Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 6507
Bases de la convocatòria per a la selecció d’un/a cap de Continguts d’IB3 Ràdio

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. De conformitat amb els principis constitucionals rectors per l'accés a l'ocupació pública recollits a l'article 55 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, es convoca la selecció d'un/a CAP DE CONTINGUTS D'IB3 rÀdio, que consta a la relació de llocs de feina (codi RIB03) de l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears (en endavant, EPRTVIB), en virtut de l'acord del Consell de Direcció aprovat en sessió ordinària de dia 3 de desembre de 2019.

2. L'article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que en la selecció del personal directiu professional dels Ens del sector públic instrumental, s'ha d'atendre als principis de mèrit i capacitat, com també als criteris d'idoneïtat, competència professional i experiència, i s'han de dur a terme mitjançant els procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència.

3. L'EPRTVIB té atribuïda en virtut de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, la regulació i gestió dels serveis de radiodifusió i televisió, competència d'aquesta Comunitat Autònoma. Atès l'article 23 de la Llei 15/2010, el director general de l´EPRTVIB té atribuïdes funcions executives entre les quals es troba la d'anomenar amb criteris de professionalitat el personal directiu de l'EPRTVIB.

Per tot això, el director general de l'EPRTVIB decideix:

1. Aprovar la convocatòria d'un procés selectiu per cobrir el lloc de Cap de continguts D'IB3 ràdio com a personal directiu professional de naturalesa laboral sotmès a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció, regulada pel Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, d'acord amb els següents criteris:

a) Requisits i condicions generals que les persones interessades han de complir a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per ser admeses en el procés selectiu:

I. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d'acord amb l'article 57 de Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei  de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, permetin l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.

II. Haver complit els divuit anys i no superar l'edat de jubilació ordinària establerta legalment.

III. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració Pública, ni estar inhabilitat/da de manera absoluta o especial, per resolució judicial, per a ocupacions o càrrecs públics.

IV.Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les funcions pròpies del lloc: direcció tècnica, supervisió i coordinació de les àrees de producció pròpia i informatius de ràdio; supervisió dels continguts i de la programació d'IB3 Ràdio, amb atenció contínua als canvis de graella per incidències; interlocució amb les empreses productores; planificació i proposta de nous continguts i formats; suport al director/a de Ràdio en la gestió del pressupost assignat per a programació i en la tramitació dels contractes de continguts. El treballador/a desenvoluparà la seva feina amb dedicació plena i exclusiva, amb total autonomia i responsabilitat plena, només limitades pels criteris, directrius i instruccions emanats dels òrgans superiors competents.

V. Estar en possessió del títol de llicenciatura o grau de l'àrea de coneixement de periodisme, comunicació o àrees de coneixement similars  i disposar almanco de 5 anys d'experiència professional dins del sector de la comunicació.

VI. Tenir el certificat de coneixements de llengua catalana, reconegut com a equivalent o homologat per la Direcció General de Política Lingüística o l'Escola Balear de l'Administració Pública, corresponent al nivell B2.

b) Sol·licituds i documentació:

I. La sol·licitud per prendre part en aquest procés selectiu s'ha d'ajustar al model que s'adjunta en forma d'annex.

II. Totes les sol·licituds s'han de presentar en el Registre de l'EPRTVIB, carrer Madalena nº 21 de Santa Ponça (Calvià), en horari de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres, o en les altres formes de presentació d'escrits adreçats a òrgans administratius que preveu l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

En el supòsit que la sol·licitud no es presenti de manera presencial al registre de l'EPRTVIB, sinó en les altres formes de presentació d'escrits que preveu l'art. 16.4 de la LPACAP, haurà d'enviar-se una comunicació via fax (971139331) o mail (rrhh@ib3tv.com) abans de les 14.00 hores del darrer dia del termini, anunciant la presentació de la sol·licitud. Sense la concurrència d'aquesta comunicació prèvia via mail o fax, no serà admesa la sol·licitud si és rebuda per l'Ens amb posterioritat a la data de la finalització del termini.

III. Termini per presentar les sol·licituds. El termini de presentació de sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà hàbil de la publicació d'aquest document en el BOIB.

IV. Documentació. Junt amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d'adjuntar fotocòpia de la següent documentació:

1.DNI, NIE o passaport, en vigor.

2.Titulació acadèmica exigida al punt 2, a) apartat V d'aquestes bases.

3.Certificat de coneixements de llengua catalana exigit, emès per la Direcció General de política lingüística, l'EBAP o una altra entitat homologada.

4.L'experiència professional s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació del certificat de la vida laboral, els contractes o bé certificat d'empresa signat i segellat de prestació de serveis amb indicació de les funcions i qualsevol document que acrediti fefaentment l'experiència i la durada en el lloc de feina.

5.Currículum Vitae, actualitzat, en el que es faran constar:

a) Les dades personals: direcció, telèfon i correu electrònic.

b) La formació: titulacions acadèmiques, estudis, cursos, seminaris, publicacions, idiomes, entre d'altres relacionats amb el lloc de feina que es convoca. La formació s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació de fotocòpia dels títol corresponent .

 c) L'experiència professional, amb descripció d'entitats, lloc desenvolupats i durada.

