Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 6806
Participació Ciutadana. Bases Concurs Betlem de Cort 2020
L'Ajuntament de Palma per decret núm. 2020011351 de data 24 de juliol de 2020 ha resolt:
1r.- APROVAR les bases del Concurs “Betlem de Cort 2020”, amb motiu de les festes de Nadal 2020, que s'adjunten com annex a aquest Decret.
2n.- AUTORITZAR una despesa de 2.300,00 euros en concepte de premi del “Betlem de Cort 2020”, que s'han de carregar a l'aplicació pressupostària 16 33801 48100 del pressupost municipal de despeses 2020.
3r.- ESTABLIR el termini i lloc de presentació de les propostes el següent:
El termini per presentar les propostes és 14 al 25 de setembre, ambdós dies inclosos. La documentació, degudament signada (escanejada o electrònica) es presentarà en format PDF, via WeTransfer a la següent adreça electrònica: participaciociutadana@palma.es
Cada entitat només pot presentar una única proposta. La proposta ha de contenir tota la documentació que s'estableix al punt 4 de les bases.
4t.- PUBLICAR les bases d'aquest concurs a la a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma i al BOIB.
5è.- NOTIFICAR el present Decret a la Secció de Comptabilitat.
BASES DEL CONCURS DEL BETLEM DE CORT. FESTES DE NADAL 2020
L'Ajuntament de Palma convoca el concurs “Betlem de Cort 2020” per a guardonar la millor idea pel Betlem de Cort amb motiu de les festes de Nadal, d'acord amb les següents
BASES
1. Objecte del Concurs.
El present concurs té per finalitat potenciar la creació artística i la participació ciutadana, per a la qual cosa s'estableix la concessió d'un únic premi al millor projecte de Betlem a Cort 2020 consistent en:
- Una dotació econòmica de 2.300 euros.
- L'exposició del Betlem guanyador al vestíbul de l'Ajuntament durant les Festes de Nadal 2020.
2. Participants.
Pot participar en aquest Concurs qualsevol entitat ciutadana sense ànim de lucre interessada, que estigui registrada al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Palma.
3. Característiques i dimensions.
L'exposició es realitzarà al vestíbul de l'Ajuntament de Palma per part de l'entitat guanyadora.
L'Ajuntament de Palma s'encarregarà de la instal·lació de l'escenari, la mampara de protecció, la presa de corrent i els focus.
El Betlem guanyador restarà obert al públic, a mode orientatiu, entre el 26 de novembre i el 6 de gener, ambdues dates incloses.
El muntatge es podrà iniciar a partir del dia 2 de novembre i el desmuntatge es realitzarà immediatament a la data de la seva finalització i fins dia 8 de gener inclòs.
Ha de ser un Betlem de caràcter popular, ambientat en els carrers o barriades de Palma, on estiguin representats la maqueta de l'Ajuntament i qualque edifici singular.
Les figures han de ser de fang o fetes de manera artesanal, de tipus mallorquí, pintades vestides a l'ample o representatives de la nostra cultura i tradició. El nombre aproximat de figures ha de ser entre 160 i 200 peces.
La mida de l'espai a on s'exposarà és d'uns 16 m2 aproximadament. L'Ajuntament de Palma es reserva el dret a proposar quantes modificacions siguin necessàries per a adaptar l'obra a l'espai existent.
4. Admissió de propostes.
El termini per presentar les propostes és 14 al 25 de setembre, ambdós dies inclosos. La documentació, degudament signada (escanejada o electrònica) es presentarà en format PDF, via WeTransfer a la següent adreça electrònica: participaciociutadana@palma.es
Cada entitat només pot presentar una única proposta. La proposta ha de contenir la següent documentació:
a) Annex 1.
b) Fotocòpia de DNI de la persona representant de l'entitat
c) Projecte i descripció del Betlem amb imatges, fotografies o dibuixos de les figures i detalls de les maquetes que formaran part del Betlem, dimensions i número de figures proposades. Important: a aquest projecte no es farà constar cap informació ni referència a l'entitat que es presenta al concurs.
d) Proposta de cronograma o temporització de les feines de muntatge i desmuntatge.
No s'acceptarà cap proposta que no adjunti la documentació indicada.
