Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 6941
Aprovació definitiva de les bases específiques reguladores dels premis als millors expedients acadèmics de batxillera i cicles formatius de grau mitjà de l'Ajuntament d'Eivissa
El Ple de la Corporació, en sessió celebrada el dia 30 d'abril de 2020, va acordar aprovar inicialment les bases específiques reguladores dels premis als millors expedients acadèmics de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà.
Havent transcorregut el període d'exposició pública de l'expedient, sense que s'hagin presentat reclamacions, l'esmentat acord plenari d'aprovació inicial, resulta elevat a definitiu sense necessitat d'adopció d'acord exprés, essent el text íntegre de les bases aprovades definitivament el que es transcriu a continuació:
BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DELS PREMIS ALS MILLORS EXPEDIENTS ACADÈMICS DE BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ
Article 1. Objecte
L'objecte d'aquestes bases específiques és regular la concessió, en règim de concurrència competitiva, dels premis als millors expedients acadèmics de batxillerat i de cicles formatius de grau mitjà.
La Regidoria de Joventut concedeix aquests premis per valorar l'excel·lència, l'esforç i el rendiment acadèmic de l'alumnat, per donar reconeixement oficial als mèrits dels alumnes que demostren una especial preparació en els estudis, i per incentivar l'alumnat cap a la continuació d'estudis superiors.
Article 2. Requisits de les persones beneficiàries
- Estar empadronat al municipi d'Eivissa a data 31 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria.
- Estar cursant els estudis de 2n de batxillerat o 2n de cicle formatiu de grau mitjà en qualsevol centre docent públic, concertat o privat.
Article 3. Diari oficial en què es publicarà l'extracte de la convocatòria, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, un cop que s'hagi presentat davant aquesta el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seua publicació; i forma i termini en què han de presentar-se les sol·licituds
1. Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa. De conformitat amb els articles 18.2 i 23.2 de la Llei general de subvencions, l'Ajuntament d'Eivissa remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) la convocatòria corresponent i un extracte seu es publicarà en el BOIB, d'acord amb el procediment establert a l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.
2. Les persones interessades a concórrer en la convocatòria corresponent han de presentar la sol·licitud en el Registre d'Entrada General de l'Ajuntament o bé a través d'alguna de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC).
La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'Ajuntament obtengui de forma directa els certificats telemàtics, si escau, per a l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració estatal i l'Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent del compliment de les obligacions davant la Seguretat Social, en aplicació del Conveni en matèria d'interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, al qual s'ha adherit l'Ajuntament. La persona sol·licitant pot denegar de forma expressa el consentiment i aportar els corresponents certificats.
3. La documentació i/o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la indicada a l'imprès d'instància normalitzat, annex a la convocatòria corresponent.
4. El termini de presentació de sol·licituds serà el que determini la convocatòria corresponent.
Article 4. Condicions de solvència i eficàcia que hagin de reunir les persones jurídiques a què es refereix l'apartat 2 de l'article 12 de la Llei general de subvencions
No es preveuen entitats col·laboradores.
Article 5. Procediment per a la concessió dels premis
El procediment de concessió dels premis es tramita en règim de concurrència competitiva. Té la consideració de concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre elles d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquestes bases i adjudicar, havent notificat la resolució de concessió amb el límit fixat i dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels criteris o principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació, eficàcia i eficiència.
1. Inici
El procediment de concessió de premis s'inicia mitjançant la presentació d'una instància en la qual se sol·licita participar en la convocatòria de premis als millors expedients acadèmics de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà.
2. Instrucció
En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, se la tendrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es farà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.
Una vegada comprovada la documentació presentada obrant en l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat (comissió de valoració), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant publicació al tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es pot prescindir de l'audiència quan no figuri al procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.
Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada mentre no se'ls hagi notificat la concessió per l'òrgan competent.
3. Resolució
L'acte que resolgui el procediment de concessió dels premis ha de ser motivat i expressar la persona sol·licitant o la relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix s'ha de fer constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquesta resolució es farà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.
La competència per atorgar els premis correspon a l'òrgan fixat a l'article 8 d'aquestes bases.
4. Publicitat dels premis concedits
L'acord de resolució del procediment de concessió es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).
Article 6. Criteris objectius de concessió i, en el seu cas, ponderació d'aquests
Per poder participar, cal que la nota mitjana de batxillerat o cicle formatiu sigui igual o superior a 8,00.
Si hi hagés més d'una persona candidata amb la mateixa millor qualificació, es tendran en compte els criteris següents:
1) Per a batxillerat:
1.1. En primer lloc: la nota mitjana de 2n de batxillerat.
1.2. En segon lloc: la nota mitjana de 1r de batxillerat.
2) Per a cicles formatius:
2.1. En primer lloc: la nota mitjana de 2n de cicle formatiu (en cas d'un cicle formatiu curt, la nota anirà referida al 1r curs).
2.2. En segon lloc: la nota mitjana de 1r de cicle formatiu.
No es preveuen criteris de ponderació.
Article 7. Quantia individualitzada dels premis o criteris per a la seua determinació
La quantia dels premis serà la que determini la convocatòria corresponent, d'acord amb les bases d'Execució del Pressupost municipal vigent i el Pla Estratègic de Subvencions.
Article 8. Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció i el termini en què serà notificada la resolució
1. D'acord amb la base 46, punt 5, de les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent, l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases reguladores específiques és el Ple de la corporació o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i/o consorcis adscrits.
