Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS

Núm. 7294
Resolució de la presidenta de l'Institut d'Estudis Baleàrics de 7 d'agost de 2020 per la qual es convoquen les subvencions per donar suport a l'organització i la producció de fires i festivals en l'àmbit de la música, la literatura i el pensament, el còmic i la il·lustració, les arts escèniques, les arts visuals i les arts audiovisuals, digitals i interactives, així com de centres de creació, trobades i jornades professionals del món de la cultura, que fomentin la projecció exterior i es duguin a terme en el territori de les Illes Balears per a l’any 2020, en el context de l'actual pandèmia de COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L'11 de març de 2020, l'Organització Mundial de la Salut va declarar pandèmia internacional la situació d'emergència de salut pública provocada per la COVID-19.

Mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, es va declarar l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. L'article 10 preveu diverses mesures de contenció en l'àmbit d'equipaments culturals, que s'enumeren en l'annex d'aquesta disposició.

Més enllà de les actuals restriccions provocades per l'estat d'alarma, és molt probable que aquesta situació d'excepció modifiqui gran part dels hàbits socioculturals al llarg d'enguany. La COVID-19 ha fet necessàries unes mesures de seguretat sanitària que impedeixen gran part dels esdeveniments culturals i del conjunt de la indústria cultural. La temporada de festivals esdevé complexa amb la circumstància agreujant de la cancel·lació de serveis de proveïdors, empreses de muntatge d'escenaris, de so, de seguretat, despeses de publicitat o pagaments per endavant a artistes. No sols per les actuals restriccions, sinó per la inviabilitat econòmica d'abordar esdeveniments amb cabudes inferiors al 80 %.

Pel que fa al món editorial de les Illes Balears, a més d'haver patit la suspensió de la Fira del Llibre i l'ajornament del Dia del Llibre per Sant Jordi, en què es concentraven gran part de les vendes anuals, s'ha trencat tota la cadena de producció: el tancament de llibreries implica l'anul·lació de comandes, devolucions, endarreriment de projectes editorials, amb les consegüents dificultats de finançament. A més, queda greument afectat el personal extern contractat per les editorials: traductors, correctors i il·lustradors, entre d'altres.

La pèrdua d'activitat del conjunt del sector audiovisual és també molt notable, a causa del tancament de les sales d'exhibició, però també per la suspensió dels rodatges i produccions televisives, amb conseqüències laborals greus. La suspensió de rodatges provoca la paralització de programes televisius, documentals, publicitat i llargmetratges, sèries de televisió, rodatges internacionals, etc., a més de la suspensió d'altres aspectes de la producció audiovisual, vinculats directament o indirectament a la impossibilitat de rodar. En definitiva, el sector audiovisual balear estima les pèrdues causades per la COVID-19 en 15 milions d'euros i un balanç més de 6.400 contractes cancel·lats.

La situació de les empreses i professionals de les arts escèniques, en què les empreses han de mantenir els locals i les infraestructures per tenir-los preparats per a quan es reprengui l'activitat, és extremadament complexa. El manteniment d'algunes mesures sanitàries, com l'obligació de distanciament social, fa augmentar el nivell de risc de fallida econòmica. A més dels espectacles en cartellera, s'han suspès la resta d'espectacles programats, atès que no es poden assajar ni preparar decorats.

L'atur de les persones que treballen en els sectors d'arts escèniques i audiovisuals és gairebé del 100 %. No sols dels actors, la majoria dels quals estan sotmesos a contractes lligats a la durada de l'espectacle i a cancel·lacions per força major, sinó també professionals dels serveis relacionats, com ara els tècnics de muntatge o el personal tècnic per a la producció i de manteniment.

Les dificultats dins el sector de les arts visuals, a causa del tancament de galeries, museus i espais de difusió, i la suspensió de fires, festivals i jornades de formació, han deixat els artistes, comissaris, investigadors i agents culturals sense els mitjans necessaris per a la seva activitat.

El sector cultural, sotmès ara a una situació insostenible, era el que menys s'havia recuperat de la greu crisi de l'any 2008. De fet, d'acord amb les estadístiques recollides a l'Anuari 2019 del Ministeri de Cultura, en els darrers anys, de relativa bonança econòmica, el percentatge d'ocupació mitjana anual cultural de les Illes Balears va tenir un descens notable entre els anys 2017 i 2018, atès que va passar del 4,2 % al 3,4 %. El nombre d'empreses en el període esmentat va disminuir, de l'1,9 % a l'1,8 %, tot i que la nostra comunitat supera notablement la despesa mitjana del conjunt de l'Estat.

Les pèrdues pel conjunt de l'any, tot i ser notables, són de difícil quantificació. Alguna associació d'autors, artistes, editors i productors de l'Estat agrupats ha xifrat el perjudici per a tot l'any en més de 3.000 milions d'euros.

Diversos països europeus del nostre entorn s'han pronunciat clarament a favor d'una contundent defensa de la cultura per combatre els efectes econòmics de la COVID-19. La protecció del sector audiovisual, les arts escèniques, les arts visuals, la música, la literatura i el pensament, entre d'altres, és essencial per generar riquesa, innovació, creativitat i, per descomptat, afavorir la cohesió social. En el nostre àmbit, a més, és essencial per diversificar l'economia de les Illes Balears i ajudar a visibilitzar les nostres illes com un destí en creixement dins el mercat del turisme cultural.

Les solucions aportades fins ara són de caràcter transversal, dirigides a tots els sectors afectats pel cessament d'activitat, però és necessari abordar unes ajudes específiques al sector cultural, en consonància amb el pensament europeu i la convicció que la cultura és un bé identitari indispensable que afavoreix la cohesió social.

Per això, és indispensable establir la concessió d'ajudes per protegir l'interès general durant l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020 esmentat.

2.D'acord amb l'article 44 de la Constitució espanyola, els poders públics han de promoure i tutelar l'accés a la cultura, a la qual tothom té dret.

Com a conseqüència de les mesures de confinament i la suspensió o les restriccions de les activitats amb presència de públic, aquesta convocatòria és urgent i indispensable per protegir l'interès general del sector cultural, que garanteix el dret a la cultura previst en la Constitució, atès que:

a) La pèrdua d'activitat del conjunt del sector cultural es va registrar, molt notablement, abans de la declaració de l'estat d'alarma.

b) Aquesta crisi sanitària té un impacte directe en l'economia i en la societat i, molt especialment, en totes les activitats i indústries culturals, i sobretot en les activitats amb públic en directe, que han estat prohibides i que actualment es poden fer amb una cabuda molt limitada, a causa del perill de contagi.

