmeses al règim de concurrència competitiva serà la Comissió Avaluadora. Aquesta estarà composta per:

- Presidència:

Titular: el cap del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 6 del SOIB que en cas d'absència, vacant o malaltia serà substituït per la cap del Departament de Gestió Administrativa i Jurídica.

- Secretaria:

Titular: la cap de la Secció II del SOIB

Suplent: un tècnic o tècnica del  SOIB

- Vocalies:

Vocal primer: la cap de la Secció XVI

Vocal segon: la cap de la Secció III

Vocal tercer: un tècnic o una tècnica del SOIB

En cas d'absència, vacant o malaltia aquests vocals es poden substituir per altres tècnics del SOIB.

La secretària ha d'actuar amb veu però sense vot, i el president de la comissió de valoració tendrà vot de qualitat a efectes de dirimir els empats que es puguin produir a l'hora d'adoptar acords.

Per adoptar les decisions, la comissió de valoració podrà reclamar la informació necessària per part d'experts en les modalitat que s'han d'impartir, així com per tècnics competents en la matèria d'altres departaments de l'administració pública.

18. Instrucció del procediment

1. El procediment per concedir les subvencions que estableix aquesta Resolució s'ha d'iniciar sempre d'ofici.

2. L'òrgan competent per instruir el procediment és la directora del SOIB, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment d'acord amb el que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

3. Una vegada revisades les sol·licituds que s'hagin presentat i un cop fetes les esmenes tècniques pertinents, s'ha de reunir la Comissió Avaluadora cada vegada que finalitzin cada uns dels períodes de presentació de sol·licituds. La Comissió pot sol·licitar tots els aclariments que consideri oportuns i ha de redactar un informe de cada sessió que ha de servir de base a la proposta de concessió o de denegació de la subvenció.

4. Si el crèdit sol·licitat és inferior al disponible, s'adjudicarà el pressupost sol·licitat a tots els sol·licitants que compleixin amb els requisits que estableix aquesta Resolució.

5. Si el crèdit sol·licitat és superior al crèdit disponible, s'han de valorar les sol·licituds i s'han d'aplicar els criteris que preveu l'Annex 2 d'aquesta convocatòria. El crèdit s'assignarà per ordre de major a menor puntuació entre les sol·licituds corresponents a cada període de sol·licitud, sempre que no superi la quantia assignada a cada període. En cas d'empat, es dirimirà segons la major puntuació obtinguda en l'apartat 2, «Criteris relacionats amb la proposta metodològica de l'acció formativa», de l'Annex 2, i «Criteris de valoració», d'aquesta convocatòria.

6. La direcció del SOIB, amb vista de l'expedient i de l'informe global de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució degudament motivada, que s'ha de notificar a les persones interessades i se'ls ha de concedir un termini de deu dies per poder al·legar i presentar els documents i justificacions.

7. En el cas que qualque sol·licitud no pugui ser adjudicada per manca de crèdit en el període corresponent, en la proposta provisional s'ha de concedir un termini de deu dies per tal que la persona interessada pugui optar per desistir de la sol·licitud de subvenció o per presentar-la en el període següent. En aquest darrer supòsit, no serà necessari que torni a presentar la sol·licitud de subvenció, sinó que s'inclourà d'ofici en el període següent.

8. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni s'hagin de tenir en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les que hagin adduït les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.

9. Una vegada la Comissió Avaluadora ha informat de manera favorable la sol·licitud, l'entitat beneficiària pot iniciar, a compte i risc seu, sense perjudici que la concessió quedi supeditada a la tramitació de l'expedient de la despesa corresponent. En cap cas es pot iniciar la formació amb caràcter previ a l'aprovació de la resolució de concessió.

10. Tenint en compte l'informe de la Comissió Avaluadora, les al·legacions del sol·licitant en el tràmit d'audiència i la reformulació de la sol·licitud, si escau, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, motivada degudament.

11. Finalment, i un cop instruït l'expedient, la presidència del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, una vegada informat el Consell de Formació Professional, ha de dictar una resolució motivada d'aprovació o de denegació, la qual s'ha de notificar individualment a les persones interessades.

12. El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions és de tres mesos des de l'endemà de finalitzar cada un dels terminis de presentació de sol·licituds. En haver transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la petició s'ha d'entendre desestimada.

13. L'entitat beneficiària pot sol·licitar, amb posterioritat a la resolució de concessió i prèviament a l'acabament del termini màxim d'execució, la modificació del contingut de la resolució per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l'alteració de les condicions d'execució de l'activitat subvencionada. En aquests casos l'òrgan concedent pot autoritzar-ne l'alteració mitjançant la modificació de la resolució de concessió, sempre que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment, ni tengui caràcter essencial, ni alteri substancialment la finalitat per la qual es va concedir, sempre que no es perjudiquin drets de tercers.

