Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 6943
Aprovació definitiva de les bases específiques reguladores de la concessió de subvencions al lloguer d’habitatge per a joves del municipi d’Eivissa
El Ple de la Corporació, en sessió celebrada el dia 30 d'abril de 2020, va acordar aprovar inicialment les bases específiques reguladores de la concessió de subvencions al lloguer d'habitatge per a joves del municipi d'Eivissa.
Havent transcorregut el període d'exposició pública de l'expedient, sense que s'hagin presentat reclamacions, l'esmentat acord plenari d'aprovació inicial, resulta elevat a definitiu sense necessitat d'adopció d'acord exprés, essent el text íntegre de les bases aprovades definitivament el que es transcriu a continuació:
BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DE LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS AL LLOGUER D'HABITATGE PER A JOVES DEL MUNICIPI D'EIVISSA
Article 1. Objecte
L'objecte d'aquestes bases específiques és regular la concessió, en règim de concurrència competitiva, de les subvencions al lloguer d'habitatge per a joves residents al municipi d'Eivissa.
Article 2. Definicions
Als efectes d'aquestes bases, s'estableixen les definicions següents:
1. Unitat de convivència: Es considera unitat de convivència la persona o el conjunt de persones empadronades en un domicili, tant si tenen parentiu entre elles com si no.
La prova de convivència es constata amb la inscripció en el Padró Municipal d'Habitants. L'acreditació de la no convivència al mateix domicili s'efectuarà per qualsevol mitjà de prova vàlid en dret i es valorarà, si escau, per l'Administració local, a través dels seus serveis corresponents, en l'exercici de les seues funcions de comprovació i recerca.
Si la falta d'empadronament d'alguna de les persones menors de la unitat de convivència obeís a motius imputables a l'Administració, bastarà l'empadronament de les mares, pares o representants legals, empadronant la persona menor amb posterioritat.
2. Residència legal a Espanya: Posseir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, Suïssa o el parentiu determinat per la normativa que sigui aplicable i residir legalment a Espanya.
En el cas de persones estrangeres no comunitàries, es considera que una persona té la residència legal a l'Estat espanyol quan és titular d'una autorització de residència d'acord amb el que estableixen la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seua integració social, i el Reial decret 557/2011, de 20 d'abril que aprova el seu Reglament.
3. Família nombrosa: La definida a la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses. És la integrada per una o dues persones ascendents amb tres o més fills o filles, siguin o no comuns, així com les famílies que s'hi poden equiparar a una família nombrosa d'acord amb l'art. 1.2 d'aquesta Llei.
4. Família monoparental: La definida a la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies.
5. Víctimes de violència de gènere: La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, defineix violència de gènere com “aquella que s'exerceix pels homes contra les dones, per part d'aquells que són o hagin estat els seus cònjuges o d'aquells que estan o hagin estat units a elles per relacions d'anàloga afectivitat, fins i tot sense convivència en el moment de produir-se els fets.”
6. Víctimes de violència domèstica: S'entén per violència domèstica familiar l'exercida en el marc de la convivència familiar o assimilada, per part d'un dels membres contra uns altres, contra algun dels altres o contra tots ells. Comprèn tots aquells actes violents, des de l'ús de la força física fins a l'assetjament o la intimidació, que es produeixen en el si d'una llar i que perpetra almenys un membre de la família contra algun altre familiar, incloent una àmplia varietat de fenòmens entre els quals es troben alguns components de la violència contra les dones, violència contra l'home, maltractament infantil, violència filio-parental i abús d'ancians.
7. Víctimes de terrorisme: D'acord amb l'establert en la Llei 29/2011, de 22 de setembre, de reconeixement i protecció integral a les víctimes del terrorisme, persones que han sofert danys que les han incapacitat com a conseqüència de l'activitat terrorista; el cònjuge de la víctima mortal d'actes terroristes o la persona amb la qual hagi conviscut amb anàloga relació afectiva, almenys durant els dos anys anteriors; els seus fills/es i els fills/es incapacitats/es, i els amenaçats/as. El seu art. 37 estableix que les administracions públiques que desenvolupin mesures concretes en matèria d'habitatge han d'establir sistemes de protecció per a les víctimes del terrorisme.
8. Persones amb discapacitat: Persones a qui s'hagi reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent. Es considerarà que presenten una discapacitat en grau igual o superior al 33 per cent els pensionistes de la Seguretat Social que tenguin reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i als pensionistes de classes passives que tenguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.