La incidència especial en el sector cultural, fa urgent la convocatòria i tramitació d'ajudes de l'Institut d'Estudis Baleàrics, i es considera de manera excepcional subvencionar despeses en relació amb les activitats culturals que finalment no s'han pogut dur a terme, o tenen una data molt incerta de realització.

c) La suspensió, pràcticament absoluta, de les activitats culturals durant un període prolongat de temps, requereix una línia d'ajudes per protegir l'ocupació i mantenir el teixit productiu de les diferents activitats culturals de les Illes Balears i facilitar el pagament de les ajudes de la forma més àgil possible.

d) Segons l'estudi «The Economy of Culture in Europe», elaborat el 2006 per la Comissió Europea, la justificació d'una intervenció pública dins el sector cultural reforça el pensament europeu que la cultura és un bé indispensable d'interès general. Això motiva que les polítiques culturals i els mecanismes públics considerin les indústries culturals i creatives com un bé inherent i indispensable per fomentar la cohesió social i territorial.

3. L'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sens perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

L'IEB s'adscriu a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, d'acord amb el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Mitjançant el Decret 48/2018, de 21 de desembre, es varen aprovar els Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics. D'acord amb l'article 1 dels Estatuts, l'IEB és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

D'acord amb l'article 4, l'IEB té com a fins generals els relacionats amb l'ensenyament i la normalització lingüística de la llengua catalana, la promoció de la cultura de les Illes Balears i la seva projecció exterior, d'acord amb els seus Estatuts i respectant les competències pròpies dels consells insulars. En l'article 5 s'indiquen, entre d'altres, les funcions i competències següents:

a) El foment de la recerca, en totes les àrees de la cultura i la ciència, en temes relacionats amb les Illes Balears, d'acord amb els objectius generals que amb vista a la recerca proposin el Govern de les Illes Balears i el mateix IEB.

b) La formació lingüística en llengua catalana dels ciutadans de les Illes Balears, fora de l'ensenyament reglat.

c) El foment dels usos socials de la llengua catalana en tots els àmbits de la vida diària, amb respecte i protecció de les modalitats insulars del català de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i sens perjudici de la unitat de la llengua.

d) La difusió, per mitjans propis o aliens, de qualsevol tipus d'activitat cultural que es dugui a terme en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

e) La publicació en el camp dels estudis locals, mitjançant l'elaboració de monografies, col·leccions i revistes, i l'organització de jornades, congressos i conferències.

f) El foment d'activitats culturals relatives a l'intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i entre les Illes Balears i l'exterior.

g) La difusió de la informació relativa als ajuts i els serveis que els organismes d'àmbit insular i municipal destinen a la creació artística i cultural.

L'article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, per la qual es crea l'entitat pública empresarial Institut d'Estudis Baleàrics, indica en l'apartat 3 que per dur a terme les funcions i activitats esmentades l'entitat pot exercir totes les potestats administratives que siguin necessàries, fins i tot la de foment.

L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents de cultura, activitats artístiques i culturals, i el foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la seva difusió nacional i internacional.

L'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2018-2020, modificat mitjançant la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 7 de febrer de 2020, publicada en el BOIB núm. 28, de 5 de març de 2020, preveu les línies de subvenció IV.2.5 per donar suport a l'organització i la producció de fires i festivals en què es fomenti la projecció exterior de la música, les arts escèniques, les arts visuals, l'audiovisual o la literatura de les Illes Balears, com també les trobades i jornades professionals del món de la cultura que es duguin a terme al territori balear per als anys 2018, 2019 i 2020.

D'acord amb l'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a la promoció de la cultura i de les arts plàstiques tant entre les Illes Balears com a l'exterior.

4. Els ajuts que estableix aquesta Resolució estan sotmesos al Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs, destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de la COVID-19 aprovat per decisió de la Comissió de 2 d'abril de 2020 (State Aid SA. 56851 (2020/N)).

Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 20.1.j) dels Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencionsper contribuir a l'organització i la producció de fires i festivals en l'àmbit de la música, la literatura i el pensament, el còmic i la il·lustració, les arts escèniques, les arts visuals i les arts audiovisuals, digitals i interactives, així com decentres de creació, trobades i jornades professionals del món de la cultura, que fomentin la projecció exterior i es duguin a terme en el territori de les Illes Balears per a l'any 2020.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 490.000 € (quatre-cents noranta mil euros).

3. Autoritzar una despesa de 490.000 €, amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics.

4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l'Institut d'Estudis Baleàrics en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 7 d'agost de 2020

La presidenta de l'Institut d'Estudis Baleàrics Pilar Costa i Serra

 

ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte i finalitat

1.1. Aquesta convocatòriaté per objecte donar suport a l'organització i la producció de fires i festivals en l'àmbit de la música, la literatura i el pensament, el còmic i la il·lustració, les arts escèniques, les arts visualsi les arts audiovisuals, digitals i interactives, així com de centres de creació, trobades i jornades professionals del món de la cultura que fomentin la projecció exterior i es duguin a terme en el territori de les Illes Balears per a l'any 2020.

1.2. L'activitat objecte de la subvenció haurà de tenir com una de les seves finalitats, de manera comprovable, la projecció exterior de la cultura de les Illes Balears a través de la programació i/o exhibició d'obra d'artistes o creadors de les Illes Balears i la presència en el programa de l'esdeveniment de, com a mínim, dos d'aquests requisits:

— Participació (presencial o virtual) i activitat professional de programadors, distribuïdors, productors, gestors i mediadors culturals, comissaris, crítics, etc. de fora de les Illes Balears convidats per l'organització en un nombre mínim de 3.

— Participació de la fira, festival, mercat, etc. en algun programa d'intercanvi amb altres esdeveniments similars que garanteixin la presència de la producció cultural de les Illes Balears a l'exterior o bé col·laboració i suport d'un altre esdeveniment similar de caràcter internacional.

— Organització, dins el programa de l'esdeveniment, de jornades (presencials o  virtuals) orientades al públic professional amb l'objectiu de servir de font d'intercanvi de coneixements o de propostes culturals.

1.3. S'estableixen les 2 línies de subvenció:

A. Empreses i autònoms.

B. Associacions i entitats sense ànim de lucre.

Cada línia té les modalitats següents:

1) Arts escèniques

2) Arts visuals

3) Audiovisuals, arts digitals i interactives

4) Literatura, pensament, còmic i il·lustració

5) Música

6) Projectes multidisciplinaris

7) Centres de creació

1.4. Per optar a subvenció cal que els esdeveniments tenguin programats, com a mínim, un 30 % d'artistes i agents culturals de les Illes Balears. En el cas d'esdeveniments de l'àmbit audiovisual, han de tenir programada almenys alguna obra de les Illes Balears o bé garantir la presència de professionals balears del sector audiovisual dins el marc de les activitats professionals.

1.5. Els centres de creació promocionen i fomenten la creació i producció artística, així com la seva difusió i visibilització. Cal que tenguin un espai físic situat a les Illes Balears i que comptin amb un programa d'activitats i residències per fomentar la creació, així com programes d'intercanvi.

1.6. No són objecte d'aquesta convocatòria i, per tant, en queden exclosos:

1. Les fires, els festivals i les activitats de residència i formació d'un centre de creació que es duguin a terme per primera vegada durant el 2020, a excepció de les efemèrides.

