Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 7612
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, de 17 d’agost de 2020, per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions SOIB Dona 2020-2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Servei d'Ocupació de les Illes Balears és un organisme autònom creat per la Llei 7/2000, de 15 de juny, que d'acord amb els estatuts aprovats mitjançant el Decret 37/2015, de 22 de maig, té com a funcions gestionar les polítiques actives d'ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d'orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l'ocupació, que tenen per objecte millorar les possibilitats d'accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d'altri; l'adaptació de la formació i requalificació per a l'ocupació dels treballadors, així com altres accions destinades a fomentar l'esperit empresarial, l'economia social i a millorar les condicions dels treballadors.

D'aquesta manera, el Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) té com a missió desenvolupar les polítiques actives d'ocupació que han de garantir, d'una banda, una millor eficiència del mercat de treball de les Illes Balears i, de l'altra, assegurar la igualtat d'oportunitats laborals de totes les persones en edat laboral. La tasca feta al llarg d'aquests darrers anys mostra que ambdós objectius no són incompatibles i, de fet, un dels eixos d'actuació que condueixen el full de ruta establert al Pla d'Ocupació de Qualitat 2017-2020 és el de la inserció laboral dels col·lectius amb majors dificultats d'ocupabilitat. L'experiència de les polítiques actives més modernes mostren que cal augmentar els lligams entre les polítiques actives i passives, de manera que l'accés a recursos econòmics de les persones desocupades augmenta l'eficàcia de les polítiques actives.

L'extensió de les polítiques actives a tots els col·lectius amb dificultats d'inserció, així com l'increment dels recursos econòmics destinats, ha estat un nord d'actuació en el seu disseny dins d'aquesta legislatura. Dins de l'ajuda als col·lectius d'especial atenció, el Govern de les Illes Balears aprovà el Pacte REACCIONA, com a pacte social contra les violències masclistes, el qual constituí una resposta integral d'aquest Govern a la xacra de la violència masclista, adoptant una perspectiva integral que abasta totes les àrees del Govern.

En el camp ocupacional, el SOIB ha reforçat i impulsat una xarxa d'orientació laboral específica per a les dones víctima de violència masclista amb abast territorial al conjunt de les nostres illes. Igualment, les diferents polítiques actives han incorporat una perspectiva de gènere que persegueixi en tots els casos la igualtat entre homes i dones, amb mesures que promouen polítiques innovadores amb perspectiva de gènere i amb ajuts específics per a les dones víctima de violència masclista.

Emperò totes aquestes mesures no són suficients. En sintonia amb la missió de garantir la igualtat d'oportunitats de totes les persones desocupades, així com donar servei a un col·lectiu amb unes circumstàncies especials, l'any 2018 vàrem engegar el primer pla pilot del programa SOIB Dona.

Amb la convocatòria SOIB Dona 2018-2019 encara en execució es constata que l'experiència pilot del programa de foment d'ocupació que va començar el 2018 ha significat una fita important per a les dones de la nostra comunitat que han sofert la violència masclista. És un consens general que l'ocupació és un factor de protecció davant la violència de gènere. Les dones contractades han gaudit i gaudeixen, d'una feina digna, durant un temps raonable i amb un sou que es tradueix en seguretat diària per al proveïment de la seva família, filles i fills que també han patit les conseqüències de la violència a la llar. 

També, i no menys important, suposa un reforç personal i psicològic que crea la possibilitat d'aconseguir les pròpies fites amb independència en un futur, ja més proper.

Per a moltes dones contractades ha significat sortir d'una situació d'aïllament, por i desesperança. Per a d'altres, trobar una feina que cercaven de manera infructuosa. Per a totes, comprovar que un projecte de vida és possible. Cal continuar amb l'esforç perquè totes hi arribin, cada una al seu ritme.

El programa de foment d'ocupació ha suposat un treball en xarxa al nostre territori intens i de col·laboració que ja ha deixat empremta per continuar-hi.

Durant aquest 2020 la irrupció de la COVID-19 no sols ha significat una gran crisi sanitària sinó que les mesures que es prenen per a la població tenen importants repercussions econòmiques i socials. L'impacte de gènere és immens: sobrecàrrega de feina, primera línia sanitària, responsabilitats familiars, precarietat laboral i pobresa existent abans de la pandèmia.

 

Les mesures per combatre l'emergència sanitària s'han traduït en un impacte econòmic i de mercat de treball mai vist a les Illes Balears. Així doncs, la Direcció General de Model Econòmic i Ocupació de la CAIB estima una caiguda del PIB del 31 % per a l'any 2020 i en el mes de maig el SOIB ja té registrades 225.000 demandes d'ocupació entre persones aturades i persones sotmeses a un expedient de regulació d'ocupació en diferents modalitats, amb major afectació de les dones (53 %) que dels homes.

El confinament de la població i l'activitat empresarial al mínim tenen repercussions negatives sobre l'ocupació de les dones i ja ha augmentat el risc de patir violència de gènere per l'obligació de confinament amb els seus agressors.

L'aprovació del Reial decret llei 12/2020, 31 de març, de mesures urgents en matèria de protecció i assistència a les víctimes de violència de gènere, reconeix aquest efecte.

La confluència de mesures de prevenció i assistència amb mesures laborals com el programa SOIB Dona, garanteix el reforç del sistema de protecció cap a les dones que han sofert la violència masclista i és una política d'ocupació i inclusió laboral adequada davant les conseqüències laborals i econòmiques produïdes per la COVID 2019.

La finalitat d'aquesta convocatòria de subvencions és promoure la independència econòmica i l'empoderament de les dones que hi participin, alhora que en reforça les possibilitats d'una posterior inserció laboral estable.

El Reial decret 1032/2017, de 15 de desembre (BOE núm. 305, de 16 de desembre) va aprovar l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació (EEAO) 2017-2020, la qual es configura com a marc normatiu per coordinar i executar les polítiques actives d'ocupació i intermediació laboral en el conjunt de l'Estat.

