Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 7334
Aprovació definitiva de la modificació de vàries ordenances fiscals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament, en sessió de dia 24 de juny de 2020, va acordar aprovar inicialment i, en el cas que no es produeixin al·legacions en el període d'informació pública, també definitivament, la modificació de varies ordenances.

Un cop publicat l'anunci en el BOIB, número 115 de data 27 de juny de 2020, no s'ha formulat cap reclamació contra els esmentats acords, durant el termini d'exposició de 30 dies, per la qual cosa les ordenances quedaran redactades així:

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES

Article 1. Fet imposable

1. L'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres és un tribut de caràcter indirecte el fet imposable del qual està constituït per la realització dins el terme municipal de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la qual s'exigeixi l'obtenció de la corresponent llicència d'obres o urbanística, s'hagi obtingut o no la dita llicència, sempre que la seva expedició correspongui a aquest municipi.

Article 2. Subjectes passius

1. Són subjectes passius d'aquest impost, a títol de contribuents, les persones físiques, persones jurídiques o entitats de l'article 35.4 de la Llei 58/2003, general tributària, que siguin propietaris de la construcció, instal·lació o obra, siguin o no propietaris de l'immoble sobre el qual es realitzi aquella.

Als efectes prevists en el paràgraf anterior, tindrà la consideració de propietari de la construcció, instal·lació o obra qui suporti les despeses o el cost que comporti la seva realització.

2. En el supòsit que la construcció, instal·lació o obra no la realitzi el subjecte passiu contribuent, tindran la condició de subjectes passius substituts d'aquest els qui sol·licitin les corresponents llicències o realitzin les construccions, instal·lacions o obres.

El substitut podrà exigir al contribuent l'import de la quota tributària satisfeta.

Article 3. Base imposable, quota i meritació

1. La base imposable de l'impost està constituïda pel cost real i efectiu de la construcció, instal·lació o obra, i s'entén com a tal, a aquest efecte, el cost d'execució material d'aquella.

No formen part de la base imposable l'Impost sobre el valor afegit i altres imposts anàlegs propis de règims especials, les taxes, els preus públics i altres prestacions patrimonials de caràcter públic local relacionades, si s'escau, amb la construcció, instal·lació o obra ni tampoc els honoraris professionals, el benefici empresarial del contractista ni qualsevol altre concepte que no integri estrictament el cost d'execució material.

2. La quota de l'impost serà el resultat d'aplicar a la base imposable el tipus de gravamen.

3. El tipus de gravamen serà del 3,5%.

4. L'impost es merita en el moment d'iniciar-se la construcció, instal·lació o obra, encara que no s'hagi obtingut la corresponent llicència.

Article 4. Gestió i recaptació

1. L'impost s'exigirà en règim d'autoliquidació. Els subjectes passius estan obligats a practicar l'autoliquidació amb l'imprès habilitat a l'efecte per l'administració (ja sigui a les oficines municipals OAC o a través de la web municipal) i a abonar-la:

a. La referida autoliquidació i el conseqüent ingrés de la quota s'hauran de fer quan s'iniciï la construcció, instal·lació o obra, i en tot cas, s'haurà d'abonar dins el mes següent des de l'adopcio de l'acord de concessio o atorgament de la llicencia d'obres o urbanistica encara que no es dugui a terme l'esmentat inici.

b. En el moment en que es presenti declaració responsable o comunicació prèvia.

2. La base imponible de l'autoliquidació quedarà determinada en funció del pressupost presentat pels interessats, sempre que hagi estat visat pel col·legi professional corresponent. Quan el visat no sigui un requisit preceptiu la base es determinarà en funció del pressupost presentat per l'interessat.

3. Quan es modifiqui el projecte de construcció, instal·lació o obra i suposi un increment de pressupost els subjectes passius hauran de presentar l'autoliquidació complementària per la diferència entre el pressupost inicial i el modificat, amb subjecció als terminis, requisits i efectes indicats anteriorment.

4. Quan els subjectes passius no hagin abonat l'autoliquidació per l'impost en els terminis anteriorment assenyalats, o bé s'hagués presentat per un import inferior a la quota resultant del pressupost aportat, l'àrea d'Urbanisme practicarà la notificació d'una liquidació per la quantitat que procedeixi, sense perjudici de la incoació del corresponent expedient d'infracció tributària en els termes de l'art. 191.1 de la LGT.

5. Finalitzada la construcció, instal·lació o obra, i tenint en compte el cost real i efectiu, l'administració des del seu departament d'Urbanisme, mitjançant l'oportuna comprovació administrativa i la valoració definitiva de l'obra efectuada pel seu director, visada pel Col·legi i presentada per l'interessat per a l'obtenció de la llicència d'ocupació o primera utilització o per a l'obtenció del certificat d'innecessarietat de la mateixa, de conformitat amb l'art. 382 del Reglament de la LOUS, es modificarà, si escau, la base imponible i n'emetrà la corresponent liquidació definitiva. L'obtenció de la llicència d'ocupació o primera utilització, o del certificat d'innecessarietat, sense perjudici de les formalitats previstes en aquesta ordenança, requerirà, a més, l'acreditació del pagament de l'autoliquidació de l'alta de la taxa de fems i còpia del model 900D com a comprovant d'haver tramitat l'alteració cadastral corresponent davant la Secció de Cadastre d'aquest Ajuntament o a la Gerència Regional d'Illes Balears.

6. Els subjectes passius estaran igualment obligats a presentar la declaració del cost real i efectiu de les construccions i instal·lacions i a abonar la liquidació definitiva. Un cop acabades les construccions, instal·lacions o obres en el termini d'un mes els subjectes passius hauran de presentar a Urbanisme la declaració del cost real i efectiu.

7. En el cas que s'iniciïn obres gravades per l'ICIO sense haver sol·licitat i concedit la llicència preceptiva, o sense haver realitzat la comunicació prèvia o declaració responsable, les actuacions que es puguin dur a terme en matèria d'infraccions urbanístiques seran independents de les previstes en aquesta Ordenança.

8. Els subjectes passius podran, en el moment de practicar la corresponent autoliquidació, aplicar-se les bonificacions que, en el seu cas, pertoquin, sempre que s'adjunti la documentació necessària per a la seva verificació i no tinguin caràcter rogatori.

Article 5. Inspecció

La inspecció de l'impost es realitzarà d'acord amb el que preveu la Llei general tributària i les altres lleis de l'Estat reguladores de la matèria, així com les disposicions dictades per al seu desplegament.

Article 6. Infraccions i sancions

En tot el que fa referència a la qualificació de les infraccions tributàries com també a la determinació de les sancions que hi corresponguin en cada cas, s'aplicarà el règim regulat en la Llei 58/2003, general tributària, i en les disposicions que la complementen i despleguen.

Article 7. Bonificacions

1. S'estableix una bonificació del 95% de la quota de l'impost a favor d'aquelles construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d'especial interès o utilitat municipal per majoria simple del Ple de la Corporació, per concórrer alguna circumstància social, cultural, històric artística o de foment de l'ocupació que justifiqui tal declaració.

L'atorgament de tal bonificació tindrà caràcter rogatori, i l'interessat haurà d'aportar la documentació pertinent per a l'obtenció de la llicència corresponent.

2. S'estableix una bonificació del 95 % de la quota de l'impost i una subvenció del 5 % restant, a les construccions, instal·lacions o obres a Àrees de Rehabilitació Integrada (ARI), regulades pel Decret 76/2000 de la Conselleria d'Obres Públiques, Habitatge i Transports del Govern de les Illes Balears.

