Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PORRERES
Núm. 7420
Constitució de Borsa d'Ocupació (funcionari interí, policia local). Expedient núm.: 512/2020
RESOLUCIÓ D'ALCALDIA APROVANT LA CONVOCATÒRIA I LES BASES D'UNA BORSA D'OCUPACIÓ PER A POLICIA LOCAL
Vista la proposta de la regidoria d'interior i de la policia local per a dur a terme una convocatòria pública per a la constitució d'una borsa de treball de personal funcionari interí corresponent a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1, de l'Ajuntament de Porreres per a cobrir necessitats urgents.
Examinades les bases de la convocatòria i de conformitat amb l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, RESOLC
PRIMER. Aprovar les bases reguladores de la convocatòria per a la constitució d'una borsa d'ocupació per cobrir necessitats urgents del servei amb personal funcionari interí corresponent a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1.
SEGON. Convocar les proves, comunicant-ho als organismes corresponents que han de formar part del Tribunal (DG corresponent i EBAP) a l'efecte de que designin els corresponents membres per formar part de l'òrgan de selecció de la referida convocatòria.
TERCER. Publicar el text íntegre de les bases reguladores de les proves selectives en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma i a la seu electrònica d'aquest Ajuntament [a l'adreça https://www.porreres.cat] i en el Tauler d'anuncis, per a major difusió.
ANNEX BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER A CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL PER A PROVEIR, AMB PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, NECESSITATS URGENTS EXISTENTS EN LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PORRERES.
PRIMERA.- Objecte, procediment de selecció i normativa
1. L'objecte de la convocatòria és la constitució d'una borsa de treball de personal funcionari interí corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1, de l'Ajuntament de Porreres per a cobrir necessitats urgents.
2. La selecció de les persones aspirants s'efectuarà mitjançant concurs.
3. S'aplicaran a aquest procediment la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
4. Els nomenaments com a personal funcionari interí que s'efectuïn a les persones aspirants d'aquesta borsa seran conformes amb l'article 41.2 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, així com de conformitat amb l'article 10.1 b del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.
De la mateixa manera, es podran dur a terme nomenaments per a la cobertura temporal de places vacants, regulat en l'article 10.1 apartat a) de la mateixa llei, sempre que no sigui possible la seva provisió amb personal funcionari de carrera, condició que estableix la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017 en l'article 41.1.
5. La convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'Ajuntament de Porreres.
SEGONA.- Requisits i condicions de les persones aspirants
1. Per a participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir 18 anys complerts.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds en les condicions exigides a l'article 76 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
d) Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019 de 24 de maig.
f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
i) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
j) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
k) No ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article I de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
TERCERA.- Sol·licituds i termini de presentació
1. Les sol·licituds per a prendre part en el procés selectiu s'ajustaran al model normalitzat de sol·licitud de l'Annex 2. Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar en el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Porreres, o en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud a utilitzar estarà a disposició dels aspirants en la pàgina web de l'Ajuntament de Porreres (annex 2).
2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar:
a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds (annex 4).
b) La relació dels mèrits aportats adjunta a l'annex 3.
c) La documentació acreditada a la relació de mèrits.
4. Les persones candidates han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o còpia de la documentació següent:
a) Document nacional d'identitat.
b) Curs de capacitació: certificat en vigor de la EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria policia local i la nota obtinguda.
c) Els serveis prestats com a policia local: certificat de serveis prestats expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
d) Permisos de conducció A2 i B.
e) Certificat B2 de Català expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
f) Títol de Batxillerat o equivalent.
QUARTA.- Òrgan de selecció
1. L'òrgan encarregat de la selecció és el Tribunal Qualificador. Aquest es determinarà per resolució de Batlia i la seva composició s'haurà de publicar, amb la llista definitiva de persones admeses i excloses, en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'Ajuntament de Porreres.
2. L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, procurant així mateix la paritat entre dona i home. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de la titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés en les places convocades.
3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu amb aquestes funcions de vigilància, han d'estar acreditats i, com a màxim, pot haver-hi un per cada sindicat, amb un màxim de quatre en cada procediment.
4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.
5. El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i pel mateix nombre de suplents:
a) President/a: designat/da per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
b) Vocals: un membre vocal proposat per la Direcció general, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un designat per l'ajuntament convocant.
c) Secretari/ària: designat/da per l'ajuntament convocant amb veu i vot.
6. El tribunal podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialista en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.
7. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
8. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
9. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Són funcions del tribunal qualificador:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.
b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals, a l'efecte de la seva esmena, o quan sigui necessari un aclariment d'algun dels mèrits acreditats en temps i en forma.
c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.
d) Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma escaient, per les persones aspirants.
e) Elevar a la Batlia la composició definitiva de la borsa.
Els mèrits acreditats per les persones candidates es valoraran d'acord amb el barem que s'adjunta com a Annex 1.
CINQUENA.- Concurs.
1. La valoració de la fase de concurs es durà a terme tenint en compte el barem de mèrits estipulats en l'Annex 1 .
Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal qualificador publicarà, en el tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament, una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants (per blocs i total), amb indicació del número de document nacional d'identitat en la forma prevista a la disposició addicional sèptima de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
2. Les persones aspirants disposen d'un termini de 3 dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per a al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.
