Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 6902
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajuts per donar suport a accions d’inclusió o reinserció social, d’esport adaptat i de cooperació al desenvolupament i esport, ajuts a cursos de formació tècnica esportiva de dones i foment dels equips d’esport femení i mixtos de categoria nacional, any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L'article 3.1 de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, afirma que l'activitat física i l'esport contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.

L'article 5 de la mateixa Llei inclou entre els objectius de les polítiques esportives de les administracions públiques de les Illes Balears el foment de l'esport per obtenir un major benestar social, la promoció de programes esportius adreçats a persones amb capacitats diferents i a sectors socials desfavorits i la promoció de les condicions que afavoreixin la igualtat de la dona en l'esport i la seva incorporació en tots els nivells esportius, tècnics i directius.

2. L'article 2.1 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener de 2013), estableix que els tècnics i els programes de promoció esportiva són susceptibles de rebre ajuts. D'altra banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre disposa que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller competent en esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. La Conselleria d'Afers Socials i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, atorgades per l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 22/2019, de 19 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es rectifica el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel es modifica el Decret 12/2019 de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. L'Acord de Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10/03/2018).

Per tot això, a proposta de la Direcció General d'Esports; de conformitat amb el que disposen l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener de 2013); atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

 

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per donar suport a accions d'inclusió o reinserció social, d'esport adaptat i de cooperació al desenvolupament i esport, ajuts a cursos de formació tècnica esportiva de dones i foment dels equips d'esport femení i mixtos de categoria nacional que figura a l'annex 1 d'aquesta Resolució, per un import màxim de 200.000,00€, amb càrrec a les següents partides pressupostàries dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020:

  • 17601.461A01.48000.00                       180.000,00€
  • 17601.461A01.49000.00                         20.000,00€

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 28 de juliol de 2020

La consellera d'Afers Socials i Esports

Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX 1

Convocatòria

1. Objecte

1.1 La convocatòria té un triple objecte.

a. Atorgar ajudes a projectes destinats a la integració o reinserció social de persones a través de la pràctica esportiva continuada, a projectes d'esport adaptat i a projectes de cooperació al desenvolupament i esport en els països del Sud, organitzats per associacions sense ànim de lucre.

b. Subvencionar la formació tècnica esportiva a les dones nascudes o residents a les Illes Balears.

c. Subvencionar als clubs esportius de les Illes Balears amb equips femenins i mixtos d'esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional i que promocionin les Illes Balears, durant la temporada esportiva 2019/2020.

1.2 Els projectes, cursos de formació i equips a subvencionar han de complir les condicions següents:

1.2.1 Projectes d'integració o reinserció social i d'esport adaptat:

a. Les activitats del projecte presentat s'han d'estendre en el temps un mínim de tres mesos.

b. La freqüència d'actuació de les activitats del projecte ha de ser d'un mínim d'un cop a la setmana.

c. Els projectes d'integració o reinserció social i d'esport adaptat s'han de realitzar entre l'1 de novembre de 2019 i el 31 d'octubre de 2020.

1.2.2 Projectes de cooperació al desenvolupament i esport en els països del Sud:

a. Els projectes de cooperació al desenvolupament s'han de realitzar entre l'1 de novembre de 2019 i el 31 d'octubre de 2020.

b. Els projectes presentats han de tenir per objecte promoure l'esport i l'activitat física com a eina de transformació social, per contribuir a la millora de les condicions de vida de les persones i les comunitats dels països del Sud. La finalitat és contribuir a l'assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible i a les fites que s'hi estableixen, en consonància amb el que marca l'Agenda 2030.

c. Poden ser objecte de subvenció:

- Les col·laboracions tècniques entre professionals de les Illes Balears i de països del Sud en l'àmbit de l'esport.

- Les prospeccions i la identificació en el terreny de projectes de cooperació al desenvolupament en l'àmbit de l'esport.

 

d. Tenen preferència els projectes que s'executin en els països classificats com a prioritaris en el Pla Director de la Cooperació al Desenvolupament de les Illes Balears 2020-2023:

- Àfrica subsahariana: Senegal, Mali, Burkina Faso, Níger, Etiòpia, Burundi i República Democràtica del Congo.

- Amèrica central i Carib: Haití, Guatemala, El Salvador, Hondures i Nicaragua.

- Regió andina: Equador, Perú i Bolívia.

- Regió mediterrània: Marroc, República Àrab Sahrauí Democràtica, Algèria, Tunísia i Palestina.

1.2.3 Formació tècnica esportiva a les dones:

a. Els cursos subvencionats han de ser de formació esportiva de nivell 1, 2 i 3 o formació esportiva no reglada (cursos de jutge, de nutrició, de psicologia esportiva, etc.).

b. Els cursos han de tenir una durada mínima de 10 hores.

c. El preu del curs no pot superar en cap cas els 30€ per hora de formació presencial o 15€ per hora en formació online.

d. L'import mínim del curs ha de ser de 50€.

e. Els cursos s'han d'haver iniciat després del 31 d'octubre de 2018.

f. Els cursos de formació han de finalitzar entre l'1 de novembre de 2019 i el 31 d'octubre de 2020 (inclosos).

g. Per tal de que un curs sigui subvencionat el sol·licitant ha d'haver obtingut el diploma que certifiqui la seva assistència al curs (en cas de que no requereixi qualificació), o el document que acrediti que el curs està aprovat (si aquest té una qualificació final).

1.2.4 Clubs amb equips femenins i mixtos de categoria nacional:

a. Les competicions nacionals han de figurar en els calendaris de competicions oficials de les federacions nacionals corresponents. En el cas específic d'esports col·lectius ha de tractar-se de lligues regulars.

b. Han d'implicar enfrontaments amb equips d'altres comunitats autònomes diferents a les Illes Balears.

c. Han de tenir lloc entre l'1 de juny de 2019 i el 31 juliol de 2020.

d. Han de ser competicions a les quals es participi per haver aconseguit un accés mitjançant proves classificatòries o la participació en altres competicions que regulin els ascensos o descensos de categoria nacional; per tant, queden excloses les competicions tipus “open”, obertes a qualsevol equip sense necessitat d'una classificació prèvia.

e. Excepcionalment podran ser beneficiaris de les ajudes a equips femenins i mixtos els clubs amb equips femenins que participin en lligues autonòmiques oficials de màxima categoria organitzades per federacions esportives autonòmiques d'Espanya, sempre que les federacions esportives de les Illes Balears no organitzin lligues d'aquest esport o modalitat esportiva i sempre que aquestes no tinguin caràcter professional.

1.3 Despeses subvencionables

Són subvencionables les despeses derivades del funcionament dels serveis que es detallen tot seguit.

1.3.1 Projectes d'integració o reinserció social i d'esport adaptat:

a. Les despeses corrents necessàries per a la realització dels serveis o les activitats: telefonia (fixa i mòbil) i accés a Internet, material no esportiu fungible, correspondència, difusió del projecte, auditories i prevenció de riscs laborals. No podran superar el 5% del projecte aprovat.

b. Les despeses corrents necessàries per al manteniment del local o dels locals on es duen a terme els serveis o les activitats: lloguer; subministrament d'aigua, electricitat i gas; comunitat de propietaris; impostos de béns immobles; taxa de residus sòlids urbans; assegurances; neteja; manteniment de sistemes d'alarma i seguretat, i detecció i extinció d'incendis. No podran superar el 5% del projecte aprovat.

