Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS

Núm. 6915
Resolució del vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius, de la consellera de Salut i Consum, de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització, i del director de l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears de 20 de juliol de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria de la consulta preliminar del mercat per a la recerca de solucions innovadores en els àmbits turístic, de salut i de les TIC per fer front a la COVID-19 i respondre a necessitats no cobertes del sector públic de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L'article 115 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, regula les consultes preliminars del mercat. Concretament, en el punt 1 d'aquest article s'estableix que «els òrgans de contractació poden dur a terme estudis del mercat i dirigir consultes als operadors econòmics que hi estiguin actius amb la finalitat de preparar correctament la licitació i informar els operadors econòmics esmentats sobre els seus plans i dels requisits que exigiran per concórrer al procediment. Amb aquesta finalitat, els òrgans de contractació es poden valer de l'assessorament de tercers, que poden ser experts o autoritats independents, col·legis professionals o, fins i tot, amb caràcter excepcional, operadors econòmics actius en el mercat. Abans d'iniciar-se la consulta, l'òrgan de contractació ha de publicar, en el perfil del contractant ubicat a la Plataforma de Contractació del Sector Públic o servei d'informació equivalent d'àmbit autonòmic, l'objecte d'aquesta consulta, quan s'ha d'iniciar i les denominacions dels tercers que hi hagin de participar, als efectes que tots els possibles interessats hi puguin tenir accés i la possibilitat de fer aportacions».

2. En l'àmbit de la seva competència, la Direcció General d'Innovació s'encarrega de l'impuls i el foment de la innovació, del desenvolupament i la transferència de coneixement i de la planificació i coordinació del sistema d'innovació i tecnologia de les Illes Balears.

3. En l'àmbit de la seva competència, la Direcció General de Recerca en Salut, Formació i Acreditació s'encarrega de la promoció de polítiques de recerca i d'informació sanitàries; de l'explotació, gestió i avaluació dels registres i sistemes d'informació de la seva competència, i de la coordinació del funcionament de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears, del Comitè d'Ètica de la Investigació de les Illes Balears i de la Biblioteca Virtual de Ciències de la Salut de les Illes Balears.

4. En l'àmbit de la seva competència, la Direcció General de Modernització i Administració Digital s'encarrega de la planificació i ordenació dels sectors de les comunicacions i de les noves tecnologies de la informació; dels sistemes d'informació, recursos tecnològics i serveis informàtics i telemàtics de l'Administració de la Comunitat Autònoma, i funcions d'encàrrec del tractament de les dades personals en relació amb aquests sistemes, recursos i serveis; de la planificació i ordenació dels sectors de les telecomunicacions, radiodifusió televisiva i sonora; de l'impuls i coordinació de la implantació de l'administració electrònica; de la seguretat de la informació dels recursos tecnològics; de la coordinació i ordenació dels registres i arxius administratius, inclosos els telemàtics, i de la modernització de l'atenció i informació ciutadana.

5. En l'àmbit de la seva competència, l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) té encarregades dues grans àrees d'actuació: la gestió turística estratègica, per a la millora del posicionament de les Illes Balears, i la gestió turística sostenible, per reduir els impactes de l'activitat turística i així també contribuir a un millor posicionament de les Illes com a destinació turística.

6. L'emergència sanitària que ha generat la propagació de la COVID-19 a tot el món ha obligat els governs a adoptar mesures de tot tipus per lluitar contra l'onada de contagis i mitigar els efectes econòmics i socials que aquest fenomen està produint. El Govern espanyol, d'acord amb l'article 116.1 de la Constitució, va aprovar el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, i les seves pròrrogues subsegüents. A més, ha dictat el Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19. A les Illes Balears, el Consell de Govern, en la sessió de dia 13 de març, va adoptar l'Acord pel qual s'aprova el pla de mesures excepcionals per limitar la propagació i el contagi de la COVID-19, i en la sessió de dia 16 de març de 2020, les mesures concretes de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del seu sector públic instrumental, en el marc del Reial decret 463/2020 i de l'Acord de 13 març de 2020 esmentats. Totes aquestes accions es justifiquen clarament pel caràcter excepcional i les greus conseqüències de la pandèmia. En paral·lel a les actuacions de caràcter sanitari, són imprescindibles mesures de caràcter econòmic, social i administratiu que permetin lluitar eficaçment contra l'expansió del virus des de tots els fronts i que, al mateix temps, evitin o redueixin el seu impacte en l'economia. En aquest context, es va aprovar el Decret llei 4/2020, de 20 de març, pel qual s'estableixen mesures urgents en matèria de contractació, procediments administratius i pressuposts, entre d'altres, per fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19.

