Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 6633
Bases reguladores per a la concessió d’ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l’àmbit territorial de l’illa d’Eivissa per als anys 2020-2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021, següents:

Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021

1. Justificació

El patrimoni històric de l'illa d'Eivissa és el principal testimoni de la contribució històrica dels eivissencs al progrés i al desenvolupament de la humanitat, i la seua conservació ha de ser una de les principals preocupacions dels agents culturals i entre aquestos de les administracions perquè pugui ser gaudit per tota la ciutadania i pugui ser transmès en les millors condicions a les futures generacions. El valor d'aquest patrimoni neix de la identitat cultural que proporciona a la ciutadania perquè els béns que l'integren s'han convertit en patrimonials, en primer lloc per la utilitat pública i social que compleixen i, en segon lloc, pel valor afegit de què els ha dotat la població.

En aquest sentit qualsevol acció de foment i protecció del patrimoni històric de l'illa ha de conduir a fer que cada vegada un major nombre de ciutadans i ciutadanes pugui accedir, contemplar i gaudir de les obres que són herència i testimoni de la capacitat col·lectiva dels eivissencs i eivissenques, i tots els béns que l'integren han d'estar adequadament al servei de la ciutadania per facilitar l'accés a la cultura, la qual és garantia del desenvolupament de les societats democràtiques.

La present convocatòria d'ajudes s'inclou dins de mesures de foment que corresponen al Consell Insular d'Eivissa en matèria de patrimoni històric en el seu àmbit territorial, de conformitat amb l'establert als articles 70.6 i 73 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i del títol IX de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.

Amb aquestes ajudes el Consell Insular d'Eivissa pretén fomentar la recuperació i la conservació del patrimoni històric de l'illa d'Eivissa, com a riquesa cultural de tota la societat, atès que el manteniment i la rehabilitació d'aquests tipus de béns resulten molt costosos, i en ocasions inassumibles per a les persones propietàries en les condicions que marca la llei, sobretot d'aquells béns que han perdut la seua funcionalitat original i es troben en situació d'abandonament i en un estat avançat de deteriorament, i d'aquesta manera detenir la seua degradació, contribuir a una millor conservació i enriquiment del patrimoni històric d'Eivissa.

Amb la mateixa intenció i amb l'esperit de la línia Apadrina Patrimoni, amb aquestes ajudes es pretén també conscienciar i implicar la societat en general en les tasques de conservació, rehabilitació i divulgació del patrimoni històric illenc.

El Consell Insular d'Eivissa, mitjançant el seu Departament de Cultura, Patrimoni i Educació, vol donar suport econòmic per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021, i per això, al pressupost general per a l'any 2020 i al Pla estratègic de subvencions 2020-2021-2022 (BOIB núm. 20, de 15 de febrer 2020) es va preveure una línia de subvencions per a aquesta finalitat.

2. Objecte

2.1. L'objecte principal d'aquestes ajudes és recuperar i conservar el patrimoni històric de l'illa d'Eivissa i en concret l'objecte d'aquesta convocatòria és col·laborar en la realització d'obres de conservació, recuperació i/o manteniment de béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l'illa d'Eivissa durant el termini comprès entre l'1 de gener de 2020 i el 30 de setembre de 2021, ambdós inclosos.

2.2. Als efectes d'aquesta convocatòria, integren el patrimoni històric de l'illa d'Eivissa:

- Edificis o construccions històriques l'antiguitat dels quals sigui igual o superior a l'any 1956 i que no s'hagin sotmès a reformes o transformacions amb posterioritat als anys cinquanta del segle XX que hagin malmès els seus valors patrimonials de manera molt elevada o, fins i tot, irreversible.

- Elements que formen part del patrimoni històric, etnològic, arqueològic i cultural de l'illa d'Eivissa, com són sénies, torres de defensa, molins de vent o d'aigua, trulls, forns de calç i de pega, sitges, eres, marges de pedra seca que es troben en estricte proximitat o connexió directa amb altres béns de patrimoni històric, arbres singulars nascuts i crescuts a l'illa d'Eivissa (segons els termes especificats a la base 2.5), entre d'altres elements, i construccions tradicionals relacionades amb l'aprofitament d'aigua, com aljubs, pous, fonts, bombes eòliques, en els quals sigui necessari realitzar obres o intervencions per al seu manteniment i/o recuperació, fomentant a la vegada el coneixement, l'estudi i la documentació d'aquest patrimoni.

Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén:

- Per edifici històric, les cases pageses i altres construccions amb sostre cobert tradicional, els edificis tipus botiga o indústria de caràcter extraurbà, o simplement d'habitatge, que normalment s'ubicaven a la vora de camins importants o carreteres, i les construccions antigues que conformen els conjunts històrics rurals, tenguin o no la funció pròpia de cases pageses, sempre que la seua antiguitat sigui superior a 1956.

- Per construcció històrica, els elements anteriors a 1956, com són per exemple sénies, torres de defensa, aljubs, pous, trulls, eres, ponts, marges de pedra seca en la situació esmentada, entre d'altres.

- Per patrimoni arqueològic, els jaciments que pel seu estat actual necessiten treballs de condicionament i neteja per tal que puguin ser visitats pel públic.

2.3. S'exclouen d'aquesta convocatòria les construccions lligades al culte religiós, els immobles que conformen la zona Bé d'Interès Cultural (BIC) del conjunt històric de la ciutat d'Eivissa i l'Eixample Vell, així com els elements del patrimoni històric de l'illa d'Eivissa declarats BIC monuments, excepte les intervencions sobre aquestos últims béns previstes a la modalitat C de la present convocatòria.

2.4. S'estableixen tres modalitats d'ajudes:

Modalitat A: Ajudes per a la restauració, la conservació i/o el manteniment de béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l'illa d'Eivissa, siguin de titularitat privada o pública.

Modalitat B “Apadrina Patrimoni”: Ajudes destinades a la recuperació, la restauració i el manteniment de béns immobles del patrimoni històric de l'illa de Eivissa, tant de titularitat pública com privada, per part d'associacions i entitats sense ànim de lucre, que tendran el deure de fer un seguiment i el manteniment de l'element o els elements del patrimoni històric que apadrinin, així com de dedicar-li una atenció preferent, amb activitats didàctiques i de difusió, per tal que tota la ciutadania pugui prendre consciència del valor del patrimoni historicocultural de l'illa d'Eivissa, dins la política de foment de la participació activa del que preveu la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.

