Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 6529
Convocatòria i bases reguladores de les condicions i requisits per a la concessió de beques de formació pràctica dirigides a persones amb titulació universitària o de cicles formatius – Projecta't 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Rector de l'IMEB va aprovar el dia 16 de juliol de 2020, la CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES CONDICIONS I REQUISITS PER A la CONCESSIÓ DE BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA DIRIGIDES A PERSONES AMB TITULACIÓ UNIVERSITÀRIA O DE CICLES FORMATIUS – PROJECTA'T 2020 de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià de conformitat al que es disposa en l'article 9.3 de la Llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.

Article 1. Objecte i finalitat de les bases i convocatòria

Aquestes bases i convocatòria tenen per objecte regular la concessió de beques, en règim de concurrència competitiva i d'acord amb els principis d'objectivitat i publicitat, d'ajudes per a la formació especialitzada en determinades àrees i matèries desenvolupades per l'IMEB, l'Ajuntament de Calvià i les seves entitats/empreses municipals. Aquestes ajudes adoptaran la forma de beques de formació.

Article 2. Règim de la concessió i marc normatiu.

Les beques objecte de la present convocatòria es concediran en règim de concurrència competitiva entre totes aquelles sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases i es regiran per: la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; el Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic; la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals; el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen a programes de formació, en desenvolupament d'allò que es preveu en la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social; Decret de Batlia de 28 d'abril de 2020, d'habilitació extraordinària i temporal, de sistemes d'acreditació d'identitat en la realització de tràmits administratius amb l'Ajuntament de Calvià i la resta de la normativa aplicable per a la concessió de subvencions.

Article 3. Objectiu, naturalesa i caràcter de les beques

3.1 Les beques tenen com a objectiu:

1. Contribuir a la formació integral de les persones noutitulades complementant el seu aprenentatge teòric amb pràctiques formatives.

2. Facilitar el coneixement de la metodologia de treball adequada a la realitat professional en què hauran d'operar, contrastant i aplicant els coneixements adquirits.

3. Afavorir el desenvolupament de competències tècniques, metodològiques, socials i comunicatives.

4. Obtenir una experiència pràctica que faciliti la inserció en el mercat de treball i millori la seva ocupabilitat futura.

5. Afavorir els valors de la innovació, la creativitat i l'emprenedoria.

3.2 Atès el caràcter formatiu de les beques, de la seva realització no es derivaran, en cap cas, obligacions pròpies d'una relació laboral, ni el seu contingut podrà donar lloc a la substitució de la prestació laboral pròpia de llocs de treball.

3.3 La realització de les beques no podrà computar a efectes d'antiguitat o reconeixement de serveis previs per a l'accés a la funció pública.

Article 4. Requisits de les persones beneficiàries.

Poden beneficiar-se de les beques objecte de la present convocatòria les persones que reuneixin els requisits següents:

4.1 Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents a Espanya.

4.2 Estar empadronades en el municipi de Calvià o bé que la persona sol·licitant o familiars de primer grau hagin abonat el pagament d'impostos de Béns Immobles municipals de l'any 2019.

4.3 Haver finalitzat en els darrers tres anys els estudis universitaris (grau, postgrau o equivalent) o de formació professional de grau mitjà o grau superior del sistema educatiu.

4.4 El pla formatiu de la beca haurà d'estar vinculat a la titulació per la qual s'opta a la beca.

4.5 No ser beneficiari de cap altra beca o ajuda amb la mateixa o anàloga finalitat vinculada a la titulació de la beca pràctica requerida.

4.6 No tenir cap experiència laboral relacionada amb la titulació que presenta.

4.7 No haver realitzat cap beca formativa com a acabat/da de titular amb la titulació que presenta.

4.8 Estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals o imposades per les disposicions legals vigents. En cas que les persones no compleixin únicament aquest requisit, i no disposin de recursos suficients, podran beneficiar-se de la subvenció per mitjà de la valoració i l'informe social de situació de vulnerabilitat, emès pels Serveis Socials Municipals en aquest sentit.

4.9 Presentar en termini i forma la documentació requerida.

Article 5. Característiques de les beques

5.1 La finalitat de la beca és oferir un programa formatiu a les persones recentment titulades perquè participin com a becaris/àries.

