Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 6723
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa d’aprovació de les bases i la convocatòria d’ajudes econòmiques per a l’adaptació i/o reactivació de l’activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l’illa d’Eivissa, com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

​​​​​​​

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 16 de juliol de 2020,  va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

«(...)                                                  

                                                                               PROPOSTA D'ACORD

Primer. Aprovar la convocatòria i l'extracte de les ajudes econòmiques per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19.

Segon.Aprovar les bases d'ajudes econòmiques i els annexos que l'acompanyen que han de regir la dita convocatòria i que obren a l'expedient amb el CSV 13071017267265763431.

Tercer.Autoritzar la despesa d'un màxim de 300.000 euros (tres-cents mil euros), distribuïts 150.000 euros (cent cinquanta mil euros) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2316-4890000 i150.000 euros (cent cinquanta mil euros) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2316-78900, dels vigents pressupostos de la Corporació, per les ajudes econòmiques per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19.

Quart. Delegar en la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans la resolució de concessió i de pagament de les ajudes, tal i com exposa la base onzena de la convocatòria.

Cinquè. Publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica del Consell Insular les referides bases, i posteriorment remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balearsde l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

(...)»

Bases d'ajudes econòmiques per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19

Primera. Justificació

El Govern de l'Estat espanyol va aprovar el Reial decret 463/2020 de 14 de març (BOE núm. 67, de 14/03/2020), pel qual es declarà la situació d'alarma a tot l'estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada pel Coronavirus Covid-19. Aquest Reial decret, que inicialment tenia una vigència de quinze dies naturals, s'ha anat prorrogant fins al passat dia 21 de juny de 2020.

La declaració de situació d'estat d'alarma ha afectat tota la ciutadania però en especial a aquells col·lectius de l'àmbit social ja que les entitats i associacions de serveis socials han hagut de paralitzar la seua activitat i/o adaptar l'atenció a les persones usuàries a les mesures de protecció de la salut i la prevenció del contagi de la COVID-19.

És voluntat d'aquest Consell Insular, a través del Departament de Benestar Social i Recursos Humans, ajudar totes aquelles entitats i associacions de l'illa d'Eivissa que realitzen una activitat assistencial a pal·liar els efectes econòmics que ha suposat i suposarà, la crisis sanitària ocasionada per la COVID-19.

Mitjançant la present convocatòria d'ajudes es vol donar suport a les entitats de serveis socials, en el finançament de les despeses ocasionades per l'adaptació i/o reactivació dels serveis que hauran de complir amb les directrius i els protocols estatals i autonòmics, en aquesta nova normalitat, que viurem arran de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials a les Illes Balears, en el seu art. 90.1 preveu que les administracions públiques, en matèria de serveis socials, poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d'iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seues activitats de serveis socials.

Segona. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquesta convocatòria és fixar els criteris i el procediment de concessió d'ajudes econòmiques adreçades a les entitats i les associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa, per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis que presten, com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

La finalitat d'aquesta subvenció és ajudar a les referides entitats i associacions, a fer front a les despeses ocasionades durant la vigència de la situació d'estat d'alarma, en el supòsit que s'hagin tingut que adaptar, a les diferents condicions establertes a la normativa dictada per les autoritats sanitàries, per poder dur a terme els seus serveis assistencials, així com ajudar-les en la reactivació de les serveis assistencials una vegada finalitzat l'estat d'alarma.

S'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats i les associacions de persones majors sense ànim de lucre, que seran objecte d'una convocatòria específica.

Tercera. Consignació pressupostària

El pressupost per a aquesta convocatòria és de tres-cents mil euros (300.000 €) distribuïts de la següent manera: 150.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2316-4890000, i 150.000 € amb càrrec l'aplicació pressupostària 2316-78900 del vigent pressupost de la Corporació, que es distribuirà segons les modalitats que es detallen a la base cinquena d'aquesta convocatòria.

Es podrà subvencionar fins al 100 % del pressupost total de les despeses ocasionades per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19 presentat, sempre amb el límit màxim d'ajuda per entitat establert per a cada modalitat a la base cinquena.

Quarta. Àmbit temporal i àmbit territorial d'aplicació.

Són subvencionables les despeses que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el període comprès entre el 14 de març de 2020 fins al 30 de setembre de 2020, ambdós inclosos.