L'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2017-2020 incorpora com a objectiu estratègic potenciar l'ocupació com a principal instrument d'inclusió social i incorpora, entre d'altres, dins l'Eix 1 «Orientació, els objectius instrumentals»: «1.1. Informació i diagnòstic personalitzat», «1.2. Orientació i acompanyament d'itineraris individual personalitzats». Dins l'Eix 3 «Oportunitats d'ocupació», l'objectiu instrumental 3.1. «Fomentar la contractació de col·lectius amb especials dificultats d'accés a l'ocupació» i finalment dins l'Eix 4 «Igualtat d'oportunitats en l'accés a l'ocupació», considera prioritaris els objectius instrumentals 4.1 «Promoure l'activació a través de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral» i 4.2 «Promoure l'activació de les dones i la igualtat efectiva».

El Pla d'Ocupació de Qualitat de les Illes Balears (POQIB) 2017-2020 a la Prioritat 2: «Impuls per a l'efectiva igualtat de gènere en el treball», inclou la línia d'actuació 2.2. «de foment de polítiques d'igualtat i de corresponsabilitat familiar i laboral», l'acció 2.2.3. «Promoure l'ocupabilitat de dones pertanyents a grups especialment vulnerables»; la línia d'actuació 2.4. «de capacitació i sensibilització cap a polítiques d'igualtat» a través de l'acció 2.4.2. «Desenvolupar accions de sensibilització en matèria d'igualtat en agents clau com les administracions públiques» i la línia d'actuació 2.5. «per a l'atenció de les dones víctimes de violència de gènere» a través de l'acció 2.5.1. «Assessorament i orientació especialitzada en matèria d'ocupació, formació, adquisició d'experiència i foment d'ocupació amb les dones víctimes de la violència de gènere».

Aquesta convocatòria de subvencions està inclosa en el Pla Anual de Política d'Ocupació de 2020 com a Programa Propi PP00590 - SOIB Dones Víctimes de la violència masclista i dona resposta als objectius estratègics de l'EEAO i a les prioritats, línies d'actuació i accions del POQIB assenyalades.

Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març) d'acord amb el que disposa l'article 6.1 del Text refós de la Llei de Subvencions. No obstant això, els imports i les anualitats queden condicionades a la modificació del Pla Estratègic actual, i no es pot concedir cap subvenció fins que no s'hagi fet la modificació corresponent.

Es preveu que aquesta convocatòria es pugui finançar en part amb fons provinents del Pacte d'Estat contra la violència de gènere del Ministeri de Igualtat, i en part amb fons de Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social.

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a més per l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació que gestiona el Servei d'Ocupació de les Illes Balears.

En tot el que no estableix aquesta Resolució, cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d'aplicació general.

Per tot això, en l'exercici de les competències atribuïdes pel Decret 37/2015, de 22 de maig, d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, i d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i d'altres disposicions d'aplicació general, i tenint en compte igualment les disponibilitats pressupostàries, havent informat el Consell de Direcció del SOIB i d'acord amb l'autorització prèvia per part de la directora del SOIB d'imputació de despeses a exercicis futurs, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per fomentar la contractació de dones víctimes de violència masclista en projectes d'inserció laboral, en les condicions recollides en l'Annex I d'aquesta convocatòria.

2.Comunicar aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions i publicar-la, juntament amb l'extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la qual comença a produir efectes l'endemà d'haver-s'hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

 

Palma, 17 d'agost de 2020

La directora del SOIB Pilar Ortiz Vilar Per suplència del president del SOIB (BOIB núm. 104, de 30/07/2019)

 

ANNEX I Primer. Objecte i àmbit d'aplicació

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions destinades a finançar els costs salarials totals, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social, així com els costs derivats d'accions complementàries, que es derivin de la contractació de dones víctimes de violència masclista que siguin contractades per les entitats que es relacionen a l'apartat tercer d'aquest Annex I, en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. Aquesta convocatòria es regeix per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a més per l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears ( BOIB núm. 146, de 24 d'octubre).

Segon. Finançament i crèdit assignat

1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 2.000.000 €, amb la distribució següent:

  1. Any 2020: 1.900.000 € dels quals

- 1.350.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D05, Capítol 4, Fons Finalista 20090, dels pressuposts generals de la CAIB per a l'any 2020, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient (fons provinents de Conferència Sectorial d'Igualtat- Pacte d'Estat contra la violència de gènere)

- 550.000 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D05, Capítol 4, Fons Finalista 20021, dels pressuposts generals de la CAIB per a l'any 2020, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient (fons provinents de Conferència Sectorial d' Ocupació i Assumptes Laborals)

  1. Any 2021: 100.000 €, imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D05, Capítol 4, Fons Finalista 21021, dels pressuposts generals de la CAIB per a l'any 2021, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient (fons provinents de Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals)

2. Aquesta distribució s'entén que té caràcter estimatiu i una eventual alteració no exigeix modificar la convocatòria, sense perjudici de la tramitació del procediment pressupostari i comptable que pertoqui, d'acord amb el que estableix l'article 3.3.c) de les bases reguladores d'aquesta convocatòria.

3. Les partides del pressupost de despeses corresponents a cada una de les anualitats que s'han d'imputar al fons 20090 s'han de finançar mitjançant els fons rebuts del Pacte d'Estat contra la violència de gènere, del Ministeri d'Igualtat. Les partides del pressupost de despeses corresponents a cada una de les anualitats que s'han d'imputar al fons 20021 i 21021, s'han de finançar mitjançant els fons que cada any es distribueixen territorialment per la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals de cadascun dels exercicis als quals afecti. En cas que alguna de les anualitats previstes en aquesta convocatòria excedeixi d'aquest finançament, s'ha d'imputar amb càrrec a altres crèdits disponibles del SOIB corresponents a l'exercici del qual es tracti.

4. Sempre que hi hagi sol·licituds no resoltes per no disposar de crèdit suficient, i si les disponibilitats pressupostàries ho permeten, es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria sense obrir un altre termini de presentació de sol·licituds, d'acord amb el que estableix l'article 3.3. b) de les bases reguladores d'aquesta convocatòria.