 

c. Retribucions netes (líquides) del personal contractat per l'entitat i destinat a l'atenció directa als beneficiaris dels serveis. Fins a un 100% del projecte aprovat. Es podran justificar les despeses corresponents a les persones subjectes a una relació laboral amb el perceptor.

d. Les despeses derivades de la gestió fiscal, laboral, comptable i informàtica de l'entitat directament relacionades amb l'activitat subvencionada. No inclou compra d'aplicacions informàtiques, ordinadors, impressores, pantalles, ni el manteniment i la creació de pagines web. Fins a un 5% del projecte.

e. Retribucions netes (líquides) del personal de direcció, administració i serveis generals contractat per l'entitat relacionades directament amb l'activitat subvencionada i indispensables per a l'adequada preparació o execució, sempre que no superin el 10 % de l'import del projecte aprovat.

f. Les despeses destinades a formació del personal, que no poden ser superiors al 5 % de l'import del projecte aprovat.

g. Despeses de material específicament esportiu fungible, en cap cas inventariable ni material genèric ni inversions, per a la practica de l'esport. No podran superar el 20% del projecte aprovat. La següent taula mostra el tipus de material esportiu fungible subvencionable:

- Roba esportiva i sabates esportives en general.

- Atletisme (sabates...)

- Caça, pesca i tir (dianes fungibles, munició, fletxes, plats, hèlices...).

- Ciclisme i triatló (ancoratges, neoprens, ulleres, guants...).

- Escacs (joc d'escacs).

- Esports aeris (ulleres, granota (indumentària)...).

- Esports aquàtics (gorres, ulleres, aletes, elements de suport a la flotabilitat...) .

- Esports de combat (quimonos, cinturons, guants, protectors...).

- Esports de motor (recanvis, monos...).

- Esports de pilota (pilotes en general, plomes bàdminton, pals beisbol, pals i boles de billar, boles bitlles, bitlles...)

- Esports de raqueta (raquetes, pilotes, cordes...).

- Esports nàutics (rems, pales, armilles salvavides...).

- Esports amb animals (botes, gàbies...).

- Esports a l'aire lliure (peus de gat, botes, motxilles, tendes, cordes...).

- Gimnàstica (pilotes, cintes, calleres, magnesi...)

h. Despeses de lloguer d'immobilitzat en material esportiu. No podran superar el 30% del projecte aprovat.

i. Despeses de desplaçaments individuals per carretera o tren del personal tècnic – esportiu, pel desenvolupament de jornades tècniques a col·legis, IES, etc. Sempre que aquestes jornades estiguin previstes al projecte presentat i aprovat.

j. Desplaçaments col·lectius d'esportistes i/o tècnics per carretera o tren per assistir a entrenaments esportius.

k. Despeses de trasllat i allotjament per participar a concentracions i esdeveniments esportius fora de l'illa d'origen, incloses al calendari del projecte: despeses de transport, exclusivament vaixell o avió, i despeses d'allotjament dels esportistes i de l'equip tècnic. No podran superar el 30% del projecte aprovat.

l. Retribucions netes (líquides) de Metges, infermers, fisioterapeutes, podòlegs i psicòlegs, inclosos en el projecte presentat i aprovat.

m. Les entitats que desenvolupin el projecte exclusivament amb personal voluntari no podran justificar despeses corresponents als apartats c i e.

1.3.2 Projectes de cooperació al desenvolupament i esport en els països del Sud:

a. Desplaçaments i estades individuals en el país on es desenvolupa l'activitat del personal voluntari (no personal directiu ni de gestió) adscrit en aquestes activitats subvencionades. (En cas de presentar-se factura de l'agència de viatges, cal adjuntar els originals dels bitllets d'avió, ferrocarril o bus i/o factura de l'hotel). Si l'import de la factura de l'hotel supera el 91,35€/dia (servei de pernocta), la quantia elegible, a efectes de justificar la subvenció, serà aquesta i no la acreditada. Si fos inferior, la que resulti de la factura.

b. Despeses de manutenció: es justificaran amb les corresponents factures. Si l'import total de les factures de manutenció supera el 48,08 €/dia, la quantia elegible, a efectes de justificar la subvenció, serà aquesta i no la acreditada. Si fos inferior, la que resulti de les factures.

 

​​​​​​​c. Trasllats dins el territori del país on es desenvolupa l'activitat de cooperació i esport: Per acreditar els desplaçaments (en classe no superior a turista) dels trasllats en ferrocarril, autobusos i vaixells (trasllats interns), caldrà adjuntar el bitllet del mitjà utilitzat. En cas que els bitllets no contenguin l'import del trasllat, aquest no tindran la consideració de cost elegible als efectes de la justificació.

d. Despeses derivades del visat i de les taxes d'entrada i sortida del país de destinació.

e. Despeses de vacunes, medicaments i assegurances per malaltia i accident durant el període d'estada en el país.

f. Serveis tècnics i professionals adscrits al soci local de l'activitat.

g. Serveis de voluntariat de persones vinculades o adscrites al soci local. Les retribucions del treball voluntari de membres adscrits al soci local podrà ser acceptada sempre que segueixi els estàndards internacionals i estigui prevista i reglamentada en el codi de voluntariat de l'entitat. No podrà substituir llocs de treball, i es tractarà de contribucions voluntàries i gratuïtes. S'acreditaran, amb els contractes de voluntariat específics, la dedicació de cada persona voluntària i el codi i reglamentació de l'entitat respecte d'aquesta qüestió. S'acreditarà el pagament mitjançant la corresponent transferència bancària al compta corrent del soci local.

h. Material esportiu fungible per la realització de l'activitat. El material fungible objecte de subvenció es correspon amb l'especificat al punt 1.3.1.g.

i. Despeses indirectes de l'entitat de les Illes Balears: són les despeses derivades del funcionament de l'entitat sol·licitant a les Illes Balears relacionades directament amb la gestió de l'actuació no previstes com a costos directes. Les despeses indirectes o generals són aquelles despeses comunes als diferents serveis o activitats que realitza l'entitat beneficiària, despeses de lloguer, material d'oficina, aigua, llum, calefacció, neteja, manteniment i d'altres de característiques similars.

j. Les despeses indirectes imputades a l'activitat subvencionada seran de fins a un 10% de l'import sol·licitat i s'acreditaran mitjançant declaració responsable firmada per la persona representant legal de l'entitat, en la qual es descriuran els tipus de despesa inclosos i els imports destinats a cadascun.

Altres aspectes relatius amb els projectes de cooperació al desenvolupament i esport:

a. En relació amb el tipus de canvi, l'entitat beneficiària podrà optar per un dels mètodes següents. En la gestió i la justificació de la mateixa subvenció no es podran utilitzar diferents sistemes d'aplicació dels tipus de canvi. Els mètodes són:

- Sistema FIFO (First In First Out), és a dir, el primer tipus de canvi de moneda realitzat (més antic) serà el tipus de canvi que s'utilitzarà per a justificar totes les despeses associades als fons que s'hagin transferit en una remesa determinada fins que la remesa s'exhaureixi.

- Tipus de canvi mitjà ponderat total d'acord amb les transferències efectuades.

- Infoeuro. D'acord amb les instruccions del web: http://ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts/inforeuro/index_en.cfm.

b. Sigui quin sigui el sistema escollit, els tipus aplicats s'obtindran a partir de canvis reals realitzats, sense que sigui possible aplicar tipus mitjans obtinguts a partir de previsions de tipus de canvi a futur.

c. Les operacions de tipus de canvi es realitzaran en mercats oficials, i s'hauran d'acreditar amb els justificants emesos per les entitats que operen en aquests mercats.

d. Traducció de documents: Qualsevol document que es presenti en altres llengües que no siguin les oficials a les Illes Balears, estarà acompanyant de la seva traducció al català propi de les Illes Balears.