14. Excepcionalment, en els casos en què es posi de manifest en la justificació que hi ha hagut alteracions de les condicions tingudes en compte per a la concessió que no alterin de manera substancial la naturalesa o l'objectiu de la subvenció, que hagin pogut donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, i s'hagi omès el tràmit d'autorització administrativa prèvia per aprovar-la, l'òrgan concedent pot acceptar la justificació presentada, sempre que acceptar-la no suposi danys a tercers.

19. Inadmissió i desistiment

1. Incomplir els requisits no esmenables o del termini de presentació de sol·licituds que estableix aquesta convocatòria comporta la inadmissió de la sol·licitud.

2. No presentar qualsevol dels documents que preveu aquesta convocatòria o no corregir els requisits esmenables en el termini de 10 dies hàbils i amb el requeriment previ comporta el desistiment de la sol·licitud. El requeriment es notifica individualment a les persones sol·licitants.

3. De conformitat amb l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'objecte de contribuir a una millor utilització eficient dels recursos públics destinats a aquesta convocatòria, s'estableix la possibilitat que l'entitat sol·licitant desisteixi o renunciï d'algunes o de totes les especialitats formatives que li corresponguin en el termini d'al·legacions a la resolució provisional.

20. Termini d'execució

1. Les accions subvencionades previstes en aquesta convocatòria s'hauran d'iniciar dins l'exercici per les quals s'han concedit. Les concedides per a 2021 i 2022 s'hauran d'iniciar abans de 15 de novembre de cada un dels anys.

2. Només es finançaran programes formatius iniciats a partir de la resolució de concessió.

21. Pagament de la subvenció

1. D'acord amb el que estableix el segon paràgraf de l'article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, el Reial decret 694/17, i l'article 12.2 de  l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, la proposta de pagament s'ha de tramitar de la manera següent:

a) Un 60 % una vegada l'entitat ho sol·liciti i adjunti el comunicat d'inici al model generat a l'aplicació web de gestió de la formació del SOIB - ACCFOR sempre amb posterioritat a l'inici d'activitat.

b) Un màxim del 40 % de l'import subvencionat una vegada el SOIB hagi revisat la documentació justificativa de la persona beneficiària tres mesos després d'acabar el projecte formatiu.

2. L'import del pagament s'ha d'ajustar a la quantia de subvenció finalment justificada, d'acord amb les hores executades, els alumnes i el compromís de contractació adquirit.

3. L'entitat beneficiària queda eximida de garantia o aval, d'acord amb l'article 25.3.a) del Decret 75/2004, de 27 d'agost.

22. Compatibilitat amb altres ajuts

1. Els ajuts que regulen aquestes bases són incompatibles amb qualsevol altre ajut que hagi obtingut l'entitat sol·licitant per executar la mateixa acció, excepte quan es tracti del finançament parcial del projecte i s'hagi definit de manera precisa en la petició de l'ajut la part subvencionada pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears i la part finançada amb càrrec a altres fons públics o privats, ja siguin d'àmbit local, nacional, estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

2. L'import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d'una quantitat que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat que desenvolupa l'entitat beneficiària.

23. Obligació de les persones o entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries que executen accions de formació les que estableixen l'article 16 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'Àmbit Laboral; les de l'article 9 de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març; les que marca l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i les que fixa l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Entre d'altres, les obligacions són:

a) Aportar la informació i la documentació que es requereixi durant la fase d'instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció.

b) Usar l'aplicació web de gestió de la formació del SOIB (ACCFOR) i aplicar-hi els protocols.

c) Per a les entitats beneficiàries que imparteixin certificats de professionalitat, les que estableixen el Reial decret 34/2008, de 18 de gener pel qual es regulen els certificats de professionalitat i la normativa de desplegament.

d) Les prescripcions de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, de protecció de dades de caràcter personal i guardar el secret professional respecte de les dades contingudes en els fitxers.

e) Garantir la gratuïtat del programa formatiu per als participants en la formació subvencionada.

f) Respectar les directrius i els protocols que pugui establir el SOIB relatius al desenvolupament de les accions formatives, sense perjudici que les entitats beneficiàries usin metodologies pròpies supervisades i aprovades pel SOIB.

g) Fer constar el caràcter públic del finançament de l'activitat subvencionada i, si s'escau, el cofinançament del Fons Social Europeu o de qualsevol altre fons comunitari o supranacional. h) En aquest últim supòsit, l'entitat beneficiària haurà d'incloure en les activitats d'informació de les accions formatives, publicacions, material didàctic i acreditacions de l'execució de la formació que s'ha de lliurar als participants, l'emblema del Fons Social Europeu o del fons comunitari o supranacional que correspongui, així com complir les altres obligacions de publicitat que estableix la normativa comunitària o supranacional aplicable.

