Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 6490
Convocatòria i bases reguladores de les condiciones i requisits per a la concessió d'ajudes i subvenciones socioeducatives cuc - curs acadèmic 2020-2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Rector de l'IMEB va aprovar el dia 16 de juliol de 2020, la CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES CONDICIONES I REQUISITS PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES I SUBVENCIONES SOCIOEDUCATIVES CUC - CURS ACADÈMIC 2020-2021 de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià de conformitat al que es disposa en l'article 9.3 de la Llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.

Article 1. Objecte i finalitat

Aquestes bases tenen per objecte estructurar i establir els criteris i procediments per a la concessió d'ajudes socioeducatives CUC per part de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (en endavant IMEB) en règim de concurrència competitiva, en les condicions que s'estableixen en els següents articles.

Aquests ajuts estan destinats a afavorir, en l'àmbit de l'educació no formal, el desenvolupament de competències i habilitats metodològiques, socials i participatives a través de la implicació en activitats pròpies del CUC: la divulgació d'informació i foment de la participació dels estudiants en les accions programades.

El pla de formació es desenvoluparà en sessions teòriques i posteriors pràctiques. A través d'una metodologia activa es promourà l'adquisició de diferents competències que permetin assolir amb èxit els objectius proposats. Coneixement dels diferents recursos que les administracions públiques posa a disposició dels estudiants. Coneixements d'e-comunicació: correu electrònic, newsletter, web, facebook i twitter.

Competències metodològiques (saber-fer):

A) Informacionals: Coneixement, valoració crítica i utilització de les fonts d'informació. Recerca i anàlisi d'informació documental. Comprensió, valoració i adequació de la informació. Autonomia per a seleccionar informació rellevant. Utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació. Maneig d'instruments d'anàlisi i recerca d'informació. Interpretació i representació gràfica de la informació.

B) Comunicatives: Comunicació interpersonal efectiva i clara tant de forma oral com escrita. Expressió fluida i espontània. Manteniment de contacte visual amb l'interlocutor.

C) Procedimentals: Identificació de necessitats de l'estudiant. Posada en pràctica dels coneixements adquirits en la resolució de problemes i incidències. Treball en equip. Aprenentatge continu (Aprendre a aprendre). Maneig de procediment d '(auto) avaluació. Foment de la participació estudiantil a les activitats, centres i grups pertinents.

Competències socials i participatives (saber-ser-i-estar): Compromís amb el canvi i la millora de la implicació estudiantil. Iniciativa. Treball col·laboratiu. Escolta activa. Empatia. Esperit motivador. Flexibilitat cognitiva. Autonomia. Raonament crític. Sensibilitat cap a problemàtiques socioculturals i de participació. Reflexió autocrítica. Sentit de la responsabilitat. Eficàcia i col·laboració. Reconeixement de les pròpies limitacions. Compromís amb els objectius proposats.

Article 2. Règim de la concessió i marc normatiu

En tot allò no previst en aquestes bases, li serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic; la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals; el RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals; el Decret de Batlia de 28 d'abril de 2020, d'habilitació extraordinària i temporal, de sistemes d'acreditació d'identitat en la realització de tràmits administratius amb l'Ajuntament de Calvià i la resta de la normativa aplicable per a la concessió de subvencions.

 

Article 3. Requisits dels beneficiaris

Poden beneficiar-se dels ajuts objecte de la present convocatòria les persones que, en el moment de presentar la candidatura, reuneixin els requisits següents:

3.1.- Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents a Espanya.

3.2.- Estar empadronades en el municipi de Calvià o bé que la persona sol·licitant o familiars de primer grau hagin abonat el pagament d'impostos de Béns Immobles municipals de l'any 2019.

3.3.- Estar matriculat/da en estudis de 2n de batxillerat en qualsevol dels Instituts d'Educació Secundària de Calvià o estudis de grau universitari (matriculats a 1r o 2n curs i que no tenguin el 50% dels crèdits totals aprovats).

