Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MOBILITAT I INFRAESTRUCTURES

Núm. 7349
Aprovació del projecte de construcció de carril bici en el camí Salard des de la Ma-3011 fins al carrer Son Gibert, Rafal Nou, dins del terme municipal de Palma, amb Clau 19-03.0-ML

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El conseller executiu de Mobilitat i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca el 6 d'agost de 2020 he resolt el següent:

<<Antecedents

1. A la sessió del Consell de Capitalitat de Palma, celebrada el 14 de desembre de 2015, es va adoptar l'acord d'aprovació de despeses a finançar pel Consell Insular de Mallorca, i, entre d'altres, la relativa a la millora del camí Salard.

2. El senyor Juan José Lemm Icks, enginyer de camins, canals i ports, i el senyor Rafael Pons Garcías, enginyer tècnic d'obres públiques, l'abril de 2019 varen elaborar el projecte de construcció de carril bici en el camí Salard des de la Ma-3011 fins al carrer Son Gibert, Rafal Nou, dins del terme municipal de Palma, amb Clau 19-03.0-ML. La senyora Rocío Álvarez Martínez, enginyera tècnica d'obres públiques del Consell Insular de Mallorca, va dirigir aquest projecte.

3. El projecte està format per 4 documents:

o Document núm. 1: memòria i 9 annexos.

o Document núm. 2: plànols.

o Document núm. 3: plec de prescripcions tècniques particulars.

o Document núm. 4: pressupost.

4. El pressupost del projecte per al coneixement de l'administració és de cinc-cents vint-i-set mil dos-cents setanta-sis euros amb trenta-vuit cèntims (527.276,38€), que inclou, a més del pressupost d'execució de la contracta de cinc-cents nou mil nou-cents seixanta euros amb vuitanta-tres cèntims (509.960,83 €), cinc mil noranta-nou euros amb seixanta-un cèntims (5.099,61 €) per a foment del patrimoni i dotze mil dos-cents quinze euros amb noranta-quatre cèntims (12.215,94€) per gestió de residus.

5. El 29 d'octubre de 2019 es va emetre l'informe de supervisió previst en l'article 235 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (informe núm. 2019-25).

L'informe esmentat concreta que la zona del camí vell de Sineu (carretera Ma-3011) en la seva connexió amb la glorieta que dóna accés al camí Salard ja és domini públic viari del Consell Insular de Mallorca.

Per altra part fa referència a què la resta d'àmbit físic del projecte o bé ja és titularitat de l'Ajuntament de Palma o ho serà atès que s'estarien tramitant les expropiacions dels terrenys afectats per la construcció del carril bici.

6. El 12 de juny de 2020 l'Ajuntament de Palma, prèvia tramitació del corresponent procediment expropiatori, va notificar l'acord de la Junta de Govern Local adoptat en sessió de 27 de maig de 2020, mitjançant el qual l'Ajuntament posa a disposició del Consell Insular de Mallorca la superfície de terrenys necessaris per executar el projecte.

7. El Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en sessió de 22 de juliol de 2020, va acordar aprovar el conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Mallorca i l'Ajuntament de Palma en matèria d'inversions en concepte de capitalitat, segons el qual el Consell Insular de Mallorca es compromet a aprovar el projecte de millora urbana del camí Salard, licitar-lo, i a finançar i a executar les obres de construcció.

8. El 31 de juliol de 2020 es va emetre un informe de supervisió complementari (informe núm. 2020-19) a l'emès el 29 d'octubre de 2019.

D'acord amb l'informe de supervisió esmentat el projecte no s'ha de subjectar a tramitació ambiental, i el tràmit d'informació pública no és preceptiu.

 

Fonaments de dret

1. La Llei 16/2001, de 14 de desembre, atribueix als consells insulars competències en matèria de carreteres i camins. I de conformitat amb el que s'estableix en l'article 70.15 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (en  la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer) el Consell Insular de Mallorca exerceix, com a pròpia, la competència en matèria de carreteres i camins.

2. L'article 8.a) del Decret d'organització del Consell de Mallorca, aprovat el 9 de desembre de 2019 (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019),  estableix que correspon al Departament de Mobilitat i Infraestructures planificar i executar obres de construcció, ampliació, explotació i manteniment de carreteres, aparcaments públics, vials cívics i altres infraestructures relacionades directament amb les carreteres i camins públics.

3. L'article 27 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, preveu un règim especial per al municipi de Palma. La Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma va ser dictada amb l'objecte de regular l'estatut especial de Palma, com a capital de la comunitat autònoma de les Illes Balears i seu de les institucions autonòmiques.

4. L'article 48 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic de les administracions públiques preveu la possibilitat de subscriure convenis.

I, concretament, l'article 21 de la Llei 5/1990, de 24 de maig de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, preveu establir convenis de col·laboració entre diferents administracions per al finançament conjunt d'obres en les diferents xarxes de carreteres.

5. L'article 231 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, recull que l'aprovació dels projectes d'obra correspon a l'òrgan de contractació, llevat que aquesta competència estigui específicament atribuïda a un altre òrgan per una norma jurídica.

6. L'article 36 del Reglament orgànic de la corporació i la base 23.4 del pressupost de l'exercici 2020 estableixen que correspon al Consell Executiu contractar, i, per tant, aprovar projectes d'una quantia superior a dos-cents cinquanta mil euros (250.000 €) quan la competència no correspon al Ple del Consell Insular. No obstant això, l'acord de delegació d'atribucions adoptat pel Consell Executiu en la sessió de 12 d'agost de 2015 (BOIB núm. 123, de 15 d'agost) recull que correspon als consellers i a les conselleres executives la facultat de dictar actes en matèria de contractació que, d'acord amb la normativa vigent, no requereixen un informe preceptiu de la Secretaria General, com és el cas.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar el projecte de construcció de carril bici en el camí Salard des de la Ma-3011 fins al carrer Son Gibert, Rafal Nou, dins del terme municipal de Palma, amb Clau 19-03.0-ML, redactat l'abril de 2019, amb un pressupost per al coneixement de l'administració de cinc-cents vint-i-set mil dos-cents setanta-sis euros amb trenta-vuit cèntims (527.276,38€), que inclou, a més del pressupost d'execució de la contracta de cinc-cents nou mil nou-cents seixanta euros amb vuitanta-tres cèntims (509.960,83 €), cinc mil noranta-nou euros amb seixanta-un cèntims (5.099,61 €) per a foment del patrimoni i dotze mil dos-cents quinze euros amb noranta-quatre cèntims (12.215,94€) per gestió de residus.

2. No subjectar l'esmentat projecte a avaluació d'impacte ambiental ni al tràmit d'informació pública, això d'acord amb l'informe de supervisió 2020-19 emès el 31 de juliol de 2020>>.

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'aquesta publicació. Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29 /1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Palma, 6 d'agost de 2020

El conseller de Mobilitat i Infraestructures Iván Sevillano Miguel