Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 6486
Convocatòria d’ajudes per a la realització de mobilitat erasmus + (estudis de grau universitaris curs acadèmic 2020/2021)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Rector de l'IMEB va aprovar el dia 16 de juliol de 2020, les BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA D'AJUDES PER A LA REALITZACIÓ DE MOBILITAT ERASMUS + (ESTUDIS DE GRAU UNIVERSITARIS CURS ACADÈMIC 2020/2021) de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià de conformitat al que es disposa en l'article 9.3 de la Llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.

Des de l'Ajuntament de Calvià, mitjançant l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, es vol facilitar la mobilitat d'estudiants de grau universitari a institucions d'educació superior en el marc del programa Erasmus +.

Article 1. Objecte i finalitat de les bases i convocatòria

Aquestes bases tenen per objecte estructurar i establir els criteris i procediments per a la concessió d'ajudes per part de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (d'ara endavant IMEB) en règim de concurrència competitiva i seguint els principis d'objectivitat i publicitat, en les condicions que s'estableixen en els següents articles.

La finalitat d'aquests ajuts és la de contribuir a sufragar despeses per facilitar la realització d'estudis de grau universitari a institucions d'Educació Superior en el marc del programa Erasmus +.

Article 2. Caràcter de les beques

Els ajuts d'aquesta convocatòria tenen caràcter de màxims, caràcter voluntari i temporal, no són invocables com a precedent i no es pot exigir un augment o revisió de la quantia assignada.

En tot allò no previst en aquestes bases, li serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic; la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals; el RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals; el Decret de Batlia de 28 d'abril de 2020, d'habilitació extraordinària i temporal, de sistemes d'acreditació d'identitat en la realització de tràmits administratius amb l'Ajuntament de Calvià i la resta de la normativa aplicable per a la concessió de subvencions.

Article 3. Requisits de les persones sol·licitants

Poden sol·licitar les beques que són objecte de les presents bases i convocatòria les persones que reuneixin els requisits següents:

3.1 Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries hauran de ser residents a Espanya.

3.2 Estar empadronades en el municipi de Calvià o bé que la persona sol·licitant o familiars de primer grau hagin abonat el pagament d'impostos de Béns Immobles municipals de l'any 2019.

3.3 Haver estat seleccionat per les institucions d'Educació Superior d'origen en el marc del Programa Erasmus +, per realitzar una part dels seus estudis de grau universitari del curs acadèmic 2020-2021. Així mateix, serà imprescindible haver rebut l'aprovació i acceptació de la mobilitat en cas d'assignar-se la concessió de la subvenció.

3.4. Estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals imposades per les disposicions legals vigents.

En cas que les persones no compleixin únicament aquest requisit, i no disposin de recursos suficients, podran beneficiar-se de la subvenció per mitjà de la valoració i l'informe social de situació de vulnerabilitat, emès pels Serveis Socials Municipals en aquest sentit.

3.5 Es consideraran beneficiaris directes aquelles persones sol·licitants en la unitat familiar de la qual hi hagi víctimes de violència de gènere. En qualsevol cas, s'haurà de complir amb els requisits dels punts 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.6 i 3.8.

3.6 Presentar la documentació requerida en el termini i lloc establerts en les presents bases.

3.7 La unitat familiar no pot superar els següents límits d'ingressos pel que fa a l'exercici fiscal 2019 (calculat el rendiment net de la base imposable general) per a poder beneficiar-se d'aquests ajuts:

Famílies d'un membre

17,640.00 €

Famílies de dos membres

30,111.25 €

Famílies de tres membres

40,871.25 €

Famílies de quatre membres

48,538.75 €

Famílies de cinc membres

54,252.50 €

Famílies de sis membres

58,566.25 €

Famílies de set membres

62,833.75 €

Famílies de vuit membres

67,081.25 €

En els casos en què la unitat familiar tengui consideració de família nombrosa, per cada fill/a amb discapacitat, o incapacitat per treballar, computarà com a dos membres de la dita unitat.