3.4.- Estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals imposades per les disposicions legals vigents.

En cas que les persones no compleixin únicament aquest requisit, i no disposin de recursos suficients, podran beneficiar-se de la subvenció per mitjà de la valoració i l'informe social de situació de vulnerabilitat, emès pels Serveis Socials Municipals en aquest sentit.

3.5.- Presentar la documentació requerida en el termini i lloc establerts en les presents bases.

Article 4.- Característiques dels ajuts

- Es convoquen un màxim de 8 ajuts distribuïts, preferentment, de la següent manera:

  • 2 ajuts per a estudiants de 2n de batxillerat de l'IES Calvià
  • 2 ajuts per a estudiants de 2n de batxillerat de l'IES Bendinat
  • 2 ajuts per a estudiants de 2n de batxillerat de l'IES Son Ferrer
  • 2 ajuts per a estudiants de grau universitari

- La durada de la col·laboració serà de 100 hores totals, amb data d'inici al dia següent de l'adjudicació de la beca, amb previsió d'inici al setembre 2020 i data de finalització com a màxim el 30 de juliol de 2021. Al desembre de 2020 s'hauran d'haver realitzat un mínim de 30 hores, al març de 2020 s'hauran d'haver realitzat un mínim de 60 hores totals i en el mes de juliol les hores restants fins arribar a un total de 100 hores.

- La quantia total de l'ajuda com a subvenció es de 1.020 €, distribuïda en tres pagaments: desembre 2020, març 2021 i juny 2021. Per a això s'haurà de complir amb la realització d'hores segons el que estableix l'apartat anterior.

- L'horari es pactarà mensualment amb les persones beneficiàries, valorant i prioritzant el període d'exàmens, sense que en cap cas es pugui veure afectat el rendiment acadèmic.

Article 5. Condicions generals dels ajuts

- La concessió d'una ajuda de col·laboració pràctica no representa cap relació contractual entre la persona ajudada i l'IMEB/Ajuntament de Calvià.

- Previ a l'inici de l'ajuda es signarà un protocol de compromís. És el document pel qual es regula la realització dels períodes de col·laboració pràctica i es formalitza a través de la seva subscripció entre l'Ajuntament de Calvià- IMEB i la persona beneficiada.

- La renúncia o anul·lació de l'ajuda donarà lloc a la pèrdua de tots els drets inherents a la mateixa.

- Les vacants que es produeixin per anul·lació o renúncia podran ser cobertes amb candidats suplents, a valorar per part de la Comissió de Selecció i Seguiment.

  • L'IMEB contractarà una assegurança d'accident i responsabilitat civil durant la realització de l'ajuda.

Article 6. Criteris d'atorgament dels ajuts

Des de l'IMEB s'han d'observar els principis d'igualtat i no discriminació. L'assignació de les ajudes entre els candidats es realitzarà per una Comissió Mixta de Selecció i Seguiment, d'acord amb els principis de transparència i mèrit, seguint els següents criteris:

 
  • Haver participat en projectes de voluntariat social o equivalent: un màxim de 10 punts a raó de 2 punts per acció.
  • Haver participat en projectes europeus: un màxim de 10 punts a raó de 2 punts per acció.
  • Carta de motivació: un màxim de 10 punts. Contingut del projecte: Màxim 2 pàgines, amb estil Arial i cos de lletra 12 i interlineat d'1,5. En el document s'haurà de respondre com a mínim a les següents qüestions; 1.- Interès i motivació per realitzar l'ajuda. 2.- Què li pot aportar realitzar la col·laboració socioeducativa. 3.- Quins projectes o activitats desenvolupats des del CUC li interessen més, explicació dels motius. 4.- Proposta de tres activitats que li agradaria desenvolupar al CUC.
  • Entrevista personal: un màxim de 20 punts

