Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 7604
Aprovació bases que han de regir la convocatòria del concurs oposició per al procés selectiu d’un d'agent d'ocupació i desenvolupament local, en el marc de la convocatòria SOIB Desenvolupament Local per executar projectes de desenvolupament local (BOIB núm. 148, de 31 d'octubre de 2019)
La Regidora Delegada de l'Àrea de personal en virtut del Decret núm. 2412/2020, ha disposat el següent:
«Per Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB es va aprovar la convocatòria de subvencions per al programa SOIB Desenvolupament Local per executar projectes de desenvolupament, BOIB número 148 de 31 d'octubre de 2019.
Per Decret número 2339/2020 de la Regidora Delegada de l'Àrea de Personal, de data 11/08/2020, es van aprovar les bases que havien de regir la Convocatòria del Concurs per al Procés selectiu d'un AODL.
Detectades una sèrie de errades de redacció de les bases i a la vista del que disposa el punt 8 d'aquesta convocatòria pel que fa a les contractacions dels AODL, que s'han de dur a terme entre l'1 de març de 2020 i el 30 de setembre de 2020", i vist que actualment no existeix un borsí d'AODL per dur a terme aquestes contractacions.
En ús a les atribucions que em confereix la vigent legislació,
RESOLC
Primer.- Deixar sense efecte el Decret número 2339/2020, de data 11/08/2020.
Segon.- Aprovar les Bases i la Convocatòria del Concurs Oposició per al procés selectiu d'un Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local (AODL), en el marc de la Convocatòria SOIB Desenvolupament Local per executar Projectes de Desenvolupament Local (BOIB núm. 148, de 31 d'octubre de 2019).
«BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL CONCURS OPOSICIÓ PER AL PROCÉS SELECTIU D'UN D'AGENT D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL, EN EL MARC DE LA CONVOCATÒRIA SOIB DESENVOLUPAMENT LOCAL PER EXECUTAR PROJECTES DE DESENVOLUPAMENT LOCAL (BOIB NÚM. 148, DE 31 D'OCTUBRE DE 2019).
PRIMERA.- OBJECTE I CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA.
L'objecte d'aquesta convocatòria és la contractació temporal d'un agent de desenvolupament local vinculat a la subvenció concedida, així com la posterior creació d'un borsí per a AODL.
- Denominació de la plaça: tècnic/a de projectes de desenvolupament local.
- Classificació del lloc de treball: nivell 2 Conveni Col·lectiu Personal Laboral ( BOIB nº 78 de 01/06/2006).
- Tipus de contacte: per obra o servei.
- Nivell de titulació acadèmica: grau o diplomatura en Relacions Laborals, diplomatura en Ciències Empresarials, llicenciatura o grau en Administració i Direcció d'Empreses, Economia, Sociologia, Pedagogia, Psicologia, Psicopedagogia, en Dret i grau o diplomat en Educació Social, (Branca de coneixement de Ciències Socials i Jurídiques o equivalents).
- La durada prevista del contracte de treball és de 12 mesos, prorrogables fins un màxim de 3 anys.
Procediment selectiu: concurs-oposició
SEGONA.- FUNCIONS
Les funcions a realitzar, amb caràcter general, seran les necessàries per a una planificació coherent dels diferents projectes, i per a l'adequada col·laboració i intercanvi d'informació amb el SOIB.
En el bon entès que la missió principal és dissenyar i executar un Pla Estratègic d'Ocupació Local, amb el principal objectiu d'implantar de manera adequada les polítiques actives d'ocupació i el foment de l'ocupació, així com l'orientació per generar activitat empresarial, dins un marc de sostenibilitat, equitat i visió de gènere.
Fer una diagnosi territorial que ha de funcionar com a punt de partida per executar el Pla Estratègic d'Ocupació Local, el qual ha d'aportar fonaments i coherència a totes les actuacions posteriors en matèria de desenvolupament local, en general i d'ocupació, en particular; promoure un treball cooperatiu entre l'administració local i autonòmica, amb l'objectiu d'establir sinergies, donant coherència a les actuacions fetes i aconseguir, principalment, més eficàcia en la implantació de programes de polítiques actives d'ocupació.
