Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 7523
Bases reguladores de les ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l’illa d’Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster en qualsevol universitat de la Unió Europea (UE-27) durant l’any acadèmic 2019-2020
De conformitat amb l'establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladoras de les ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster en qualsevol universitat de la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2019-2020, aprovades per acord de Consell Executiu de data 14 d'agost de 2020, següents:
Bases reguladores de les ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster en qualsevol universitat de la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2019-2020
Primera. Justificació
El Consell Insular d'Eivissa, a través del seu Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, en virtut del que estableix l'article 70.18 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i de la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports, vol fomentar la cultura, la formació i els estudis universitaris fora de l'illa, tot això tenint en compte la importància de l'estudi en el desenvolupament cultural de les persones.
Així mateix, s'ha de posar de relleu el gran valor de l'estudi en la formació cultural de les persones i l'elevat cost que suposa per a les famílies d'Eivissa els estudis dels seus fills, especialment quan són fora de l'illa, ja que Eivissa encara no disposa d'una oferta universitària àmplia i suficient i per això un gran nombre de persones cursen els seus estudis en universitats situades fora de l'illa, fet que implica que aquestos estudiants hagin de traslladar-se fora del seu lloc habitual de residència.
En aquest sentit, la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, a l'article 3, empara la insularitat del territori de la comunitat autònoma com a fet diferencial i mereixedor de protecció especial. Per això preveu que els poders públics, de conformitat amb el que estableix la Constitució, garanteixin la realització efectiva de totes les mesures necessàries per evitar que del fet diferencial es puguin derivar desequilibris econòmics o de qualsevol altre tipus que vulnerin el principi de solidaritat entre totes les comunitats autònomes.
Per això, i en l'àmbit de cooperació entre administracions, en data 18 de maig de 2020 es va dictar la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca (del Govern de les Illes Balears), a proposta del director de Política Universitària i Recerca, per la qual s'autoritza i disposa la despesa i es proposa el pagament corresponent a l'expedient de transferència d'un import de 59.310 € a favor del Consell Insular d'Eivissa per a la convocatòria i concessió d'ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster a la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2019-2020 (rebuda al Consell en data 11 de juny, NRE E/2020008147), import que el Govern ja va transferir al Consell en data 30 de juny de 2020.
Així, el Consell Insular d'Eivissa té la voluntat que els estudiants universitaris de l'illa puguin enriquir el seu nivell cultural i el seu currículum educatiu i, d'una altra, que es puguin garantir les condicions d'igualtat en l'exercici del dret a la cultura i a l'educació universitària per tal que tots els i les estudiants universitaris gaudeixin de les mateixes oportunitats, i així corregir les desigualtats o els desequilibris, conseqüència de la insularitat, entre els estudiants d'Eivissa i els de la resta de l'Estat espanyol, i compensar el cost econòmic que suposa cursar els seus estudis universitaris i, en definitiva, compensar part del cost que suposen els desplaçaments des del seu lloc de residència habitual fins al lloc on cursen els estudis.
En aquest sentit, i una vegada rebuda pel Consell la transferència del Govern de les Illes Balears per import de 59.310 €, al Pressupost del Consell es va generar l'expedient comptable 1/202000000160, de data 30-06-20, a l'aplicació pressupostària 3230 48100 i, per això, es redacten aquestes bases reguladores per a la concessió d'ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster a la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2019-2020.
Segona. Objecte
2.1. És objecte d'aquestes bases reguladores concedir ajudes econòmiques de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster en qualsevol universitat de la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2019-2020.
2.2. Els estudis objecte d'aquestes ajudes hauran de ser títols universitaris oficials i amb validesa a tot l'Estat espanyol. En concret, seran objecte d'aquestes ajudes els següents estudis oficials i presencials cursats fora de l'illa d'Eivissa:
Estudis universitaris de grau o màster cursats en qualsevol universitat de la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2019-2020.
2.3. Quant als estudis de mencions previstes en els plans d'estudis dels graus, únicament seran objecte d'aquestes ajudes si aquestes mencions són un requisit (fet que haurà d'acreditar la persona sol·licitant) per completar els estudis de grau.
