Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 7105
Bases i convocatòria del procés selectiu per a contractar tres d’agents d’ocupació i desenvolupament local per l'execució del projecte "Inca per l’ocupació 2020-2023"
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Inca, a la seva sessió de dia 29 de juliol de 2020 va aprovar els següents acords:
“Primer.- Aprovar les bases i la convocatòria del procés selectiu per a contractar tres d'agents d'ocupació i desenvolupament local per l'execució del projecte Inca per l'ocupació 2020-2023 en el marc de la convocatòria SOIB Desenvolupament Local per a executar projectes de desenvolupament local (BOIB núm. 148 de 31 d'octubre de 2019), i posterior creació dels corresponents borsins, tal com com s'explica a les bases que figuren a l'expedient.
Segon.- Obrir el procés selectiu per a la contractació de tres agents d'ocupació i desenvolupament local de conformitat amb les bases que es transcriuen i disposar que la convocatòria s'anunciï al BOIB i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Inca i a dos dels diaris de major tiratge de la Comunitat Autònoma.”
Inca, 31 de juliol de 2020
El balte president. Virgilio Moreno Sarrió
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL CONCURS PER AL PROCÉS SELECTIU DE TRES D'AGENTS D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL PER A L'EXECUCIÓ DEL PROJECTE "INCA PER L'OCUPACIÓ 2020-2023", EN EL MARC DE LA CONVOCATÒRIA SOIB DESENVOLUPAMENT LOCAL PER EXECUTAR PROJECTES DE DESENVOLUPAMENT LOCAL (BOIB NÚM. 148, DE 31 D'OCTUBRE DE 2019)
JUSTIFICACIÓ DE LA NECESSITAT I URGÈNCIA D'AQUEST PROCÉS SELECTIU
En data 7 de gener mitjançant registre d'entrada, el SOIB va comunicar a l'Ajuntament la resolució del conseller de Model Econòmic Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears de 19 de desembre de 2019, per la qual es concedeix una subvenció a l'entitat Ajuntament d'Inca per executar el projecte de desenvolupament local anomenat "INCA PER L'OCUPACIÓ 2020-2023", mitjançant la contractació de dos AODL ordinaris més un AODL addicional, a jornada completa, per un període de tres anys, d'acord amb la convocatòria SOIB Desenvolupament Local, publicada en el BOIB núm. 148, de 31 d'octubre de 2019.
El punt 8 d'aquesta convocatòria disposa que "els projectes s'han d'iniciar en el moment de les contractacions dels AODL assignats a l'entitat beneficiària. La contractació de tots els AODL s'ha de fer el mateix dia en el cas que l'entitat beneficiària tengui més d'un AODL subvencionat. Les contractacions dels AODL s'han de dur a terme entre l'1 de març de 2020 i el 30 de setembre de 2020".
Vist que actualment no existeix un borsí d'AODL per dur a terme aquestes contractacions i vist el límit temporal per realitzar-les, esdevé urgent realitzar un procés selectiu per poder cobrir aquests tres llocs de feina, i es considera que allò més adequat és realitzar un procés selectiu mitjançant concurs.
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte d'aquesta convocatòria és la contractació temporal de tres agents de desenvolupament local vinculada a la subvenció concedida, així com la posterior creació de dos borsins, un per a AODL 1 i addicional, i un altre per a AODL 2.
AODL 1 i AODL addicional: dos llocs de feina.
AODL 2: un lloc de feina.