6.Qualsevol altra documentació que el/la candidat/a consideri rellevant per a l'adequada valoració de la seva candidatura.

L'EPRTVIB es reserva el dret a comprovar la veracitat de la documentació/informació aportada podent excloure automàticament del procés de selecció les persones que hagin aportat informació no veraç. La presentació de la documentació original serà requerida en el moment de la contractació.

Els/les aspirants quedaran vinculats/des a les dades que facin constar en la seva sol·licitud, sent responsabilitat exclusiva de l'aspirant tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

Els errors de fet, materials o aritmètics, que es poguessin observar en la sol·licitud podran esmenar-se en qualsevol moment d'ofici o a petició de l'interessat.

Quan s'al·leguin equivalències o homologacions de títols obtinguts o estudis cursats, aquestes circumstàncies hauran d'acreditar-se documentalment. Altrament no es tindran en compte.

No s'admetran aquelles sol·licituds que no duguin el segell del departament de recursos humans o que no compleixin els requisits, o que complint-los no arribessin dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds.

c) Òrgan competent per a la selecció. La Comissió de selecció estarà integrada per tres membres, un dels quals seran anomenats per la persona titular de la Conselleria d'adscripció de l'EPRTVIB. Aquesta Comissió no pot actuar sense l'assistència de la majoria dels seus membres i en qualsevol cas hi ha d'estar present el president i la secretària. La Comissió pot ser assistida per assessors per a la millor avaluació dels candidats.

Els membres nomenats són:

El Sr. Joan Forteza Mayol, com a President. La Sra. Francisca Perelló Sastre, com a suplent del President.

La Sra. Amparo Arnao Sáez, com a vocal; La Sra. Bienvenida Villalobos Roig com a suplent  de la vocal

La  Sra.  Apolonia Bergas Ferriol, com a Secretària. La  Sra. Elena Torres Frontera, com a suplent de la Secretària.

d) Els mèrits a valorar hauran d'estar amb consonància amb les funcions descrites a l'apartat 2.a) IV d'aquest document i les competències pròpies del lloc del personal directiu professional convocat. La valoració dels mèrits es farà en relació als estudis dels/les candidats/es, l'experiència professional en mitjans de comunicació (es valorarà especialment el sector de ràdio), l'experiència en funcions de comandament d'equips, així com en el coneixement de la llengua catalana.

e) Per assegurar la confidencialitat dels aspirants, en el moment de formalitzar la sol·licitud se'ls entregarà un codi que serà el que utilitzaran durant el procés per a la publicació de les llistes.

f) Entrevista personal obligatòria. Es realitzarà als aspirants que hagin complert amb els requisits de la convocatòria. Aquesta entrevista ha d'estar dirigida únicament a valorar si el candidat/a respon al perfil del lloc, als requisits objectius i competències específiques que determinen l'adaptació al lloc i el seu desenvolupament. El resultat de l'entrevista serà apte/no apte, amb la justificació corresponent en aquest darrer cas.

g) L'article 22.6 de la Llei 7/2010 estableix que els contractes que se subscriguin amb relació a aquest personal professional directiu han de preveure expressament que el cessament de l'òrgan que subscrigui el contracte en nom de l'entitat impliqui l'extinció de la relació laboral, ja sigui de manera immediata, ja sigui diferida a una data certa a comptar des del cessament d'aquell òrgan.

Per tant, la durada de la contractació que en resulti d'aquest procediment selectiu ha d'anar en consonància amb la durada del mandat del càrrec que dugui a terme la contractació. 

h) La Comissió de selecció aplicarà en la valoració dels candidats els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, competència professional i l'experiència d'acord amb l'activitat a desenvolupar. Una vegada s'hagi entrevistat a tots les candidats admesos, la Comissió presentarà un informe d'avaluació de tots els candidats/es admesos/es a l'òrgan competent per al nomenament del directiu professional, qui resoldrà de forma motivada. Aquesta resolució per la qual es designa la persona seleccionada es publicarà a la pàgina web d'IB3 i al BOIB.

De conformitat amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, s'informa els candidats que es presentin a aquest procés selectiu que les dades que facilitin seran utilitzats exclusivament amb el propòsit gestionar la seva sol·licitud d'admissió al procés de selecció convocat. Aquestes dades no podran ser cedides a tercers i seran protegides per a garantir la seva intimitat.

D'aquesta manera, s'entén que els candidats, el moment en què sol·licitin ser inclosos en aquest procés selectiu, presten el seu consentiment exprés per a aquest propòsit.

Pot consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la política de privacitat aplicable a processos de selecció disponible a https://ib3.org/tauler-danuncis

Contra aquesta decisió es pot interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà hàbil d'haver fet efectiva la publicació en el BOIB davant aquest mateix òrgan, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant el jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos, d'acord amb el que preveuen els articles 8.2. a i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Calvià, 20 de juliol 2020

El director general de l'EPRTVIB Andreu Manresa i Monserrat

Documents adjunts