Tercera. Persones beneficiàries
Podran beneficiar-se de les ajudes establertes en aquestes bases els i les estudiants residents a l'illa d'Eivissa que cursin els estudis oficials especificats a la base segona i que compleixin, en el moment en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:
3.1. Requisits de residència
Ser resident a l'illa d'Eivissa.
3.2. Requisits acadèmics
3.2.1. Estar matriculat/ada, durant el curs 2019-2020, tant per a estudiants universitaris de grau com per a estudiants de màster: almenys del 65 % dels crèdits d'aquest any previstos al pla d'estudis per a un curs acadèmic.
No serà motiu de denegació o desestimació la matriculació de menys del 65 % dels crèdits establerts per a un curs acadèmic quan siguin la resta de crèdits a superar per obtenir la titulació, la qual cosa s'haurà de fer constar a la sol·licitud (Annex 1).
3.2.2. Per als estudiants que cursin segon curs endavant, haver-se matriculat, durant l'any acadèmic anterior, dels següents mínims:
a) Estudiants universitaris de grau: almenys el 65 % del número de crèdits corresponent al curs establert al pla d'estudis.
b) Estudiants universitaris de màster: almenys del 65 % dels crèdits totals previstos per al màster en el pla d'estudis.
3.2.3. Per als estudiants (tant de grau com de màster) que cursin segon curs endavant, haver aprovat, l'any acadèmic anterior, almenys el 65 % dels crèdits matriculats.
3.2.4. A l'efecte del còmput de crèdits, no es tenen en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits. S'exceptuen d'aquesta norma els estudis realitzats pels estudiants durant el curs 2019-2020 dins d'un programa d'intercanvi o mobilitat reconegut a l'espai europeu d'educació superior (EEES).
3.3. Altres requisits
Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa i, en qualsevol cas, complir amb el que disposa l'article 13 (Requisits per obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
3.4. No es beneficiaran d'aquestes ajudes les sol·licituds excloses o desestimades.
3.4.1. S'exclouran les sol·licituds que no es presentin dins el termini establert en aquesta convocatòria.
3.4.2. Es desestimaran o denegaran les sol·licituds següents:
a) Les sol·licituds per estudis corresponents a títols propis de les universitats (aquells que no tenen caràcter oficial ni validesa en tot el territori nacional).
b) Les sol·licituds per estudis corresponents a un doctorat o a un postgrau.
c) Les sol·licituds per estudis específics i obligatoris de preparació o especialització per a l'exercici professional que no siguin màsters universitaris oficials (excepte les mencions que siguin requisit per obtenir la titulació de grau).
d) Estudis d'ensenyaments artístics superiors (com estudis de música, de dansa i art dramàtic, de conservació i restauració de béns culturals i d'arts plàstiques i disseny).
e) Els estudis de grau o màster cursats a universitats no presencials o extensions universitàries radicades a l'illa d'Eivissa, ja que no comporten despeses de desplaçament.
f) Les sol·licituds per estudis que no estiguin compresos a la base 2.2 anterior.
g) Les sol·licituds que no reuneixin els requisits establerts en aquestes bases (per exemple, de residència o acadèmics) o per la normativa vigent en matèria de subvencions.
h) Les sol·licituds que hagin desistit de la seua petició en no presentar, dins el termini establert a aquest efecte, la documentació que li requereixi l'òrgan instructor.
i) Les sol·licituds que hagin renunciat al dret d'obtenir l'ajuda.
3.5. Són obligacions de les persones beneficiàries:
a) Destinar l'ajuda a la finalitat per a la qual es concedeix.
b) Complir els requisits i les condicions establerts per a la concessió i el gaudi de l'ajuda.
c) Cooperar amb l'Administració en les actuacions de comprovació que calgui fer per verificar, si escau, el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.
d) Comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'obtenció de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat subvencionada.
e) Comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació o la renúncia de l'ajuda prevista a la proposta de resolució provisional en el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent de la seua publicació. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari (Annex 4).
f) Complir les obligacions contingudes als articles 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
Quarta. Dotació econòmica
4.1. La quantia total de les ajudes de desplaçament per a estudiants amb veïnatge administratiu a l'illa d'Eivissa que cursin estudis universitaris oficials de grau o màster en qualsevol universitat de la UE-27 durant l'any acadèmic 2019-2020 és de 59.310 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3230 48100 dels pressupostos de l'exercici 2020.
