Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SES SALINES

Núm. 7174
Aprovació definitiva de l'ordenança municipal d'ocupació de la via pública amb taules, cadires i altres béns mobles

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament de Ses Salines e dia 10 de desembre de 2019 va acordar l'aprovació inicial de la modificació de l'ordenança municipal d'ocupació de via pública amb taules i cadires i altres béns mobles, publicada al BOIB núm. 7, de 16 de gener de 2020.

Dia 25 de febrer de 2020 presenten al·legacions (núm. RE 2020/1224), que són retirades dia 22 de juny de al 2020 (núm. RE 2020/3154).

El que es fa públic, amb la publicació de el text íntegre dels acords d'aprovació i dels articles modificats:

 

ORDENANÇA MUNICIPAL D'OCUPACIÓ DE LA VIA PÚBLICA AMB TAULES, CADIRES I ALTRES BÉNS MOBLES DE L'AJUNTAMENT DE SES SALINES

 

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Aquesta ordenança té per objecte la regulació de l'ocupació de la via pública amb taules i cadires i altres béns mobles en el terme municipal de Ses Salines, contemplant diverses maneres d'exercir la mateixa. Es divideix en quatre Títols, amb un total de 28 articles, una disposició transitòria i dues disposicions finals.

El Títol Primer, articles 1 a 7, es dedica a establir uns principis bàsics d'actuació a l'hora de determinar quines circumstàncies permeten gaudir d'un aprofitament especial o d'un ús privatiu dels béns de domini públic municipal.

El Títol Segon, articles 8 a 17, es dedica a la regulació de les normes relatives a la instal·lació de taules i cadires en la via pública (places, voreres i carrers per als vianants).

L'entorn privilegiat on es troba el municipi de Ses Salines, el clima i el caràcter acollidor dels seus veïns, fomenta l'augment de llocs d'esplai i relació social en un poble turístic per excel·lència. La conservació del patrimoni històric, artístic i cultural, el respecte a les normes mediambientals i l'eliminació d'obstacles físics han de ser prioritaris perquè el veí i el visitant puguin trobar-se i gaudir d'un entorn agradable, acollidor i obert.

L'ocupació de la via pública constitueix una tradició compatible amb el clima càlid del terme municipal, els costums dels seus veïns i el gaudi d'espais a l'aire lliure, sent una mostra més del dinamisme i manera de viure al nostre poble. Ara bé, aquestes instal·lacions han de ser compatibles, igualment, amb el dret dels veïns al descans i al lliure trànsit, sense obstacles en voreres, carrers per als vianants i altres espais. S'estableix la regulació del procediment per a sol·licitar l'ocupació de via pública, distingint un sistema de tramitació inicial i la renovació d'aquesta ocupació, i es regula un règim d'obligacions, limitacions i prohibicions.

El Títol Tercer, articles 18 a 22, es dedica a la regulació de les normes relatives a la instal·lació d'altres elements de mobiliari urbà en la via pública.

Finalment, el Títol Quart, articles 23 a 28, regula el règim sancionador, tipificant una sèrie d'infraccions amb les seves corresponents sancions, recull els períodes de prescripció, tant de les infraccions com de les sancions, estableix quin ha de ser el procediment sancionador aplicable i recull determinades mesures cautelars que podrien adoptar-se en els supòsits en què la instal·lació situada en el domini públic municipal no comptés amb la respectiva autorització o llicència.

Mitjançant Disposició Addicional es regulen, finalment, les ocupacions puntuals de la via pública amb taules i cadires.

 

 

 

​​​​​​​TÍTOL PRIMER PRINCIPIS GENERALS

Article 1

L'objecte de la present ordenança és la regulació de les instal·lacions i usos que es duen a terme en les vies i els espais de caràcter públic de titularitat municipal.

Article 2

1. Per a qualsevol instal·lació o ocupació de la via pública que suposi un aprofitament especial o un ús privatiu, es requerirà la prèvia autorització o concessió municipal, que es concedirà en cada cas concret, tenint en compte les mesures de trànsit i/o les molèsties que puguin crear-se als veïns, i atenent el que es preveu en la normativa en matèria de sorolls i horaris de locals destinats a bar, restaurant i discoteca, quan l'ús de l'espai públic es dugui a terme per a alguna d'aquestes activitats.

2. Les llicències o autoritzacions s'atorgaran tenint en compte el que es disposa en l'article 21, lletra q), de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local.

