Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 6414
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports de 11 de juliol de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions adreçades a entitats sense ànim de lucre per dur a terme programes en matèria de d’acció social, orientats a proporcionar els mitjans de prevenció, d’informació, d’atenció i d’ajuda a les persones que els necessitin a causa de les seves dificultats de desenvolupament en la societat ID BDNS 515772

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

L'article 30 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, en la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, recull com a competències exclusives de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, entre d'altres, l'acció i el benestar social, les polítiques de protecció i suport a les persones amb discapacitats físiques, psíquiques i sensorials, les polítiques d'atenció a les persones dependents, les polítiques d'atenció a les persones i als col•lectius en situació de pobresa o necessitat social, i la protecció social de la família i dels menors.

La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, té per objecte configurar un sistema de serveis socials que doni resposta a les necessitats de les persones, tot potenciant-ne l'autonomia i la qualitat de vida. Així mateix, entre els principis rectors dels serveis socials recull el foment de l'autonomia personal, en el sentit de facilitar que les persones disposin de les condicions adequades per a desenvolupar els projectes vitals, dins la unitat de convivència que desitgin, d'acord amb la naturalesa dels serveis i llurs condicions d'utilització.

L'article 3 de la Llei 4/2009, relatiu als objectius de les polítiques de serveis socials, estableix que l'actuació dels poders públics en matèria de serveis socials persegueix, entre d'altres, els objectius de millorar la qualitat de vida i promoure la normalització, la participació i la integració social, política, econòmica, laboral, cultural i educativa i de salut de totes les persones; promoure l'autonomia personal, familiar i dels grups; prevenir i atendre les situacions de vulnerabilitat de les persones i dels grups en situació d'exclusió social; detectar, prevenir i atendre les necessitats derivades de la dependència amb l'objectiu de promoure l'autonomia de les persones; detectar i atendre les situacions de manca de recursos bàsics i les necessitats socials tant de les persones com dels grups.

L'article 90 de la Llei 4/2009 estableix que les administracions públiques de les Illes Balears i els ens locals competents en matèria de serveis socials poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d'iniciativa social per a coadjuvar en el compliment de les seves activitats de serveis socials. Les subvencions han de dirigir-se fonamentalment, entre d'altres, a la promoció i el desenvolupament de programes i activitats de serveis socials.

Aquesta convocatòria de subvencions s'adreça a les entitats privades sense ànim de lucre que, dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, desenvolupen actualment programes de suport i atenció als menors i les famílies en situació de vulnerabilitat i que, acord amb l'article 6 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials, son objecte d'atenció prioritària.

Les famílies i les unitats de convivència passen per moments i situacions diverses que poden generar crisis o certa conflictivitat. Aquests fets poden provocar alteracions emocionals o relacionals , i generar altres tipus de problemàtiques afegides que poden alterar o vulnerar l'estabilitat familiar, com ara l'aparició de malalties, dinàmiques de conflictes intrafamiliars, que poden generar respostes violentes, manca de competències parentals, entre d'altres, que incideixen especialment en els menors.

Per això, es fonamental aconseguir que les famílies puguin millorar la seva situació i assolir la normalització progressiva d'aquestes situacions que els generen vulnerabilitat, així com una millora de les relacions familiars, per assegurar condicions de seguretat i benestar  per als membres, sobretot els més vulnerables, com són els menors.

El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. Així mateix, d'acord amb l'article 12 d'aquesta disposició, no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que el conseller competent n'hagi establert prèviament, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.

L'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials (BOIB núm. 76, de 29 de maig).

El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les Conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost), atribueix, dins la Conselleria d'Afers Socials i Esports, a la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies, entre d'altres, les polítiques de promoció i suport a les famílies i unitats de convivència i protecció de les famílies.

Les actuacions a les quals es destinen les subvencions d'aquesta convocatòria s'engloben clarament dins de les finalitats que persegueix la Conselleria d'Afers Socials i Esports a través de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies, i que, per tant, és l'òrgan competent per tramitar aquest expedient.

D'altra banda, d'acord amb el que disposa l'article 14.1 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, en relació amb l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, correspon a la consellera aprovar aquesta convocatòria.

Aquesta convocatòria està prevista en l'apartat IV.3.3 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis de 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de dia 9 de març de 2018  (BOIB núm. 10 , de 10 de març de 2018).