5.2 Les beques podran realitzar-se en el mateix IMEB, l'Ajuntament de Calvià i les seves entitats dependents (Oficina Municipal de Tributs, Calvià 2000 i Llar de Calvià).

5.3 La beca tendrà una duració màxima de 10 mesos.

5.4 S'estableix una dedicació de 5 dies a la setmana, a raó de 6 hores diàries.

5.5 Els horaris de realització de les pràctiques s'establiran d'acord amb les característiques d'aquestes i les disponibilitats del departament/servei municipal. En qualsevol cas, s'haurà d'informar en el moment de realitzar l'oferta de la beca.

5.6 Cadascuna de les beques està dotada amb un import de 855 euros bruts mensuals. En aquells supòsits que impliquin un període inferior al mes natural o realització inferior de les hores establertes en el punt 5.4, l'import serà la part proporcional corresponent. Sobre aquest import, caldrà practicar, si n'és el cas, la retenció corresponent a la cotització a la Seguretat Social, les retencions de l'IRPF i altres que corresponen segons la normativa reguladora de les beques de formació.

5.7 La quantia a abonar serà en concepte d'ajuda a l'estudi i serà assumida íntegrament per part de l'IMEB. Les gestions i càrregues corresponents de la seguretat social seran assumides per part de l'IMEB.

Article 6. Condicions generals de les beques

6.1 La concessió de la beca no representa cap relació contractual entre la persona becada i el departament / servei municipal o entitat col·laboradora.

6.2 El protocol de compromís és el document pel qual es regula la realització dels períodes de formació pràctica i es formalitza a través de la seva subscripció entre l'IMEB, el servei col·laborador i la persona becada, previ a l'inici de la beca.

El contingut mínim d'aquest conveni serà:

1. Dedicació i durada de la beca.

2. Projecte formatiu (pràctica i teoria).

3. Nomenar tutor/a de pràctiques.

4. Condicions de rescissió anticipada de la pràctica.

5. Si s'escau, règim de subscripció i pagament d'assegurances, tant d'accidents com de responsabilitat civil, o garantia financera equivalent.

6. Si és el cas, previsió d'una borsa o ajuda d'estudis per a la persona becada i manera de satisfacció.

7. Protecció de dades de la persona becada.

8. Regulació d'eventuals conflictes sorgits en el seu desenvolupament.

6.3 La renúncia o anul·lació de la beca donarà lloc a la pèrdua de tots els seus drets inherents.

6.4 Les vacants que es produeixin per anul·lació o renúncia podran ser cobertes amb candidats suplents, a valorar per part de l'IMEB.

6.5 Una vegada iniciada la beca no es podrà compatibilitzar el seu desenvolupament amb cap contracte laboral que estigui vinculat a la titulació per la qual accedeix, tengui relació o no amb el pla formatiu.

6.6 Qualsevol motiu o incidència que afecti el bon desenvolupament de la beca haurà de comunicar-se de manera immediata a l'IMEB per mitjà de correu electrònic.

Article 7. Funcions de l'IMEB

1. Prestar assessorament i informació al servei / departament col·laborador.

2. L'anàlisi i estudi previ de les sol·licituds presentades.

3. La preselecció de les persones sol·licitants d'acord amb la documentació presentada i confecció de la corresponent proposta a la Presidència de l'IMEB.

4. La intermediació entre l'IMEB, la persona becada i el departament/servei municipal.

5. La supervisió, coordinació i avaluació de la beca.

6. Les funcions administratives i d'informació inherents a la beca.

7. Qualsevol altra de naturalesa anàloga no prevista en les presents bases.

Article 8. Drets i deures de la persona beneficiària

1. Percebre l'ajut econòmic corresponent, en concepte d'ajuda a l'estudi, de manera establerta en el conveni. L'esmentada ajuda no tendrà en cap cas la naturalesa de salari.

2. Rebre, en finalitzar la beca, un certificat en el qual consti la durada i característiques de la beca realitzada.

3. Respectar en tot moment l'organització de l'entitat col·laboradora, complir amb els horaris i realitzar les tasques que se li encomanin.

4. Flexibilitzar els horaris, en la mesura que sigui possible per al departament/servei, amb l'objectiu de permetre a la persona becada la continuïtat d'altres estudis o formació complementària.