2. Els cicles de concerts d'un mateix artista o grup musical i les temporades teatrals d'un sol artista.

3. Les galeries d'art.

 

2. Despeses subvencionables

Les despeses subvencionables són les següents:

2.1. PROGRAMACIÓ: Fins a un 100 % de despeses de programació de contractació d'artistes i creadors de les Illes Balears i fins a un 20 % de despeses de programació de contractació d'artistes i creadors de fora de les Illes Balears.

Són despeses subvencionables de programació de l'esdeveniment: els honoraris i caixets, els viatges i l'allotjament dels artistes amb actuació; transport; muntatge i desmuntatge; drets d'exhibició i reproducció; contractació de serveis.

2.1.1. Els viatges inclouen bitllets d'avió, vaixell, tren i/o autobús i lloguer de vehicles per al desplaçament dels artistes, representants d'artistes, tècnics, comissaris, autors, responsables d'editorials i distribuïdores, investigadors i altres agents culturals (productors, distribuïdors, roadmanagers, etc.). El desplaçament inclou el viatge d'anada al lloc on es fa l'activitat professional i el viatge de tornada d'aquest. Només s'accepten bitllets de classe turista.

En el cas d'un projecte d'actuacions en directe, tant de l'àmbit de les arts escèniques, les arts vives i la música, es pot subvencionar addicionalment el desplaçament, com a màxim, de dos professionals de perfil tècnic (tècnics d'il·luminació, tècnics de so, regidors, road managers), les tasques dels quals s'han de definir en el contracte laboral o de serveis establert entre les parts.

En el cas d'un projecte d'exposició, es poden subvencionar addicionalment els desplaçaments, com a màxim, d'un professional de perfil tècnic (comissari, representant, agent cultural), les tasques del qual s'han de definir en el contracte laboral o de serveis establert entre les parts.

2.1.2. Les despeses d'allotjament s'estipulen en un màxim de 150 € per persona i nit. L'allotjament es comptabilitza en funció del dia o dies en què el professional o professionals tenen previst dur a terme l'activitat professional objecte del desplaçament. El nombre de nits i de persones allotjades ha de figurar de manera clara en les factures justificatives.

2.1.3. Transport de càrrega: S'hi inclouen les despeses de transportar escenografies, vestuari, obra pictòrica, escultòrica o fotogràfica, instruments i material tècnic per al muntatge. Queden expressament excloses les despeses d'embalatge d'obra.

2.2. PRODUCCIÓ I COMUNICACIÓ: Fins a un  80 % de les despeses de producció, comunicació i màrqueting, següents: honoraris de personal, contractació de serveis i proveïdors (vídeos, fotos, enregistraments, material promocional, catàlegs, etc.)

2.3. JORNADES PROFESSIONALS: Fins a un 100 % de despeses d'organització de les jornades professionals: honoraris dels ponents; viatges i allotjament dels ponents que hi participin (amb un màxim de 150 € per persona i nit); lloguer d'espais i material per realitzar les jornades; comunicació i difusió de les jornades; contractació de serveis per a les jornades.

2.4.  ADAPTACIÓ COVID-19: Fins a un 100 % de despeses d'adaptació a la realitat COVID-19: adaptació a plataformes i suports digitals; contractació de personal professional (tècnics de càmeres per a streaming, especialistes en seguretat sanitària, etc.); formació específica per a adaptació COVID-19.

Les despeses que queden excloses de la subvenció són les següents:

— El quilometratge en els desplaçaments per carretera.

— Les despeses de peatges.

Les despeses de persones que no tenguin contracte de serveis o laboral amb el sol·licitant.

— Els honoraris del beneficiari de la subvenció.

— Els tiquets de combustible i aparcament.

— Els desplaçaments amb avió en primera classe.

— Les despeses de manutenció i dietes.

— Amb caràcter general, els sopars i dinars o les despeses de representació.

— Les despeses d'activitats en esdeveniments de caràcter benèfic o fora de circuits professionals.

— Les despeses d'activitats en l'àmbit de la cultura popular i tradicional.

— La compra de béns d'equip i programes informàtics.

— La compra de vehicles de transport i l'adquisició i instal·lació de maquinària sobre aquests.

— La compra d'eines.

— Els imposts, les taxes i els tributs.

— Les adquisicions mitjançant arrendament financer.

— La dotació econòmica dels premis.

—Despeses estructurals (compra de programari i maquinari informàtic, compra d'instruments, lloguer de locals d'ús habitual,excepte en el cas de centres de creació, lloguer de serveis informàtics no específics de l'activitat, quotes d'alta d'autònoms, etc.).

3. Prohibició de subcontractació amb persones vinculades amb el beneficiari

No s'admeten despeses que tenguin com a origen la subcontractació amb persones vinculades amb el beneficiari, llevat que la subcontractació s'hagi fet d'acord amb les condicions normals de mercat i s'hagi obtingut l'autorització prèvia de l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB), d'acord amb el que preveu l'article 38.7.d) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. A l'efecte esmentat, per determinar les persones vinculades s'ha d'aplicar, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

4. Comprovació del valor de mercat

En cap cas, l'import de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'IEB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

5. Import i imputació pressupostària

5.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 490.000 € (quatre-cents noranta mil euros), amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics del 2020, dels quals 300.000 € (tres-cents mil euros) es destinen a la línia A d'empreses i autònoms, i 190.000 € (cent noranta mil euros) a la línia B d'associacions i entitats sense ànim de lucre.

5.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que estableix el punt anterior.

5.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de forma expressa.

6. Beneficiaris i requisits

6.1. Són beneficiaris de les subvencions:

a. Per a la línia A d'empreses i autònoms.

Són beneficiàries de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música i les arts audiovisuals, digitals i interactives que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

Els beneficiaris han d'estar donats d'alta en el cens tributari i/o l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural o bé han de tenir com a objecte social el desenvolupament d'activitats de caràcter professional en el sector cultural.

b. Per a la línia B d'associacions i entitats sense ànim de lucre.

Són beneficiàries de les subvencions les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música i les arts audiovisuals, digitals i interactives que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

També poden sol·licitar subvencions en qualitat de beneficiàries les entitats de l'administració local de les Illes Balears i els organismes públics que en depenen quan, entre els seus objectius i finalitats, hi hagi la promoció de la cultura professional, en general, o de determinats aspectes culturals, en particular.

6.2. Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquesta obligació, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.

b) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes. El sol·licitant ha de presentar el certificat d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat.

c) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 8, 9 i 10 d'aquesta convocatòria.

d) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

6.3. No poden ser beneficiàries d'ajudes les persones físiques o jurídiques que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals, haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declaradas en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs; que hagin estat sancionades o condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i d'homes; ni tampoc les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.