SEGONA. CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per prendre part en aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir, en la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'instàncies, els següents requisits:
a) Ésser espanyol/a o tenir la nacionalitat d'algun dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als quals sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes previstos a la Llei estatal que regula aquesta matèria, amb excepció de les places per a les quals a les bases específiques es limiti l'accés dels aspirants de nacionalitat espanyola. En virtut de la Llei orgànica 8/2000, de 22 de desembre, de reforma de la LO 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, i de l'RD 864/2001 del Reglament d'execució, tenen dret d'accés a l'Administració pública com a personal laboral els estrangers a Espanya.
b) Haver complert els setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues referides al dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
c) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions. És a dir, tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions d'AODL.
d) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, del qual hagi estat separat/ada o inhabilitat/ada. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no ha d'estar inhabilitat/ada o en situació equivalent ni ha d'haver estat sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu estat, en els mateixos termes, accedir a l'ocupació pública.
e) No estar sotmès/esa a causa d'incapacitat o incompatibilitat de les contingudes a la legislació local.
f) Titulacions:
AODL 1 i addicional: llicenciatura o grau en Pedagogia, Psicologia i/o Psicopedagogia. Grau o diplomatura en Educació Social.
AODL 2: grau o diplomatura en Relacions Laborals, diplomatura en Ciències Empresarials, llicenciatura o grau en Administració i Direcció d'Empreses, Economia, Sociologia, Pedagogia, Psicologia, Psicopedagogia i grau o diplomat en Educació Social.
g) Acreditar documentalment el coneixement de llengua catalana mitjançant l'aportació de fotocòpia del certificat de nivell B2 de català de la Direcció General de Política Lingüística, de l'Escola Balear d'Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent. En cas que no es pugui acreditar, s'haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2, abans de realitzar la valoració de mèrits a la fase de concurs..
h) Estar inscrit/a a les oficines del SOIB (aquest requisit s'ha de complir en el moment de la contractació).
i) Prèviament a l'acte de la presa de possessió, la persona interessada haurà de fer constar la manifestació de complir els requisits assenyalats als apartats d), e) i f).
TERCERA. PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES I ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Les instàncies per participar a les proves selectives s'hauran de presentar, segons el model oficial que constat com a annex I, en el Registre del Museu del Calcat (av. de General Luque, 223), a qualsevol dels altres registres d'altres edificis municipals de l'Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas de no presentar-se la instància als registres dels diferents edificis municipals, la persona interessada haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament abans de la finalització del termini de la presentació de les instàncies mitjançant enviament del justificant de presentació de la sol·licitud a l'adreça electrònica formacio@incaciutat.com, amb l'assumpte "Selecció AODL. Justificant instància." Si es presenta a través de la seu electrònica, s'ha de posar al resum “Expedient núm. 568/2020. Convocatòria 3 places d'AODL” i s'ha de dirigir a “120. Org. Laboral i Funció Pública”.
A la instància s'haurà de fer constar a quin lloc de treball s'opta (AODL 1/addicional, AODL 2 o ambdós).
El termini de presentació de les instàncies serà de deu (10) dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). La convocatòria s'anunciarà en els llocs habituals, a la pàgina web de l'Ajuntament d'Inca i a dos dels diaris de major tiratge de la Comunitat Autònoma. Els successius anuncis es publicaran únicament a la web municipal de l'Ajuntament d'Inca.
Per ser admeses i prendre part en el procés selectiu, les persones aspirants hauran de declarar sota la seva responsabilitat a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, i aportar juntament amb la sol·licitud fotocòpia de l'anvers i el revers del DNI, curriculum vitae, titulacions acadèmiques i documentació acreditativa de l'experiència professional (vida laboral i contracte de treball, i/o certificats de serveis presentats o de funcions, si escau) i mèrits al·legats (certificats de cursos, titulacions acadèmiques...).
No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin fotocopiats; serà suficient la declaració jurada de la persona interessada sobre la seva autenticitat, així com sobre les dades que figuren a la instància, sense perjudici que, en qualsevol moment, el tribunal qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Inca li puguin requerir que acrediti la veracitat de les circumstàncies i documents aportats, i que hagin estat objecte de valoració.