7. Ateses les funcions i mesures esmentades, aquestes direccions generals i l'AETIB han acordat cercar solucions innovadores en els àmbits turístic, de salut i de les TIC per fer front a la COVID-19 i respondre a necessitats no cobertes del sector públic de les Illes Balears.

8. Els fons FEDER fomenten la inversió en recerca i innovació mitjançant, entre altres qüestions, la compra pública innovadora. El Programa Operatiu FEDER de les Illes Balears 2014-2020 inclou l'objectiu específic 1.2.1, que persegueix l'impuls i la promoció d'activitats d'R+D liderades per les empreses, el suport a la creació i consolidació d'empreses innovadores i el suport a la compra pública innovadora (CPI), especialment en els àmbits de l'Estratègia d'especialització intel·ligent (RIS-3) de les Illes Balears. Així mateix, les orientacions d'inversió de la Comissió Europea sobre el finançament de la política de cohesió 2021-2027 per a Espanya prioritzen la CPI com un dels motors de l'R+D.

9. En conseqüència, es considera d'interès promoure una consulta preliminar del mercat per conèixer-ne l'estat previ a la preparació de contractes.

Per tot això, dictam la següent

RESOLUCIÓ

1. Convocar la consulta preliminar del mercat per determinar solucions innovadores en els àmbits turístic, de salut i de les TIC per fer front a la COVID-19 i respondre a necessitats no cobertes del sector públic de les Illes Balears, que posteriorment podran ser objecte d'una eventual licitació.

2. Publicar en els annexos 1, 2 i 3, respectivament, les especificacions d'aquesta consulta preliminar del mercat, les especificacions dels reptes objecte d'aquesta consulta preliminar del mercat i el formulari de participació.

3. Publicar aquesta Resolució en els webs de la direcció general d'innovació (dgin.caib.es) i del BOIB i en el web de la Plataforma de Contractació del Sector Públic (https://contrataciondelestado.es).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant els òrgans que la dicten en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 21 de juliol de 2020

El conseller de Transició Energètica i Sectors Productius

Juan Pedro Yllanes Suárez

 

La consellera de Salut i Consum

Patricia Gómez i Picard

 

La consellera d'Administracions Públiques i Modernització

Isabel Castro Fernández

 

El director de l'AETIB

Manuel Porras Romero

 

 

ANNEX 1

Especificacions de la consulta preliminar del mercat per a la recerca de solucions innovadores en els àmbits turístic, de salut i de les TIC per fer front a la COVID-19 i respondre a necessitats no cobertes del sector públic de les Illes Balears

1. Objecte

4. Aquesta consulta preliminar del mercat té com a objecte que es promogui la participació de persones físiques o jurídiques per presentar solucions amb diferents enfocaments i solucions a fi de dotar les direccions generals de Modernització i Administració Digital; de Recerca en salut, Formació i Acreditació, i/o a l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears de solucions innovadores que facin front a la COVID-19, sempre que resolguin necessitats no cobertes del sector públic de les Illes Balears.

5. Concretament, es pretén que, a partir dels resultats de la consulta preliminar del mercat, es tengui coneixement suficient de les característiques, els condicionants tècnics i tecnològics, el dimensionament dels treballs i el marc temporal per publicar un eventual procediment de licitació ulterior, el qual es podrà establir per mitjà del diàleg amb les empreses que proposin solucions.

6. En aquest procediment se sol·licitaran solucions que especifiquin el grau de desenvolupament de les seves característiques, els condicionants tècnics i tecnològics, el dimensionament de treballs que permetin avaluar-ne la idoneïtat per establir, en eventuals procediments ulteriors, la seva implantació en el sector públic balear i tota la informació que pugui ser necessària per concloure les consultes.

7. Aquestes solucions serviran per avaluar les capacitats del mercat i definir les especificacions funcionals que impliquin la millor adaptació al sector públic balear però siguin factibles en un eventual procediment de contractació ulterior.