3. S'estableix una bonificació del 90 % de la quota de l'impost en el supòsit que el subjecte passiu de l'impost sigui una persona física, empadronada a Llucmajor, amb una edat compresa entre 18 i 35 anys, i que com a mínim sigui copropietari del 50 % del solar o immoble objecte de la sol·licitud de llicència d'obres. Els altres copropietaris han de ser persones físiques i tenir una edat inferior a 41 anys. En tot cas, la reducció s'aplicarà proporcionalment al coeficient de propietat del sol·licitant de la reducció. Per aplicar la bonificació s'han de complir els requisits següents:

a. Que l'objecte de la sol·licitud sigui la construcció o rehabilitació d'un habitatge, que hagi de constituir la seva residència habitual.

b. Que a nom del sol·licitant no consti cap altre bé immoble a la base de dades de l'oficina virtual del Cadastre de l'Estat Espanyol, llevat d'un càrrec d'ús aparcament i un altre d'ús traster.

c. Que la renda total, que forma part de la base imposable de l'IRPF del darrer exercici, percebuda pel sol·licitant si no forma part de cap unitat familiar, no superi els 18.000 €. En cas de formar part de qualsevol unitat familiar, el límit serà de 24.000 €, en relació a tots els seus membres. Aquest cas s'ha d'acreditar mitjançant el llibre de família.

d. La bonificació resultant no pot superar els 1.500,00 €.

e. Que el sol·licitant no transmeti el bé immoble objecte de bonificació durant els tres anys següents a la data d'atorgament de la llicència.

f. En el cas de no complir els requisits anteriors, el subjecte passiu haurà de pagar la part de l'impost que es va deixar d'ingressar com a conseqüència de la bonificació practicada, com també els interessos de demora.

4. Així mateix, de conformitat amb l'article 103.2 e) del RDL 2/2004 del Text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals, s'estableix una bonificació del 90 % de la quota de l'impost a favor d'aquelles construccions, instal·lacions o obres que afavoreixin les condicions d'accés i habitabilitat dels discapacitats.

L'habitatge ha de ser l'habitual del discapacitat, i la bonificació tan sols afectarà les obres destinades a afavorir les condicions d'accés i habitabilitat. Per accedir a aquesta bonificació l'interessat ha d'incloure en el projecte executiu de l'obra la descripció detallada o el pressupost de les obres destinades a afavorir les condicions d'accés i habitabilitat.

5. Així mateix, de conformitat amb l'article 103.2 e) del RDL 2/2004 del Text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals, s'estableix una bonificació del 50 % de la quota a favor de les construccions, instal·lacions o obres referents als habitatges de protecció oficial.

L'interessat, en el moment de presentar la sol·licitud de bonificació, ha d'adjuntar una fotocòpia de la Valificació Provisional d'Habitatges de Protecció Oficial. Quan disposi de la Cèdula de Qualificació Definitiva d'Habitatge de Protecció Oficial l'haurà de presentar en un termini de 10 dies, comptadors des que en disposi, termini fins al qual queda interromput l'atorgament de la bonificació.

6. S'estableix una bonificació del 50 % sobre el pressupost d'execució que afecti les partides de construcció, instal·lació o obres que incorporin sistemes per a l'aprofitament tèrmic o elèctric d'energia solar.

Aquesta bonificació està condicionada al fet que les instal·lacions de calor incloguin col·lectors que disposin de la corresponent homologació de l'administració competent.

Sobre la resta de partides d'execució no incloses en el paràgraf anterior, s'aplicarà el tipus general vigent, sense cap classe de bonificació. Aquesta bonificació l'ha de sol·licitar expressament el subjecte passiu en el moment d'autoliquidar l'impost, i ha d'acreditar el cost corresponent als elements necessaris per a la captació de l'energia solar, la canalització i acumulació, damunt el qual s'aplicarà aquesta bonificació. l'aprofitament de l'energia solar. Aquesta bonificació només serà aplicable a les construccions no afectades pel RD 314/2006, que aprova el codi tècnic d'edificació.

Les bonificacions previstes, ja siguin potestatives o obligatòries, no seran d'aplicació simultània.

Les bonificacions s'han de sol·licitar en el moment de presentar la corresponent sol·licitud de llicència urbanística, i s'ha d'autoliquidar la quota no bonificada quan se sol·liciti la llicència i la quota restant en cas que no es concedeixi la bonificació.

Disposició transitòria

Les referències a l'articulat de la present ordenança s'han d'entendre sense perjudici que hagin pogut esser modificades per una normativa posterior a la seva aprovació.

Disposició final

La present ordenança fiscal entrarà en vigor i serà d'aplicació el dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i romandrà en vigor fins la seva modificació o derogació expressa.

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA UTILITZACIÓ PRIVATIVA O PER L'APROFITAMENT ESPECIAL DEL DOMINI PÚBLIC LOCAL

Article 1. Fonament i naturalesa.

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i d'acord amb el que es disposa en els articles 15 a 20 del Reial decret legislatiu 2/2004, del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per la utilització privativa o per l'aprofitament especial del domini públic local, que s'ha de regir per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen al que es preveu en l'article 57 de l'esmentat Reial decret legislatiu 2/2004.

Article 2. Fet imposable.

Constitueix el fet imposable de la taxa la utilització privativa o l'aprofitament especial del domini públic local pels conceptes següents:

-Ocupació de la via pública o de terrenys d'ús públic local amb parades de venda de fruites, de verdures, d'hortalisses, de flors i de plantes naturals, de comestibles, i similars.

-Ocupació de la via pública o de terrenys d'ús públic local amb parades de venda que no s'inclouen en l'apartat anterior, com ara barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions, indústries de carrer o ambulants, o un rodatge cinematogràfic.

-Ocupació de la via pública o de terrenys d'ús públic amb quioscs.

-Ocupació de la via pública o de terrenys d'ús públic amb taules i cadires.

-Utilització privativa o aprofitament especial de la via pública o de terrenys d'ús públic amb motiu de fires i de festes populars.

-Ocupació de la via pública o de terrenys d'ús públic per fer-hi publicitat estàtica.

-Reserves temporals de la via pública o de terrenys d'ús públic a sol·licitud de particulars que no es consideren en els altres epígrafs d'aquest article.

-Ocupació del subsòl, del sòl o de la volada del domini públic municipal local.

-Per caixers automàtics utilitzables des de la via pública.

Article 3. Subjecte passiu.

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què fa referència l'article 35.4 de la Llei 58/2003, general tributària, que sol·liciten la utilització o l'aprofitament especial del domini públic local, o que en resulten beneficiades.

Article 4. Responsables.

1. Han de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què fa referència l'article 42 de la Llei 58/2003, general tributària.

2. En són responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, de concursos, de societats i d'entitats en general, en els casos i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei 58/2003, general tributària.

Article 5. Exempcions i bonificacions.

El Ple de la Corporació, per majoria simple, podrà per raons d'economia general, concedir bonificacions de fins a un 100 % de les tarifes previstes en l'article 7 lletres D i F. La bonificació esmentada s'haurà de sol·licitar.

Article 6. Quota tributària.

La quota tributària consisteix en una quantitat fixa que s'ha de determinar segons la naturalesa de la utilització o de l'aprofitament especial del domini públic local, d'acord amb la tarifa que s'assenyala en l'article següent.

Article 7. Tarifa.

