Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 7593
Extracte de la convocatòria per a la concessió d'ajudes econòmiques a les persones autònomes, microempreses i petites empreses de l’àmbit cultural a l’illa d’Eivissa, per pal·liar els efectes de la declaració de l’estat d’alarma establert pel Reial decret 463/2020, de 14 de març

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (520342)

De conformitat amb el que estableixen els articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la la convocatòria per a la concessió d'ajudes econòmiques a les persones autònomes, microempreses i petites empreses de l'àmbit cultural a l'illa d'Eivissa, per pal·liar els efectes de la declaració de l'estat d'alarma establert pel Reial decret 463/2020, de 14 de març.

Primer. Objecte

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'ajudes econòmiques a les persones autònomes, microempreses i petites empreses que mantenen una activitat econòmica per desenvolupar activitats dins del sector cultural a l'illa d'Eivissa, per pal·liar els efectes de la crisi generada per la declaració de l'estat d'alarma establert pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, arran de la situació d'emergència sanitària provocada pel coronavirus COVID-19; durant el termini comprès entre l'14-02-2020 i el 30-05-2020, data en la qual es flexibilitzen les mesures per portar a terme, entre altres, activitats culturals.

1.2. Són activitats dins del sector cultural aquelles que es desenvolupen als següents àmbits:

- Arts escèniques

- Arts plàstiques

- Creació audiovisual i multimèdia

- Gestió cultural i patrimonial

- Arxius i biblioteques

- Museus i sales de cultura

- Editorials i llibreries

- Composició i interpretació musical

- Indústria fonogràfica

Segon. Persones i entitats beneficiàries

Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques les persones autònomes, microempreses, petites empreses, i persones jurídiques privades sense personalitat jurídica, tals com les comunitats de béns amb activitat mercantil, que tenguin el seu domicili fiscal a l'illa d'Eivissa, i estiguin donades d'alta en una activitat econòmica compresa en els epígrafs relacionats amb els àmbits previstos a la base 2.2 i demostrin activitat econòmica durant el període previst a la base 2.1, perjudicades per la situació de crisi econòmica provocada per la declaració de l'estat d'alarma arran de la Covid-19.

Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén com a persona autònoma aquell/a treballador/a que desenvolupa la seua professió per compte propi en el sector cultural. A més, és una microempresa la que té fins a 10 treballadors i una petita empresa la que compta amb fins a 50 treballadors.

Queden excloses d'aquestes ajudes les administracions públiques i els seus ens dependents, així com les empreses públiques.

Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir els requisits per obtenir la condició de beneficiari previstos a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i hauran d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenir deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

Tercer. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes

3.1. Aquestes ajudes estan dotades econòmicament al pressupost general d'aquesta corporació per a l'exercici 2020, amb una quantitat màxima de 100.000 € de l'aplicació pressupostària 3340 47900.

Si s'exhaureix el crèdit destinat a aquesta convocatòria abans d'acabar el termini de presentació de sol·licituds o finalitzat aquest termini abans de resoldre totes les sol·licituds, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En cas contrari, se suspendrà la concessió de noves ajudes, suspensió que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. L'import màxim de les ajudes per a cada sol·licitud serà de 2.500 €. Tot i això l'ajuda màxima concedida no podrà ser mai superior al total de les despeses especificades al compte justificatiu establert a la base 6.4 d.

Quart. Forma de presentació de les sol·licituds

4.1. Les sol·licituds de subvenció, les farà la persona física o el/la representant legal de la persona jurídica o ens sense personalitat ,i es formalitzaran mitjançant instància, segons el model que figura a l'annex 1 d'aquestes bases.

4.2. Les sol·licituds i tota la documentació mencionada en aquesta base es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i, tot de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'hauran de presentar per mitjans electrònics a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa a l'adreça seu.conselldeivissa.es, dins el termini establert en la convocatòria, i hauran d'anar acompanyades de la documentació que es detalla al punt 6.5.

Només en el cas de persones físiques que no estiguin obligades a relacionar-se amb l'administració per mitjans electrònics es poden presentar presencialment de conformitat amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i als llocs establerts a l'article 16.4 de la mateixa Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Si la sol·licitud s'envia per correu postal, la documentació corresponent ha de presentar-se en un sobre obert a fi que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa es dati i se segelli abans de certificar-se; en cas contrari, s'entendrà com a data vàlida la d'arribada en el Registre General d'Entrada de la dita Corporació.

4.3. El fet de presentar sol·licitud per a aquestes ajudes implica l'acceptació d'aquestes bases.

4.4. Documentació que cal aportar

a) Sol·licitud signada per la persona o pel representant legal de l'entitat sol·licitant, segons el model que figura a l'annex 1 d'aquesta convocatòria.

b) Document d'identitat (DNI, NIE...) de la persona sol·licitant i per als casos en què la sol·licitud sigui d'una entitat i feta pel seu representant, document d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant (NIF) i DNI del representant legal, a més del document acreditatiu de la representació.

c) Escriptura de constitució o estatuts de l'entitat, degudament inscrits en el registre corresponent, per al cas que la sol·licitant sigui persona jurídica.

d) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat o per la persona de reunir els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

e) Compte justificatiu de l'activitat subvencionada, que ha de contenir:

  1. Memòria de l'activitat realitzada entre el 14 de febrer i el 30 de maig de 2020.
  2.  Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, objecte d'aquestes ajudes, que contendrà:

2.1. Llista classificada d'ingressos i despeses (Annex 3), identificant el creditor i el document, indicant el seu import i les dates d'emissió i pagament, amb declaració responsable que reconegui que la documentació presentada es presenta només davant el Consell Insular d'Eivissa i per justificar l'ajuda que es concedeixi.

2.2. Factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats a la llista classificada anterior i documentació acreditativa del seu pagament.

f) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de l'entitat sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

No caldrà presentar la documentació a què fan referència els punts b, c i f quan aquesta ja consti als arxius del Consell d'Eivissa i mentre no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui segons el model de l'annex 4 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. I a més, s'autoritzi expressament el Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria, en el cas de tractar-se de dades de caràcter personal.

Cinquè. Termini de presentació de les sol·licituds i publicitat de la convocatòria

5.1. S'estableix un termini de presentació de sol·licituds que s'iniciarà a partir del dia següent a la publicació de l'extracte de les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 31 d'octubre de 2020.

5.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

 

Eivissa, 17 d'agost de 2020

El cap de servei de Recursos Humans Agustín Goerlich López