Per a la determinació de la renda dels membres computables que hagin presentat declaració per l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques o Certificat d'Imputacions, es procedirà de la següent manera:

  • Quan la persona sol·licitant hagi percebut ingressos, constituirà una unitat familiar independent. En cas de tenir cònjuge o parella de fet, també es considerarà membre computable, així com els fills que visquin en el mateix domicili, si n'és el cas. Si la persona sol·licitant conviu amb el seu cònjuge o parella de fet i no hagués percebut ingressos, es tendran en compte els ingressos d'aquest.
  • Quan la persona sol·licitant no hagi percebut ingressos i convisqui amb els seus progenitors, es consideraran membres computables de la unitat familiar el pare i la mare, o tutor/a o persona encarregada de la guarda i protecció de l'estudiant, i el mateix sol·licitant.

Constitueixen modalitats d'unitat familiar per al còmput d'ingressos, les següents:

En els casos de separació amb règim de guarda i custòdia: es requerirà al sol·licitant la sentència ferma i conveni regulador. Si tan sols l'ostenta un dels dos progenitors, la documentació sobre ingressos serà la que hi sigui referida. Si l'ostenten de manera compartida els dos progenitors, la documentació serà la referida a ambdós.

En el cas que no apareguin dades a l'Agència Tributària i l'IMEB ho consideri pertinent, per a una adequada resolució de la sol·licitud, podrà requerir documentació alternativa.

3.8 Per tal de justificar la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, haurà de presentar-se abans de dia 1 d'octubre de 2020 document que acrediti els resultats acadèmics obtinguts en els estudis. La forma de presentació serà l'establerta a l'article 12 de les presents bases.

Article 4. Modalitats de les ajudes econòmiques

Grup 1 – Països del Programa amb majors costos de vida:

Dinamarca, Irlanda, França, Itàlia, Àustria, Finlàndia, Suècia, Regne Unit, Liechtenstein, Noruega.

800,00 € mensuals per un màxim de 9 mesos.

Grup 2 – Països del Programa amb costos de vida mitjans:

Bèlgica, República Txeca, Alemanya, Grècia, Croàcia, Xipre, Luxemburg, Països Baixos, Portugal, Eslovènia, Islàndia, Turquia

700,00 € mensuals per un màxim de 9 mesos.

Grup 3: Països del Programa amb els costos de vida més baixos:

Bulgària, Estònia, Letònia, Lituània, Hongria, Malta, Polònia, Romania, Eslovàquia, l'ex República Iugoslava de Macedònia

600,00 € mensuals per un màxim de 9 mesos.

 

Article 5. Compatibilitat i incompatibilitat de les ajudes

Aquests ajuts són compatibles amb altres que pel mateix concepte puguin concedir-se per part d'altres entitats públiques o privades. Serà obligació de la persona beneficiària comunicar l'IMEB l'obtenció d'una altra ajuda, ingrés o recurs que financi el mateix concepte, i l'import de la subvenció en cap cas podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, superi el cost del concepte subvencionable.

Article 6. Criteris de baremació de les ajudes

Des de l'IMEB s'observaran els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

Si no és possible ampliar el crèdit pressupostari assignat i les sol·licituds superen el crèdit previst, l'assignació de les ajudes entre les persones sol·licitants es baremarà seguint els següents criteris:

  • Criteri 1: Tendran preferència aquelles persones que cursin els estudis en una universitat pública en la universitat d'origen.
  • Criteri 2: Tendran preferència aquelles persones que cursin els estudis en una universitat adscrita a una universitat pública en la universitat d'origen.
  • Criteri 3: Tendran preferència aquelles persones els estudis de les quals no s'imparteixin a Mallorca i es cursin en una universitat privada en la universitat d'origen.

Una vegada aplicat el primer criteri, si el nombre de sol·licituds continua essent superior, tendran preferència aquelles persones que tenguin condició de família nombrosa.

