Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 7279
Resolució del conseller executiu d’Hisenda i Funció Pública de 6 d’agost de 2020, per la qual es convoca la constitució d’una borsa urgent i extraordinària de la subescala, classe o categoria d’administratiu/iva d’administració general pel Consell Insular de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

“Fets

1. El 23 de juliol de 2020, s'ha adoptat l'Acord de la Mesa conjunta de personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca que té per objecte regular les bases específiques que han de regir els processos selectius per a la formació de dues borses urgents i extraordinàries del personal funcionari interí i laboral temporal, de les categories auxiliar d'administració general i d'administratiu/iva d'administració general de l'Administració del Consell de Mallorca

Fonaments de dret

  1. L'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en matèria de nomenament de personal funcionari interí.
  2. El Decret 30/2009 de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 78, de 30 de maig de 2009), modificat per la disposició final sisena la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears(BOIB núm. 97, de 7 d'agost de 2018):
  3. La resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, de 5 d'agost de 2020, per la qual s'aprova l'Acord de la Mesa conjunta de personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca de 23 de juliol de 2020, que té per objecte regular les bases específiques que han de regir els processos selectius per a la formació de dues borses urgents i extraordinàries del personal funcionari interí i laboral temporal, de les categories auxiliar d'administració general i d'administratiu/iva d'administració general de l'Administració del Consell de Mallorca
  4. La Resolució de la consellera executiva de Modernització i Funció Pública, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 125, de dia 1 d'octubre de 2016, (i les successives modificacions publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 47 de 20 d'abril de 2017 i al núm. 83 de 5 de juliol de 2018) que aprova l'Acord de Mesa conjunta de personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca, de dia 21 de juliol de 2016, i que estableix les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de personal interí i laboral al Consell de Mallorca.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Convocar per a la categoria d'administratiu/iva d'administració general, mitjançant el sistema de concurs de mèrits, que consisteix a valorar els mèrits que es detallen a les bases específiques, dues borses pel procediment extraordinari i pel procediment específic de selecció, respectivament. La puntuació mínima per poder accedir a la borsa és de 2 punts.

2. Les bases específiques i el barem de mèrits, adjunts com a annexos, són els aprovats a la Mesa de Negociació Conjunta de dia 23 de juliol de 2020 d'acord amb la Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública de dia 5 d'agost de 2020.

3. Establir que, per participar en la convocatòria s'han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:

a). Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos en què, d'acord amb l'article 57 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP), es permeti l'accés a l'ocupació pública

b). Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa

c). No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública

d). Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per exercir les funcions del cos a què correspon la borsa específica a la qual opta.

e). Estar en possessió del títol de batxiller, tècnic o equivalent o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1665/1992 i altres normes de transposició i desplegament

f). Acreditar el certificat de nivell C1 de català

g). No estar afectat per una resolució que impliqui la seva exclusió de la borsa

4. Establir què, d'acord amb el que es disposa en el darrer paràgraf de l'article 59.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, es reserva una quota del 7% de les vacants perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, sense perjudici que s'hagi d'acreditar la compatibilitat amb les funcions de la categoria professional corresponent.

A aquest efecte, se'ls han d'oferir les vacants número 7 i les posteriors de catorze en catorze de la borsa, és a dir, els llocs número 21, 35, 49, 63... i així successivament. No obstant això, també se'ls han d'oferir llocs de treball quan els correspongui per la puntuació obtinguda en el procés selectiu. En tot cas, l'oferta de lloc està supeditada al fet que la discapacitat de la persona sigui compatible amb les tasques del lloc de treball.

Per gestionar millor la reserva per a persones amb discapacitat de les borses convocades, i amb independència que formin part de la borsa general, s'ha de constituir una llista específica de persones amb discapacitat, per ordre de prelació.

Per tal de determinar la capacitat física i funcional de les persones aspirants que accedeixen a la borsa amb reserva per a discapacitats, han de presentar juntament amb la sol·licitud, els documents que acrediten el grau de discapacitat al·legat, així com la compatibilitat per a l'exercici de les funcions que té atribuïdes el lloc o els llocs sol·licitats.

5. Disposar que el termini per presentar sol·licituds és de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

S'ha d'adjuntar amb la sol·licitud:

a). Fotocòpia en vigor del DNI o, en el cas de no ser espanyol, NIE, targeta residència o passaport

b). Fotocòpia compulsada (anvers i revers) del títol acadèmic exigit per formar part de la borsa. Si encara no s'ha expedit el títol, es pot presentar resguard acreditatiu del pagament dels drets d'expedició

c). Fotocòpia compulsada del certificat que acredita el nivell de català

d). Per a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 %, un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Dependència, o de l'organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria de la borsa a la qual aspira, que ha d'expressar que està en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen a judici de l'Administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.

e). La documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen, en la forma que s'estableix en la base 9 de les bases  generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de personal interí i laboral al Consell de Mallorca publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears, núm. 125, de dia 1 d'octubre de 2016, (i les successives modificacions publicades als Butlletí Oficial de les Illes Balears, núm. 47, de 20 d'abril de 2017 i al núm. 83 de 5 de juliol de 2018).

