Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE MOBILITAT I INFRAESTRUCTURES
Núm. 6621
Aprovació inicial del mapa estratègic de renou, 3ª fase, de la carretera Ma-15, tram Palma-Manacor, i d’obertura d’un període d’informació pública
El Ple del Consell Insular de Mallorca en sessió de 9 de juliol de 2020 va adoptar el següent acord:
<<Antecedents
L'agost de 2019, el senyor Pau Gaja Silvestre, enginyer industrial de la consultoria Silens, Servicios y Tecnología Acústica, SL, va redactar, sota la direcció del senyor David Espeja Alonso, enginyer de camins, canals i ports de PAMASA, i amb la col·laboració dels senyors Carlos Ribas Rotger i David Susilla Georgiou, enginyers de camins, canals i ports del Consell Insular de Mallorca, el Mapa estratègic de renou (MER), 3ª fase, de la carretera Ma-15, tram Palma-Manacor, la qual té un trànsit superior a tres milions de vehicles a l'any i afecta els municipis de Palma, Algaida, Montuïri, Sant Joan, Vilafranca de Bonany, Petra i Manacor.
El mapa està format per tres documents:
- Document núm. 1. Memòria
- Document núm. 2. Annexos
- Document núm. 3. Plànols
Per altra part, s'ha elaborat la memòria resum corresponent.
El 23 de desembre de 2019, Carlos Ribas Rotger i David Susilla Georgiou varen elaborar un informe relatiu a la justificació de l'elaboració del mapa esmentat i al compliment dels requisits establerts legalment. En aquest informe, concreten que aquest MER es correspon amb el que s'anomena 3ª fase, que avalua la situació de l'any 2016.
El 25 de juny de 2020 el conseller de Mobilitat i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca ha emès una proposta per elevar al Ple.
Fonaments de dret
La Llei 37/2003, de 17 de novembre, del renou, que transposa la Directiva 2002/49/CE del Parlament Europeu i del Consell sobre avaluació i gestió del renou ambiental, i el Reial decret 1513/2005, de 16 de desembre, que la desplega pel que fa a l'avaluació i la gestió del renou ambiental, exposen que s'han d'elaborar mapes estratègics de renou corresponents als grans eixos viaris (carreteres amb un trànsit superior a tres milions de vehicles a l'any), els quals s'han de revisar i, si escau, modificar cada cinc anys.
Aquests mapes de renou tenen com a objectiu, entre d'altres, adoptar plans d'acció en matèria de contaminació acústica i, en general, de les mesures correctores que siguin adequades, i tenen incidència en l'ordenació del territori i la planificació urbanística.
La normativa esmentada i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques(LPACAP) regulen el tràmit d'informació pública al qual s'han de sotmetre amb caràcter previ a l'aprovació.
L'article 79 de la LPACAP preveu que, durant la tramitació dels procediments corresponents, se sol·licitin els informes que es considerin necessaris per resoldre'ls.
La Llei 1/2007, de 16 de març, contra la contaminació acústica de les Illes Balears, estableix que els consells insulars poden elaborar, aprovar i revisar els MER corresponents a les infraestructures de la seva competència.
La Llei 16/2001, de 14 de desembre, atribueix als consells insulars competències en matèria de carreteres i camins.
L'article 8.a) del Decret d'organització del Consell de Mallorca, aprovat el 9 de desembre de 2019 (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019), modificat pel Decret de 6 de març de 2020 (BOIB núm. 29, de 7 de març de 2020) i pel Decret de 22 de maig de 2020 (BOIB núm. 95, de 28 de maig de 2020, estableix que correspon al Departament de Mobilitat i Infraestructures planificar i executar obres de construcció, ampliació, explotació i manteniment de carreteres, aparcaments públics, vials cívics i altres infraestructures relacionades directament amb les carreteres i camins públics, i també administrar i gestionar els que són titularitat del Consell de Mallorca.
No obstant això, d'acord amb l'article 8.1j) de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, la competència relativa a l'aprovació dels mapes estratègics de renous correspon al Ple del Consell Insular de Mallorca.
Per tot això, el Ple del Consell Insular de Mallorca adopta el següent
Acord
Aprovar inicialment el Mapa estratègic de renou, 3ª fase, de la carretera Ma-15, tram Palma-Manacor, redactat el mes d'agost de 2019 per Pau Gaja Silvestre, enginyer industrial de la consultoria Silens, Servicios y Tecnología Acústica, SL, sota la direcció de David Espeja Alonso, enginyer de camins, canals i ports de PAMASA, i amb la col·laboració de Carlos Ribas Rotger i David Susilla Georgiou, enginyers de camins, canals i ports del Consell Insular de Mallorca.
Sotmetre aquest Mapa estratègic de renou al tràmit d'informació pública durant el termini de 30 dies, amb la inserció prèvia d'un anunci en el BOIB, en el web del Consell Insular de Mallorca i en un dels diaris de major circulació de l'illa.
Sol·licitar informe als ajuntaments de Palma, Algaida, Montuïri, Sant Joan, Vilafranca de Bonany, Petra i Manacor, al Departament de Territori del Consell Insular de Mallorca i al Govern de les Illes Balears, atesa la incidència que, d'acord amb l'article 17 de la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del renou, té l'aprovació del MER i el futur pla d'acció en matèria de contaminació acústica en la planificació territorial i urbanística dels municipis afectats>>.
El termini d'informació pública de 30 dies comença a partir de l'endemà de la darrera publicació dels anuncis en el BOIB, en el web del Consell Insular de Mallorca o en un dels diaris de major circulació de l'illa.
Durant el termini esmentat l'expedient es pot consultar a les dependències del Departament de Mobilitat i Infraestructures, ubicades al carrer del General Riera, 113, de Palma, en horari de 9 a 14 hores, de dilluns a divendres (excepte festius) i en el web del Consell Insular de Mallorca a l'adreça electrònica següent:
https://www.conselldemallorca.cat/info-pub-ut?&id_parent=19162&id_class=19163&id_section=7666&id_son=19235
Palma, 22 de juliol de 2020
El conseller de Mobilitat i Infraestructures
Iván Sevillano Miguel