5. Tenir assignada, com a mínim, una persona de referència que assumirà les funcions de tutorització de la beca.

6. Mantenir el contacte amb els seus tutors en la forma en què aquests ho indiquin i guardar el degut secret professional durant la seva estada a l'entitat col·laboradora, tant durant la realització de les pràctiques com una vegada acabades.

7. Disposar d'un pla formatiu, incloent-hi part teòrica i pràctica.

8. Realitzar les activitats establertes en el seu programa formatiu. Aquestes podran modificar-se, sempre amb la conformitat de totes les parts implicades (persona becada, departament col·laborador i IMEB).

9. Respectar les normes de seguretat a la feina i fer un ús responsable del material i equipaments que l'entitat col·laboradora posa a la seva disposició.

10. Assistir a les reunions i participar en les formacions a les quals se li convoqui des de l'IMEB.

11. Comunicar a l'IMEB i a la persona que tutoritzi la beca de qualsevol incidència que afecti el desenvolupament normal de l'activitat per la qual rep la beca, havent de mantenir en tot moment l'actitud i interès necessaris per a un bon aprofitament d'aquesta.

12. En cas de renúncia a la beca, haurà de posar-ho en coneixement del tutor designat, amb una antelació mínima de quatre dies a la data de renúncia. Igualment haurà de notificar per escrit a través de Registre Electrònic o Registre General de l'IMEB en qualsevol dels llocs establerts a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Article 9. Drets i deures del servei/departament col·laborador

1. Fixar i complir el pla de pràctiques de la beca i les condicions establertes a l'annex.

2. Nomenar, en el si del departament/servei, la figura de tutor/a que garanteixi el bon desenvolupament i supervisió de la beca.

3. Comunicar l'IMEB de qualsevol canvi i/o incidència que afecti el desenvolupament de la beca.

4. Comunicar l'IMEB de qualsevol canvi i/o modificació que s'hagi de reflectir en el pla formatiu.

5. Col·laborar amb l'IMEB en les tasques de seguiment i supervisió de la beca.

6. Facilitar l'accés a materials I recursos necessaris per al correcte desenvolupament de la beca.

7. Rebre assessorament i informació prèvia per part de l'IMEB.

8. Organitzar l'acollida de la persona becada i disposar dels recursos necessaris per al seu correcte inici i desenvolupament de la beca.

9. Garantir la participació de la persona becada en les reunions i accions formatives a les quals hi estigui convocada.

10. Rebre, en finalitzar la beca, una certificació en la qual consti la duració i característiques de la beca realitzada com a figura de tutorització.

11. Rebre, en finalitzar la beca, un diploma en reconeixement de la seva col·laboració en la formació dels joves.

12. Respectar en tot moment allò que s'estableix en les presents bases i conveni.

Article 10. Procediment de concessió

1. L'IMEB realitzarà la comprovació del compliment dels requisits de les candidatures.

1. Si la sol·licitud no reunís els requisits indicats, la presidència de l'IMEB requerirà a la persona interessada perquè, en un termini de deu dies hàbils, l'esmeni o acompanyi de documents preceptius, indicant-li que, si no ho fes així, se'l tendrà per desistit de la seva sol·licitud i l'expedient s'arxivarà sense més tràmits.

2. El requeriment previst en el paràgraf anterior es farà a través de resolució. La publicació es realitzarà a través del mitjà www.calvia.com/imeb

Aquesta resolució haurà d'incloure la relació de les persones sol·licitants que han d'esmenar les deficiències advertides, la relació de les persones sol·licitants que, inicialment, compleixen els requisits de la convocatòria, així com la relació de persones sol·licitants excloses amb indicació del motiu.

1. Una vegada conclòs el termini, l'IMEB haurà d'avaluar les sol·licituds presentades i les al·legacions i/o esmenes realitzades per les persones interessades.

2. L'IMEB remetrà al servei/departament col·laborador les candidatures que compleixin amb els requisits establerts a les bases

3. El servei/departament col·laborador realitzarà la selecció seguint els criteris establerts en l'oferta de la beca. Posteriorment, haurà d'emetre un informe de valoració i selecció.

