Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 7431
Acord del Consell Executiu de 3 d’agost de 2020, relatiu a l’aprovació de les bases que regeixen la concessió d’ajuts per a persones majors de 65 anys o amb discapacitat reconeguda i de la convocatòria per a l’any 2020 (Exp. 1818-2020-000001

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Pla Estratègic de Subvencions del Pressupost general del Consell Insular de Menorca per a l'exercici 2020 (BOIB núm. 171 de 21/12/2019 i BOIB núm. 89 de 21/05/2020) propugna com a eix estratègic d'actuació, entre d'altres, la millora de les ajudes socials, especialment les dirigides a les famílies i als col·lectius més vulnerables, per tal de donar resposta a les seves necessitats bàsiques.

El mateix document, pel que fa a les línies de subvenció o altres ajuts de caràcter assistencial corresponents al Departament de Benestar Social, entre els seus objectius generals preveu millorar la qualitat de vida i la promoció del benestar social de les persones majors i de les persones amb discapacitat mitjançant l'accés a ajuts per cobrir despeses sociosanitàries i –en aquest cas, només pel que fa al col·lectiu en situació de dificultats funcionals– també serveis d'atenció domiciliària.

La convocatòria per a la concessió d'ajuts per a persones majors de 65 anys o amb discapacitat reconeguda té com a objectiu específic atendre les seves necessitats per mor de millorar la seva qualitat de vida i, per extensió, promoure el seu benestar social. Amb aquesta finalitat, el Pressupost general del Consell Insular de Menorca per a l'exercici 2020, en relació amb el Departament de Benestar Social (3), inclou dues partides específiques corresponents al programa de prestacions econòmiques dels serveis socials (23131) per tal de complir aquests objectius, sens prejudici que la despesa es pugui aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada, tal com es desglossa en el quadre següent:

Línies de subvenció

IGM (en EUROS)

Òrgan-Programa-Econòmica

Majors de 65 anys:

100.000,00

3-23131-4800002/vinculada

Discapacitat reconeguda:

100.000,00

3-23131-4800003/vinculada

Totes les línies d'ajuts:

200.000,00

 

El termini previst d'execució d'aquesta convocatòria és anual (any 2020).

Ateses les competències pròpies o concurrents que sobre aquestes matèries té el Consell Insular de Menorca i de conformitat amb la normativa bàsica aplicable en matèria de subvencions, en el marc d'allò que estableixen les Bases d'execució del Pressupost general d'aquesta administració;

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Benestar Social;

El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta el següent acord:

PRIMER. APROVAR les bases que han de regir la concessió d'ajuts per a persones majors de 65 anys o amb discapacitat reconeguda, que es transcriuen en annex.

SEGON. APROVAR, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2020, que es regirà per les bases a les quals s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari

Els ajuts concedits s'atendran amb càrrec a les partides 3-23131-4800002 i 3-23131-4800003 de l'exercici pressupostari de l'any 2020, sens prejudici que la despesa es pugui aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada, tal com es desglossa en el quadre següent:

Línies de subvenció

IGM (en EUROS)

Òrgan-Programa-Econòmica

Majors de 65 anys:

100.000,00

3-23131-4800002/vinculada

Discapacitat reconeguda:

100.000,00

3-23131-4800003/vinculada

Totes les línies d'ajuts:

200.000,00

 

En el cas que per a una línia d'ajut no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant s'assignarà a una altra línia. La comissió avaluadora, d'acord amb els criteris objectius que apareixen a les bases per valorar la concessió dels ajuts, serà l'encarregada de proposar el repartiment d'aquestes quantitats.

L'import màxim a què es destina la convocatòria únicament es podrà ampliar, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d'aportacions expresses de terceres persones per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) Imports màxims per sol·licitud

Els imports màxims per a cada sol·licitud d'ajut de la present convocatòria, i per a la totalitat dels conceptes prevists segons cada línia de subvenció, seran els següents:

Línies de subvenció

IIM (en EUROS)

Òrgan-Programa-Econòmica

Majors de 65 anys:

2.500,00

3-23131-4800002/vinculada

Discapacitat reconeguda:

2.500,00

3-23131-4800003/vinculada

Totes les línies d'ajuts:

La seva acumulació no és compatible

En tot cas, l'import màxim per sol·licitud no pot superar de manera aïllada ni amb concurrència amb altres ajuts el cost total de la necessitat a atendre. Es concediran els ajuts sol·licitats a totes les peticions sempre que compleixin amb les restants condicions indicades a les bases.