Crear i dinamitzar acords o pactes territorials per a l'ocupació o plans de desenvolupament territorial o de dinamització municipal.
Estar en contacte permanent amb la resta d'entitats públiques i privades de serveis empresarials; adquirir el compromís de participar activament en els programes que es proposin.
Difondre i estimular les oportunitats potencials de crear activitat entre les persones desocupades, les promotores i les emprenedores, i també entre les institucions col·laboradores.
:I en concret:
TERCERA.- REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS.
Els aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini establert per la presentació de sol·licituds, les següents condicions:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o una altra en els casos en què, d'acord amb l'article 57 de la Llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, Llei 7/2007, de 12 d'abril (BOE núm. 89 de 13.4.07), es permeti l'accés a l'ocupació pública. En aquest últim cas, per a les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i que del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, se n'ha d'acreditar el coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o el certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.
b) Tenir fets els 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que hagi estat separat, inhabilitat o acomiadat disciplinàriament. En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
d) No patir malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les funcions corresponents. No obstant l'anterior, en cas que la persona aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, ha de presentar, d'acord amb la normativa vigent, un certificat de l'equip oficial de valoració d'incapacitats de l' Institut Balear d'Afers Socials (IBAS) que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a la qual aspira.
e) No estar sotmesa a causa d'incompatibilitat.
f) Títol de Grau o diplomatura en Relacions Laborals, diplomatura en Ciències Empresarials, llicenciatura o grau en Administració i Direcció d'Empreses, Economia, Sociologia, Pedagogia, Psicologia, Psicopedagogia i grau o diplomat en Educació Social, ( Branca de coneixement de Ciències Socials i Jurídiques o equivalents).
g) Coneixements de la llengua catalana, nivell C1, que s'ha d'acreditar formalment mitjançant original o fotocòpia acarada del corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
h) Estar inscrita en les oficines del SOIB com a persona demandant d'ocupació o millora d'ocupació amb caràcter previ a la provisió dels llocs de treball:
-Per ser admeses només cal que les persones aspirants manifestin en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.
-Si en qualsevol moment del procés selectiu la Comissió Tècnica de Valoració tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o alguns dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb audiència prèvia de l'interessat, haurà de proposar-ne l'exclusió al batle president, i se li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.
-Resolt el procés de selecció, previ a la provisió dels llocs de treball, la persona candidata haurà de presentar la documentació per a que el SOIB validi i confirmi la seva selecció, acreditant el següent:
Estar inscrita en les oficines del SOIB com a persona demandant d'ocupació o millora d'ocupació.
-Amb anterioritat al nomenament com a personal de l'Ajuntament, la persona interessada ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/84, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar activitat privada, haurà de declarar-ho en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que, per la Corporació, es pugui adoptar sobre aquest tema acord de compatibilitat o incompatibilitat.
i) Abonar 20,00 euros per els drets d'examen, dins el termini per presentació de sol·licituds, sense que puguin ser abonades en altre moment. No estan subjectes a la taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%
La autoliquidació de la taxa es pot obtenir amb certificat digital a la seu electrònica http://andratx.sedeelectronica.es, o presencialment al Servei d'Atenció a la Ciutadania.
QUARTA.- FORMA I TERMINI PER A LA PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES.
Les instàncies per participar a les proves selectives s'hauran de presentar, segons el model oficial que constat com a annex I, en el Registre General de l'Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. També es pot presentar amb certificat electrònic en la seu: http://andratx.sedeelectronica.es.
El termini de presentació de les instàncies serà de deu (10) dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). La convocatòria s'anunciarà en els llocs habituals, tauló d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx. Els successius anuncis es publicaran únicament a la web municipal de l'Ajuntament d'Andratx.
Per ser admeses i prendre part en el procés selectiu, les persones aspirants hauran de declarar sota la seva responsabilitat a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base tercera, i aportar juntament amb la sol·licitud:
- Fotocòpia de l'anvers i el revers del DNI o document que acrediti la nacionalitat, en vigor.
- Fotocopia de les titulacions acadèmiques i documentació acreditativa de l'experiència professional curriculum vitae (vida laboral i contracte de treball, i/o certificats de serveis presentats o de funcions, si escau) i mèrits al·legats (certificats de cursos, titulacions acadèmiques...).
