Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 7417
Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques a les persones autònomes, microempreses i petites empreses de l’àmbit cultural a l’illa d’Eivissa, per pal·liar els efectes de la declaració de l’estat d’alarma establert pel Reial decret 463/2020, de 14 de març

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb l'establert a l'article 9.3 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques a centres d'educació infantil i centres infantils de titularitat privada de l'illa d'Eivissa per la suspensió de les activitats educatives presencials des de la declaració de l'estat d'alarma i com a conseqüència de la situació d'emergència sanitària declarada per la COVID-19, aprovades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, de data 7 d'agost de 2020:

Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques a les persones autònomes, microempreses i petites empreses de l'àmbit cultural a l'illa d'Eivissa, per pal·liar els efectes de la declaració de l'estat d'alarma establert pel Reial decret 463/2020, de 14 de març

1. Finalitat i justificació

1.1. Amb data 14 de març de 2020, es publicà al BOE el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma a tot l'Estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada pel coronavirus COVID-19.

Segons l'article 7 de l'esmentat Reial decret 463/2020 , de 14 de març (en la redacció donada mitjançant Reial decret 465/2020, de 17 de març) es limita la lliure circulació de persones i l'article 10 estableix les mesures de contenció a l'àmbit de l'activitat cultural i recreativa, suspenent l'obertura al públic de museus, arxius, biblioteques, monuments, així com dels establiments als quals es desenvolupen espectacles públics, esportius i d'oci, i es concreten a l'annex les diferents activitats i establiments: museus, arxius, biblioteques, monuments, espectacles públics, circs, locals d'exhibició, auditoris, cinemes, sales de concerts, de conferències i d'exposicions, sales multiús, teatres, etc. així com revetles, desfilades i festes populars o manifestacions folklòriques. Amb la qual cosa qualsevol activitat cultural que suposi la trobada de dues o més persones per gaudir conjuntament d'aquesta manifestació cultural es veu suspesa, amb la conseqüent paralització de l'activitat econòmica que porta aparellada i les conseqüències per a l'estabilitat econòmica del sector cultural.

1.2. L'article 44.1 de la Constitució espanyola disposa que els poders públics promouran i tutelaran l'accés a la cultura. La Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports estableix a l'article 3 (en referència al Reial decret 3040/1983, de 5 d'octubre, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Estat en matèria de cultura a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears) la competència del Consell Insular d'Eivissa en el foment de la cultura, amb especial atenció a la música, el teatre, la cinematografia, el llibre i l'edició, incloent el foment de la creació literària, la promoció del llibre i de les edicions sonores i audiovisuals. La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, diu al seu article 70.18 que la cultura i la promoció i animació cultural és competència pròpia dels consells insulars, incloent-hi les activitats artístiques i culturals, el foment i la difusió de la creació i producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades.

1.3. L'article 9.2 del Decret llei 4/2020, de 20 de març, pel qual s'estableixen mesures urgents en matèria de contractació, convenis, concerts educatius i subvencions, serveis socials, medi ambient, procediments administratius i pressuposts per fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19, preveu la possibilitat d'iniciar, motivadament, procediments administratius indispensables per a la protecció de l'interès general, fins i tot durant l'estat d'alarma.

1.4. Al seu torn, el Govern de les Illes Balears va aprovar el Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19. En la seua exposició de motius assenyala que resulta imprescindible adoptar mesures d'impuls de l'activitat econòmica per assegurar el manteniment de la major part de llocs de feina per a treballadors i treballadores que actualment es troben en una situació d'extrema fragilitat i mesures de simplificació administrativa de l'Administració de la Comunitat Autònoma i de les administracions insulars i municipals de les Illes Balears adreçades a pal·liar, en el que sigui possible, els efectes de la crisi sanitària en l'activitat productiva i el teixit empresarial de les Illes Balears. D'entre aquestes mesures, al seu article 24.3 disposa que «Les normes incloses en els articles 25 i 26 d'aquest capítol es refereixen únicament a les línies i els procediments de subvencions que, en el territori de les Illes Balears, tenguin per objecte impulsar el desenvolupament econòmic i social, el foment de les activitats d'R+D+I o pal·liar els efectes econòmics i socials de caràcter negatiu que s'hagin produït per l'alerta sanitària derivada de la COVID-19 amb relació als col·lectius següents: persones en situació de vulnerabilitat econòmica o social; treballadors autònoms i per compte d'altri; persones treballadores desocupades; petites i mitjanes empreses; institucions de recerca, i entitats sense ànim de lucre que persegueixin finalitats assistencials, culturals, educatives, cíviques o esportives».