Si el total de les sol·licituds proposades a concessió superen l'import global de la convocatòria, la comissió avaluadora haurà de determinar un coeficient reductor proporcional al que estableix els talls de renda anual per beneficiari o unitat familiar del beneficiari, segons els casos, ajustant-se en tot moment als principis de concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació a l'hora de fixar el mencionat llindar.

c) Presentació de sol·licituds

Les persones físiques que de manera individual estiguin interessades a acollir-se als presents ajuts, o les que les representin de manera legal, hauran de presentar les seves sol·licituds, d'acord amb els models normalitzats a aquest efecte, dins el termini d'un mes (o fins el primer dia hàbil següent a aquest, si el terme recau en dia inhàbil) comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

L'activitat subvencionada s'haurà d'haver realitzar entre l'endemà de la data de finalització de presentació de sol·licituds de la darrera convocatòria, corresponent al dia 2 de novembre de 2019, i la data de finalització de presentació de sol·licituds de la present, que com s'ha dit serà transcorregut el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

d) Composició de la comissió avaluadora

La comissió avaluadora, que serà la mateixa per a totes les línies d'ajuts, la conformaran els membres següents: una presidència, una vicepresidència i dos vocals.

La presidència l'exercirà la consellera executiva cap del Departament de Benestar Social. Li correspon la direcció de la comissió, en la qual a més de veu i vot, si s'escau, resoldrà els empats que es puguin produir en les votacions pel seu vot de qualitat.

La vicepresidència recaurà en la direcció insular de Gent Gran, Dependència i Diversitat Funcional. Li correspon la substitució de la presidència en l'exercici de les seves funcions i tindrà veu i vot.

Seran vocals les tècniques de treball social Maria Araceli Seguí Cuffí i Natàlia Pons Marquès. Tots els membres vocals de la comissió avaluadora tindran veu i vot.

Un funcionari o una funcionària del Departament de Benestar Social, designat pel president de la comissió, actuarà com a secretari de la comissió avaluadora i estendrà acta de les reunions, en les quals es reflectiran els acords adoptats.

e) Instrucció del procediment

La instrucció dels procediments d'ambdues línies d'ajuts correspondrà a la tècnica de treball social Maria Araceli Seguí Cuffí, que al seu torn és membre vocal de la comissió avaluadora.

TERCER. COMUNICAR aquest acord i el seu annex al Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions, prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

ANNEX 1 BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS PER A PERSONES MAJORS DE 65 ANYS O AMB DISCAPACITAT RECONEGUDA

1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

1.1. Els ajuts per a persones majors de 65 anys o amb discapacitat reconeguda s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular de Menorca (CIM), en matèria d'assistència social dins del seu àmbit territorial, de conformitat amb els art. 70.4 i 73 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (BOE núm. 52 d'01/03/2007), i amb l'art. 48.1 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89, de 18/07/2009).

1.2. Pel que fa a les persones majors de 65 anys, l'objecte dels ajuts classificats en aquesta 1a línia és millorar la qualitat de vida i la promoció del benestar social de les persones majors de 65 anys.

La finalitat d'aquests ajuts és cobrir part de les despeses sociosanitàries derivades de prestacions tècniques (instruments, utensilis, dispositius o equips de diferent complexitat que faciliten la relació i l'autonomia de les persones), a les quals les persones d'aquest col·lectiu han de fer front.

Les bases específiques sobre el procediment i els documents requerits per als ajuts a persones majors de 65 anys es troben recollides en la secció 1a d'aquest text.

1.3. Pel que fa a les persones amb discapacitat reconeguda, l'objecte de la 2a línia dels ajuts és millorar la qualitat de vida i la promoció del benestar social de les persones amb discapacitat física, psíquica i/o sensorial reconeguda que siguin menors de 65 anys.

La finalitat d'aquesta 2a línia és cobrir les despeses sociosanitàries derivades de prestacions tècniques (instruments, utensilis, dispositius, equips de diferent complexitat que faciliten la relació i l'autonomia), així com, en aquest cas, facilitar l'accés a determinats serveis d'atenció professional (tractaments de rehabilitació física, psíquica i sensorial per als quals no existeix cobertura o sigui necessària la seva complementació) als quals les persones d'aquest col·lectiu han de fer front.

Les bases específiques sobre el procés i la documentació necessària per optar als ajuts per a persones amb discapacitat reconeguda es troben recollides en la secció 2a d'aquest text.

2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM DELS AJUTS

Els ajuts que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i per l'import màxim que s'estableix en l'acord de la convocatòria. Totes les sol·licituds que compleixin els requisits i condicions d'aquestes bases es valoraran d'acord amb els criteris objectius previstos.

3. REQUISITS I CONDICIONS DE L'ACTIVITAT SUBVENCIONADA

L'activitat subvencionada s'haurà d'haver realitzat entre l'endemà de la data de finalització de presentació de sol·licituds de la darrera convocatòria, la qual s'indicarà en la convocatòria, i la data de finalització de presentació de sol·licituds de la present, que serà transcorregut el termini d'un mes (o fins el primer dia hàbil següent a aquest, si el terme recau en dia inhàbil) comptador a partir de l'endemà d'haver-se'n publicat l'anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

4.1. Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts pel mateix concepte per la diferència, si escau, entre el cost de mercat de la necessitat i l'ajut ja rebut, sens perjudici de l'obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho al Departament de Benestar Social de la forma establerta en les bases 13a.2.f i 16a.2.f. L'import dels ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost total de la necessitat a atendre.