6.4. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria podran concedir-se a empreses i autònoms que no estiguin en crisi i/o a empreses i autònoms que no estaven en crisi (d'acord amb el que es disposa en l'article 2, punt 18, del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories) a 31 de desembre de 2019, però que sí que ho estaven o van començar a estar-ho amb posterioritat a aquesta data a conseqüència del brot de COVID-19.

7. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Termini i presentació de sol·licituds

8.1. El termini per presentar les sol·licituds, dirigides a l'IEB, comença l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB i romandrà obert durant 20 dies hàbils.

8.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar obligatòriament amb els models establerts en l'apartat 10, que es publicaran a la seu electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org.

8.3. No s'ha d'admetre cap sol·licitud presentada amb posterioritat al termini indicat ni cap modificació de la documentació referida al projecte subvencionable susceptible de valoració.

8.4. Si la quantia consignada en aquesta convocatòria s'exhaureix abans de l'expiració del termini per presentar sol·licituds, es pot suspendre la concessió de les ajudes mitjançant la publicació d'una resolució de la presidenta de l'IEB en el BOIB.

8.5. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha de dur a terme la petició de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

8.6.  En el cas de persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol (empreses, cooperatives, societats civils, associacions i fundacions), tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació)  s'han de presentar de manera obligatòria a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do.

En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms i comunitats de béns), també és recomanable presentar tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do. Això no obstant, les persones físiques també poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) al Registre de l'IEB, o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds lliurades en paper per registre s'han de presentar en fulls separats (no enquadernats i sense cap tipus d'unió),tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares. Si la rellevància del document ho exigeix o hi ha dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del Registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o informació original.

En qualsevol moment, en el supòsit de concessió de la subvenció, es pot requerir la documentació original per acarar-la.

8.7. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds degudament emplenades d'acord amb els models que faciliti l'Institut d'Estudis Baleàrics, disponibles a la seu electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org,en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015. S'aconsella emplenar els annexos de la convocatòria amb un processador de textos.

8.8. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni les deficiències dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015.

9. Termini d'execució de les actuacions i pagament de les despeses

El pagament de les despeses objecte de la subvenció s'han d'efectuar entre el 13 de març de 2020 i el 15 de desembre de 2020.

10. Documentació

10.1. El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.

a.2) Persona jurídica:

— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

— El document constitutiu de la persona jurídica.

— Els estatuts socials inscrits degudament en el registre.

— Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, el qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.

b) Una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en què el sol·licitant manifesti els punts següents:

— Que compleix les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, com també les que estableix aquesta convocatòria.

— Que aporta la documentació adjunta a la sol·licitud, vertadera i correcta.

— Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajuda, de conformitat amb la normativa aplicable.

— Que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

— Que compleix la legalitat vigent i aplica criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.

— Que no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

— Que, si escau, ha sol·licitat ajudes i subvencions a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que se li han concedit les ajudes i subvencions esmentades.

c) Una memòria descriptiva i detallada del projecte, que ha d'incloure els següents apartats:

c.1) En el cas de fires, festivals i jornades (per als detalls de valoració, vegeu el punt 23):

1. Acreditació dels requisits exigits al punt 1.2 de la convocatòria.

2. Objectius generals del projecte

3. Programació general (adreçada al públic):

— Programació completa de l'esdeveniment.

— La relació d'activitats i les dates en què es duen a terme

4. Jornades professionals:

— Programació de jornades professionals.

— Llista dels professionals acreditats assistents (programadors, distribuïdors, productors, gestors i mediadors culturals, comissaris, crítics, etc), en què es distingeixi de manera clara els que són de fora de les Illes Balears i la seva procedència. En cas de no disposar de la llista de l'edició actual, cal adjuntar la de l'edició immediatament anterior.

5. Potencial de projecció exterior, que ha d'incloure el pla de difusió i promoció exterior.

6. Digitalització.

7. Antiguitat: Cal especificar el número de l'edició actual i fer una breu memòria descriptiva de les edicions anteriors.

8. Xarxes de col·laboració: Cal especificar si l'esdeveniment pertany a alguna associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o bé s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars.

9. Igualtat de gènere: mínim 40 % de dones. Cal especificar i acreditar si es compleix o no aquest percentatge i en quins àmbits del festival.

10. Retorn social: cal especificar i acreditar en quina mesura s'inclouen accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada.

11. Estructura organitzativa: cal especificar si es disposa d'estructura empresarial i si es fomenta la contractació de personal. Si escau, es pot aportar l'historial de l'experiència prèvia de l'entitat organitzadora en esdeveniments similars.

12. Formentera: accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.

c.2) En el cas de centres de creació (per als detalls de valoració, vegeu el punt 23):

1. Acreditació dels requisits exigits al punt 1.2. i punt 1.5.de la convocatòria.

2. Objectius generals del centre de creació.

3. Programació.

4. Potencial de projecció exterior.

5. Digitalització.

6. Antiguitat.

7. Xarxes de col·laboració.

8. Igualtat de gènere.

9. Retorn social.

10. Formentera.

d) El pressupost detallat del projecte, seguint el model descarregable a www.iebalearics.org, amb ingressos i despeses i amb el pertinent IVA desglossat. Cal que el pressupost reculli tots els conceptes per als quals es demana ajuda, en què s'han de desglossar les despeses subvencionables. Cal incloure-hi, desglossats, els capítols següents (vegeu descripció de les despeses subvencionables al punt 2 de la convocatòria):

— Despeses de la programació de les Illes Balears.

— Despeses de la programació de fora de les Illes Balears.

— Despeses de producció i comunicació.

Despeses de les jornades professionals.

— Despeses derivades de l'adaptació de l'activitat a la pandèmia de COVID-19.

e) Pla de patrocinis i de finançament de l'esdeveniment.

f) L'acreditació que la persona o l'entitat beneficiària de l'ajuda és titular del compte bancari facilitat.

g) Per a subvencions de més de 3.000 €, cal presentar els certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb:

— L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

— La Tresoreria General de la Seguretat Social

— L'Agència Estatal d'Administració Tributària

Els dos primers certificats esmentats només s'han de presentar en el cas que no s'hagi autoritzat l'IEB a fer la consulta telemàtica (vegeu l'autorització corresponent dins de l'annex 2, que correspon a la sol·licitud).

Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

10.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.

10.3. L'incompliment dels requisits en la documentació aportada establerts en aquesta convocatòria comporta que no s'admetrà la sol·licitud.

11. Criteris per seleccionar els beneficiaris i l'import de la subvenció

11.1 Els projectes presentats es qualificaran en funció de les puntuacions que figuren als quadres de valoració annexos, concretats de manera específica per a cada disciplina. Els punts generals que s'hi inclouen són:

a) Programació general (de 0 a 20 punts)

b) Programa professional (de 0 a 20 punts)

c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts)

d) Digitalització (0 a 10 punts).

e) Antiguitat (de 0 a 15 a punts)

f) Xarxes de col·laboració (de 0 a 10 punts).

g) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts).

h) Retorn social (5 punts).

i) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts).

j) Formentera (5 punts addicionals).