Per tot això, d'acord amb l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 7 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012; a proposta de la directora general d'Infància, Joventut i Famílies; d'acord amb l'informe previ del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports; amb la fiscalització prèvia de la Intervenció de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per als anys 2020-2022 adreçada a entitats sense ànim de lucre per dur a terme programes en matèria d'acció social orientats a proporcionar els mitjans de prevenció, informació, d'atenció i d'ajuda a les persones que els necessitin a causa de les seves dificultats de desenvolupament en la societat, d'acord amb els punts que consten com a annex d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de quatre-cents trenta-quatre mil euros (434.000€), amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

Any

Quantia

Partida pressupostària

2020

165.600,00 €

17201.313G01.48000.00

2021

181.600,00 €

17201.313G01.48000.00

2022

86.800,00 €

17201.313G01.48000.00

3. Autoritzar una despesa de quatre-cents trenta-quatre mil euros (434.000€), amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

Any

Quantia

Partida pressupostària

2020

165.600,00 €

17201.313G01.48000.00

2021

181.600,00 €

17201.313G01.48000.00

2022

86.800,00 €

17201.313G01.48000.00

4. Designar la directora general d'Infància, Joventut i Famílies com a òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 11 de juliol de 2020

La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX Punts de la convocatòria

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria són les subvencions pels anys 2020-2022 adreçades a entitats sense ànim de lucre per finançar les despeses derivades del funcionament dels serveis i els programes següents:

1. Executar programes que treballen amb famílies amb fills menors d'edat amb la finalitat d'aportar les eines i la capacitació necessàries per desenvolupar estratègies efectives per a la prevenció de conductes de risc.

2.Prevenir i tractar el maltractament infantil.

3.Executar programes d'atenció social a menors afectats per malalties oncològiques.

4.Desenvolupar programes d'atenció social a menors hospitalitzats.

1.2.Aquesta convocatòria es regeix per l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família i de planificació i formació de serveis socials ( BOIB núm. 76, de 29 de maig de 2012) i, concretament, pel que disposa  l'article 2.i, que estableix com una de les activitats susceptibles d'ajut de la Conselleria el foment d'iniciatives de suport a la família, entre les quals es poden incloure programes d'educació familiar i atenció de famílies desfavorides i en situació de risc i de famílies monoparentals; programes d'orientació o mediació familiar i punts de trobada familiar, i prevenció de la violència familiar, respectivament.

2. Línees de subvenció i àmbit temporal

2.1.D'acord amb l'objecte d'aquesta convocatòria, recollit punt anterior, s'estableixen les línees de subvenció que s'indiquen a continuació.

Línia 1: Executar programes que treballen amb famílies amb fills menors d'edat amb la finalitat d'aportar les eines i la capacitació necessàries per desenvolupar estratègies efectives per a la prevenció de conductes de risc.

Aquesta línia es subdivideix en dues sublínies en funció del tipus de prevenció:

Sublínia 1.1: Prevenció universal de conductes de risc. Aquesta modalitat de subvenció pretén donar suport a entitats, associacions, federacions i confederacions de pares i mares d'alumnes que treballen amb famílies amb fills en edat escolar per dotar-les de les habilitats necessàries en la determinació d'estratègies dirigides a la prevenció de conductes de risc que afecten als infants, i joves en edat escolar.

Sublínia 1.2: Prevenció selectiva i indicada. S'inclouran en aquest sublínia programes que treballen amb  famílies amb fills menors d'edat, amb la finalitat d'aportar les eines i la capacitació familiar necessàries per a desenvolupar estratègies de prevenció selectiva i indicada efectives per a la prevenció de conductes de risc.

Aquesta modalitat de subvenció pretén fomentar les iniciatives de capacitació familiar adreçades a famílies que ja presenten factors de risc.

Línia 2: Serveis i programes de prevenció i tractament del maltractament infantil entre la població menor, així com sensibilització entre la població adulta i intervenció amb persones adultes que hagin patit maltractaments.

Aquesta línia de subvenció pretén donar suport a les entitats sense ànim de lucre que treballen a l'àmbit de la prevenció i el tractament del maltractament infantil i dels abusos sexuals a menors, desenvolupant programes de prevenció, especialment entre la població escolaritzada, així com tallers informatius i formatius amb professionals que treballen amb menors i també programes d'intervenció en adults que en la seva infància han estat víctimes de maltractes.

Línia 3: Atenció psicosocial a malalts oncològics i a les seves famílies

Aquesta línia de subvenció pretén donar suport a les entitats sense ànim de lucre que treballen amb el col•lectiu de famílies amb infants afectats per una malaltia oncològica per tal d'augmentar la seva autonomia i qualitat de vida. Les actuacions subvencionables han de tenir un caire psicosocial i referir-se sobretot a programes de suport als infants i joves malalts i les seves famílies així com serveis complementaris per a les famílies desplaçades d'una altra illa per rebre tractament.