La quantia individual màxima d'aquesta ajuda serà de 500 €.
4.2. En el cas que la quantia total d'aquesta convocatòria no fos suficient per cobrir el nombre de sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari, es prorratejarà l'import que pertoqui entre totes les sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari.
En el cas que s'hagin de prorratejar els imports de les ajudes, s'aplicarà la següent fórmula:
A = Q / S
en què A serà la quantia individual de l'ajuda concedida, Q és la quantitat total de la convocatòria (59.310 €) i S és el total de sol·licituds amb dret a ajuda.
4.3. En el marc d'aquesta convocatòria no es pot atorgar més d'una ajuda a la mateixa persona.
Cinquena. Procediment de concessió i compatibilitat
5.1. D'acord amb l'article 30.7 de la Llei 38/2003 i l'article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà per concórrer en el sol·licitant els requisits per ser-ne beneficiari, és a dir, en règim de concurrència no competitiva, i d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.
5.2. Aquestes ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster en qualsevol universitat de la UE-27 durant l'any acadèmic 2019-2020 són compatibles amb altres ajuts convocats per qualsevol administració o ens públic o privat per a la mateixa finalitat, incloses les ajudes a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020, convocades pel Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa (publicades al BOIB núm. 30, de 10-03-20; correcció de la versió castellana publicada al BOIB núm. 53, de 7-04-20; extracte publicat al BOIB núm. 45, de 28-03-20).
5.3. En cap cas, l'import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.
5.4. En el cas que les persones que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut altres d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les del Consell i, en el cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més convenient i, si escau, renunciar a la del Consell (Annex 4).
Sisena. Documentació a presentar
6.1. Les persones sol·licitants d'una ajuda de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster en qualsevol universitat de la UE-27 durant l'any acadèmic 2019-2020, han de presentar la documentació que es detalla a continuació:
A) Persones que ja varen sol·licitar les ajudes a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020 del Consell Insular d'Eivissa:
Els i les estudiants que vulguin sol·licitar aquesta ajuda i hagin sol·licitat prèviament les ajudes a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020 del Consell Insular d'Eivissa (publicades al BOIB núm. 30, de 10-03-20; correcció de la versió castellana publicada al BOIB núm. 53, de 7-04-20; extracte publicat al BOIB núm. 45, de 28-03-20) únicament han de presentar l'imprès de sol·licitud degudament emplenat i signat per l'estudiant sol·licitant (Annex 1), que es facilitarà al Consell Insular d'Eivissa i a la seua seu electrònica seu.conselldeivissa.es.
B) La resta de persones interessades:
6.1.1. Imprès de sol·licitud degudament emplenat i signat per l'estudiant sol·licitant (Annex 1), que es facilitarà al Consell Insular d'Eivissa i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es.
6.1.2. Documentació acreditativa de la identitat de la persona sol·licitant (DNI o, si escau, passaport i NIE o targeta de residència), en vigor.
6.1.3. Documentació acreditativa de l'historial acadèmic de l'estudiant en què constin, tant per a estudiants universitaris de grau com de màster:
a) Les notes del curs anterior (excepte per a alumnes que cursin primer curs). En el cas d'alumnes que cursin un número inferior dels crèdits exigits a la base 3.2.1, perquè són la resta de crèdits a superar per obtenir la titulació, hauran de presentar les notes de tots els cursos.
b) La matrícula del curs 2019-2020.
6.1.4. Certificat de resident, en vigor.
6.1.5. Traducció oficial a la llengua catalana o castellana de tota la documentació emesa per organismes estrangers (i, si escau, per organismes espanyols emesa en llengües estrangeres) en relació amb estudis cursats en universitats de països de la UE-27.