L'àmbit d'aplicació territorial d'aquesta convocatòria és l'illa d'Eivissa, de forma que únicament podran ser beneficiàries aquelles entitats o associacions que realitzin serveis assistencials dirigits a persones residents a l'illa d'Eivissa.

També podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears, que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents de l'illa d'Eivissa i les seues famílies quan s'han de desplaçar a l'hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears o en una altra comunitat autònoma, per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.

Cinquena. Modalitats de les ajudes i activitats subvencionables

S'estableixen dos modalitats d'ajuda amb la consignació pressupostària que es determina per a cada una d'elles. Així mateix s'estableix un import màxim a rebre, per entitat o associació en cada modalitat de 12.500 €.

Ambdues modalitats són compatibles entre si, és a dir, les diferents entitats o associacions podran presentar sol·licitud d'ajuda a ambdues modalitats.

Modalitat A: Per a despeses ocasionades per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 que no suposin inversió, amb una dotació de 150.000 € a càrrec de l'aplicació pressupostària 2316-4890000.

Dins d'aquesta modalitat, es poden presentar aquelles despeses consistents en:

- Despeses realitzades per continuar i reforçar els serveis assistencials, per garantir la continuïtat dels serveis assistencials que s'ofereixen, tant si corresponen a serveis realitzats al centre assistencial, com al domicili de les persones usuàries.

- Despeses per reforçar les plantilles dels serveis en cas que sigui necessari realitzar substitucions per prevenció, per contagi, per reorganització o sobrecàrrega de la plantilla.

- Despeses per a l'adquisició de mitjans de prevenció (EPI).

- Aquelles altres despeses que compleixen amb l'objecte i finalitat de la convocatòria, que no entrin dins dels supòsits  anteriors i que siguin valorats com a subvencionables.

Dins d'aquesta modalitat, s'estableixen una sèrie de particularitats a tenir en compte en relació amb les despeses subvencionables:

1. En el cas de factures de gasolina, hauran d'anar relacionades amb els vehicles que utilitzin les entitats degudament identificats amb la seua matrícula i que estiguin expressament assenyalats a la memòria justificativa final.

2. S'acceptaran nòmines originals en el cas que es justifiquin despeses corresponents a reforçar les plantilles, en els supòsits abans referits.

3. Es podran imputar despeses de Seguretat Social de treballadors/ores contractats per l'entitat o l'associació; en aquests casos, hauran de presentar-se els corresponents rebuts de liquidació de cotitzacions originals TC1, TC2 i el corresponent resum detallat de les nòmines de les persones treballadores. Les despeses corresponents al TC1 i TC2 del mes de setembre de 2020 es podran presentar fins al 31 d'octubre de 2020.

4. En el cas que es justifiquin nòmines s'hauran de justificar també les despeses corresponents de Seguretat Social, sempre en el mateix percentatge, i s'hauran de desglossar els imports per treballador/a i per mes.

Modalitat B: Per a despeses ocasionades per a la reactivació i l'adaptació de l'activitat assistencial dels serveis com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19 que suposin inversió, amb una dotació de 150.000 € a càrrec de l'aplicació pressupostària 2316-78900.

Dins d'aquesta modalitat, es poden presentar aquelles despeses consistents en:

1. Despeses de condicionament dels locals o centres per tal de garantir la distància de seguretat tant respecte de les persones treballadores com de les persones usuàries.

2. Despeses que corresponguin a la dotació de dispositius per tal d'instaurar el teletreball facilitant que les persones usuàries continuïn sent ateses des dels seus domicilis.

3. Despeses que corresponguin a la dotació de dispositius per tal de poder garantir l'atenció de les persones usuàries als seus domicilis, sempre que aquestos siguin de l'entitat o l'associació.

4. No són subvencionables les despeses que comportin la sol·licitud d'una llicència d'obres.

Sisena. Persones beneficiàries

Podran sol·licitar subvenció únicament les entitats i les associacions de serveis socials sense ànim de lucre que realitzin les actuacions que figuren a l'objecte d'aquesta convocatòria, i que compleixin els requisits següents:

1. Estar legalment constituïdes des d'almenys sis mesos abans de la presentació de la sol·licitud.

2. No tenir ànim de lucre.

3. Estar inscrites en el Registre d'Associacions del Govern de les Illes Balears.

4. Estar inscrites al Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o haver-ne sol·licitat la inscripció i estar en condicions d'obtenir-la, abans de la publicació d'aquestes bases al BOIB.