Tercer. Ens i entitats beneficiàries

1. Es poden beneficiar de la subvenció objecte d'aquesta convocatòria les entitats relacionades a continuació que tinguin la intenció de contractar dones víctimes de violència masclista en el marc d'aquesta convocatòria i que gaudeixin de capacitat tècnica i de gestió, així com competència, per executar el projecte corresponent:

a) Ens locals (corporacions locals, consells insulars i mancomunitats), i també les entitats que en depenen o que hi estan vinculades

b) Entitats sense ànim de lucre

c) Entitats que conformen el sector públic instrumental de la CAIB, excepte els consorcis i els organismes autònoms

d) Associacions empresarials i sindicals

2. Les entitats dependents o vinculades als ens locals que disposin de personalitat jurídica i NIF propi han de presentar la sol·licitud en nom seu, i el projecte de l'obra que s'ha de dur a terme ha de ser de la seva competència i s'ha de fer d'acord amb els seus estatuts.

3. No es poden beneficiar dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les entitats a les quals concorrin alguna de les prohibicions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE de 18 de novembre) i a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Quart. Projecte

1. Requisits tècnics dels projectes

1. Les entitats tindran a la seva disposició, si ho requereixen, assessorament tècnic del personal del SOIB per elaborar els seus projectes.

2. El projecte ha de descriure les característiques dels llocs de feina així com les tasques que hauran de dur a terme les dones que es contractin en el marc d'aquest programa de foment de l'ocupació. El model de projecte (Annex 3. Guió de projecte) està a disposició al web del SOIB: https://soib.es/convocatories/

3. El projecte té una durada prevista d'un any respecte de cada una de les dones que es contractin, i els contractes s'han d'ajustar a l'àmbit temporal del projecte, i s'han de formalitzar amb una durada prevista d'1 any i a jornada completa. Per motius d'adaptació del lloc de feina a les circumstàncies personals i familiars de la dona contractada, i degudament justificades, el SOIB pot autoritzar modificacions del projecte (com ara reducció de la jornada, reubicació física, ajust de tasques o d'altres), prèvia sol·licitud per part de l'entitat beneficiària amb el model «Sol·licitud de modificació de projecte» que es troba a disposició al web del SOIB.

4. Durant el desenvolupament de la contractació laboral l'entitat contractant ha de disposar del personal tècnic i de suport propi necessari per assegurar que la feina es du a terme de manera correcta i que es compleix la normativa de riscs laborals. A tal efecte s'ha d'indicar al projecte la persona de l'entitat que assumirà la tutoria de la treballadora al llarg de la contractació.

5. Les dones contractades han de tenir els mateixos drets i deures que el personal propi de l'entitat. A més, l'entitat ha de facilitar a les dones contractades complir els drets i els deures inexcusables associats a la condició de víctima de violència masclista.

6. Les entitats poden programar accions complementàries lligades a les funcions del lloc de feina i encaminades al coneixement d'eines informàtiques, millora de l'atenció al públic, millora d'idiomes o l'obtenció de carnets professionals lligats a l'ocupació que s'ha de dur a terme, entre d'altres. Aquestes accions han de tenir per objectiu millorar l'ocupabilitat i la inserció de la dona una vegada finalitzi el programa.

7. Les accions complementàries previstes en el projecte que aprovi el SOIB són obligatòries, a excepció dels casos que la dona contractada ja disposi d'aquestes competències o coneixements, o que l'entitat justifiqui degudament no dur-ho a terme. No fer-ho comportarà haver de reintegrar la part de la subvenció concedida per realitzar-les.

8. Les accions complementàries s'han de fer obligatòriament durant la jornada laboral.

9. L'entitat beneficiària ha de garantir la certificació de l'execució d'aquestes accions complementàries, si escau, i ha de fer les gestions conduents a aquesta certificació. En qualsevol cas, si es programen accions formatives, no podrà ser formació del Catàleg d'especialitats formatives.

2. Requisits administratius dels projectes

El projecte es configura com un programa de foment de l'ocupació de dones víctimes de violència masclista la finalitat del qual és promoure la independència econòmica i l'empoderament de les dones que hi participin, i reforçar-ne alhora les possibilitats d'una posterior inserció laboral estable.

Les entitats participants han de presentar una sol·licitud per projecte i el projecte pot incloure un o més llocs de feina. Les entitats poden presentar una o més sol·licituds al llarg del termini de presentació de sol·licituds.

Els projectes que es presentin han de complir els requisits següents:

a) Les obres o serveis que s'han de dur a terme han de ser d'interès social i els ha d'executar directament l'entitat sol·licitant.

b) Les obres o serveis que s'han de dur a terme no es poden considerar com a activitat econòmica que falsegi o amenaci falsejar la competència i, per tant, no es poden considerar ajudes d'Estat tal com es defineixen a l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

c) L'entitat sol·licitant de la subvenció es compromet a fer-se càrrec de les despeses no subvencionades pel SOIB per executar l'activitat.

d) L'entitat es compromet a mantenir la seva plantilla i en cap cas els contractes que es formalitzin a l'empara d'aquesta convocatòria poden suposar la minoració del personal de plantilla de l'entitat.

Cinquè. Persones destinatàries finals

En el marc d'aquesta convocatòria es poden contractar les dones que compleixin els requisits següents:

a) Tenir acreditada la condició de víctima de violència masclista.

b) Disposar de «l'Informe d'idoneïtat» expedit a tal efecte pels serveis socials comunitaris, amb els continguts mínims aprovats per a aquesta convocatòria.

c) Tenir l'autorització administrativa de treball i residència vigent, si escau.

d) Estar inscrita al SOIB com a demandant de feina o millora d'ocupació.

e) No haver estat contractada en altres programes SOIB Dona.

Aquests requisits s'han de complir durant el procés de selecció, i amb caràcter previ a la contractació i l'alta a la Seguretat Social.

Pel que fa al cas de dones que hagin de disposar de l'autorització administrativa de treball i residència, (requisit c) les entitats que les contractin han de vetllar perquè aquesta autorització es mantengui en vigor durant tota la contractació. En cas contrari, no es podran considerar subvencionables pel SOIB les despeses generades durant aquesta situació, i serà causa de revocació (total o parcial) de la subvenció concedida.