Puntuació total: 100 punts.

Per a la puntuació detallada de cada disciplina, vegeu la taula amb les puntuacions de cada modalitat (al punt 23 d'aquesta convocatòria).

11.2. La puntuació mínima per obtenir subvenció és de 40 punts.

11.3. Una qualificació d'1 punt correspon al 0,8 % de l'import subvencionable, que s'incrementa gradualment fins al 80 %, que correspon als 100 punts.

11.4. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients de resolució.

11.5. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat (excepció feta de les que provenen de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat), tot i que l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada.

11.6. És compatible amb les subvencions per donar suport a les despeses realitzades en relació amb activitats ajornades o suspeses emmarcades dins l'organització i la producció de fires, festivals i jornades (vegeu BOIB núm. 117, de 2 de juliol de 2020), però cal tenir present els màxims acumulats entre ambdues estipulats en l'apartat 18.2.

11.7. En cap dels casos no s'abonarà un import superior al justificat mitjançant factures.

11.8. Les sol·licituds d'ajudes es poden resoldre individualment encara que no hagi acabat el termini de presentació, d'acord amb el que disposen els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no és el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.

11.9. En cas que dins l'expedient no hi consti la documentació que es requereix o hi hagi anomalies en la documentació presentada que impedeixin avaluar correctament l'expedient, s'ha de fer un requeriment a l'interessat; la data de presentació de l'esmena estableix l'ordre de prelació per a l'atorgament de la subvenció.

12. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon al director de l'IEB la tramitació de les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, la seva ordenació i instrucció. D'acord amb els Estatuts de l'IEB, l'òrgan competent per resoldre és la presidenta de l'IEB.

13. Composició de la comissió avaluadora

La Comissió Avaluadora d'aquestes subvencions està integrada per catorze membres:

— President: el director de l'IEB o la persona que ell designi.

— Vocals: cinc tècnics de l'IEB i set professionals de prestigi (un per a cada disciplina) nomenats per l'IEB.

— Secretari: un tècnic de l'IEB.

14. Instrucció del procediment

14.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director de l'IEB, que també té la competència de la resolució del procediment.

14.2. La instrucció del procediment es durà a terme d'acord amb l'article 24 de la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

14.3. El director de l'IEB ha de formular una proposta de resolució provisional amb la inclusió de tantes sol·licituds com sigui possible en la data de la proposta. Aquesta proposta s'ha de publicar al web de l'IEB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en un termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució al web de l'IEB, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.

Com a avís, i sense efectes de notificació, l'IEB ha d'informar per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució provisional al web de l'IEB, indicant la data de publicació i l'enllaç.

14.4. La presidenta de l'IEB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció, import de l'activitat que se subvenciona i recursos administratius pertinents. La resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

14.5. Les resolucions de la presidenta de l'IEB que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada exhaureixen la via administrativa i, contra aquestes, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.

14.6. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

14.7. Una vegada publicades les propostes de resolució, els beneficiaris han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació (annex 4) o la renúncia de la proposta de resolució.

14.8. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el web, no es fa constar el contrari.

14.9. En cas de renúncia, s'ha de comunicar mitjançant el model normalitzat (annex 5).

15. Reformulació i factors de correcció del projecte

15.1. Per assegurar l'eficàcia dels fons atorgats a les ajudes, la Comissió Avaluadora pot plantejar que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que sigui aquesta part la que es valori i la que s'hagi de justificar després, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció. D'altra banda, la Comissió Avaluadora pot aplicar algun factor de correcció consistent a reduir o excloure determinades despeses relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia, que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.

15.2. Si l'import que resulta de l'informe de la Comissió Avaluadora que ha de servir de base a la proposta de resolució és inferior a l'import sol·licitat, l'òrgan instructor ha de donar audiència prèvia a l'entitat sol·licitant i pot instar-la a modificar la sol·licitud a fi d'ajustar-la a l'import de la subvenció susceptible de ser atorgada.

L'entitat ha de comunicar per escrit a l'òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s'han d'especificar, o presenta una proposta de reformulació que s'ajusti a l'import de la subvenció susceptible de ser atorgada. La reformulació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds. La modificació de la sol·licitud s'ha de trametre a l'òrgan instructor perquè dicti la proposta de resolució corresponent.

16. Import de les ajudes

16.1. L'import màxim d'aquesta convocatòria que es pot atorgar a cada sol·licitant és el següent:

a. Per a la línia A) d'empreses i autònoms: és de 75.000 € (setanta-cinc mil euros), per beneficiari iprojecte.

b. Per a la línia B) d'associacions i entitats: és de 40.000 € (quaranta mil euros), per beneficiari i projecte.

16.2. Per a màxims acumulats amb altres ajudes, vegeu el punt 19.3.

16.3. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients seguint el mateix criteri que s'estableix en el punt 11.1.

16.4. En cap dels casos no s'ha d'abonar un import superior al que s'ha justificat mitjançant factures.

17. Pagament

17.1. L'abonament de les ajudes s'ha de fer efectiu, amb caràcter general, en un únic pagament, que s'ha d'efectuar una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria. Si el beneficiari té intenció de sol·licitar una bestreta, juntament amb el formulari d'acceptació (annex 4), ha d'adjuntar una garantia bancària.

17.2. Si en el moment de presentar la sol·licitud ja s'ha fet tota l'activitat, es pot adjuntar la documentació referida a la liquidació i justificació, tot i que només tindrà efecte si es concedeix la subvenció.

18. Justificació

18.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba en el termini de 20 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió, si l'esdeveniment ja ha finalitzat.

Si, transcorregut aquest termini, no s'ha presentat la justificació, l'òrgan administratiu competent ha de requerir el beneficiari que en un termini improrrogable de quinze dies hàbils la presenti, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reglament general de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que, de conformitat amb la Llei general de subvencions, corresponguin.

Si, una vegada transcorregut aquest termini addicional, no s'ha presentat la documentació requerida, s'ha d'acordar, si escau, el reintegrament de l'ajuda, amb el requeriment previ establert en l'apartat 3 de l'article 70 del Reglament esmentat.

18.2. No tenen consideració de justificants de la despesa subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets abans del dia 13 de març de 2020 ni després del 15 de desembre de 2020.

18.3. La justificació de l'activitat subvencionada s'ha de dur a terme amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 6), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de l'ajuda, amb la indicació de les despeses objecte de l'ajuda. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per a la correcta interpretació i comprensió de la justificació de despeses presentada i la seva imputació al projecte.

b) Una memòria econòmica justificativa (annex 6) del cost de les activitats o despeses objecte de la subvenció, que ha de contenir:

— Una relació classificada de les despeses de la sol·licitud, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial.

Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses abans esmentada.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.

c) Les factures o els documents amb valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats a la relació a què fa referència la lletra b) anterior, que justifiquin les despeses i especifiquin clarament el concepte corresponent a l'objecte de l'ajuda.

d) Un document acreditatiu que justifiqui el pagament de les factures.