3. La inspecció i control en matèria d'ocupació de la via pública amb taules i cadires, i altres béns mobles, correspon a la Policia Local de Ses Salines, la qual vetllarà pel fidel compliment d'aquesta Ordenança, vigilant i denunciant les infraccions tipificades.

4. Les autoritzacions d'ocupació de via pública no podran ser transmeses a tercers sense l'autorització expressa de l'Administració municipal.

Article 3

Les activitats o els usos a què es refereix la present ordenança, s'autoritzaran o denegaran amb base, en cada cas, a les circumstàncies constatades en els informes tècnics corresponents.

Article 4

Totes les activitats contemplades en la present ordenança queden sotmeses al pagament de la corresponent taxa d'ocupació de la via pública, d'acord amb les ordenances fiscals vigents. Així mateix, l'ocupació efectuada en domini públic de costes també quedarà sotmesa a l'abonament del gravamen establert per demarcació de costes.

Article 5

Les instàncies sol·licitant autorització per a dur a terme alguna de les modalitats d'ocupació de via pública previstes en la present ordenança es presentaran en el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament o a través de qualsevol altre mitjà establert en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, acompanyades del comprovant de pagament previ, si és preceptiu, així com dels documents que en cada cas concret s'indiquen en la present ordenança i tot això abans de l'ocupació efectiva de via pública.

Article 6

És obligació dels titulars de la llicència o autorització mantenir en perfecte estat de salubritat i higiene la zona autoritzada, així com reposar el paviment i els desperfectes ocasionats en la fracció de via ocupada. Excepcionalment resultaran obligats a retirar els béns autoritzats a requeriment de batlia en supòsits de necesitat per seguretat pública o de força major.

Article 7

Per part de la batlia es podran ordenar quantes revisions o actes es considerin necessaris per a dur a terme el bon compliment d'aquesta ordenança.

 

 

TÍTOL SEGON NORMES RELATIVES A LA INSTAL·LACIÓ DE TAULES I CADIRES.

Article 8

Les peticions sol·licitant autorització per a la instal·lació en la via pública de taules i cadires hauran d'acompanyar necessàriament declaració jurada de l'estricte compliment de la normativa reglamentària sectorial d'aplicació, per la qual cosa s'ajustaran a les normes establertes en els articles següents.

Article 9

Com a regla general, les autoritzacions que s'atorguin per a l'ocupació de la via pública es limitaran a la zona que confronti amb les façanes dels locals que siguin titulars els sol·licitants, si altres circumstàncies no ho impedeixen, i encara que s'hagi de travessar un carrer per a accedir.

Les taules i les cadires es col·locaran com a norma general davant la façana de l'establiment o adossades a la vorada i separades d'aquesta, podent, no obstant això, autoritzar-se la seva instal·lació alternativament adossada a la vorada o façana quan el sol·liciti l'interessat i existeixin raons especials que l'aconsellin.

Article 10

El nombre de taules i cadires a autoritzar, s'informarà amb caràcter previ a l'ocupació per mitjà de sol·licitud de l'interessat i tenint en compte les dimensions de la façana del local en qüestió, així com el lloc d'emplaçament (places, zona per als vianants, etc),. Quan una plaça o via pública pogués ser utilitzada per més d'un establiment, la superfície total susceptible es repartirà en forma directament proporcional a la longitud de la façana que el local del peticionari present enfront de la via pública; si el titular d'un d'aquests locals sol·licités ocupar la zona d'influència d'un altre local, es donarà audiència al titular d'aquest últim, en l'expedient que es tramiti. No es podran instal·lar les taules fora de la façana de l'establiment, tret que els propietaris confrontants donessin la seva autorització expressa, que haurà d'aportar-se per l'interessat en l'expedient que es tramiti a aquest efecte, deixant en tot cas expedit l'accés als habitatges i els locals comercials.

Article 11

1. Les autoritzacions seran a precari i podran ser per un any de vigència sense cap pròrroga o bé podrà ser prorrogable anualment, aquella en la qual es demani l'autorització. Les pròrrogues seran automàtiques, mentre l'Ajuntament no revoqui la llicència o l'interessat no renunciï a la mateixa en l'exercici anterior a la seva finalització, per la qual cosa s'aportarà certificació bancària de la titularitat del compte IBAN a l'efecte de domiciliació dels càrrecs en exercicis següents manifestant així la voluntat de prorrogar l'autorització.