- Fotocopia del títol exigit del nivell de català.
- Justificant de l'abonament de la taxa o certificació de discapacitat per reconeixement de l'exempció del mateix.
No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin fotocopiats; serà suficient la declaració jurada de la persona interessada sobre la seva autenticitat, així com sobre les dades que figuren a la instància, sense perjudici que, en qualsevol moment, el tribunal qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Andratx li puguin requerir que acrediti la veracitat de les circumstàncies i documents aportats, i que hagin estat objecte de valoració.
Aquella documentació que obra en poder de l'Administració, perquè la persona interessada ja ha participat en un procés de selecció de personal de l'Ajuntament d'Andratx, no haurà d'ésser aportada novament. D'aquesta manera, només haurà d'aportar la nova documentació.
A efectes de localitzar la documentació al·legada per l'aspirant i que ja està en poder de l'Administració, serà necessari comunicar de manera detallada quina documentació està en poder de l'Ajuntament i en quin procés selectiu es va presentar a través de l'annex II, especificant la relació de documentació que ja va ésser aportada i en quina convocatòria. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
Els aspirants que tinguin la condició legal de discapacitats, hauran d'adjuntar en la instància el certificat de l'Equip Oficial de Valoració, que acrediti l'esmentada condició, la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents a la plaça a cobrir i, en cas de necessitat, les adaptacions que necessiti en el lloc de treball.
En cap cas es valoraran els mèrits no acreditats documentalment en termini.
CINQUÈNA.- ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS.
Expirat el termini de presentació de sol·licituds, es dictarà resolució aprovant la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament; es concedirà un termini de tres (3) dies hàbils perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes, i seran esmenats els errors. Els/les sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admesos/es seran definitivament exclosos/es del procés selectiu.
Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:
- Presentar la sol·licitud fora de termini.
- No complir qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds.
- Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes bases.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses, sinó que, a més, consten a la de persones admeses.
Aquestes reclamacions, si n'hi hagués, seran acceptades i rebutjades a l'acord, pel qual serà aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
Aquesta resolució junt amb llista definitiva dels aspirants admesos i exclosos es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indica a la base segona d'aquesta convocatòria abans del seu nomenament, junt amb els mèrits que hagin estat valorats a la fase de concurs.
SISENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR.
El tribunal qualificador es constituirà segons l'art. 4 del Decret 30/2009, amb un mínim de tres titulars i els seus suplents.
Podrà assistir un observador designat per la Junta de Personal, les funcion seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.
Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se de formar-ne part i d'intervenir-hi quan concorrin les circumstàncies establertes a l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, i hauran de notificar-ho a l'autoritat competent.
Categoria del tribunal segons article 30 del RD 462/2002 de 24 de maig: primera.
SETENA.- DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU.
El procés de selecció, que tendrà una puntuació màxima de 100 punts, serà de concurs oposició i constarà de dues fases:
Primera fase, OPOSICIÓ. De caràcter obligatori i eliminatori per a tots els aspirants. Consistirà en un exercici dividit en dues parts. La puntuació màxima serà de 60 punts.
La primera part de l'exercici consistirà en la realització d'un supòsit pràctic sobre qüestions i coneixements relacionats amb les característiques del lloc a cobrir.
Una vegada realitzada la primera part de l'exercici, es publicarà el dia, l'hora i el lloc en què s'haurà de fer la segona, i se citarà els aspirants per l'ordre de la data de registre d'entrada de les sol·licituds.
La segona part de l'exercici, que es farà en un dia diferent de la primera, consistirà en una exposició oral i defensa del supòsit pràctic fet en el primer exercici.
En aquesta part el tribunal qualificador podrà fer preguntes vinculades al tema examinat i als supòsits desenvolupats a l'exercici. Les dues parts de l'exercici es valoraran de forma conjunta de 0 a 60 punts, i tots els aspirants que no obtinguin un mínim de 30 punts seran eliminats i exclosos de la convocatòria.
La puntuació de l'aspirant serà la mitjana aritmètica de les qualificacions atorgades per cadascun dels membres assistents del tribunal. Es tindrà en compte l'ordre i la claredat en la redacció, així com el fil argumental, la capacitat de síntesi i la correcció en l'expressió, la gramàtica i l'ortografia.