2. Participants

8. La convocatòria és oberta i s'adreça a persones físiques o jurídiques que tenguin intenció de col·laborar amb les entitats convocants en la presentació de solucions.

9. S'admet que una mateixa persona física o jurídica presenti diverses solucions, ja sigui individualment o en forma conjunta amb unes altres.

10. Quan una solució sigui presentada de forma conjunta per un grup de persones o entitats, cal identificar qui la representi a l'efecte d'actuar com a interlocutora.

11. Les entitats convocants no s'obliguen a finançar ni a acceptar les solucions presentades en aquesta convocatòria. Els costs derivats de participar en la convocatòria són a càrrec de les persones interessades.

3. Aplicació dels principis de transparència, igualtat de tracte i no-discriminació

12. La participació en la consulta, els contactes mantinguts amb els participants o els intercanvis d'informació no poden donar lloc a infraccions dels principis comunitaris de transparència, igualtat de tracte i no-discriminació, ni tenir com a efecte restringir o limitar la competència, ni atorgar avantatges o drets exclusius.

13. Per assegurar la transparència del procés, la disponibilitat de la major informació possible i l'intercanvi eficaç d'experiències i opinions, les persones participants han de fer constar expressament el seu consentiment perquè les entitats convocants mantenguin accessible i actualitzada la informació necessària, total o parcial, sobre les solucions presentades. Les que no donin el consentiment seran excloses de l'eventual procés de licitació ulterior.

14. La participació en la consulta preliminar del mercat no atorga dret ni cap preferència respecte de l'adjudicació dels contractes que es puguin subscriure posteriorment en l'àmbit de l'objecte d'aquesta Resolució i, com a conseqüència d'això, no suposa cap obligació de finançament o acceptació de les solucions presentades.

15. A aquest efecte, les entitats convocants han de prendre les mesures apropiades per garantir que es respecten aquests principis, tant en el desenvolupament d'aquesta convocatòria com en qualsevol procediment de contractació posterior.

16. En particular, a fi d'aplicar els principis de transparència, igualtat de tracte i no-discriminació, s'ha de fer pública qualsevol informació intercanviada en el marc d'aquesta convocatòria en el web de la Plataforma de Contractació del Sector Públic, excepte la informació que hagi estat identificada com a confidencial pels participants segons el punt 4.9 d'aquest annex.

17. Així mateix, s'ha de publicar un informe final de resultats obtingut en la consulta preliminar del mercat. Juntament amb aquest informe final de resultats i en cas que es consideri oportú, es pot elaborar i publicar un mapa de demanda primerenca associat a aquest procés.

4. Condicions de participació

18. Les persones participants han de formular les seves solucions emplenant el formulari de l'annex 3. S'hi pot adjuntar la documentació complementària que s'estimi oportuna, en la qual es pot desenvolupar la solució amb més detall, però és necessari atenir-se al formulari per facilitar-ne l'anàlisi.

19. La presentació de solucions s'ha de fer remetent la documentació a l'adreça electrònica comprapublicainnovadora@fundaciobit.org, i cal consignar en l'assumpte del missatge la paraula «Solució/Nom de l'empresa/Data», seguida del text que es consideri i ajudi a identificar el missatge.

20. Per resoldre els dubtes que es puguin plantejar en la preparació de les solucions, les persones participants poden fer la consulta escrivint a l'adreça electrònica comprapublicainnovadora@fundaciobit.org, i cal consignar en l'assumpte del missatge la paraula «Dubte», seguida del text que ajudi a identificar el missatge.

21. De conformitat amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i el punt 6 de la disposició addicional primera (Contractació a l'estranger) de la Llei 9/2017, les persones —físiques o jurídiques— que participin en la convocatòria han d'enviar les seves solucions i el possible avanç d'aquestes en castellà o català seguint els requisits establerts en el formulari que figura en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

22. Les solucions es poden presentar en qualsevol moment durant el període comprès entre la publicació d'aquest anunci i la data de finalització de la consulta preliminar del mercat que s'ha d'establir segons el punt 5.2 d'aquest annex.

23. En cas que els participants presentin diverses versions de les seves solucions, la nova versió presentada substituirà totalment l'anterior.