Informar l'alumnat de l'abast de la formació i de si és conduent o no a l'obtenció d'un certificat de professionalitat complet o l'acreditació parcial.

i) Col·laborar en els processos per seleccionar els participants, en la forma que determini l'administració competent.

j) Col·laborar amb el SOIB en els processos d'informació i orientació dels participants a la formació. Concretament, els centres de formació hauran de convocar, juntament amb el SOIB, els alumnes de cada especialitat formativa en el mateix centre, per tal que el SOIB pugui dur a terme una sessió informativa de 2 hores de durada amb la finalitat de promoure les polítiques actives d'ocupació. Aquestes hores s'han de programaran de forma addicional a les hores lectives de l'especialitat formativa seleccionada en el mateix horari.

k) Disposar de la pòlissa d'assegurança d'acord amb el que estableix el punt 28 d'aquest annex.

l) Comunicar al SOIB l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. Aquests ingressos seran incompatibles amb la subvenció destinada a la mateixa finalitat, per la qual cosa aquesta serà minorada en la quantitat ja percebuda.

m) Portar una comptabilitat separada o codi comptable adequat, respecte de totes les transaccions relacionades amb l'activitat subvencionada i disposar d'un sistema informatitzat de registre i emmagatzematge de dades comptables.

24. Difusió pública de les actuacions per part de les entitats

1. Tota la publicitat, la documentació escrita o els anuncis, senyalització exterior, com també qualsevol tipus d'informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d'aquesta activitat ha d'estar en qualsevol de les llengües oficials (i utilitzar-hi un llenguatge inclusiu d'homes i dones); també s'hi ha de fer constar la participació del SOIB i el cofinançament del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) i s'hi han d'incorporar els elements identificatius. Així mateix, l'entitat hi pot fer constar els seus elements identificatius en la mateixa grandària o una de menor que els logotips del SOIB i el SEPE.

2. Pel que fa al logotip del Servei Públic d'Ocupació Estatal, s'han de seguir els criteris  que fixa l'annex 4 de l'Ordre TMS/425/2019, de 8 de abril, per la qual es distribueixen territorialment per a l'exercici econòmic 2019, perquè les comunitats autònomes amb competències assumides gestionin subvencions de l'àmbit laboral finançades amb càrrec als pressupostos generals de l'Estat, incloent les destinades a executar el Pla de Xoc per a l'Ocupació Jove 2019-2021 (BOE núm. 88 de 12 de Abril de 2019).

3. Tota la publicitat i la difusió en qualsevol mitjà s'ha de presentar al SOIB, per verificar-la, amb una antelació mínima de 7 dies hàbils abans de publicar-la; s'hi ha d'assenyalar el text i el disseny de la publicitat que es vol fer. En cas de detectar-hi irregularitats, en aquest mateix termini el SOIB ho ha de comunicar a l'entitat beneficiària perquè les esmeni.

4. Si escau, totes aquestes circumstàncies han de constar també a la pàgina web de les entitats beneficiàries de la subvenció.

25. Seguiment, control i avaluació del desenvolupament de les activitats formatives

1. El SOIB ha de dur a terme actuacions de seguiment, avaluació i control de les accions formatives, mitjançant actuacions in situ i ex post, tal com estableix el Protocol de Seguiment Tècnic d'Accions Formatives amb Compromís de Contractació, disponible a l'aplicació de gestió de formació del SOIB- ACCFOR.

2. El SOIB pot suspendre de manera cautelar una acció formativa quan observi anomalies que repercuteixin en el desenvolupament normal de la impartició de la formació, tal com estableix l'article 17.6 de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març.

3. Una vegada esmenades les deficiències detectades, el centre ha d'informar el SOIB en un termini no superior a dos dies de les mesures preses per fer-ne efectiva la correcció.

4. En cas que les deficiències o irregularitats detectades afectin substancialment el contingut bàsic de l'actuació, facin impossible la continuació del curs, així com també en cas de no ser esmenades en el termini concedit, s'ha d'iniciar un procediment de reintegrament, de conformitat amb el que estableixen l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els articles 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, així com, si escau, pot ser causa d'inici d'un procediment de suspensió temporal o definitiva de la condició de centre inscrit o acreditat.

5. Les infraccions que es detectin durant les actuacions de seguiment i control s'han de fer constar en els informes que s'emetin per part de les persones que duguin a terme aquestes funcions, i aportar-hi les proves que, si escau, les documenten.

Aquestes actuacions podran donar lloc al trasllat a la unitat de la Inspecció de Treball i de la Seguretat Social competent a l'efecte de l'obertura del procediment sancionador corresponent.

26. Pràctiques professionals no laborals en empreses

1. La formació pràctica en centres de treball s'ha d'ajustar al que estableix l'article 5.bis del Reial decret 34/2008, de 18 de gener. El mòdul de formació pràctica en centres de treball constitueix l'oferta obligatòria dels centres de formació o entitats autoritzades pel SOIB per impartir els programes formatius associats a certificats de professionalitat del Catàleg nacional de qualificacions professionals.