2. Si existeixen problemes en relació amb l'autorització per queixes raonades dels veïns o altres circumstàncies d'interès general, l'Ajuntament es reserva el dret d'anul·lar aquesta autorització sense que aquella anul·lació doni dret a indemnització.

3. Tindrà especial rellevància i consideració a l'efecte d'anul·lació o suspensió de l'autorització de l'ocupació de via pública els problemes que provoqui al veïnatge per dificultats o molèsties acreditades en la conciliació del descans de la ciutadania.

Article 12

Els propietaris dels establiments als quals s'autoritzi l'ocupació a precari de part de la via pública vénen obligats especialment a complir amb les següents obligacions:

1. Deixar expedit l'accés a l'entrada dels edificis i els locals comercials.

2. Ajustar-se estrictament a la zona autoritzada sense excedir-se per cap concepte, evitant que els seus clients ho facin.

3. Col·locar en lloc visible, mitjançant un marc adequat o fongui de plàstic, el permís corresponent perquè pugui ser vist i consultat per la Policia Local, sense necessitat d'exigir la seva exhibició.

4. Característiques del règim d'ocupació:

a) Les taules i les cadires a instal·lar seran de materials de bona qualitat d'acord amb l'entorn. En tot cas, l'Ajuntament de Ses Salines podrà exigir els canvis que consideri oportuns per a millorar les condicions estètiques del mobiliari urbà que es proposi en la zona.

b) En cas d'instal·lar ombrel·les, aquestes se subjectaran mitjançant una base de pes suficient, de manera que no produeixin cap deterioració al paviment i no suposin perill per als usuaris i vianants.

c) Els tendals o lones hauran de ser preferentment de les següents tipologies cromàtiques:

c.1) En els nuclis costaners només podran ser de colors crus, terrosos o blau marins.

c.2) En els nuclis interiors només podran ser de colors crus terrossos o negres.

d) Queda prohibida la publicitat. Només es podrà posar el nom comercial de l'establiment.

e) Els para-sols de qualsevol via pública hauran de reunir preferentment les següents condicions:

e.1) L'estructura haurà de ser de fusta, o material noble o de qualsevol altre material amb acabat de color blanc.

e.2) La tela o lona haurà de ser preferentment de les següents tipologies cromàtiques:

e.2.1) En els nuclis costaners només podran ser de colors crus, terrosos o blau marins.

e.2.2) En els nuclis interiors només podran ser de colors crus, terrossos o negres.

e.2.3) Als conjunts històrics i els béns immobles catalogats es regiran per l'article 14.

5. Si a qualsevol hora del dia un vehicle autoritzat o d'urgències tingués necessitat de circular per la zona per als vianants i les taules i cadires li impedissin o dificultessin, el titular d'aquestes haurà de procedir amb tota rapidesa a la seva retirada per a facilitar la maniobra del vehicle.

6. Mantenir en perfectes condicions de neteja i salubritat la superfície ocupada per les taules i les cadires.

Article 13

L'Ajuntament podrà denegar l'autorització quan per una determinada circumstància objectiva no es consideri aconsellable la instal·lació sol·licitada.

Article 14

a) Les sol·licituds dels interessats hauran d'anar acompanyades de la següent documentació:

1. Declaració jurada d'estar en possessió de títol habilitant.

2. Fotografia de façana del local i de la zona on es pretenen instal·lar les taules i les cadires.

3. Pla a escala 1/50 d'emplaçament del local, indicant els metres lineals de façana del local, la ubicació de taules i cadires, concretant l'amplària del carrer, vorera o lloc de la via pública on es pretén la instal·lació, ubicació de tots els accessos a habitatges o locals confrontants, amb indicació de les seves dimensions.

4. Proposta del mobiliari a instal·lar, incloent fotografies d'aquest, acompanyant-se fitxa tècnica de qualitat i durabilitat.

5. Document acreditatiu del pagament de la taxa.

6. Pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil.

7. Certificació bancària de la titularitat del compte IBAN a l'efecte de domiciliació dels càrrecs en exercicis següents.

b) No es podrà procedir a l'autorització d'ocupació de via pública en el supòsit d'existència de dèbits amb la Hisenda municipal, per la qual cosa, per part de la Tresoreria Municipal haurà d'emetre informe respecte l'absència de dèbits amb la Hisenda municipal.

c) La sol·licitud completa decretada per al seu tràmit iniciarà l'expedient i se sotmetrà a informe dels serveis tècnics.