4. L'IMEB redactarà la proposta de resolució provisional ajustant-se als criteris de valoració indicats a l'oferta de beca. Una vegada examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor formularà una proposta de resolució definitiva. En qualsevol cas, la publicació de les resolucions es realitzarà a través del mitjà www.calvia.com/imeb

Article 11. Causes d'anul·lació de la beca

En cas de comportament incorrecte o falta d'aprofitament de la beca, l'IMEB pot proposar la no continuïtat de la beca. En tot cas, serà causa d'anul·lació de la beca:

1. La comprovació de la falta de veracitat o d'alguna altra irregularitat en les dades exposades per la persona becada en la seva sol·licitud.

2. L'incompliment per part de la persona becada d'alguna de les seves obligacions.

3. La renúncia de la persona beneficiària.

 

Article 12. Informació requerida

1. Documentació a aportar

1. Model de sol·licitud correctament complimentat (Annex I). Estarà a disposició de les persones sol·licitants en els registres municipals i en la pàgina web municipal.

2. Document que acrediti les qualificacions de les diferents assignatures dels estudis pels quals accedeix a la beca, estudis cursats, centre educatiu, nom i llinatges de la persona candidata.

3. Documento que acrediti la realització de les accions formatives, indicades en l'oferta de la beca, amb indicació de l'acció realitzada, centre educatiu, durada, nom i llinatges de la persona candidata.

4. Currículum actualitzat amb foto carnet.

5. Extracte de la vida laboral.

6. Carta de motivació: haurà d'exposar i explicar els motius pels quals vol realitzar la beca, indicar quins aspectes vol millorar en les seves competències personals i professionals i els aspectes que creu que li pot aportar la realització de la beca.

1. Documents aportats anteriorment o autorització expressa

Per a comprovar

Amb autorització expressa en l'annex I perquè l'IMEB pugui consultar les dades o que s'hagin presentat anteriorment per a altres convocatòries de l'IMEB

Si la persona sol·licitant no autoritza la consulta de les dades, haurà d'acreditar-ho a través dels següents documents

L'empadronament o IBI.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Certificat d'empadronament de la persona sol·licitant o justificant del pagament de l'IBI de Calvià de l'any 2019 de la persona sol·licitant o familiars de primer grau.

Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Si la persona sol·licitant no ha presentat a convocatòries anteriors aquesta documentació o ha sofert modificacions, haurà de presentar el document complimentat. Estarà a disposició de les persones sol·licitants a la pàgina web municipal.

Estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals o imposades per les disposicions legals vigents.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Declaració jurada de l'estudiant d'estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals o imposades per les disposicions legals vigents.

Qualsevol altre document que l'IMEB sol·liciti perquè ho considera necessari per a verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de la beca.

Article 13. Oferta de beques

En funció de les possibilitats dels serveis i/o departaments municipals de col·laborar acollint persones acabades de titular i les possibilitats pressupostàries de l'IMEB, l'oferta de beques es publicarà a la web www.calvia.com/imeb. Dins de cada oferta de beca s'especificarà: nombre de places, data d'inici, horari, perfil de titulació, projecte formatiu, servei/departament, criteris de valoració i terminis de presentació de candidatura.

Article 14. Terminis i lloc de presentació de sol·licitud

Les sol·licituds s'han de presentar en el termini assenyalat en l'oferta de beca de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, de forma presencial de dilluns a divendres de 9 a 14 hores en el Registre de l'IMEB, en el Registre General de l'Ajuntament de Calvià, en la Policia Local, en el Centre Municipal de Serveis de Palmanova, o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

En el cas que es prorrogui l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per la COVID-19 o es declarin situacions similars que aconsellin limitar la mobilitat, les persones interessades hauran de fer ús, de forma prioritària, del Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat per a la presentació de les seves sol·licituds. Si no es disposés de certificat o DNI electrònic, atesa l'extraordinària i urgent necessitat d'adaptar els serveis i activitats municipals a aquesta situació, s'establiran maneres de tramitació adequades a la situació, que serien degudament comunicades en cas de produir-se, segons el que s'estableix en el Decret de Batlia de data 28 d'abril de 2020, en el seu punt tercer.

Article 15. Crèdit pressupostari

La despesa que generin les beques es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària corresponent dels Pressupostos Generals de l'IMEB per l'any 2020.

 

Calvià, 16  de juliol de 2020

La presidenta de l'IMEB

Olga Granados Expósito

Documents adjunts