2. Els centres o les entitats de formació han de dur a terme la recerca dels centres de treball necessaris perquè l'alumnat pugui fer el mòdul de pràctiques no laborals. En aquest sentit, l'empresa determinada ha de possibilitar el desenvolupament òptim del programa formatiu. El mòdul es pot executar un màxim de vuit hores al dia.

3. El mòdul de formació pràctica en centres de treball s'ha de dur a terme preferentment quan s'hagin fet la resta de mòduls formatius del certificat de professionalitat, si bé pot desenvolupar-se simultàniament, prèvia autorització del SOIB.

4. L'execució de les pràctiques s'ha de fer d'acord amb el que estableix el protocol de gestió que estarà disponible a l'aplicació web de gestió de la formació del SOIB- ACCFOR.

5. Els alumnes que acreditin una experiència laboral que es correspongui amb l'entorn professional del certificat de professionalitat poden quedar exempts del mòdul de formació pràctica en centres de treball. Les persones interessades han de presentar una sol·licitud, davant del SOIB, acompanyada de la documentació que acrediti el compliment de les condicions d'exempció, determinades per la normativa reguladora dels certificats de professionalitat i pel SOIB.

6. La formació pràctica no suposa, en cap cas, la substitució dels treballs propis del personal en plantilla.

7. Es pot destinar a les empreses la quantitat de 3 euros per alumne o alumna i hora de pràctiques per compensar-ne l'execució. A aquest efecte, per a sol·licituds inferiors a 3.000,00 €, l'empresa ha de presentar, aplicant els procediments prevists a l'apartat 14, una sol·licitud de subvenció i pagament de les pràctiques en el termini d'un mes des que acabin les pràctiques de tots els alumnes assignats a la mateixa empresa, juntament amb la declaració responsable i d'acord amb els models que estaran disponibles a l'aplicació web de gestió de la formació del SOIB- ACCFOR.

8. En cas que l'ajut sol·licitat superi els 3.000 €, de conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb l'article 2.1 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desplega parcialment la Llei 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, i amb el Conveni de col·laboració en matèria d'interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, el Servei d'Ocupació de les Illes Balears pot obtenir, excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que l'entitat beneficiària està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social, així com la verificació de les dades d'identitat (DNI). En cas que no autoritzi aquesta consulta, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, juntament amb la sol·licitud d'ajuts.

Només en el cas de no haver-la presentat mai o en el cas que hi hagi hagut algun canvi respecte de la documentació presentada anteriorment al SOIB, s'ha de presentar la documentació següent:

a) Còpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat

b) Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries

c) Còpia del poder de representació de la persona que signa la sol·licitud

27. Requisits i funcions del personal implicat

27.1. Formadors

a) Per poder impartir la formació corresponent a cada mòdul formatiu dels certificats de professionalitat, els formadors dels centres de formació de l'entitat beneficiària han de reunir els requisits específics que estableixen els reial decrets que regulen cada certificat de professionalitat; el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, i l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, per la qual es desplega el Reial decret 34/2008, pel qual es regulen els certificats de professionalitat. Prioritàriament, s'han de contractar els docents que es trobin inscrits en el Registre de persones formadores de les Illes Balears (REFOIB).

b) Per poder impartir la formació corresponent a la resta d'especialitats formatives, els formadors han de complir els requisits que estableixen els programes formatius corresponents.

c) El personal formador ha d'impartir els continguts de les especialitats formatives. A més podrà fer les tasques de preparació i avaluació.  

27.2. Tutor del mòdul de pràctiques professionals no laborals

El tutor del mòdul de formació pràctica en centres de treball (que ha de ser una persona formadora designada entre els formadors que hagin d'impartir els mòduls formatius del certificat) és el responsable d'acordar amb el tutor designat per l'empresa el programa formatiu d'aquest mòdul.

27.3. Tutor

El tutor de l'acció formativa ha de ser una persona que compleixi els requisits necessaris per ser un formador de l'especialitat. Les seves funcions han d'estar directament relacionades amb el reforç del procés d'aprenentatge de l'alumnat. Només hi pot haver un tutor per a cada acció formativa.

27.4. Director i coordinador

Les seves funcions són de suport tècnic relacionades directament amb el seguiment del procés d'aprenentatge, assessorament i orientació de l'alumnat i s'han de fer amb personal propi.

27.5. Personal especialitzat per a col·lectius vulnerables (prèvia autorització del SOIB)

Ha de ser una persona amb estudis relacionats amb les necessitats específiques de l'alumnat que s'ha d'atendre.