A més, en matèria de promoció del desenvolupament econòmic municipal i insular, disposa al seu article 32.2 que el consells insulars, en el marc del que estableix la lletra d de l'article 36.1 de la LBRL, dins el seu àmbit territorial, poden atorgar ajudes o subvencions a les persones o entitats afectades per la crisi ocasionada per la Covid-19 i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica.

1.5. En aquest sentit, l'article 36.1.d de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, estableix com a competència pròpia dels consells insulars, d'entre altres, la cooperació en el foment del desenvolupament econòmic i social i en la planificació en el territori provincial, d'acord amb les competències de les altres administracions públiques en aquest àmbit.

1.6. Com a conseqüència de les mesures de confinament i la suspensió de les activitats amb presència de públic, les convocatòries de subvencions previstes en el Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa 2020-2021-2022, aprovat per acord del Consell Executiu en data 7 de febrer de 2020 (publicat al BOIB núm. 20, de 15 de febrer de 2020) s'han d'adaptar a les necessitats actuals i adquireixen el caràcter d'urgents i indispensables per a la protecció de l'interès general del sector cultural, que garanteix el dret a la cultura previst en la Constitució, atès que:

a) La pèrdua d'activitat del conjunt del sector cultural es va registrar, molt notablement, ja abans de la declaració de l'estat d'alarma. A més, aquesta pèrdua, previsiblement, es prolongarà durant mesos, encara que s'estiguin aixecant progressivament les mesures adoptades durant l'estat d'alarma.

b) La crisi sanitària esmentada té un impacte directe en l'economia i en la societat i, molt especialment, en totes les activitats i indústries culturals, sobretot en les activitats amb públic en directe, que s'han vist afectades a causa del perill de contagi.

Aquesta especial incidència en el sector cultural fa urgent la convocatòria i la tramitació de subvencions i considerar la subvenció de despeses en relació amb activitats culturals que finalment no s'han pogut realitzar, o que tenen una data molt incerta de realització.

c) La suspensió, gairebé absoluta, de les activitats culturals durant un període prolongat de temps, requereix una línia d'ajudes per protegir l'ocupació i mantenir el teixit productiu de les diverses activitats culturals de l'illa d'Eivissa i facilitar el pagament de les subvencions de la forma més àgil possible.

d) Els mecanismes i les polítiques culturals públics consideren les indústries culturals i creatives com un bé inherent i indispensable per fomentar la cohesió social i territorial.

1.7. Al capítol VI (articles 22 a 30bis) de l'Ordre SND/458/2020, de 30 de maig , per a la flexibilització de determinades restriccions d'àmbit nacional establertes després de la declaració de l'estat d'alarma en aplicació de la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat (publicada al BOE núm. 153, 30-05-2020) obre la possibilitat de reprendre, amb restriccions d'aforament i mesures higienicosanitàries i de distanciament social, les activitats en l'àmbit de la cultura: biblioteques, museus, sales d'exposicions, locals i establiments destinats a actes i espectacles i altres equipaments culturals.

1.8. El Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa 2020-2021-2022, aprovat per acord del Consell Executiu en data 7 de febrer de 2020 (publicat al BOIB núm. 20, de 15 de febrer de 2020) contempla la convocatòria d'una línia d'ajudes per donar suport a activitats culturals, la qual hauria d'adaptar les seues condicions per fer front a les noves necessitats sorgides arran de la declaració de l'estat d'alarma.

1.9. En aquest sentit, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, atès el Decret de Presidència núm. 2019000471 de data 10 de juliol de 2019, vol protegir els/les professionals i les empreses que desenvolupen la seua activitat a l'àmbit de la cultura a l'illa d'Eivissa i que per a causa de l'estat d'alarma poden veure perillar la seua estabilitat econòmica i comprometre en un futur la promoció cultural a l'illa d'Eivissa.

La finalitat d'aquesta línia d'ajudes econòmiques és col·laborar en el manteniment de les persones professionals i de les entitats privades que desenvolupen la seua activitat a l'àmbit de la cultura a l'illa d'Eivissa.