Modalitat C: Ajudes per a les obres d'adequació de l'entorn immediat i de creació d'infraestructures de protecció, així com la museïtzació de béns d'interès cultural amb la tipologia de monument de titularitat pública, de l'illa d'Eivissa, amb la finalitat essencial i obligatòria de facilitar l'obertura al públic per a la seua difusió cultural d'aquests béns. Aquesta modalitat no preveu les intervencions sobre el bé declarat BIC monument pròpiament dit, que compta amb línia de subvenció pròpia i específica.

2.5. Seran subvencionables les actuacions sobre el patrimoni històric següents:

2.5.1. Modalitat A:

a) Despeses originades per estudis arqueològics professionals i estudis, previs i en el decurs de l'obra, de caràcter històric i arqueològic.

b) Les despeses originades per intervencions de restauració professional.

c) Manteniment:

- Emblanquinat amb calç, almanguenat (amb almànguena vermella o groga), pintura amb blavet de les parets i dels rodapeus, etc. tant a interiors com a exteriors.

- Reparació d'espellats o escrostats dels referits dels murs, amb morters de calç.

- Reposició i reparació dels redons o part superior dels murs i dels canalons de desguàs i de les canonades que porten l'aigua a la cisterna.

- Reparació i almanguenat de la cisterna o cisternes de la casa.

- Manteniment dels elements de fusta de la casa (portes, finestres, barreres, reixats, baranes, arrambadors, etc.).

- Neteja, desbrossament i adequació de l'entorn on es trobi ubicat el bé.

d) Recuperació i conservació:

- L'eliminació i/o la substitució d'intervencions no adients o dels seus efectes, en el cas que siguin reversibles.

- L'eliminació i/o la substitució d'estructures adossades, superposades, recolzades, etc. a l'edifici original i aixecades amb materials, sistemes constructius o amb una concepció clarament moderna i no ajustada a la tradició constructiva de l'illa d'Eivissa.

- L'eliminació i/o la substitució de les estructures sense valor patrimonial que sense estar en contacte directe amb l'edifici original estan a la rodalia immediata, afectant les visuals i les condicions ambientals del casament.

- La reparació de cobertes: la retirada i la reposició d'elements de les cobertes (bigues o jàssenes i tegell). Se subvencionaran també sistemes d'impermeabilització no vistos de tipus modern.

- La reparació de murs de l'edifici o del tancó o corrals immediats atacats per l'erosió o per intervencions no adients.

e) Quan es tracti dels arbres singulars nascuts i crescuts a l'illa d'Eivissa (exemplars centenaris d'oliveres, alzines, pins, savines, etc.), que per les seues característiques, ubicació, etc. tenguin una significació per al patrimoni cultural de l'illa d'Eivissa, i també els inclosos en el Catàleg d'arbres singulars de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Llei 6/1991, de 20 de març, de protecció d'arbres singulars):

- Neteja, desbrossament i adequació de l'entorn on es trobi ubicat; podes i tractaments sanitaris.

2.5.2. Modalitat B “Apadrina Patrimoni”:

Són objecte exclusiu d'aquesta línia obres o intervencions menors. Les obres o les intervencions considerades menors són aquelles que no afecten l'estructura de l'immoble i no suposen una ampliació o una modificació de l'estructura i dels paràmetres originals de l'element patrimonial, i poden ser:

a) Despeses originades per estudis arqueològics professionals i estudis previs i en el decurs de l'obra de caràcter històric i arqueològic.

b) Les despeses originades per intervencions de restauració professional.

c) Obres de manteniment:

- Emblanquinat amb calç, si és el cas.

- Reparació d'espellats o escrostats dels referits dels murs.

- Manteniment dels elements de fusta.

- Neteja, desbrossament i adequació de l'entorn on es trobi ubicat el bé.

d) Obres de recuperació:

- L'eliminació i/o la substitució d'elements adossats, superposats, recolzats, etc. a l'element original i aixecats amb materials, sistemes constructius o amb una concepció clarament no ajustada a la tradició constructiva de l'illa d'Eivissa.

- L'eliminació o la substitució dels elements que sense estar en contacte directe amb l'edifici original estan a la rodalia, afectant les visuals i l'aspecte general de l'element.

- La reparació de murs immediats atacats per l'erosió o per intervencions no adients.

c) Quan es tracti dels arbres singulars nascuts i crescuts a l'illa d'Eivissa (exemplars centenaris d'oliveres, alzines, pins, savines, etc.), que per les seues característiques, ubicació, etc. tenguin una significació per al patrimoni cultural de l'illa d'Eivissa, i també els inclosos en el Catàleg d'arbres singulars de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Llei 6/1991, de 20 de març, de protecció d'arbres singulars):

- Neteja, desbrossament i adequació de l'entorn on es trobi ubicat el bé; podes i tractaments sanitaris.

2.5.3. Modalitat C :

a) Sistemes de tancament de l'entorn immediat del bé per facilitar la seua visita.

b) Obres de realització i millora dels accessos al bé.

c) Obres i equipaments de museïtzació (senyalística, equipaments audiovisuals per a la difusió cultural del bé, etc.).

d) Obres de millora de l'entorn immediat del bé per facilitar la seua visita.

2.6. En cap cas no se subvencionaran obres que suposin una ampliació o una modificació de l'estructura i dels paràmetres originals dels béns patrimonials pròpiament dits.

2.7. Els béns que siguin objecte de subvencions s'inclouran en una relació de béns subvencionats amb valor patrimonial per tal de garantir la conservació dels valors patrimonials de la totalitat del bé i no només de la part subvencionada.

3. Règim de les ajudes

3.1. Les ajudes rebudes per aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada, i són incompatibles amb altres ajudes atorgades per aquest Consell amb la mateixa finalitat. Serà obligació de les persones beneficiàries de les ajudes informar, en la liquidació d'ingressos i despeses prevista a la base catorzena de la convocatòria, de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'actuació objecte de subvenció.

3.2. Les persones beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l'article 68 del seu Reglament de desenvolupament aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3.3. Aquelles sol·licituds que siguin per subvencionar obres ja realitzades hauran d'haver comptat amb estudis de caràcter historicoarqueològic i, a més, ha d'estar suficientment acreditat tècnicament, amb la documentació presentada segons la base sisena, que les obres s'han fet amb respecte als elements patrimonials originals i amb els materials tradicionals adequats.

4. Persones beneficiàries

Podran sol·licitar aquestes ajudes:

4.1. Modalitat A: Ajudes per a la restauració i la conservació i/o el manteniment de béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l'illa d'Eivissa:

Les persones físiques i jurídiques, públiques i privades, siguin o no propietàries dels immobles o les construccions històriques de l'illa d'Eivissa que necessitin realitzar obres o intervencions per a la seua conservació, recuperació i/o manteniment.