9. Persones en situació de dependència: Són persones que, amb caràcter permanent, per raons derivades de l'edat, la malaltia o la discapacitat i lligades a la falta o la pèrdua d'autonomia física, mental, intel·lectual o sensorial, necessiten l'atenció d'una altra o altres persones o ajudes importants per realitzar activitats bàsiques de la vida diària o, en el cas de les persones amb discapacitat intel·lectual o malaltia mental, d'altres suports per a la seua autonomia personal.
Article 3. Requisits de les persones beneficiàries
Per poder sol·licitar i ser persona beneficiària de les subvencions a les quals es refereixen aquestes bases, s'han de complir els requisits següents:
1. Ser major de 18 anys i no haver complit els 36 anys a comptar de l'últim dia de presentació de les sol·licituds de subvenció.
2. Estar empadronat a Eivissa ininterrompudament durant tot l'any subvencionable i fins al darrer dia del termini per presentar les sol·licituds.
3. Que la persona sol·licitant sigui titular, en qualitat d'arrendatari/ària, d'un contracte de lloguer d'habitatge en vigor, prorrogat de mutu acord o legalment, dins el període 1 de gener a 31 de desembre de l'any anterior a la convocatòria, tant si s'ha formalitzat dins aquestes dates, com en dates anteriors.
4. El contracte ha d'estar formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans. La condició d'arrendatari/ària s'ha d'acreditar amb l'aportació del contracte de lloguer.
5. Estar al corrent de pagament de les rendes del contracte de lloguer, en el moment de la presentació de la sol·licitud de subvenció. Es poden requerir nous justificants de pagament posteriorment al termini de sol·licitud.
6. Que l'habitatge objecte de lloguer estigui situat dins de l'àmbit territorial del municipi d'Eivissa.
7. Que l'habitatge llogat constitueixi el domicili habitual i permanent de l'arrendatari o arrendataris i dels integrants de la unitat de convivència, durant el període de contracte de lloguer per al qual es concedeix la subvenció.
8. Que la renda d'habitatge objecte del contracte de lloguer estigui dins els límits establerts en la convocatòria corresponent.
9. Que totes les persones físiques que tenguin el domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat tenguin la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea, l'Espai Econòmic Europeu o Suïssa. En el cas d'estrangers no comunitaris, han de tenir la residència legal a Espanya.
10. Que els ingressos de les persones que tenguin el seu domicili habitual i permanent a l'habitatge llogat, siguin o no titulars del contracte de lloguer, compleixin els requisits d'ingressos màxims que estableixi la convocatòria corresponent.
11. No es pot concedir la subvenció quan la persona sol·licitant o qui tengui la residència habitual i permanent a l'habitatge objecte del contracte de lloguer es trobi en alguna de les situacions que s'indiquen a continuació:
1. Sigui propietari o usufructuari d'algun habitatge a Espanya. A aquest efecte no es considerarà que s'és propietari o usufructuari d'un habitatge si el dret recau únicament sobre una part alíquota d'aquesta i s'ha obtingut per herència o transmissió mortis causa sense testament. S'exceptuen d'aquest requisit els qui sent titulars d'un habitatge n'acreditin la no disponibilitat per causa de separació o divorci, trasllat obligatori per motius laborals, sempre que el domicili estigui situat fora de l'illa d'Eivissa; per qualsevol altra causa, degudament acreditada, aliena a la seua voluntat o quan l'habitatge resulti inaccessible per raó de discapacitat del titular o algun membre de la unitat de convivència.
2. Tengui parentesc de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador.
3. Sigui soci o partícip de la persona jurídica que actua com a arrendadora i/o tengui parentesc de primer o segon grau amb els socis de la societat que actua com a arrendadora.
No podrà ser beneficiari d'aquestes subvencions aquella persona física que incorri en alguna de les circumstàncies que preveu l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; ni aquella persona física que hagi estat subjecte d'una revocació d'alguna de les ajudes que, per causes imputables a la persona sol·licitant, preveu el Pla Estatal d'Habitatge 2018-2021 o els anteriors plans estatals o autonòmics d'habitatge.
Article 4. Diari oficial en què es publicarà l'extracte de la convocatòria, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, un cop que s'hagi presentat davant aquesta el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seua publicació; i forma i termini en què han de presentar-se les sol·licituds
1. Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa. De conformitat amb els articles 18.2 i 23.2 de la Llei general de subvencions, l'Ajuntament d'Eivissa remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) la convocatòria corresponent i un extracte d'aquesta es publicarà en el BOIB, d'acord amb el procediment establert en l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.