2. Objecte

2.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'ajudes econòmiques a les persones autònomes, microempreses i petites empreses que mantenen una activitat econòmica per desenvolupar activitats dins del sector cultural a l'illa d'Eivissa, per pal·liar els efectes de la crisi generada per la declaració de l'estat d'alarma establert pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, arran de la situació d'emergència sanitària provocada pel coronavirus COVID-19; durant el termini comprès entre l'14-02-2020 i el 30-05-2020, data en la qual es flexibilitzen les mesures per portar a terme, entre altres, activitats culturals.

2.2. Són activitats dins del sector cultural aquelles que es desenvolupen als següents àmbits:

- Arts escèniques

- Arts plàstiques

- Creació audiovisual i multimèdia

- Gestió cultural i patrimonial

- Arxius i biblioteques

- Museus i sales de cultura

- Editorials i llibreries

- Composició i interpretació musical

- Indústria fonogràfica

3. Règim de les ajudes

Aquestes ajudes són compatibles amb altres ajuts convocats per qualsevol administració o ens públic o privat per a la mateixa finalitat.

En cap cas, l'import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.

Serà obligació de les persones o entitats beneficiàries de les ajudes informar de totes les subvencions rebudes amb el mateix objecte de subvenció a la declaració responsable de l'annex 2.

4. Persones i entitats beneficiàries

Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques les persones autònomes, microempreses, petites empreses, i persones jurídiques privades sense personalitat jurídica, tals com les comunitats de béns amb activitat mercantil, que tenguin el seu domicili fiscal a l'illa d'Eivissa, i estiguin donades d'alta en una activitat econòmica compresa en els epígrafs relacionats amb els àmbits previstos a la base 2.2 i demostrin activitat econòmica durant el període previst a la base 2.1, perjudicades per la situació de crisi econòmica provocada per la declaració de l'estat d'alarma arran de la Covid-19.

Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén com a persona autònoma aquell/a treballador/a que desenvolupa la seua professió per compte propi en el sector cultural; és una microempresa la que té fins a 10 treballadors i una petita empresa la que compta amb fins a 50 treballadors.

Queden excloses d'aquestes ajudes les administracions públiques i els seus ens dependents, així com les empreses públiques.

Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir els requisits per obtenir la condició de beneficiari previstos a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i hauran d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenir deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

5. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes

5.1. Aquestes ajudes estan dotades econòmicament al pressupost general d'aquesta corporació per a l'exercici 2020, amb una quantitat màxima de 100.000 € de l'aplicació pressupostària 3340 47900.

Si s'exhaureix el crèdit destinat a aquesta convocatòria abans d'acabar el termini de presentació de sol·licituds o finalitzat aquest termini abans de resoldre totes les sol·licituds, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En cas contrari, se suspendrà la concessió de noves ajudes, suspensió que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5.2. L'import màxim de les ajudes per a cada sol·licitud serà de 2.500 €. Tot i això l'ajuda màxima concedida no podrà ser mai superior al total de les despeses especificades al compte justificatiu establert a la base 6.4 d.

6. Forma de presentació de les sol·licituds

6.1. Les sol·licituds de subvenció, les farà la persona física o el/la representant legal de la persona jurídica o ens sense personalitat ,i es formalitzaran mitjançant instància, segons el model que figura a l'annex 1 d'aquestes bases.

6.2. Les sol·licituds i tota la documentació mencionada en aquesta base es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i, tot de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'hauran de presentar per mitjans electrònics a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa a l'adreça https://seu.conselldeivissa.es, dins el termini establert en la convocatòria, i hauran d'anar acompanyades de la documentació que es detalla al punt 6.5.

Només en el cas de persones físiques que no estiguin obligades a relacionar-se amb l'administració per mitjans electrònics es poden presentar presencialment de conformitat amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i als llocs establerts a l'article 16.4 de la mateixa Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Si la sol·licitud s'envia per correu postal, la documentació corresponent ha de presentar-se en un sobre obert a fi que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa es dati i se segelli abans de certificar-se; en cas contrari, s'entendrà com a data vàlida la d'arribada en el Registre General d'Entrada de la dita Corporació.

