Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 7577
Aprovació definitiva modificació OF reguladora taxa per expedició de documents.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acord del Ple de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pel qual s'aprova definitivament la modificació d'Ordenança Fiscal Reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.

En no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, que va començar dia 3 de juliol de 2020 (BOIB núm. 117, de 2 de juliol), i ha acabat el dia 13 d'agost, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional d'aquest Ajuntament, de data 17 de juny de 2020, sobre la modificació de l'Ordenança fiscal Reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, el text íntegre del qual es fa públic en compliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.

“ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Article 1. Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 05 de març de 2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia estableix la “Taxa per expedició de documents administratius”, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen al que preveu l'article 57 de l'esmentat Reial decret legislatiu 2/2004, així com per l'establert per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, i de reordenació de les prestacions de caràcter patrimonial de caràcter públic.

Article 2. Base imposable

Constitueix base imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part interessada, de tota classe de documents que expedeixi i d'expedients dels quals entengui l'Administració o les autoritats municipals.

A aquests efectes s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici, encara que no hi hagi hagut sol·licitud expressa per part de l'interessat.

No estarà subjecta a aquesta taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, així com consultes tributàries, expedients de devolució d'ingressos indeguts, recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol classe i els relatius a la prestació de serveis o a la realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns de domini públic municipal que estiguin gravats per una altra taxa municipal o per aquells per als quals aquest Ajuntament exigeixi un preu públic..

Article 3 .Subjecte passiu

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en l'interès de les quals redundi la tramitació del document de què es tracti.

Article 4. Responsables

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'art. 42 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'article 43 de la Llei general tributària.

Article 5. Exempcions subjectives

Gaudiran d'exempció aquells contribuents en els quals concorri alguna de les següents circumstàncies:

1.- Haver obtingut el benefici legal de pobresa respecte als expedients que hagin de tenir efecte, precisament, en el procés judicial en el qual hagin estat declarats pobres.

2.- Els certificats d' empadronament, quan s'expedeixin a efectes de bonificació en els viatges, seran gratuïts.

Article 6. Quota tributària

La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients a tramitar, d'acord amb la tarifa que conté l'article següent:

La quota de tarifa corresponent a la tramitació completa, en cada instància, document o expedient que correspongui, des del seu inici fins a la resolució final, inclosa la certificació i notificació a l'interessat de l'acord adoptat.

Article 7. Tarifa

La tarifa a què es refereix l'article anterior s'estructura en els següents epígrafs

Epígraf primer: Compulses, còpies i certificats.

1.- La diligència d'acarament i compulsa de documents per pàgina.......3,75 €

2.- Certificat d'empadronament, de convivència, de residència, etc:

a. quan no es necessiten informes de la Policia Local, seran gratuïts.

b. quan es necessitin informes de la Policia Local: 18,00 €

c. certificats del padró d'habitants per paràmetres diferents a districte i secció: 60,00 €

3.- Còpies de documents o dades.

Còpies impreses o fotocòpies d'ordenances municipals i documents que es facilitin a particulars, per full: 0,20 €.

Còpies de plànols que es facilitin a particulars, per unitat: 3,00 €.

- Epígraf segon: Informes i certificats urbanístics

Informes tècnics o administratius: 50,00 €.

Certificacions

Certificat de qualificació urbanística: 50,00 €.

Certificat d'usos: 50,00 €.

Certificat de infraestructures: 50,00 €.

Certificat d'antiguitat: 175,00 €

Certificat de final d'obra, llicència de primera ocupació: 50,00 €

Llicència de segregació: 175,00 €

Certificats de bens públics inclosos a l'inventari públic: 50,00 €

Informes urbanístics: 50,00 €

Epígraf. tercer. Altres expedients o documents:

Per celebració de noces a l'Ajuntament:

 

Residents

No residents

De dilluns a divendres (de 9:00 a 14:00)

0,00 €

100,00 €

Tardes i dissabtes matí

50,00 €

150,00 €

Dissabtes tarda, diumenges i festius 

100,00 €

200,00 €

- Epígraf quart: Expedició de documents relatius a la Policia local

1.- Per informació sobre dades relatives a un succés en el qual hagi intervingut la policia local, quan no impliqui desplaçament: 9,00 €.

2.- Per informació sobre dades relatives a un succés en el qual hagi intervingut la Policia Local, quan sigui necessari el desplaçament del personal de la Policia local: 28,00 €.

3.- Per confeccionar extractes informatius per accidents de trànsit: 69,00 €.

4.- Per confeccionar un informe per accident de trànsit: 175,00 €.

Article 8. Bonificació de la quota

No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries assenyalades a la tarifa d'aquesta Taxa.

Article 9. Meritació

La taxa es meritarà i neix l'obligació de contribuir quan es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació dels documents i expedients subjectes a tribut.

1. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2, la meritació es produeix quan tinguin lloc les circumstàncies que provoquen l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense la corresponent sol·licitud de l'interessat però que redundi en el seu benefici.

2. Les autoritzacions de publicitat en vehicles destinats a taxi se sol·licitaran durant el mes d'abril de cada exercici exceptuant aquelles llicències de taxi que no l'haguessin sol·licitat amb anterioritat. En el cas que es tracti d'un canvi d'anunciant o anunci s'haurà de sol·licitar una nova autorització i abonar el 50% de la taxa que li correspondria, si se sol·licita per primera vegada. En qualsevols dels casos anteriors s'haurà d'aportar la següent documentació en cada renovació d'autorització, com a mínim, esbós de la publicitat a instal·lar i llicència del taxi.

Article 10. Administració i cobrament.

1. Els documents que han d'iniciar un expedient es presentaran a les oficines municipals o en les assenyalades a l'article 66 de la Llei de procediment administratiu.

2. Les quotes se satisfaran mitjançant estampació del segell municipal corresponent, a les oficines municipals en el moment de la presentació dels documents que iniciïn l'expedient.

3. Els documents rebuts mitjançant les oficines assenyalades a l'article 66 de la Llei de procediment administratiu seran admesos provisionalment, però no se'ls podrà donar curs sense el pagament previ dels drets; amb aquesta finalitat es requerirà l'interessat perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents mitjançant l'aportació dels segells municipals que facin falta, amb la prevenció que, transcorregut aquest termini sense efectuar-ho, es tendran els escrits per no presentats i es procedirà al seu arxiu.

Article 11. Infraccions i sancions

Tot allò relatiu a la qualificació de infraccions tributàries, així com a les sancions que els corresponguin, vindrà disposat en Llei General Tributària.

Disposició transitòria única: fins al 31 de desembre de 2021 seran gratuïts tots aquells informes o certificats en els quals el sol·licitant manifesti que li són necessaris per a la tramitació de qualsevol expedient -com per exemple, ajudes, moratòries de préstecs, lloguers, etc..- relacionats amb la crisi sanitària del “Covid 19”.

Disposició final: La modificació de la present Ordenança fiscal, aprovada pel Ple d'aquest Ajuntament en sessió celebrada el 17 de juny de 2020, entrarà en vigor en el moment de la seva publicació integra en el BOIB, i s'aplicarà a partir del següent dia hàbil de la seva publicació.”

Contra el present acord, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de la Província, davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

 

Sant Josep de sa Talaia, 14 d'agost de 2020

L'alcalde accidental Angel Luis Guerrero Domínguez