La tarifa a què fa referència l'article anterior s'estructura en els epígrafs següents:

a. Ocupació de la via pública o de terrenys d'ús públic local per parades de venda de fruita, verdures, hortalisses,flors i plantes naturals, comestibles, i similars: 1,10 €/metre lineal i dia.

b. Ocupació de la via pública o de terreny d'ús públic local per parades de venda no compreses en l'apartat anterior, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions i indústries de carrer o ambulants: 1,75 euros/metre lineal/ dia. En cas de parades de venda destinades exclusivament articles de segona mà, (mercadillo) la tarifa aplicable sigui 0,85 €/metre lineal/dia.

c. Ocupació de quioscos en via pública o terrenys d'ús públic: 3.617,00 € per any.

d. Ocupacions de via pública o terrenys d'ús públic amb taules, cadires i altres elements de caràcter desmuntable, per extensió de l'activitat, amb finalitat lucrativa:

-Per a ocupacions anuals (12 mesos), compren l'any natural:

a) Zona 1: Plaça Espanya, C/ Constitució (zona peatonal) i primera línia de s'Arenal: 50,00 euros/m2/ any.

b) Zona 2: C/ Bisbe Taixaquet i Passeig Jaume III: 30 euros/m2/any.

c) Resta municipi: 20,00 euros/m2/any

-Per a ocupacions de temporada (8 mesos), compren de l'1 de març al 31 d'octubre:

a) Zona 1: Plaça Espanya, C/ Constitució (zona peatonal) i primera línia de s'Arenal: 33,30 euros/m2/ any.

b) Zona 2: C/ Bisbe Taixaquet i Passeig Jaume III: 20 euros/m2/any.

c) Resta municipi: 13,30 euros/m2/any

Els establiments comercials podran publicar de manera gratuïta els seus productes i/o serveis mitjançant la instal·lació, com a màxim, de dues pissarres mòbils a la via pública, i les dimensions de les mateixes no podran excedir de 1'20 m d'alçada per 0'60 m d'amplària.

Les esmentades pissarres s'hauran de situar de manera que no interfereixen en la circulació dels vianants, i respectant el que estableix el RD 110/2010, de 15 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament per a la millora de l'accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques, podent ser retirades pels serveis municipals en cas de que s'incompleixi l'establert.

e. Utilització privativa o aprofitament especial de la via pública o terrenys d'ús públic amb motiu de fires i festes populars: 2,45 €/metre lineal/dia; llevat els dies de les fires i festes de Santa Càndida, Sa Darrera Fira i Sant Cristòfol, en els quals s'estableix una taxa per utilització privativa o aprofitament especial de la via pública o terrenys d'ús públic local de 6,10 € /metre lineal/ dia.

f. Utilització de carpa instal·lada amb motiu de fires, festes i altres actes, 12,30 €/metre lineal/dia.

Aquest import es reduirà en un 50% quan l'exposició tingui com a objectiu el foment i la promoció de la artesania, cultura, etc.

S'exceptua el dia de la Mostra Llucmajorera, que serà gratuït.

g. Ocupació de la via pública o terrenys d'ús públic per a la realització de publicitat estàtica: 8,60 € /m2/ mes.

h. Reserves temporals per període superior a dues hores de via pública o terrenys d'ús públic a instància de particulars no previstes en altres epígrafs d'aquest article, o per períodes inferiors a 2 hores per activitats lúdiques: 0,42 euros/m2/dia, amb un mínim de 20,00 euros/dia. En cas de sol·licituds de tall de vies públiques, la superfície d'ocupació es calcularà multiplicant la longitud de la façana per l'amplitud del carril de circulació amb un mínim de 78€ per dies d'ocupació.

i. Ocupació del subsòl, del sòl i la volada del domini públic municipal local per empreses explotadores de serveis de subministraments que afectin la generalitat o una part important del veïnat, la tarifa consistirà, sense cap excepció, en l'1,5% dels ingressos bruts procedents de la facturació que obtinguin anualment en el terme municipal de Llucmajor.

j. Per caixer automàtic utilitzable des de la via pública: 469,00 €/caixer/any.

k. Canonades per a la conducció d'àrids, líquids o gasos, 0,35 euros/metro lineal/any. En cas de gasos o líquids que tenguin la consideració de perillosos, 0,52 euros/metro lineal/any.

l. Ocupacions de la via pública o de terreny d'ús públic local per rodatge cinematogràfic o similar: 521,00 euros/dia.

Per determinar el nombre de metres lineals computables dels epígrafs a, b, e i f d'aquest article s'han de tenir en compte el següent:

a. Si la profunditat de l'ocupació de la via pública o terreny d'ús públic no és major de tres metres, els metres lineals a computar seran els que corresponguin a la longitud d'ocupació de la via o terreny esmentat.

b. Si la profunditat de l'ocupació de la via pública o terreny d'ús públic és major de tres metres, els metres lineals a computar seran els que resultin de dividir per quatre el perímetre d'ocupació de la via pública o terreny d'ús públic.

La longitud màxima d'ocupació de la via pública o terreny d'ús públic amb les parades de venda de mercats o mercadets setmanals del terme municipal serà de 14 metres.

Article 8. Normes de gestió.

1. Les quantitats exigibles d'acord amb les tarifes s'han de liquidar per cada aprofitament que s'ha sol·licitat o que s'ha dut a terme, i són irreductibles per al període anual o de temporada autoritzat.

2.

a) Els emplaçaments, les instal·lacions, les parades, etc. es poden oferir en licitació pública abans de fer les fires, i el tipus de licitació, en concepte de preu públic mínim que ha de servir de base, és la quantia que es fixa en les tarifes d'aquesta Ordenança.

b) Abans de la subhasta, s'ha de fer un plànol dels terrenys disponibles per ser subhastats, en què s'han de numerar les parcel·les objecte de licitació i se n'ha d'assenyalar la superfície. Així mateix, s'han d'indicar les parcel·les que es poden dedicar a cotxes de xoc, circs, teatres, exposicions d'animals, bijuteria, etc.

c) Si algun concessionari dels aprofitaments utilitza una superfície major que la que se li ha adjudicat en la subhasta, per cada metre quadrat de més utilitzat ha de satisfer el 100% de l'import de la licitació, a més de la quantia que es fixa en les tarifes.

3.

a) Les persones o les entitats interessades en la concessió dels aprofitaments que es regulen en aquesta Ordenança i que no s'han ofert en licitació pública han de sol·licitar prèviament la llicència corresponent, han de fer l'ingrés en la dipositaria municipal o en el lloc que l'Ajuntament estableixi, i han de formular una declaració en què han de constar la superfície de l'aprofitament, els elements que s'hi instal·laran, i també un plànol detallat de la superfície que es pretén ocupar i de la situació dins el municipi.

b) Els serveis tècnics d'aquest Ajuntament han de comprovar i han d'investigar les declaracions que formulen les persones interessades. En cas de no trobar-hi diferències respecte de les peticions de llicències, s'han de concedir les autoritzacions. En cas que hi hagi diferències, s'han de notificar als interessats i, si escau, s'han de girar les liquidacions complementàries procedents; les autoritzacions s'han de concedir una vegada que els interessats n'hagin esmenat les diferències i, si escau, hagin fet els ingressos complementaris procedents.

c) En cas que es deneguin les autoritzacions, les persones interessades poden sol·licitar a aquest Ajuntament la devolució de l'import ingressat.

4. No s'ha de consentir cap ocupació de la via pública fins que les persones interessades hagin abonat i hagin obtingut la llicència corresponent.

5. Les autoritzacions s'han d'entendre prorrogades mentre la Batlia no n'acordi la caducitat, o fins que la persona interessada o els seus representats legítims en presentin la baixa justificada.

La presentació de la baixa té efecte a partir del dia primer del període natural de temps següent al que ja s'ha abonat; el fet de no presentar la baixa determina l'obligació de continuar pagant la taxa.

6. Les autoritzacions tenen caràcter personal. L'incompliment d'aquest prescrit dóna lloc a l'anul·lació de la llicència, sense perjudici de les quanties que correspon abonar a les persones interessades.

7. Les quantitats que s'exigeixen d'acord amb la tarifa que s'assenyala en l'apartat h) de l'article 7 s'han de liquidar en règim d'autoliquidació.

Artícle 9. Període impositiu i meritació.

1. El període impositiu coincideix amb l'any natural llevat dels supòsits d'inici o cessament en la utilització o aprofitament especial del domini públic local necessari per a la prestació del subministrament o servei, casos en què procedirà aplicar el prorrateig trimestral, conforme a les següents regles :

a) En els supòsits d'altes per inici d'activitat, es liquidarà la quota corresponent als trimestres que resten per finalitzar l'exercici, inclòs el trimestre en què té lloc l'alta.

b) En cas de baixes per cessament d'activitat, es liquidarà la quota que correspondrà als trimestres transcorreguts des de l'inici de l'exercici, incloent aquell en què s'origina el cessament.