També podran sol·licitar aquests ajuts les persones físiques i jurídiques, públiques i privades, que hagin obtengut una subvenció en la modalitat B de la convocatòria d'ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2018 i 2019, amb la finalitat d'acabar les obres dels projectes subvencionats pendents de finalitzar. S'exclouran les obres i les intervencions realitzades que hagin estat subvencionades i pagades en la convocatòria esmentada.

4.2. Modalitat B “Apadrina Patrimoni”:

Les associacions cíviques, entitats de caràcter cultural, social, entitats dedicades a l'educació a l'illa d'Eivissa sense ànim de lucre, clubs esportius, socials o de majors, colles de ball, associacions de pares i mares d'alumnes, associacions de vesins, legalment constituïts i que desenvolupen la seua activitat a l'illa d'Eivissa.

4.3. Modalitat C:

Les persones jurídiques públiques propietàries de béns d'interès cultural amb la tipologia de monuments de l'illa d'Eivissa.

4.4. En el supòsit que qui sol·liciti l'ajuda no sigui el titular del bé, s'haurà d'aportar l'autorització expressa de la propietat per a la realització de les intervencions per a les quals se sol·licita l'ajuda.

4.5. No podran obtenir la condició de beneficiàries aquelles persones físiques o jurídiques públiques o privades en què concorri alguna de les causes previstes a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. Crèdits pressupostaris i quanties de les subvencions

5.1. Es destina a càrrec dels pressupostos dels exercicis 2020 i 2021 un import de total de 300.000 euros, que es distribueix de la manera següent:

Pressupost

Partida

Quantia màxima

2020

3360 78900

90.000 € (30 % del pressupost total)

2021

3360 78900

210.000 € (70 % del pressupost total)

Pressupost total de la convocatòria

 

300.000 €

Tot això condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost econòmic per a l'any 2021 i de conformitat amb l'establert a l'article 57 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que permet la convocatòria de subvencions plurianuals.

A més, de conformitat amb l'apartat 2 de l'esmentat article 57 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, la quantitat de 300.000 € es distribueix entre els anys 2020 a 2021 i, atès que se superen els percentatges fixats a l'apartat 174.3 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s'ha de procedir de conformitat amb l'establert a l'apartat 5 del mateix article 174 del RD 2/2004, de 5 de març.

Es podrà modificar la distribució inicialment aprovada mitjançant la tramitació del corresponent expedient de reajustament d'anualitats, que serà aprovat pel l'òrgan competent per a l'aprovació d'aquestes bases (art. 57.2 del RD 887/2006, de 21 de juliol).

La quantitat total prevista en aquesta convocatòria es podrà ampliar amb quantitats addicionals, la fixació i la utilització de les quals es realitzarà en els termes establerts a l'article 58 del Reglament de la Llei general de subvencions (RLGS).

5.2. La quantitat assenyalada es distribueix de la manera següent:

a) Modalitat A: Per a la restauració i la conservació i/o el manteniment de béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l'illa d'Eivissa, un màxim de 200.000 €, distribuïts de la manera següent:

- Per a l'any 2020, el 30 %, és a dir 60.000 €.

- Per a l'any 2021, el 70 %, és a dir 140.000 €.

L'import màxim de les ajudes individuals concedides serà de 40.000 € i, en tot cas, no podrà ser superior al 60 % del pressupost total sol·licitat i previst per executar les obres de manteniment o de recuperació del bé.

b) Modalitat B “Apadrina Patrimoni”: Per realitzar obres o intervencions menors, un màxim de 60.000 €, distribuïts de la manera següent:

- Per a l'any 2020, el 30 %, és a dir 18.000 €.

- Per a l'any 2021, el 70 %, és a dir 42.000 €.

L'import màxim de les ajudes concedides a cada associació o entitat serà de 7.500 € i en cap cas no podrà superar el 100 % del pressupost total sol·licitat i previst per executar la intervenció sol·licitada.

c) Modalitat C: Per a l'adequació de l'entorn immediat, i creació d'infraestructures de protecció i museïtzació de béns d'interès cultural amb la tipologia de monument, un màxim de 40.000 €, distribuïts de la manera següent:

- Per a l'any 2020, el 30 %, és a dir 12.000 €.

- Per a l'any 2021, el 70 %, és a dir 28.000 €.

L'import màxim de les ajudes individuals no podrà ser superior al 60 % del pressupost total previst per executar la intervenció objecte de l'ajuda sol·licitada, sempre dins del màxim d'aquesta modalitat.

5.3. En el cas que la concessió de les ajudes d'una modalitat o línia no exhaureixi la quantitat que hi està destinada, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a la quantitat de l'altra modalitat o línia.

6. Forma de presentació de les sol·licituds i documentació a aportar

6.1. Les persones o entitats sol·licitants formalitzaran la sol·licitud de la subvenció mitjançant instància, segons el model que figura a l'Annex 1 d'aquesta convocatòria. Les instàncies es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i les hauran d'acompanyar dels documents següents:

a) Si el/la sol·licitant és persona física: fotocòpia del DNI o, si escau, fotocòpies del passaport i NIE o targeta de residència en vigor.

b) Si el/la sol·licitant és persona jurídica: fotocòpia del NIF de l'entitat, fotocòpia de l'escriptura de constitució o dels estatuts de l'entitat degudament legalitzats, fotocòpia del document que atorga el poder de representació i fotocòpia del DNI o NIE del representant.

c) Si el/la sol·licitant és una entitat local: certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local sol·licitant, en què s'acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l'entitat.

d) Document acreditatiu de la propietat del bé.

e) Autorització de la persona o entitat propietària per a la realització de les intervencions per a les quals se sol·licita l'ajuda, quan la persona sol·licitant de l'ajuda no sigui la titular del bé, segons model normalitzat que figura a l'Annex 6 d'aquesta convocatòria.

f) Projecte o memòria tècnica de les obres que es pretenen realitzar, que constarà de:

- Descripció dels elements o les parts en què es vol intervenir per al manteniment i/o la recuperació del bé.

- Les causes, els motius o la justificació de les obres o intervencions.

- Els materials dels quals estava fet originalment l'element o la part objecte d'intervenció.

- Materials que s'utilitzaran en la intervenció.

- Croquis de situació de l'immoble, amb la indicació del seu accés.

- Plànol de l'immoble amb indicació dels llocs, els elements, els àmbits o les parts afectades per la intervenció.