2. Les persones interessades a concórrer en la convocatòria corresponent han de presentar la sol·licitud en el Registre d'Entrada General de l'Ajuntament o bé a través d'alguna de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC).
La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització de la persona sol·licitant perquè l'Ajuntament obtengui de forma directa els certificats telemàtics, si escau, per a l'acreditació de les circumstancies previstes en els articles 18 i 19 del RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració estatal i l'Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent del compliment de les obligacions davant la Seguretat Social, en aplicació del Conveni en matèria de interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, al qual s'ha adherit l'Ajuntament. La persona sol·licitant pot denegar de forma expressa el consentiment i aportar els corresponents certificats.
3. La documentació i/o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la indicada a l'imprès d'instància normalitzat, annex a la convocatòria corresponent.
4. El termini de presentació de sol·licituds serà el que determini la convocatòria corresponent.
Article 5. Condicions de solvència i eficàcia que hagin de reunir les persones jurídiques a què es refereix l'apartat 2 de l'article 12 de la Llei general de subvencions
No es preveuen entitats col·laboradores.
Article 6. Procediment per a la concessió de les subvencions
El procediment de concessió de les subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva. Té la consideració de concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre elles d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquestes bases i adjudicar, havent notificat la resolució de concessió amb el límit fixat i dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels criteris o principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació, eficàcia i eficiència.
1. Inici
El procediment de concessió de subvencions, s'inicia mitjançant la presentació d'una instància en la qual se sol·licita participar en la convocatòria de concessió de subvencions al lloguer d'habitatge per a joves del municipi d'Eivissa.
2. Instrucció
En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, se la tendrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.
Una vegada comprovada la documentació presentada obrant en l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat (comissió de valoració), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant publicació al tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es pot prescindir de l'audiència quan no figuri al procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.
Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada mentre no els hagi notificat la concessió l'òrgan competent.
3. Resolució
L'acte que resolgui el procediment de concessió de la subvenció ha de ser motivat i expressar la persona sol·licitant o la relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix s'ha de fer constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquesta resolució es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.
La competència per atorgar les subvencions correspon a l'òrgan fixat a l'article 9 d'aquestes bases.
4. Publicitat de les subvencions concedides
L'acord de resolució del procediment de concessió es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).
Article 7. Criteris objectius de concessió i, en el seu cas, la seua ponderació
Per garantir la concurrència competitiva en l'adjudicació de les subvencions de conformitat amb el que disposa l'article 17.3.e) de la Llei general de subvencions, les sol·licituds presentades es valoraran i seleccionaran tenint en compte els criteris objectius de valoració següents:
1. Antiguitat en l'empadronament al municipi d'Eivissa. Es puntuarà l'empadronament ininterromput des de períodes anteriors a l'any subvencionable.
- 1 any sencer anterior a l'any subvencionable...................................... 1 punt
- 2 anys sencers anteriors a l'any subvencionable................................. 2 punts
- 3 anys sencers anteriors a l'any subvencionable................................. 3 punts
- 4 anys sencers anteriors a l'any subvencionable................................. 4 punts
- 5 o més anys sencers anteriors a l'any subvencionable...................... 5 punts
2. Ingressos per unitat de convivència, que s'establiran a la convocatòria corresponent d'acord amb l'IPREM anual.
Per calcular els ingressos econòmics, se sumaran totes les rendes obtingudes tant de la persona sol·licitant de l'ajuda com de la resta de persones majors de 16 anys que conviuen al domicili.
Es prendran les dades de la casella corresponent a la base imposable general més la base imposable de l'estalvi de la declaració de l'Impost sobre la Renda de les persones físiques de l'any anterior a la convocatòria.