24. Un cop finalitzada la consulta preliminar del mercat, les entitats convocants han d'estudiar les solucions que es presentin i, si ho consideren d'interès, poden convocar individualment participants concrets perquè facin una presentació més detallada o ampliïn la informació sobre la seva solució. Si aquesta ampliació d'informació és pública, se n'ha d'informar els altres participants pels mitjans oportuns.

25. En qualsevol moment les entitats convocants poden organitzar jornades, esdeveniments o reunions per explicar o difondre informació a possibles licitadors en relació amb qualsevol de les fases descrites, sempre complint els principis d'igualtat de tracte, transparència i no-discriminació.

26. D'acord amb l'article 115 de la Llei 9/2017 i la clàusula 42 de la Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública, es pot intercanviar informació derivada de la presentació de les solucions per definir les especificacions funcionals o tècniques detallades i altres criteris que es puguin utilitzar en els procediments de contractació de béns o serveis que es convoquin ulteriorment.

27. Amb la finalitat de garantir la transparència i la igualtat d'oportunitats entre els participants d'un eventual procediment de contractació ulterior, les entitats convocants, un cop finalitzada la consulta preliminar del mercat, han de fer publicitat de la informació rellevant de les solucions que no hagi estat qualificada com a confidencial pels participants i es pot publicar un mapa de demanda primerenca de les futures contractacions que ha de contenir informació relativa a l'objecte i al termini dels ulteriors contractes que es pretenguin convocar, a l'efecte d'informar el mercat amb antelació suficient perquè pugui preparar les ofertes oportunes i, d'aquesta manera, permetre una millor planificació i la reducció del risc.

5. Desenvolupament de la consulta preliminar del mercat

28. El termini per presentar solucions serà de dos (2) mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de l'anunci d'aquesta Resolució en el web de la Plataforma de Contractació del Sector Públic.        

29. En funció del desenvolupament del procediment de la consulta preliminar del mercat, les entitats convocants poden organitzar tantes jornades i actes de difusió com considerin necessaris.

30. Aquest acte pot tenir lloc sense detriment que es publiquin noves convocatòries col·lectives o individuals; peticions d'informació per escrit, per telèfon, per mitjans electrònics o per mitjans web, o fins i tot se sol·licitin de les solucions que estiguin ja desenvolupades i aplicades per les persones físiques o jurídiques participants.

6. Resultat de la consulta

31. Per analitzar les solucions presentades les entitats convocants poden nomenar un comitè tècnic format pel seu personal o per personal d'altres instàncies publiques considerades d'interès. Aquest comitè pot sol·licitar l'opinió d'experts externs, amb veu però sense vot en les deliberacions.

32. Els resultats finals obtinguts per aquest comitè es poden publicar, juntament amb l'eventual anunci de licitació ulterior, en el web de la Plataforma de Contractació del Sector Públic.

7. Aplicació dels principis de la legislació contractual

33. Així mateix, la participació o la no participació en la convocatòria, el diàleg o els contactes mantinguts amb els participants o els intercanvis d'informació no poden donar lloc a infraccions dels principis comunitaris de no-discriminació i transparència, ni tenir com a efecte restringir o limitar la competència, ni atorgar avantatges deslleials o drets exclusius no eventuals en els procediments de contractació que es puguin convocar ulteriorment.

34. A aquests efectes, s'han de prendre les mesures apropiades per garantir el manteniment dels principis indicats, tant en el desenvolupament d'aquesta convocatòria com en qualsevol procediment eventual de contractació ulterior.

35. En particular, a fi d'aplicar els principis d'igualtat de tracte i transparència, s'ha de comunicar als altres participants qualsevol informació pertinent que s'hagi intercanviat en el marc d'aquesta convocatòria o com a resultat d'aquesta; s'ha de procurar que les especificacions tècniques o funcionals es defineixin respectant la legislació de contractes del sector públic, i s'han d'establir terminis adequats per rebre les sol·licituds de participació tenint en compte el temps que, raonablement, pugui ser necessari per preparar les ofertes, atesa la complexitat del contracte.

8. Confidencialitat

36. Les entitats convocants han d'emmagatzemar les dades de contacte dels participants en el procediment, les quals s'han d'incloure necessàriament en la fitxa de la solució de l'annex 3, en la qual ha de constar el consentiment exprés i l'acceptació de les bases d'aquesta convocatòria, inclosa la possibilitat de difondre la seva participació en el procediment si es considera rellevant. Es poden exercir els drets d'accés, modificació i cancel·lació d'aquestes dades amb el propòsit exclusiu de facilitar el contacte durant el procés de consulta preliminar del mercat.