- Fotografies actuals de l'immoble i dels llocs en què es vol intervenir.

g) Pla d'actuació arqueològica, signat per tècnic competent, a excepció que l'activitat a realitzar no tengui més que una incidència epidèrmica sobre el bé (emblanquinats, eliminació de vegetació, etc.), en què no serà necessari.

h) Memòria valorada del cost de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, que contendrà el pressupost de les despeses que es volen afrontar, per al qual se sol·licita l'ajuda, i dels ingressos previstos, tenint en compte que la quantitat total dels ingressos ha de coincidir amb la de les despeses.

i) Llicència d'obres o còpia de la seua sol·licitud o comunicació prèvia a l'Ajuntament corresponent, i d'altres autoritzacions que, per part d'altres organismes o institucions, siguin procedents.

j) Declaració responsable de no trobar-se sotmès/esa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, segons el model que figura a l'Annex 2 d'aquesta convocatòria.

k) Declaració responsable d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'Annex 3 d'aquesta convocatòria.

l) Sol·licitud d'alta o de modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de l'entitat sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en la que ja hi consta.

m) Certificat en què consti que el/la sol·licitant es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Seguretat Social, i amb la Hisenda Estatal i autonòmica i del Consell Insular d'Eivissa. No serà necessària la presentació d'aquests certificats si el/la sol·licitant autoritza el Consell Insular d'Eivissa a comprovar el compliment de les seues obligacions tributàries mitjançant la casella establerta a l'efecte en l'Annex 2.

D'acord amb el que estableix el segon paràgraf de l'article 11.f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, aquesta acreditació es pot substituir per la presentació d'una declaració responsable de la persona o l'entitat sol·licitant quan es tracti d'ajuts de quantia igual o inferior a 3.000 €.

n) De conformitat amb l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties de 40.000 € en contractes d'obres, o 15.000 € en contractes de subministrament o de serveis, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s'hagi fet amb anterioritat a la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, o, si escau, en la sol·licitud de subvenció, s'ha de fer de conformitat amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

6.2. Les sol·licituds i tota la documentació mencionada en aquesta base s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Els subjectes legalment previstos d'acord amb el que estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les hauran de presentar per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa a l'adreça seu.conselldeivissa.es.

b) Les persones físiques, d'acord amb el que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, poden presentar la sol·licitud presencialment al registre d'entrada del Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, tel. 971 195900), o en qualsevol altre registre i lloc dels que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015 esmentada, tot i que poden escollir també comunicar-se amb l'Administració pública per mitjans electrònics.

6.3. Les persones sol·licitants que vulguin fer valer documents presentats amb anterioritat al Consell Insular d'Eivissa hauran d'indicar la data en què es varen presentar i sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que es va presentar la documentació, de conformitat amb l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Quan aquestos documents contenguin dades de caràcter personal, la persona sol·licitant haurà d'autoritzar expressament i inequívocament l'òrgan gestor de la subvenció per demanar i obtenir aquestos document (Annex 7).

6.4. Després de valorar les sol·licituds, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les persones o entitats interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin.

Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de la persona o entitat sol·licitant i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell (https://seu.conselldeivissa.es).

6.5 Si en el termini de deu dies hàbils la persona o entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa considerarà que desisteix de la seua petició, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Termini de presentació de les sol·licituds

S'estableix un termini de presentació de vint dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

8. Selecció de les persones beneficiàries

8.1. El procediment de concessió d'aquestes ajudes s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

S'estableix el règim de concurrència competitiva com a procediment de selecció dels beneficiaris i de concessió de les ajudes. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació, en un únic procediment, de les sol·licituds presentades per cadascuna de les modalitats, amb la finalitat d'establir una prelació entre si d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base 10a d'aquestes i adjudicar, amb el límit fixat a les bases, el crèdit disponible segons la valoració obtenguda.

8.2. El càlcul de l'import de l'ajuda a concedir s'obtendrà de l'aplicació de la fórmula següent:

A = (DT/PT) x PI

On:

A = Import de l'ajuda a concedir

DT = Dotació econòmica de la modalitat o línia

PT = Suma del total de les puntuacions individuals

PI = Puntuació individual de cada sol·licitud

Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació, si hi hagués crèdit sobrant, es faria una segona prelació amb aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir el pressupost sol·licitat. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtenguda d'acord amb els criteris de valoració fixats a les bases específiques de cada modalitat d'ajuda, es faria una nova adjudicació i així successivament fins a exhaurir el crèdit disponible a la convocatòria (sempre amb els límits assenyalats a l'apartat 3 d'aquesta base per a les diferents modalitats).

D'aquesta manera es justifica que entitats amb la mateixa puntuació obtenguin diferent ajuda.

No podran obtenir subvenció aquelles sol·licituds que, reunint els requisits exigits a la present convocatòria, obtenguin una puntuació inferior a 10 punts de conformitat amb els criteris de valoració establerts a la clàusula desena.

9. Obligacions de les persones beneficiàries

El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa, a més de l'acceptació plena de les bases d'aquesta convocatòria, el compliment de les condicions següents:

a) La subvenció haurà d'anar destinada obligatòriament als conceptes que s'exposen en la memòria explicativa de les obres o intervencions a realitzar i en el pressupost, seguint sempre les condicions i les prescripcions que es facin en cada cas concret.

b) Les persones beneficiàries hauran de tenir concedides totes les autoritzacions i les llicències que corresponguin en cada cas.

c) Serà obligatori instal·lar un cartell, com a mínim en llengua catalana, que indiqui la naturalesa de la intervenció, l'entitat promotora i el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa com a institució patrocinadora, sense perjudici que hi puguin aparèixer altres patrocinadors, en cas que n'hi hagi, o entitats que hi prestin el seu assessorament. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni en facilitarà el model.

d) Les persones sol·licitants han d'avisar el Departament esmentat més amunt quan comencin les obres i si es produeix qualsevol incidència.

e) Les persones beneficiàries es comprometen a no executar intervencions ni modificacions amb posterioritat que malmetin o menyscabin els valors històric, cultural, arquitectònic, arqueològic, historicoindustrial, etnològic dels béns subvencionats, fet que suposaria la revocació de l'ajuda concedida, sense perjudici del que preveu el títol XI de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears sobre les infraccions i les sancions per danys ocasionats a béns patrimonials.

f) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

g) Complir les obligacions establertes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

h) En el cas de béns patrimonials declarats BIC o Bé Catalogat (BC), les persones físiques o jurídiques beneficiàries es comprometen a respectar el règim de visites establert a l'article 34 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears, que estableix en el seu apartat c “la visita pública dels béns, almenys quatre dies al mes i en dies i hores prèviament assenyalats”, tot i que “en casos justificats, el consell insular corresponent podrà dispensar totalment o parcialment del règim de visites”. Així mateix, estan obligades a permetre “l'examen i l'estudi dels béns als investigadors i altres persones autoritzades pel consell insular respectiu, per realitzar inspeccions i estudis tècnics, científics o de catalogació” (article 34.a de l'esmentada Llei 12/1998, de 21 de desembre).

i) En virtut de l'article 84.2 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears, en relació amb els articles 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i 31.4 i 5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb la finalitat d'evitar l'especulació amb els béns que es conserven i restauren amb fons públics, serà necessari l'informe de l'òrgan que instrueix aquestes subvencions per a l'alienació o el gravamen del bé subvencionat dins del termini de cinc anys per als béns inscriptibles en un registre públic i de dos anys per a la resta de béns (aquest termini comença a comptar des de la data de concessió de la subvenció). Tot això, sense perjudici del dret de tempteig i de retracte de l'article 32 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.

 

10. Criteris que han de servir de base per concedir les subvencions

Els ajuts es concediran d'acord amb els següents criteris a qualificar per la comissió avaluadora:

10.1. Modalitat A: Per a la restauració i la conservació i/o el manteniment de béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l'illa d'Eivissa

- Per haver-li estat concedida una subvenció en la modalitat B de la convocatòria d'ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2018 i 2019, pel mateix objecte i finalitat i que, per retard en la tramitació de l'expedient administratiu, no s'han pogut realitzar totalment o parcialment les obres o intervencions per la manca material de temps per a la seua execució (sempre que el pressupost global de l'obra o intervenció, en aquest cas, no excedeixi de la quantitat pressupostada en la convocatòria 2018-2019): 25 punts.

- Per tractar-se d'un (o part d'un) BIC amb la tipologia de zona d'interès etnològic, zona arqueològica o conjunt històric: 20 punts.

- Per tractar-se d'un BC a l'empara de l'article 14 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears: 15 punts.

- Per tenir alguna mena de protecció administrativa patrimonial: 10 punts.

- Per estar dins l'entorn de protecció d'un BIC: 10 punts.

- Per ser bé patrimonial que corri perill de desaparició o destrucció: 15 punts.

- Pel valor específic etnològic, arqueològic, paisatgístic i/o natural del bé que es proposa restaurar i que no es preveu als supòsits anteriors: 5 punts.

10.2. Modalitat B: “Apadrina Patrimoni”

- Per tractar-se d'un (o part d'un) bé d'interès cultural (BIC): 20 punts.

- Per tractar-se d'un bé catalogat (BC) a l'empara de l'article 14 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears: 15 punts.

- Per estar dins l'entorn de protecció d'un BIC: 10 punts.

- Per ser bé patrimonial que corri perill de desaparició o destrucció: 15 punts.

- Per ser béns que tenguin consolidades activitats de tipus cultural (ballades, festes populars...): 15 punts.

- Pel seu estat de conservació: fins a 10 punts (donant 10 punts als que millor es conserven i 1 punt als pitjor conservats).

- Pel valor etnològic, arqueològic, paisatgístic i/o natural del bé que es proposa restaurar i que no es preveu als supòsits anteriors: 5 punts.

10.3. Modalitat C: Ajudes per a l'adequació de l'entorn immediat, i creació d'infraestructures de protecció i museïtzació de béns d'interès cultural amb la tipologia de monument.

- Per conservar-se íntegrament (complet) el bé declarat BIC monument i en el seu estat original: 60 punts.

- Per aquells béns declarats BIC monument que no es conserven de manera íntegra, ja que per haver perdut la seua funcionalitat pròpia han patit un deteriorament, però que el mantenen com a mínim un 50 % o més: 30 punts.

- Per la ubicació propera del bé declarat BIC monument a llocs transitats, amb forta densitat d'ocupació, i per tant, amb major afluència de visites previsible: 40 punts.

- Quan la ubicació del bé declarat BIC monument dificulti la seua accessibilitat a través de xarxes de comunicació de l'illa existents: 20 punts.

 

​​​​​​​11. Instrucció i resolució

11.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquesta convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer 6 del Decret de Presidència núm. 471/2019, de data 10 de juliol, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB extr. núm. 95, d'11-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019).

Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer i del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB extr. núm. 98, de data 17-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019).

Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques i privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €)”.

L'article 174.5 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, preveu la competència del Ple del Consell Insular d'Eivissa per elevar els percentatges en els supòsits de compromisos de despesa de caràcter plurianuals que es refereix l'apartat 3 d'aquest precepte, que va delegar aquesta competència a l'òrgan competent en funció de la despesa, en virtut de l'establert a la base 35 (despeses plurianuals) de les Bases d'execució del pressupost general integrat del Consell Insular d'Eivissa corresponent a l'exercici 2020, en conseqüència correspon també al Consell Executiu l'aprovació de l'elevació dels percentatges previst a l'article 174.5 del RD 2/2204, de 5 de març.

11.2. Aquestes ajudes es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.

11.3. D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

11.4. Amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació i de conformitat amb l'article 24.4 de la Llei 38/2003, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació de persones beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i/o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió i/o de desestimació/denegació, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent al de la publicació de la proposta de resolució provisional al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell (https://seu.conselldeivissa.es).

11.5. Examinades les al·legacions adduïdes, es formularà la resolució definitiva, que expressarà la relació de persones beneficiàries i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i/o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió i/o de desestimació/denegació. La resolució definitiva es notificarà als interessats mitjançant la seua publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).

11.6. En compliment de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, es farà pública la relació de persones beneficiàries i la quantia de l'ajuda concedida, incloses les inferiors a 3.000 €.

11.7. La presentació de la sol·licitud dels ajuts d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les persones sol·licitants al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.

12. Comissió avaluadora

La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts a la base desena d'aquesta convocatòria.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

La comissió avaluadora estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria d'aquestes ajudes, d'acord amb criteris de competència professional i d'experiència.