Aquella documentació que obra en poder de l'Administració, perquè la persona interessada ja ha participat en un procés de selecció de personal de l'Ajuntament d'Inca, no haurà d'ésser aportada novament. D'aquesta manera, només haurà d'aportar la nova documentació. A efectes de localitzar la documentació al·legada per l'aspirant i que ja està en poder de l'Administració, serà necessari comunicar de manera detallada quina documentació està en poder de l'Ajuntament i en quin procés selectiu es va presentar a través de l'annex II, especificant la relació de documentació que ja va ésser aportada i en quina convocatòria.
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
QUARTA. ADMISSIÓ D'ASPIRANTS
Expirat el termini de presentació de sol·licituds, el batle dictarà resolució aprovant la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament; es concedirà un termini de deu (10) dies hàbils perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes, i seran esmenats els errors. Els/les sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admesos/es seran definitivament exclosos/es del procés selectiu.
Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:
- Presentar la sol·licitud fora de termini.
- No complir qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds.
- Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes bases.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses, sinó que, a més, consten a la de persones admeses.
Aquestes reclamacions, si n'hi hagués, seran acceptades i rebutjades a l'acord del batle president, pel qual serà aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
Aquesta resolució junt amb llista definitiva dels aspirants admesos i exclosos es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament.
El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indica a la base segona d'aquesta convocatòria abans del seu nomenament, junt amb els mèrits que hagin estat valorats a la fase de concurs.
CINQUENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
El tribunal qualificador es constituirà segons l'art. 4 del Decret 30/2009, amb un mínim de tres titulars i els seus suplents.
Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se de formar-ne part i d'intervenir-hi quan concorrin les circumstàncies establertes a l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, i hauran de notificar-ho a l'autoritat competent.
El Comitè d'Empresa podrà designar un/a representant sindical per vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
SISENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment de selecció es durà a terme mitjançant un concurs de mèrits.
El tribunal qualificador ha de valorar els mèrits degudament acreditats per les persones aspirants admeses en el moment de presentació de les instàncies.
No seran puntuables com a mèrits els que siguin al·legats com a requisits.
Els mèrits a valorar pel tribunal són els següents:
A. Per experiència professional relacionada amb el lloc de feina (màxim 60 punts):
En aquest apartat s'atorgarà una puntuació global màxima de 60 punts pels serveis prestats en qualsevol altra administració pública, d'acord amb el següent barem:
- Serveis prestats en l'Administració pública com a AODL: 0,45 punts/mes complet treballat a jornada completa.
- Serveis prestats en l'Administració pública com a director/a de programes mixts d'ocupació i formació o tècnic/a coordinador de Formació Dual: 0,40 punts/mes complet treballat a jornada completa.
- Serveis prestats en l'Administració pública o l'empresa privada com a tècnic/a de formació, de suport pedagògic, de mercat de treball, de gestió de recursos humans, orientació laboral o anàlegs en categoria de grau mitjà o superior: 0,35 punts/mes complet treballat a jornada complerta (amb un màxim de 30 punts).
Les fraccions inferiors al mes complet treballat a jornada completa es valoraran proporcionalment.
El mèrit s'ha d'acreditar mitjançant la presentació del corresponent certificat de serveis prestats en el qual constin categoria, temps treballat, tipus de jornada, vinculació amb l'Administració, organismes autònoms i empreses públiques d'ella dependents, així com les tasques desenvolupades Junt amb amb aquest certificat també s'haurà d'aportar un informe de vida laboral expedit per la TGSS.
En el supòsit que l'aspirant acrediti serveis en els dos apartats anteriors en el mateix període de temps, únicament es valoraran els que suposin major puntuació.
No es puntuarà l'experiència laboral que no estigui degudament acreditada, d'acord amb aquestes bases.
B. Formació vinculada a les funcions de la plaça convocada (màxim 40 punts):
B.1. Titulacions acadèmiques relacionades amb el lloc de treball convocat:
Altres diplomatures, llicenciatures o graus universitaris relacionats o formació universitària de segon cicle (nivell MECES 3): 5 punts per titulació.
Màsters relacionats amb el lloc de treball: 4 punts per titulació.