5. Tenir el seu domicili social a l'illa d'Eivissa, que hi tenguin delegació o que habitualment hi desenvolupin les seues activitats. També podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears, que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents de l'illa d'Eivissa i les seues famílies quan s'han de desplaçar a l'hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears o en una altra comunitat autònoma, per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.

6. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries del Consell Insular d'Eivissa, en el moment de dictar-se la proposta de resolució definitiva de la convocatòria i en el moment d'efectuar el pagament. En el seu cas, es pot autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons model que figura com a annex IV.

7. No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8. En aquesta convocatòria, no es consideren entitats beneficiàries: les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similars; els col·legis i les associacions professionals; les federacions i les entitats esportives; els centres docents o d'ensenyament; les corporacions locals i les entitats de dret públic i les entitats de tipus polític o sindical.

Setena. Compatibilitat de les ajudes

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades pel mateix objecte.

L'import de les subvencions en cap cas no pot ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.

Vuitena. Publicitat

Aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (www.seu.conselldeivissa.es).

La convocatòria i un extracte de les bases es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per la seua publicació, en virtut del que preveu l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

Novena. Presentació de sol·licituds i documentació adjunta.

El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, a partir l'endemà de la data publicació de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Les sol·licituds de les ajudes es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura a l'annex I d'aquestes bases, degudament emplenat. El model de sol·licitud, així com els annexos que l'han d'acompanyar, es facilitaran a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).

Es presentaran en el Registre Electrònic General de la mateixa Institució o en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:

1. Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l'entitat.

2. Còpia compulsada de la targeta d'identificació fiscal (NIF) de l'entitat.

3. Documentació que acrediti la inscripció de l'entitat en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o l'associació al Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o la sol·licitud d'inscripció en cas d'estar en situació de tràmit.

5. Els estatuts de l'associació degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre, així com l'àmbit territorial de l'entitat o l'associació.

6. Pressupost detallat d'ingressos i despeses de les despeses per les que se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a annex II d'aquesta convocatòria.

7. Memòria explicativa de les despeses, tant d'aquelles realitzades com d'aquelles que es preveuen realitzar, dins el termini subvencionable, explicant de quina manera afecta l'esmentada despesa per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis que presten, com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19. Es tracta de despeses que compleixen amb l'objecte i la finalitat de la convocatòria. En el cas que una entitat es presenti a les dues modalitats presentarà una única memòria diferenciant les despeses per a cadascuna de les modalitats.

8. Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular d'Eivissa a efectes econòmics, aquest tràmit està disponible a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). Aquesta sol·licitud només l'han d'emplenar les entitats que faci més de cinc anys que varen presentar l'antic imprès o que hagin canviat de compte bancari i aquelles entitats que presentin sol·licitud per primera vegada.

9. Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores, i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions (annex III i annex IV).

10. Document acreditatiu del règim de tinença de l'espai on es realitzen les despeses per a la qual se sol·licita la subvenció, si n'és el cas.

11. Qualsevol altra documentació que l'entitat o l'associació consideri convenient.

En el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda, s'ha d'adjuntar la documentació justificativa que es detalla en la base tretzena d'aquesta convocatòria per tal d'efectuar el pagament fins al 75% de la subvenció que es concedeixi.

Les associacions i/o les entitats privades sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol document abans esmentat, en virtut d'anteriors convocatòries de subvencions en matèria d'acció social només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyali la data i l'òrgan davant el qual es va presentar.

El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d'aportar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir del corresponent requeriment.

Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, es considerarà que desisteixen de la seua petició, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Desena. Procediment de concessió de les ajudes

La concessió de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria són en règim de concurrència no competitiva.

Els criteris de distribució que han de regir l'atorgament de la subvenció per a ambdues modalitats són:

S'atorgarà fins al 100% de la quantitat sol·licitada per l'entitat o associació per cada una de les modalitats previstes a la present convocatòria, sempre que no s'esgoti l'import global màxim destinat a cada modalitat i amb el límit màxim previst per entitat o associació.

En el supòsit que la suma dels imports totals dels ajuts que correspondrien a les entitats beneficiàries amb dret a rebre subvenció superi l'import global assignat per a cada modalitat, se sumaran totes les quantitats concedides inicialment i es calcularà el percentatge de l'excedent en relació amb l'import global disponible per a aquella modalitat. Posteriorment aquest percentatge obtingut s'aplicarà a cada entitat o associació reduint la quantitat inicialment obtinguda.

