Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I RELACIONS EXTERIORS

Núm. 6896
Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors per la qual es classifica el lloc de treball de secretaria intervenció de l'Entitat local menor de Palmanyola com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 21 de juliol de 2020 va tenir entrada en el Registre General de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors (reg. núm. 4352) un ofici del batle de l'Entitat local menor de Palmanyola de 20 de juliol en el qual comunica que l'Entitat local menor ha creat el lloc de treball de secretaria intervenció i sol·licita que es classifiqui per l'òrgan competent.

Amb anterioritat ja s'havia tramès a la Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni diversa documentació relativa a la creació de la plaça esmentada, en concret:

- El certificat i la notificació de 13 de març de 2020 que en la sessió de la mateixa data la Junta Veïnal havia aprovat inicialment la modificació de la plantilla de personal amb la creació de la plaça següent:

Denominació: secretaria intervenció

Núm. de places: 1

Situació: vacant

Escala: habilitació de caràcter nacional

Subescala: secretaria intervenció

Grup/subgrup: A1

Nivell complement de destinació: 24

Complement específic: 10.492,54 euros/any

- L'anunci de l'aprovació inicial i informació pública de la modificació de la plantilla de personal amb la creació de la plaça esmentada, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 36, de 17 de març de 2020.

- L'anunci de l'aprovació definitiva de la modificació de la plantilla de personal en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 115, de 27 de juny de 2020.

- El certificat de 23 de juny de 2020 de la secretària de l'ELM d'exposició pública de la modificació de la plantilla de personal en el qual consta que no s'han presentat al·legacions.

2. En la tramitació d'aquest expedient s'han fet tots els tràmits exigits per la legislació vigent tal com acredita l'informe jurídic favorable de 23 de juliol de 2020 emès pel Servei de Corporacions Locals.

3. El 23 de juliol de 2020 el director general de Cooperació Local i Patrimoni va emetre la proposta de resolució corresponent.

Fonaments de dret

1. L'article 92 bis 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, disposa que el Govern ha de regular les especialitats de la creació, la classificació i la supressió de llocs reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. La disposició addicional cinquena del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix en l'apartat segon que, a instància de l'entitat, la Secretaria en les entitats d'àmbit territorial inferior al municipi es podrà classificar com a lloc independent per l'òrgan competent de la comunitat autònoma respectiva, reservat a la subescala de secretaria intervenció.

3. L'article 8.2 del Reial decret 128/2018, estableix que les secretaries de les comarques, àrees metropolitanes, mancomunitats de municipis i altres entitats locals es classificaran per la comunitat autònoma en alguna de les classes assenyalades en l'apartat anterior, d'acord amb les seves característiques pròpies.

4. En relació amb la forma de provisió, l'article 27.1 a del Reial decret esmentat estableix que, pel que fa a la provisió definitiva, els llocs de treball reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional es proveiran per concurs de mèrits, que serà el sistema normal de provisió, i es podran cobrir pel sistema de lliure designació de forma excepcional i només per a determinades entitats locals que la norma delimita.

5. L'article 1.2 del Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que el nivell de coneixement de la llengua catalana que s'exigeix amb caràcter general és el nivell B2, sens perjudici que les entitats locals puguin exigir el requisit del coneixement de la llengua catalana corresponent al certificat de nivell C1 per a qualsevol forma de provisió de llocs de treball reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional quan estigui previst en la relació de llocs de treball o ho acordi l'òrgan competent.

6. L'article 45.1 a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que en tot cas els actes administratius han de ser objecte de publicació, i aquesta té els mateixos efectes que la notificació, quan tengui per destinataris una pluralitat indeterminada de persones.

7. L'article 2.3 f) del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, segons la modificació efectuada pel Decret 36/2019, de 20 de desembre, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors mitjançant la Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

a. Classificar el lloc de treball de secretaria intervenció de l'Entitat local menor de Palmanyola com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, pertanyent a la subescala de secretaria intervenció. El nivell de coneixement de la llengua catalana que correspon a aquest lloc és el B2 i la seva forma de provisió és el concurs.

b. Donar d'alta el lloc de treball en el Registre de Funcionaris amb Habilitació de Caràcter Nacional.

c. Notificar aquesta Resolució a l'Entitat Local Menor de Palmanyola, a l'Ajuntament de Bunyola i al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Illes Balears i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 28 de juliol de 2020

La consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors

Rosario Sánchez Grau