1.3.3 Formació tècnica esportiva a les dones: :

a. Import total de la matrícula al curs.

1.3.4 Equips femenins i mixtos de categoria nacional:

a. Lloguers d'instal·lacions esportives destinades a entrenaments i partits oficials.

b. Despeses de desplaçament per carretera o tren en el territori de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla de tècnics esportius i esportistes (no personal de gestió ni directius), exclusivament, participants en la competició oficial. Només dels esportistes i tècnics que apareixen a l'acta del partit.

c. Despeses d'allotjament de l'equip a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla dels tècnics esportius i esportistes participants en aquestes activitats, exclusivament, (no personal de gestió ni directius). Només dels esportistes i tècnics que apareixen a l'acta del partit.

d. Adquisició de vestimenta esportiva (primera equipació) i material específicament esportiu fungible, en cap cas inventariable ni material genèric ni inversions, per a la practica de l'esport.

1.4 Les subvencions atorgades per la Conselleria d'Afers Socials i Esports, estan regulades fonamentalment segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació (BOE Núm. 131 de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener de 2013) i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d'expedients de subvencions.

2. Beneficiaris i requisits per a l'obtenció d'ajuts

2.1 Poden ser beneficiaris de les ajudes a projectes destinats a la integració i reinserció social, projectes d'esport adaptat i projectes de cooperació al desenvolupament les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a. Les entitats privades sense ànim de lucre, que han d'estar inscrites com a entitats prestadores de serveis socials i, si escau, com a serveis, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, que tinguin la seva seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

b. Les entitats jurídiques privades sense ànim de lucre radicades a les Illes Balears que duguin a terme activitats en matèria de cooperació al desenvolupament i solidaritat, d'acord amb els estatuts corresponents. S'entén per radicades a les Illes Balears que estiguin inscrites en el Registre d'Associacions o en el Registre de Fundacions de les Illes Balears o, en el cas que estiguin inscrites en un registre d'àmbit estatal, que disposin d'una seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears, de conformitat amb l'article 4.2.b del Decret 15/2018.

c. Les entitats de cooperació que executin projectes a un país del Sud, ho han de fer mitjançant l'actuació d'un soci local. S'entén per soci local l'entitat jurídica legalment creada i reconeguda en el registre oficial corresponent com a entitat nacional, sense ànim de lucre, d'acord amb la legislació del país on s'ha de desplegar l'acció, que manté relacions de col·laboració amb l'entitat beneficiària i que assumeix en tot o en part l'execució directa de les actuacions objecte d'ajuda.

d. Els clubs esportius, entitats amb seccions esportives i fundacions inscrites o anotades al Registre de les Entitats esportives de les Illes Balears.

e. S'exclouen d'aquesta línia d'ajuda les entitats següents:

- Entitats que, d'acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora, o en tot cas siguin una unió d'associacions (article 3 f de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació).

- Federacions, delegacions territorials de les federacions espanyoles i agrupacions esportives.

- Fundacions que, d'acord amb l'escriptura de constitució, tinguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

2.2 Poden ser beneficiaris de les ajudes de formació tècnica esportiva dones que tinguin setze o més anys a dia 31 de desembre de 2020, que siguin residents o nascuts a les Illes Balears i amb domicili fiscal a l'estat espanyol, que vulguin iniciar o millorar la seva formació relacionada amb la seva tasca com a entrenadores, tècniques esportives, jutges o altres activitats de suport a les competicions esportives (nutrició esportiva, psicologia esportiva, etc.).

2.3. Poden ser beneficiaris de les ajudes a equips femenins i mixtos els clubs amb equips participants a competicions de les categories nacionals següents, durant la temporada esportiva 2019/2020:

Esport

1a categoria

2a categoria

3a categoria

INDIVIDUALS

Atletisme femení

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Bàdminton (mixt)

Divisió d'honor

Primera divisió

-

Escacs femení

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Gimnàstica artística femenina

Primera divisió

Segona divisió

Tercera divisió

Natació femení

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Petanca femení

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Tennis taula femení

Superdivisió femenina

Divisió d'honor

Primera divisió

Tir amb arc femení

Categoria absoluta

-

-

COL·LECTIUS

Bàsquet femení

Lliga femenina

Lliga femenina 2

-

Futbol femení

Primera divisió

Segona divisió

-

Handbol femení

Divisió d'honor

Divisió d'honor plata

-

Hoquei línia femení

Elit femení

Primera divisió or

-

Voleibol femení

Superlliga

Superlliga 2

Primera divisió

Waterpolo femení

Divisió d'honor

Primera divisió

 

També podran ser beneficiaris de les ajudes a equips femenins i mixtos els clubs amb equips femenins que participin en lligues autonòmiques oficials de màxima categoria organitzades per federacions esportives autonòmiques d'Espanya, sempre que les federacions esportives de les Illes Balears no organitzin lligues d'aquest esport o modalitat esportiva i sempre que aquestes no tinguin caràcter professional.

2.4 Condicions a complir en la presentació de sol·licituds:

a. Una mateixa entitat només pot presentar un màxim de tres projectes d'esport i inclusió o reinserció social i d'esport adaptat. En cas de presentar més d'un projecte s'ha d'indicar l'ordre de prelació en que es desitja que siguin avaluats els projectes.

b. A la línia de subvencions per a projectes d'esport i inclusió o reinserció social i d'esport adaptat s'ha de fer una sol·licitud per a cada projecte que es presenti.

c. A la línia de subvencions per a projectes de cooperació al desenvolupament, una mateixa entitat només podrà presentar un màxim d'un projecte.

d. A la línia de subvencions de cursos de formació esportiva només es podrà presentar una sol·licitud per persona, amb un màxim de tres cursos per sol·licitud.

3. Import màxim i crèdit pressupostari

3.1 La Conselleria d'Afers Socials i Esports destina a aquesta convocatòria un màxim de 200.000,00 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020, següents distribució:

- Per a les ajudes de projectes destinats a integració o reinserció social i projectes d'esport adaptat, i de cooperació al desenvolupament i esport es destinen un total de 80.000,00 euros, amb la següents partides pressupostàries:

-  17601.461A01.48000.00                      60.000,00€

-  17601.461A01.49000.00                      20.000,00€

 

- Per a les ajudes de formació tècnica esportiva per a dones es destinen 10.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 17601 461A01 48000 00.

- Per a les ajudes a equips de categoria nacional es destinen 110.000 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 17601 461A01 48000 00.

3.2. En el cas que es produeixi un romanent en qualsevol de les tres línies de subvenció s'ha de destinar a les altres ajudes objecte d'aquesta convocatòria.

En cas de romanent l'ordre de distribució per línies d'ajudes serà el següent:

- 1r a projectes destinats a integració o reinserció social i projectes d'esport adaptat, i projectes de cooperació al desenvolupament i esport

- 2n a equips femenins o mixtos de categoria nacional

- 3r a formació tècnica esportiva per a dones

Per fer la distribució es calcularan en primer lloc els ajuts a formació esportiva. Si hi ha un romanent es passarà a la bossa de projectes. En segon lloc es calcularan els ajuts a equips de categoria nacional, i si hi ha un romanent es passarà a projectes. A continuació es calcularan els ajuts a projectes amb la quantitat assignada més els romanents de les altres línies.