37. D'altra banda, per assegurar la transparència del procés, la disponibilitat de la major quantitat d'informació possible i l'intercanvi eficaç d'experiències i opinions, els participants han de fer constar expressament la seva conformitat que les entitats convocants mantenguin accessible i actualitzada la informació necessària, total o parcial, sobre les solucions presentades.

38. Sens perjudici de la possibilitat de divulgar la informació continguda en les solucions i de definir les especificacions dels projectes, l'Administració no pot divulgar la informació tècnica o comercial que, si escau, hagin facilitat els participants que hagi estat qualificada com a confidencial per aquests.

39. Els participants han d'identificar la documentació o la informació tècnica o comercial que considerin que té caràcter confidencial, de manera que no és admissible que facin una declaració genèrica o declarin que tots els documents o tota la informació té caràcter confidencial. Aquest caràcter confidencial afecta, en particular, els secrets tècnics o comercials i els aspectes confidencials de les solucions. En aquest sentit, la informació inclosa en la fitxa de l'annex 3 no pot ser qualificada en cap cas com a confidencial i únicament ho poden ser els documents que s'hi adjuntin.

9. Drets d'explotació de la propietat intel·lectual i industrial

L'ús del contingut de les solucions es limita exclusivament a la seva possible inclusió en les especificacions funcionals o tècniques d'un eventual procediment de contractació posterior.

10. Contractació de projectes

Una vegada definides les especificacions tècniques i/o funcionals dels sistemes, els serveis o els productes que s'hagin de contractar i el seu dimensionament —a partir de les solucions recollides com a resultat d'aquesta convocatòria—, serviran de base per a una possible contractació. Amb el grau de concreció necessari, el servei de l'administració pública corresponent pot iniciar, si així ho considera, el procediment corresponent de contractació, que pot estar obert a totes les solucions possibles que compleixin les condicions del procediment, hagin estat o no lligades a la consulta preliminar del mercat.

 

 

ANNEX 2

Reptes

La recerca i la innovació són fonamentals per a les direccions generals de Modernització i Administració Digital; de Recerca en Salut, Formació i Acreditació, i d'Innovació.

Els efectes provocats per la COVID-19 han propiciat que aquestes direccions generals i l'AETIB cerquin sinergies dins possibles àrees d'actuació conjunta que serveixin per incentivar la innovació empresarial i aconseguir solucions innovadores en els àmbits de les TIC, la salut i el turisme arran de la COVID-19.

Repte 1. Tecnologies innovadores de control i gestió pública per fer front a la COVID-19 i fer de les Illes Balears una destinació turística segura

1. Antecedents

Segons les estadístiques de l'AETIB, les Illes Balears varen rebre durant l'any 2018 20.250.464 passatgers per via aèria i 6.017.290 per via marítima.

Aquests visitants varen efectuar una despesa diària mitjana de 146 €/persona.

L'ocupació anual mitjana dels establiments turístics va ser del 76,8 %.

Quant al mercat de treball, el turisme ocupa directament una mitjana anual de 147.655 persones, la qual cosa representa un 28,4 % dels treballadors actius.

Queda clar, doncs, que els efectes de la COVID-19 sobre l'economia del turisme poden ser devastadors si no s'implanten solucions que retornin la confiança i la seguretat a la indústria i als visitants.

Així, les diverses administracions públiques de les Illes Balears i en els àmbits de les seves competències han de fer tot el que estigui en les seves mans per pal·liar els efectes negatius que la COVID-19 ha provocat en el sector del turisme balear i continuar lluitant per fer de les Illes Balears una destinació segura i sostenible des de tots els punts de vista.

2. Descripció del repte

Aquest repte es caracteritza per la necessitat de desenvolupar un seguit de solucions tecnològiques de control i gestió pública a fi d'arribar a aconseguir un o més objectius enumerats en el punt següent.

3. Objectius

Els principals objectius que es tenen en compte amb el desenvolupament d'aquest repte són:

40. La gestió i el control innovador de persones i capacitats en espais turístics de capacitat limitada susceptibles de massificació (per exemple, platges, rutes de muntanya, monuments, etc.) de les Illes Balears.