Article 15

Els dies de mercat setmanal o festes patronals, l'Ajuntament es reserva el dret de limitar la instal·lació de taules i cadires en relació amb les necessitats dels venedors ambulants autoritzats per a la col·locació de la corresponent parada de venda. Els serveis municipals competents determinaran quina superfície podrà ocupar-se en els dies de mercat o festes patronals.

Article 16

Excepcionalment, podrà autoritzar-se l'ocupació en zona d'aparcament damunt de la calçada amb una plataforma desmuntable, havent-se de detallar per l'interessat les característiques d'aquesta i les mesures de seguretat proposades. D'aquesta sol·licitud es donarà trasllat als tècnics municipals a l'efecte de verificar que es compleixin els requisits pertinents.

L'autorització s'ajustarà a les següents regles:

a) En el cas de no poder-se sol·licitar terrassa sobre la vorera, es podrà sol·licitar sobre l'espai destinat a aparcament, sempre que la reserva d'espai no suposi un perill per al trànsit rodat, vianants o usuaris, ni superi l'amplària de la zona d'aparcament, ni intercepti pas de pluvials o tapi embornals. En aquest cas, s'haurà d'instal·lar, a càrrec del sol·licitant, una plataforma desmuntable i tancada en forma de terrassa, que separi físicament l'espai destinat a la ubicació de taules i cadires respecte de la resta d'aparcament i disposada al nivell de la vorera, deixant l'espai per al pas de les aigües pluvials.

b) El disseny proposat haurà de ser dictaminat favorablement en la concessió de l'autorització. En aquest sentit, serà necessari informe emès pels tècnics municipals per a la concessió de llicència o valoració de la comunicació prèvia, segons correspongui.

 

​​​​​​​Article 17

1.          a) Els horaris per a la utilització de les terrasses amb taules i cadires seran els següents:

- De les 8.00 del matí finalitzant a les 00'30 hores.

b) En qualsevol cas, queda prohibit provocar molèsties als veïns, sent responsables del compliment de les ordenances municipals els mateixos responsables dels locals autoritzats.

2. Excepcionalment, l'Ajuntament podrà ampliar l'horari estipulat en el punt anterior en ocasió de festes patronals o esdeveniments ocasionals degudament justificats.

 

TÍTOL TERCER NORMES RELATIVES A la INSTAL·LACIÓ D'ELEMENTS DE MOBILIARI URBANO EN LA VIA PÚBLICA

Article 18

1. El mobiliari urbà haurà d'harmonitzar amb l'ambient i amb el caràcter de l'entorn en el qual es pretén instal·lar.

2. L'Ajuntament podrà aprovar dissenys específics per a cadascuna de les zones en les quals pugui ser ocupada la via pública.

Article 19

En les sol·licituds per a la instal·lació de mobiliari urbà, els interessats hauran de presentar la següent documentació:

1. Memòria descriptiva de l'element, en la qual haurà de constar disseny, color i tipus de material.

2. Pla d'altura i planta dels elements a instal·lar realitzats per tècnic competent, quan així es requereixi pels serveis municipals.

3. Fotografies de la zona a instal·lar l'element.

4. Document acreditatiu del pagament de la taxa.

5. Pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil.

Article 20

Els serveis municipals, previ estudi de la documentació abans referida, emetran informe sobre l'adequació o no d'autoritzar la instal·lació sol·licitada, no podent-se procedir a l'autorització sol·licitada en el supòsit d'existència de dèbits amb la Hisenda municipal o sancions sense liquidar.

Article 21

El mobiliari urbà autoritzat mitjançant tendals, tancaments, jardineres, seran desmuntats totalment, inclosa la seva subjecció, en el supòsit de tancament de l'establiment per un període superior a trenta dies o per finalització d'activitat.

Article 22

Queda absolutament prohibida la instal·lació de billars, màquines expenedores, recreatives o d'atzar o qualsevol altre de característiques anàlogues.

Els aparells de reproducció de so que, en el seu cas, s'autoritzin, estaran subjectes estrictament a l'Ordenança reguladora sobre l'emissió de sorolls i vibracions.

 

TÍTOL QUART RÈGIM SANCIONADOR

Article. 23

Infraccions:

Les infraccions regulades en la present ordenança es qualifiquen com a lleus, greus i molt greus.

