Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 7287
Extracte de la convocatòria d’ajudes econòmiques per a l’adaptació i/o reactivació de l’activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l’illa d’Eivissa, com a conseqüència de la crisi sanitària provocada por la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS núm. 517815 

De conformitat amb allò establert als articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes a dalt referides, el text complet es pot consultar en la Base de dades Nacional de Subvencions.

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 16 de juliol de 2020, va aprovar per unanimitat l'acord següent:

PROPOSTA D'ACORD

Primer. Aprovar la convocatòria i l'extracte de les ajudes econòmiques per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19.

Segon. Aprovar les bases d'ajudes econòmiques i els annexos que l'acompanyen que han de regir la dita convocatòria i que obren a l'expedient amb el CSV 13071017267265763431.

Tercer. Autoritzar la despesa d'un màxim de 300.000 euros (tres-cents mil euros), distribuïts 150.000 euros (cent cinquanta mil euros) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2316-4890000 i 150.000 euros (cent cinquanta mil euros) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2316-78900, dels vigents pressupostos de la Corporació, per les ajudes econòmiques per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19.

Quart. Delegar en la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans la resolució de concessió i de pagament de les ajudes, tal i com exposa la base onzena de la convocatòria.

Cinquè. Publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica del Consell Insular les referides bases, i posteriorment remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

(...)»

Bases d'ajudes econòmiques per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19

Primera. Justificació

El Govern de l'Estat espanyol va aprovar el Reial decret 463/2020 de 14 de març (BOE núm. 67, de 14/03/2020), pel qual es declarà la situació d'alarma a tot l'estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada pel Coronavirus Covid-19. Aquest Reial decret, que inicialment tenia una vigència de quinze dies naturals, s'ha anat prorrogant fins al passat dia 21 de juny de 2020.

La declaració de situació d'estat d'alarma ha afectat tota la ciutadania però en especial a aquells col·lectius de l'àmbit social ja que les entitats i associacions de serveis socials han hagut de paralitzar la seua activitat i/o adaptar l'atenció a les persones usuàries a les mesures de protecció de la salut i la prevenció del contagi de la COVID-19.

És voluntat d'aquest Consell Insular, a través del Departament de Benestar Social i Recursos Humans, ajudar totes aquelles entitats i associacions de l'illa d'Eivissa que realitzen una activitat assistencial a pal·liar els efectes econòmics que ha suposat i suposarà, la crisis sanitària ocasionada per la COVID-19.

Mitjançant la present convocatòria d'ajudes es vol donar suport a les entitats de serveis socials, en el finançament de les despeses ocasionades per l'adaptació i/o reactivació dels serveis que hauran de complir amb les directrius i els protocols estatals i autonòmics, en aquesta nova normalitat, que viurem arran de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials a les Illes Balears, en el seu art. 90.1 preveu que les administracions públiques, en matèria de serveis socials, poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d'iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seues activitats de serveis socials.

Segona. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquesta convocatòria és fixar els criteris i el procediment de concessió d'ajudes econòmiques adreçades a les entitats i les associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa, per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis que presten, com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

La finalitat d'aquesta subvenció és ajudar a les referides entitats i associacions, a fer front a les despeses ocasionades durant la vigència de la situació d'estat d'alarma, en el supòsit que s'hagin tingut que adaptar, a les diferents condicions establertes a la normativa dictada per les autoritats sanitàries, per poder dur a terme els seus serveis assistencials, així com ajudar-les en la reactivació de les serveis assistencials una vegada finalitzat l'estat d'alarma.

S'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats i les associacions de persones majors sense ànim de lucre, que seran objecte d'una convocatòria específica.

Tercera. Consignació pressupostària

El pressupost per a aquesta convocatòria és de tres-cents mil euros (300.000 €) distribuïts de la següent manera: 150.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2316-4890000, i 150.000 € amb càrrec l'aplicació pressupostària 2316-78900 del vigent pressupost de la Corporació, que es distribuirà segons les modalitats que es detallen a la base cinquena d'aquesta convocatòria.

Es podrà subvencionar fins al 100 % del pressupost total de les despeses ocasionades per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19 presentat, sempre amb el límit màxim d'ajuda per entitat establert per a cada modalitat a la base cinquena.

Quarta. Àmbit temporal i àmbit territorial d'aplicació.

Són subvencionables les despeses que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el període comprès entre el 14 de març de 2020 fins al 30 de setembre de 2020, ambdós inclosos.

L'àmbit d'aplicació territorial d'aquesta convocatòria és l'illa d'Eivissa, de forma que únicament podran ser beneficiàries aquelles entitats o associacions que realitzin serveis assistencials dirigits a persones residents a l'illa d'Eivissa.

També podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears, que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents de l'illa d'Eivissa i les seues famílies quan s'han de desplaçar a l'hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears o en una altra comunitat autònoma, per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.

Cinquena. Modalitats de les ajudes i activitats subvencionables

S'estableixen dos modalitats d'ajuda amb la consignació pressupostària que es determina per a cada una d'elles. Així mateix s'estableix un import màxim a rebre, per entitat o associació en cada modalitat de 12.500 €.

Ambdues modalitats són compatibles entre si, és a dir, les diferents entitats o associacions podran presentar sol·licitud d'ajuda a ambdues modalitats.

Modalitat A: Per a despeses ocasionades per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 que no suposin inversió, amb una dotació de 150.000 € a càrrec de l'aplicació pressupostària 2316-4890000.

Dins d'aquesta modalitat, es poden presentar aquelles despeses consistents en:

  • Despeses realitzades per continuar i reforçar els serveis assistencials, per garantir la continuïtat dels serveis assistencials    que s'ofereixen, tant si corresponen a serveis realitzats al centre assistencial, com al domicili de les persones usuàries.
  • Despeses per reforçar les plantilles dels serveis en cas que sigui necessari realitzar substitucions per prevenció, per  contagi, per reorganització o sobrecàrrega de la plantilla.
  • Despeses per a l'adquisició de mitjans de prevenció (EPI).
  • Aquelles altres despeses que compleixen amb l'objecte i finalitat de la convocatòria, que no entrin dins dels supòsits  anteriors i que siguin valorats com a subvencionables.

Dins d'aquesta modalitat, s'estableixen una sèrie de particularitats a tenir en compte en relació amb les despeses subvencionables:

1. En el cas de factures de gasolina, hauran d'anar relacionades amb els vehicles que utilitzin les entitats degudament identificats amb la seua matrícula i que estiguin expressament assenyalats a la memòria justificativa final.

2. S'acceptaran nòmines originals en el cas que es justifiquin despeses corresponents a reforçar les plantilles, en els supòsits abans referits.

3. Es podran imputar despeses de Seguretat Social de treballadors/ores contractats per l'entitat o l'associació; en aquests casos, hauran de presentar-se els corresponents rebuts de liquidació de cotitzacions originals TC1, TC2 i el corresponent resum detallat de les nòmines de les persones treballadores. Les despeses corresponents al TC1 i TC2 del mes de setembre de 2020 es podran presentar fins al 31 d'octubre de 2020.

4. En el cas que es justifiquin nòmines s'hauran de justificar també les despeses corresponents de Seguretat Social, sempre en el mateix percentatge, i s'hauran de desglossar els imports per treballador/a i per mes.

Modalitat B: Per a despeses ocasionades per a la reactivació i l'adaptació de l'activitat assistencial dels serveis com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19 que suposin inversió, amb una dotació de 150.000 € a càrrec de l'aplicació pressupostària 2316-78900.

Dins d'aquesta modalitat, es poden presentar aquelles despeses consistents en:

1. Despeses de condicionament dels locals o centres per tal de garantir la distància de seguretat tant respecte de les persones treballadores com de les persones usuàries.

2. Despeses que corresponguin a la dotació de dispositius per tal d'instaurar el teletreball facilitant que les persones usuàries continuïn sent ateses des dels seus domicilis.

3. Despeses que corresponguin a la dotació de dispositius per tal de poder garantir l'atenció de les persones usuàries als seus domicilis, sempre que aquestos siguin de l'entitat o l'associació.

4. No són subvencionables les despeses que comportin la sol·licitud d'una llicència d'obres.

Sisena. Persones beneficiàries

Podran sol·licitar subvenció únicament les entitats i les associacions de serveis socials sense ànim de lucre que realitzin les actuacions que figuren a l'objecte d'aquesta convocatòria, i que compleixin els requisits següents:

1. Estar legalment constituïdes des d'almenys sis mesos abans de la presentació de la sol·licitud.

2. No tenir ànim de lucre.

3. Estar inscrites en el Registre d'Associacions del Govern de les Illes Balears.

4. Estar inscrites al Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o haver-ne sol·licitat la inscripció i estar en condicions d'obtenir-la, abans de la publicació d'aquestes bases al BOIB.

5. Tenir el seu domicili social a l'illa d'Eivissa, que hi tenguin delegació o que habitualment hi desenvolupin les seues activitats. També podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears, que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents de l'illa d'Eivissa i les seues famílies quan s'han de desplaçar a l'hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears o en una altra comunitat autònoma, per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.

6. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries del Consell Insular d'Eivissa, en el moment de dictar-se la proposta de resolució definitiva de la convocatòria i en el moment d'efectuar el pagament. En el seu cas, es pot autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons model que figura com a annex IV.