Presentació de sol·licituds

El formulari de sol·licitud per participar en la convocatòria està disposició de les persones aspirants a la Seu electrònica i al Servei de Selecció i Proveïment de la Direcció Insular de Funció Pública, situat a la Llar de la Infància, carrer del General Riera, 113 de Palma.

La persona aspirant ha d'emplenar la sol·licitud i a continuació l'ha d'imprimir, signar i presentar, amb la documentació que cal adjuntar-hi, en el Registre General del Consell de Mallorca (c/ del Palau Reial, 1) o en alguna altra de les formes que s'estableixen en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones que han presentat la sol·licitud en un lloc diferent dels registres del Consell han d'enviar un correu electrònic al Servei de Selecció i Proveïment (serveideseleccio@conselldemallorca.net) per notificar aquesta circumstància en un termini de tres dies hàbils.

Els documents s'han de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Establir que una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació relativa als requisits per participar en el procediment, s'ha de publicar a la Seu electrònica la resolució dictada per la persona titular del departament competent en matèria de funció pública per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses amb, si escau, les causes d'exclusió.

A fi d'evitar-ne errors i, si se'n produeixen, de possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar que no figuren en la relació de persones excloses i que, a més, consten en la llista de persones admeses.

Les persones aspirants disposen d'un termini de cinc dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de la Resolució per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d'aquesta Resolució se'ls ha de comunicar que si no compleixen el requeriment, l'Administració considera que desisteixen de la sol·licitud.

Una vegada acabat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i, si escau, esmenades les sol·licituds, la persona titular del departament competent en matèria de funció pública ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. En aquesta resolució s'ha d'incloure el nomenament dels membres que han de conformar la Junta Qualificadora. Aquesta Resolució s'ha de publicar en els mateixos llocs i amb els mateixos efectes que s'han indicat per publicar la resolució provisional.

7. L'òrgan encarregat de la selecció és la Junta Qualificadora, d'acord amb els criteris que s'estableixen en l'article 4.6 del Decret 30/2009, de 22 de maig. La persona titular del departament competent en matèria de funció pública ha de nomenar, mitjançant resolució, els membres titulars i els suplents, que s'han d'elegir per sorteig entre el personal funcionari de carrera o, si escau, laboral fix del Consell de Mallorca. La Junta Qualificadora és un òrgan col·legiat que es regeix per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

8. Disposar que, una vegada conclosa la valoració dels mèrits, la Junta Qualificadora ha de fer públic a la Seu electrònica del Consell de Mallorca els resultats, amb les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, ordenades de major a menor puntuació total.

En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte els criteris de desempat de les bases específiques.

Les persones aspirants disposen d'un termini de dos dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs i per acreditar, si escau, les circumstàncies per dur a terme els desempats.

La Junta Qualificadora ha d'elaborar una llista definitiva de totes les persones aspirants per cada una de les borses (extraordinària i especifica) i una llista de les persones aspirants amb discapacitat, per ordre de puntuació global obtinguda, les quals s'han d'elevar a la persona titular del departament competent en matèria de funció pública, perquè dicti la resolució de la creació de les borses.

La resolució de creació de les borses s'ha de fer pública en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Seu del Consell de Mallorca; s'hi han d'indicar totes les persones integrants i l'ordre de prelació, segons la puntuació global obtinguda.

9. D'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, atès que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que integren el procediment de selecció que s'han de notificar a les persones aspirants, així com els de qualsevol procediment que se'n deriva (inclosos els anuncis de la interposició de qualsevol recurs en via administrativa o en via judicial), en comptes de notificar-se, s'han de publicar al tauler d'edictes de la Llar de la Infància, carrer del General Riera, 113, de Palma i a la Seu del Consell. Tot això sense perjudici que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els actes administratius que segons les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar.

10. Disposar que la gestió de la borsa es farà conforme el que disposa l'apartat 13 de les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de personal interí i laboral al Consell de Mallorca publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears, núm. 125, de dia 1 d'octubre de 2016, (i les successives modificacions publicades als Butlletí Oficial de les Illes Balears, núm. 47, de 20 d'abril de 2017 i al núm. 83 de 5 de juliol de 2018).