Els aspirants hauran d'acudir a la celebració de les proves objectives proveïts del seu DNI o document d'identificació equivalent, i el tribunal els podrà requerir en qualsevol moment perquè acreditin la seva identitat.
Es publicaran els resultats en el termini dels tres (3) dies hàbils següents a la seva celebració, i es donarà un termini de tres (3) dies hàbils als aspirants que vulguin revisar el seu examen per sol·licitar-ho.
La dita revisió se sol·licitarà mitjançant instància que es presentarà en el Registre d'Entrada de l'Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les observacions o reclamacions s'hauran de resoldre dins el termini de tres (3) dies hàbils següents. En cas de no presentar-se reclamacions s'entendran definitives les qualificacions provisionals, sense necessitat d'una nova publicació. Tots els aspirants que superin la fase d'oposició hauran de presentar els mèrits que seran valorats a la fase de concurs, en el termini que quedi fixat i publicat al web de l'Ajuntament. Aquests mèrits s'han d'acreditar documentalment segons el que determina la base vuitena. Els mèrits al·legats però no justificats en la forma indicada a les presents bases no seran valorats pel tribunal qualificador.
VUITENA.- QUALIFICACIÓ DE LA FASE DE CONCURS
Segona fase, CONCURS. Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 40 punts.
Els mèrits a valorar s'acreditaran i presentaran conforme al que estableix la base octava, que podran esser els següents:
1. Experiència professional. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 22 punts.
a) Serveis prestats a l'Administració pública local en la categoria equivalent i realitzant funcions anàlogues a la plaça que es convoca: 0,15 punts per mes treballat a jornada completa, fins a un màxim de 9 punts.
b) Serveis prestats a d'altres administracions públiques en la categoria equivalent i realitzant funcions anàlogues a la plaça que es convoca: 0,15 punts per mes treballat a jornada completa, fins a un màxim de 6 punts.
c) Serveis prestats dins l'àmbit de l'empresa privada o per compte propi amb funcions anàlogues a les del lloc de treball a cobrir, i realitzats per a l'Administració: 0,10 punts per mes treballat a jornada completa, fins a un màxim de 4 punts.
d) Serveis prestats dins l'àmbit de l'empresa privada o per compte propi amb funcions anàlogues a les del lloc de treball a cobrir: 0,08 punts per mes treballat a jornada completa, fins a un màxim de 3 punts.
2. Formació. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 16 punts.
a) Per titulacions acadèmiques diferents a l'exigida i relacionades amb les funcions pròpies del lloc de treball, amb un màxim de 6 punts:
1. Per cada titulació acadèmica oficial de grau, llicenciatura, diplomatura o estudis universitaris equivalents: 3 punts.
2. Per cada títol propi de grau: 1 punt.
3. Per cada títol de màster universitari oficial: 2 punts.
b) Formació no reglada. Assistència a cursos, seminaris, congressos i jornades impartits, reconeguts, organitzats o promoguts per administracions públiques, organismes públics o entitats de dret públic vinculats o dependents de les administracions públiques directament relacionats amb la feina a realitzar. Es valorarà amb un màxim de 10 punts:
1. Quan els certificats acreditin aprofitament, es valoraran a raó de 0,01 punts per hora, amb un màxim de 0,75 punts per certificat.
2. Quan els certificats acreditin assistència, es valoraran a raó de 0,005 punts per hora amb un màxim de 0,75 punts per certificat.
3. Els cursos, jornades, congressos o seminaris impartits es valoraran a raó de 0,015 punts per hora amb un màxim de 0,75 punts per curs, jornada, congrés o seminari impartit.
Els cursos expressats en crèdits LRU es valoraran a raó de 10 hores lectives per cada crèdit, i els expressats en crèdits ECTS, a raó de 25 hores lectives per crèdit.
Es valorarà especialment la formació relacionada o de temàtica transversal, així com el coneixement del territori.
La qualificació definitiva de la fase de concurs serà la suma aritmètica de les puntuacions atorgades pels mèrits al·legats per les persones aspirants. La qualificació definitiva s'exposarà a la web corporativa.