 

​​​​​​​Es consideren infraccions lleus:

a) Causar danys als béns municipals, modificar-los o utilitzar-los en contra del destí que els és propi, causant perjudicis econòmics, quan el seu import no superi la quantitat de 1.000 euros.

b) L'incompliment de les disposicions que regulen la utilització dels béns destinats a un servei públic pels usuaris d'aquest.

c) L'incompliment del deure dels titulars de concessions o autoritzacions de conservar en bon estat els béns de domini públic.

d) L'incompliment del deure dels particulars de netejar els espais públics quan tinguin autoritzat un aprofitament especial o ús privatiu del domini públic.

e) Realitzar en la via pública treballs propis d'oficis o professions sense autorització municipal, quan aquesta sigui necessària.

f) Ocupar els espais públics o usar-los més enllà del que permet l'autorització o concessió.

g) No comunicar a l'Ajuntament la celebració d'actes o reunions que suposin limitacions als usos generals dels espais públics.

h) L'incompliment de l'obligació de respectar un espai mínim per al pas de vianants, quan estigui autoritzada l'ocupació dels espais públics.

i) L'incompliment de l'autorització i delimitació municipal, per a dur a terme determinades concentracions lúdico-festives.

j) No col·locar en lloc visible el permís o autorització corresponent.

k) L'incompliment per excés de la delimitació autoritzada per l'autoritat municipal.

l) La utilització i ocupació de via pública sense autorització.

m) Qualsevol altre incompliment del que es preveu en la present ordenança municipal i que no estigui qualificat com a infracció greu o molt greu.

Es consideraran infraccions greus:

a) Causar danys als béns municipals, modificar-los o utilitzar-los en contra del destí que els és propi, causant perjudicis econòmics, quan el seu import superi la quantitat de 1.000 euros i no excedeixi de 10.000 euros.

b) La realització d'obres, treballs o altres actuacions no autoritzades en béns de domini públic.

c) Les actuacions sobre béns afectes a un servei públic que impedeixin o dificultin greument la normal prestació d'aquell.

d) La utilització de béns cedits gratuïtament per a fins diferents dels previstos en l'acord de cessió.

e) Dur a terme qualsevol activitat no emparada per la llicència o concessió.

f) Incomplir les condicions o les obligacions que s'estableixen en la pròpia autorització o concessió.

g) Demorar la fi de l'activitat en la via pública, més enllà de 15 minuts de l'horari d'obertura autoritzat.

h) No deixar expedit l'accés a habitatges i locals comercials.

i) No complir amb els canvis exigits per l'Ajuntament per a millorar les condicions estètiques.

j) No retirar les taules i cadires al pas d'un vehicle d'urgències, impedint-li o dificultant el pas.

k) La reincidència en la comissió d'infraccions lleus en el període d'un any.

l) La utilització i ocupació de via pública sense autorització o títol habilitant en zona inautoritzable.

Es consideraran infraccions molt greus:

a) La usurpació de béns de domini públic.

b) Causar danys als béns municipals, modificar-los o utilitzar-los en contra del destí que els és propi, causant perjudicis econòmics, quan el seu import superi la quantitat de 10.000.- euros.

c) La reincidència en la comissió d'infraccions greus en el període d'un any.

d) Desatendre o fer cas omís de les ordres que, envers el funcionament de l'ocupació, i ajustades a Dret, poguessin rebre's per part de les autoritats competents o els seus agents i especialment de la policia local referent a facilitar la comprovació de la possessió de l'autorització de via pública pertinent.

Article 24. Sancions

1.          a) Les infraccions lleus se sancionaran amb una multa compresa entre 300 i 750 euros.

b) Les infraccions greus se sancionaran amb multa compresa entre 751 euros i 1.500 euros.

c) Les infraccions molt greus se sancionaran amb multa compresa entre 1.501 euros i 3.000 euros.

Per a graduar la quantia de la multa ha d'atendre l'import dels danys causats, al valor dels béns o drets afectats, a la reiteració per part del responsable, i al grau de culpabilitat d'aquest; es considerarà circumstància atenuant, que permetrà reduir la quantia de la multa fins a la meitat, la correcció per l'infractor de la situació creada per la comissió de la presumpta infracció en el termini màxim de deu dies a comptar des de l'endemà al requeriment realitzat a aquest efecte.

2.-En cas de reincidència en infraccions greus o molt greus es podrà declarar la inhabilització de l'infractor per a ser titular d'autoritzacions i concessions per un termini d'un a tres anys.

3. Amb independència de les sancions que es puguin imposar, l'infractor estarà obligat a la restitució i reposició dels béns al seu estat anterior, amb la indemnització dels danys i perjudicis causats, en el termini que en cada cas es fixi en la resolució corresponent.