4.2. Amb caràcter general, les persones interessades no poden acollir-se a aquesta subvenció si ja han percebut ajuts pel mateix concepte sol·licitat en qualcuna de les dues convocatòries anteriors. S'exceptua d'aquesta prescripció les necessitats referents a pròtesis dentals, que es podran sol·licitar dues convocatòries seguides sota els límits quantitatius establerts en aquestes bases.

5. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els ajuts es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, per mitjà del procediment de convocatòria prèvia, i de la següent manera:

a) L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).

b) La instrucció correspondrà als tècnics que s'indiqui en la convocatòria corresponent, que han de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

c) Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen dels instructors de l'expedient o comissió avaluadora, en el cas que sigui obligatòria o s'acordi la seva constitució.

d) Una vegada examinades les sol·licituds per la instrucció o la comissió avaluadora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, la consellera executiva del Departament de Benestar Social n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del CIM, que dictarà resolució en forma d'acord sobre la concessió o denegació dels ajuts.

e) La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

f) Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d'exercicis a què s'aplicarà la despesa i la quantitat màxima que s'ha d'aplicar a cada exercici.

g) La resolució expressa de la concessió dels ajuts es dictarà abans de la finalització de l'any natural al qual correspongui la convocatòria, indiferentment de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant aquest terme, la convocatòria dels ajuts pot establir un termini a aquest efecte. Transcorregut l'any natural o el termini corresponent sense que s'hagi dictat resolució expressa sobre l'assumpte, la sol·licitud s'haurà d'entendre desestimada, sens perjudici de l'obligació de resoldre de l'òrgan competent.

h) La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, ja esmentada, sens perjudici de la possibilitat de notificar-la també individualment a les persones interessades.

i) Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió dels ajuts i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent d'ajuts atorgats per terceres persones pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

6. COMISSIÓ AVALUADORA

6.1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris susdits i emetre l'informe que haurà de servir de base per a l'elaboració de la proposta d'acord de concessió dels ajuts de la consellera executiva.

La comissió avaluadora s'ha de constituir obligatòriament i preceptivament en les convocatòries quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000,00 EUROS, o l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000,00 EUROS.

Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu en la convocatòria corresponent, en la qual s'ha de fixar en tot cas quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució.

6.2. Per defecte, la comissió avaluadora, que serà la mateixa per a totes les línies d'ajuts, la conformaran els membres que es determinin en la convocatòria, entre els quals necessàriament hi haurà d'haver les figures següents: una presidència (encarregada de la direcció de la comissió, en la qual a més de veu i vot, si s'escau, resoldrà els empats que es puguin produir en les votacions pel seu vot de qualitat), una vicepresidència (encarregada de substituir la presidència en l'exercici de les seves funcions, que tindrà veu i vot) i, com a mínim, dos vocals (que tindran veu i vot).

Un funcionari o una funcionària del departament de Benestar Social, designat pel president de la comissió, actuarà com a secretari de la comissió avaluadora i estendrà acta de les reunions, en les quals es reflectiran els acords adoptats.

7. ABONAMENT DELS AJUTS

7.1. L'abonament dels ajuts concedits en favor de les persones beneficiàries en general s'efectuarà en un termini de dos mesos, sempre que la disponibilitat de tresoreria del CIM ho permeti.

7.2. Les subvencions o ajuts assistencials a persones físiques no es troben subjectes a retenció sempre que el seu import no depassi una vegada i mitja el del corresponent indicador públic de rendes d'efectes múltiples vigents (<1,5 · IPREM), d'acord amb l'art. 7.y de la Llei 35/2006 de 28 de novembre, de l'impost sobre la renda de les persones físiques (BOE núm. 285 de 29/11/2006).

 

8. JUSTIFICACIÓ DE L'APLICACIÓ DEL FONS

8.1. Les persones beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades prèviament a la concessió de l'ajut. Per tant, no existeix ni procedeix establir un termini justificatiu per a l'aplicació dels fons.

8.2. No obstant l'anterior, el CIM pot inspeccionar les necessitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

9. OBLIGACIONS GENERALS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut 15 dies hàbils d'ençà la publicació oficial de la resolució de la concessió o que el beneficiari hagi rebut la notificació.

b) Haver duit a terme les activitats objecte de subvenció i justificar la seva realització en els terminis i en les condicions que s'estableixen en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts. L'incompliment de l'obligació de justificació podrà motivar la incoació d'un procediment sancionador i el responsable arribar a ser sancionat amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions en els termes prevists en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, ja esmentada.

c) Proporcionar, quan el CIM els ho sol·liciti, tota la informació que resulti necessària sobre les necessitats subvencionades.

d) Sotmetre's, quan el CIM els ho sol·liciti, a les actuacions de comprovació que s'hagin d'efectuar per a la fiscalització dels comptes públics.

e) Comunicar al CIM la sol·licitud i l'obtenció de subvencions i ajuts per a la mateixa finalitat.

f) Qualsevol altra que pugui procedir en aplicació de la normativa sobre la matèria.

10. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS

En cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament si correspon.