Formació universitària de postgrau relacionada amb el lloc de treball: 3 punts per titulació.
No s'han de valorar com a mèrit els estudis que són un requisit previ i necessari per cursar els que es valoren. A aquest efecte, es considerarà com a requisit previ i necessari la titulació conduent a una altra o que quedi absorbida per una altra titulació valorada com a mèrit.
B.2. Cursos de formació específics relacionats amb desenvolupament local, polítiques actives d'ocupació (formació, orientació, autoocupació, intermediació) que acreditin aprofitament amb un mínim de 10 hores relacionats amb ell lloc de treball convocat.
B.3. Cursos de formació en l'àrea d'ofimàtica (processador de texts, full de càlcul, edició i tractament d'imatge i/o similars), amb certificat d'aprofitament (mínim 10 hores):
Nivell inicial: 0,03 per hora.
Nivell intermedi: 0,05 per hora.
Nivell avançat: 0,10 per hora.
En el cas de presentar diferents nivells de la mateixa eina ofimàtica, només es puntuarà el nivell més alt. En el cas que no consti el nivell en el certificat, es puntuarà el nivell inicial. S'estableix un màxim de 10 punts en aquest apartat.
B.4. Cursos de formació transversal amb certificat d'aprofitament. (àrea jurídica administrativa, gestió de qualitat, igualtat de gènere i prevenció de riscos laborals, gestió i treball d'equips, habilitats socials i comunicació). S'estableix un màxim de 10 punts en aquest apartat.
Quant a la valoració dels mèrits anteriors inclosos dins l'apartat B) Formació, s'acreditaran documentalment mitjançant fotocòpia del corresponent títol o certificat expedit pel centre o la institució oficialment reconeguda que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i les matèries tractades.
S'entenen per certificat oficial els diplomes o certificats expedits per una entitat pública o organismes dependents, per organitzacions sindicals i empresarials o qualsevol entitat privada sempre que tenguin autorització expressa de l'organisme públic competent per a la realització de cursos, i sempre que aquestes circumstàncies constin en el propi títol o diploma.
En cas que els cursos rebuts versin sobre les mateixes matèries, només es valorarà el curs de màxima puntuació.
Els mèrits dels apartats B2 i B4 s'acreditaran documentalment mitjançant certificat d'aprofitament expedit pel centre o la institució que hagi organitzat el curs, jornada o seminari, amb indicació de la seva duració i de les matèries tractades. Només es valoraran aquells cursos, jornades o seminaris que estiguin relacionats directament amb la plaça objecte de la convocatòria.
No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.
La valoració com a mèrit d'un títol implicarà que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-lo.
La valoració dels cursos acreditats segons els apartats B2 i B4 es realitzarà de la següent manera:
- Quan els certificats dels cursos acreditin aprofitament, es valoraran a raó de 0,20 punts per cada 10 hores o 0,50 punts per crèdit ECTS.
Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.
Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.
La fracció es valorarà proporcionalment.
B.5. Coneixements de llengua catalana
Només es valoraran les certificacions expedides pel Govern de les Illes Balears o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
En el cas que l'aspirant acrediti estar en possessió dels nivells LA i C1 o dels nivells LA i C2, les puntuacions se sumaran.
El tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que consideri oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veritat dels mèrits aportats.
SETENA. QUALIFICACIÓ DE LA FASE DE CONCURS
La qualificació definitiva de la fase de concurs serà la suma aritmètica de les puntuacions atorgades pels mèrits al·legats per les persones aspirants. La qualificació definitiva s'exposarà a la web corporativa.
Les persones aspirants disposaran de tres (3) dies hàbils per poder presentar al·legacions a aquesta qualificació. En el cas no haver-n'hi, s'entendrà elevada a definitiva.
VUITENA. RELACIÓ D'APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT
Acabada la qualificació de les persones aspirants, el tribunal procedirà a fer pública la relació d'aprovats, el nombre dels quals no podrà ultrapassar el de places convocades, i elevarà la dita relació juntament amb l'acta de la sessió al Sr. Batle president perquè dicti la resolució de contractació del personal laboral temporal que correspongui.