11. Establir que la vigència de les borses que se constitueixin de conformitat amb aquesta convocatòria s'exhaureix amb la constitució de les borses ordinàries, i, en tot cas, en el termini de dos anys des de la constitució de les mateixes, termini prorrogable per una sola vegada per un any mes.

Aquesta pròrroga extraordinària únicament pot acordar-la el conseller competent en matèria de funció pública, cas de no disposar-se de borses ordinàries i prèvia comunicació als representants sindicals.

12. Ordenar a la Direcció Insular de Funció Pública que iniciï els tràmits oportuns de selecció i que publiqui aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la Seu electrònica del Consell.

13. Comunicar la convocatòria al Servei d'Ocupació de les Illes Balears perquè en faci la difusió oportuna.

14. Donar trasllat d'aquesta Resolució a la Junta de personal i al Comitè d'Empresa.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució que no exhaureix la via administrativa es pot interposar el recurs d'alçada davant la Presidència del Consell de Mallorca, dins el termini d'un mes, a partir del dia següent al de la publicació de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació del recurs esmentat.

Una vegada hagin transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs sense que se n'hagi notificat la resolució, es pot interposar el recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs d'alçada, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.

No obstant això, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”

 

Palma, 6 d'agost de 2020

El conseller executiu d'Hisenda i  Funció Pública

Josep Lluís Colom Martínez

 

ANNEX I

BASES ESPECÍFIQUES

1. Objecte

Aquest Acord té per objecte regular les bases específiques que han de regir els processos selectius per a la formació de dues borses urgents i extraordinàries de personal funcionari interí i laboral temporal de la categoria d'auxiliar d'administració general i d'administratiu/iva d'administració general de l'Administració del Consell de Mallorca.

2. Procediment

El procediment selectiu s'ha de tramitar pel procediment d'urgència, que implica que els terminis es redueixen a la meitat llevat els relatius a la presentació de sol·licituds i recursos. Les convocatòries han d'especificar aquesta circumstància i, consegüentment, la durada de cada tràmit.

Les convocatòries s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la Seu del Consell de Mallorca.

Les persones aspirants s'han de seleccionar mitjançant el sistema de concurs, que consisteix a valorar els mèrits que consten en l'Annex d'aquestes bases específiques. La puntuació mínima per accedir a les borses serà de 2 punts en ambdós casos.

En allò que no regulen aquestes bases específiques, és d'aplicació el que disposa la Resolució, de dia 26 de setembre de 2016, de la consellera de Modernització i Funció Pública per la qual s'aprova l'Acord que estableix les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de personal interí i laboral al Consell de Mallorca.

3. Preferència

Tenen preferència sobre les borses regulades en aquestes bases específiques, en primer lloc, les borses formades mitjançant el procediment ordinari amb aspirants provinents d'haver aprovat alguna prova en una convocatòria pública de selecció, i , en segon lloc, les borses formades mitjançant el procediment extraordinari provinent d'un concurs o d'una prova selectiva per haver-se exhaurides les borses formades pel procediment ordinari, conforme a les bases generals.

4. Vigència

La vigència de les borses que se constitueixin de conformitat amb aquestes bases s'exhaureix amb la constitució de les borses ordinàries, i, en tot cas, en el termini de dos anys des de la constitució, termini prorrogable per una sola vegada per un any mes.

Aquesta pròrroga extraordinària únicament pot acordar-la el conseller/a competent en matèria de funció pública, cas que no es disposi de borses ordinàries i prèvia comunicació als representants sindicals.

 

ANNEX II

BAREM DE MÈRITS

a) Serveis prestats: màx. 25 punts

a.1) Per serveis prestats al Consell de Mallorca i el seus organismes autònoms, amb les categories d'auxiliar d'administració general i/o d'administratiu/iva d'administració general. Puntuació per mes complet: 0,20 punts

a.2) Per serveis prestats en el sector públic, estatal, autonòmic o local, distints del Consell Insular de Mallorca, amb les categories d'auxiliar d'administració general i/o d'administratiu/iva d'administració general. Puntuació per mes complet: 0,10 punts

a.3) Per serveis prestats en el sector privat amb les categories d'auxiliar i/o d'administratiu/iva o equivalent sempre que siguin de contingut tècnic anàleg. Puntuació per mes complet treballat: 0,05 punts

Els serveis prestats s'han d'acreditar de la forma següent:

•  Sector públic: certificat de la Administració pública on consti temps treballat i categoria

•  Sector privat: certificat de vida laboral obligatòriament acompanyat del contracte laboral, nòmines o el certificat d'empresa que acreditin la categoria desenvolupada

b) Formació acadèmica: màx. 10 punts

Formació reglada amb relació directa amb les funcions corresponents amb la categoria:

• Per cada títol d'estudis universitaris oficials de màster: reconeguts com a nivell 3 pel MECES i amb el nivell 7 del MEC: 2 punts

• Per cada títol de grau, segon cicle universitari, llicenciatura o enginyeria, reconeguts com a nivell 3 MECES i amb el nivell 7 del MEC: 3,5 punts

• Per cada títol de grau, títol acadèmic de diplomatura universitària, enginyeria tècnica o equivalent, reconegut com a nivell 2 pel MECES i nivell 6 del MEC: 2,5 punts

• Per cada títol de tècnic/a superior de formació professional, reconeguts com a nivell 1 del MECES i amb el nivell 5 del MEC: 4 punts

• Per cada títol de tècnic/a de formació professional o de batxillerat: 3 punts

c) Formació i perfeccionament: màx. 10 punts

c.1) Formació específica amb relació directa amb les funcions corresponents a la categoria convocada

c.2) Formació general

• àrea jurídica i administrativa

• àrea de qualitat

• àrea econòmica i financera

• aplicacions ofimàtiques a nivell d'usuari

• igualtat entre homes i dones

• bàsic de prevenció de riscs laborals (contingut mínim d'acord amb l'annex IV del RD 39/1997, Reglament dels serveis de prevenció). A aquest efecte s'ha de considerar que les primeres 30 hores de les formacions de prevenció de riscs laborals realitzades d'acord amb els annexos V (nivell intermedi) i VI (nivell superior) del RD 39/1997 es corresponen amb el curs de nivell bàsic.

S'inclouen en aquest apartat:

a) Els cursos impartits, o que estiguin homologats, per una escola d'administració pública

b) Els cursos impartits en el marc dels acords de formació per a l'ocupació de les administracions públiques, per qualsevol administració pública i per les organitzacions sindicals, quan siguin promotores d'aquests acords

c) També es valoren en aquest apartat els seminaris, els congressos, les jornades d'estudi, així com els cursos o similars impartits o promoguts per les administracions públiques, les universitats, les corporacions de dret públic, les federacions o associacions d'entitats locals i altres centres o organismes oficials

Es consideren centres o organismes oficials, a l'efecte de valorar la formació que imparteixen, a més dels indicats anteriorment, els que s'indiquen a continuació, en els supòsits que també s'especifiquen:

a) Els organismes del sector públic instrumental administratiu: (organismes autònoms i consorcis)

b) Els organismes del sector públic instrumental empresarial que es regeixen pel dret privat (entitats públiques empresarials), quan la formació figura entre els seus fins públics, específicament determinats en la seva llei de creació

c) Les fundacions del sector públic que tenen la formació entre els seus fins específicament determinats en els estatuts que els regulen

Les accions formatives s'acreditaran mitjançant original o còpia compulsada dels títols, diplomes o certificats expedits per l'òrgan administratiu promotor dels cursos o per l'organització signant dels acords de formació, que sigui competent per a l'expedició dels certificats, o de qualsevol altra forma en què quedi constància de la realització de l'acció formativa, data de realització, hores de formació, contingut i tipus de certificació (aprofitament).

Els cursos s'han de valorar de la forma següent:

0,005 punt per hora de formació amb certificat d'aprofitament.

En el supòsit que el títol, diploma o certificat no indiqui el número de hores, es computarà l'acció formativa com d'una hora de durada.

Els cursos o les accions formatives de contingut idèntic només es poden valorar una vegada. En aquest cas, s'ha de valorar l'acció formativa amb més hores de durada.

d) Nivell de català. Màxim de 5 punts

• nivell C1: 2 punts

• nivell C2: 4 punts

• nivell LA: +1 punt

Si l'aspirant acredita posseir més d'un certificat, només s'ha de valorar el que acredita un nivell superior, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA) que s'acumula a la puntuació de l'altre certificat que acredita.

Resolució d'empats

En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a)  Tenir un grau de discapacitat reconegut per la Direcció General d'Atenció a la Dependència o l'organisme equivalent

b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí, de carrera o com a personal laboral en el Consell de Mallorca

c) Ser major de 45 anys

d) Ser una dona víctima de violència de gènere

e) Tenir majors càrregues familiars

f)  No cobrar cap tipus de prestació

g)  Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en la subescala, classe o categoria de què es tracta, d'acord amb el que s'estableix en l'article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, segons el qual s'ha de seleccionar la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l'home

Si aplicats els criteris persisteix l'empat, s'ha de resoldre per sorteig de la Secretaria d'Estat de Funció Pública a què es refereix el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració de l'Estat.