Les persones aspirants disposaran de tres (3) dies hàbils per poder presentar al·legacions a aquesta qualificació. En el cas no haver-n'hi, s'entendrà elevada a definitiva.
NOVENA.- RELACIÓ D'APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT
Acabada la qualificació de les persones aspirants, el tribunal procedirà a fer pública la relació d'aprovats, el nombre dels quals no podrà ultrapassar el de places convocades, i elevarà la dita relació juntament amb l'acta de la sessió al Sr. Batle president perquè dicti la resolució de contractació del personal laboral temporal que correspongui.
Les persones aspirants proposades aportaran davant la Unitat de Personal i Recursos Humans d'aquesta corporació, dins del termini de tres (3) dies hàbils a comptar des del que es faci pública la relació d'aprovats, els documents acreditatius de reunir els requisits exigits a la base segona, junt amb els originals o documents aportats com a mèrits.
Aquelles que dins del termini assenyalat no presentin la documentació no podran prendre possessió, i restaran anul·lades totes les seves actuacions.
Presentada la documentació, es procedirà a la contractació de la persona aspirant com a personal laboral temporal AODL.
DESENA.- ELABORACIÓ DELS BORSINS.
Finalitzada la selecció, el tribunal qualificador elaborarà la relació d'aspirants que no hagin estat contractats. Aquestes persones aspirants passaran a formar part del borsí de personal laboral AODL.
La relació d'aprovats i l'ordre de prelació del borsí es faran públics a la pàgina web de la corporació. L'ordre de prelació es determinarà per la puntuació obtinguda en la qualificació definitiva del concurs, que s'ordenarà de major a menor.
En cas que es produeixi empat en la puntuació dels integrants dels borsins, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els següents criteris:
1. Qui tengui major puntuació en el mèrit d'experiència professional.
2. Qui tengui major puntuació en el mèrit de titulació acadèmica.
3. Si l'empat persisteix, es realitzarà un sorteig.
Quan es produeixi una situació de les contemplades a la base segona que motivi la contractació d'un AODL, es comunicarà a la persona a qui correspongui, segons l'ordre de prelació en què figuri en el borsí, el lloc i el termini en què s'ha d'incorporar.
Aquesta comunicació es realitzarà mitjançant correu electrònic o cridada telefònica, d'acord amb aquelles dades que hagi comunicat a la seva instància l'aspirant. Si la persona no manifesta la seva conformitat amb la cobertura de la plaça oferta en el termini d'un (1) dia hàbil a comptar des de la comunicació de l'oferta, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini que se li indiqui, s'entendrà que hi renuncia. Si transcorregudes vint-iquatre (24) hores des del primer intent de comunicació aquest resulta infructuós, es comunicarà a la següent persona aspirant segons l'ordre de prelació, sense que això impliqui ni l'exclusió ni la pèrdua del lloc dins aquest ordre.
Les persones que hi renunciïn de manera expressa o tàcita passaran al darrer lloc en l'ordre de prelació del borsí, amb excepció que al·leguin dins el termini de dos (2) dies hàbils, a comptar des de la comunicació de l'oferta, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, la qual hauran de justificar documentalment dins els tres (3) dies naturals següents:
- Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a la cura de fills i filles.
- Estar prestant serveis com a personal funcionari o laboral dins l'Ajuntament d'Andratx o els seus organismes autònoms, o a qualsevol altra administració pública.
- Estar prestant serveis per compte d'altri o propi en una empresa privada, o estar donat/ada d'alta com a autònom/a a la Seguretat Social.
- Trobar-se en situació d'incapacitat temporal.
- Causes de força major, degudament justificades i apreciades pel tribunal o pels serveis jurídics municipals.
És a dir, les persones aspirants que acreditin i justifiquin documentalment aquests supòsits d'excepcionalitat quedaran en la situació de no disponibles en el mateix lloc que ocupen dins l'ordre de prelació. En cas de no justificar-ho dins els tres (3) dies naturals passaran a ocupar el
darrer lloc en l'ordre de prelació. Aquests aspirants estaran obligats a comunicar i a justificar la finalització d'aquestes situacions en el termini de cinc (5) dies naturals des que es produeixi.