En cas que encara hi hagi major nombre de sol·licituds, es decidirà mitjançant sorteig per l'IMEB. En cas que no hi hagi possibilitat d'atorgar més ajuts, es procedirà a aplicar el següent criteri amb les mateixes condicions.

Article 7. Causes de denegació de l'ajuda

L'ajuda econòmica es denegarà (o es revocarà en el cas que ja hagués estat concedida) per les causes següents:

  • Per falsejar o incomplir algun dels punts establerts en les presents bases
  • La renúncia o anul·lació de la matrícula podrà donar lloc a la pèrdua de tots els seus drets inherents.
  • Les vacants que es produeixin durant el primer mes des de l'adjudicació, per anul·lació o renúncia, podran ser cobertes amb candidats/es suplents, seguint l'ordre de major puntuació en cadascuna de les modalitats corresponents, segons el que s'estableix a l'article 6.

Article 8. Funcions de l'IMEB

  • Comprovar que la persona sol·licitant reuneix els requisits i que la seva documentació s'ajusta al que disposa la present convocatòria. Seran excloses del procés de selecció aquelles sol·licituds presentades fora de termini, o que no reuneixin els requisits exigits en la convocatòria.
  • Requerir a les persones sol·licitants la documentació, precisions o aclariments i proves que consideri oportunes.
  • Proposar la concessió o denegació de les beques a la presidenta de l'IMEB. L'acord adoptat establirà les quanties que corresponguin a cada beneficiari, les característiques de les ajudes i la partida pressupostària corresponent.
  • Qualsevol altra de naturalesa anàloga no prevista en les presents bases i convocatòria.

Article 9. Procediment de concessió i publicitat

  • L'IMEB realitzarà la comprovació del compliment dels requisits de candidatures.

  • Si la sol·licitud no reunís els requisits indicats, la presidència de l'IMEB requerirà a la persona interessada perquè, en un termini de deu dies hàbils, l'esmeni o acompanyi els documents preceptius, indicant-li que, si no ho fes així, se'l tendrà per desistit de la seva sol·licitud i l'expedient s'arxivarà sense més tràmits.

  • El requeriment previst en el paràgraf anterior es farà a través de resolució. La publicació es realitzarà a través del mitjà www.calvia.com/imebAquesta resolució haurà d'incloure la relació de les persones sol·licitants que han d'esmenar les deficiències advertides, la relació de persones sol·licitants que, inicialment, compleixen els requisits de la convocatòria, així com la relació de persones sol·licitants excloses amb indicació del motiu.

  • Una vegada hagi conclòs el termini, l'IMEB haurà d'avaluar les sol·licituds presentades i les al·legacions i/o esmenes realitzades per les persones interessades.

  • L'IMEB redactarà la proposta de resolució provisional ajustant-se als criteris establerts a les bases. Quan hagin estat examinades les al·legacions presentades, es formularà una proposta de resolució definitiva. En qualsevol cas, la publicació de les resolucions es realitzarà a través del mitjà www.calvia.com/imeb

  • Les presents bases i convocatòria hauran de ser publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web corporativa. Igualment, es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions i en la pàgina web municipal la resolució de concessió de les ajudes.

Article 10. Pagament de les beques

L'IMEB abonarà l'import de l'ajuda concedida mitjançant pagament únic, que es farà efectiu una vegada conclosa la tramitació administrativa de la present convocatòria per a la seva adjudicació.

Article 11. Revocació de les beques

L'ocultació o falsejament de les dades que van servir de base per a la concessió de l'ajut per part del sol·licitant donaran lloc al reintegrament o revocació de la beca. L'incompliment de qualsevol de les obligacions que s'estableixen en les presents bases i convocatòria donarà lloc a la revocació de la beca concedida, amb l'obligació de la devolució de les quantitats percebudes.