5. Qualificació de les obres
El jurat encarregat de decidir la proposta guanyadora serà designat pel Batle de Palma o la persona en qui delegui i estarà compost per un mínim de tres membres.
El jurat no disposarà del nom de l'entitat concursant i només tindrà accés al projecte presentat.
L'elecció de la proposta guanyadora es realitzarà per consens i es tindrà en compte aquelles obres que ofereixin millor qualitat artística, originalitat i promoció de les festes de Nadal.
Per part de la Secretaria de l'Ajuntament o funcionari\ària municipal en què es delegui, donarà fe del procés.
6. Resolució.
L'Ajuntament de Palma, podrà deixar fora de concurs les propostes d'entitats que no estiguin degudament inscrita al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes i/o que la proposta de temporització per a la realització de les feines de muntatge i desmuntatge, no s'ajustin als terminis i dates establertes a aquestes bases. De tot això donarà comptes al jurat.
El jurat proposarà a la Regidoria de Participació Ciutadana la concessió del premi, per ordre de preferència entre totes les propostes presentades.
El Jurat podrà declarar desert el concurs, si així ho considera oportú. Al mateix temps, podrà deixar fora de concurs aquelles obres que consideri que no compleixin els requisits indicats en aquestes bases. Les decisions del Jurat seran, en qualsevol cas, inapel·lables. L'Ajuntament de Palma notificarà l'atorgament del premi al guanyador.
En qualsevol moment del procés d'aquest concurs i sempre abans de dia 2 de novembre, per motius derivats de la pandèmia per Coronavirus o de qualsevol altre motiu de força major, l'Ajuntament de Palma podrà deixar sense efecte dit concurs. En el cas que s'hagués iniciat el muntatge per part de l'entitat guanyadora, aquesta tindrà dret a percebre el 50 % del premi. Si la suspensió es produeix un cop finalitzat el muntatge a conformitat de l'Ajuntament de Palma, aquesta tindrà dret a percebre el 75 % del premi. Un cop inaugurat el Betlem, si fos el cas, s'abonarà el 100 % del premi.
Les obres han de ser originals i comptar amb els drets o autoritzacions que siguin necessaris per a la seva exposició.
Els creadors han de cedir tots els drets d'imatge perquè el Betlem pugui ser fotografiat i /o enregistrat totalment o parcialment per a posteriors reproduccions en qualsevol suport i per qualsevol mitjà. En el cas que els creadors o guanyadors imposin condicions especials o específiques al respecte, l'Ajuntament de Palma, com que es tracta d'una exposició gratuïta oberta a tothom, no assumirà cap responsabilitat en el seu compliment per part de tercers (particulars i mitjans de comunicació).
L'Ajuntament de Palma podrà fer publicitat del Betlem guanyador en qualsevol moment, mitjà, suport i contingut publicitari que consideri adient, propi o de tercers, amb la finalitat de promocionar i difondre les festes de Nadal, sense que això suposi cap cost a l'Ajuntament de Palma, inclosos possibles drets d'autor.
L'Ajuntament de Palma no es responsabilitza de l'incompliment d'aquests requisits ni del contingut de les obres presentades, quedant eximit de tota responsabilitat al respecte. A aquest efecte, per a la inscripció s'haurà d'emplenar i signar la declaració adjunta (annex 1).
Es farà constar a l'exposició del Betlem, l'entitat guanyadora i/o els creadors i el títol de l'obra.
7. Acceptació de les Bases.
Presentar-se a aquest concurs suposa l'acceptació estricta d'aquestes Bases. El jurat del Concurs té la facultat d'interpretar-les i de suplir-ne qualsevol llacuna o buit, d'acord amb la seva finalitat. L'Ajuntament de Palma queda facultat per a resoldre qualsevol cas que no estigui previst.
L'entitat guanyadora serà la responsable de la manipulació de les figures, decorats i d'altres elements que integraran el Betlem durant tot el termini d'exposició, muntatge i desmuntatge de les figures i altres decorats. L'Ajuntament de Palma declina tota responsabilitat per la seva pèrdua, usurpació, deteriorament o destrucció accidental durant l'exposició.
Si durant el termini d'exposició es produís qualque desperfecte, l'entitat guanyadora està obligada a reparar-ho en el menor temps possible.
Palma, 27 de juliol de 2020
La cap de secció de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial
Maria Quetglas Peñas