Les persones aspirants proposades aportaran davant la Secretaria General d'aquesta corporació, dins del termini de tres (3) dies hàbils a comptar des del que es faci pública la relació d'aprovats, els documents acreditatius de reunir els requisits exigits a la base segona, junt amb els originals o documents aportats com a mèrits. Aquelles que dins del termini assenyalat no presentin la documentació no podran prendre possessió, i restaran anul·lades totes les seves actuacions.
Presentada la documentació, es procedirà a la contractació de la persona aspirant com a personal laboral temporal AODL.
NOVENA. ELABORACIÓ DELS BORSINS
Finalitzada la selecció, el tribunal qualificador elaborarà la relació d'aspirants que no hagin estat contractats. Aquestes persones aspirants passaran a formar part del borsí de personal laboral AODL 1 i AODL addicional, i/o del borsí d'AODL 2. Formar part d'un borsí o de l'altre, o bé dels dos, dependrà en primer lloc de l'opció que hagi assenyalat l'aspirant a la seva instància, i que compleixi amb els requisits de titulació indicats a la base segona. Si en el moment de presentar la instància no ha assenyalat formar part d'un borsí, no se'l podrà incloure una vegada finalitzada la baremació de mèrits.
La relació d'aprovats i l'ordre de prelació del borsí es faran públics a la pàgina web de la corporació. L'ordre de prelació es determinarà per la puntuació obtinguda en la qualificació definitiva del concurs, que s'ordenarà de major a menor.
En cas que es produeixi empat en la puntuació dels integrants dels borsins, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els següents criteris:
1. Qui tengui major puntuació en el mèrit d'experiència professional.
2. Qui tengui major puntuació en el mèrit de titulació acadèmica.
3. Si l'empat persisteix, es realitzarà un sorteig.
Quan es produeixi una situació de les contemplades a la base segona que motivi la contractació d'un AODL, es comunicarà a la persona a qui correspongui, segons l'ordre de prelació en què figuri en el borsí, el lloc i el termini en què s'ha d'incorporar. Aquesta comunicació es realitzarà mitjançant correu electrònic o cridada telefònica, d'acord amb aquelles dades que hagi comunicat a la seva instància l'aspirant. Si la persona no manifesta la seva conformitat amb la cobertura de la plaça oferta en el termini d'un (1) dia hàbil a comptar des de la comunicació de l'oferta, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini que se li indiqui, s'entendrà que hi renuncia. Si transcorregudes vint-i-quatre (24) hores des del primer intent de comunicació aquest resulta infructuós, es comunicarà a la següent persona aspirant segons l'ordre de prelació, sense que això impliqui ni l'exclusió ni la pèrdua del lloc dins aquest ordre.
Les persones que hi renunciïn de manera expressa o tàcita passaran al darrer lloc en l'ordre de prelació del borsí, amb excepció que al·leguin dins el termini de dos (2) dies hàbils, a comptar des de la comunicació de l'oferta, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, la qual hauran de justificar documentalment dins els tres (3) dies naturals següents:
- Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a la cura de fills i filles.
- Estar prestant serveis com a personal funcionari o laboral dins l'Ajuntament d'Inca o els seus organismes autònoms, o a qualsevol altra administració pública.
- Estar prestant serveis per compte d'altri o propi en una empresa privada, o estar donat/ada d'alta com a autònom/a a la Seguretat Social.
- Trobar-se en situació d'incapacitat temporal.
- Causes de força major, degudament justificades i apreciades pel tribunal o pels serveis jurídics municipals.