Si després del càlcul dels ajuts a projectes encara hi ha un romanent, i a la línia d'equips de categoria nacional no hi ha hagut romanent, es passarà a aquesta última.

Si el romanent inicial fos de la línia d'equips de categoria nacional i després del càlcul dels projectes encara hi ha romanent, es tornarà a la línia de formació, si es necessari.

3.3 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s'imputa aquesta convocatòria, s'ha de fer mitjançant una Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports. Aquesta Resolució s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Sol·licitud i documentació

4.1 El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, en el termini establert.

4.2 Les sol·licituds, segons el model de sol·licitud normalitzat, han d'anar adreçades a la Direcció General d'Esports de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

4.3 L'imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports (http://esports.caib.es), o a les dependències de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

4.4 Les sol·licituds s'han de presentar en el termini que fixa l'apartat cinquè d'aquesta Resolució, seguint el següent procediment:

4.4.1 Per a les línies d'ajuts a projectes d'inclusió o reinserció social, d'esport adaptat i de cooperació al desenvolupament i esport, i foment dels equips d'esport femení i mixtos de categoria nacional, les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.

En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015 els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment.

4.4.2 Per a la línia d'ajuts a cursos de formació tècnica esportiva de dones, les persones interessades podran presentar les sol·licituds en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.5 Documentació general que s'ha d'aportar:

a. Imprès de sol·licitud (annex 2) emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari:

- En cas de que el sol·licitant sigui una entitat ha de signar la documentació un representant legal d'aquesta.

- En el cas de que el sol·licitant sigui una persona física podrà signar el document el sol·licitant, la persona autoritzada per aquest o el representant legal.

b. Identificació del sol·licitant:

- En el cas d'entitats fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat i fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud, juntament amb la documentació que acrediti la representació en què actua.

- En el cas de persones físiques fotocòpia del document oficial d'identificació de la persona sol·licitant i de la persona autoritzada o del representant legal, si escau.

c. Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de l'ajut, de conformitat amb la normativa aplicable (inclòs a l'imprès de sol·licitud, declaracions responsables).

d. Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud (inclòs a l'imprès de sol·licitud, declaracions responsables).

e. En el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es pot obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

f. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'òrgan instructor ha d'adjuntar d'ofici aquest certificat.

g. Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social (pot autoritzar la consulta a l'òrgan instructor a l'imprès de sol·licitud).

h. Declaració responsable referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 15 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 (BOIB núm. 2, de 3 de gener de 2013) i en el punt 13 d'aquesta convocatòria.

i. Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma  (inclòs a l'imprès de sol·licitud, declaracions responsables).

j. En el cas de projectes de cooperació al desenvolupament, una declaració del soci local en què faci constar, segons pertoqui, o bé que està interessat a enviar un dels seus membres perquè faci una estada formativa a les Illes Balears, o bé que està interessat en la presència de la persona cooperant per dur a terme activitats dels projectes que gestiona.

k. Descripció del projecte, o curs:

- Projectes d'integració o reinserció social i d' esport adaptat: completar l'annex 3.

- Projectes de cooperació al desenvolupament: completar l'annex 3.1.

- Cursos de formació: completar l'annex 4.

- Equips de categoria nacional: Tríptic federatiu (o document anàleg certificat per la federació) de l'equip que presenta la sol·licitud. Aquest document ha d'incloure com a mínim nom, cognoms i càrrec dels membres (jugadors i tècnics) amb llicència federativa de la plantilla de l'equip per al qual es presenta la sol·licitud.

Només en cas d'entitats

l. Declaració responsable de transparència de les entitats que hagin percebut a l'any 2019 ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000,00 o quant almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguin caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que assoleixin com a mínim la quantitat de 5.000,00 €.

Només en cas de persones físiques

m. Certificat d'empadronament en cas de no haver nascut a les Illes Balears.

n. Declaració responsable de la persona sol·licitant, que al moment de la sol·licitud té domicili fiscal a Espanya, o bé, certificat acreditatiu de l'Agencia Tributaria d'aquesta circumstancia (inclòs a l'imprès de sol·licitud, declaracions responsables).

o. Declaració responsable de la seva situació laboral (inclòs a l'imprès de sol·licitud, declaracions responsables).

p. Relació de factures dels cursos de formació: s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

- Còpia acarada de la factura de la matricula del curs de formació.

- Acreditació del pagament de la factura del curs de formació (Rebut de pagament al comptat, rebut bancari, extracte del compte bancari, full de la transferència)

- Cursos finalitzats: còpia del títol o certificat d'assistència i aprofitament del curs.

4.6 En relació amb la documentació requerida a l'apartat g) del punt 4.5 i, d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot manifestar la seva oposició expressa a la Conselleria d'Afers Socials i Esports perquè no efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades. Aquesta oposició tindrà com a conseqüència que la persona interessada hagi de presentar els corresponents documents acreditatius.

L'Administració podrà consultar o recaptar determinats documents i dades sense que la persona interessada les hagi d'aportar llevat que s'oposi expressament. Això afecta entre d'altres, al DNI, certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries o de la seguretat social.

En el model normalitzat de sol·licitud de l'ajut que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

Si la persona sol·licitant denega de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, haurà de presentar els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.

En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, haurà de requerir a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

4.7 Si la sol·licitud de subvenció inclou el número de fax o l'adreça de correu electrònic de la persona física interessada, s'entén que aquest s'aporta a l'efecte de notificacions dels actes de tràmit i, en especial, de la proposta de resolució, i les de comunicacions que les persones beneficiàries mantinguin amb l'òrgan competent en la instrucció dels procediments de concessió de subvencions.

4.8 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

4.9 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

4.10 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.

5. Termini per presentar les sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds és de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

6. Competència i resolució

6.1. La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per instruir el procediment; és l'òrgan competent per tramitar els expedients, i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.

6.2 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.

En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

6.3 Si el procediment de concessió es paralitza per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de la subvenció, la Direcció General d'Esports l'advertirà que en el termini de 15 dies hàbils se'n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, la Direcció General d'Esports proposarà a la consellera d'Afers Social i Esports per resoldre l'arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, serà notificada a l'entitat interessada.

6.4 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió. La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes prevists a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l'article 11.6 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener de 2013).

6.5 D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els actes a què es refereix el punt 8.4 anterior s'han de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú i/o comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta. Si transcorregut aquest termini la persona o l'entitat interessada no ha presentat al·legacions, s'ha de considerar que hi està conforme i s'ha de continuar amb el procediment.

6.6 La resolució expressa de la consellera d'Afers Socials i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes previst a l'article 12 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener de 2013).

Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, s'han de notificar individualment a cada entitat interessada, d'acord amb l'article 42 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.

6.7 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

6.8 Per als projectes d'esport i integració o reinserció social, d'esport adaptat o cooperació al desenvolupament i esport no iniciats en el moment de la sol·licitud s'estableix un límit de 15 dies hàbils, des de la data de publicació en el BOIB de la resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports, per entregar a l'òrgan instructor la llista dels beneficiaris participants al projecte, indicant nom i llinatges, sexe, lloc de naixement, data de naixement i número del document nacional d'identitat.

7. Comissió Avaluadora

7.1 De conformitat amb l'article 10 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 (BOIB núm. 2, de 3 de gener de 2013), es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:

- President: el director general d'Esports

- Secretària: la cap de la Secció VI de la Direcció General d'Esports.