Article 12. Termini i manera de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds poden presentar-se 20 dies hàbils des de la publicació en el BOIB, de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, de forma presencial de dilluns a divendres de 9 a 14 hores en el Registre de l'IMEB, en el Registre General de l'Ajuntament de Calvià, en la Policia Local, en el Centre Municipal de Serveis de Palmanova, o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

En el cas que es prorrogui l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per la COVID-19 o es declarin situacions similars que aconsellin limitar la mobilitat, les persones interessades hauran de fer ús, de forma prioritària, del Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat per a la presentació de les seves sol·licituds. Si no es disposés de certificat o DNI electrònic, atesa l'extraordinària i urgent necessitat d'adaptar els serveis i activitats municipals a aquesta situació, s'establiran maneres de tramitació adequades a la situació, que serien degudament comunicades en cas de produir-se, segons el que s'estableix en el Decret de Batlia de data 28 d'abril de 2020, en el seu punt tercer.

Article 13. Informació requerida

Documentació a aportar

  • Model de sol·licitud correctament complimentat (Annex I). Estarà a disposició de les persones sol·licitants en els registres municipals i en la pàgina web municipal.
  • Quan la persona sol·licitant de l'ajuda sigui el tutor legal, haurà de presentar el document que així ho acrediti.
  • Previ a l'inici de la mobilitat: drets de matrícula en les institucions d'Educació Superior d'origen del curs acadèmic 2020-2021. (Learning Agreement)
  • Posterior a la mobilitat: document acreditatiu que certifiqui la finalització de la mobilitat d'estudis de grau universitari en el marc del programa Erasmus +, en el qual consti universitat i país de destinació, durada de l'estada.

Documents aportats anteriorment o autorització expressa

Per a comprovar

Amb autorització expressa en l'annex I perquè l'IMEB pugui consultar les dades o que s'hagin presentat anteriorment per a altres convocatòries de l'IMEB

Si la persona sol·licitant no autoritza la consulta de les dades, haurà d'acreditar-ho a través dels següents documents

Els límits d'ingressos de la Declaració de la Renda 2019 de la unitat familiar.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Declaració de la Renda o certificat d'imputacions de l'exercici 2019 dels membres de la unitat familiar computables.

L'empadronament o IBI.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Certificat d'empadronament de la persona sol·licitant o justificant del pagament de l'IBI de Calvià de l'any 2019 de la persona sol·licitant o familiars de primer grau.

Estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals o imposades per les disposicions legals vigents.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Declaració jurada de l'estudiant d'estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals o imposades per les disposicions legals vigents.

En cas que en la unitat familiar hi hagi víctimes de violència de gènere.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Informe dels serveis públics amb capacitat d'identificació de les situacions de violència masclista o documentació judicial o administrativa que justifiqui ser víctima de violència de gènere, segons el que s'estipula en l'art. 78 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones.

En cas que en la unitat familiar existeixi separació dels progenitors amb règim de guarda i custòdia.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació, o ha sofert modificacions, s'haurà de presentar:

- Sentencia ferma i conveni regulador.

- Traducció o declaració jurada de la traducció de la sentència de separació/divorci amb indicació del règim de guarda i custòdia, en el seu cas.

En els casos en què la unitat familiar tengui la consideració de família nombrosa.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació, o ha sofert modificacions, haurà de presentar títol de família nombrosa.

Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació, o ha sofert modificacions, haurà de presentar, el document complimentat. Estarà a disposició de les persones sol·licitants en la pàgina web municipal.

En els casos de famílies nombroses en les quals hi hagi un fill amb discapacitat.

Marcar la casella corresponent a l'annex I.

Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació, o ha sofert modificacions, haurà de presentar resolució de reconeixement del grau de discapacitat emès per la Direcció General de Dependència de les Illes Balears.

Article 14. Crèdit pressupostari

La despesa que generin les ajudes serà per un import total màxim de 40.000,00 €, sense perjudici que en aplicació de l'article 58 del Reglament de Subvencions es pugui ampliar el crèdit, que es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària corresponent dels Pressupostos Generals de l'IMEB per a l'any 2021.

 

Calvià, 16 de juliol de 2020

La presidenta de l'IMEB

Olga Granados Expósito

Documents adjunts