2. Es merita la taxa i hi ha l'obligació de contribuir des del moment que es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació dels documents i dels expedients per tal d'autoritzar la utilització o l'aprofitament especial del domini públic local.

3. En els casos d'utilització o d'aprofitament especial del domini públic local sense la sol·licitud prèvia de la persona interessada, es merita la taxa i hi ha l'obligació de contribuir des del moment que té lloc la utilització o s'obté l'aprofitament especial.

4. En el cas de concessions d'aprofitaments ja autoritzats i prorrogats, s'ha de meritar la taxa el primer dia de cadascun dels períodes naturals de temps que s'assenyalen en les tarifes.

5. En els casos que es consideren en l'apartat g) de l'article 7, s'ha de meritar la taxa el darrer dia de cada semestre natural.

Article 10. Declaració i ingrés.

En el supòsit dels caixers automàtics i ocupació de via pública per taules i cadires, que preveuen els apartats D i J de l'article 7:

el tribut es gestionarà pel sistema de liquidació anual per part de l'Ajuntament, la qual serà efectuada el primer trimestre del període impositiu. En aquests supòsits els terminis d'ingrés de la liquidació seran es SEIXANTA DIES naturals des de l'adopció de l'acord de concessió de llicències, o bé assenyalats a l'art. 62 de la Llei General Tributària, quan aquests siguin més beneficiosos pel contribuent.

Transcorregut el període voluntari d'ingrés serà d'aplicació els recàrrecs assenyalats a l'article 28 de la LGT.

En el supòsit de les ocupacions de la via pública o terrenys d'ús públic local per llocs de venda en mercats/mercadets setmanals:

La taxa es considerarà meritada simultàniament a l'ocupació i el seu cobrament es farà efectiu durant els primers 15 dies del semestre corresponent, en base a les dades aportades pels obligats al pagament.

Matrícula. Un cop aprovada la sol·licitud s'haurà de presentar, a l'Oficina Municipal, la següent documentació:

Full d'inscripció.

Fotocòpia del NIF / NIE de l'empresa i els treballadors, si s'escau.

Alta a l'Impost d'Activitats Econòmiques.

Domiciliació bancària.

Alta Seguretat Social / Assegurança autònom.

Contracte / s de treball, si s'escau.

Assegurança de responsabilitat civil.

L'esmentada documentació s'haurà de presentar anualment actualitzada.

Els TERMINIS D'INGRÉS en període voluntari de les quantitats esmentades seran els PRIMERS QUINZE DIES de cada semestre natural.

Transcorregut el període voluntari d'ingrés es meritaran els recàrrecs assenyalats a l'article 28 de la Llei general tributària, sense perjudici de les actuacions administratives en matèria d'inspecció tributària.

El LLOC D'INGRÉS en període voluntari serà el compte corrent de l'entitat bancària que a continuació es relaciona obert a nom de l'Ajuntament de Llucmajor:

(Aquelles entitats que subscriguin el conveni Quadern 60).

Les baixes definitives de les ocupacions de la via pública o terrenys d'ús públic local per llocs de venda en mercats/mercadets setmanals han de ser comunicades pels obligats al pagament amb 15 dies d'antelació sobre el moment en què hagin de produir efecte, i han de ser presentades a l'oficina municipal per instància, en cas contrari, es cobrarà la quantitat integra.

En la resta dels supòsits no previstos en els apartats anteriors l'ingrés de les quanties meritades ha de ser simultani a la sol·licitud de l'ocupació de la via pública o de l'aprofitament especial d'aquesta via pública.

El lloc d'ingrés és el compte corrent de l'entitat bancària que s'esmenta a continuació i que és obert a nom de l'Ajuntament de Llucmajor:

(Les entitats bancàries que subscriguin el conveni Quadern 60.)

1. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l'article 38 de Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú que no estiguin reintegrats degudament s'han d'admetre de manera provisional, però no se'ls pot donar curs fins que se n'esmeni la deficiència. A aquest efecte, s'ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents, amb l'advertiment que, si no ho fa, una vegada transcorregut el termini esmentat els escrits es consideraran no presentats i la sol·licitud s'arxivarà.

2. En tractar-se de concessions d'aprofitaments ja autoritzats i prorrogats, una vegada incloses en els padrons o en les matrícules d'aquesta taxa, s'han de liquidar per semestres naturals a les oficines que l'Ajuntament determini, des del dia 16 del primer mes del semestre fins al dia 15 del segon.

Article 11. Infraccions i sancions.

1. Les infraccions d'aquesta Ordenança s'han de regular i s'han de sancionar, segons els casos, d'acord amb el que es disposa en els articles 191 i següents de la Llei 58/2003, general tributària.

2. D'acord amb l'apartat anterior, el procediment per sancionar les infraccions tributàries corresponents és el que resulta d'aplicar les regles i els criteris de graduació que es preveuen en el Reial decret 2631/1985 i en les disposicions que el complementen i el despleguen.

3. La competència per imposar les sancions recau en la Batlia-Presidència, d'acord amb el que es disposa en l'article 21, apartat k, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, sense perjudici de la possibilitat de delegar aquesta competència.

Disposició transitòria primera.

Les referències a l'articulat d'aquesta Ordenança s'han d'entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per normativa posterior al moment que s'ha aprovat.

Disposició transitòria segona. Mesures Covid-19.

1 - La present taxa no serà exigible als fets imposables derivats de l'ocupació de via pública o terrenys d'ús públic amb taules, cadires i altres elements de caràcter desmuntable, per extensió de l'activitat, amb finalitat lucrativa, des de l'inici de l'estat d'alarma, el 14 de març de 2020, fins al 31 de desembre de 2020.

2 – En relació als fets imposables derivats de l'ocupació de la via pública o de terrenys d'ús públic per parades de venda de fruita, verdures, hortalisses, flors i plantes naturals, comestibles i similiars, així com per les parades dels mercats ambulants i mercats de segona mà, “mercadillos”, la taxa no serà exigible desde l'inici de l'estat d'alarma, el 14 de març de 2020, fins a la data de finalització del mateix, i a partir d'aquesta darrera s'aplicarà una bonificació del 20% de la taxa fins el 31 de desembre de 2020.

Aquesta disposició transitòria serà d'aplicació fins al 31 de desembre de 2020, i per tant no s'aplicarà a partir de l'1 de gener de 2021, sense necessitat d'adoptar un nou acord.

Disposició final

Aquesta Ordenança fiscal entra en vigor i serà d'aplicació el mateix dia que es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i romandrà vigent fins que es modifiqui o es derogui de manera expressa.

 

ORDENANÇA REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER A LA PRESTACIÓ DE SERVEIS I UTILITZACIÓ D'INSTAL.LACIONS ESPORTIVES.

Artícle 1. Fonament y naturalesa.

Conformement al que es preveu a l'article 127, amb relació a l'article 41, ambdós del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el texte refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix el preu públic per a la prestació de serveis i utilització d'instal.lacions esportives, que es regirà per la present ordenança.

Artícle 2. Obligats al pagament.

Estan obligats al pagament del preu públic regulat a aquesta Ordenança les persones naturals o jurídiques que sol.licitin per a sí mateixes o per a terceres persones, la utilització de les instal.lacions esportives o qualsevol dels serveis, prestacions o activitats assenyalades a l'article 3 d'aquesta ordenança.

Artícle 3. Quantia.

Les tarifes d'aquest preu públic seran les assenyalades a l'annex I.

Artícle 4. Exempcions i bonificacions.