- Vocals: el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d'Esports, el cap del Servei de Cooperació i els caps de Secció II i V de la Direcció General d'Esports.

7.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

- Examinar les sol·licituds presentades.

- Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

Les decisions d'aquesta Comissió es prenen per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.

8. Comissió Tècnica

8.1 Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l'article 11 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 (BOIB núm. 2, de 3 de gener de 2013), es constitueix la Comissió Tècnica, composta per:

- Dos membres del personal tècnic de la Direcció General d'Esports, per designació del seu director general.

- Un membre del personal tècnic de la Direcció General de Serveis Socials, per designació del seu director general.

- Un membre del personal tècnic de la Direcció General de Cooperació per designació del seu director general.

- La coordinadora d'esport i gènere i esport adaptat de la Fundació per a l'Esport Balear, a proposta del seu gerent.

- Un membre del personal tècnic de la Fundació per a l'Esport Balear, a proposta del seu gerent.

8.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:

- Avaluar les sol·licituds presentades, d'acord amb els criteris d'avaluació establerts en el punt 9.

- Determinar si el material esportiu fungible i els desplaçaments presentats al pressupost dels projectes compleixen les condicions per a ser subvencionat.

- Emetre l'informe tècnic que ha de servir de base a la Comissió Avaluadora perquè aquesta emeti l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

 

9. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds

9.1 La selecció de les persones o entitats beneficiàries s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S'entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas l'import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l'import del projecte presentat.

Si, com a conseqüència d'aquesta distribució queda un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta de beneficiaris.

9.2 Criteris per avaluar els projectes d'integració o reinserció social, projectes d'esport adaptat i projectes de cooperació per al desenvolupament a través de la pràctica esportiva.

9.2.1 Els barems que s'han d'aplicar per avaluar les sol·licituds de projectes d'integració o reinserció social i esport adaptat són els que s'indiquen a continuació:

a. Impacte del programa (màxim 60 punts): número de participants, innovació, durada del programa, col·lectiu al que va dirigit (sexe, edat, nivell esportiu...), consolidació del programa (si s'ha desenvolupat el programa anteriorment), col·laboració amb altres persones físiques o jurídiques, i repercussió en els mitjans de comunicació.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

a.1. Persones beneficiàries directes

8

nº persones / 10, amb un màxim de 8 punts

a.2. Innovació

8

No és gens innovador = 0 punts

Hi ha projectes similars o són esports habituals = 4 punts

Projecte exclusiu o únic = 8 punts

a.3. Durada del programa

6

nº mesos x 0,8, amb un màxim de 6 punts

a.4. Freqüència Setmanal

6

1-2 actuacions = 2 punts

3-4 actuacions = 4 punts

5 o més actuacions = 6 punts

a.5. Edat dels destinataris del projecte (es poden sumar les puntuacions)

8

Entre 6 i 12 anys = 3 punts

Entre 13 i 18 anys = 3 punts

Més de 18 anys = 2 punts

a.6. Anys de desenvolupament del programa (comptant actual)

8

1 punt per any, amb un màxim de 8 punts

a.7. Àmbit geogràfic d'actuació

8

Local = 2

Insular = 5

Balear = 8

a.8. Repercussió en els mitjans de comunicació

8

No s'ha fet difusió = 0 punts

S'ha utilitzat un únic mitjà de difusió = 3 punts

S'han utilitzat dos mitjans de difusió = 6 punts

Més de dos mitjans de difusió = 8 punts

​​​​​​​​​​​​​​b. Adequació del pressupost (màxim 12 punts): relació entre l'interès del programa i el pressupost presentat, altres fonts de finançament, aportació del sol·licitant de recursos humans i materials propis.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

b.1. Coherència entre la magnitud del projecte i el pressupost presentat

4

Baixa = 0 punts

Mitja = 2

Alta = 4

b.2. Percentatge autofinançament, sense considerar altres ajuts públics

3

Menor del 40% = 1

Igual o superior al 40% i menor del 60% = 2 punts

Més del 60% = 3 punts

b.3. Aportació del sol·licitant de recursos humans

3

0,5 punt per persona contractada o voluntari, amb un màxim de 3 punts

b.4. Capacitat desenvolupar (infraestructura, material, recursos)

2

Baixa = 0

Mitja = 1

Alta = 2

c. Qualitat en el disseny del programa (màxim 8 punts): metodologia utilitzada, inclusió de resultats esperats, indicadors de compliment i avaluació, comunicació interna, ús de les noves tecnologies i raons que motiven l'execució del programa.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

c.1. Nivell de concreció i descripció de la metodologia utilitzada

4

Baix = 0

Mig = 2

Alt = 4

c.2. Definició d'objectius, activitats i avaluació

4

Baix = 0

Mig = 2

Alt = 4

d. Tractament en el programa de les temàtiques transversals, igualtat de gènere, igualtat de tracte, interculturalitat (màxim 10 punts): incorporació de la perspectiva de gènere al programa, utilització d'un llenguatge no sexista, utilització d'una perspectiva intercultural i igualtat de tracte.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

d.1. Incorporació de la perspectiva de gènere al programa

5

No hi ha actuacions previstes pel tractament de la perspectiva de gènere o no hi fan referència= 0 punts

Manca d'especificitat en les actuacions previstes = 2,5 punts

Especifiquen i descriuen actuacions previstes per a la incorporació de gènere en el programa = 5 punts

d.2. Igualtat Impacte de la igualtat de dones i homes

5

60% o més de diferència entre % d'homes i dones = 0

Entre el 30% i el 60% de diferència = 2,5

Menys del 30% de diferència = 5

e. Valoració de la persona jurídica sol·licitant (màxim 10 punts): experiència contrastada, capacitat per desenvolupar el programa, estructura participativa, persones associades, participació en xarxes i antiguitat en anys.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

e.1. Antiguitat en anys de l'entitat

2

L'entitat té entre 0 i 15 anys = 0 punts

L'entitat té entre 16 i 30 anys = 1 punt

L'entitat té més de 30 anys = 2 punts

e.2. Anys d'experiència a projectes d'inclusió social

3

Menys de 2 anys = 0 punts

De 2 a 5 anys = 2 punts

Més de 5 anys = 3 punts

e.3. Anys d'experiència a projectes d'inclusió social mitjançant l'esport

3

Menys de 2 anys = 0 punts

De 2 a 5 anys = 2 punts

Més de 5 anys = 3 punts

e.4. Participació en xarxes (coordinació amb altres recursos)

2

No existeix un treball en xarxa = 0 punts

Treballen en xarxa amb altres recursos i especifiquen el nom, la descripció i periodicitat de la coordinació de manera detallada = 2 punts

9.2.2 Els barems que s'han d'aplicar per avaluar les sol·licituds de projectes de cooperació al desenvolupament són els que s'indiquen a continuació:

a. Valoració de l'entitat sol·licitant (màxim 10 punts): experiència contrastada, capacitat per desenvolupar el projecte, estructura participativa, persones associades i participació en xarxes.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

a.1. Persones sòcies, voluntàries o col·laboradores

2

Menys de 25 = 0 punts

De 25 a 50 = 1 punts

Més de 50 = 2 punts

a.2. Experiència en projectes de formació i capacitació

3

Menys de 2 anys = 0 punts

De 2 a 5 anys = 2 punts

Més de 5 anys = 3 punts

a.3. Experiència en projectes de cooperació

3

Menys de 2 anys = 0 punts

De 2 a 5 anys = 2 punts

Més de 5 anys = 3 punts

a.4. Participació en xarxes (coordinació amb altres entitats)