SISENA.- Publicació de la borsa definitiva
1. Resoltes les reclamacions, el Tribunal qualificador elaborarà una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de la puntuació obtinguda, que elevarà a la batlessa perquè en dicti la resolució que correspongui.
2. La borsa es publicarà al BOIB i en el tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda per cadascuna, amb indicació del número de document nacional d'identitat.
SETENA.- Funcionament de la borsa
1. En haver-hi una vacant, si fa falta proveir-la, d'acord amb l'article 41 de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017, es pot nomenar una persona funcionària interina. Quan es doni algun dels supòsits prevists a la normativa per al nomenament d'un funcionari interí, s'ha d'oferir el lloc, d'acord amb l'ordre de prelació, a les persones que es trobin en la situació de disponible a la borsa. En cas d'empat de puntuació per a l'ordre de prelació s'ha de resoldre tenint en compte la major puntuació pel concepte de nota del curs. Si persisteix l'empat, es resoldrà per concurs.
Una vegada acceptat el nomenament, la persona haurà d'aportar la documentació acreditativa del compliment dels requisits per a participar en la convocatòria objecte de declaració responsable en el termini de 3 dies abans de la presa de possessió.
2. S'ha de comunicar a la persona aspirant a qui correspongui, el lloc i el termini en els quals s'ha de presentar. Quedarà constància en l'expedient mitjançant una diligència, que ha rebut la comunicació o dels intents realitzats. La persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en el nomenament en el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies hàbils si la trucada es fa en divendres. Si no manifesta la conformitat dins termini, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat, o es dóna una altra circumstància similar, quedarà exclosa de la borsa i s'avisarà a la següent de la llista.
3. La persona aspirant no quedarà exclosa de la borsa si en el moment de la crida no accepten l'oferta per:
4. Estaran en situació de no disponibles les persones integrants de la bossa que en el moment de la crida no accepten l'oferta pels motius del punt 3. En cas d'indisponiblitat es mantindrà l'ordre en la borsa però en situació d'indisponible i es cridarà a l'aspirant següent. Mentre l'aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li oferirà cap lloc de treball corresponent a aquesta convocatòria. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'ajuntament l'acabament de les situacions d'indisponiblitat en un termini màxim de tres dies hàbils comptadors des que finalitzi la circumstància al·legada.
5. Estan en situació de disponibles la resta d'aspirants de la borsa i, per tant, se'ls podrà oferir llocs de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.
6. A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita — d'acord amb el punt 2 d'aquesta base— se les ha d'excloure de la borsa, llevat que en el termini d'un dia hàbil— o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres— al·leguin, la concurrència d'alguna de les circumstàncies d'indisponiblitat que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents.
7. Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. La renúncia voluntària d'una persona funcionària interina en el lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa la seva exclusió de la borsa de treball excepte els casos de força major.
VUITENA.- Recursos i impugnacions
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública s'han de publicar en el tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal https://www.porreres.cat. En allò que no estigui previst en aquestes bases i en la normativa específica de les policies locals s'ha d'aplicar supletòriament la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20 /2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Contra aquesta convocatòria i aquestes bases, que esgoten la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu Comú de les Administracions Públiques.
En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Porreres, 13 d'agost de 2020
La secretària interventora Maria del Mar Estarellas Pascual
ANNEX 1 BAREM DE MÈRITS
1. Barem de mèrits de la fase de concurs
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original i de la còpia compulsada de la documentació següent:
Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs bàsic de capacitació de policies locals.
Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
2. Fase de concurs
La puntuació màxima serà de 32 punts.
2.1 Valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació (puntuació màxima 8 punts)
Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0.8 fins a un màxim de 8 punts.
2.2 Valoració dels serveis prestats (puntuació màxima 24 punts)
ANNEX 2 SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A PROCEDIMENT SELECTIU DE L'AJUNTAMENT DE PORRERES
EXPÒS:
Que he tingut coneixement de la convocatòria: ____________________________________, les bases de la qual van ser
(Nom de la convocatòria)
publicades: ___________________________________________
(BOIB -data i núm)
Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud, que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud AUTORITZ perquè l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.
Per tot l'exposat, SOL·LICIT:
Prendre part en aquesta convocatòria.
__________________________, ______ d_____________________________ de 20______
[signatura]
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE PORRERES
ANNEX 3 RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS
CURS DE CAPACITACIÓ _______________________________ (indicar nota)
SERVEIS PRESTATS COM A POLICIA LOCAL
Ajuntament Mesos complets
__________________________________________________________ / _________
__________________________________________________________ / _________
__________________________________________________________ / _________
__________________________________________________________ / _________
__________________________________________________________ / _________
Nota: Juntament amb aquesta relació s'han d'aportar els originals o les còpies compulsades dels mèrits que s'al·leguen.
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE PORRERES
ANNEX 4 DECLARACIÓ RESPONSABLE
El sotasignat / la sotasignada declara que compleix els requisits que exigeix la base segona de la convocatòria, referits a la data de finalització del termini de presentació de sol•licituds, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol•licitud.
El sotasignat / la sotasignada SOL•LICITA que es tingui per presentada la present sol•licitud dins del termini concedit a aquest efecte, i que sigui admès/a per a formar part de la borsa de treball per a proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents en la policia local de l'Ajuntament de Porreres.
__________________________, ______ d_____________________________ de 20______
[Signatura]