Gaudiran d'exempció tributària:

1. La Comissió de Sanitat i Assumptes Socials estudiarà les peticions presentades de les famílies amb menys recursos perquè tinguin una bonificació de fins al 50% de la tarifa, o fins i tot l'exempció del pagament de les quotes.

2. Gaudiran d'exempció del pagament del present preu públic per la prestació dels serveis i utilització d'instal.lacions esportives que siguin gestionades directament per l'Ajuntament de Llucmajor, els clubs o associacions que es trobin donats d'alta i correctament inscrits al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes.

3. La Regidoria d'Esports estudiarà fer una reducció del 50% dels preus en funció de les característiques de la petició d'espai.

Per a la tramitació d'exempcions i bonificacions que afectin a persones físiques s'haurà de presentar juntament amb la sol.licitud fotocòpia del DNI i, si s'escau, llibre de família i/o certificat de minusvalidesa, així com qualsevol altra documentació precisa a requeriment de l'Ajuntament per a l'atorgament d'aquelles.

Artícle 5. Normes de gestió.

El pagament del preu públic regulat a aquesta Ordenança s'haurà d'abonar en el moment en el qual s'inicii la prestació del servei, activitat o utilització de la instal.lació esportiva, havent-se de realitzar el pagament en el lloc on l'Ajuntament determini.

Disposició transitòria primera.

Les referències a l'articulat d'aquesta ordenança s'han d'entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per una normativa posterior a la seva aprovació.

Disposició transitòria segona. Mesures Covid-19.

El present preu públic no serà exigible des de l'inici de l'estat d'alarma, el 14 de març de 2020, fins el 3 de juny de 2020. A partir del 4 de juny de 2020 s'exigirà el pagament a les persones usuàries que efectivament utilitzin els serveis i/o instal.lacions en funció dels que estiguin permesos a cada fase de la desescalada o de la nova normalitat.

Aquesta disposició transitòria serà d'aplicació fins al 31 de desembre de 2020, i no s'aplicarà a partir de l'1 de gener de 2021, sense necessitat d'adoptar un nou acord.

Disposició final

La present Ordenança entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses.

 

ANNEX I PISCINES MUNICIPALS DE LLUCMAJOR I S'ARENAL I INSTAL.LACIONS ANNEXES

 

Descripció PREU

QUOTES SOCIS

 

AB. PIS ADULT MEN.

28,92 €

AB. PIS ADULT MEN. NE

31,81 €

AB. PIS FAMILIAR MEN.

70,25 €

AB. PIS FAMILIAR MEN. NE

77,28 €

AB. PIS GENT GRAN / DISCAP MEN.

12,40 €

AB. PIS GENT GRAN / DISCAP MEN. NE

20,46 €

AB. PIS INFANTIL MEN

20,66 €

AB. PIS INFANTIL MEN NE

22,73 €

AB. PIS JOVE MEN.

22,31 €

AB. PIS JOVE MEN. NE

24,54 €

AB. PIS ADULT MEN. DS+DG

17,93 €

AB. PIS ADULT MEN. NE DS+DG

19,72 €

AB. PIS FAMILIAR MEN. DS+DG

43,56 €

AB. PIS FAMILIAR MEN. NE DS+DG

47,91 €

AB. PIS GENT GRAN / DISCAP MEN. DS+DG

7,69 €

AB. PIS GENT GRAN / DISCAP MEN. NE DS+DG

8,46 €

AB. PIS INFANTIL MEN DS+DG

12,81 €

AB. PIS INFANTIL MEN NE DS+DG

14,09 €

AB. PIS JOVE MEN. DS+DG

13,83 €

AB. PIS JOVE MEN. NE DS+DG

15,22 €

AB. TOT ADULT MEN.

40,49 €

AB. TOT ADULT MEN. NE

44,54 €

AB. TOT FAMILIAR 2 MEN.

74,38 €

AB. TOT FAMILIAR 2 MEN. NE

81,82 €

AB. TOT GENT GRAN / DISCAP MEN.

34,30 €

AB. TOT GENT GRAN / DISCAP MEN. NE

37,73 €

AB. TOT JOVE MEN.

32,23 €

AB. TOT JOVE MEN. NE

35,45 €

AB. SEMI TOT ADULT MEN.

36,44 €

AB. SEMI TOT ADULT MEN. NE

40,09 €

AB. SEMI TOT FAMILIAR 2 MEN.

66,94 €

AB. SEMI TOT FAMILIAR 2 MEN. NE

73,64 €

AB. SEMI TOT GENT GRAN / DISCAP MEN.

30,87 €

AB. SEMI TOT GENT GRAN / DISCAP MEN. NE

33,96 €

AB. SEMI TOT JOVE MEN.

29,01 €

AB. SEMI TOT JOVE MEN. NE

31,91 €

PISCINA D'ESTIU (JULIOL I AGOST)

 

AB. PIS ESTIU ADULT

33,06 €

AB. PIS ESTIU ADULT NE

46,28 €

AB. PIS ESTIU FAMILIAR

74,38 €

AB. PIS ESTIU FAMILIAR NE

104,13 €

AB. PIS ESTIU GENT GRAN / DISCAP

12,40 €

AB. PIS ESTIU GENT GRAN / DISCAP NE

17,36 €

AB. PIS ESTIU INFANTIL

23,97 €

AB. PIS ESTIU INFANTIL NE

33,56 €

ENTRADA PUNTUAL PIS ESTIU ADULT

3,31 €

ENTRADA PUNTUAL PIS ESTIU GENT GRAN / DISCAP

2,89 €

ENTRADA PUNTUAL PIS ESTIU INFANTIL

2,89 €

CURSETS NATACIÓ TRIMESTRALS HIVERN (del 01/10 al 30/06)

 