2

No existeix un treball en xarxa = 0 punts

Treballen en xarxa amb altres entitats= 2 punts

b. Valoració del soci local (màxim 10 punts): experiència contrastada, capacitat per desenvolupar el projecte, experiència amb l'entitat sol·licitant i amb la població destinatària.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

b.1. Experiència de treball amb l'entitat sol·licitant

2

Menys de 2 anys = 0 punts

De 2 a 5 anys = 1 punts

Més de 5 anys = 2 punts

b.2. Experiència en actuacions en l'àmbit de l'esport

2

Menys de 2 anys = 0 punts

De 2 a 5 anys = 1 punts

Més de 5 anys = 2 punts

b.3. Experiència en projectes de cooperació i/o formació

3

Menys de 2 anys = 0 punts

De 2 a 5 anys = 2 punts

Més de 5 anys = 3 punts

b.4. Experiència de treball amb la població destinatària

 

3

 

Menys de 2 anys = 0 punts

De 2 a 5 anys = 2 punts

Més de 5 anys = 3 punts

c. Impacte del programa (màxim 60 punts): fonamentació de la necessitat del projecte, idoneïtat de la població destinatària, qualitat tècnica de la lògica d'intervenció, adequació del pressupost a les necessitats de la intervenció, metodologia participativa de seguiment i avaluació, i activitat de sensibilització a les Illes Balears lligada amb la intervenció en el Sud.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

c.1. Justificació de la pertinència del projecte

10

Es fonamenta de manera suficient = 5, o bé

Es fonamenta de manera detallada = 10

c.2. Població destinatària

10

Està ben definida i quantificada = 5 punts

Participa en el cicle del projecte de manera activa = 5 punts

c.3. Formulació tècnica

20

Els objectius i resultats estan ben plantejats = 10 punts

Les activitats s'expressen d'acord amb els resultats = 10 punts

c.4. Pressupost

10

Està ben distribuït per partides i conceptes = 5 punts

La despesa és coherent amb els recursos necessaris = 5 punts

c.5. Seguiment i avaluació

5

Es defineix la metodologia de seguiment = 2

Es defineix la metodologia d'avaluació = 3

c.6. Sensibilització a les Illes Balears

5

No es preveu activitat de sensibilització = 0 punts

Es preveu una activitat vinculada a les IB = 5 punts

d. Prioritats geogràfiques i enfocaments transversals (màxim 20 punts): incorporació de les prioritats geogràfiques i els enfocaments transversals definits en el Pla Director Cooperació 2020-2023.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

d.1. Prioritats geogràfiques

8

El projecte es realitza en un país prioritari per a la cooperació balear

d.2. Enfocaments transversals

12

El projecte incorpora l'enfocament de drets humans = 4

El projecte incorpora l'enfocament de gènere = 4

El projecte incorpora l'enfocament mediambiental = 4

9.2.3 El procediment per avaluar les sol·licituds és el següent:

1. Calcular els punts de cada projecte sol·licitat, d'acord amb els criteris d'avaluació anteriors, multiplicant per un corrector segons l'ordre de prelació indicat pels sol·licitants (en cas de que presentin més d'un projecte):

Ordre prelació projecte

Corrector punts

Primer

1,00

Segon

0,75

Tercer

0,50

2. Sumar els punts de tots els projectes presentats per part dels sol·licitants, i calcular l'import punt dividint els 80.000,00 € d'aquesta línia de subvenció entre el total de punts calculat anteriorment, per tal d'obtenir el valor punt.

3. Calcular els imports de les subvencions pels projectes presentats multiplicant els punts obtinguts pel valor punt, i ajustant aquest import amb l'import sol·licitat.

4. En cas de romanent es redistribuirà proporcionalment entre els projectes que no hagin arribat a l'import sol·licitat.

9.3 Ajudes a la formació tècnica esportiva reglada de nivell 1,2 i 3 i formació esportiva no reglada.

Els barems que s'han d'aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s'indiquen a continuació:

a) S'assignarà un punt per cada euro del cost total del curs segons el tipus de curs sol·licitat, amb el màxim de punts indicats a la següent taula:

Tipus de curs

Màxim de punts

Cursos d'entrenador esportiu de nivell 1, 2 i 3 que compleixin amb la disposició transitòria primera del Reial Decret 1363/2007, de 24 d'octubre

1.000

Cursos d'entrenador esportiu federatius de nivell 1, 2 i 3

750

Cursos d'àrbitres o jutges federatius

600

Cursos de formació contínua amb crèdits ECTS

500

Cursos de formació contínua

400

b) S'aplicarà un factor corrector als punts segons el tipus de formació:

- En cas de formació online multiplicar els punts per 1,00.

- En cas de formació presencial multiplicar els punts per 1,20.

c) S'aplicarà un factor corrector als punts en funció de la situació laboral actual del sol·licitant:

- En cas de treballador en actiu multiplicar els punts per 1,00.

- En cas de treballador en inactiu multiplicar els punts per 1,20.

El procediment per avaluar les sol·licituds és el següent:

1. Calcular els punts de cada sol·licitant (considerant fins a un màxim de tres cursos per sol·licitud), d'acord amb els criteris d'avaluació anteriors.

2. Sumar els punts de tots els cursos sol·licitats, i calcular l'import punt dividint els 10.000,00€ d'aquesta línia de subvenció entre el total de punts calculat anteriorment, per tal d'obtenir el valor punt.

3. Calcular els imports de les subvencions per les sol·licituds presentades multiplicant els punts obtinguts pel valor punt, i ajustant aquest import amb l'import sol·licitat.

4. En cas de romanent es redistribuirà proporcionalment entre les sol·licituds que no hagin arribat a l'import sol·licitat.

9.4 Ajudes als equips femenins i mixtos de categoria nacional

Per tal de potenciar la participació d'equips femenins i mixtes de les Illes Balears a les competicions de categoria nacional (o excepcionalment equips femenins de màxima categoria autonòmica), es distribuirà un total de 110.000,00 € entre els equips femenins i mixtos que participin en aquestes competicions. S'assignarà una puntuació en funció del tipus d'esport (col·lectiu femení, individual femení, col·lectiu mixt o individual mixt) i del nivell de la categoria de competició.

La següent taula presenta la puntuació corresponent a cada tipus i nivell:

Tipus esport

Nivell de competició

Puntuació

Col·lectiu femení

Màxima categoria nacional

100

2ª categoria nacional

75

3ª categoria nacional

50

Autonòmica màxima categoria

25

Individual femení

Màxima categoria nacional

34

2ª categoria nacional

25

3ª categoria nacional

17

Autonòmica màxima categoria

9

Col·lectiu mixt o individual mixt

Màxima categoria nacional

16

2ª categoria nacional

12

Autonòmica màxima categoria

4

El procediment per avaluar les sol·licituds serà el següent:

1. Calcular els punts de cada sol·licitant d'acord amb la taula anterior.

2. Sumar els punts de tots els sol·licitants, i calcular l'import punt dividint els 110.000 € del pressupost entre el total de punts calculat anteriorment, per tal d'obtenir el valor punt.

3. Calcular els imports de les subvencions per les sol·licituds presentades, multiplicant els punts obtinguts pel valor punt, i ajustant aquest import amb l'import sol·licitat.