Les funcions que s'han de dur a terme han de ser les necessàries per donar suport pedagògic, adaptar els mitjans didàctics i d'avaluació, amb la finalitat de millorar les condicions en què aquests alumnes reben la formació. Només hi pot haver una persona especialitzada per a cada acció formativa.

27.6. Personal de suport administratiu

Ha de ser personal intern de l'entitat de formació. Les seves funcions són les relacionades amb les tasques administratives de l'acció formativa.

 

28. Assegurança d'accidents i responsabilitat civil

1. D'acord amb el que estableix l'article 6 del Reial decret 694/2017, les entitats beneficiàries que executen la formació han de contractar una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil i d'accidents personals per protegir els participants davant qualsevol risc derivat de l'execució de l'acció formativa des de l'inici fins a la finalització.

2. L'assegurança ha de cobrir el període de formació teoricopràctic, incloent el mòdul de pràctiques, així com els desplaçaments dels participants al lloc d'impartició de les classes i a altres empreses o establiments que s'organitzin en suport a l'execució de les accions formatives. Aquesta pòlissa també ha d'incloure la responsabilitat civil davant tercers, de manera que cobreixi els danys que es puguin produir durant la formació per part dels participants.

3. La pòlissa contractada ha d'indicar amb exactitud la data d'inici i de finalització de l'acció formativa, el nombre d'alumnes participants assegurats i les cobertures, sigui per accidents dels alumnes o sigui per danys que hi hagin pogut provocar.

4. Ha de cobrir, com a mínim, un capital per a cadascun dels alumnes de 20.000,00 € el risc de mort, un capital de 40.000,00 € el risc d'invalidesa, i un capital de 3.000,00 € per assistència mèdica, causades per accident durant el desplaçament per qualsevol mitjà i durant l'assistència a les accions formatives, inclòs el període de pràctiques. En qualsevol cas, la durada de les assegurances s'ha de limitar a la durada del període d'execució de l'especialitat formativa. En la pòlissa d'assegurança, ha de figurar la denominació de l'acció formativa, el número de l'expedient i el nombre d'alumnes. I per al mòdul de pràctiques no laborals, s'ha de fer constar expressament la cobertura dels riscs derivats de l'execució a les empreses on es duguin a terme les pràctiques.

5. Aquesta assegurança és independent de la que hagi subscrit l'entitat beneficiària per responsabilitat civil amb caràcter general.

29. Protecció de les dades de caràcter personal   

1. La informació continguda en les sol·licituds de subvenció presentades a l'empara d'aquesta convocatòria queda sotmesa a la normativa vigent en matèria de protecció de dades.

2. Les dades personals que els participants emplenin en el model de sol·licitud de participació d'aquesta convocatòria, s'han d'integrar en arxius automatitzats a efecte de contacte, i les persones interessades poden exercir els drets reconeguts amb caràcter general en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i d'altra normativa de desplegament.

3. En la mesura que les dades personals esmentades resultin necessàries per a la sol·licitud, la gestió, el control, el seguiment i l'avaluació dels programes formatius i de les subvencions corresponents, no cal el consentiment de persona afectada, directament o a través de les comunicacions fetes pels beneficiaris de les subvencions, ni pel seu tractament per part del SOIB.

30. Règim sancionador

1. El règim d'infraccions i sancions aplicable en l'àmbit de la Formació Professional per a l'Ocupació és el que regula el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'Ordre Social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost i l'article 16 de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març.

2. Per tot el que no preveu el Règim d'Infraccions i Sancions establert en el paràgraf anterior, hi ha d'estar en el Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

31. Justificació i liquidació

31.1. Justificació

La persona beneficiària ha de justificar l'execució de l'activitat subvencionada mitjançant l'aportació al SOIB de la documentació següent:

- En el termini de 10 dies comptadors des que acabi l'acció formativa, la persona beneficiària ha de presentar, de conformitat amb l'aplicació web de gestió de la formació del SOIB- ACCFOR una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de subvenció, en la qual consti el grau de compliment del compromís de contractació adquirit, tipus de contractació, modalitat i durada, dates previstes de celebració dels contractes laborals restants fins arribar al percentatge de contractació de l'alumnat en el termini establert. El document generat per l'aplicació web de gestió de la formació ACCFOR s'ha de presentar de conformitat amb l'apartat 14 d'aquest annex. En el cas de les especialitats formatives del MCERL el termini és dos mesos.