NAT. ADULT 1D AB. TRIM

31,99 €

NAT. ADULT 1D AB. TRIM NE

35,16 €

NAT. ADULT 1D NOAB. TRIM

48,06 €

NAT. ADULT 1D NOAB. TRIM NE

52,87 €

NAT. ADULT 2D AB. TRIM

54,49 €

NAT. ADULT 2D AB. TRIM. NE

59,94 €

NAT. ADULT 2D NO AB. TRIM

81,67 €

NAT. ADULT 2D NO AB. TRIM NE

89,83 €

NAT. ADULT 3D AB. TRIM

83,98 €

NAT. ADULT 3D AB. TRIM NE

92,42 €

NAT. ADULT 3D NO AB. TRIM

117,33 €

NAT. ADULT 3D NO AB. TRIM NE

129,07 €

NAT. BRESSOL 1D NO AB. TRIM

58,71 €

NAT. BRESSOL 1D NO AB. TRIM NE

64,55 €

NAT. BRESSOL 2D NO AB. TRIM

99,80 €

NAT. BRESSOL 2D NO AB. TRIM NE

109,81 €

NAT. BRESSOL 3D NO AB. TRIM

127,97 €

NAT. BRESSOL 3D NO AB. TRIM NE

140,80 €

NAT. DISCAPACITAT 1D AB TRIM NE

33,30 €

NAT. DISCAPACITAT 1D AB.TRIM

30,27 €

NAT. DISCAPACITAT 1D NOAB.TRIM

45,34 €

NAT. DISCAPACITAT 1D NOAB.TRIMNE

49,88 €

NAT. DISCAPACITAT 2D AB. TRIM

51,46 €

NAT. DISCAPACITAT 2D AB. TRIM NE

56,63 €

NAT. DISCAPACITAT 2D NOAB.TRIM

77,15 €

NAT. DISCAPACITAT 2D NOAB.TRIMNE

84,84 €

NAT. DISCAPACITAT 3D AB. TRIM

66,96 €

NAT. DISCAPACITAT 3D AB. TRIM NE

73,62 €

NAT. DISCAPACITAT 3D NOAB.TRIM

101,20 €

NAT. DISCAPACITAT 3D NOAB.TRIMNE

111,30 €

NAT. GENT GRAN 1D AB. TRIM

30,27 €

NAT. GENT GRAN 1D AB. TRIM NE

33,30 €

NAT. GENT GRAN 1D NOAB.TRIM

45,34 €

NAT. GENT GRAN 1D NOAB.TRIMNE

49,88 €

NAT. GENT GRAN 2D AB. TRIM

51,46 €

NAT. GENT GRAN 2D AB. TRIM NE

56,63 €

NAT. GENT GRAN 2D NOAB.TRIM

77,15 €

NAT. GENT GRAN 2D NOAB.TRIMNE

84,84 €

NAT. GENT GRAN 3D AB. TRIM

74,25 €

NAT. GENT GRAN 3D AB. TRIM NE

81,67 €

NAT. GENT GRAN 3D NOAB.TRIM

110,89 €

NAT. GENT GRAN 3D NOAB.TRIMNE

122,00 €

NAT. INFANTIL 1D AB. TRIM

31,99 €

NAT. INFANTIL 1D AB. TRIM NE

35,16 €

NAT. INFANTIL 1D NOAB. TRIM

48,06 €

NAT. INFANTIL 1D NOAB. TRIMNE

52,87 €

NAT. INFANTIL 2D AB. TRIM

54,49 €

NAT. INFANTIL 2D AB. TRIM NE

59,94 €

NAT. INFANTIL 2D NOAB. TRIM

81,67 €

NAT. INFANTIL 2D NOAB. TRIM NE

89,83 €

NAT. INFANTIL 3D AB. TRIM

83,98 €

NAT. INFANTIL 3D AB. TRIM. NE

92,42 €

NAT. INFANTIL 3D NOAB. TRIM

117,33 €

NAT. INFANTIL 3D NOAB. TRIMNE

129,07 €

NAT. JOVE 1D AB. TRIM

31,99 €

NAT. JOVE 1D AB. TRIM NE

35,16 €

NAT. JOVE 1D NO AB. TRIM

48,06 €

NAT. JOVE 1D NO AB. TRIM NE

52,87 €

NAT. JOVE 2D AB. TRIM

54,49 €

NAT. JOVE 2D AB. TRIM NE

59,94 €

NAT. JOVE 2D NO AB. TRI

81,67 €

NAT. JOVE 2D NO AB. TRI NE

89,83 €

NAT. JOVE 3D AB. TRI

83,98 €

NAT. JOVE 3D AB. TRI NE

92,42 €

NAT. JOVE 3D NO AB. TRIM

117,33 €

NAT. JOVE 3D NO AB. TRIM NE

129,07 €

NAT. MATRO 2D AB. MEN

22,65 €

NAT. MATRO 2D AB. MEN NE

24,91 €

NAT. MATRO 2D AB. TRIM

67,77 €

NAT. MATRO 2D AB. TRIM NE

74,52 €

NAT. MATRO 2D NO AB. MEN

33,97 €

NAT. MATRO 2D NO AB. MEN NE

37,42 €

NAT. MATRO 2D NO AB. TRIM

101,66 €

NAT. MATRO 2D NO AB. TRIM NE

111,81 €

NAT. NADONS 1D NO AB. TRIM

53,41 €

NAT. NADONS 1D NO AB. TRIM NE

58,76 €

NAT. NADONS 2D NO AB. TRIM

90,78 €

NAT. NADONS 2D NO AB. TRIM NE

99,85 €

NAT. NADONS 3D NO AB. TRIM

121,32 €

NAT. NADONS 3D NO AB. TRIM NE

133,41 €

NAT. TERAPÈUTICA 1D AB.TRIM

31,99 €

NAT. TERAPÈUTICA 1D AB.TRIMNE

35,16 €

NAT. TERAPÈUTICA 1D NOAB.TRI

48,06 €

NAT. TERAPÈUTICA 1D NOAB.TRIMNE

52,87 €

NAT. TERAPÈUTICA 2D AB. TRIM

54,49 €

NAT. TERAPÈUTICA 2D AB. TRIMNE

59,94 €

NAT. TERAPÈUTICA 2D NOAB.TRIM

81,67 €

NAT. TERAPÈUTICA 2D NOAB.TRIMNE

89,83 €

NAT. TERAPÈUTICA 3D AB. TRIM

83,98 €

NAT. TERAPÈUTICA 3D AB. TRIMNE

92,42 €

NAT. TERAPÈUTICA 3D NOAB. TRIM

117,33 €

NAT. TERAPÈUTICA 3D NOAB. TRIMNE

129,07 €

ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES

 

ACTIV. DIRIG. INFANTIL DISSABTES AB. TRIM

28,80 €

ACTIV. DIRIG. INFANTIL DISSABTES AB. TRIM NE

31,99 €

ACTIV. DIRIG. INFANTIL DISSABTES NOAB.TRIM

45,70 €

ACTIV. DIRIG. INFANTIL DISSABTES NOAB.TRIMNE

50,74 €

ACTIV. DIRIG. INFANTIL 2D AB. TRIM

58,04 €

ACTIV. DIRIG. INFANTIL 2D AB. TRIM NE

63,83 €

ACTIV. DIRIG. INFANTIL 2D NOAB. TRIM

92,91 €

ACTIV. DIRIG. INFANTIL 2D NOAB. TRIMNE

102,19 €

NAT DISSABTES ANUAL (INCLOU ASSEGURANÇA)

88,33 €

NAT DISSABTES ANUAL (INCLOU ASSEGURANÇA) NE

97,17 €

ENTRADES PUNTUALS (de dilluns a diumenge)

 

ENTRADA PIS (FINS A 5 ANYS) GRATUIT

 

ENTRADA PIS ADULT

4,13 €

ENTRADA PIS ADULT NE

4,54 €

ENTRADA PIS GENT GRAN/DISCAP

3,65 €

ENTRADA PIS GENT GRAN/DISCAP NE

4,02 €

ENTRADA PIS INFANTIL

3,65 €

ENTRADA PIS INFANTIL NE

4,02 €

ENTRADA PIS JOVE

3,72 €

ENTRADA PIS JOVE NE

4,09 €

ENTRADA TOT ADULT

6,28 €

ENTRADA TOT ADULT NE

6,91 €

ENTRADA TOT GENT GRAN/ DISCAP

5,24 €

ENTRADA TOT GENT GRAN/ DISCAP NE

5,78 €

ENTRADA TOT JOVE

5,65 €

ENTRADA TOT JOVE NE

6,22 €

ENTRADA SEMI TOT ADULT

5,65 €

ENTRADA SEMI TOT ADULT NE

6,22 €

ENTRADA SEMI TOT GENT GRAN/ DISCAP

4,72 €

ENTRADA SEMI TOT GENT GRAN/ DISCAP NE

5,20 €

ENTRADA SEMI TOT JOVE

5,09 €

ENTRADA SEMI TOT JOVE NE

5,60 €

BONOS

 

BONO PIS 5U. ADULT (Caduquen als 3 mesos)

17,77 €

BONO PIS 5U. ADULT NE (Caduquen als 3 mesos)

19,55 €

BONO PIS 5U. GENT GRAN/ DISCAP (Caduquen als 3 mesos)

14,88 €

BONO PIS 5U. GENT GRAN/ DISCAP NE (Caduquen als 3 mesos)

16,37 €

BONO PIS 5U. INFANTIL (Caduquen als 3 mesos)

14,88 €

BONO PIS 5U. INFANTIL NE (Caduquen als 3 mesos)

16,37 €

BONO PIS 5U. JOVE (Caduquen als 3 mesos)

15,10 €

BONO PIS 5U. JOVE NE (Caduquen als 3 mesos)

16,61 €

BONO PIS 10U. ADULT (Caduquen als 3 mesos)

28,93 €

BONO PIS 10U. ADULT NE (Caduquen als 3 mesos)

31,82 €

BONO PIS 10U. GENT GRAN/ DISCAP (Caduquen als 3 mesos)