6.1.6. Si escau, documentació acreditativa que els estudis de menció que està cursant són un requisit per obtenir la titulació de grau.
6.1.7. Declaració responsable (Annex 2) que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari (articles 13 de la Llei 38/2003 i 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions), que es compromet a complir les obligacions contingudes als articles 14 de la Llei 38/2003 i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa, i en la qual la persona sol·licitant informa, entre altres, si ha demanat i/o rebut o no alguna altra ajuda.
Opcionalment, les persones sol·licitants podran presentar la documentació següent, que en cap cas no es considerarà requisit per a la concessió de l'ajuda:
6.1.8. La càrrega lectiva de la titulació i la durada en anys (pla d'estudis), per a estudiants universitaris de graus i de màsters.
6.1.9. Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor (full de domiciliació bancària) del Consell Insular d'Eivissa a efectes econòmics a nom de l'entitat sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.
6.2. No caldrà presentar la documentació acreditativa de la identitat (DNI, passaport, NIE o targeta de residència, etc.) quan aquesta ja consti als arxius del Consell Insular d'Eivissa i mentre no hi hagi hagut cap canvi, sempre que s'indiqui segons el model de l'Annex 3 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. I a més, s'autoritzi expressament el Consell Insular per a la seua utilització en aquesta convocatòria, en el cas de tractar-se de dades de caràcter personal.
Setena. Presentació de sol·licituds
7.1. Les sol·licituds de subvenció i tota la documentació que es requereixi es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran, dins del termini establert a aquest efecte, en el Registre General d'Entrada en el Consell Insular d'Eivissa i en els altres llocs previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la sol·licitud s'envia per correu postal, la documentació corresponent ha de presentar-se en un sobre obert a fi que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa es dati i se segelli abans de certificar-se; en cas contrari, s'entendrà com a data vàlida la d'arribada en el Registre General d'Entrada de la dita Corporació.
7.2. Sol·licitud presencial
Les sol·licituds es presentaran en el Registre General d'Entrada en el Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, tel. 971 195900), on es digitalitzarà la documentació aportada per la persona interessada. S'haurà de sol·licitar cita prèvia a través de la pàgina web citaprevia.conselldeivissa.es.
7.3. Sol·licitud telemàtica
Les persones sol·licitants que disposin de certificat digital també podran registrar les sol·licituds via telemàtica a la seu electrònica d'aquesta Corporació habilitada a tal fi (https://seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb el previst a l'article 14 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en què podran obtenir-se el model de sol·licitud i els annexos corresponents.
No s'admetrà cap sol·licitud ni cap documentació que es presenti únicament a través de correu electrònic, en cap moment de la tramitació de l'expedient.
7.4. El fet de presentar sol·licitud per a aquestes ajudes implica l'acceptació d'aquestes bases.
Vuitena. Termini de presentació de sol·licituds
S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de deu dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria d'ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster en qualsevol universitat de la UE-27 durant l'any acadèmic 2019-2020 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Novena. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució
9.1. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquesta convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer 6 del Decret de Presidència núm. 471/2019, de data 10 de juliol, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB extr. núm. 95, d'11-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019).
9.2. Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer i del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB extr. núm. 98, de data 17-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019).
9.3. Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques i privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €)”.
Desena. Instrucció, esmena i millora de la sol·licitud
10.1. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni és l'òrgan competent per instruir aquest procediment de tramitació de les sol·licituds, les quals valorarà aquest Departament una vegada finalitzat el termini de presentació, per tal de comprovar que reuneixen els requisits i l'objecte d'aquestes ajudes.
10.2. Després de valorar les sol·licituds, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les persones interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin.
Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de la persona sol·licitant i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell (https://seu.conselldeivissa.es).
10.3. D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d'haver publicat la llista d'esmenes.
Si en el termini de deu dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que la persona interessada desisteix de la seua petició. La consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni dictarà aquesta resolució per delegació del Consell Executiu.