7. No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8. En aquesta convocatòria, no es consideren entitats beneficiàries: les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similars; els col·legis i les associacions professionals; les federacions i les entitats esportives; els centres docents o d'ensenyament; les corporacions locals i les entitats de dret públic i les entitats de tipus polític o sindical.

Setena. Compatibilitat de les ajudes

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades pel mateix objecte.

L'import de les subvencions en cap cas no pot ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.

Vuitena. Publicitat

Aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (www.seu.conselldeivissa.es).

La convocatòria i un extracte de les bases es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per la seua publicació, en virtut del que preveu l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

Novena. Presentació de sol·licituds i documentació adjunta.

El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, a partir l'endemà de la data publicació de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Les sol·licituds de les ajudes es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura a l'annex I d'aquestes bases, degudament emplenat. El model de sol·licitud, així com els annexos que l'han d'acompanyar, es facilitaran a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).

Es presentaran en el Registre Electrònic General de la mateixa Institució o en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:

1. Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l'entitat.

2. Còpia compulsada de la targeta d'identificació fiscal (NIF) de l'entitat.

3. Documentació que acrediti la inscripció de l'entitat en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o l'associació al Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o la sol·licitud d'inscripció en cas d'estar en situació de tràmit.

5. Els estatuts de l'associació degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre, així com l'àmbit territorial de l'entitat o l'associació.

6. Pressupost detallat d'ingressos i despeses de les despeses per les que se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a annex II d'aquesta convocatòria.

7. Memòria explicativa de les despeses, tant d'aquelles realitzades com d'aquelles que es preveuen realitzar, dins el termini subvencionable, explicant de quina manera afecta l'esmentada despesa per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis que presten, com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19. Es tracta de despeses que compleixen amb l'objecte i la finalitat de la convocatòria. En el cas que una entitat es presenti a les dues modalitats presentarà una única memòria diferenciant les despeses per a cadascuna de les modalitats.

8. Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular d'Eivissa a efectes econòmics, aquest tràmit està disponible a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). Aquesta sol·licitud només l'han d'emplenar les entitats que faci més de cinc anys que varen presentar l'antic imprès o que hagin canviat de compte bancari i aquelles entitats que presentin sol·licitud per primera vegada.

9. Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores, i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions (annex III i annex IV).

10. Document acreditatiu del règim de tinença de l'espai on es realitzen les despeses per a la qual se sol·licita la subvenció, si n'és el cas.

11. Qualsevol altra documentació que l'entitat o l'associació consideri convenient.

En el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda, s'ha d'adjuntar la documentació justificativa que es detalla en la base tretzena d'aquesta convocatòria per tal d'efectuar el pagament fins al 75% de la subvenció que es concedeixi.

Les associacions i/o les entitats privades sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol document abans esmentat, en virtut d'anteriors convocatòries de subvencions en matèria d'acció social només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyali la data i l'òrgan davant el qual es va presentar.

El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d'aportar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir del corresponent requeriment.

Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, es considerarà que desisteixen de la seua petició, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Desena. Procediment de concessió de les ajudes

La concessió de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria són en règim de concurrència no competitiva.

Els criteris de distribució que han de regir l'atorgament de la subvenció per a ambdues modalitats són:

S'atorgarà fins al 100% de la quantitat sol·licitada per l'entitat o associació per cada una de les modalitats previstes a la present convocatòria, sempre que no s'esgoti l'import global màxim destinat a cada modalitat i amb el límit màxim previst per entitat o associació.

En el supòsit que la suma dels imports totals dels ajuts que correspondrien a les entitats beneficiàries amb dret a rebre subvenció superi l'import global assignat per a cada modalitat, se sumaran totes les quantitats concedides inicialment i es calcularà el percentatge de l'excedent en relació amb l'import global disponible per a aquella modalitat. Posteriorment aquest percentatge obtingut s'aplicarà a cada entitat o associació reduint la quantitat inicialment obtinguda.

Si una vegada fet el repartiment de les ajudes a les entitats beneficiàries hi ha romanent en una línia, aquesta quantitat es podrà passar a l'altra línia, de manera que se sumarà a la quantitat inicial (150.000 €) i es repartirà la quantitat resultant, seguint el mateix criteri anteriorment exposat, prèvia realització de la modificació de crèdit corresponent d'una partida pressupostària a l'altra.

Per al pagament de la subvenció concedida s'haurà de justificar el cost total de l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial objecte d'aquesta convocatòria.

 

Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors.

 

Eivissa, 3 d'agost de 2020

El cap de Servei de Recursos Humans

Agustín Goerlich López