3. En el cas que la persona sol·licitant o algun dels membres de la unitat de convivència estigui inclosa justificadament en els sectors preferents que s'indiquen a continuació, s'afegirà la puntuació que correspongui:
|
SECTOR PREFERENT |
PUNTUACIÓ |
---|---|---|
1 |
Per cada fill/a a càrrec en la unitat de convivència. *Segons el llibre de família. |
0'3 punts per cada fill/a |
2 |
Famílies monoparentals. *Segons el llibre de família. |
0'4 punts |
3 |
Persones que hagin patit una execució hipotecària prèvia al seu habitatge habitual, o que hagin donat el seu habitatge habitual com a pagament del deute. *Segons l'acte judicial ferm o l'escriptura pública que acrediti l'execució hipotecària o la dació en pagament. |
1 punt |
4 |
Unitats de convivència en les quals hi hagi alguna víctima acreditada de violència gènere. *Segons la sentència ferma o l'acte judicial ferm de mesures cautelars que declari aquesta condició. |
0'5 punts |
5 |
Unitats de convivència en les quals hi hagi alguna persona que assumeixi la pàtria potestat, tutela o acolliment familiar permanent d'un menor d'edat orfe per violència de gènere. *Segons l'acte judicial ferm pel qual la persona sol·licitant de la subvenció assumeixi alguna d'aquestes funcions |
0'5 punts |
6 |
Unitats de convivència en les quals hi hagi alguna víctima acreditada de violència domèstica. *Segons la sentència ferma o l'acte judicial ferm de mesures cautelars que declari aquesta condició. |
0'5 punts |
7 |
Unitats de convivència afectades per situacions catastròfiques. *Segons l'acord del Consell de Ministres pel qual s'aprovi la declaració de zona catastròfica. |
0'4 punts |
8 |
Unitats de convivència que tenguin algun membre amb discapacitat o tengui acreditada la situació de dependència. *Segons la declaració administrativa sobre el tipus i el grau de discapacitat reconegut per l'òrgan competent. |
0'4 punts |
9 |
Unitats de convivència en les quals tots els membres integrants es trobin en situació d'atur i hagin esgotat les prestacions corresponents a aquesta situació. *Segons el certificat del Servei Públic d'Ocupació Estatal que ho acrediti. |
1 punt |
10 |
Dones en situació o risc d'exclusió social. *Segons la declaració administrativa dels serveis socials competents sobre aquesta condició |
0'5 punts |
11 |
Dones en situació o risc d'exclusió social quan tenguin fills menors exclusivament al seu càrrec. *Segons la declaració administrativa dels serveis socials competents sobre aquesta condició. |
0'6 punts |
12 |
Persones que hagin sofert danys que les incapacitin com a conseqüència de l'activitat terrorista. *Segons la sentència ferma que reconegui la condició de víctima de l'activitat terrorista. |
0'4 punts |
Si en una unitat de convivència hi ha algun membre inclòs en més d'un sector preferent, se sumarà la puntuació corresponent a cadascun d'ells.
En cas d'empat entre les unitats de convivència en què no hi hagi cap membre inclòs en un sector preferent, la prioritat es determinarà per ordre de Registre d'Entrada de la sol·licitud de subvenció.
En general, en cas d'empat en el nivell de puntuació, tendrà prioritat la unitat de convivència inclosa en un sector preferent.
Si persistís l'empat, la prioritat es determinarà per ordre de Registre d'Entrada de la sol·licitud de subvenció.
En cas que el crèdit consignat en cada convocatòria sigui suficient per atendre totes les sol·licituds que compleixin els requisits, no serà necessari establir l'ordre de prelació.
No es preveuen criteris de ponderació.
Article 8. Quantia individualitzada de les subvencions o criteris per a la seua determinació
La quantia de les subvencions serà la que determini la convocatòria corresponent, d'acord amb les bases d'Execució del Pressupost municipal vigent i el Pla Estratègic de Subvencions.
Article 9. Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció i el termini en què serà notificada la resolució
1. D'acord amb la base 46, punt 5, de les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent, l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases reguladores específiques serà el Ple de la corporació o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i/o consorcis adscrits.
L'òrgan competent per a l'aprovació de les successives convocatòries, així com els acords de concessió, serà la Junta de Govern Local o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i/o consorcis adscrits, excepte en el cas d'aquells que tenguin caràcter plurianual, que hauran de ser aprovades pel Ple de la corporació.
2. De conformitat amb l'article 14 de l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament per part de l'Ajuntament d'Eivissa, l'òrgan instructor es designarà en la convocatòria i amb caràcter general ho són els serveis administratius de la regidoria delegada que promou de la subvenció.
La convocatòria específica establirà la composició d'una comissió avaluadora integrada com a mínim per una Presidència, una Secretaria amb veu però sense vot i un nombre de vocals no inferior a dos, relacionats amb l'objecte de la convocatòria, que tendrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució.
Les activitats d'instrucció han de comprendre les activitats conduents a l'avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuades d'acord amb els criteris, formes i prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció.
Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut dels quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:
a) Determinar les persones participants admeses a la convocatòria.
b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria corresponent.
c) Sol·licitar els informes de la comissió avaluadora i d'altres òrgans.
d) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.