S'ha d'acreditar d'alguna de les maneres següents:

— Una còpia del comprovant bancari justificatiu del pagament, en el qual figurin la data de la transferència, l'import transferit, la identificació del concepte de transferència amb l'objectiu que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

 — Una còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyada del corresponent extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en el qual aparegui el càrrec d'aquest xec o pagaré.

— No obstant això, per a les factures inferiors a 500 € (IVA exclòs) és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor.

e) Si escau, cinc (5) exemplars dels materials gràfics editats amb motiu de l'activitat subvencionada.

18.4. Els beneficiaris han de presentar aquest compte justificatiu en el termini de 20 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió al BOIB, si l'esdeveniment ja ha finalitzat. Si l'activitat encara no està realitzada en aquest període, la data màxima per a presentar el compte justificatiu és el 15 de desembre de 2020.

18.5. En el cas que el compte justificatiu no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins elsdeu dies hàbils següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena per via telemàtica.

18.6. En el cas que no es justifiqui totalment l'activitat objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

18.7. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, poden donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

18.8. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de l'ajuda, així com els altres incompliments prevists en la normativa d'aplicació, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan instructor serà l'encarregat de dirimir-la.

19.  Concurrència d'ajudes o subvencions

19.1. L'import de les ajudes que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat objecte de l'ajuda.

19.2 Les mesures d'ajuda temporal previstes poden acumular-se amb les ajudes que entrin en l'àmbit  d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió relatiu a les ajudes de minimis (DO L 352 de 24.12.2013).

19.3 Quan l'ajuda concedida conformement a aquest règim s'acumuli amb una altra ajuda compatible relativa a les mateixes despeses subvencionables, donada per la mateixa o una altra autoritat competent, conforme a aquest mateix règim o conforme a la Comunicació de la Comissió Marc Temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19, es respectaran els imports d'ajuda màxima establerts en l'esmentada Comunicació de la Comissió.

19.4. Donat que aquesta convocatòria és compatible amb la convocatòria de Despeses realitzades en relació amb activitats ajornades o suspeses emmarcades dins l'organització i la producció de fires, festivals i jornades, l'acumulació entre ambdues ajudes no pot superar els límits següents:

  • El sumatori atorgat de subvenció entre la línia extraordinària de Despeses cancel·lades i ajornades i aquesta línia ordinària de Fires i festivals, per als beneficiaris de la línia A) d'empreses i autònoms, no pot superar el límit màxim de 90.000 € per beneficiari i projecte.
  • El sumatori atorgat de subvenció entre la línia extraordinària de Despeses cancel·lades i ajornades i aquesta línia ordinària de Fires i festivals, per als beneficiaris de la línia línia B) d'associacions i entitats sense ànim de lucre, no pot superar el límit de 50.000 € per beneficiari i projecte.

19.5. Els beneficiaris no poden obtenir ajudes pels mateixos conceptes que es derivin d'altres convocatòries d'ajudes de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, l'IEB mateix, l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears o l'Institut Ramon Llull.

20. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. Els beneficiaris han de complir, a més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució, mitjançant el model normalitzat en el cas de renúncia (annex 5), en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils des de la publicació de la proposta no es fa constar el contrari.

b) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si s'escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb les ajudes concedides.

d) Comunicar a l'IEB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de l'ajuda concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons.

e) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

h)Fer constar el suport de l'IEB en els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l'activitat mitjançant el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, disponible al lloc web http://www.iebalearics.org, a la pàgina d'identitat corporativa. Juntament amb el logotip, cal afegir la frase «Amb el suport de» sempre que aparegui el logotip esmentat.

En el cas que no es faci constar, la penalització pot anar de la reducció del 50 % de la subvenció concedida a la revocació total de la subvenció. L'òrgan instructor serà l'encarregat de dirimir la penalització.

En el cas que el beneficiari faci difusió de l'activitat subvencionada a les xarxes socials, cal que esmenti el suport de l'IEB.

i)Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

j) Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió ha de ser declarada i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, poden donar lloc a la modificació de l'ajuda atorgada.

21. Interpretació i execució

La presidenta de l'IEB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

22. Efectes

Aquesta Resolució entra en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

23. Criteris de valoració

CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020

Disciplina: Arts escèniques

a) Programació general (de 0 a 20 punts)

La programació inclou estrenes d'espectacles produïts a les Illes Balears.

5 punts

La programació abraça diferents disciplines dins les arts escèniques.

5 punts

La programació inclou espectacles de més d'una illa.

5 punts

La programació combina nous talents i companyies consolidades.

5 punts

b) Programa professional (de 0 a 20 punts)

L'esdeveniment ha convidat professionals de diferents territoris estatals.

5 punts

L'esdeveniment ha convidat professionals internacionals.

5 punts

Inclou activitats que fomentin l'intercanvi i la col·laboració d'agents locals i de fora del territori.

5 punts

Fomenta el coneixement dels artistes locals fora de l'illa de residència.

5 punts

c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts)

L'esdeveniment fomenta la creació de xarxes de relació i intercanvi.

2,5 punts

L'esdeveniment  té presència en altres mercats similars.

2,5 punts

L'esdeveniment compta amb la col·laboració de les associacions professionals del sector.

2,5 punts

L'esdeveniment compta amb la col·laboració de socis estratègics de fora del territori.

2,5 punts

d) Digitalització (0 a 10 punts)

 

L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a les jornades professionals.

5 punts

L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a la programació general.

5 punts

e) Antiguitat (de 0 a 15 punts)

L'esdeveniment té entre 3 i 5 edicions.

5 punts

L'esdeveniment té entre 6 i 10 edicions.

10 punts

L'esdeveniment té 11 edicions o més.

15 punts

f) Xarxes de col·laboració (de 0 a 10 punts)

L'esdeveniment pertany a una associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars.

5 punts

L'esdeveniment pertany a dues o més associacions d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o s'integra dins dues o més xarxes d'esdeveniments similars.

10 punts

g) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts)

Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40 % de dones.

2,5 punts

Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere.

2,5 punts

h) Retorn social

Projectes que incloguin accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada.

5 punts

i) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts)

L'esdeveniment té estructura empresarial i fomenta la contractació de personal.

2,5 punts

Experiència prèvia de l'entitat organitzadora en esdeveniments similars.

2,5 punts

j) Formentera (5 punts addicionals)

Accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.

5 punts

Puntuació total (màxim 100 punts)

 

​​​​​​​

CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020

Disciplina: Arts visuals

a) Programació general (de 0 a 20 punts)

Inclou activitats que promouen la visibilitat i el coneixement de la creació artística de més d'una illa de l'arxipèlag balear.

5 punts

Inclou projectes artístics de les Illes Balears, juntament amb programació internacional.

5 punts

Fomenta les activitats de reflexió sobre la gestió i la pràctica professional de la creació artística.