23,97 €

BONO PIS 10U. GENT GRAN/ DISCAP NE (Caduquen als 3 mesos)

26,37 €

BONO PIS 10U. INFANTIL (Caduquen als 3 mesos)

23,97 €

BONO PIS 10U. INFANTIL NE (Caduquen als 3 mesos)

26,37 €

BONO PIS 10U. JOVE (Caduquen als 3 mesos)

24,59 €

BONO PIS 10U. JOVE NE (Caduquen als 3 mesos)

27,05 €

BONO TOT 5U. ADULT (Caduquen als 3 mesos)

27,82 €

BONO TOT 5U. ADULT NE (Caduquen als 3 mesos)

30,58 €

BONO TOT 5U. GENT GRAN/ DISCAP (Caduquen als 3 mesos)

23,07 €

BONO TOT 5U. GENT GRAN/ DISCAP NE (Caduquen als 3 mesos)

25,33 €

BONO TOT 5U. JOVE (Caduquen als 3 mesos)

23,64 €

BONO TOT 5U. JOVE NE (Caduquen als 3 mesos)

26,01 €

BONO TOT 10U. ADULT (Caduquen als 3 mesos)

49,88 €

BONO TOT 10U. ADULT NE (Caduquen als 3 mesos)

54,85 €

BONO TOT 10U. GENT GRAN/ DISCAP (Caduquen als 3 mesos)

41,22 €

BONO TOT 10U. GENT GRAN/ DISCAP NE (Caduquen als 3 mesos)

45,34 €

BONO TOT 10U. JOVE (Caduquen als 3 mesos)

42,39 €

BONO TOT 10U. JOVE NE (Caduquen als 3 mesos)

46,63 €

BONO SEMI TOT 5U. ADULT (Caduquen als 3 mesos)

25,03 €

BONO SEMI TOT 5U. ADULT NE (Caduquen als 3 mesos)

27,52 €

BONO SEMI TOT 5U. GENT GRAN/ DISCAP (Caduquen als 3 mesos)

20,76 €

BONO SEMI TOT 5U. GENT GRAN/ DISCAP NE (Caduquen als 3 mesos)

22,79 €

BONO SEMI TOT 5U. JOVE (Caduquen als 3 mesos)

21,28 €

BONO SEMI TOT 5U. JOVE NE (Caduquen als 3 mesos)

23,41 €

BONO SEMI TOT 10U. ADULT (Caduquen als 3 mesos)

44,89 €

BONO SEMI TOT 10U. ADULT NE (Caduquen als 3 mesos)

49,37 €

BONO SEMI TOT 10U. GENT GRAN/ DISCAP (Caduquen als 3 mesos)

37,10 €

BONO SEMI TOT 10U. GENT GRAN/ DISCAP NE (Caduquen als 3 mesos)

40,81 €

BONO SEMI TOT 10U. JOVE (Caduquen als 3 mesos)

38,15 €

BONO SEMI TOT 10U. JOVE NE (Caduquen als 3 mesos)

41,97 €

LLOGUERS

 

LLOGUER PISCINA 1 CARRER/H

18,18 €

LLOGUER PISCINA 1 CARRER/H NE

19,84 €

LLOGUER SALA DIRIGIDES 1H

23,27 €

LLOGUER SALA DIRIGIDES 1H NE

25,55 €

SERVEI DE NATACIÓ ESCOLAR

 

NAT. ESCOLAR 3-5 ANYS 1D TRM

30,03 €

NAT. ESCOLAR 3-5 ANYS 1D TRM NE

33,07 €

NAT. ESCOLAR 6-12 ANYS 1D TRIM

23,66 €

NAT. ESCOLAR 6-12 ANYS 1D TRIM NE

26,00 €

TARIFES ADMINISTRATIVES

 

MATRICULA UNICA

20,66 €

ASSEGURANÇA D´ACCIDENTS

4,30 €

ASSEGURANÇA D´ACCIDENTS NE

4,72 €

CÀRREC REBUT RETORNAT

3,50 €

CÀRREC REBUT RETORNAT NE

3,86 €

DESCOMPTE 5% CURSET NATACIÓ 2º FAMILIAR (BRESSOL/NADÓ/INFANT/JOVE)

 

FIANÇA CARNET

3,25 €

FIANÇA CARNET NE

3,55 €

FIANÇA RESERVA PLAÇA

10,00 €

PERDUA CLAU ARMARIET

9,92 €

PERDUA CLAU ARMARIET NE

10,91 €

PERDUA CARNET

2,75 €

PERDUA CARNET NE

3,01 €

QUOTA EXEDÈNCIA MENSUAL

2,48 €

QUOTA EXEDÈNCIA ANUAL

16,53 €

REINCORPORACIÓ SOCIS IMPAGATS

20,66 €

 

 

 

 

 

 

PISCINA BADIA BLAVA (1)

 

DILLUNS A DIVENDRES (PREU/DIA)

 

ADULT

3,31 €

INFANTIL

2,89 €

GENT GRAN/PENSIONISTES/DISCAPACITATS

2,89 €

0-5 ANYS

 

CAPS DE SETMANA (PREU/DIA)

 

ADULT

3,72 €

INFANTIL

3,31 €

GENT GRAN/PENSIONISTES/DISCAPACITATS

3,31 €

0-5 ANYS

 

ABONAMENTS MENSUALS

 

ADULT

14,05 €

INFANTIL

9,09 €

GENT GRAN/PENSIONISTES/DISCAPACITATS

4,55 €

FAMILIAR

18,60 €

0-5 ANYS

 

(1) Els preus consignats a aquest epígraf són d'aplicació per a empadronats en aquest terme municipal, representant el cinquanta per cent del preu a percebre als usuaris no empadronats.

CAMP FUTBOL 11

 

EMPADRONATS

91,74 €

NO EMPADRONATS

100,83 €

SUPLEMENT LLUM ARTIFICIAL

12,81 €

CAMP FUTBOL 7

 

EMPADRONATS

47,52 €

NO EMPADRONATS

52,07 €

SUPLEMENT LLUM ARTIFICIAL

11,98 €

PAVELLONS POLIESPORTIUS

 

EMPADRONATS

27,27 €

NO EMPADRONATS

29,75 €

SUPLEMENT LLUM ARTIFICIAL

9,50 €

PISTA POLIESPORTIVA DESCOBERTA

 

EMPADRONATS

14,05 €

NO EMPADRONATS

15,70 €

SUPLEMENT LLUM ARTIFICIAL

5,37 €

PISTA TENNIS

 

EMPADRONATS

7,02 €

NO EMPADRONATS

7,85 €

SUPLEMENT LLUM ARTIFICIAL

2,89 €

 

UNITATS FAMILIARS amb fills/es menors de 18 anys en el moment de formular la sol·licitud. Parelles de fet o matrimonis que acreditin aquesta condició mitjançant el corresponent certificat de convivència o mitjançant el llibre de família. Es podran incloure en la unitat familiar els/les fills/es de la parella o d'un dels dos, sempre que estiguin empadronats i convisquin amb la parella.

 

El pagament de les tarifes de lloguer de pavellons i camps de fútbol 7 i fútbol 11 s'hauran de dur a terme en el moment de la sol·licitut del servei, no inclou l'ús dels vestidors.

Els imports assenyalats en el present annex es veuran incrementats amb l'import de l'IVA que sigui d'aplicació.

 

ORDENANÇA REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DELS SERVEIS DE LES ESCOLES D'EDUCACIÓ INFANTIL

Article 1. Concepte

Conforme al que preveu l'article 127, en relació amb l'article 41, ambdós del Text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix el Preu públic per la prestació dels serveis de les escoles d'educació infantil, especificat en les tarifes contingudes en l'apartat 2 de l'article 3 següent, que es regularà per aquesta ordenança.

Article 2. Obligats al pagament

Estan obligats al pagament del preu públic regulat en aquesta ordenança les persones que sol·licitin la prestació del servei o, si no és així, el pare, la mare o les persones tutores de l'infant beneficiari.