Article 7.- Termini i manera de presentació de documentació

Les sol·licituds poden presentar-se 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB, de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, de forma presencial de dilluns a divendres de 9 a 14 hores en el Registre de l'IMEB, en el Registre General de l'Ajuntament de Calvià, en la Policia Local, en el Centre Municipal de Serveis de Palmanova, o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

En el cas que es prorrogui l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per la COVID-19 o es declarin situacions similars que aconsellin limitar la mobilitat, les persones interessades hauran de fer ús, de forma prioritària, del Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat per a la presentació de les seves sol·licituds. Si no es disposés de certificat o DNI electrònic, atesa l'extraordinària i urgent necessitat d'adaptar els serveis i activitats municipals a aquesta situació, s'establiran maneres de tramitació adequades a la situació, que serien degudament comunicades en cas de produir-se, segons el que s'estableix en el Decret de Batlia de data 28 d'abril de 2020, en el seu punt tercer.

Article 8.- Documentació a presentar

  • Modelo d'instància (Annex I)
  • Carta de motivació (veure article 6). Contingut del projecte: Màxim 2 pàgines, amb estil Arial i cos de lletra 12 i interlineat d'1,5. En el document s'haurà de respondre com a mínim a les següents qüestions; 1.- Interès i motivació per realitzar l'ajuda. 2.- Què li pot aportar realitzar la col·laboració socioeducativa. 3.- Quins projectes o activitats desenvolupats des del CUC li interessen més, explicació dels motius. 4.- Proposta de tres activitats que li agradaria desenvolupar al CUC.
  • Currículum actualitzat amb foto carnet.
  • Documentació acreditativa d'haver participat a projectes de voluntariat social o equivalent.
  • Documentació acreditativa d'haver participat a projectes europeus

Documents aportats anteriorment o autorització expressa

Per a comprovar

Amb autorització expressa en l'annex I perquè l'IMEB pugui consultar les dades o que s'hagin presentat anteriorment per a altres convocatòries de l'IMEB

Si la persona sol·licitant no autoritza la consulta de les dades, haurà d'acreditar-ho a través dels següents documents

L'empadronament o IBI.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Certificat d'empadronament de la persona sol·licitant o justificant del pagament de l'IBI de Calvià de l'any 2019 de la persona sol·licitant o familiars de primer grau.

La matrícula en estudis de grau universitari

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Matrícula dels estudis pels quals opta a la beca en la qual s'indiqui el nom del centre educatiu, estudis, nombre de crèdits matriculats, nom i DNI de l'estudiant.

La matrícula en estudis de 2n de batxillerat

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Matrícula dels estudis pels quals opta a la beca en la qual s'indiqui el nom del centre educatiu, estudis, nombre d'assignatures matriculades, nom i DNI de l'estudiant.

Estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals o imposades per les disposicions legals vigents.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Declaració jurada de l'estudiant d'estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals o imposades per les disposicions legals vigents.

Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació, o ha sofert modificacions, haurà de presentar, el document complimentat. Estarà a disposició de les persones sol·licitants en la pàgina web municipal.

 

​​​​​​​Article 9. Procediment de concessió

  • L'IMEB realitzarà la comprovació del compliment dels requisits de candidatures.
  • Si la sol·licitud no reunís els requisits indicats, la presidència de l'IMEB requerirà a la persona interessada perquè, en un termini de deu dies hàbils, l'esmeni o acompanyi els documents preceptius, indicant-li que, si no ho fes així, se'l tendrà per desistit de la seva sol·licitud i l'expedient s'arxivarà sense més tràmits.
  • El requeriment previst en el paràgraf anterior es farà a través de resolució. La publicació es realitzarà a través del mitjà www.calvia.com/imeb

Aquesta resolució haurà d'incloure la relació de les persones sol·licitants que han d'esmenar les deficiències advertides, la relació de persones sol·licitants que, inicialment, compleixen els requisits de la convocatòria, així com la relació de persones sol·licitants excloses amb indicació del motiu.