En aquest supòsit, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

11. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicable és el que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, ja esmentada. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions del que estableixen aquestes bases i la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del CIM, d'acord amb l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars (BOIB núm. 134 de 02/11/2000).

Secció 1a. Bases específiques per als ajuts a persones majors de 65 anys

12. REQUISITS I CONDICIONS ESPECÍFICS DELS BENEFICIARIS

12.1. No poden ser beneficiàries dels ajuts les persones en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

12.2. Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques que en el moment de realitzar la sol·licitud objecte d'ajut:

a) Estiguin empadronades a qualcun municipi de Menorca.

b) Tenguin 65 anys o més.

c) Que durant el darrer exercici fiscal disponible hagin tingut uns ingressos anuals iguals o inferiors al màxim detallat en l'apartat 14.c de la 14a base.

A l'hora de computar els mencionats ingressos es tindran en compte, a banda dels rendiments del treball, els rendiments del capital moble i immoble. Els ingressos de prestació per fills a càrrec menors de 18 anys o per cures en l'entorn familiar reconeguts per la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència (BOE núm. 299 de 15/12/2006), no computaran a aquests efectes.

13. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

13.1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant els models normalitzats per a cada línia que s'adjunten com a annex d'aquestes bases, els quals també es poden trobar a la pàgina web del CIM (www.cime.es). Les sol·licituds que no es presentin amb els models aprovats a aquest efecte resultaran invàlides. Els models de sol·licitud s'han d'emplenar degudament, car les dades de tots els seus camps són essencials. El model normalitzat de sol·licitud pel que fa a la línia 1, relativa a les ajudes per a persones majors de 65 anys, és el document de l'annex 1.

13.2. A més a més, perquè qualsevol sol·licitud resulti eficaç, preceptivament s'hi haurà d'adjuntar la documentació següent:

a) Document acreditatiu de la identitat de la persona sol·licitant, o sigui, aportant el NIF, sens falta.

b) Document acreditatiu de la representació de la persona sol·licitant, segons model facilitat pel CIM (annex 4), si fos el cas

c) Documents acreditatius de les despeses realitzades per part de la persona interessada, en nom propi o pel tutor o representant (situació que també caldrà acreditar), sens falta. Els mencionats documents justificatius hauran d'expressar de manera clara el següent: denominació comercial i NIF de l'emissor; identificació i NIF del beneficiari, tutors o representants; concepte del bé o servei adquirit; datació i numeració de la facturació; import i, si escau, retencions fiscals suportades o reportades. Així mateix, si la despesa de la necessitat ha estat finançada (fraccionaments) es podrà atorgar l'ajuda a les mensualitats pagades.

d) Document de l'annex 3, de designació del compte bancari del sol·licitant, o del seu tutor o representant si és el cas, segons model facilitat pel CIM, sens falta.

e) Document de declaració jurada degudament signat pel sol·licitant, o pel seu tutor/representant, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta declaració es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent dels models de sol·licitud recollits en l'annex 1.

f) Document de declaració jurada degudament signat pel sol·licitant, o pel seu tutor/representant, relativa a les subvencions obtingudes o sol·licitades en d'altres institucions públiques o privades per cobrir la mateixa activitat, si fos el cas. Aquesta declaració es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent dels models de sol·licitud recollits en l'annex 1.

g) Certificat d'empadronament de la persona beneficiària emès per l'Ajuntament, actualitzat en el moment de presentació de sol·licituds establert per la convocatòria.

h) Certificat d'ingressos de la persona beneficiària emès per l'administració tributària estatal, relatiu a la declaració de renda de l'any corrent referida als ingressos de l'any vençut. En cas que la persona interessada no sigui un subjecte obligat a presentar-la, s'haurà de presentar un certificat d'imputacions sobre la renda corresponent a l'any passat emès per l'administració tributària. Els sol·licitants poden autoritzar el CIM perquè comprovi el seu nivell de renda emplenant el document recollit en l'annex 1, la qual cosa eximeix de presentar els certificats.

i) Juntament amb la seva sol·licitud, les persones interessades sempre poden aportar qualsevol document addicional als exigits que considerin convenient en relació amb el procediment de concessió.

13.3. Les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari, d'acord amb els art. 28.3 i 53.c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236 de 02/10/2015). En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin, de conformitat amb l'art. 28.7 de la mateixa llei.

13.4. Excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original, d'acord amb l'art. 28.5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

13.5. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria, la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

13.6. Les sol·licituds i tota la documentació relacionada en aquesta base s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò que s'estableix en l'art. 14.1 i 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, ja esmentada, al registre electrònic del CIM (www.carpetaciutadana.org) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'art. 16.4 de la mateixa llei.

b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb allò que s'estableix en l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les persones físiques en el registre del CIM o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'art. 16.4 de l'esmentada llei.

13.7. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el CIM en requerirà la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la data de recepció del requeriment d'esmena de la sol·licitud, la part interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'art. 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, ja esmentada, que al seu torn es refereix a l'art. 68 de la dita Llei 39/2015, d'1 d'octubre, també esmentada.