Cal recordar que les persones treballadores que hagin estat contractades per Administracions Públiques, inclòs el sector públic instrumental, únicament podran accedir a una nova contractació a través dels procediments ordinaris de provisió de llocs de treball en igualtat de condicions que la resta de ciutadans. Així mateix, el temps transcorregut mitjançant aquest contracte no podrà suposar un mèrit preferent per accedir a un lloc de treball del sector públic.

Sisè. Procés de selecció de dones candidates

1. A fi i efecte de dur a terme la selecció, s'ha de constituir un grup mixt de treball, format per una persona representant de la Xarxa de tutores d'orientació laboral per a dones víctimes de violència masclista del SOIB i una persona representant de l'entitat beneficiària.

2. Formulada la proposta de resolució de concessió d'acord amb el procediment que descriu l'apartat desè d'aquesta convocatòria, el Servei d'Orientació i Intermediació ha d'instar la constitució del grup mixt de selecció, amb la composició descrita anteriorment, segons el tipus d'entitat beneficiària. Aquest grup mixt ha d'assegurar que es compleixen els principis d'igualtat, mèrit i capacitat.

3. El SOIB disposarà d'una base de dades confidencial actualitzada de totes les dones que disposen de l'informe d'idoneïtat, la qual ha de servir de base perquè el grup mixt pugui seleccionar la candidata en funció del seu perfil personal i de les característiques del lloc de feina que s'han de cobrir. En el supòsit que la dona seleccionada renunciï al lloc de feina, abans de ser contractada, es pot substituir per la reserva que figuri a l'acta de selecció. Si no hi ha reserva, s'iniciarà una nova selecció.

4. Quan hi hagi diverses candidates que opten al mateix lloc, en el procés de selecció s'han d'aplicar els criteris de valoració següents i per aquest ordre:

  • Les càrregues familiars: fills o altres persones a càrrec seu (pares, persones dependents, discapacitats, etc.)
  • Els ingressos o rendes
  • La formació i experiència relacionats amb el lloc de feina

En cas d'empat, el primer criteri de preferència ha de ser la dona de més edat i en segon, la dona que disposi de més dies d'inscripció ininterromputs al SOIB i en situació de desocupada.

5. El grup mixt ha d'aixecar acta del procés de selecció la qual formarà part de l'expedient administratiu de la subvenció.

Setè. Protecció i confidencialitat de les dades

1. Les entitats beneficiàries que contractin dones en el marc d'aquest programa d'ajudes són responsables d'establir els mecanismes necessaris per garantir, en tot moment, la confidencialitat de les dades, d'acord amb el que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia de drets digitals, així com la resta de la normativa que li sigui d'aplicació.

2. L'entitat contractant no podrà fer cap tipus de publicitat de la contractació que en comprometi la confidencialitat necessària, que evidenciï el lloc on ha de treballar la dona, la condició de víctima de violència masclista o les dades personals, o qualsevol altra que posi en perill la confidencialitat.

Vuitè. Termini i model de presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar amb els models que facilita el SOIB i que es troben a disposició de les persones interessades en l'apartat de convocatòries del web www.soib.es, d'acord amb l'article 66 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. El SOIB té previst posar en funcionament un tràmit telemàtic específic per presentar les sol·licituds. Aquest tràmit serà accessible des de la seu electrònica del Govern https://www.caib.es/seucaib/

Fins que el tràmit no estigui operatiu, les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre electrònic comú (REC) (a través del punt d'accés general, o accedint a la pàgina web de la CAIB www.caib.es// Administració // Atenció a la ciutadania // Atenció telemàtica// Registre electrònic comú) i han d'adjuntar la sol·licitud en el model indicat al punt 1 anterior, signada electrònicament.

En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els ha de requerir perquè ho facin tal com s'ha indicat anteriorment.

3. El termini per presentar les sol·licituds de subvenció romandrà obert des de l'endemà que es publiqui aquesta Resolució i l'extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i fins al 30 de setembre de 2021, o fins exhaurir el crèdit (en cas que sigui anterior a aquesta data) i es faci públic per part del SOIB.

4. D'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els que exigeix aquesta Resolució s'ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la deficiència o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que estableix l'article 21 de la Llei esmentada.

5. Es poden dur a terme les notificacions que es derivin d'aquest procediment per mitjans telemàtics de conformitat amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè. Documentació

1. Juntament amb la sol·licitud (Annex 2. Sol·licitud) s'ha de presentar la documentació següent:

a) Per a les entitats locals: NIF de l'entitat local sol·licitant i un certificat de l'òrgan competent de l'entitat acreditatiu de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

b) Per a les entitats dependents o vinculades: NIF de l'entitat sol·licitant i documentació acreditativa de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud; els estatuts degudament inscrits en el registre corresponent, o documentació que acrediti el caràcter d'entitat dependent o vinculada.

c) Per a la resta d'entitats (inclou les sense ànim lucre, les del sector públic instrumental de la CAIB, i les associacions empresarials i sindicals): NIF de l'entitat sol·licitant i documentació acreditativa de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud, juntament amb els estatuts o documentació anàloga.

d) Guió de projecte (Annex 3. Guió de projecte)

e) Declaració responsable, d'acord amb el model establert (Annex 4), de:

  1. No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició d'entitat beneficiària que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i no tenir causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció, ni en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

  2. Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat sol·licitats o concedits per qualsevol institució, pública o privada.

  3. Que l'entitat sol·licitant té capacitat tècnica i organitzativa per gestionar el projecte aprovat.

  4. Que les obres o els serveis que s'han de fer són d'interès social, competència de l'entitat i que l'entitat sol·licitant executarà directament.

  5. Que l'entitat es compromet a fer-se càrrec de les despeses que no subvenciona el SOIB per executar l'activitat.

  6. Que es compromet a mantenir la seva plantilla i que en cap cas els contractes que es formalitzin a l'empara d'aquesta convocatòria suposarà la minoració del personal de plantilla de l'entitat.