L'òrgan competent per a l'aprovació de les successives convocatòries, així com els acords de concessió, és la Junta de Govern Local o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i/o consorcis adscrits, excepte en el cas d'aquells que tenguin caràcter plurianual, que han de ser aprovades pel Ple de la corporació.
2. De conformitat amb l'article 14 de l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament per part de l'Ajuntament d'Eivissa, l'òrgan instructor es designarà en la convocatòria i amb caràcter general ho són els serveis administratius de la regidoria delegada que promou la subvenció.
La convocatòria específica establirà la composició d'una comissió avaluadora integrada com a mínim per una Presidència, una Secretaria amb veu però sense vot i un nombre de vocals no inferior a dos, relacionats amb l'objecte de la convocatòria, que tendrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució.
Les activitats d'instrucció han de comprendre les activitats conduents a l'avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuades d'acord amb els criteris, formes i prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció.
Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:
a) Determinar les persones participants admeses a la convocatòria.
b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria corresponent.
c) Sol·licitar els informes de la comissió avaluadora i d'altres òrgans.
d) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.
Sense perjudici de les especificitats procedimentals que es puguin establir en les convocatòries específiques, respectuoses amb la legalitat vigent, el procediment serà el següent:
En virtut de la documentació que consta en l'expedient, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al tauler d'anuncis de la corporació i, si escau, en la pàgina web municipal, a més d'en la forma que pugui establir la convocatòria corresponent, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es pot prescindir de l'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.
3. Examinades per l'òrgan instructor les al·legacions adduïdes per les persones interessades, es formularà la proposta de resolució definitiva. La resolució ha de ser motivada i ha de contenir:
- la relació de persones sol·licitants a les quals es proposa la concessió de la subvenció i, si escau, la desestimació de la resta de sol·licituds o la inadmissió, així com la no concessió per desistiment de la persona sol·licitant o altres causes establertes en la normativa específica aplicable.
- la quantia de la subvenció; si ho preveu la convocatòria, l'òrgan competent ha de prorratejar entre les persones beneficiàries de la subvenció l'import global màxim destinat a les subvencions;
- l'especificació de l'avaluació i dels criteris seguits per efectuar-la.
L'expedient de concessió de subvencions ha de contenir l'informe de l'òrgan instructor en el qual consti que de la informació que figura en el seu poder es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.
Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada, davant l'Administració, mentre no s'hagi publicat la resolució de concessió.
4. Termini per resoldre i efectes del silenci
El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'hagués notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 9. Determinació, si escau, dels llibres i registres comptables específics per garantir l'adequada justificació de la subvenció
No es preveuen.
Article 10. Termini i forma de justificació per part de la persona beneficiària o de l'entitat col·laboradora, si és el cas, de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts
No es preveuen.
Article 11. Mesures de garantia que, si escau, es consideri necessari constituir a favor de l'òrgan concedent, mitjans de constitució i procediment de cancel·lació
No es preveuen.
Article 12. Pagament
El pagament de la subvenció s'efectuarà en un termini màxim de 30 dies des de la concessió del premi.
Article 13. Circumstàncies que, com a conseqüència de l'alteració de les condicions tengudes en compte per a la concessió de la subvenció, podran donar lloc a la modificació de la resolució
No es preveuen.
Article 14. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals
Els premis regulats en aquestes Bases i en la convocatòria corresponent són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada, d'acord amb el previst a l'article 19.3 de la Llei general de subvencions.
Article 15. Criteris d'incompliment de les condicions amb motiu de la concessió de la subvenció
En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiàries de la subvenció, serà d'aplicació el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment el premi rebut per les persones beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos legalment previstos.
Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Article 16. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests criteris són aplicables per determinar la quantitat que finalment hagi de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar, i han de respondre al principi de proporcionalitat
Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de la subvenció s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de la convocatòria corresponent, l'import subvencionat pot ser sotmès a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n) de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que la persona beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE A REINTEGRAR |
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
0 % |
Aquests criteris s'aplicaran per determinar la quantitat que finalment ha de percebre la persona beneficiària, o, si escau, l'import a reintegrar.
Article 17. Responsabilitat, règim sancionador i inspecció
Les persones beneficiàries d'aquests premis romandran sotmeses al règim de responsabilitat i sancions previst a la normativa vigent que resulta d'aplicació en matèria de subvencions.
Article 18. Impugnació
Contra l'acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa d'aprovació definitiva d'aquestes Bases es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Les remissions a articles que fan aquestes Bases s'entendran realitzades als preceptes respectius de les normes posteriors que, si escau, els puguin derogar, modificar i/o substituir.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
A partir de l'entrada en vigor d'aquestes Bases, queden derogades les disposicions generals de l'Ajuntament d'Eivissa que s'oposin, contradiguin o resultin incompatibles amb aquesta.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Quan existeixin regulacions específiques de superior rang, les prescripcions d'aquestes Bases s'aplicaran amb subjecció al principi de jerarquia normativa i com a complement d'aquelles.
Segona. Tot allò que no estigui previst a aquestes Bases i/o a la convocatòria corresponent, es regirà per les Bases d'Execució del Pressupost Municipal vigent de l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament d'Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, per qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa específica que resulti d'aplicació.
Tercera. Aquestes Bases entraran en vigor, una vegada aprovades definitivament pel Ple de la corporació, amb la publicació de seu text íntegre en el BOIB.
Contra aquest acord d'aprovació definitiva, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Eivissa, 28 de juliol de 2020
El secretari acctal.
Juan Orihuela Romero