Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SINEU

Núm. 6497
Convocatòria subvencions escola d'estiu 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Bases i convocatòria subvencions escola estiu 2020

En data 16 de juliol de 2020, la Junta de Govern Local va aprovar les bases i la convocatòria de subvencions destinades a famílies per contribuir a les despeses derivades de la inscripció dels nins i nines a l'escola d'estiu de Sineu durant l'any 2020, que es transcriuen a continuació:

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DESTINADES A FAMÍLIES PER CONTRIBUIR AMB LES DESPESES DERIVADES DE LA INSCRIPCIÓ DELS NINS I NINES A L'ESCOLA D'ESTIU DE SINEU DURANT L'ANY 2020.

1. Normativa aplicable

1. Aquesta convocatòria s'aprova en el marc del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.

2. Igualment li resulta d'aplicació el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i supletòriament, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en tot allò que no contradigui el Decret llei abans esmentat.

3. L'Ajuntament de Sineu publicarà les bases i la convocatòria de subvencions en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladarà la informació sobre aquesta a la Base de Dades Nacional de Subvencions que, opera com a sistema nacional de publicitat de les subvencions.

4. L'acord de concessió es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i es traslladarà la informació sobre les subvencions concedides a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

2. Objecte i finalitat de la convocatòria

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és contribuir amb les despeses que les famílies hauran d'assumir per a la participació dels seus fills i filles a l'escola d'estiu de Sineu, amb la finalitat de pal·liar el efectes econòmics ocasionats per la Covid-19 i així fomentar la participació en activitats de lleure adreçades a infants i joves, amb la finalitat d'afavorir la participació social, la diversió, l'aprenentatge de valors, la millora de les capacitats físiques i la salut.

3. Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions les persones físiques que reuneixin els següents requisits:

a) Tenir al seu càrrec nins i nines inscrits i que participin a l'escola d'estiu de Sineu.

b) Que el pare/mare/tutor o els nin/nina estiguin empadronats en el municipi de Sineu.

c) No haver sol·licitat i/o rebut ajudes o subvencions de l'Ajuntament de Sineu o de qualsevol altre administració (Consell de Mallorca o Govern de les Illes Balears) per assistir a l'escoles d'estiu durant l'any 2020.

2. Només es podrà presentar una sol·licitud per nin o nina.

4. Despeses subvencionables

1. Són despeses subvencionables les quotes de les inscripcions dels nins i nines a l'escola d'estiu de Sineu.

El període subvencionable ha de coincidir amb la durada de l'activitat.

2. No es subvencionarà la participació en aquelles activitats inferior a 14 dies.

 

4. Naturalesa de la subvenció

Les subvencions d'aquesta convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència no competitiva, de manera que seran subvencionades totes les sol·licituds que compleixin els requisits que s'hi estableixen, i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds.

Són de caràcter voluntari, excepcional i anul·lables. Són revocables i reintegrables en qualsevol moment per les causes previstes en la Llei o en aquestes bases. No generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Les sol·licituds es poden resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació, a mesura que aquestes entrin en el registre de l'ajuntament. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes.

Així mateix, no són compatibles amb altres ajudes, subvencions que pugui rebre la persona beneficiària per al mateix concepte.

El fet de rebre la subvenció implica l'obligatorietat d'haver duit a terme el l'activitat subvencionada.

5. Crèdit pressupostari

Durant l'exercici pressupostari 2020, es destina la quantitat total de 3.500€ a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 326-48000

6. Import de la subvenció

1. L'import de la subvenció que tindrà el caràcter d'import cert, serà una quantia fixa en funció de la durada de les activitats de:

- 40 € mensuals o

- 20 € quinzenals

7. Sol·licitud i documentació

Les persones que compleixin els requisits que determinin aquestes bases o estiguin en condicions de complir-les en el termini de presentació de sol·licituds han de presentar la següent documentació:

a) Sol·licitud de la subvenció degudament emplenada, segons model Annex I, signada pel pare, mare o tutor legal del nin/a on a més es declari expressament que no s'ha sol·licitat i/o rebut ajudes o subvencions d'altres administracions pel mateix concepte.

b) Certificat d'empadronament del pare/mare/tutor legal o del nin/a que assistirà a l'escola d'estiu o especificar que es dona permís a l'Ajuntament a realitzar la consulta pertinent al padró d'habitants.

c) Fotocòpia del document on aparegui l'IBAN en el qual s'haurà d'efectuar l'ingrés en cas d'atorgament de la subvenció i que acrediti la titularitat de la persona beneficiària.

d) Fotocòpia del rebut de pagament al qual s'especifiqui el període d'assistència a l'activitat, en el cas d'haver d'haver abonat la quota en el moment de presentació de la sol·licitud. Si no s'ha abonat la quota, el beneficiari disposarà d'un termini de 3 dies naturals des de la concessió de la subvenció per presentar-lo a l'Ajuntament. Si no es presenta aquesta documentació es procedirà a revocar l'ajuda concedida.

8. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds, dirigides al Batle, es presentaran en el Registre general de l'Ajuntament de Sineu.

El termini de presentació de les sol·licituds serà des del dia de la publicació de les presents bases en el BOIB fins dia 31 d'agost de 2020. Les sol·licituds presentades posteriorment a aquestes dates no seran preses en consideració.

9. Procediment i òrgans competents.

Inici. El procediment de concessió de subvencions s'iniciarà d'ofici, mitjançant l'aprovació de les bases per la Junta de Govern Local i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web www.ajsineu.net.

Si les sol·licituds presentades no reuneixen els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà a l'interessat/da perquè, en el termini de cinc dies, esmeni les deficiències o acompanyi els documents preceptius, advertint-lo que, si no ho fa, se'l tendrà per desistit de la seva petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes prevists a l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, d'acord amb l'article 68 de la mateixa Llei.

Instrucció. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la Secretària-Interventora municipal que examinarà les sol·licituds presentades i emetrà l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot realitzar totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'hagi de pronunciar la resolució, i sol·licitar tots els informes i la documentació que consideri pertinents per resoldre.

L'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, que es converitrà en definitiva si no es presenten al·legacions en el termini de 5 dies naturals des de la notificació de la mateixa.

Mentre no s'hagi notificat la resolució de concessió, les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor el beneficiari proposat front l'Administració.

Resolució. Aprovada la proposta de resolució definitiva, l'òrgan competent resoldrà el procediment de concessió de forma motivada.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució el procediment no podrà excedir de dos mesos a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria, tret que aquesta ajorni els seus efectes a una data posterior. El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució legítima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes comptador des que s'hagi notificat o bé es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos des que s'ha notificat.

10. NOTIFICACIÓ DE LA RESOLUCIÓ I PAGAMENT

Les subvencions atorgades es publicaran al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Sineu i al web www.ajsineu.net.

El pagament de la subvenció es realitzarà mitjançant transferència bancària a l'IBAN acreditat per la persona beneficiària.

11.- REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

Invalidesa de la resolució de concessió. Són causes de nul·litat de la resolució de concessió:

Les indicades a l'article 47 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

La inexistència o insuficiència de crèdit.

Són causes d'anul·labilitat de la resolució de concessió les altres infraccions de l'ordenament jurídic i, en especial, de les regles contingudes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, de conformitat amb el que disposa l'article 48 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Quan concorri algun dels supòsits indicats anteriorment, l'òrgan competent ha de procedir a la revisió d'ofici o, en el seu cas, a la declaració de lesivitat i impugnació ulterior, de conformitat amb el que estableixen els articles 106 i 107 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La declaració judicial o administrativa de nul·litat o anul·lació comporta l'obligació de tornar les quantitats percebudes. No obstant això, si el beneficiari ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació justificativa presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment, s'ha de dur a terme una revocació parcial de la concessió de la subvenció i, consegüentment, la pèrdua del dret a cobrar íntegrament la subvenció.

Causes de reintegrament A més dels casos en què es declari la invalidesa de la resolució de concessió, també és procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament, en els casos següents:

  • Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a això o amagant les que ho hagin impedit.
  • Incompliment total o parcial de l'objecte i finalitat per la qual es concedeix la subvenció
  • Incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes que estableix l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

12. RÈGIM JURÍDIC

En tot allò no previst a aquestes bases reguladores serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el Reglament de serveis de les corporacions locals de 17 de juny de 1955, el Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; i la normativa per a la concessió de subvencions públiques així com la resta de normativa que sigui d'aplicació.

13. RECURSOS

Contra l'acord de resolució de la convocatòria es pot interposar el recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu o bé recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució. No obstant això s'hi pot presentar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que es consideri. Tot d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Sineu, 20 de juliol de 2020

El batle

Tomeu Mulet Florit