Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CAMPOS
Núm. 6807
Bases que han de regir el procediment de selecció d'un/a policia local per a cobrir una plaça de policia tutor de l'Ajuntament de Campos
PRIMERA.- Objecte, procediment de selecció i normativa
1. L'objecte de la convocatòria és cobrir una plaça vacant de policia tutor, amb la intenció de promoure el respecte a les normes d'educació cívica i cuidar els centres escolars del municipi durant la seva activitat en els diferents centres educatius de Campos. Altres objectius d'aquesta figura són donar suport a la direcció dels col·legis i als familiars en la tasca educativa des de la perspectiva de la seguretat per evitar qualsevol possible conflicte o mala conducta per part dels menors.
2. La selecció de les persones aspirants s'efectuarà mitjançant concurs de mèrits.
3. S'aplicaran a aquest procediment la Resolució de la conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques d'1 de juny de 2017 per la qual s'aprova el Programa Policia Tutor de les Illes Balears, la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
Quant a les normatives de responsabilitat penal dels menors, s'ha de tenir en compte la Llei orgànica 5/2000, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat dels menors, 8 modificada per la Llei orgànica 8/2006, de 4 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 5/2000, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat dels menors.
5. La convocatòria s'ha de fer pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament de Campos.
SEGONA.- Característiques i funcions
1. El policia tutor i referent ha de tenir unes característiques personals adaptades al tipus de treball que ha de dur a terme, en aquest cas al treball amb menors. Aquest tipus de tasca requereix que l'agent tingui un caràcter que s'adapti al pensament i a la filosofia que tenen els joves d'avui dia, amb capacitat de dialogar, negociar i mitjançar amb joves i menors d'edat.
També és necessària l'adquisició d'habilitats socials que permetin desenvolupar amb èxit les tasques encomanades i potenciar les relacions interpersonals amb els infants i els joves del municipi.
2. Les funcions del policia tutor són:
— Diagnosticar l'entorn escolar (absentisme, violència intraescolar i extraescolar, consum de drogues, d'alcohol...).
— Participar en matèries transversals de la legislació sobre educació, sempre dins un marc preventiu.
— Contactar amb famílies i mantenir-hi entrevistes puntuals.
— Prevenir conductes de risc en menors d'edat.
— Abordar problemàtiques en què es vegin involucrats menors d'edat, en els diferents àmbits d'actuació competencial.
— Resolució de conflictes privats d'ordre públic de forma pacífica i consensuada a través d'habilitats mediadores, sempre amb formació específica.
— Prevenir la delinqüència.
— Minimització de riscos de tot ordre que sotgin els adolescents dins o fora de l'àmbit escolar.
— Totes aquelles funcions descrites en el capítol 3 del Programa Policia Tutor de les Illes Balears (BOIB núm. 70 de 8 de juny de 2017).
TERCERA.- Sol·licituds i termini de presentació
1. Les sol·licituds per a prendre part en el procés selectiu s'ajustaran al model normalitzat de sol·licitud de l'annex I. Les sol·licituds de participació en la convocatòria, s'han de presentar en el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Campos, o en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Per prendre part a la convocatòria, les persones aspirants han d'adjuntar la sol·licitud emplenada adequadament i els certificats d'aprofitament o d'assistència dels mèrits presentats.
QUARTA.- Condicions
1. L'horari general de l'agent tutor serà de matins, adaptat a les necessitats dels centres escolars, amb la realització del mateix número d'hores que realitzin els agents ordinari de torns.
L'agent s'haurà de comprometre a dur a terme les tasques pròpies de policia tutor, seguretat viària i col·laboració en les entrades i sortides dels centres escolars dins del seu horari laboral.
2. Les vacances anuals s'atorgaran en funció de les necessitats del servei coincidint preferiblement amb les del curs lectiu (Nadal, Pasqua, estiu i altres dates no lectives).