 

​​​​​​​La comissió avaluadora estarà constituïda per:

President/a:

- Titular: Joan Ramon Torres, tècnic de Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa

- Suplent: José V. Garibo Redolat, cap de Secció del Consell Insular d'Eivissa

Secretari/ària (amb veu i sense vot):

- Titular: María del Carmen Marín Carmona, lletrada del Consell Insular d'Eivissa

- Suplent: María José Cardona Muñoz, tècnica d'Administració General del Consell Insular d'Eivissa

Vocals titulars:

- Justo Manuel González González, arquitecte tècnic del Consell Insular d'Eivissa

- Catalina Sansano Costa, tècnica superior de Patrimoni Cultural del Consell Insular d'Eivissa

- Marilina Serra Cardona, administrativa del Consell Insular d'Eivissa

Vocals suplents:

- Irene Jaumà Maragall, arquitecta del Consell Insular d'Eivissa

- Joan Albert Ribas Fuentes, tècnic de Normalització Lingüística del Consell Insular d'Eivissa

- Azucena García Alonso, auxiliar administrativa del Consell Insular d'Eivissa

13. Publicitat

Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetran la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

14. Pagament i justificació de les ajudes

14.1. El pagament es farà mitjançant transferència bancària i al compte bancari indicat per la persona sol·licitant en la documentació aportada amb la sol·licitud (base 6.1.l).

14.2. El pagament de la subvenció es farà de manera fraccionada en dos pagaments:

- Un primer pagament avançat del 30 % de l'ajuda concedida en el moment de la concessió.

- I un segon pagament del 70 % restant una vegada justificat correctament el 100 % de l'activitat subvencionada.

La justificació del primer pagament avançat (30 % de l'ajuda concedida) es farà davant el Consell Insular d'Eivissa en un termini no superior a tres mesos des de la data de pagament, de conformitat amb el que preveu la base 23 de les Bases d'execució del Pressupost general integrat del Consell Insular d'Eivissa corresponents a l'exercici 2020, mitjançant la presentació del compte justificatiu, que contendrà:

14.2.1. Pel que fa a les persones físiques i jurídiques que no siguin administracions públiques:

a) Memòria de la intervenció realitzada.

b) Relació detallada de despeses i d'ingressos que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència i despeses de l'activitat desenvolupada (segons el model que figura a l'annex 5 d'aquestes bases.

c) Relació de les factures i els justificants presentats amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament, amb declaració responsable que reconegui que la documentació presentada es presenta només davant el Consell Insular d'Eivissa i per justificar l'ajuda concedida, segons el model que figura a l'annex 4 d'aquestes bases.

d) Documentació justificativa de les despeses realitzades, impostos, factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent. Per justificar la despesa es requerirà l'acreditació del pagament de les despeses subvencionades.

14.2.2. Pel que fa a les persones jurídiques públiques beneficiàries de les ajudes:

a) Memòria de la intervenció realitzada.

b) Relació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel secretari o la secretària de l'entitat local, segons el model que figura a l'annex 4 d'aquestes bases.

c) Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local beneficiària, que acrediti les despeses realitzades per l'activitat subvencionada i que aquestes es troben efectivament pagades i s'han aplicat a la seua finalitat.

14.3. El termini màxim de temps previst per a la justificació definitiva de l'ajuda concedida serà el 30 de setembre de 2021, data límit per a la presentació del compte justificatiu, que constarà de:

14.3.1. Pel que fa a les persones físiques i jurídiques que no siguin administracions públiques:

a) Memòria de l'activitat realitzada amb acreditació que s'ha fet públic que la intervenció està subvencionada pel Consell Insular d'Eivissa.

b) Relació detallada de despeses i d'ingressos que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència i despeses de l'activitat desenvolupada, en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada per la persona que presideixi l'associació, segons el model que figura a l'annex 5 d'aquestes bases.

c) Relació de les factures i els justificants amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament, presentats amb declaració responsable que reconegui que la documentació presentada es presenta només davant el Consell Insular d'Eivissa i per justificar l'ajuda concedida, segons el model que figura a l'annex 4 d'aquestes bases.

d) Documentació justificativa de les despeses realitzades: factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent. Per justificar la despesa es requerirà l'acreditació del pagament de les despeses subvencionades.

e) Original de les llicències i les autoritzacions que siguin necessàries, de conformitat amb la legislació vigent, per dur a terme les obres de reforma o manteniment subvencionades.

f) Fotografies de les intervencions realitzades, així com del cartell instal·lat amb publicitat de la subvenció concedida.

14.3.2. Pel que fa a les persones jurídiques públiques beneficiàries de les ajudes:

a) Memòria de la intervenció realitzada amb acreditació que s'ha fet públic que l'activitat està subvencionada pel Consell Insular d'Eivissa.

b) Relació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel secretari o la secretària de l'entitat local, segons el model que figura a l'annex 5 d'aquestes bases.

c) Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local beneficiària, que acrediti les despeses realitzades per l'activitat subvencionada i que aquestes es troben efectivament pagades i s'han aplicat a la seua finalitat.

d) Original de les llicències i les autoritzacions que siguin necessàries, de conformitat amb la legislació vigent, per dur a terme les obres de reforma o manteniment subvencionades.

e) Fotografies de les intervencions realitzades, així com del cartell instal·lat amb publicitat de la subvenció concedida.

Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100 % de l'activitat o la intervenció per a la qual es va sol·licitar l'ajuda, la quantitat d'ajuda concedida es reduirà proporcionalment a la despesa justificada, de manera que les ajudes cobriran només les despeses correctament justificades.

Les factures de pagament hauran de tenir data des del dia 1 de gener de 2019 i fins al dia 30 de setembre de 2021. El comprovant de pagament podrà tenir data fins al dia 30 de setembre de 2021, data límit per a la justificació de l'ajuda concedida.

Amb aquesta documentació i amb l'informe tècnic favorable sobre el compliment de les bases i de l'objecte de la subvenció, s'emetrà informe proposta del cap de Secció, per fer efectiu el pagament del 100 % la subvenció concedida, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, per delegació del Consell Executiu.

14.4. L'acreditació del pagament dels justificants de les despeses aportades pels beneficiaris s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament.

b) Pagament en metàl·lic (fins a un màxim de 2.500 euros per factura):

- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic” o similar, signada pel proveïdor amb la data del pagament.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa.

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:

- Extracte del compte del beneficiari de l'ajuda en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en què figuri el càrrec de la domiciliació.

15. Revocació i reintegrament de l'ajuda

L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes del Consell Insular d'Eivissa, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.

De conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que les persones beneficiàries acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A DISMINUIR/REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat o la persona beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.

Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.

D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

El procediment de reintegrament de subvencions es regeix per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la LGS i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

16. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en tractar-se de competències transferides per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

17. Control

El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar en qualsevol moment del procediment qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

18. Règim de recursos

18.1. L'acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.

Les resolucions dela consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.

Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions sobre aquestes ajudes de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14- 10-10; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

18.2. Entre administracions públiques, contra l'acord del Consell Executiu i les resolucions de la consellera, dictades per delegació, no es podrà formular recurs en via administrativa; en el seu lloc, es podrà interposar, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la present notificació, el corresponent recurs contenciós administratiu davant del Jutjat d'aquest ordre dels existents a la ciutat de Palma, tot conformement amb l'establert a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o, si és el cas, exercitar la via establerta a l'article 44 d'aquesta Llei davant d'aquest Consell Insular.

19. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix per les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes en virtut de la seua disposició addicional segona, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars.

A més, com a normativa específica per raó de la matèria, hi són d'aplicació la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears, i la Llei 16/1985, de 25 de juny, del patrimoni històric espanyol.

Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria, s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades –DOUE 4-05- 2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació

  

 

​​​​​​​Annex 1

SOL·LICITUD D'AJUDES ECONÒMIQUES PER AL MANTENIMENT I LA RECUPERACIÓ DE BÉNS IMMOBLES DEL PATRIMONI HISTÒRIC A L'ÀMBIT TERRITORIAL DE L'ILLA D'EIVISSA, ANYS 2020-2021

A. Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom:

 

NIF:

 

Domicili:

 

 

Població:

 

CP:

 

Telèfon:                                                                                    

Mòbil:

 

Adreça electrònica:

 

B. Dades del representant legal de l'entitat sol·licitant

Nom:

 

NIF:

 

Domicili:

 

 

Població:

 

CP:

Telèfon:                        

 

Mòbil:            

 

Adreça electrònica:

 

EXPOSA:

Que assabenta/ada de la convocatòria d'ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021, d'acord amb el que preveuen les seues bases,

SOL·LICITA:

Acollir-se a la convocatòria d'aquestes ajudes econòmiques, i per això deman una subvenció econòmica per la quantitat d…..…...….... euros per realitzar una intervenció a l'edifici, construcció històrica o jaciment arqueològic conegut/uda com ............................................................., situat a (adreça) ...……………........………..........................………............, poble: …………........................... municipi:  ...............................,

MODALITAT

□ Modalitat A: Ajudes per a la restauració i la conservació i/o el manteniment dels béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l'illa d'Eivissa, siguin de titularitat privada o pública

□ Modalitat B “Apadrina Patrimoni”

□ Modalitat C: Ajudes per a l'adequació de l'entorn immediat, creació d'infraestructures de protecció i museïtzació de béns d'interès cultural amb la tipologia de monument

Altres dades de situació:

Assenyalau de quin tipus d'edifici o construcció històrica es tracta:

(   ) casa pagesa

(   ) molí

(   ) aljub

(   ) botiga

(   ) pou

(   ) era

(   ) edifici de caràcter industrial

(   ) pallissa

(   ) font

(   ) torre de defensa

(   ) trull

( ) altres: ..……....................…..

 

​​​​​​​Dades de la intervenció:

Descripció dels elements o les parts que seran afectades per la intervenció:

…………………………………………………………...………………………..............................

…………………………………………………………...………………………..............................

Causes, motius o justificació de la intervenció:

……………………………………………………………………………………………………......

...............................................................................................................................................................

Materials de què estava fet originalment l'element o la part objecte d'intervenció:

………………………………………………………………………………………………………..

..............................................................................................................................................................

Materials que s'utilitzaran en la intervenció:

.............................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

Termini màxim de temps previst de la intervenció:.....………………………………….....…….......

.................................................................., ............. d ...................................... de 2020

(signatura)

En el cas que ens sigui atorgada l'ajuda, les persones beneficiàries ens comprometen al compliment estricte i a l'acceptació de les bases reguladores d'aquestes ajudes, i també a facilitar al Consell Insular d'Eivissa en qualsevol moment del procediment administratiu qualsevol actuació de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

( ) Autoritz el Consell Insular d'Eivissa a utilitzar l'adreça de correu electrònic a dalt facilitada com a mitjà de comunicació, als efectes de rebre informació sobre futures convocatòries d'ajudes i d'esdeveniments organitzats pel Consell Insular d'Eivissa en matèria de patrimoni històric que puguin ser del nostre interès.

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-05-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

 

 

 

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

​​​​​​​Annex 2 ​​​​​​​DECLARACIÓ RESPONSABLE

Convocatòria d'ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021

A. Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom:

 

NIF:

 

Domicili:

 

 

Població:

 

CP:

 

Telèfon:                                                                                    

Mòbil:

 

Adreça electrònica:

 

B. Dades del representant legal de l'entitat sol·licitant

Nom:

 

NIF:

 

Domicili:

 

 

Població:

 

CP:

 

Telèfon:                                                                                    

Mòbil:

 

Adreça electrònica:

 

Declara sota la seua responsabilitat que en relació amb el procediment per a l'obtenció d'ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021, el mateix o l'entitat que representa:

1. Reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i es compromet a mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

2. Coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005.

3. Es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa.

(  ) AUTORITZ el Consell Insular d'Eivissa, per al compliment de la base sisena reguladora d'aquestes ajudes, a accedir a la informació necessària per comprovar que em trob/que l'entitat que represent es troba al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, i amb la Hisenda estatal i autonòmica i amb el Consell Insular d'Eivissa.

(   ) NO AUTORITZ el Consell Insular d'Eivissa a accedir a la informació necessària per comprovar que em trob/que l'entitat que represent es troba al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, amb la Hisenda estatal i autonòmica i amb el Consell Insular d'Eivissa. En aquest cas, s'han d'aportar els certificats acreditatius juntament amb la sol·licitud de l'ajut.

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-05-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

I perquè consti i tengui efecte davant l'òrgan que convoca el procediment de subvencions esmentat, sign aquesta declaració responsable.

......................................................, ............. d ........................................... de 2020

 

 

 

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

   

 

​​​​​​​Annex 3

DECLARACIÓ RESPONSABLE

Convocatòria d'ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021

A. Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom:

 

NIF:

 

Domicili:

 

 

Població:

 

CP:

 

Telèfon:                                                                                    

Mòbil:

 

Adreça electrònica:

 

B. Dades del representant legal de l'entitat sol·licitant

Nom:

 

NIF:

 

Domicili:

 

 

Població:

 

CP:

 

Telèfon:                                                                                    

Mòbil:

 

Adreça electrònica:

 

DECLARA en relació amb el procediment per obtenir subvenció per al manteniment i la recuperació de béns de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa, any 2020 i 2021, que:

- ( ) No s'han sol·licitat altres ajudes a cap altre òrgan del Consell Insular d'Eivissa ni a cap altra Administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes actuacions objecte de la present subvenció.