4. En cas de romanent es redistribuirà proporcionalment entre les sol·licituds que no hagin arribat a l'import sol·licitat.

10. Termini de justificar

El darrer dia per justificar les ajudes concedides és el 4 de novembre de 2020 (inclòs).

11. Pagament i justificació d'activitats

11.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.

​​​​​​​​​​​​​​11.2 Es consideren despeses subvencionables aquelles que s'efectuïn en els períodes següents:

- Projectes integració o reinserció social, d'esport adaptat o de cooperació al desenvolupament: entre l'1 de novembre de 2019 i el 31 d'octubre de 2020.

- Formació esportiva: l'1 de novembre de 2018 i el 31 d'octubre de 2020.

- Clubs amb equips femenins i mixtos de categoria nacional: l'1 de juny de 2019 i el 30 juliol de 2020.

Els justificants han de correspondre a despeses d'activitats portades a terme en l'esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.

11.3 Les subvencions que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005.

11.4 Justificació de projectes d'inclusió o reinserció social, d'esport adaptat i de cooperació al desenvolupament i esport, i equips femenins i mixtos de categoria nacional

El compte justificatiu que presenti l'entitat beneficiària ha d'incloure els documents següents:

a) Justificants econòmics de la despesa efectuada, que han de consistir en les factures originals i còpia corresponents a l'import de la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de l'activitat subvencionada, i amb els documents acreditatius dels pagaments.

En la justificació s'ha d'indicar clarament a quina activitat de les previstes al pla d'actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.

Es presentarà a l'òrgan atorgant original i còpia de les factures, dels rebuts i dels fulls de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, per que, una vegada verificada la seva elegibilitat, es procedeixi a diligenciar i posar a disposició del perceptor, els originals i compulsar les còpies que resten incorporades a l'expedient. Els originals i les seves còpies aniran numerats al marge superior dret de forma correlativa (1, 2, 3, ...).

No seran admesos a tràmit els impresos de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, als què no s'adjuntin original i còpia de tots els documents, degudament numerats. La documentació es presentarà en format A4. Si els documents són més petits, s'adjuntaran en full d'aquest format, sempre numerats. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a d'altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.

b) Memòria de l'actuació, descriptiva del projecte realitzat, d'acord amb el model que figura en l'annex 6 de compte justificatiu.

c) Només en el cas de projectes d'inclusió o reinserció social, esport adaptat també s'haurà d'entregar la següent documentació:

1. Diari de totes les sessions i activitats realitzades, a on s'haurà d'indicar per a cada sessió la següent informació:

- Dia i hora de l'activitat.

- Instal·lació i localitat.

- Nom dels treballadors que han participat.

- Control d'assistència dels participants al projecte.

- Continguts de la sessió i/o resum de l'activitat.

2. Còpia del full de registre horari dels treballadors o monitors de l'activitat, corresponent a totes les jornades del projecte. Si el treballador realitza aquesta activitat com a part de la seva jornada laboral, indicar al full de registre horari les hores que corresponen al projecte.

11.5 Justificació cursos de formació

11.5.1 Cursos de formació finalitzats a data de presentació de la sol·licitud: Es considerarà presentada la justificació de l'activitat dels cursos de formació si els beneficiaris han presentat en el moment de la sol·licitud la relació de factures i les còpies acarades de les factures, els documents d'acreditació del pagament i còpia acarada del títol o certificat d'assistència i aprofitament.

11.5.2 Cursos de formació no finalitzats a la data de presentació de la sol·licitud: Es considerarà presentada la justificació de l'activitat dels cursos de formació amb la presentació d'una còpia acarada del títol o certificat d'assistència i aprofitament i si escau, acreditació del pagament de la factura.

​​​​​​​​​​​​​​11.5.3 Cursos de formació no iniciats ni pagats a la data de presentació de la sol·licitud: Els beneficiaris hauran de presentar el compte justificatiu amb la documentació prevista als apartats 11.4. a) i 11.4.b).

11.6 Factures i rebuts

Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s'acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, albarans, etc.. Els tiquets son vàlids per justificar peatges i aparcaments.

D'acord amb el que estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures han de contenir com a mínim:

- Número i sèrie, si s'escau.

- Nom i cognoms o denominació social.

- NIF i domicili de l'expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com de persones jurídiques.

- Descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.

- Base imposable.

- Tipus tributari i quota repercutible.

- Lloc i data d'emissió.

- Dades del registre mercantil de l'expedidor.

L'art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.

A les factures la descripció de l'operació haurà d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.

Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'haurà de poder verificar el preu unitari de l'operació.

Son elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.

Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.

11.7 Acreditació de pagaments

11.7.1 Sobre les formes d'acreditar els pagaments, la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE Núm. 261. 30 d'octubre de 2012), va introduir les següents limitacions pel que fa als pagaments efectius:

a) No es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d'empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.

b) No obstant això, aquest import és de 15.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera quan el pagador sigui una persona física que justifiqui que no té el domicili fiscal a Espanya i no actuï en qualitat d'empresari o professional.

c) Als efectes del càlcul d'aquestes quanties, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.

 S'entén per efectiu els mitjans de pagament definits a l'article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d'abril:

a) El paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers.

b) Els xecs bancaris al portador denominats en qualsevol moneda.

c) Qualsevol altre mitjà físic, inclosos els electrònics, concebut per ser utilitzat com a mitjà de pagament al portador.

Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, a més de tot allò que s'estableix en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:

- la identificació del beneficiari i de l'ordenant del pagament (l'ordenant ha de ser el beneficiari de la subvenció: NIF i denominació social)

- concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

Si el pagament ha estat practicat amb targeta de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la targeta on figuri l'apunt del càrrec.

Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia de l'esmentat efecte ha d'estar validada per l'entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.

11.7.2 Amb totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:

a) Rebut bancari: és el que emet l'entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.

b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l'import transferit i l'import de la factura, segellat i datat per l'entitat bancària.

c) Extracte bancari del compte de l'entitat on figuri l'assentament amb l'import coincident amb l'import i el nom de l'empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.

Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.

En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l'ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.

11.7.3 Si es tracta de pagaments al comptat, i per tant, inferiors a 2.500 euros, sempre recordant que als efectes del càlcul d'aquesta quantia, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis, els rebuts de cobrament han de contenir com a mínim:

a) Denominació social de l'empresa perceptora de pagament.

b) Data d'emissió del rebut.

c) Número de la factura a la qual fa referència el pagament.

d) Import total de la factura.

e) Signatura original amb nom, cognoms i D.N.I. de la persona que tingui poders notarials de l'empresa.

11.8 Despeses no subvencionables

En cap cas es consideren despeses subvencionables:

a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

c) Les despeses de procediments judicials.

d) Despeses de garantia bancària.

e) Despeses d'assegurances obligatòries o voluntàries.

f) Despeses notarials i registrals.

g) Despeses d'indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.

h) Despeses protocol·làries: begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, dinars de “treball”, banquets, “gales” actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, obsequis, etc.

i) Les denominades “auto factures” (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat perceptora de l'ajut o de tercers participats pel mateix).

En cas que l'entitat beneficiària no justifiqui l'import total del projecte d'actuació que hagi servit de base per a la concessió de l'ajut, pertoca la revocació parcial de l'ajut, del qual s'ha de reduir l'import proporcionalment a la quantia no justificada.

11.9 No s'entendrà totalment justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que hagi servit de base per concedir l'ajut.