  • Una vegada hagi conclòs el termini, l'IMEB haurà d'avaluar les sol·licituds presentades i les al·legacions i/o esmenes realitzades per les persones interessades.
  • L'IMEB redactarà la proposta de resolució provisional ajustant-se als criteris establerts a les bases. Quan hagin estat examinades les al·legacions presentades, es formularà una proposta de resolució definitiva. En qualsevol cas, la publicació de les resolucions es realitzarà a través del mitjà www.calvia.com/imeb
  • Les presents bases i convocatòria hauran de ser publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web corporativa. Igualment, es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions i en la pàgina web municipal la resolució de concessió de les ajudes.

Article 10. Funcions de la Comissió de Selecció i Seguiment

Seran funcions de la Comissió de Selecció i Seguiment:

- L'anàlisi i estudi previ de les sol·licituds presentades.

- La preselecció de les persones sol·licitants d'acord amb la documentació presentada i confecció de la corresponent proposta a la presidenta.

- La supervisió, coordinació i avaluació de les ajudes.

- Las funcions administratives i d'informació inherents a les pràctiques dels beneficiaris/àries

- La supervisió per assegurar que els pagaments es facin efectius.

- Qualsevol altra de naturalesa anàloga no prevista en les presents bases.

Article 11. Drets i deures de la persona beneficiària

A percebre la subvenció de l'ajuda de la forma establerta en la convocatòria. L'esmentada subvenció no tindrà en cap cas la naturalesa de salari. Per a això haurà de complir el que estableix l'article 4.

- A rebre, en la finalització de l'ajut, un certificat on consti la durada i característiques de les col·laboracions realitzades.

- Hauran de respectar en tot moment l'organització de l'entitat col·laboradora.

- Hauran de mantenir el contacte amb els seus tutors i guardar el degut secret professional durant la seva estada al centre tant durant la realització de les pràctiques com un cop acabades.

- S'haurà de comprometre a la realització de les activitats establertes en el seu programa de pràctiques, a respectar les normes de seguretat en el treball i a fer un ús responsable del material i equipaments que es posin a la seva disposició.

- Haurà de comunicar immediatament l'IMEB i a la persona que tutoritzi l'ajuda de qualsevol incidència que afecti al normal desenvolupament de l'activitat per la qual rep l'ajuda, havent de mantenir en tot moment l'actitud i l'interès necessaris per a un bon aprofitament.

- En el cas de renúncia a l'ajut, ho haurà de posar en coneixement del tutor designat, amb una antelació mínima de deu dies des de la data de la renúncia. Igualment haurà de notificar-ho per escrit a través del registre general d'entrada de l'IMEB. En cas d'incompliment de qualsevol de les citades notificacions, l'IMEB i/o entitat col·laboradora podrà deixar d'abonar la part de l'assignació econòmica que hagi meritat.

- Haurà d'assistir a les reunions, entrevistes i accions formatives a què se'l convoqui des del IMEB.

 

​​​​​​​Article 12. Causes d'anul·lació de l'ajuda

En cas de comportament incorrecte o falta d'aprofitament d'algun/a beneficiari/ària la Comissió de Selecció i Seguiment pot proposar la no continuïtat de l'ajuda. En tot cas, serà causa d'anul·lació de l'ajuda:

- La comprovació de la falta de veracitat o d'alguna altra irregularitat en les dades exposades pel beneficiari/ària en la seva sol·licitud.

- L'incompliment per part de la persona beneficiària d'alguna de les seves obligacions.

- La renúncia de la persona beneficiària.

Article 13.- Crèdit pressupostari

La despesa que generin les ajudes serà per un import total màxim de 8.160,00 € que es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària corresponent dels Pressupostos Generals de l'IMEB per a l'any 2020 de 2.720 € (dos mil set-cents vint euros) i 2021 de 5.440 € (cinc mil quatre-cents euros)

 

Calvià, 16 de juliol de 2020

La presidenta de l'IMEB

Olga Granados Expósito

Documents adjunts