- ( ) S'han sol·licitat altres ajudes al Consell Insular d'Eivissa o a altra Administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció i que estan pendents de resolució per l'òrgan competent:

Ens: .............................................................................. Import: .......................

Ens: .............................................................................. Import: ........................

- ( ) S'han sol·licitat altres ajudes al Consell Insular d'Eivissa o a altra Administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció i que ja han estat concedides per resolució de l'òrgan competent, de la qual facilit còpia:

Ens: ............................................................................ Import: ........................

Ens: ............................................................................ Import: ........................

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-05-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

(Signatura)

Eivissa, ........ d .......................................... de 20..…..

 

 

 

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

 

​​​​​​​Annex 4

RELACIÓ DE FACTURES I JUSTIFICANTS

DECLARACIÓ RESPONSABLE

A. Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom:

 

NIF:

 

Domicili:

 

 

Població:

 

CP:

 

Telèfon:                                                                                    

Mòbil:

 

Adreça electrònica:

 

B. Dades del representant legal de l'entitat sol·licitant

Nom:

 

NIF:

 

Domicili:

 

 

Població:

 

CP:

 

Telèfon:                                                                                    

Mòbil:

 

Adreça electrònica:

 

Declar sota la meua responsabilitat que, en relació amb el procediment per a la justificació de l'ajuda concedida per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021, les factures detallades més avall només s'han presentat davant el Consell Insular d'Eivissa i com a justificant de l'ajuda concedida en aquesta convocatòria.

I perquè consti i tengui efecte davant l'òrgan que convoca la concessió de subvencions esmentada, sign aquesta declaració responsable.

Eivissa, _________ d ______________ de 2020

(signatura)

Relació de factures i justificants presentats per justificar l'ajuda:

Data factura

Núm. factura

NIF

Proveïdor

Descripció de la despesa realitzada

Import

Data de pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total despeses

 

  

 

​​​​​​​Annex 5

RELACIÓ D'INGRESSOS I DESPESES

El Sr./La Sra. __________________________________________________________, amb DNI ____________________, en representació d_____________________________________________________, amb NIF ________________, Població ________________________, CP __________,  telèfon _______________, correu electrònic ____________________________________

INTERVENCIÓ EFECTUADA:

INGRESSOS

Aportació Consell Insular d'Eivissa:

 

Aportació pròpia:

 

Altres aportacions:

 

TOTAL INGRESSOS

 

DESPESES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL DESPESES

 

(signatura)

 

............................................, ......... d ...................................... de 20..

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-05-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

 

 

 

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

  

 

​​​​​​​Annex 6

AUTORITZACIÓ DEL PROPIETARI DEL BÉ IMMOBLE

A. Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom:

 

NIF:

 

Domicili:

 

 

Població:

 

CP:

 

Telèfon:                                                                                    

Mòbil:

 

Adreça electrònica:

 

B. Dades del representant legal de l'entitat sol·licitant

Nom:

 

NIF:

 

Domicili:

 

 

Població:

 

CP:

 

Telèfon:                                                                                    

Mòbil:

 

Adreça electrònica:

 

EXPÒS:

Que en qualitat de propietari o representant de l'entitat propietària del següent bé:

Nom: ......................…………......................................................................................................

Situació: ......................………….............................. Població: ..................................................

Terme municipal: ................................................... CP: .....................

Protecció: ( ) BIC ( ) BC ( ) CATÀLEG i/o INVENTARI ( ) ALTRES

Que la persona/l'entitat/l'associació ............................................…………................................ m'ha sol·licitat autorització per dur a terme actuacions de restauració, de conservació i/o de manteniment del bé de la meua propietat o l'entitat que represent sobre el bé abans esmentat, tot això en virtut de la convocatòria d'ajudes econòmiques per al manteniment dels béns de patrimoni històric a l'àmbit territorial d'Eivissa, anys 2020 i 2021.

Per tot l'anterior,

AUTORITZ:

La persona/L'entitat/L'associació ...........................................…………..................................... a dur a terme els treballs de restauració, de conservació i/o de manteniment en el bé de la meua propietat o de l'entitat que represent del bé abans esmentat, de conformitat amb la memòria presentada i que, en cap cas, no suposa l'adquisició de cap dret sobre el dit bé.

Abans d'iniciar els treballs s'haurà de comptar amb totes les autoritzacions i/o les llicències pertinents. Així mateix, la seua execució haurà de ser de conformitat amb el que disposen les bases reguladores d'aquestes ajudes.

S'adjunta:

- Còpia d'escriptura de propietat i/o nota registral

- Còpia del DNI del propietari o la propietària

Eivissa, .......... d ................................ de 2020

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-05-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

 

 

 

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

  

 

​​​​​​​Annex 7

Ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021

Documentació aportada anteriorment al Consell

A emplenar només per les persones que vulguin fer valer documentació presentada amb anterioritat al Consell Insular d'Eivissa, d'acord amb l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A. Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom:

 

NIF:

 

Domicili:

 

 

Població:

 

CP:

 

Telèfon:                                                                                    

Mòbil:

 

Adreça electrònica:

 

B. Dades del representant legal de l'entitat sol·licitant

Nom:

 

NIF:

 

Domicili:

 

 

Població:

 

CP:

 

Telèfon:                                                                                    

Mòbil:

 

Adreça electrònica:

 

La documentació que s'especifica a continuació ja es va presentar al Consell al Departament i en la data que s'esmenten:

Documentació aportada

Departament davant el qual es va presentar

Data de presentació

Número registre general entrada

Documentació acreditativa de la identitat (DNI, NIE...)

 

 

 

Imprès de domiciliació bancària

 

 

 

[...]

 

 

 

(signatura del/de la sol·licitant)

( ) AUTORITZ el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a consultar i obtenir els documents que contenguin dades de caràcter personal que estiguin en poder d'altres òrgans d'aquesta o d'altres administracions de diferents administracions, amb la finalitat de fer-los servir en la tramitació d'aquestes ajudes.

( ) NO AUTORITZ el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a consultar i obtenir els documents que contenguin dades de caràcter personal que estiguin en poder d'altres òrgans d'aquesta o d'altres administracions, amb la finalitat de fer-los servir en la tramitació d'aquestes ajudes. En aquest cas l'interessat ha d'aportar la documentació expedida per l'Administració corresponent.

Eivissa, _____ d _________________ de 20____

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-05-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

​​​​​​​PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

  

Eivissa, 22 de juliol de 2020

El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa

José Vicente Garibo Redolat