És a dir, les persones aspirants que acreditin i justifiquin documentalment aquests supòsits d'excepcionalitat quedaran en la situació de no disponibles en el mateix lloc que ocupen dins l'ordre de prelació. En cas de no justificar-ho dins els tres (3) dies naturals passaran a ocupar el darrer lloc en l'ordre de prelació. Aquests aspirants estaran obligats a comunicar i a justificar la finalització d'aquestes situacions en el termini de cinc (5) dies naturals des que es produeixi.
En el supòsit de trobar-se en situació de baixa per incapacitat temporal o maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, tendran dret a acceptar la plaça i a incorporar-se al lloc de feina ofert en el moment en què finalitzin aquestes situacions, sempre que comuniquin amb antelació de quinze (15) dies d'antelació la finalització de la situació i el seu interès en la incorporació al lloc de feina.
Si la persona aspirant a la qual s'ofereix cobrir una vacant hi renuncia de manera tàcita o expressa, o no s'hi incorpora en el termini que li hagi indicat l'Ajuntament, es comunicarà l'oferta a la següent persona aspirant segons l'ordre de prelació fixat.
La persona integrant del borsí, prèviament a ésser nomenada, haurà de justificar documentalment els requisits assenyalats a la base segona i haurà de aportar els documents originals que acreditin els mèrits que hagi presentat i s'hagin valorat, per realitzar la seva comprovació i compulsa.
Aquella persona aspirant que estigui ocupant una plaça d'AODL procedent d'aquest borsí i presenti renúncia al dit lloc de feina en serà exclosa, amb excepció de casos de força major degudament justificats i apreciats pel tribunal o pels serveis jurídics municipals.
Aquella persona aspirant que, ocupant una plaça d'AODL procedent d'aquest borsí, cessi en el seu lloc de treball passarà a incorporar-s'hi novament en el lloc que li correspongui segons la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar, sempre que en aquells moments el dit borsí sigui vigent.
Aquest borsí romandrà vigent fins a la creació d'un nou borsí d'AODL
El borsí que es formi arran d'aquesta convocatòria tendrà la consideració de borsa activa i únicament podran ser cridades per a una oferta les persones en situació de disponible d'aquesta borsa.
DESENA. EXCLUSIÓ DELS BORSINS
Són causa d'exclusió dels borsins les circumstàncies següents:
a) El fet de no reunir els requisits establerts a la base segona.
b) Acomiadament laboral per causes disciplinàries.
c) El fet de ser sancionat/ada com a conseqüència d'un expedient disciplinari. L'exclusió per aquest motiu és vigent durant el termini d'un any des de la imposició de la sanció per faltes lleus, i per faltes greus i molt greus l'exclusió és definitiva.
d) Rescissió del contracte de treball, per iniciativa de l'aspirant, excepte que estigui motivada per una millora de treball dins del propi ajuntament o a una altra administració.
e) Falsedat en la documentació aportada o en les dades consignades.
f) Renúncia voluntària formalitzada per escrit.
g) Qualsevol altra causa prevista legalment i/o considerada ajustada a dret, amb expedient previ contradictori.
ONZENA. INCIDÈNCIES
El tribunal resta facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò no previst en aquestes bases.
DOTZENA. La present convocatòria i els actes administratius que se'n derivin podran ésser impugnats per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA
Sr./Sra. ..........................................................................................., major d'edat, amb DNI número .......................... i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a ......................, telèfon.....................,
EXPÒS:
Que he tengut coneixement de la convocatòria publicada per aquest Ajuntament per a la creació de dos borsins d'AODL.
Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides per les bases de selecció.
Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.
Per tot allò exposat,
SOL·LICIT:
Ésser admès/esa al corresponent procés selectiu, per a la qual cosa aport la següent documentació exigida en aquestes bases.
Cal escollir una o les dues opcions (marcau amb una creu X):
__ Participar en procés selectiu per a la creació del borsí AODL 1/addicional.
__ Participar en procés selectiu per a la creació del borsí AODL 2.
Documents acreditatius dels requisits:
-
-
-
Documents acreditatius dels mèrits a valorar:
-
-
-
-
SR. BATLE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT D'INCA.