Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL CONSULTIU

Núm. 7201
Resolució de la consellera secretària del Consell Consultiu sobre el tràmit d’informació pública del Projecte de decret pel qual s’aprova el reglament d’organització i funcionament del Consell Consultiu de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 20 de maig de 2020 la consellera secretària emeté una memòria justificativa sobre la necessitat d'elaborar un projecte de decret per aprovar el nou reglament d'organització i funcionament del Consell Consultiu de les Illes Balears, amb l'objecte de regular, com fa el Reglament actual, el funcionament intern i l'organització d'aquesta institució, i complir així el manament legal de la disposició final primera de la Llei 5/2010, de 16 de juny. El contingut de la memòria justificativa fou ratificat pel Ple en la sessió del mateix dia.

2. En la sessió plenària de 29 de juliol de 2020, aquest òrgan de consulta acordà iniciar el procediment d'elaboració del Projecte de decret pel qual s'aprova el reglament d'organització i funcionament del Consell Consultiu de les Illes Balears, que ha de substituir l'actual Decret 24/2003, de 28 de març (BOIB núm. 51, de 12 d'abril de 2003), i també acordà designar la consellera secretària com a òrgan responsable de la tramitació. El punt sisè d'aquest Acord estableix:

Sotmetre al tràmit d'informació pública el Reglament aprovat inicialment, per un termini de quinze dies hàbils, amb la publicació d'un anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears que indiqui el lloc web on es pot accedir al projecte normatiu (en el nostre cas el lloc web de la institució, en la pàgina de notícies).

Fonaments de dret

L'article 58 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, disposa que els projectes de reglament s'han de sotmetre, entre d'altres, al tràmit d'informació pública quan resulti preceptiu o sigui convenient, a criteri de l'òrgan responsable de la tramitació; a aquest efecte s'ha de publicar un anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears que indiqui el termini per fer suggeriments i el lloc web en què es pot accedir al projecte normatiu. Així mateix, disposa que el termini dels tràmits d'audiència i d'informació pública, que es poden impulsar de forma simultània, ha de ser adequat a la naturalesa de la disposició i, en tot cas, no inferior a deu dies.

Per tot això, com a òrgan responsable de la tramitació i en compliment del punt sisè de l'Acord del Ple del Consell Consultiu de les Illes Balears adoptat en la sessió plenària de 29 de juliol de 2020, dict la següent

Resolució

1. Sotmetre el Projecte de decret pel qual s'aprova el reglament d'organització i funcionament del Consell Consultiu de les Illes Balears (aprovat inicialment pel Ple en la sessió de 23 de juny de 2020) al tràmit d'informació pública, i posar-lo a disposició de les persones interessades al nostre lloc web, a la pàgina de notícies (http://www.consellconsultiu.es/noticia.aspx?Id=16222).

2. Fixar un termini d'informació pública de quinze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les al·legacions s'han de presentar, dins el termini establert, per correu electrònic (secretaria@cconsult.caib.es) o en el Registre de la institució (carrer de Rubén Darío, 12, 1r esq., 07012 Palma). En tot cas, han de contenir el nom i els cognoms de les persones que les formulen, el DNI o NIF i, si es presenten directament a la seu del Consell Consultiu, una adreça postal o una adreça electrònica.

3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 31 de juliol de 2020

La consellera secretària

Maria Ballester Cardell