- En el termini de tres mesos comptadors des que acabi el programa formatiu, la persona beneficiària ha de justificar-ne l'execució i aportar al SOIB, a través de l'aplicació web de gestió de la formació del SOIB ACCFOR, una memòria econòmica que ha de contenir un estat representatiu de les despeses en les quals s'ha incorregut per dur a terme les activitats subvencionades. El document generat per l'aplicació web de gestió de la formació ACCFOR s'ha de presentar de conformitat amb l'apartat 14 d'aquest annex. Aquesta memòria ha de comprendre la documentació següent:

a) Declaració de despeses de personal (formadors i tutors) i liquidació corresponent en el model normalitzat.

b) Relació classificada de despeses relatives als costs de personal (formadors i tutors). Aquesta relació classificada de despeses ha d'incloure la indicació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la de pagament.

c) Factures o altres documents de valor probatori o equivalent en el tràfic jurídic mercantil, de les despeses que preveu a l'apartat b), juntament amb els justificants dels pagaments efectuats. L'acreditació del pagament s'ha de dur a terme mitjançant extractes bancaris o altres documents probatoris de l'efectivitat dels pagaments.

d) Justificant d'haver ingressat l'import corresponent a la diferència entre la quantitat rebuda en concepte de bestreta i la quantitat justificada, si escau.

Quan no es presenti la documentació justificativa a què fa referència aquest apartat, l'òrgan competent ha de requerir la persona beneficiària perquè l'aporti en un termini improrrogable de 15 dies. Transcorregut aquest termini, el fet de no presentar la justificació té com a conseqüència perdre el dret a cobrar la subvenció i iniciar un procediment de reintegrament, de conformitat amb el que estableixen l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els articles 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions. També comportarà les responsabilitats que estableix la Llei general de subvencions. Presentar la justificació en el termini addicional que estableix aquest apartat no eximeix la persona beneficiària de les sancions, que d'acord amb la Llei, li corresponguin.

Si la documentació presentada és insuficient, per tal que es consideri justificada correctament la subvenció concedida, l'òrgan competent ha de posar en coneixement de les persones beneficiàries les mancances observades perquè les puguin esmenar en un termini de 10 dies.

31.2. Liquidació

L'import finalment subvencionable, per a cada especialitat formativa serà:

- Per al bloc A (despeses de personal formador i tutor), l'import liquidat corresponent a les despeses realment suportades i justificades, sense que pugui superar l'import concedit.

- Per al bloc B (la resta de despeses), serà el resultat d'aplicar el 40 % a l'import que resulti de multiplicar l'import liquidat del bloc A pel nombre d'alumnes computables i dividit pel nombre d'alumnes concedits.

- Per a les pràctiques professionals no laborals l'import finalment subvencionable serà l'import de les despeses realment suportades en concepte de retribució al tutor de pràctiques professionals no laborals, sense que pugui superar l'import concedit per aquest concepte.

En el cas que l'import resultant de la suma dels imports dels Blocs A i B, dividit entre els alumnes finalment computables, surti superior a 8 euros (en el cas dels certificats de professionalitat), o a 13 euros, en el cas de especialitats formatives no conduents a certificats de professionalitat), es reduirà aquest import de tal manera que l'import finalment subvencionat no resulti un cost/hora/alumne superior.

31.3. Despeses subvencionables i forma de justificació de les despeses corresponents al Bloc A

Segons el personal implicat en l'activitat subvencionada, cal distingir els supòsits següents:

a) Personal contractat per compte aliè:

- S'ha de presentar una fotocòpia del contracte, del qual es derivi clarament l'objecte, fotocòpies compulsades de les nòmines del període imputat i els RLC i RNT corresponents i els justificants bancaris de pagament, així com la declaració responsable segons el model proporcionat pel SOIB. El cost de l'hora imputable s'ha de calcular mitjançant la fórmula següent:

Retribució total bruta (inclosa prorrata pagues extres) + quota Seguretat Social empresa

+ aportacions a plans de pensions

___________________________________________________

Nbre. d'hores dedicades

- Per al personal que presta els serveis a l'entitat beneficiària de forma habitual, s'han de presentar fotocòpies compulsades de les nòmines del període imputat i els RLC i RNT corresponents i els justificants bancaris de pagament, així com la declaració responsable segons el model proporcionat pel SOIB, per a cadascun dels mesos, i per a cadascun dels treballadors, d'acord amb el mètode de càlcul següent:

 

   Retribució total bruta (inclosa prorrata pagues

        extres) + quota Seguretat Social empresa

                + aportacions a plans de pensions

____________________________________________ x Nombre d'hores mensuals dedicades a l'acció

                    Nbre. d'hores dedicades

En el cas que el contracte que s'ha d'imputar fos a jornada parcial, el divisor ha de ser el nombre d'hores mensuals pactades en aquest contracte.

- En cap cas la remuneració mensual que habitualment percep el treballador, no es pot incrementar durant el període d'execució de l'acció, tret que, per norma, o modificació del conveni col·lectiu així s'estableixi.

- Es poden incloure els costs de dietes i despeses de locomoció dels formadors i tutors sempre que es justifiqui la realitat i necessitat del desplaçament i quedi reflectit a la nòmina. No s'accepten com a subvencionables les quanties que excedeixin els límits que estableix el Reial decret 439/2007, de 30 març, pel qual s'aprova el Reglament de l'IRPF.

b) Personal extern: s'entén per personal extern el contractat exclusivament amb professionals, persones físiques, que siguin treballadors per compte propi.