6.3. El fet de presentar sol·licitud per a aquestes ajudes implica l'acceptació d'aquestes bases.

6.4. Documentació que cal aportar

a) Sol·licitud signada per la persona o pel representant legal de l'entitat sol·licitant, segons el model que figura a l'annex 1 d'aquesta convocatòria.

b) Document d'identitat (DNI, NIE...) de la persona sol·licitant i per als casos en què la sol·licitud sigui d'una entitat i feta pel seu representant, document d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant (NIF) i DNI del representant legal, a més del document acreditatiu de la representació.

c) Escriptura de constitució o estatuts de l'entitat, degudament inscrits en el registre corresponent, per al cas que la sol·licitant sigui persona jurídica.

d) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat o per la persona de reunir els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

e) Compte justificatiu de l'activitat subvencionada, que ha de contenir:

a) Memòria de l'activitat realitzada entre el 14 de febrer i el 30 de maig de 2020.

b) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, objecte d'aquestes ajudes, que contendrà:

b.1. Llista classificada d'ingressos i despeses (Annex 3), identificant el creditor i el document, indicant el seu import i les dates d'emissió i pagament, amb declaració responsable que reconegui que la documentació presentada es presenta només davant el Consell Insular d'Eivissa i per justificar l'ajuda que es concedeixi.

b.2. Factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats a la llista classificada anterior i documentació acreditativa del seu pagament.

f) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de l'entitat sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

No caldrà presentar la documentació a què fan referència els punts b, c i f quan aquesta ja consti als arxius del Consell d'Eivissa i mentre no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui segons el model de l'annex 4 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. I a més, s'autoritzi expressament el Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria, en el cas de tractar-se de dades de caràcter personal.

7. Termini de presentació de les sol·licituds i publicitat de la convocatòria

7.1. S'estableix un termini de presentació de sol·licituds que s'iniciarà a partir del dia següent a la publicació de l'extracte de les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 31 d'octubre de 2020.

7.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

8. Selecció de les persones beneficiàries

El procediment de concessió d'aquestes ajudes s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

Atès que aquesta convocatòria ve provocada per la situació generada per la declaració de l'estat d'alarma a tot l'Estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada pel coronavirus COVID-19, aquesta línia d'ajudes s'ha d'adaptar a les necessitats actuals i adquireix el caràcter d'urgent i indispensable per al desenvolupament de l'activitat cultural a l'illa d'Eivissa.

És per això que aquesta convocatòria d'ajudes va destinada a persones o entitats en les quals concorri una situació determinada (haver-se vist afectada la seua activitat econòmica a causa dels efectes de l'estat d'alarma declarat), i per tant el procediment de selecció de les persones beneficiàries és el de concurrència no competitiva, per al qual cosa n'hi haurà prou amb exigir els requisits corresponents per acreditar la concurrència de la situació i els requisits per accedir a la condició de beneficiari/ària, a més de la documentació especificada a la base 6, prescindint de l'establiment d'uns criteris de valoració, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre si, en virtut de la urgència i del que disposa l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

Les persones o entitats sol·licitants només podran presentar una sol·licitud al llarg del termini que es preveu per a aquesta convocatòria.

9. Obligacions de les entitats beneficiàries

El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les bases d'aquesta convocatòria i el compliment de les següents obligacions:

- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

- Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

- Justificar el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

- I, en qualsevol cas, complir amb les obligacions de les persones beneficiàries previstes a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

10.1. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquesta convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer 6 del Decret de Presidència núm. 471/2019, de data 10 de juliol, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB extr. núm. 95, d'11-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019).

10.2. Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer i del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB extr. núm. 98, de data 17-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019).

10.3. Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques i privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €)”.

11. Instrucció, esmena i millora de la sol·licitud

11.1. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni és l'òrgan competent per instruir aquest procediment de tramitació de les sol·licituds, les quals valorarà aquest Departament per tal de comprovar que reuneixen els requisits i l'objecte d'aquestes ajudes.

11.2. Després de valorar les sol·licituds, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les persones interessades la sol·licitud de les quals no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin.

Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de la persona sol·licitant i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell (https://seu.conselldeivissa.es).

11.3. D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d'haver publicat la llista d'esmenes.

Si en el termini de deu dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que la persona interessada desisteix de la seua petició. La consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni dictarà aquesta resolució per delegació del Consell Executiu.