41. El desenvolupament i subministrament d'equips de protecció individual (EPI) o col·lectiva innovadors dissenyats per ser emprats a les platges de les Illes Balears.

42. Solucions innovadores de realitat virtual aplicada a visites turístiques a les Illes Balears.

43. Augment de la capacitat de detecció d'incompliments de les mesures de distanciament social vigents en cada moment en espais turístics emprant tecnologia o processos innovadors.

44. Augment de la capacitat de detecció de símptomes compatibles amb la COVID-19 en espais turístics emprant tecnologia o processos innovadors.

45. Solucions innovadores de reducció del risc humà en les tasques de control i la gestió d'espais turístics.

46. Desenvolupament i implementació de sistemes innovadors d'informació estadística sobre persones i espais públics.

47. Desenvolupament d'un passaport digital sanitari basat en tecnologia de cadena de blocs (blockchain).

48. Processos innovadors d'integració d'informació generada per diferents entitats i administracions públiques en relació amb la COVID-19.

49. Tots els altres que estiguin estretament relacionats amb el repte 1.

En queden excloses totes les solucions no susceptibles de ser adquirides i implementades per part del sector públic de les Illes Balears i fora de les seves competències.

Repte 2. Solucions innovadores en els àmbits de les TIC i la salut per fer front a la COVID-19 aplicables a les administracions públiques de les Illes Balears

1. Antecedents

Els sectors de les tecnologies de la informació i de la salut han demostrat durant les darreres dècades que són uns grans aliats i que permeten avançar cap a l'automatització, la digitalització i l'eficiència dels serveis i tractaments mèdics.

La població de les Illes Balears ha patit i continua patint un greu impacte en la seva salut a causa de la COVID-19, per la qual cosa l'Administració pública balear continua prenent decisions proactives tendents a minimitzar els efectes negatius de la pandèmia.

2. Descripció del repte

Aquest repte es caracteritza per la necessitat de desenvolupar un seguit de solucions innovadores que impliquin els sectors de les TIC i la salut a fi d'arribar a aconseguir un o més objectius enumerats en el punt següent.

3. Objectius

Els principals objectius que es tenen en compte amb el desenvolupament d'aquest repte són:

50. Desenvolupament i instal·lació de solucions innovadores de desinfecció de persones i objectes en edificis i transports públics.

51. Desenvolupament i instal·lació d'escàners innovadors que mostrin l'estat de desinfecció de mans i la seva instal·lació en edificis i transports públics.

52. Desenvolupament i subministrament d'EPI innovadors fets de material auto netejant per al personal al servei del sector públic balear.

53. Desenvolupament i subministrament de dispositius innovadors enriquidors d'oxigen per a espais públics.

54. Solucions innovadores d'automatització d'accessos mitjançant reconeixement facial amb presa de temperatura i la seva integració en dependències públiques.

55. Desenvolupament de protocols i processos innovadors d'higiene i seguretat en espais públics.

56. Desenvolupament i implantació de solucions innovadores de control de capacitat, distanciament social i temperatura per càmera.

57. IA aplicada a hospitals: algoritmes intel·ligents per permetre als governs i als hospitals anticipar-se en la presa de decisions dels recursos necessaris per poder fer front a la COVID-19. Se cerca predir, fins amb dues setmanes d'anticipació, el nombre de llits i de ventiladors necessaris, el nombre de pacients recuperats i el nombre de defuncions.

58. Plataforma de reconeixement facial en temps real, capaç d'identificar individus amb la finalitat d'identificar persones que violin la quarantena o que hagin estat a prop de persones malaltes i així identificar tapaments de cara o disfresses facials, il·luminacions deficients, llargues distàncies i angles difícils.

59. Eines per millorar la comunicació entre el personal mèdic i les famílies des de casa, amb la finalitat de rebre actualitzacions sobre l'estat mèdic i mental dels pacients.

60. Processos innovadors d'integració i anàlisi d'informació generada per diferents entitats i administracions públiques en relació amb la COVID-19.

61. Tots els altres objectius que estiguin estretament relacionats amb el repte 2.

En queden excloses totes les solucions no susceptibles de ser adquirides i implementades per part del sector públic de les Illes Balears i fora de les seves competències.

Documents adjunts