Els costs de personal extern s'han de justificar mitjançant una fotocòpia               compulsada de les factures i el justificant de pagament corresponent. En     qualsevol         cas, en la factura s'ha de descriure la denominació de l'acció formativa,       el número        d'expedient, l'activitat que s'ha dut a terme, el nombre d'hores     realitzades, el cost     per hora i l'import total, així com la retenció en concepte    d'IRPF.

c) Quan la persona beneficiària de la subvenció sigui una persona jurídica, i un soci sense relació laboral imputi costs, s'ha d'atenir al que es disposa per al personal contractat per compte propi, atès que la persona física actua com a professional davant la societat. A més, ha de presentar el rebut de cotització del règim especial d'autònoms i el model 036 (declaració censal d'alta, modificació i baixa en el cens d'empresaris, professionals i retenidors).

d) Quan la persona beneficiària de la subvenció sigui una persona jurídica, i un soci amb relació laboral imputi costs, s'ha d'atenir al que es disposa per al personal contractat per compte aliè, amb l'excepció, si escau, de l'afiliació a la Seguretat Social en el règim d'autònoms en comptes del de règim general.

e) En el cas que la persona beneficiària de la subvenció sigui una persona física o una entitat sense personalitat jurídica en règim d'atribució de rendes que imputa costs a l'acció formativa, el cost s'ha de justificar mitjançant la memòria de l'activitat realitzada, els rebuts de cotització al Règim especial de treballadors autònoms i la declaració jurada de la persona titular del centre en què figuri el nombre d'hores realitzades, el cost per hora i l'import que s'ha de percebre.

A tots els efectes, qualsevol persona que presti els seus serveis a qualsevol acció formativa només pot mantenir simultàniament una única relació respecte de l'entitat beneficiària, bé de caràcter laboral o bé de caràcter mercantil.

En el cas que el cost/hora de la retribució del formador o tutor fos inferior a 36 euros/hora, d'acord amb el que estableix el punt 26, a l'hora de liquidar les despeses suportades de personal s'aplicarà una minoració del 15 % sobre la corresponent despesa de personal formador/tutor. En aquest cas el cost liquidat serà, per tant, l'import de la despesa justificada, multiplicat per 0,85.

31.4. Despeses subvencionables i liquidació del Bloc B

Per a la resta de despeses establertes a l'article 13 de l'Ordre TMS/368/2019, (Bloc B) s'ha optat per determinar un import fix, que consisteix a aplicar un percentatge màxim d'un 40 % a l'import liquidat de les despeses de personal (formador i tutor). Aquestes despeses s'imputaran de forma automàtica sense necessitat que es presentin els justificants de la despesa, d'acord amb el que estableixen l'article 3 de l'Ordre TMS/368/2019 i l'article 68 ter del Reglament Europeu 1303/2013 (modificat pel Reglament UE 2018/1046) en relació amb la liquidació mitjançant costs simplificats.

La resta de costs, excepte els corresponents al tutor del mòdul de pràctiques no laborals, s'han de calcular a un tipus fix d'un màxim del 40 % dels costs directes de personal subvencionable considerat elegible pel SOIB d'acord amb l'apartat anterior de despeses corresponents al Bloc A.

31.5. Mòdul de formació pràctica en centres de treball

En les accions formatives en les quals s'hagi programat el mòdul de formació pràctica en centres de treball o s'hagi concedit la subvenció corresponent per finançar l'activitat del tutor, els costs subvencionables són els derivats de l'activitat del tutor designat pel centre de formació.

Es poden incloure com a despeses d'aquest apartat les retribucions dels tutors. Només seran subvencionables els costs imputables als tutors la participació dels quals s'hagi comunicat prèviament al SOIB en el programa formatiu.

A l'efecte de determinar el cost del tutor del mòdul de pràctiques en centres de treball es tendrà en compte el que s'estableix per a les retribucions dels formadors a l'apartat 19.3. La despesa elegible corresponent al tutor del mòdul de pràctiques, únicament es tendrà en compte per justificar la despesa corresponent al mòdul de pràctiques no laborals, fins a l'import màxim de la subvenció concedida per a aquest concepte, 3 euros per participant i hora, i no formarà part dels costs directes de personal subvencionables a l'efecte de calcular la resta de costs subvencionables calculats al tipus fix màxim del 40 %, definits a l'apartat 19.4.

32. Justificació del compromís de contractació

1. La contractació dels alumnes s'ha de fer en un termini màxim de 6 mesos després d'acabar les accions formatives. El compliment del compromís de contractació es comprovarà en relació amb la totalitat dels alumnes formats que hagin acabat la formació amb la qualificació d'apte/a.