13.8. En cas que qualcun dels documents requerits ja figuri en els arxius del CIM no serà necessari presentar-lo sempre que es faci constar de manera expressa en el document de sol·licitud, marcant l'opció corresponent.

14. CRITERIS OBJECTIUS PER A LA DETERMINACIÓ DE LA CONCESSIÓ DELS AJUTS I LA SEVA PONDERACIÓ

Els criteris objectius i la puntuació que s'ha de tenir en compte per a la concessió dels ajuts es valorarà de la següent manera:

a) L'import màxim per a cada sol·licitud d'ajut és el que es determina en la convocatòria. En tot cas, no pot superar de manera aïllada ni amb concurrència altres ajuts el cost total de la necessitat a atendre.

b) Es concediran els ajuts sol·licitats a totes les peticions, sempre que prèviament es compleixin totes les condicions i requisits ja mencionats, pels conceptes i els imports associats a aquests detallats als quadres de baremació dels imports màxims individuals per conceptes següents, en atenció a un percentatge màxim sobre els conceptes subvencionables:

Pròtesis i òrtesis

Concepte

Import màxim (en EUROS)

Adquisició d'audiòfon dret

1.500,00

Adquisició d'audiòfon esquerra

1.500,00

Adquisició de materials relacionats amb els audiòfons

200,00

Serveis de reparació relacionats amb els d'audiòfons

300,00

Adquisició de pròtesis dentals

875,00

Serveis de reparació de pròtesis dentals

85,00

Adquisició de fèrules de descàrrega dental o oclusal

172,00

Adquisició de pròtesis oculars

1.000,00

Adquisició d'ulleres o lents de contacte

320,00

Adquisició de faixes especials

540,00

Adquisició de faixes lumbars

67,00

Adquisició de plantilles

67,00

Adquisició de sabates ortopèdiques

67,00

*S'entén per pròtesi aquell producte sanitari que reuneix una adaptació personalitzada, adreçat a substituir un òrgan o part de la persona. S'entén per òrtesi aquell producte sanitari d'ús extern i no implantables adreçats a modificar les condicions estructurals o funcionals del cos humà.

 

Pròtesis i òrtesis

Concepte

Import màxim (en EUROS)

Adquisició d'audiòfon dret

1.500,00

Adquisició d'audiòfon esquerra

1.500,00

Adquisició de materials relacionats amb els audiòfons

200,00

Serveis de reparació relacionats amb els d'audiòfons

300,00

Adquisició de pròtesis dentals

875,00

Serveis de reparació de pròtesis dentals

85,00

Adquisició de fèrules de descàrrega dental o oclusal

172,00

Adquisició de pròtesis oculars

1.000,00

Adquisició d'ulleres o lents de contacte

320,00

Adquisició de faixes especials

540,00

Adquisició de faixes lumbars

67,00

Adquisició de plantilles

67,00

Adquisició de sabates ortopèdiques

67,00

*S'entén per pròtesi aquell producte sanitari que reuneix una adaptació personalitzada, adreçat a substituir un òrgan o part de la persona. S'entén per òrtesi aquell producte sanitari d'ús extern i no implantables adreçats a modificar les condicions estructurals o funcionals del cos humà.

c) El percentatge subvencionable es ponderarà segons cinc trams de nivell de renda per a la persona major de 65 anys a partir de l'indicador públic de renda d'efectes múltiples en vigor. En tot cas, els sol·licitants amb una renda superior al triple de l'IPREM per a 14 pagues/any (<22.558,77 EUROS) restaran exclosos del procés de concessió dels ajuts per a persones majors de 65 anys.

Percentatge subvencionable segons el nivell de renda, d'acord amb la ponderació de l'IPREM-14 pagues/any (en EUROS)*

100% (=1)

75% (=1,5)

65% (=2)

50% = (2,5)

30% (=3)

<7.519,59

<11.279,39

<15.039,18

<18.798,98

<22.558,77

*Indicador públic de renda d'efectes múltiples, d'acord amb la disp. add. 119.d de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018 (BOE núm. 161, de 04/07/2018).

d) Si el total de les sol·licituds proposades a concessió superen l'import global de la convocatòria, la comissió avaluadora haurà de determinar un coeficient reductor proporcional al que estableix els talls de renda anual per beneficiari, mostrats al quadre anterior, ajustant-se en tot moment als principis de concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació a l'hora de fixar el mencionat llindar.

Secció 2a. Bases específiques per als ajuts a persones amb discapacitat reconeguda

15. REQUISITS I CONDICIONS ESPECÍFICS DELS BENEFICIARIS

15.1. No poden ser beneficiàries dels ajuts les persones en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).

15.2. Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques que en el moment de realitzar la sol·licitud objecte d'ajut:

a) Estiguin empadronades a qualcun municipi de Menorca.

b) Tenguin manco de 65 anys d'edat.

c) Pateixin un grau de discapacitat reconegut del 33 % o més (o també ser beneficiari d'una pensió per incapacitat permanent total, absoluta o de gran invalidesa).

d) Si durant el darrer exercici fiscal disponible les dites persones o la seva unitat familiar, si escau, hagin tingut uns ingressos anuals iguals o inferiors al màxim detallat en l'apartat 17.c de la 17a base.