  7. Que disposa d'una assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que es puguin causar a terceres persones en l'execució del projecte o que es compromet a fer-se'n càrrec i, per tant, el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat.

  8. De complir amb les obligacions que estableix l'article 14 de l'Ordre de 10 d'octubre de 2013 (BOIB núm. 146 de 24 d'octubre), per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears, i amb la resta d'obligacions que estableix aquesta convocatòria.

  9. De complir amb l'obligació de confidencialitat i protecció de dades personals tal com recull el punt setè d'aquesta convocatòria.

  10. De la titularitat del compte bancari per rebre l'ingrés de la subvenció.

f) Declaració responsable, d'acord amb el model establert (Annex 5), que les obres o serveis que s'han de fer no es poden considerar com a activitat econòmica que falsegi o amenaci falsejar la competència i, per tant, no es poden considerar ajudes d'Estat tal com es defineixen a l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

g) Certificat de l'entitat, d'acord amb el model establert (Annex 6) acreditatiu del compliment de les obligacions d'acord amb l'article 42 de la Llei 7/2018, de 3 de juliol, de promoció de la seguretat i salut en el treball a les Illes Balears i l'article 46 i 46 bis del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions o sancions a l'ordre social, amb els termes següents:

  1. Que disposa d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d'un Pla de Prevenció de Riscs Laborals en els termes prevists en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals.

  2. Que l'entitat no està sancionada amb la sanció accessòria de pèrdua o exclusió a l'accés d'ajudes, bonificacions i beneficis derivats de l'aplicació dels programes d'ocupació o formació professional per a l'ocupació prevista en els articles 46 i 46 bis del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social sempre que la sanció sigui ferma i vigent.

  3. Que no ha estat sancionada en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, en els tres darrers anys, per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals de conformitat amb l'article 13 del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost.

En el cas de presentar la sol·licitud i documentació adjunta per mitjans electrònics, tant la sol·licitud com la documentació adjunta han d'estar signats electrònicament.

2. De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 2.1 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desplega parcialment la Llei 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, i amb el Conveni de col·laboració en matèria d'interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, el Servei d'Ocupació de les Illes Balears pot obtenir, excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Seguretat Social. En cas que no autoritzi aquesta consulta, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, juntament amb la sol·licitud d'ajuts.

3. Segons el que estableix l'article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l'article 69.1 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'Administració pot requerir al sol·licitant de l'ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades que conté la seva declaració responsable.

4. D'acord amb el que estableix l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB per haver-la aportada en convocatòries anteriors. En aquest cas, el sol·licitant ha de fer constar en la sol·licitud l'expedient en el qual es troba la documentació.

Desè. Règim de concessió de les subvencions

Els procediments de concessió s'han d'iniciar a sol·licitud de les entitats interessades i els ajuts es concedeixen en règim de concurrència no competitiva en atenció al compliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria, atès que per la seva naturalesa no resulta necessària la comparació de les sol·licituds ni establir un ordre de prelació, d'acord amb l'article 17.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'art. 7.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, de 10 d'octubre de 2013.

Les sol·licituds s'han de resoldre de manera individual i per ordre d'entrada i fins exhaurir el crèdit disponible. No obstant l'anterior, en cas que sigui necessari requerir l'entitat perquè esmeni o aporti la documentació prevista a aquesta Resolució, la data en què l'expedient estigui completat regeix a efectes de l'ordre de resolució.

Les sol·licituds presentades a l'any 2020 que per no disposar de crèdit suficient o bé per raó d'operacions de tancament comptable no s'hagin pogut resoldre abans del tancament de l'exercici pressupostari 2020, mantenen l'ordre d'entrada i s'han de resoldre amb càrrec als pressuposts de l'any 2021, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient.

Onzè. Instrucció i resolució del procediment

1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la direcció del SOIB, que ha de dur a terme d'ofici les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució i, en concret, les que determina l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. Una vegada revisada la sol·licitud presentada i fetes les esmenes (si escau), el Servei d'Orientació i Intermediació del SOIB emetrà un informe d'aprovació del projecte i favorable a la concessió de l'ajut o bé de no aprovació amb informe desfavorable a la concessió degudament motivat.

3. La directora del SOIB, a la vista de l'expedient i d'aquest informe, ha de formular la proposta de resolució provisional degudament motivada, la qual s'ha de notificar a les entitats interessades, i se'ls concedeix un termini de 10 dies per al tràmit d'audiència per poder al·legar i presentar els documents i les justificacions que considerin pertinents.

4. Quan l'import de la subvenció que resulti de l'informe anterior sigui inferior a l'import sol·licitat, prèviament a la proposta de resolució definitiva, s'ha d'instar l'entitat beneficiària perquè, en el tràmit d'audiència, modifiqui la sol·licitud inicial per ajustar-la a l'import de la subvenció susceptible d'atorgament, que en tot cas ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció i els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds. Si transcorre el termini sense que l'entitat beneficiària reformuli la sol·licitud, aquesta s'ha d'entendre tàcitament acceptada per l'import susceptible d'atorgament.

5. Es pot prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions que els que hagi formulat la persona interessada. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada té el caràcter de definitiva.

6. Tenint en compte l'informe i les al·legacions fetes per l'entitat sol·licitant en el tràmit d'audiència i, si escau, la reformulació de la sol·licitud, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, degudament motivada.

7. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la beneficiària davant l'Administració, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.

8. Atesa la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries, el president del SOIB ha de dictar i notificar una resolució d'aprovació o de denegació degudament motivada.

9. El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions és de sis mesos des que la sol·licitud va tenir entrada al registre oficial o bé, des que de l'expedient ha esdevingut complet. Aquestes resolucions s'han de notificar individualment. En haver transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la petició s'ha d'entendre desestimada.

10. Un cop notificada la resolució, s'ha de fer la fase de selecció d'acord amb el procediment exposat al punt sisè d'aquesta Resolució de convocatòria.