11.4. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

11.5. Les sol·licituds es tramitaran per rigorós ordre d'entrada al Consell Insular d'Eivissa, encara que no hagi acabat el termini de presentació.

12. Resolució

12.1. Per tractar-se d'una convocatòria oberta, en què les sol·licituds es tramitaran i les ajudes es concediran per rigorós ordre d'entrada al Consell Insular d'Eivissa i fins que s'exhaureixi la consignació pressupostària, s'estableixen un màxim de sis (6) resolucions de concessió, distribuïdes proporcionalment en el temps necessari per instruir i resoldre les sol·licituds presentades dins de termini.

L'import màxim a atorgar, tant pel que fa a la quantia màxima de la convocatòria, com a l'import màxim de les ajudes concedides a cada sol·licitud, seran els establerts a la base 5 d'aquesta convocatòria.

La quantitat dels crèdits no aplicada en una primera resolució es podrà traslladar a les posteriors resolucions i serà la consellera executiva de Cultura, Educació i Patrimoni, per delegació del Consell Executiu, la competent per resoldre expressament les quantitats a traslladar i el període al qual s'aplicaran.

12.2. Concessió i pagament de les ajudes

Aquestes ajudes es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.

Les sol·licituds es tramitaran per rigorós ordre d'entrada al Consell Insular d'Eivissa, encara que no hagi acabat el termini de presentació, i es resoldrà la concessió i pagament de la subvenció a aquelles sol·licituds que compleixin els requisits establerts a aquestes bases i fins que s'exhaureixi la consignació pressupostària.

12.3. Termini de resolució

Pel tractar-se d'unes ajudes que s'aniran resolent encara que no s'hagi acabat el termini de presentació de sol·licituds, d'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la data de presentació de les sol·licituds.

12.4. Proposta de resolució provisional

Així mateix, de conformitat amb l'article 24.4 de la dita Llei 38/2003, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, com a òrgan instructor i a la vista de l'expedient, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la llista de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i denegades o desestimades, s'indicarà la causa d'exclusió i de denegació o desestimació i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la publicació de la proposta de resolució provisional al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell (https://seu.conselldeivissa.es).

12.5. Acceptació de l'ajuda o renúncia

Les persones que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

Així mateix, en el cas que vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'Annex 5 d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional.

 

12.6. Resolució definitiva de concessió i notificació

Examinades les al·legacions adduïdes i les renúncies presentades, si és el cas, la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, per delegació del Consell Executiu, formularà la resolució definitiva de concessió de les ajudes que expressarà la llista de subvencions i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i denegades o desestimades, s'indicarà la causa d'exclusió i de denegació o desestimació.

La notificació de la resolució s'ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40 a 46 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En compliment de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions s'ha de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació de persones beneficiàries i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 €.

La presentació de la sol·licitud dels ajuts d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les persones sol·licitants al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.

13. Forma de pagament de les ajudes

Aquestes ajudes es faran efectives mitjançant transferència bancària i una vegada emesa la resolució definitiva de concessió, dictada per la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, per delegació del Consell Executiu.

14. Revocació i reintegrament de l'ajuda

14.1. Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, una vegada emesa la proposta d'aquest Departament.

14.2. D'acord amb el que disposa l'article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pertoca revocar la concessió de l'ajuda quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió i, com a conseqüència de la revocació, pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per la persona beneficiària i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

14.3. El procediment de reintegrament de subvencions es regeix per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la LGS i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.

La revocació de l'ajuda pot afectar el total o part de l'ajuda concedida per raó de l'incompliment total o parcial de les obligacions de l'entitat beneficiària.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

14.4. De conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que les persones beneficiàries acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar l'import a reintegrar.

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

 

​​​​​​​15. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

16. Control

El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

17. Règim de recursos

17.1. L'acord del Consell Executiu que aprova les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.

17.2. Les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació en aquesta convocatòria, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.

17.3. Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació d'aquestes bases i les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

18. Legislació aplicable

La convocatòria d'aquestes ajudes es regirà pel que disposen les presents bases reguladores, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes en virtut de la seua disposició addicional segona, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

 

Eivissa, 12 d'agost de 2020

El cap de servei de Recursos Humans ​​​​​​​Agustín Goerlich López

Documents adjunts