A l'hora de computar els mencionats ingressos es tindran en compte, a banda dels rendiments del treball, els rendiments del capital mobiliari i immobiliari. Els ingressos de prestació per fills a càrrec menors de 18 anys o per cures en l'entorn familiar reconeguts per la Llei 39/2006, de 14 de desembre, ja esmentada, no computaran a aquests efectes.

16. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

16.1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant els models normalitzats per a cada línia que s'adjunten com a annex d'aquestes bases, els quals també es poden trobar a la pàgina web del CIM (www.cime.es). Les sol·licituds que no es presentin amb els models aprovats a tal efecte resultaran invàlides. Els models de sol·licitud s'han d'emplenar degudament, car les dades de tots els seus camps són essencials. El model normalitzat de sol·licitud pel que fa a la línia 2, relativa a les ajudes per a persones amb discapacitat reconeguda és el document de l'annex 2.

16.2. A més a més, perquè qualsevol sol·licitud resulti eficaç, preceptivament s'hi haurà d'adjuntar la documentació següent:

a) Document acreditatiu de la identitat de la persona sol·licitant, o sigui, aportant el NIF, sens falta.

b) Document acreditatiu de la representació de la persona sol·licitant, segons model facilitat pel CIM, si fos el cas (annex 4).

c) Documents acreditatius de les despeses realitzades per part de la persona interessada, en nom propi o pel tutor o representant (situació que també caldrà acreditar), sens falta. Els mencionats documents justificatius hauran d'expressar de manera clara els següents extrems: denominació comercial i NIF de l'emissor; identificació i NIF del beneficiari, tutors o representants; concepte del bé o servei adquirit; datació i numeració de la facturació; import i, si escau, retencions fiscals suportades o reportades. Així mateix, si la despesa de la necessitat ha estat finançada (fraccionaments) es podrà atorgar l'ajuda a les mensualitats pagades.

d) Document de l'annex 3, de designació del compte bancari del sol·licitant, o del seu tutor o representant si és el cas, segons model facilitat pel CIM, sens falta.

e) Document de declaració jurada degudament signat pel sol·licitant, o pel seu tutor/representant, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, ja esmentada. Aquesta declaració es pot realitzar complimentant l'apartat corresponent dels models de sol·licitud recollits a l'annex 2.

f) Document de declaració jurada degudament signat pel sol·licitant, o pel seu tutor/representant, relativa a les subvencions obtingudes o sol·licitades en d'altres institucions públiques o privades per cobrir la mateixa activitat, si fos el cas.

Aquesta declaració es pot realitzar complimentant l'apartat corresponent dels models de sol·licitud recollits a l'annex 2.

g) Certificat de convivència de la unitat familiar de la persona beneficiària emès per l'ajuntament, actualitzat al moment de presentació de sol·licituds establert per la convocatòria. Si resulta que els membres que figurin en el mencionat certificat no coincideixen amb els membres computables de la unitat familiar recollits en la base 17a.c, juntament amb el certificat de convivència s'haurà de consignar l'apartat corresponent de la sol·licitud (annex 2), consistent en una declaració jurada on es manifesti quina és la composició actual de la unitat familiar, motivant-ne els motius.

h) Document acreditatiu del Llibre de Família de la persona beneficiària.

i) Certificat d'ingressos de la persona beneficiària i, si escau, de tots els membres computables de la uniat familiar majors de 16 anys a la fi de l'exercici fiscal, emès per l'administració tributària estatal, relatiu a la declaració de renda de l'any corrent referida als ingressos de l'any vençut. En cas que la persona interessada o qualcun dels membres computables de la unitat familiar no sigui un subjecte obligat a presentar-la, s'haurà de presentar un certificat d'imputacions sobre la renda corresponent a l'any passat emès l'administració tributària. Els sol·licitants poden autoritzar el CIM perquè comprovi el seu nivell de renda emplenant l'apartat corresponent de l'annex 2, la qual cosa eximeix de presentar els certificats.

j) Juntament amb la seva sol·licitud, les persones interessades sempre poden aportar qualsevol document addicional als exigits que considerin convenient en relació al procediment de concessió.

16.3. Les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari, d'acord amb els art. 28.3 i 53.c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, ja esmentada. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin, de conformitat amb l'art. 28.7 de la mateixa llei.

16.4. Excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original, d'acord amb l'art. 28.5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

16.5. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria, la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

16.6. Les sol·licituds i tota la documentació relacionada en aquesta base s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò que s'estableix en l'art. 14.1 i 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, ja esmentada, al registre electrònic del CIM (www.carpetaciutadana.org) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'art. 16.4 de la mateixa Llei.

b) Facultativament els concurrents la poden presentar presencialment, d'acord amb allò que s'estableix en l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les persones físiques en el registre del CIM o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'art. 16.4 de l'esmentada Llei.