Sense perjudici de les especificitats procedimentals que es puguin establir en les convocatòries específiques, respectuoses amb la legalitat vigent, el procediment serà el següent:
En virtut de la documentació que consta a l'expedient, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al tauler d'anuncis de la corporació i, si escau, en la pàgina web municipal, a més d'en la forma que pugui establir la convocatòria corresponent, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es podrà prescindir de l'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.
3. Examinades per l'òrgan instructor les al·legacions adduïdes per les persones interessades, es formularà la proposta de resolució definitiva. La resolució ha de ser motivada i ha de contenir:
- la relació de persones sol·licitants a les quals es proposa la concessió de la subvenció i, si escau, la desestimació de la resta de sol·licituds o la no admissió, així com la no concessió per desistiment de la persona sol·licitant, o altres causes establertes en la normativa específica aplicable.
- la quantia de la subvenció; si ho preveu la convocatòria, l'òrgan competent ha de prorratejar entre les persones beneficiàries de la subvenció l'import global màxim destinat a les subvencions;
- l'especificació de l'avaluació i dels criteris seguits per efectuar-la.
L'expedient de concessió de subvencions ha de contenir l'informe de l'òrgan instructor en el qual consti que de la informació que figura en el seu poder es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.
Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada, davant l'Administració, mentre no s'hagi publicat la resolució de concessió.
4. Termini per resoldre i efectes del silenci
El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'hagués notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 10. Determinació, si escau, dels llibres i registres comptables específics per garantir l'adequada justificació de la subvenció
No es preveuen.
Article 11. Termini i forma de justificació de la persona beneficiària o de l'entitat col·laboradora, si és el cas, de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts
No es preveuen.
Article 12. Mesures de garantia que, si escau, es consideri necessari constituir a favor de l'òrgan concedent, mitjans de constitució i procediment de cancel·lació
No es preveuen.
Article 13. Pagament
El pagament de la subvenció s'efectuarà en un termini màxim de 30 dies des de la concessió de la subvenció.
Article 14. Circumstàncies que, com a conseqüència de l'alteració de les condicions tengudes en compte per a la concessió de la subvenció, podran donar lloc a la modificació de la resolució
No es preveuen.
Article 15. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals
Les subvencions regulades en aquestes Bases i en la convocatòria corresponent són compatibles amb la percepció d'altres subvencions procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada, d'acord amb el previst a l'article 19.3 de la Llei general de subvencions.
Article 16. Criteris d'incompliment de les condicions amb motiu de la concessió de la subvenció
En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiàries de la subvenció, serà d'aplicació el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment la subvenció rebuda per les persones beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos legalment previstos.
Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Article 17. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests criteris són aplicables per a determinar la quantitat que finalment hagi de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar, i hauran de respondre al principi de proporcionalitat
Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de la subvenció s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de la convocatòria corresponent, l'import subvencionat pot ser sotmès a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n) de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que la persona beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE A REINTEGRAR |
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
0 % |
Aquests criteris s'aplicaran per determinar la quantitat que finalment ha de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar.
Article 18. Responsabilitat, règim sancionador i inspecció
Les persones beneficiàries d'aquestes subvencions romandran sotmeses al règim de responsabilitat i sancions previst a la normativa vigent que resulta d'aplicació en matèria de subvencions.
Article 19. Impugnació
Contra l'acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa d'aprovació definitiva d'aquestes Bases es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Les remissions a articles que fan aquestes Bases s'entendran realitzades als preceptes respectius de les normes posteriors que, si escau, els puguin derogar, modificar i/o substituir.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
A partir de l'entrada en vigor d'aquestes Bases, queden derogades les disposicions generals de l'Ajuntament d'Eivissa, que s'oposin, contradiguin o resultin incompatibles amb aquesta.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Quan existeixin regulacions específiques de superior rang, les prescripcions d'aquestes Bases s'aplicaran amb subjecció al principi de jerarquia normativa i com a complement d'aquelles.
Segona. Tot allò que no estigui previst a aquestes Bases i/o a la convocatòria corresponent, es regirà per les Bases d'Execució del Pressupost Municipal vigent de l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament d'Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa específica que resulti d'aplicació.
Tercera. Aquestes Bases entraran en vigor, una vegada aprovades definitivament pel Ple de la corporació, amb la publicació de seu text íntegre en el BOIB.
Contra aquest acord d'aprovació definitiva, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Eivissa, 28 de julio de 2020
El secretari acctal
Juan Orihuela Romero