5 punts

Fomenta la innovació, l'experimentació i els nous formats d'exposició i visibilització de la creació artística.

5 punts

b) Programa professional (de 0 a 20 punts)

Inclou activitats amb professionals de diferents territoris estatals.

5 punts

Inclou activitats amb professionals internacionals.

5 punts

Inclou activitats que fomentin l'intercanvi i la col·laboració d'agents locals i de fora del territori.

5 punts

Fomenta la projecció exterior dels artistes visuals de les Illes Balears.

5 punts

c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts)

L'esdeveniment es realitza en col·laboració o coproducció amb agents culturals nacionals i/o internacionals.

2,5 punts

L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions a altres territoris estatals i/o dins l'àmbit internacional.

2,5 punts

L'esdeveniment compta amb un pla de comunicació d'abast nacional i/o internacional.

2,5 punts

L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions programades a altres illes de les Balears.

2,5 punts

d) Digitalització (de 0 a 10 punts)

L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a les jornades professionals.

5 punts

L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a la programació general.

5 punts

e) Antiguitat (de 0 a 15 punts)

L'esdeveniment té entre 3 i 5 edicions.

5 punts

L'esdeveniment té entre 6 i 10 edicions.

10 punts

L'esdeveniment té 11 edicions o més.

15 punts

f) Xarxes de col·laboració (10 punts)

L'esdeveniment pertany a una associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars.

10 punts

g) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts)

Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40% de dones.

2,5 punts

Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere.

2,5 punts

h) Retorn social

Projectes que incloguin accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada.

5 punts

i) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts)

L'esdeveniment té estructura empresarial i fomenta la contractació de personal.

2,5 punts

Experiència prèvia de l'entitat organitzadora en esdeveniments similars.

2,5 punts

j) Formentera (5 punts addicionals)

Accions amb el seu origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.

5 punts

Puntuació total (màxim 100 punts)

 

​​​​​​​

CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020

Disciplina: Audiovisuals, arts digitals i interactives

a) Programació general (de 0 a 20 punts)

L'esdeveniment està especialitzat o té una secció especialitzada en obres de difícil accés als mercats, obres d'autoria o nova autoria.

5 punts

Creació d'audiències. Es valoren els indicadors d'espectadors i assistents, tant  de caràcter general com professional i les activitats paral·leles per l'assistència de nous públics.

5 punts

La programació inclou estrenes de pel·lícules produïdes a les Illes Balears, juntament amb programació internacional.

5 punts

La programació combina nous talents amb obres ja consolidades.

5 punts

b) Programa professional (de 0 a 20 punts)

Les jornades professionals compten amb la presència de cineastes i professionals especialitzats del sector audiovisual en coherència amb la línia editorial de l'esdeveniment.

5 punts

Inclou activitats amb professionals de diferents territoris estatals.

5 punts

Inclou activitats amb professionals internacionals.

5 punts

Inclou activitats que fomentin l'intercanvi i la col·laboració d'agents locals i de fora del territori,així com la projecció exterior dels cineastes de les Illes Balears.

5 punts

c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts)

L'esdeveniment compta amb un pla de comunicació d'abast nacional i/o internacional.

2,5 punts

L'esdeveniment es realitza en col·laboració i/o coproducció amb agents del sector audiovisual nacionals i/internacionals.

2,5 punts

L'esdeveniment té activitats relacionades amb la indústria audiovisual nacional i/o internacional.

2,5 punts

L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions programades a altres illes de les Balears.

2,5 punts

d) Digitalització (de 0 a 10 punts)

 

L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a les jornades professionals.

5 punts

L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a la programació general.

5 punts

e) Antiguitat (de 0 a 15 punts)

L'esdeveniment té entre 3 i 5 edicions.

5 punts

L'esdeveniment té entre 6 i 10 edicions.

10 punts

L'esdeveniment té 11 edicions o més.

15 punts

f) Xarxes de col·laboració (de 0 a 10 punts)

El festival té el reconeixement d'entitats o xarxes internacionals de qualificació de festivals.

5 punts

El festival figura a la llista que elabora l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d'Espanya i/o està esmentat per part dels Consells Insulars, ICEC, ICAA i la llista de festivals acreditats per la FIAPF.

5 punts

g) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts)

Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40 % de dones.

2,5 punts

Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere.

2,5 punts

h) Retorn social

Projectes que incloguin accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada.

5 punts

i) Estructura organitzativa (0 a 5 punts)

 

L'esdeveniment té estructura empresarial i fomenta la contractació de personal.

2,5 punts

Experiència prèvia de l'entitat organitzadora en esdeveniments similars.

2,5 punts

j) Formentera (5 punts addicionals)

 

Accions amb el seu origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.

5 punts

Puntuació total (màxim 100 punts)

 

CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020

Disciplina: Literatura, pensament, còmic i il·lustració

a) Programació general (de 0 a 20 punts)

La programació té un caràcter multidisciplinari on la literatura, la il·lustració, el còmic i el pensament s'expressa a través de la música, el teatre, els recitals, les exposicions, etc.

5 punts

La programació acull autors de més d'una illa.

5 punts

La programació combina nous talents i autors consolidats.

5 punts

La programació fomenta la innovació, l'experimentació i els nous formats.

5 punts

b) Programa professional (de 0 a 20 punts)

Inclou activitats amb professionals de diferents territoris estatals.

5 punts

Inclou activitats amb professionals internacionals.

5 punts

Inclou activitats que fomentin l'intercanvi i la col·laboració d'agents locals i de fora del territori.

5 punts

Fomenta la projecció exterior dels autors de les Illes Balears.

5 punts

c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts)

L'esdeveniment compta amb un pla de comunicació d'abast nacional i/o internacional.

2,5 punts

L'esdeveniment es realitza en col·laboració i/o coproducció amb agents del sector nacionals i/internacionals.

2,5 punts

L'esdeveniment té activitats relacionades amb la indústria del llibre nacional i/o internacional.

2,5 punts

L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions programades a altres illes de les Balears.

2,5 punts

d) Digitalització (de 0 a 10 punts)

 

L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a les jornades professionals.

5 punts

L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a la programació general.

5 punts

e) Antiguitat (de 0 a 15 punts)

L'esdeveniment té entre 3 i 5 edicions.

5 punts

L'esdeveniment té entre 6 i 10 edicions.

10 punts

L'esdeveniment té 11 edicions o més.

15 punts

f) Xarxes de col·laboració

L'esdeveniment pertany a alguna associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars.

10 punts

g) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts)

Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40 % de dones.

2,5 punts

Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere.

2,5 punts

h) Retorn social

Projectes que inclouen accions destinades a la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada.

5 punts

i) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts)

L'esdeveniment té estructura empresarial i fomenta la contractació de personal.

2,5 punts

Experiència prèvia de l'entitat organitzadora en esdeveniments similars.

