Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PRESIDÈNCIA
Núm. 6614
Resolució del secretari general pel qual es delega la signatura de les notificacions dels òrgans administratius de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS)
Aquesta Secretaria, el dia 9 de juliol de 2020, va resoldre:
«Antecedents
1. En data 3 de novembre de 2016 aquesta Secretaria General va delegar la signatura de les notificacions de les resolucions de Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS), la qual es va publicar al BOIB núm. 146, de 19 de novembre de 2016 amb efectes de dia 1 de gener de 2017.
2. En data 11 d'abril de 2019 (BOIB núm 67, de 18 de maig de 2019), el Ple del Consell de Mallorca va aprovar els nous Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, d'acord amb els quals es passa d'un model d'organització centralitzada, on la majoria de les competències eren titularitat de la presidència de l'IMAS, a un model on les competències es distribueixen entre tots els òrgans. A més es dota de major autonomia de gestió a determinades unitats administratives.
Aquest fet, juntament amb l'assumpció durant l'any 2018 de noves competències per part de l'IMAS, ha suposat un increment considerable en el volum de les resolucions dictades a l'IMAS i, consegüentment, de les notificacions que en deriven.
Així mateix, la nova legislatura 2019-2023 ha suposat la modificació de l'organigrama, creant-se algunes unitats organitzatives noves i modificant l'adscripció i denominació d'altres.
3. La Presidència de l'IMAS ha fet la proposta corresponent.
Fonaments
1 D'acord amb l'art. 15. 1 dels Estatuts de l'IMAS, actua de secretari o secretària de l'IMAS el secretari o secretària general del Consell de Mallorca, que pot delegar en un funcionari o funcionària del grup A1 del mateix IMAS.
2. El Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals en el seu article 192.2 disposa que les comunicacions que es dirigeixen a les autoritats han d'anar signades pel president i les que donin trasllat d'acords o resolucions del president, pel responsable de la Secretaria.
En aplicació d'aquesta normativa, la secretària delegada, com a responsable de la Secretaria General del Consell de Mallorca a l'IMAS, hauria de signar les notificacions de totes les resolucions que genera aquesta institució. Les unitats administratives de l'IMAS generen un volum de resolucions molt elevat i per fer més efectiva la gestió diària de les notificacions, el secretari general del Consell de Mallorca ja va dictar resolució de delegació de data 3 de novembre de 2016.
Els canvis organitzatius soferts per l'IMAS durant aquest temps així com la conveniència d'impulsar l'agilització de la tramitació dels procediments mitjançant la descentralització d'alguns dels tràmits que els integren, redistribuint la càrrega administrativa entre els responsables de les unitats administratives que generen més resolucions, reforçant també d'aquesta manera el control i impuls de totes les fases de la tramitació per part d'aquests responsables, aconsellen actualitzar el règim de delegació de la signatura de les notificacions de les resolucions que es dicten a l'IMAS.
D'acord amb tot l'exposat, resolc:
1. Deixar sense efecte la resolució de 3 de novembre de 2016 (BOIB núm. 146, de 19 de novembre de 2016) i delegar la signatura de les notificacions que dictin tots els òrgans administratius de de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (Presidència, Vicepresidències, Gerència i Unitats funcionals amb autonomia de gestió) en les persones que ocupin els llocs de feina que es relacionen o que en facin les funcions, amb efectes de dia 1 d'agost de 2020:
Departament de Recursos Humans (RRHH): Servei de Gestió de Personal; Servei de Selecció i Provisió; Secció de Gestió; Secció de Formació i Selecció; Secció de Nòmines; Secció de Prevenció; Secció de supervisió. |
Cap de Secció respectiu i/o Cap de Departament, indistintament |
Servei Jurídicoadministratiu |
Cap de Secció i/o Cap de Servei, indistintament |
Servei de Gestió Econòmica |
Cap de Secció i/o Cap de Servei, indistintament |
Servei d'Autoritzacions, Acreditació, Registre i Inspecció de serveis socials |
Cap de Servei |
Servei de Sistemes d'Informació i Suport Tecnològic |
Cap de Negociat i/o Cap de Servei, indistintament |
Secció d'Atenció a la Ciutadania |
Cap de Secció |
Servei de Planificació i Documentació |
Cap de Servei |
Servei de Gent Gran: Secció de foment de l'autonomia per a les persones majors; Serveis Especialitzats I,II,III; Prevenció i atenció comunitària |
Cap de Secció respectiu i/o Cap de Servei, indistintament |
Servei de Persones amb Discapacitat i Innovació Social: Secció d'Accesibilitat i Promoció dels Drets; Secció de Recursos Socio-Laborals; Secció de Recursos Personals i Assistencials |
Cap de Secció respectiu i/o Cap de Servei, indistintament |
Servei d'Infància i Família: Secció d'Urgències; Secció Jurídica Tècnica; Secció d'Atenció Territorial Llevant; Secció d'Atenció Territorial Ponent; Secció d'Adopcions; Secció d'Acolliments Familiars |
Cap de Secció respectiu i/o Cap de Servei indistintament |
Servei d'inclusió social: Secció de Prestacions; Secció d'Inserció Social; Secció d'Atenció a les Drogodependències |
Cap de Secció respectiu i/o Cap de Servei indistintament |
Servei de Prevenció Comunitària i Suport Territorial |
Cap de Secció i/o Cap de Servei indistintament |
Unitats Funcionals amb Autonomia de Gestió |
El responsable de la unitat funcional i/o el Cap de Secció o Servei respectiu, indistintament |
2. La modificació de la denominació de les unitats administratives no afectarà a aquesta delegació.
3. En cas de vacant, d'absència per incapacitat laboral o per vacances de les persones que ocupin aquests llocs de feina o en facin les funcions, signarà la persona que ocupi la secretaria delegada de l'IMAS.
4. A les notificacions es farà constar que se signen per delegació i es farà constar la data de publicació de la resolució de delegació en el BOIB.»
Palma, 14 de juliol de 2020
El secretari general, per substitució
Antoni Benlloch Ramada