3. Gaudir d'un plus retributiu de 257,46€ bruts mensuals.
4. L'aspirant es compromet a romandre a la plaça un mínim d'un any.
CINQUENA.- Requisits i mèrits
1. Per a optar a la plaça de policia tutor s'haurà de formar part de la plantilla de la policia local de l'Ajuntament de Campos i acreditar, en la mesura que sigui possible, estar en possessió del curs de formació específica de policia tutor i treball amb menors expedit per l'Escola Balear d'Administracions Públiques o per la FEMP amb la certificació de l'ISPIB corresponent.
2. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts. Es valoren les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret;
2.1 Curs de policia tutor i treball amb menors expedit per l'Escola Balear d'Administracions Públiques o la Federació Espanyola de Municipis i Províncies: 3 punts
2.2 Cursos (amb un màxim de 2 punts) referits a les àrees professionals de:
- Intervenció i legislació en matèria de menors (protecció i reforma).
- Educació Viària.
- Mediació en conflictes.
- Violència domèstica/ de gènere.
- Psicologia evolutiva del menor.
- Integració i immigració.
- Tècniques d'habilitats socials.
- Legislació educativa.
- Tècniques d'intervenció policial en menors d'edat.
Els criteris de puntuació seran els que s'indiquen a continuació:
a) Cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora lectiva.
b) Cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora lectiva.
c) Cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora lectiva.
En cas d'empat de puntuació l'ordre de prelació s'ha de resoldre tenint en compte primer qui estigui en possessió del curs de policia tutor i treball amb menors, si l'empat persisteix, es resoldrà per sorteig.
SISENA.- Comissió Tècnica de Valoració
1. La Comissió Tècnica de Valoració és l'òrgan col·legiat encarregat de valorar els mèrits que s'han de considerar a cada convocatòria de concurs.
Les Comissions Tècniques han d'estar constituïdes com a mínim per tres membres designats per l'òrgan convocant, President, Vocal i Secretari.
- Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.
- Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.
- Fer la proposta corresponent del nomenament del candidat que hagi obtingut la major puntuació i elevar-la a l'òrgan convocant perquè l'aprovi.
2. Per a la selecció de policia tutor de l'Ajuntament de Campos es constituirà la Comissió Informativa següent:
President/a: Miquel Gayà Covas
Vocal: Miquel Fernández Oliver
Secretari/a: Jaume Mas Rigo
SETENA.- Nomenament
1. La valoració de la fase de concurs es durà a terme tenint en compte el barem de mèrits estipulats a la base cinquena de la convocatòria.
Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, la comissió tècnica publicarà, en el tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament, una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants.
2. Les persones aspirants disposen d'un termini de 3 dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per a al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.
3. Una vegada la llista sigui definitiva, la Comissió Informativa elevarà una proposta de nomenament del policia tutor a batlia.
L'òrgan convocant realitzarà el nomenament del policia tutor a l'aspirant seleccionat qui haurà de prendre possessió dins dels deu dies següents a aquell en qui sigui requerit.
4. Una vegada nomenat l'agent, es notificarà la presa de possessió a l'ISPIB, segons indica el Programa Policia Tutor de les Illes Balears.
VUITENA.- Recursos i impugnacions
En allò que no estigui previst en aquestes bases i en la normativa específica de les policies locals s'ha d'aplicar supletòriament la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20 /2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Contra aquesta convocatòria i aquestes bases, que esgoten la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu Comú de les Administracions Públiques.
En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Campos, 28 de juliol de 2020
La batlessa
Francisca Porquer Manresa
ANNEX I
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A PROCEDIMENT SELECTIU DE L'AJUNTAMENT DE CAMPOS
_____________________________________________ DNI núm. ___________________
(Nom i cognoms)
Domicili a ______________________________________________ núm. _____________
(Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)
Codi postal _________ Telèfon ______________ e-mail ____________________________
EXPÒS:
Que he tingut coneixement de la convocatòria: ____________________________________,
(Nom de la convocatòria)
les bases de la qual van ser publicades: ___________________________________________
(web municipal -data de l'anunci-, etc.)
Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud, que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.
AUTORITZ perquè l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.
Per tot l'exposat,
SOL·LÍCIT
Prendre part en aquesta convocatòria.
__________________________, ______ d_____________________________ de 20______
[signatura]
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE CAMPOS