En el supòsit de trobar-se en situació de baixa per incapacitat temporal o maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, tendran dret a acceptar la plaça i a incorporar-se al lloc de feina ofert en el moment en què finalitzin aquestes situacions, sempre que comuniquin amb antelació de quinze (15) dies d'antelació la finalització de la situació i el seu interès en la incorporació al lloc de feina.
Si la persona aspirant a la qual s'ofereix cobrir una vacant hi renuncia de manera tàcita o expressa, o no s'hi incorpora en el termini que li hagi indicat l'Ajuntament, es comunicarà l'oferta a la següent persona aspirant segons l'ordre de prelació fixat.
La persona integrant del borsí, prèviament a ésser nomenada, haurà de justificar documentalment els requisits assenyalats a la base segona i haurà de aportar els documents originals que acreditin els mèrits que hagi presentat i s'hagin valorat, per realitzar la seva comprovació i compulsa.
Aquella persona aspirant que estigui ocupant una plaça d'AODL procedent d'aquest borsí i presenti renúncia al dit lloc de feina en serà exclosa, amb excepció de casos de força major degudament justificats i apreciats pel tribunal o pels serveis jurídics municipals.
Aquella persona aspirant que, ocupant una plaça d'AODL procedent d'aquest borsí, cessi en el seu lloc de treball passarà a incorporar-s'hi novament en el lloc que li correspongui segons la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar, sempre que en aquells moments el dit borsí sigui vigent.
Aquest borsí romandrà vigent fins a la creació d'un nou borsí d'AODL
El borsí que es formi arran d'aquesta convocatòria tendrà la consideració de borsa activa i únicament podran ser cridades per a una oferta les persones en situació de disponible d'aquesta borsa.
Són causa d'exclusió dels borsins les circumstàncies següents:
a) El fet de no reunir els requisits establerts a la base segona.
b) Acomiadament laboral per causes disciplinàries.
c) El fet de ser sancionat/ada com a conseqüència d'un expedient disciplinari. L'exclusió per aquest motiu és vigent durant el termini d'un any des de la imposició de la sanció per faltes lleus, i per faltes greus i molt greus l'exclusió és definitiva.
d) Rescissió del contracte de treball, per iniciativa de l'aspirant, excepte que estigui motivada per una millora de treball dins del propi ajuntament o a una altra administració.
e) Falsedat en la documentació aportada o en les dades consignades.
f) Renúncia voluntària formalitzada per escrit.
g) Qualsevol altra causa prevista legalment i/o considerada ajustada a dret, amb expedient previ contradictori.
DECIMO-PRIMERA.- PERÍODE DE PROVA.
La persona que hagi obtingut una plaça haurà de superar un període de prova d'un mes fent les tasques pròpies del lloc de treball, percebent el salari corresponent a aquest. Durant aquest temps, el responsable que es designi en el moment del nomenament, haurà d'informar motivadament sobre la idoneïtat de la persona per a continuar ocupant el lloc i, en cas que aquest informe sigui negatiu, i previ Decret a aquest efecte, la persona perdrà la condició de funcionari interí o laboral no fix. Aquest període es considerarà superat quan la persona ja hagi ocupat en el mateix departament una altra plaça i en el seu moment hagués superat el període de prova.
DECIMO-SEGONA.- INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS.
El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler anuncis electrònic de l'Ajuntament d¨Andratx (www.andratx.cat), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.
DECIMO-TERCERA.- Protecció de dades de caràcter personal.
De conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de març, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, s'informa que les dades de caràcter personal que s'obtinguin de les sol·licituds de participació dels aspirants seran incorporats i tractats de manera confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.
Les dades obtingudes amb la sol·licitud de participació podran ser utilitzats, salvaguardant la identitat dels aspirants, per a l'elaboració d'estadístiques internes.»
Tercer.- Obrir el procés selectiu per a la contractació d'un AODL,de conformitat amb les bases que es transcriuen i disposar que la convocatòria s'anunciï al BOIB, al tauló d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx.»
El que es fa public als efectes oportuns.
Andratx, 17 d'agost de 2020
La regidora d'Educació, Personal i SAC Margarita Esteva Jofre