11. L'entitat beneficiària pot sol·licitar, amb posterioritat a la resolució de concessió i prèviament a l'acabament del termini màxim d'execució, la modificació del contingut de la resolució per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l'alteració de les condicions d'execució de l'activitat subvencionada. En aquests casos l'òrgan que concedeix pot autoritzar-ne l'alteració mitjançant la modificació de la resolució de concessió, sempre que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment, ni tengui caràcter essencial, ni alteri substancialment la finalitat per la qual es va concedir i sempre que no es perjudiquin drets de tercers.

12. Excepcionalment, en els casos en què es posi de manifest en la justificació que hi ha hagut alteracions de les condicions tingudes en compte per a la concessió que no alterin de manera substancial la naturalesa o l'objectiu de la subvenció, que hagin pogut donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, i s'hagi omès el tràmit d'autorització administrativa prèvia per aprovar-la, l'òrgan que concedeix pot acceptar la justificació presentada, sempre que acceptar-la no suposi danys a tercers, tot i tenir en compte, si escau, els criteris de gradació als quals es refereix l'article 30.3 de les bases reguladores d'aquesta subvenció.

Dotzè. Import de la subvenció, despeses subvencionables i límits

La quantia de la subvenció que rebran les entitats beneficiàries s'ha de destinar a sufragar les despeses salarials de les persones que seran contractades en el projecte, així com les despeses per dur a terme les accions complementàries si el projecte les inclou.

La quantia de la subvenció s'ha de determinar en funció de l'import que sol·liciti l'entitat, d'acord amb el seu pressupost, amb l'estructura següent de costs i amb els límits fixats a aquesta convocatòria.

En qualsevol cas, l'import dels ajuts descrits a continuació no pot superar la quantitat sol·licitada ni el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de dur a terme.

Seran a càrrec de l'entitat beneficiària les despeses no cobertes per la subvenció.

a) Costs laborals

S'han de considerar despeses subvencionables en relació amb el grup professional corresponent, els costs salarials i de Seguretat Social de la contractació de dones víctimes de violència masclista, les pagues extraordinàries i les indemnitzacions per finalització de contracte regulada en l'article 49.1.c) del Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, d'acord amb el conveni col·lectiu, la taula salarial, l'acord o la normativa que sigui legalment aplicable, vigent en el moment de presentació de la sol·licitud, i que en cap cas pot ser inferior a l'SMI, corresponents al seu grup professional, i d'acord amb el pressupost presentat per l'entitat.

Les entitats poden incloure al seu pressupost l'increment salarial que es prevegi per a l'any següent a l'exercici en què s'hagin d'iniciar els projectes. Es consideren despeses subvencionables els increments que finalment s'aprovin per l'Estat i sempre que no se superi l' import màxim subvencionable per cada contractació fixat més avall i amb el límit de l'import de la subvenció concedida.

Les despeses generades durant la baixa laboral, tant si és per malaltia o accident comú, com per malaltia o accident professional o maternitat o paternitat són subvencionables.

No s'han de considerar despeses subvencionables els incentius salarials, les dietes, les despeses de locomoció, les hores extraordinàries, el pagament de vacances no gaudides, els ajuts en concepte de Fons Social i conceptes anàlegs, així com les indemnitzacions per mort, trasllat, suspensió, acomiadament o cessament.

Com a norma general les vacances anuals retribuïdes, no són substituïbles per compensació econòmica, per això no es consideren despeses subvencionables, excepte si la treballadora no les ha pogut gaudir per trobar-se de baixa per incapacitat temporal o per maternitat, o per rescissió del contracte abans de la data prevista de finalització.

Es considera despesa subvencionable les indemnitzacions per finalització de contracte legalment establertes. S'hauran de desglossar els conceptes que s'inclouen a la quitança per a la seva correcta consideració.

Límits

L'import de la subvenció per a aquest concepte (costs laborals) és independent de la retribució que finalment percebi la treballadora, que en cap cas pot ser inferior al Salari Mínim Interprofessional.

L'import màxim de la subvenció susceptible de ser concedit per a aquest concepte de costs salarials, segons el grup professional serà:

  1. Grup professional 1: títol de doctora, llicenciada, enginyera, arquitecta, graduada, màster o equivalents: màxim per treballadora en còmput anual incloent la indemnització per finalització de contracte: 40.225,60 €

  2. Grup professional 2: enginyera tècnica, diplomada universitària, arquitecta tècnica o equivalents: màxim per treballadora en còmput anual incloent la indemnització per finalització de contracte: 36.815,60 €

  3. Grup professional 3: batxiller, COU, certificats de professionalitat de nivell 3, formació professional de tècnica superior (cicle formatiu de grau superior) o tècnica especialista (formació professional de nivell II) o equivalents: màxim per treballadora en còmput anual incloent la indemnització per finalització de contracte: 33.380,80 €

  4. Grup professional 4: graduada en educació secundària, EGB, certificat d'estudis, certificat de professionalitat de nivell 1 i 2 i formació professional bàsica, tècnic (cicle formatiu de grau mitjà) o tècnic auxiliar (formació professional de nivell I), o equivalents: màxim per treballadora en còmput anual incloent la indemnització per finalització de contracte: 28.991,20 €

  5. Grup professional 5: sense estudis obligatoris: màxim per treballadora en còmput anual incloent la indemnització per finalització de contracte: 25.258,80 €

En cas que les entitats beneficiàries siguin del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s'aplicarà la Disposició addicional quinzena de la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de pressuposts general de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2013. Els imports màxims en còmput anual de la subvenció segons el seu grup professional o equivalent seran els següents:

GRUP

Anual Mallorca

Anual reste d'Illes

A

33.126,12 €

33.289,56 €

B

29.708,34 €

29.871,79 €

C

26.257,58 €

26.421,02 €

D

22.458,07 €

22.621,51 €

E

18.801,47 €

18.964,91 €

En cas que durant la vigència de la convocatòria s'acordi i es publiqui un increment salarial per a les entitats del sector públic instrumental de la CAIB, es podrà actualitzar aquests imports màxims susceptibles de ser concedit per a aquest concepte de costs salarials. Aquests nous imports màxims s'aplicaran a les sol·licituds que es resolguin a partir de la publicació en el BOIB d'aquesta actualització.

b) Despeses de les accions complementàries

Es podrà subvencionar fins a un màxim de 300 € per persona que s'ha de contractar per sufragar les despeses per fer les accions complementàries que s'hagin previst al projecte.