Si una vegada fet el repartiment de les ajudes a les entitats beneficiàries hi ha romanent en una línia, aquesta quantitat es podrà passar a l'altra línia, de manera que se sumarà a la quantitat inicial (150.000 €) i es repartirà la quantitat resultant, seguint el mateix criteri anteriorment exposat, prèvia realització de la modificació de crèdit corresponent d'una partida pressupostària a l'altra.

Per al pagament de la subvenció concedida s'haurà de justificar el cost total de l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial objecte d'aquesta convocatòria.

Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors.

Onzena. Instrucció, resolució i notificació

La instrucció, la realitzarà la Sra. Ana Andreu Mas, que en cas d'absència justificada serà substituïda per la Sra. Olga Guerra Vázquez, empleades públiques del Departament de Benestar Social i Recursos Humans. La persona instructora ha de dur a terme les actuacions a què es refereix l'article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 16 i següents del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i ha de formular la proposta de resolució.

De conformitat al previst a l'article 25.3.b del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, la referida empleada, també realitzarà les funcions legalment atribuïdes a la comissió avaluadora, prevista a l'article 19 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

L'òrgan competent per instruir pot sol·licitar els informes tècnics, tant a les entitats com a tècnics especialitzats, que consideri adients per elaborar la proposta de resolució.

Una vegada avaluades les sol·licituds, la persona instructora emetrà una proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les entitats o les associacions interessades mitjançant publicació a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, i es concedirà un tràmit d'audiència perquè en un termini de deu dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució puguin presentar-hi al·legacions.

Finalitzat el tràmit d'audiència sense que s'hagin presentat al·legacions o una vegada que s'hagin resolt les presentades, la persona instructora emetrà informe, que servirà de base per a l'elaboració de la proposta de resolució definitiva a l'òrgan competent per resoldre la concessió d'aquestes ajudes.

Les propostes de resolució provisional i definitiva no reconeixen cap dret a favor del beneficiari proposat davant l'Administració mentre no s'hagi notificat la resolució de concessió.

L'òrgan competent per aprovar aquesta convocatòria és el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, a proposta de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans. Si bé la concessió és realitzarà mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans, per delegació del Consell Executiu.

Els expedients es resoldran en un termini màxim de sis mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat acord exprés, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada, de conformitat amb el previst a l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'acord de concessió de les subvencions serà motivat i fixarà amb caràcter definitiu la quantia de les subvencions concedides.

L'acord del Consell Executiu, i la resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans, actuant per delegació, no exhaureixen la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent al de la notificació, tot d'acord amb els articles 112.1,121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.

Dotzena. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:

1. Dur a terme l'activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.

2. Justificar davant el Consell Insular d'Eivissa el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o el gaudi de la subvenció.

3. Comunicar de forma expressa al Consell Insular d'Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada, per tal que es puguin modificar, si s'escau, el contingut i la quantia de l'activitat subvencionada, la forma i els terminis d'execució.

4. Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat al fons percebut.

5. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui realitzar el Consell Insular d'Eivissa, i aportar tota la informació i la documentació que li requereixi.

6. Acreditar, en el moment de presentar la documentació justificativa de la realització de l'objecte subvencionable, que l'entitat està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, i amb la Seguretat Social, així com amb el Consell Insular d'Eivissa.

7. Disposar dels llibres comptables, registres i resta de documentació exigida per la normativa, a fi de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control i conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts.

8. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos.

9. Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, s'ha d'incloure de forma visible el suport del Consell Insular d'Eivissa en les actuacions realitzades per l'entitat o l'associació.

Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin del Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació.

El Consell Insular d'Eivissa podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció de subvencions incompatibles poden donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Tretzena. Pagament de la subvenció i justificació

El pagament de l'ajuda econòmica s'efectuarà mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans.

Les resolucions de la consellera executiva, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (el Consell Executiu), no esgoten la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent de la publicació de la resolució en el BOIB, tot d'acord amb els articles 112.1,121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.

El pagament de l'ajuda que es concedeixi s'efectuarà de la següent manera:

Primer. Fins al 75% del total de l'ajuda concedida amb la resolució de concessió, una vegada justificada i revisada pel Departament de Benestar Social i Recursos Humans, la documentació justificativa presentada referent a les despeses corresponents al període comprès del 14 de març al 14 de juliol.