16.7. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el CIM en requerirà la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la data de recepció del requeriment d'esmena de la sol·licitud, la part interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'art. 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, ja esmentada, que al seu torn es refereix a l'art. 68 de la dita Llei 39/2015, d'1 d'octubre, també esmentada.

16.8. En cas que qualcun dels documents requerits ja figuri en els arxius del CIM no serà necessària la seva presentació sempre i quan es faixi constar de manera expressa en el document de sol·licitud, marcat l'opció corresponent.

 

​​​​​​​17. CRITERIS OBJECTIUS PER A LA DETERMINACIÓ DE LA CONCESSIÓ DELS AJUTS I LA SEVA PONDERACIÓ

Els criteris objectius i la puntuació que s'ha de tenir en compte per a la concessió dels ajuts es valorarà de la següent manera:

a) L'import màxim per a cada sol·licitud d'ajut és el que es determina en la convocatòria. En tot cas, no pot superar de manera aïllada ni amb concurrència d'altres ajuts el cost total de la necessitat a atendre.

b) Es concediran els ajuts sol·licitats a totes les peticions, sempre que prèviament es compleixin totes les condicions i requisits ja mencionats, pels conceptes i els imports associats a aquests detallats als quadres de baremació dels imports màxims individuals per conceptes següents, en atenció a un percentatge màxim sobre els conceptes subvencionables:

Pròtesis i òrtesis*

Concepte

Import màxim (en EUROS)

Adquisició d'audiòfon dret

1.500,00

Adquisició d'audiòfon esquerra

1.500,00

Adquisició de materials relacionats amb els audiòfons

200,00

Serveis de reparació relacionats amb els d'audiòfons

300,00

Adquisició de pròtesis dentals

875,00

Serveis de reparació de pròtesis dentals

85,00

Adquisició de fèrules de descàrrega dental o oclusal

172,00

Adquisició de pròtesis oculars

1.000,00

Adquisició d'ulleres o lents de contacte

320,00

Adquisició de faixes especials

540,00

Adquisició de faixes lumbars

67,00

Adquisició de plantilles

67,00

Adquisició de sabates ortopèdiques

67,00

*S'entén per pròtesi aquell producte sanitari que reuneix una adaptació personalitzada, adreçat a substituir un òrgan o part de la persona. S'entén per òrtesi aquell producte sanitari d'ús extern i no implantables adreçats a modificar les condicions estructurals o funcionals del cos humà.

 

Mobilitat i comunicació

Concepte

Import màxim (en EUROS)

Serveis d'adaptació de cadires de rodes

1.000,00

Obres i serveis d'adaptació funcional de la llar*

2.500,00

Adquisició de cotxes adaptats o serveis d'adaptació del cotxe particular

2.500,00

Adquisició d'altres vehicles adaptats a les necessitats de la discapacitat (diferents al cotxe)

1.545,00

Adquisició d'arnesos per a grues

225,00

Adquisició de baranes de llit

135,00

Adquisició de barres de suport per al vàter

100,00

Adquisició de barres de suport de paret

160,00

Adquisició de butaques anatòmiques

620,00

Adquisició de cadires per a la dutxa

310,00

Adquisició de cadires de rodes de paràlisi cerebral infantil

1.030,00

Adquisició de cadires de rodes fixes (per al lavabo i vàter)

220,00

Adquisició de cadires de rodes convencionals

2.000,00

Adquisició de caminadors posturals infantils

1.830,00

Adquisició de caminadors, bastons o crosses de suport

84,00

Adquisició de carros de rentada hidràulica (per a la dutxa)

1.924,00

Adquisició de carros elevadors

825,00

Adquisició de coixins per a malalts d'úlceres per pressió

130,00

Dispositius de suport quotidians o comunicació alternativa

500,00

Adquisició d'elevadors salvaescales amb o sense cadira eruga salvaescales**

2.000,00

Adquisició d'elevadors per al vàter

160,00

Adquisició de grua de bipedestació o de sostre

1.500,00

Adquisició de grua convencional

1.500,00

Adquisició d'instrumental adaptat per a la ingesta

200,00

Adquisició de llits hospitalaris (o amb altres adaptacions)

1.750,00

Adquisició de matalassos especials per a malalts d'úlceres per pressió

360,00

Adquisició de matalassos especials d'aire compressor

60,00

Adquisició de materials coclears

1.500,00

Obtenció del permís de conduir per part de persones amb discapacitat física que han de menar un vehicle adaptat

740,00

Adquisició de vogadors o pedaladors

45,00

Adquisició de posts de banyera

110,00

Adquisició de seient giratori de banyera

260,00

Adquisició de somiers de llit hospitalari

360,00

Adquisició de taules de transferències

60,00

Adquisició de tauletes auxiliars per a llit hospitalari

110,00

Adquisició de trapezi per a la incorporació

210,00

Adquisició de taps auditius

60,00

*S'entenen per obres i serveis d'adaptació de la llar treballs de reforma o instal·lació, com ara l'adaptació d'un bany, l'execució d'una rampa d'accés, la col·locació de passamans, etc. En tot cas, la unitat màxima d'actuacions és una per concepte i habitatge.