Tretzè. Contractació i registre del contracte

El dia abans de contractar la persona seleccionada, l'entitat haurà de sol·licitar al SOIB, amb el model que està disponible a la pàgina web del SOIB, la verificació que la treballadora té la demanda d'ocupació activada i que segueix vigent la seva autorització administrativa.

Els contractes s'han de formalitzar amb una durada prevista d'un any a jornada completa (llevat que el SOIB hagi autoritzat una jornada inferior) i la dona ha de ser contractada per al grup professional i l'ocupació per al que s'ha concedit la subvenció.

Les treballadores s'han de contractar en la modalitat de contracte temporal clàusules específiques «treballs d'interès social/foment d'ocupació agrària» i s'ha de formalitzar obligatòriament per escrit amb el model oficial del SEPE a disposició de les entitats beneficiàries en el web http://www.soib.es i en el web del SEPE

A més, s'ha d'indicar que el contracte s'ha formalitzat a l'empara d'aquesta convocatòria de subvencions i ha de dur identificat el d'expedient que ha de ser el mateix que figura en la resolució de concessió i ha de constarr-hi el número d'oferta en la qual s'ha fet el procés selectiu.

El registre de contractes es pot fer per mitjans telemàtics a través de l'aplicació «contrat@», que es troba a disposició de les persones interessades en el web del SEPE. En el web del SOIB podeu consultar la guia de l'aplicació «contrat@». Els que no es registrin per via telemàtica ho han de fer a les oficines de referència del SOIB.

En el supòsit de baixa definitiva de la dona contractada abans de la data prevista de finalització del contracte, l'entitat beneficiària ho ha de comunicar al SOIB, justificar-ne el motiu i retornar els fons rebuts i no aplicats, sense haver d'esperar que el SOIB liquidi la subvenció i per tal d'evitar que aquest import generi interessos de demora.

Catorzè. Inici i execució

L'entitat disposa de set dies des de la formalització de cada contracte per trametre'n l'original o la còpia compulsada al Servei Gestor de l'ajuda del SOIB.

L'entitat haurà d'haver formalitzat tots els contractes en el termini màxim de tres mesos des de la notificació de la resolució de concessió, transcorregut aquest termini s'ha de revocar de manera total o parcial l'ajuda dels llocs de feina concedits que no s'hagin pogut cobrir i, si escau, el reintegrament de l'import de la subvenció corresponent.

Quinzè . Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions, a més de les previstes a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, Text refós Llei de subvencions de la CAIB, en l'article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions i a l'Ordre de 10 d'octubre de 2013 de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats per la qual s'estableixen les bases reguladores, les següents:

1. Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

2. Sol·licitar una autorització prèvia davant qualsevol alteració o incidència en el projecte inicial o variació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia de l'ajut, tal com indica el Protocol per a l'entitat penjat al web SOIB.

3. Justificar davant el SOIB el fet d'haver executat l'activitat en els termes prevists en aquesta Resolució.

4. Justificar que s'han complert els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

5. Constituir pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que en l'execució del projecte es puguin causar a terceres persones, i el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat.

6. Sotmetre's a les actuacions de comprovació tècniques i econòmiques que ha d'efectuar el SOIB i la Inspecció de Treball i Seguretat Social; les de control financer que corresponguin a la Intervenció General de l'Administració autonòmica de les Illes Balears, en relació amb les subvencions concedides, i les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes o d'altres òrgans de control.

7. Comunicar al SOIB la sol·licitud o l'obtenció d'altres ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o d'ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s'ha de fer en el termini de tres dies hàbils, comptadors des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

8. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, incloent els elements electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

9. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE de 18 de novembre).

10. Complir amb les obligacions imposades per la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i vetllar en tot moment per la confidencialitat respecte a la situació de la treballadora contractada. Atès el caràcter de dades personals d'especial protecció de les regulades en l'article 7.3 de la LOPD, l'incompliment d'aquesta obligació pot suposar, entre d'altres conseqüències, la pèrdua de la subvenció.

11. Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur l'entitat beneficiària d'acord amb la legislació que li sigui aplicable.

12. Aportar els justificants del pagament efectiu de totes les despeses efectuades mitjançant extractes bancaris o un altre document equivalent.

13. Comunicar al comitè d'empresa o òrgan competent, si escau, les previsions de les contractacions en compliment de l'article 64.2.c del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

Setzè. Pagament

D'acord amb l'article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, modificat per la Disposició final novena de la Llei 18/2016, de pressuposts generals de la CAIB per a l'any 2017, el Consell de Govern de dia 17 de juliol de 2020, a proposta del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, ha autoritzat el pagament anticipat de la subvenció i ha eximit les entitats beneficiàries de presentar garantia (d'acord amb l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost). El pagament de la subvenció s'ha de fer 100 % a la bestreta sense necessitat de constituir aval i es tramitarà d'ofici a la concessió de l'ajut.

El pagament de les obligacions reconegudes a favor de les entitats beneficiàries de les subvencions s'ha de fer segons les disponibilitats de la Tresoreria de la CAIB.

En cas que no es puguin cobrir tots els llocs de feina pels quals es va concedir la subvenció, i ja s'hagi pagat, l'entitat té l'obligació de reintegrar voluntàriament, mitjançant el model 046 disponible a la pàgina web del SOIB, la part de la subvenció rebuda per a aquests contractes, sense haver d'esperar que el SOIB els el reclami.

Dissetè. Justificació

1. La justificació de la subvenció s'ha de fer mitjançant el sistema de compte justificatiu i aportar-hi els justificants de despesa que estableix l'article 19 de l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, de 10 d'octubre de 2013, per la qual s'estableixen les bases reguladores d'aquesta convocatòria d'ajudes.