S'haurà de presentar la documentació econòmica del cost de les despeses subvencionades tal i com es determina a aquesta base,excepte la liquidació final d'ingressos i despeses.

Segon. La resta de la quantitat a abonar, es pagarà una vegada justificades les despeses  corresponents a la resta del període subvencionable, és a dir del 15 de juliol fins al 30 de setembre de 2020, que s'haurà de fer com a molt tard el 31 d'octubre de 2020. A tal efecte, s'haurà de presentar la documentació tècnica i econòmica que a continuació s'esmenta, inclosa la liquidació final d'ingressos i despeses de tot el pressupost subvencionat.

La justificació s'haurà de presentar com a molt tard el 31 d'octubre de 2020, a la direcció de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).

La subvenció únicament es donarà com a totalment justificada quan es justifiqui el 100 % del cost total de l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial objecte d'aquesta convocatòria.

Per justificar degudament les despeses subvencionables a cada modalitat s'haurà d'aportar la següent documentació:

1. Documentació tècnica consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les despeses dutes a terme, fent indicació de quina repercussió han tengut en relació amb les activitats que desenvolupa l'entitat.

2. Documentació econòmica justificativa del cost de les despeses subvencionades en què constaran:

a) Una llista classificada de les despeses realitzades, amb identificació del creditor, el seu import, data d'emissió i data de pagament, i el percentatge imputat al Consell Insular d'Eivissa,si es dona el cas que una factura ha estat cofinançada, ja sigui mitjançant una subvenció com si és per la mateixa entitat (Annex V).

D'altra banda, es facilitarà en format Excel l'esmentada llista de despeses al correu corporatiu, en el moment de la presentació de la justificació: dep.benestar@conselldeivissa.es.

b) Les factures originals estampillades justificatives de les despeses objecte de la subvenció amb els corresponents justificant de pagament, emeses i pagades del dia 14 de març de 2020 fins al 30 de setembre de 2020, exceptuant la Seguretat Social corresponent al mes de setembre, que s'acceptarà fins al 31 d'octubre.

L'entitat beneficiària serà la responsable d'estampillar les factures i resta de documents indicant les quantitats imputables a cadascuna de les subvencions rebudes.

Per justificar degudament les despeses subvencionables s'haurà d'aportar l'acreditació de l'abonament de la despesa del projecte a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

-Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

-Pagament en metàl·lic:

Una factura original signada i segellada pel proveïdor, amb l'expressió “rebut en metàl·lic” o similar.

-Pagament mitjançant xec nominatiu:

Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que emet la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.

Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré.

-Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:

Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

-Pagament mitjançant domiciliació bancària:

Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

c) Una declaració jurada sobre justificació econòmica en què es declara que l'entitat es troba dins els preceptes previstos a la normativa reguladora de subvencions i que compleixen amb el que s'estableix a les bases reguladores quant a les factures justificatives (Annex VI).

d) Liquidació final d'ingressos i despeses de les despeses subvencionades, que anirà acompanyada d'una declaració responsable de la presidència de l'entitat que els fons percebuts s'han aplicat íntegrament a l'objecte de la subvenció.

Per tal d'aprovar la justificació i procedir al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que el Departament de Benestar Social i Recursos Humans consideri adient. Així mateix, es podrà sol·licitar a qualsevol de les entitats beneficiàries els originals de les factures i justificants de pagament corresponents a les despeses imputades a la subvenció rebuda.

Si l'òrgan competent per comprovar la justificació de la subvenció hi aprecia defectes, ho ha de comunicar a l'entitat beneficiària perquè esmeni la justificació en el termini de deu dies.

Catorzena. Supòsits de reintegrament.

D'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de dubvencions, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament, o la data en què la persona deutora ingressi el reintegrament si és anterior a aquesta, en el supòsits i condicions que es determinen al referit article.

A l'efecte dels possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvencions i, de conformitat amb l'article 17.3.n del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment.

Grau d'incompliment

Percentatge de reducció

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat o la persona beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.

El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al Títol II del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Quinzena. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

Setzena. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.

Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contengudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

La qual cosa es fa públic per al seu general coneixement i als efectes corresponents.