No complir el compromís de contractació dona lloc a l'obligació de reintegrament total o parcial de la subvenció percebuda i de l'interès de demora corresponent des que s'hagi abonat, d'acord amb el que preveu l'apartat 32 d'aquesta convocatòria.

Per a calcular aquest import s'ha de multiplicar el cost mitjà liquidat dels alumnes de l'acció formativa subvencionada pel nombre d'alumnes que manca per complir el compromís fixat a la resolució de concessió.

2. A l'efecte de determinar-ne la subvenció un cop executada la formació, s'ha de considerar que un alumne o una alumna ha finalitzat la formació quan ha assistit, almenys, al 75 % de la durada de l'acció formativa.

3. Si hi hagués abandonaments d'alumnes, se'n poden incorporar d'altres a la formació en el seu lloc. Aquesta substitució s'ha d'admetre sempre que es produeixi abans d'arribar al 25 % de la durada de l'acció formativa, i en el cas dels certificats de professionalitat, si a més, es produeixen durant els primers cinc dies lectius des de l'inici de l'acció formativa.

4. A efectes econòmics, es considerarà que han acabat l'acció formativa, els que hagin abandonat per haver trobat feina, així com els participants que hagin causat baixa en el curs per malaltia o accident acreditat, sempre que en ambdós supòsits, hagin fet un mínim del 25 % de l'activitat formativa.

5. En tot cas, si es produïssin abandonaments amb posterioritat a la impartició del 25 % de les hores de formació, s'admetran desviacions per acció formativa de fins al 15 % del nombre de participants que haguessin iniciat, arrodonit a l'alça.

33. Revocació i reintegrament de les subvencions

1. L'alteració, intencionada o no, de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció, l'incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir l'entitat beneficiària o qualsevol altre incompliment del règim jurídic de les subvencions i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, prèviament o posteriorment a la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada i, si escau, de reintegrament de les quantitats percebudes per l'entitat, d'acord amb el que estableix el Decret legislatiu 2/2005.

2. És causa específica de revocació total l'execució del programa formatiu sense disposar dels requisits que exigeix la normativa reguladora per impartir l'especialitat, amb els corresponents reintegrament i els interessos de demora, si corresponen.

3. Els incompliments parcials dels requisits o les obligacions de les entitats beneficiàries, l'execució incorrecta de les accions que es posin de manifest en la verificació administrativa o en el seguiment in situ de les accions subvencionades, així com també la justificació d'una quantia inferior a la quantia atorgada inicialment, impliquen l'inici d'un procediment de revocació parcial de les subvencions concedides, que pot comportar la minoració de l'import pendent de pagament i/o el reintegrament parcial per part de l'entitat beneficiària, de les quantitats pagades amb els interessos de demora, si corresponen.

4. A aquest efecte, s'ha de tenir en compte el principi general de proporcionalitat, com també la resta de criteris de gradació que consten en l'article 15 de les bases, aprovades mitjançant l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març de 2019 (article 15), d'acord amb el Decret legislatiu 2/2005.

 

 

ANNEX 2 Criteris de valoració

1. Criteris relacionats amb el centre de formació (màxim 30 punts)

a) Qualitat: (màxim 10 punts)

En el cas de que el centre tingui una certificació de qualitat que inclogui l'activitat de formació en vigor expedida per un organisme certificador degudament acreditat davant l'Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC) i l'acrediti documentalment: 10 punts.

Els certificats de qualitat hauran d'estar vigents en el moment de presentar la sol·licitud i s'hauran d'adjuntar al projecte en cas que es vulgui que siguin valorats.

b) Experiència per dur a terme el projecte: (màxim 20 punts)

- Experiència en convocatòries de formació amb compromís de contractació gestionades pel SOIB. 10 punts

- Experiència en convocatòries de formació amb l'obtenció de certificats de professionalitat: 5 punts

- Experiència en altres convocatòries de polítiques actives d'ocupació organitzades pel SOIB: 5 punts

2. Criteris relacionats amb la proposta metodològica de l'acció formativa (màxim 70 punts)

a) Accions dirigides a col·lectius de treballadors desocupats amb especials dificultats d'inserció

Es consideren col·lectius amb especials dificultats d'inserció les persones amb discapacitat, persones majors de 45 anys o aturades de llarga durada. 20 punts

El col·lectiu destinatari s'ha d'especificar en el projecte de l'empresa o entitat sol·licitant.

b) Certificats de professionalitat

- Programacions amb certificats complets de nivell 1 i 2 de la mateixa família professional (50 punts)

- Programacions amb certificat de professionalitat complet de nivell 2 (30 punts)

- Programacions amb certificat de professionalitat complet de nivell 1 (20 punts)

- Programacions que no integren certificats de professionalitat complets (10 punts)