2,5 punts

j) Formentera (5 punts addicionals)

Accions amb el seu origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.

5 punts

Puntuació total (màxim 100 punts)

 

CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020

Disciplina: Música

a) Programació general (de 0 a 20 punts)

La programació oficial combina artistes de més d'una illa.

5 punts

La programació oficial comprèn un mínim d'un 40 % de contractació d'artistes locals (Illes Balears).

5 punts

La programació oficial conté almenys un 20 % de contractació d'artistes emergents.

5 punts

La programació oficial inclou programació internacional.

5 punts

b) Programa professional (de 0 a 20 punts)

L'esdeveniment compta amb convidats de més de 3 territoris estatals.

5 punts

L'esdeveniment compta amb convidats internacionals.

5 punts

L'esdeveniment conté activitats professionals actives que provoquen la interacció entre agents locals i de fora del territori en com a mínim un 50 % de la duració de l'activitat.

5 punts

L'esdeveniment fomenta el coneixement dels artistes locals fora del territori.

5 punts

c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts)

L'esdeveniment fomenta la creació de xarxes de relació i intercanvi.

3 punts

L'esdeveniment compta amb socis estratègics de fora del territori.

3 punts

L'esdeveniment s'anuncia fora del territori en premsa especialitzada.

2 punts

L'esdeveniment té presència en altres mercats similars.

2 punts

d) Digitalització (de 0 a 10 punts)

L'esdeveniment emet la programació artística per streaming o fa servir xarxes de distribució digital.

5 punts

L'esdeveniment organitza activitats professionals fent servir la tecnologia.

5 punts

e) Antiguitat (de 0 a 15 punts)

L'esdeveniment té entre 3 i 5 edicions.

5 punts

L'esdeveniment té entre 6 i 10 edicions.

10 punts

L'esdeveniment té 11 edicions o més.

15 punts

f)  Xarxa de col·laboracions

L'esdeveniment pertany a alguna associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars.

10 punts

g) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts)

Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40 % de dones.

2,5 punts

Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere.

2,5 punts

h) Retorn social

Projectes que incloguin accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada.

5 punts

i) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts)

L'esdeveniment té estructura empresarial i fomenta la contractació de personal.

2,5 punts

Experiència prèvia de l'entitat organitzadora en esdeveniments similars.

2,5 punts

j) Formentera (5 punts addicionals)

Accions amb el seu origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.

Puntuació total (màxim 100 punts)

 

CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020

Disciplina: Projectes multidisciplinaris

a) Programació general (de 0 a 20 punts)

Inclou activitats que promouen la visibilitat i el coneixement de la creació artística de més d'una illa de l'arxipèlag balear.

5 punts

Inclou programació internacional.

5 punts

Fomenta les activitats de reflexió sobre la gestió i la pràctica professional de la creació artística.

5 punts

Fomenta la innovació, l'experimentació i els nous formats i visibilització de la creació artística, així com les interseccions professionals amb altres disciplines i/o sectors culturals, socials, científics, tecnològics, etc.

5 punts

b) Programa professional (de 0 a 20 punts)

Inclou activitats amb professionals de diferents territoris estatals.

5 punts

Inclou activitats amb professionals internacionals.

5 punts

Inclou activitats que fomentin l'intercanvi i la col·laboració d'agents locals i de fora del territori.

5 punts

Fomenta la projecció exterior dels artistes/creadors i el agents culturals de les Illes Balears.

5 punts

c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 20 punts)

L'esdeveniment compta amb un pla de comunicació d'abast nacional i/o internacional.

5 punts

L'esdeveniment es realitza en coproducció amb agents culturals nacionals i/o internacionals o compta amb col·laboradors i/o socis estratègics de fora del territori.

5 punts

L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions a altres illes de les Balears.

5 punts

L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions a altres territoris estatals i/o dins l'àmbit internacional.

5 punts

d) Digitalització (de 0 a 10 punts)

 

L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a les jornades professionals.

5 punts

L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a la programació general.

5 punts

e) Antiguitat (de 0 a 15 punts)

L'esdeveniment té entre 3 i 5 edicions.

5 punts

L'esdeveniment té entre 6 i 10 edicions.

10 punts

L'esdeveniment té 11 edicions o més.

15 punts

f) Xarxes de col·laboració

L'esdeveniment pertany a una associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars.

10 punts

g) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts)

Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40 % de dones.

2,5 punts

Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere.

2,5 punts

h) Retorn social

Projectes que incloguin accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada.

5 punts

i) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts)

L'esdeveniment té estructura empresarial i fomenta la contractació de personal.

2,5 punts

Experiència prèvia de l'entitat organitzadora en esdeveniments similars.

2,5 punts

j) Formentera (5 punts addicionals)

Accions amb el seu origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.

5 punts

Puntuació total (màxim 100 punts)

 

CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020

Disciplina: Centres de creació

a) Programació (de 0 a 25 punts)

Les activitats del centre són íntegrament de caràcter professional.

5 punts

Fomenta la innovació, l'experimentació i els nous formats de difusió i visibilització de la creació artística.

5 punts

El centre combina la feina de professionals locals i professionals de fora del territori.

5 punt

El centre/programa ofereix activitats formatives en l'àmbit de la projecció exterior.

5 punts

El centre/programa compta amb la col·laboració de professionals internacionals.

5 punts

b) Potencial de projecció exterior (de 0 a 25 punts)

El centre fomenta la creació de xarxes de relació i intercanvi.

5 punts

El centre té presència en altres estructures similars.

5 punts

El centre fomenta el coneixement dels artistes locals fora de l'illa de residència.

5 punts

El centre compta amb la col·laboració de les associacions professionals del sector.

5 punts

El centre compta amb la col·laboració de socis estratègics de fora del territori.

5 punts

c) Digitalització (de 0 a 10 punts)

L'esdeveniment incorpora l'entorn digital per a la difusió i visibilització de la creació artística balear.

5 punts

L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a la programació.

5 punts

d) Antiguitat (de 0 a 15 punts)

L'esdeveniment té entre 3 i 5 anys de trajectòria.

5 punts

L'esdeveniment té entre 6 i 10 anys de trajectòria.

10 punts

L'esdeveniment té 11 anys o més de trajectòria.

15 punts

e) Xarxes de col·laboració (de 0 a 10 punts)

El centre pertany a una associació d'estructures anàlogues o s'integra dins una xarxa de centres similars d'abast nacional o europeu.

5 punts

El centre pertany a una associació d'estructures anàlogues o s'integra dins una xarxa de centres similars de fora de la Unió Europea.

10 punts

f) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts)

L'equip gestor del centre està format per més d'un 40 % de dones.

2,5 punts

La programació inclou aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere.

2,5 punts

g) Retorn social

Els projectes i les activitats del centre inclouen accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada.

10 punts

h) Formentera (5 punts addicionals)

 

Accions amb el seu origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.

5 punts

 

Documents adjunts