 

Eivissa, 22 de juliol de 2020

El cap de servei de Recursos Humans

Agustín Goerlich López

 

 

​​​​​​​ANNEX I

Sol·licitud d'ajudes econòmiques per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19

Sol·licitant

Nom de l'associació/entitat

NIF

Domicili

Núm.        Pis       

Població

 

Codi postal                      Província

Telèfon

Fax

Adreça electrònica

Representant de l'associació/entitat

Nom i llinatges (president/a)

DNI/NIE

Domicili

Núm.          Pis

Població

 

Codi postal                   Província

Telèfon

Fax

Adreça electrònica

Modalitats a les quals se sol·licita subvenció i quantia sol·licitada:

Declar que la modalitat per a la qual aquesta associació sol·licita una subvenció és:

Modalitat  A:  Per a despeses ocasionades per a l'adaptació i/o la reactivació de l'activitat assistencial dels serveis com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19 que no suposin inversió.

Quantia sol·licitada: .................................... euros.

□ Modalitat  B: Per a despeses ocasionades per a la reactivació i adaptació de l'activitat assistencial dels serveis com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19 que suposin inversió.

Quantia sol·licitada: .................................... euros.

Documentació que s'adjunta:

Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l'entitat.

□ Còpia compulsada de la targeta d'identificació fiscal (NIF) de l'entitat.

□ Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o l'associació al registre d'associacions de la CAIB.

□ Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el Registre corresponent de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o còpia compulsada de la sol·licitud d'inscripció, en cas d'estar en situació de tràmit, o declaració responsable d'estar-hi inscrita o d'haver-ne sol·licitat la inscripció.

□ Estatuts degudament legalitzats, en els quals hauran de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre així com l'àmbit territorial de l'entitat o l'associació.

Pressupost detallat d'ingressos i de despeses del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.

Memòria explicativa de les despeses, tant d'aquelles realitzades com aquelles que es preveuen realitzar, dins el termini subvencionable, explicant de quina manera afecta l'esmentada despesa per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis que presten, com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19. Es tracta de despeses que compleixen amb l'objecte i finalitat de la convocatòria. En el cas de que una entitat es presenti a les dues modalitats presentarà una única memòria diferenciant les despeses per cadascuna de les modalitats.

Sol·licitud d'alta o modificació com creditor del Consell Insular d'Eivissa a efectes econòmics, aquest tràmit està disponible a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). Aquesta sol·licitud només l'han d'emplenar les entitats que faci més de cinc que varen presentar antic imprès o que hagin canviat de compte bancari i aquelles entitats que presentin sol·licitud per primera vegada.

Declaració de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores, i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre (Annex III i annex IV).

Document acreditatiu del règim de tinença de l'espai on es realitzen les despeses per les quals se sol·licita la subvenció, si n'és el cas.

□ Qualsevol altra documentació que l'entitat o l'associació consideri convenient.

Les associacions i/o les entitats privades sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d'aquests documents en virtut d'anteriors convocatòries de subvencions, en matèria d'acció social, només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyalin la data i l'òrgan davant el qual es varen presentar.

La documentació que no s'adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular en data .................................... davant.............................................................

Signatura

Representant de l'entitat/associació

Eivissa,_______ d ________________________ de 2020

HBLE.  SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

 

​​​​​​​ANNEX II Pressupost per a l'adaptació i/o la reactivació de l'activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19

Ingressos

 

Despeses

Concepte

 

Import

Concepte

Import

Aportació usuaris

Material fungible

- Epis (mascaretes, guants, pantalles protectores..)

- Gels desinfectants

- Altres....

Quotes associats

Material no fungible ( inventariable)

 

Subv. Projecte

- Ministeri

- CAIB

- Sol·licitada al Consell d'Eivissa*

- Ajuntaments

- Altres

Despeses del personal de l'entitat

- Seguretat Social

- Altres professionals

Altres ingressos

 

Altres despeses

Total**

​​​​​​​

Total**

* Aquesta quantitat ha de coincidir amb la quantitat especificada a la sol·licitud.

** La quantitat total dels ingressos ha de coincidir exactament amb la quantitat de les despeses.

Signatura:

Representant de l'entitat/associació

 

 

​​​​​​​ANNEX III Convocatòriad'ajudes econòmiques per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19

Declaració responsable en relació amb altres ajudes per a les mateixes finalitats

Dades de l'entitat i/o l'associació sol·licitant:

Nom o raó social:

 

CIF:

​​​​​​​

Dades del/de la representant legal:

Nom i llinatges:

 

DNI/NIE:

 

Qualitat/Condició de la representació:

​​​​​​​

DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT:

(  ) Que no s'ha demanat cap altra ajuda o subvenció a per a la mateixa finalitat.