10.4. En el cas que durant la instrucció de l'expedient s'hagi de fer alguna notificació personalitzada, s'establirà com a preferent la notificació electrònica, sempre que la persona interessada ho hagi autoritzat a l'imprès de sol·licitud de l'ajuda (Annex 1). La notificació electrònica requereix que la persona sol·licitant compti amb un certificat digital per entrar a la seu electrònica i poder accedir a la seua notificació.
10.5. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.
Onzena. Resolució
11.1. Concessió i pagament de les ajudes
Aquestes ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster en qualsevol universitat de la UE-27 durant l'any acadèmic 2019-2020 es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.
11.2. Termini de resolució
D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
11.3. Proposta de resolució provisional
Així mateix, de conformitat amb l'article 24.4 de la dita Llei 38/2003, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, com a òrgan instructor i a la vista de l'expedient, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d'estudiants per als quals es proposa la concessió de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i denegades o desestimades, s'indicarà la causa d'exclusió i de denegació o desestimació i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la publicació de la proposta de resolució provisional al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell (https://seu.conselldeivissa.es).
Amb relació a aquesta proposta de resolució es pot al·legar el que es consideri adient en el termini esmentat mitjançant un escrit adreçat al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, que s'ha de presentar en els llocs esmentats a la base setena. Tanmateix, no s'accepten al·legacions consistents a aportar documents que no s'hagin presentat en el termini d'esmena de sol·licituds a què fa referència la base desena, previ a la publicació de la proposta de resolució.
11.4. Acceptació de l'ajuda o renúncia
Les persones que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.
Així mateix, en el cas que vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'Annex 4 d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional.
11.5. Resolució definitiva de concessió i notificació
Examinades les al·legacions adduïdes i les renúncies presentades, si és el cas, es formularà la resolució definitiva, que expressarà la relació d'estudiants subvencionats (DNI de la persona beneficiària) i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i denegades o desestimades, s'indicarà la causa d'exclusió i de denegació o desestimació. La resolució definitiva es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).
Dotzena. Revocació i reintegrament
12.1. Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, una vegada emesa la proposta d'aquest Departament.
12.2. Pertoca revocar la concessió de l'ajuda quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió i, com a conseqüència de la revocació, pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per la persona beneficiària i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
12.3. El procediment de reintegrament de subvencions es regeix per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la LGS i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.
La revocació de l'ajuda pot afectar el total o part de l'ajuda concedida per raó de l'incompliment total o parcial de les obligacions de la persona beneficiària.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
12.4. De conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que les persones beneficiàries acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE A REINTEGRAR |
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
1 % |
L'òrgan instructor aplicarà aquestos criteris per determinar l'import a reintegrar.
Tretzena. Publicitat
13.1. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetran la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.
13.2. La presentació de la sol·licitud d'ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster en qualsevol universitat de la UE-27 durant l'any acadèmic 2019-2020 comportarà l'autorització de la persona sol·licitant al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per a la realització de tot el procediment administratiu.
Catorzena. Règim de recursos
14.1. L'acord del Consell Executiu que aprova les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.
14.2. Les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació en aquesta convocatòria, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.
14.3. Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació d'aquestes bases i les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.
Quinzena. Pagament
Aquestes ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster en qualsevol universitat de la UE-27 durant l'any acadèmic 2019-2020 que atorgui el Consell Insular d'Eivissa es faran efectives mitjançant transferència bancària i al compte bancari indicat per la persona sol·licitant en la documentació aportada amb la sol·licitud (base 6.1.9), i una vegada emesa la resolució definitiva de concessió, dictada per la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, per delegació del Consell Executiu.
Setzena. Règim d'infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
Dissetena. Règim jurídic
17.1. Aquestes ajudes es regeixen per les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
17.2. Aquestes ajudes estan exemptes de retenció de l'impost sobre la renda de les persones físiques, en virtut de l'article 7.j de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'impost sobre la renda de les persones físiques i de modificació parcial de les lleis dels impostos sobre societats, sobre la renda de no residents i sobre el patrimoni (BOE núm. 285, de 29-11-06).
17.3. Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria, s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.
Eivissa, 17 d'agost de 2020
La cap de servei de Presidència Concepción Rebollo Laserna