11.10 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

11.11 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

11.12 El model de compte justificatiu és a disposició de les persones interessades en la pàgina web de la Direcció General d'Esports o a les dependències de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

11.13 Transport regular: despeses de desplaçament per carretera o tren en el territori de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla de tècnics esportius i esportistes (no personal de gestió ni directius), exclusivament, participants en la competició oficial. En el cas de presentar-se factura de l'agència de viatges, cal adjuntar els originals dels bitllets de ferrocarril, metro o bus o factura, si s'utilitzen aquests mitjans de transport regular.

Són elegibles els denominats “bitllets electrònics”, no els correus electrònics, identificadors, reserves o similars.

11.14 Lloguer de vehicles: despeses de desplaçaments per carretera en el territori de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla dels tècnics esportius i esportistes (no personal de gestió ni directius), exclusivament, participants en la competició oficial emprant vehicles de lloguer, cal adjuntar a la factura de l'agència de viatges o empresa de lloguer de vehicles les següents dades:

- Número de vehicles contractats i tipus o classe de vehicle.

- Trajecte d'anada: Lloc d'inici del desplaçament - lloc de destí del desplaçament.

- Trajecte de tornada: Lloc d'inici del desplaçament - lloc de destí del desplaçament.

- Número de quilometres realitzats

- Número d'ocupants del vehicle

11.15 Transport discrecional: despeses de desplaçaments per carretera en el territori de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla dels tècnics esportius i esportistes (no personal de gestió ni directius), exclusivament, participants en la competició oficial emprant autobús discrecional, cal adjuntar a la factura de l'agència de viatges o empresa de lloguer de vehicles les següents dades:

- Trajecte d'anada: Lloc d'inici del desplaçament - lloc de destí del desplaçament.

- Trajecte de tornada: Lloc d'inici del desplaçament - lloc de destí del desplaçament.

- Número de quilometres realitzats

- Número de places disponibles del vehicle

- Número d'ocupants del vehicle 

11.16 Altres despeses dels desplaçaments per carretera amb vehicle de lloguer o propi. Caldrà presentar els tiquets de peatges, aparcaments, benzina i combustibles.

Com a criteri general, no es consideren subvencionables les despeses de taxi tret que es corresponguin a trasllats fins o des de les estacions de ferrocarrils, autobusos, ports i aeroports (de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla).

11.17 Despeses d'allotjament de l'equip a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla dels tècnics esportius i esportistes participants en aquestes activitats, exclusivament, (no personal de gestió ni directius). La factura de l'agència de viatges o l'establiment hoteler ha de contenir expressament aquestes dades:

- Nom de l'hotel d'allotjament

- Carrer, número, població i codi postal de l'hotel d'allotjament.

- Relació d'esportistes i tècnics esportius.

- Dia d'entrada i de sortida

- Règim d'estada (individual/doble/triple, etc – Només allotjament/Allotjament i esmorzar/Mitja Pensió/Pensió completa)

- Preu unitari per habitació.

​​​​​​​​​​​​​​11.18 Despeses de trasllats en avió o vaixell dels esportistes i tècnics dels projectes integració o reinserció social, d'esport adaptat o de cooperació al desenvolupament a competicions no federades. Només tindran la consideració de subvencionables els bitllets en classe no superior a la de turista. La factura de l'agència de viatges o de la companyia aèria ha de contenir com a mínim les següents dades:

- Nom i llinatges dels esportistes i tècnics que han viatjat.

- Companyia aèria.

- Aeroport de sortida, aeroports d'escala, aeroport d'arribada.

- Dia i hora de sortida – Dia i hora de tornada.

- Preu unitari per passatger.

En el cas que les factures hagin estat emeses per l'agència de viatges o companyia aèria amb 15 dies naturals o més abans de la realització efectiva del trasllat, cal adjuntar els originals dels bitllets d'avió o targeta d'embarcament.

Són elegibles els denominats “bitllets electrònics”, no els correus electrònics, identificadors, reserves o similars.

11.19 Per a la justificació de les despeses previstes als apartats 11.13 i al 11.18 cal adjuntar còpia de l'acta del partit o competició esportiva. En cas de no disposar de l'acta s'han d'adjuntar targetes d'embarcament de tots els participants desplaçats.

11.20 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva presentació de la justificació de la subvenció i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

12. Altres requisits generals

12.1 Les subvencions rebudes són compatibles amb d'altres destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics i privats d'àmbit territorial, nacional, estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no ultrapassin el 100 % del cost en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada. En tot cas, si les entitats beneficiàries obtenen un ajut addicional, la Conselleria d'Afers Socials i Esports revocarà la subvenció atorgada per a la mateixa finalitat en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada.

12.2 Per dur a terme l'activitat subvencionada, es pot subcontractar amb el límit màxim del 50 % de l'import de la subvenció atorgada d'acord amb el que disposen l'article 29 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l'article 68 del Reglament d'aquesta, tenint en compte que quan l'activitat concertada amb tercers excedeixi el 20 % de l'import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 € la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels requisits següents:

a) Que el contracte es faci per escrit.

b) Que prèviament la Direcció General d'Esports i Joventut l'hagi autoritzat, en funció de la documentació que lliuri el perceptor de la subvenció, sempre abans de presentar el compte justificatiu.

Un contracte no es pot fraccionar per disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits anteriorment.

13. Obligacions dels beneficiaris

A més de les obligacions previstes en l'article 11 del TRLS i l'article 15 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 (BOIB núm. 2, de 3 de gener de 2013), les entitats beneficiàries hauran de complir les obligacions següents:

- Comunicar, mitjançant un escrit adreçat a la Conselleria d'Afers Socials i Esports, l'acceptació o renúncia de la proposta de resolució de l'ajut. En qualsevol cas, l'acceptació es produirà automàticament si en el termini de 10 dies hàbils des que es notifiqui la proposta de resolució no es fa constar el contrari.

- Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

14. Revocació

S'haurà de revocar la concessió de l'ajut si, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.

​​​​​​​​​​​​​​15. Liquidació de la subvenció

15.1. La liquidació de la subvenció s'ha de dictar i notificar dins el termini de prescripció de quatre anys que estableix la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears, a comptar des de la presentació de la justificació per la persona o entitat interessada o, si s'escau, des de l'endemà del termini màxim per presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir a la persona o entitat interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.

15.2. La liquidació de la subvenció s'ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació, i constitueix un pressupost de l'obligació de pagament total o parcial que, si s'escau, correspongui a favor de la persona interessada i a càrrec de l'administració concedent, com també, si s'escau, de l'inici per la consellera d'Afers Socials i Esports i a instància de la Direcció General d'Esports del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment que preveuen els articles 43 i 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

En tot cas, la liquidació de la subvenció per la Direcció General d'Esports no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.

15.3. Sens perjudici del que estableix l'apartat 15.1, quan la liquidació de la subvenció no es dicti i notifiqui dins els primers nou mesos no s'han d'exigir els interessos de demora que es meritin entre l'endemà d'aquests nou primers mesos i l'inici d'un eventual procediment de reintegrament.

Per al còmput d'aquests nou mesos no s'han de tenir en compte els períodes d'interrupció justificada de les actuacions de comprovació ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l'administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d'inici i acabament de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o la dilació.

16. Reintegrament

16.1 Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:

a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.

b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'esportista beneficiari.

c) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

d) Haver rebut sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, sanció ferma per dopatge o sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge, durant l'any 2018/2019.

e) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

16.2 Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

16.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

17. Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.

18. Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi és aplicable.

19. Protecció de dades

En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.