(  )Que sí s'han demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat i sí s'han concedit:

Entitat subvencionadora

Quantia de l'ajut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Que s'ha demanat ajuda o subvenció a per a la mateixa finalitat i encara no s'ha resolt:

 

 

 

 

 

 

Signatura

Representant de l'entitat/associació

Eivissa,_______ d ________________________ de 2020

 

 

​​​​​​​ANNEX IV Convocatòriad'ajudes econòmiques per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19

Declaració responsable

Nom i llinatges:

DNI/NIE:

 

DECLAR que l'entitat es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries amb aquest Consell Insular, i igualment davant l'administració de l'Estat i de la Seguretat Social i autoritza la Corporació, a recaptar en el meu nom les dites dades de conformitat amb l'article 23.3 de la LGS.

*En cas de no autoritzar a l'òrgan instructor de la concessió a recavar les referides dades s'ha de manifestar expressament en aquesta sol·licitud i aportar la documentació corresponent.

□ NO AUTORITZ el Consell Insular a demanar la documentació acreditativa d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària, amb la Seguretat Social i l'aport, i ÚNICAMENT AUTORITZ el Consell Insular d'Eivissa per acreditar estar al corrent de pagament amb aquesta Administració.

□ Que l'entitat i els seus o les seues representants no es troben compresos en cap dels supòsits de prohibicions per obtenir la condició de beneficiari/ària de subvencions establerts a l'article 13.2 i 3 Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser-ne beneficiari/ària.

□ Que l'associació disposa de l'estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l'activat per a la qual se sol·licita la subvenció.

ENS COMPROMETEM a desenvolupar les activitats que són objecte de subvenció i les obligacions que li corresponen com a beneficiari/ària d'aquesta subvenció, establerts amb caràcter general en l'article 14 de la Llei 38/2003 general de subvencions, i comunicar a aquest Consell Insular l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics. 

Eivissa, ........ d ................................. de 2020

Signatura

Representant de l'entitat/associació

  

 

​​​​​​​ANNEX V ​​​​​​​Convocatòriad'ajudes econòmiques per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19

Memòria econòmica justificativa

Any:

Entitat:

Fra. núm.

Creditor

NIF

Concepte

factura

%

imputat CIE

Data d'emissió

Data de pagament

Activitat del programa

Identificació de l'entitat de la qual rep la subvenció, indicant % de finançament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  material fungible

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  material no fungible

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma  personal entitat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total Seguretat Social

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma altres professio-nals

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total altres despeses

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total

 

 

 

 

 

 

 

Signatura

Representant de l'entitat/associació

Eivissa,_______ d ________________________ de 2020

 

 

​​​​​​​ANNEX VI

Convocatòriad'ajudes econòmiques per a l'adaptació i/o reactivació de l'activitat assistencial dels serveis desenvolupats per entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19

DECLARACIÓ JURADA SOBRE JUSTIFICACIÓ ECONÒMICA

El Sr./La Sra.................................................................., amb DNI/NIE/passaport núm. ..............................................., amb residència a........................................................................................................municipi .............................................................., en representació de....................................................................................................

DECLARA que:

1. Aquesta entitat no es troba sotmesa a cap de les circumstàncies recollides en els apartats segon i tercer de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari per a la convocatòria, i compleix les obligacions que per a perceptors/ores d'ajudes i subvencions estableix l'article 14 de la mateixa llei.

2. De conformitat amb l'article 39 de la Llei 38/2003, les despeses subvencionables compleixen amb el que estableix la base tretzena (pagament de la subvenció i justificació) d'aquestes bases, en el fet que les factures justificatives que presenta en aquesta convocatòria estan vinculades a les despeses subvencionades com a conseqüència de l'activitat subvencionada i han estat emeses i pagades del dia 14 de març de 2020 fins al 30 de setembre de 2020, exceptuant la Seguretat Social corresponent al mes de setembre, que s'acceptarà fins al 31 d'octubre de 2020.

3. Totes les factures especificades a l'Annex V s'han presentat únicament a aquesta convocatòria amb l'import establert a la relació esmentada i que els fons percebuts s'han aplicat íntegrament a l'objecte de la subvenció.

Signatura                     

Representant de l'entitat/associació                                                                                                                                   

Eivissa,_______ d ________________________ de 2020