2. En el termini de tres mesos comptadors des que acabi l'activitat (excepte pel que fa a la justificació tècnica que és d'un mes), l'entitat beneficiària ha de presentar en el SOIB el compte justificatiu, d'acord amb els models que es trobaran a disposició de les entitats beneficiàries al web http://www.soib.es.

3. El compte justificatiu es compon de la documentació següent:

3.1. Justificació tècnica:

  1. Una memòria tècnica de resultats que detalli les funcions i tasques realitzades així com la valoració del projecte, segons el model normalitzat.

  2. L'original o la còpia compulsada dels fulls d'assistència diària al lloc de feina, segons el model normalitzat.

  3. L'original o la còpia compulsada dels fulls de tasques realitzades, segons el model normalitzat.

3.2. Justificació econòmica:

a) Certificat de l'exactitud comptable i de la certesa dels imports justificats.

b) Una memòria econòmica que ha de contenir:

  • Relació classificada de les despeses en què s'hagi incorregut d'acord amb l'estructura de costs que estableix el punt 12 d'aquesta convocatòria, amb indicació del creditor i el document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
  • Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada indicant-ne l'import i la procedència.

Es considera despesa subvencionable la que es correspongui amb els conceptes que defineix el punt dotzè d'aquesta convocatòria i efectivament pagada amb anterioritat a l'acabament del termini de justificació final. També es consideren despesa subvencionable els pagaments de l'IRPF i cotitzacions a la Seguretat Social que no s'hagin pogut fer dins el termini de justificació en atenció als terminis establerts per la normativa que els regula o bé hagi estat objecte de fraccionament o ajornament, sempre que l'entitat n'acrediti el pagament efectiu en els terminis atorgats per la normativa corresponent o resolució de fraccionament /ajornament respectivament.

4. Juntament amb el compte justificatiu, l'entitat ha d'aportar la documentació següent:

a) Originals o còpies autèntiques de les nòmines abonades a les persones contractades i dels justificants bancaris de l'abonament.

b) Originals o còpies autèntiques dels ingressos a l'Agència Estatal de l'Administració tributària de les retencions fetes a les persones treballadores (model 111).

c) Originals o còpies autèntiques dels documents de cotització a la Seguretat Social: Rebut de Liquidació de Cotitzacions (RLC) i Relació Nominal de Treballadors (RNT), així com els justificants de l'abonament.

d) Original o còpia autèntica de l'IDC (Informe de cotitzacions) per a cada persona contractada i que ha d'abastar tot el període de contractació.

El termini per esmenar els defectes de la justificació és de 10 dies.

5. Es considera documentació justificativa per acreditar el pagament, els extractes bancaris o d'altres documents equivalents que permetin seguir una pista d'auditoria adequada. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de manera suficient:

  1. En el cas que es tracti de transferències, l'ordre de transferència i l'extracte bancari o detall del moviment del càrrec en què es debiti el pagament.

  2. En el cas que es tracti de pagaments agrupats, l'extracte bancari o detall del moviment del càrrec, així com el desglossament de cadascun dels pagaments inclosos en la tramesa.

  3. En el cas que es tracti de xecs, s'ha d'incloure l'extracte bancari o detall del moviment del càrrec en què es debiti el pagament, així com la còpia compulsada del xec.

  4. No es poden considerar elegibles els pagaments de salaris en efectiu o en espècie.

6. Pel que fa als costs de les accions complementàries, la despesa s'ha de justificar i aportar les factures o les minutes pertinents i el pagament mitjançant els corresponents justificants bancaris del pagament i de l'ingrés de la retenció a compte de l'IRPF (si escau). Pel que fa a les factures o les minutes originals han de dur l'estampillat d'acord amb el que estableix l'article 19 i l'article el 27 de l'Ordre de la consellera d' Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013.

Divuitè. Revocació i reintegrament

1. L'incompliment total o parcial dels requisits, les condicions o les finalitats, o qualsevol altre incompliment del règim jurídic de les subvencions, constitueix causa de revocació de la subvenció i de reintegrament de les quantitats que hagi percebut l'entitat, d'acord amb el que estableixen els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i els articles 30 i 31 de l'Ordre de bases (Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013).

2. La quantia que finalment s'ha de reintegrar s'ha de fixar d'acord amb el principi de proporcionalitat, tenint en compte la naturalesa i les causes de l'incompliment d'acord amb els articles 44 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 30 de les bases reguladores. En aplicació d'aquest criteri de proporcionalitat i els criteris de graduació a què fa referència l'article 13. n) del Text refós de la Llei de subvencions, quan el compliment s'aproximi de manera significativa al compliment total i se n'acrediti per a aquest una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos, la quantitat que s'ha de reintegrar estarà determinada per l'aplicació dels criteris de graduació marcats a les bases reguladores.

3. L'entitat ha de retornar de manera voluntària els fons corresponents als contractes no formalitzats o bé els romanents de fons rebuts i no aplicats (article 90 del Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions), sense haver d'esperar que el SOIB liquidi la subvenció, mitjançant el model 046 de Declaració/Liquidació que es pot descarregar a:

https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx? m=046&idConcepto=7218

Dinovè. Compatibilitat amb altres subvencions

L'import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat que desenvolupa l'entitat beneficiària.

Vintè. Seguiment dels projectes

Amb la finalitat de comprovar l'execució correcta de les accions d'acord amb la normativa reguladora i el contingut dels projectes aprovats, se n'ha de fer el seguiment de l'execució.

El SOIB ha d'establir els mecanismes i la metodologia que consideri més adients per avaluar aquests projectes. Els tècnics que designi el SOIB han de dur a terme a aquest efecte les funcions de seguiment, sense perjudici de les tasques d'inspecció i control que pugui desenvolupar el personal funcionari que les tingui atribuïdes, així com de la potestat sancionadora que puguin exercir els òrgans competents.

Aquestes funcions s'han de dur a terme d'ofici o a instància de la persona interessada, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, els responsables de les entitats beneficiàries han de facilitar a les persones que facin tasques de seguiment tota la informació que se'ls requereixi en relació amb l'execució de les accions i l'accés a les instal·lacions on es duen a terme.