Article 3. Quantia

1. La quantia del preu públic regulat en aquesta ordenança serà la fixada per les tarifes contingudes en l'apartat següent.

2. Tarifes:

a) TARIFES ÚNIQUES (1) :

  • Matrícula (anual): 40,00 €/usuari/ària
  • Assegurança escolar (anual): 9,00 €/usuari/ària
  • Material escolar (anual): 60,00 €/usuari/ària

1. Els imports consignats en aquest epígraf s'hauran de fer efectius en el moment de formalitzar la matrícula.

b) TARIFES MENSUALS:

  • De 07:30 a 09:00 hores: 40,00 €/usuari/ària/mes.
  • De 09:00 a 13:00 hores : 160,00 €/usuari/ària/mes (Assistència mínima, no inclou servei de menjador).
  • De 13:00 a 15:00 hores: 40,00 €/usuari/ària/mes (Per servei de menjador).
  • De 15:00 a 17:00 hores: 40,00 €/usuari/ària/mes.

En els preus indicats no s'inclou el menjar.

c) SERVEIS ESPORÀDICS (2) :

  • De 07:30 a 09:00 hores.
  • De 13:00 a 15:00 hores.
  • De 15:00 a 17:00 hores.
  • 3,00 €/usuari/ària/franja horària/dia.

En els preus indicats no s'inclou el menjar.

2. Únicament podran utilitzar aquests serveis els infants usuaris matriculats a l'escola d'educació infantil, màxim 4 dies al mes.

d) MENÚ DIARI : 4,55 €/dia

3. Els imports assenyalats en aquest article es veuran incrementats per l'import de l'IVA que, si escau, els sigui d'aplicació.

Article 4. Exempcions i bonificacions

1. Gaudiran d'exempció tributària aquells contribuents que hagin estat declarats pobres per precepte legal.

2. Les famílies nombroses segons la legislació vigent gaudiran d'una bonificació del 50 % de les tarifes contingudes en l'article 3.2.b.

3. Per a aquelles famílies que no tinguin la consideració legal de nombroses i tinguin dos o més fills/filles a l'escola d'educació infantil s'estableix una bonificació del 50 % de las tarifes contingudes en l'article 3.2.b del segon fill/filla i següents.

4. Les bonificacions establertes en els paràgrafs 2 i 3 d'aquest article no seran acumulatives, per la qual cosa només es podrà gaudir d'una única bonificació.

5. Els serveis socials municipals estudiaran les peticions presentades per aquelles famílies amb menys recursos perquè puguin tenir una bonificació de fins al 100 % de les tarifes assenyalades en l'article 3.2.b.

6. Les famílies que tinguin un/una fill/filla amb necessitats educatives especials o amb minusvalidesa igual o superior al 33 % tindran una bonificació del 20 % de les tarifes contingudes en l'article 3.2.b.

7. Les bonificacions per infant usuari no podran superar el 50 % de la tarifa, exceptuant les previstes al punt 5 d'aquest article.

Article 5. Normes de gestió

1. El preu públic es considerarà meritat simultàniament a la prestació del servei i el seu cobrament es farà efectiu durant els primers 10 dies del mes corresponent, d'acord amb les dades aportades per les famílies.

Matrícula

Un cop aprovada la sol·licitud, s'haurà de presentar a l'oficina municipal la documentació següent:

Full d'inscripció.

Certificat de convivència.

Informe mèdic.

Fotocòpia del llibre de família.

Fotocòpia de la targeta sanitària del nin / de la nina.

2 fotos de carnet del nin / de la nina.

Fotocòpies del DNI del pare i mare o tutors legals.

Pagament de la matrícula.

Domiciliació bancària.

Annexes:

Acceptació normes de salut i higiene.

Autorització per a l'ús d'imatges.

Declaració de responsabilitat del procés d'escolarització (en els casos requerits).

Autorització del servei de carmanyola (en cas de ser utilitzat).

No es formalitzarà la matrícula en el supòsit que figurin pendents de pagament rebuts corresponents a cursos anteriors.

Liquidació i ingrés

1. Les quotes exigibles per aquest preu públic es liquidaran per mensualitats vençudes. Els TERMINIS D'INGRÉS en període voluntari de les quantitats esmentades seran els PRIMERS DEU DIES de cada mes.

 

Un cop transcorregut el període voluntari d'ingrés es meritaran els recàrrecs assenyalats en l'article 28 de la Llei general tributària, sense perjudici de les actuacions administratives en matèria d'inspecció tributària.

El LLOC D'INGRÉS en període voluntari serà el compte corrent de l'entitat bancària que a continuació s'indica, oberta a nom de l'Ajuntament de Llucmajor:

(Aquelles entitats que subscriguin el conveni Quadern 60)

En el cas de que el servei es presti per concessionari, el pagament es realitzarà mitjançant domiciliació bancària o per ingrés del contribuent en el compte bancari que aquell determini

2. Si la matrícula es formalitza durant la segona quinzena del mes, sempre que hagi començat el curs escolar, tan sols haurà de pagar aquest mes el 50 % de la quota que li correspongui.

3. Aquelles matrícules que es realitzin a partir de l'1 de febrer, tan sols hauran de pagar el 50% de la quota de material escolar, mantenint la totalitat de la matrícula i assegurance.

4. Les baixes definitives per la prestació del servei o les modificacions en el règim d'estada han de ser comunicades pels pares o tutors amb 15 dies d'antelació sobre el moment en què hagin de produir efecte, i han de ser presentades a l'oficina municipal per instància. En cas contrari es cobrarà la quantitat íntegra.

5. La no assistència al centre durant més d'un mes, sense justificació documentada, suposarà l'obertura d'un expedient informatiu que podrà donar lloc a la pèrdua de la plaça. La plaça que resulti vacant es podrà oferir a un altre usuari que hagi quedat en llista d'espera.

6. La matrícula grava l'activitat administrativa d'inscripció, per la qual cosa, una vegada que s'hagi duit a terme, no n'escau la devolució. Així mateix, l'import abonat en concepte d'assegurança escolar no serà reemborsable.

7. En cas de baixa, i amb la sol·licitud prèvia per escrit, l'usuari tindrà dret que se li retorni en concepte de material escolar la quantitat de 6,00 € per cada mes que falti per acabar el curs escolar, a partir del següent en què causi baixa.

Baixes per malaltia

En els casos de baixa per malaltia, acreditada mitjançant informe mèdic, la durada de la qual sigui igual o superior a 30 dies, les persones interessades que no tinguin concedida cap de les bonificacions assenyalades en l'article 4 podran sol·licitar la reducció d'1/3 d'una única quota, i s'haurà d'abonar la tarifa total en les restants.

Pèrdua de la plaça

La plaça es perdrà:

1. A petició pròpia.

2. Per la falta d'assistència no justificada, durant el període d'un mes.

3. Per la falta de pagament de dues mensualitats, sense motiu justificat.

Disposició transitòria primera.

Les referències a l'articulat d'aquesta ordenança s'han d'entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per una normativa posterior a la seva aprovació.

Disposició transitòria segona. Mesures Covid-19.

El present preu públic no serà exigible des de l'inici de l'estat d'alarma, el 14 de març de 2020, fins el 10 de juny de 2020. A partir de l'11 de juny de 2020 s'exigirà el pagament a les persones usuàries que efectivament utilitzin els serveis en funció de les restriccions que estiguin en vigor a cada fase de la desescalada o de la nova normalitat.

Aquesta disposició transitòria serà d'aplicació fins al 31 de desembre de 2020, i no s'aplicarà a partir de l'1 de gener de 2021, sense necessitat d'adoptar un nou acord.

 

​​​​​​​Disposició final

Aquesta ordenança entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

Llucmajor, 11 d'agost de 2020

El batle Eric Jareño Cifuentes