**L'ajut elevador salvaescales es finançarà sempre que s'hagi instal·lat dins del domicili de residència habitual de la persona beneficiària. Per tant, no es cobrirà quan es tracti d'una instal·lació efectuada en espais i zones comunes en propietats de règim de divisió horitzontal o en edificis amb una situació anàloga. Així mateix, la unitat màxima és una per concepte i habitatge.

 

Tractaments sociosanitaris

Concepte

Import màxim (en EUROS)

Tractaments professionals (inclou intervencions de psicomotricitat, logopèdia, psicopedagogia, psicoteràpia i semblants) no inclosos en la Seguretat Social

1.500,00

Tractaments bucodentals associats a la discapacitat que no estiguin coberts pel sistema de la Seguretat Social

850,00

*Per als tractaments definits s'haurà d'acreditar la situació que justifiqui la necessitat de l'ajut sol·licitat i la no existència d'un recurs públic que pugui cobrir el tractament.

Quant a aquests darrers conceptes subvencionables, en els casos en els quals no quedi suficientment acreditada la concordança entre la discapacitat i el concepte sol·licitat, es valorarà la idoneïtat de la petició sempre que aquesta s'hagi acompanyat d'un informe tècnic que n'especifiqui la relació amb la situació concreta de l'interessat. Evidentment, el concepte pel qual es demani l'ajut s'ha d'avenir amb la discapacitat que la persona en qüestió tengui reconeguda.

Expressament, no són objecte d'ajut de la present convocatòria activitats de reforç escolar o extraescolars, així com les simples obturacions, empastes i higienes dentals que no formin part de tècniques mèdiques d'implant o d'elaboració d'una pròtesi dental; les prestacions farmacèutiques; les prestacions d'assistència sanitària; les prestacions de transport sanitari, d'higiene ni el material fungible d'un sol ús (bolquers, tovalloletes, flits, etc.).

c) El percentatge subvencionable es ponderarà segons cinc trams de nivell de renda per a la unitat familiar de la persona amb discapacitat reconeguda a partir de l'indicador públic de renda d'efectes múltiples en vigor. En tot cas, els sol·licitants amb una renda superior al triple de l'IPREM per a 14 pagues/any, en factor dels membres de la unitat familiar, restaran exclosos del procés de concessió dels ajuts per a persones amb discapacitat reconeguda.

Unitat familiar del beneficiari

Percentatge subvencionable segons el nivell de renda, d'acord amb la ponderació de l'IPREM-14 pagues/any (en EUROS)*

100% (=1)

75% (=1,5)

65% (=2)

50% (=2,5)

30% (=3)

 

1 membre:

<7.519,59

<11.279,39

<15.039,18

<18.798,98

<22.558,77

2 membres:

<10.151,45

<15.227,17

<20.302,89

<25.378,62

<30.454,34

3 membres:

<12.689,31

<19.033,96

<25.378,62

<31.723,27

<38.067,92

4 o més:

<15.227,17

<22.840,75

<30.454,34

<38.067,92

<45.681,51

*Indicador públic de renda d'efectes múltiples, d'acord amb la disp. add. 119.d de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos generals de l'Estat per l'any 2018 (BOE núm. 161, de 04/07/2018).

d) Si el total de les sol·licituds proposades a concessió superen l'import global de la convocatòria, la comissió avaluadora haurà de determinar un coeficient reductor proporcional al que estableix els talls de renda anual per unitat familiar del beneficiari, mostrats al quadre anterior, ajustant-se en tot moment als principis de concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació a l'hora de fixar el mencionat llindar.

Secció 3a. Bases de tancament

18. RÈGIM DE RECURSOS

Els acords del Consell Executiu del CIM pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts, no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs administratiu d'alçada davant la Comissió de Govern del CIM.

19. RÈGIM SUPLETORI

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al CIM en matèria de subvencions, especialment les contingudes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, ja esmentada, d'acord amb la seva disp. fin. 1a.2, i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31/12/2005), si es donen les circumstàncies previstes en la disp. add. 2a del text refós.

ANNEX 1: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD. AJUTS A PERSONES MAJORS DE 65 ANYS (LÍNIA 1) [consta en l'expedient]

ANNEX 2: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD. AJUTS A PERSONES AMB DISCAPACITAT RECONEGUDA (LÍNIA 2) [consta en l'expedient]

ANNEX 3: MODEL NORMALITZAT DE DESIGNACIÓ DE DADES BANCÀRIES (LÍNIA 1 I 2) [Consta en l'expedient]

ANNEX 4: MODEL NORMALITZAT DE REPRESENTACIÓ VOLUNTÀRIA PER ACTUAR DAVANT EL CONSELL INSULAR DE MENORCA [consta en l'expedient]

Tots els models normalitzats es facilitaran al Servei d'Atenció al Ciutadà de les seus del CIM a Maó i Ciutadella de Menorca així com en la seva pàgina web.

 

Maó, 13 d' agost de 2020

Per delegació de la presidenta, el secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16.7.2019)