4. Les sancions amb multes previstes en els paràgrafs anteriors, quan el fet no estigui castigat en les Lleis penals, podran fer-se efectives dins dels quinze dies hàbils següents a la notificació del Decret d'inici del procediment sancionador, amb una reducció general del 50% sobre la quantia que es fixi provisionalment en aquell. L'import de la reducció practicada s'exigirà sense més requisit que la notificació a l'interessat, quan s'hagi interposat recurs potestatiu de reposició o contenciós administratiu en contra de la sanció.

Article 25. Prescripció

1. Les infraccions molt greus prescriuran als tres anys, les greus als dos anys i les lleus als sis mesos.

Les sancions imposades per faltes molt greus prescriuran als tres anys, les imposades per faltes greus als dos anys i les imposades per faltes lleus a l'any.

2. El còmput d'aquests terminis es realitzarà conforme al que s'estableix a l'article 132 de la Llei 30/1992,de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Article 26.

En qualsevol cas la sanció imposada podrà ser substituïda, amb el consentiment exprés de l'interessat, per la realització de prestacions no retributives d'interès social a favor del municipi, per un temps no superior a trenta dies. En el cas que es constati la no realització de les prestacions d'interès social assignades, s'exigirà la sanció econòmica que correspongui.

Article 27. Procediment

No es podrà imposar cap sanció sense la prèvia tramitació del procediment administratiu obert a aquest efecte, el qual serà iniciat d'ofici per la pròpia administració municipal, en virtut de la funció inspectora i de comprovació pròpia de la seva competència, o mitjançant la corresponent denúncia per escrit.

Per a la imposició de les sancions previstes en aquesta Ordenança se seguirà el procediment previst amb caràcter general en el Decret autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual es va aprovar el reglament de procediment a seguir per l'Administració de la Comunitat Autònoma en l'exercici de la potestat sancionadora.

Article 28. Adopció de mesures cautelars

L'Ajuntament, en el cas que la instal·lació situada en el domini públic municipal no compti amb la respectiva autorització o llicència, podrà adoptar les següents mesures cautelars:

a) Requerir al presumpte infractor perquè en el termini de 24 hores procedeixi a la retirada d'instal·lacions i béns amb els quals desenvolupa la seva activitat.

b) De no ser retirats aquests elements al termini concedit, el realitzarà l'Ajuntament a costa del presumpte infractor, sense perjudici de prosseguir la tramitació del procediment amb audiència de l'interessat fins a la seva normal resolució i imposició de la multa que, si escau, procedeixi.

c) Ordenar l'enderrocament o retirada de les obres, instal·lacions, mobles i béns, per part de l'infractor en el termini màxim de 15 dies, amb avís que de no complir-se aquesta ordre, s'executarà subsidiàriament pel propi Ajuntament a costa de l'infractor, quan hagi transcorregut l'indicat termini de 15 dies.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL.- Ocupació puntual de la via pública amb taules i cadires

Podrà autoritzar-se l'ocupació puntual de la via pública amb taules i cadires, amb motiu de festes i altres esdeveniments anàlogues. En aquests supòsits, i una vegada presentada la sol·licitud, on s'haurà de detallar amb rigor el lloc exacte que es pretén ocupar i la proposta de mobiliari que es pretén instal·lar, així com adjuntar una pòlissa de responsabilitat civil i una declaració responsable de deixar en perfectes condicions de neteja i salubritat la superfície ocupada, serà necessari l'informe dels serveis tècnics i de la Policia local de Ses Salines.

L'autorització, que haurà de ser sol·licitada amb un mínim d'antelació de 10 dies abans del dia en què es pretén ocupar, no podrà ser retirada sense el pagament de la taxa corresponent.

 

​​​​​​​DISPOSICIONS FINALS

Primera Difusió de l'Ordenança

En el moment en què sigui aprovada definitivament aquesta ordenança, l'Ajuntament farà una edició especialment preparada per a ser distribuïda àmpliament en diferents punts del terme municipal per al seu complet coneixement, com a Oficines d'Atenció al Ciutadà, restaurants, bars, etc

Segona Entrada en vigor

Aquesta ordenança entrarà en vigor quan s'hagi publicat íntegrament en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma i hagi transcorregut el termini assenyalat en l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

En tot el no previst en la present ordenança, regiran les ordenances generals de la Corporació i de més normativa d'aplicació.

 

Ses Salines, 13 de juliol de 2020

El batle ​​​​​​​Juan Rodríguez Ginard