Línia 4: Desenvolupar programes d'atenció psicosocial a menors hospitalitzats.

Aquesta línia de subvenció pretén donar suport a les entitats sense ànim de lucre que dirigeixen la seva activitat als infants hospitalitzats a les Illes Balears i a les seves famílies per tal d'aconseguir, mitjançant activitats de lleure i esbarjo, que el dia a dia d'aquests infants no s'allunyi excessivament de la rutina normal d'aquest col•lectiu.

2.2. Àmbit temporal

Línia 1: Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme entre  l'1 de juliol de 2020 i el 30 de juny de 2022.

Línies 2, 3 i 4: Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el període comprès entre d'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2021.

3. Import i crèdit pressupostari

3.1.Es destina a aquesta convocatòria la quantia màxima quatre-cents trenta-quatre mil euros (434.000€), d'acord amb la imputació temporal i el desglossament següent:

• 165.600 € amb càrrec a la partida pressupostària 17201 313G01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020.

• 181.600 € amb càrrec a la partida pressupostària 17201 313G01 48000 00 (o alternativa corresponent) dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021.

• 86.800 € amb càrrec a la partida pressupostària 17201 313G01 48000 00 (o alternativa corresponent) dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022.

3.2. Les quanties assignades es distribueixen per línees d'acord amb la imputació temporal i el desglossament següent:

Línia

Quantitat total assignada

Quantitat imputable al pressupost del 2020

Quantitat imputable al pressupost del 2021

Quantitat imputable al pressupost del 2022

1

70.000€

30%

50%

20%

1.1

20.000€

30%

50%

20%

1.2

50.000€

30%

50%

20%

2

56.000€

40%

40%

20%

3

260.000€

40%

40%

20%

4

48.000€

40%

40%

20%

Total

434.000€

165.600€

181.600€

86.800€

3.3. L'assignació que es fa per aquesta convocatòria és vinculant per l'import del crèdit global i no per cada tipus de línia.

4. Entitats beneficiàries

Poden sol•licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixen els requisits que s'indiquen a continuació:

Línia 1

Sublínia 1.1:

a. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre.

b. Estar constituïdes legalment i inscrites com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

c. Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre d'Associacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.

d. Estar inscrites en el cens d'associacions de pares i mares d'alumnes i de les federacions i confederacions d'aquestes.

e. Tenir com a objecte en els estatuts activitats en matèria de serveis socials i atenció a les famílies amb fills menors per a la prevenció de conductes de risc.

f. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

g. Haver justificat  les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

h. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

i. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Sublínia 1.2:

a. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre.

b. Estar constituïdes legalment i inscrites com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular. Així com la inscripció en els registres que legalment els correspon per a la seva naturalesa.

c. Tenir com a objecte en els estatuts activitats en matèria de serveis socials i atenció a les famílies amb fills menors per a la prevenció de conductes de risc.

d. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

e. Haver justificat  les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

f. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

g. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

S'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats privades següents:

•  Fundacions que, d'acord amb l'escriptura de constitució, tenguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

•  Col•legis i les associacions professionals, les entitats esportives, els centres docents o d'ensenyament.

•  Entitats de tipus polític o sindical.

•  Entitats que desenvolupin el projecte presentat exclusivament amb personal voluntari.

Línia 2, 3, 4

a. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre.

b. Estar constituïdes legalment i inscrites com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

c. Tenir com a objecte en els estatuts activitats en matèria de serveis socials i als col•lectius indicats per a cada línia, d'acord amb el punt 2 d'aquesta convocatòria.

d. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

e. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

f. Haver justificat els ajuts o les subvencions que hagin rebut anteriorment de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

g. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

S'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats privades següents:

• Entitats que, d'acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora, o en tot cas, sigui una unió d'associacions (art. 3.f de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació).

•  Fundacions que, d'acord amb l'escriptura de constitució, tenguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

5. Obligacions de les entitats beneficiàries

5.1 Són obligacions de les entitats beneficiàries,  d'acord amb l'article 20 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social, de 24 de maig de 2012, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials, en concordança amb el que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, entre d'altres:

a) Comunicar a l'òrgan competent que accepta la proposta de resolució o que hi renuncia en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si l'entitat beneficiària no manifesta el contrari en el termini de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà que li hagi notificat.

b) Acreditar davant la Conselleria d'Afers Socials i Esports que es compleixen de manera efectiva els requisits i les condicions que s'exigeixen per concedir els ajuts i, en especial, que es manté l'activitat subvencionada.

c) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció qualsevol variació de la seva situació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia dels ajuts, en el termini de trenta dies naturals comptadors des que s'origini la variació.

d) Destinar els ajuts atorgats a la finalitat per a la qual se sol•liciten.

e) Comunicar a la Conselleria d'Afers Socials i Esports l'obtenció de subvencions, ajuts o finançament per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tan nacionals com estrangers.

f) Facilitar tota la informació que els requereixi l'òrgan de control financer corresponent.

g) Aportar una memòria justificativa de l'aplicació de l'ajut atorgat i explicativa de la seva realització.

h) Justificar les despeses efectuades amb càrrec als ajuts atorgats dins el termini establert i en la forma escaient, amb caràcter general, en aquesta convocatòria i, amb caràcter específic, en les corresponents resolucions de concessió.

i) Adoptar, en els termes establerts en la convocatòria corresponent, les mesures de difusió consistents a fer constar en les memòries anuals que redactin, com també en els treballs, les activitats, les publicacions, els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el finançament de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i si n'és el cas, el cofinançament amb fons de la Unió Europea i, més concretament, la imatge corporativa de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i, si pertoca, la imatge de la Unió Europea.

j) Trametre a la Conselleria d'Afers Socials i Esports una còpia de les publicacions relacionades amb la finalitat de la subvenció.

5.2. L'entitat beneficiària ha de fer constar en tots els elements publicitaris de l'activitat subvencionada la col•laboració de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, en un lloc destacat i amb l'autorització prèvia del Gabinet de Premsa de la Conselleria.

5.3.L'entitat beneficiària ha d'executar la totalitat del projecte aprovat que ha fonamentat la concessió de la subvenció, amb independència de l'import concedit en la resolució de concessió.

6. Despeses subvencionables

6.1 Són subvencionables les despeses derivades del funcionament dels serveis i els programes fixats en el punt 2 d'aquesta convocatòria que es detallen a continuació.

Línia 1

Únicament es subvencionaran les despeses següents:

Sublínia 1.1

a)  Les despeses derivades de les activitats següents:

•  Accions formatives destinades a la capacitació dels professionals de l'educació i de les famílies en la prevenció de conductes de risc.

•  Activitats comunitàries d'informació i orientació de suport  dirigides a pares i mares destinades a fomentar la sensibilització i implicació en pràctiques d'hàbits familiars saludables.

•  Activitats dirigides a la formació dels claustres de professors dels centres escolars mitjançant la implementació de programes dins l'àmbit escolar.

Despeses subvencionables:

a) Les despeses relacionades amb l'organització, transport i utilització d'espais destinats a la formació, així com el material necessari per dur a terme aquestes activitats.

b) Les despeses de materials derivades de la formació i difusió (disseny i maquetació, edició de fulletons i publicacions, material audiovisual, etc).

c) Les despeses corrents necessàries per a la realització dels serveis o activitats: telefonia i accés a Internet, manteniment pàgina web; material fungible, correspondència, difusió del projecte, avaluació de resultats, auditories i prevenció de riscs laborals.

d) Les despeses de personal contractat directament per l'entitat sol.licitant i  destinat a l'atenció directa als beneficiaris de les activitats.  

e) Les despeses del personal de direcció, administració i serveis generals contractat per l'entitat relacionades directament amb l'activitat subvencionada i indispensables per a l'adequada preparació o execució, sempre que no superin el 5 % de l'import del projecte aprovat.

f) Les despeses derivades de la realització de l'auditoria de comptes sobre el compte justificatiu de la subvenció concedida a l'entitat, que no poden ser superiors al 3 % de l'import del projecte aprovat.

g) Les despeses derivades de la crisi sanitària de la COVID-19 que siguin necessàries per dur a terme les activitats subvencionables.

Sublínia 1.2

a)  Les despeses derivades de les activitats següents:

•  Intervencions psicoeducatives i terapèutiques amb famílies que presenten factors de vulnerabilitat psicosocial.

•  Intervencions psicoeducatives i de millora de les competències parentals dirigides a la prevenció de conductes de risc en infants i joves menors d'edat de famílies que presenten factors de vulnerabilitat psicosocial.

•  Activitats lúdiques i d'esbarjo (sortides puntuals, colònies i campaments) dirigides a infants i joves amb l'objectiu de fomentar l'adquisició d'hàbits socials normalitzats, posant l'accent principalment en l'ús saludable del temps lliure.

Despeses subvencionables:

b) Les despeses derivades de la realització de les activitats incloses en el punt a) d'aquesta sublínia. S'hi inclouen les despeses relacionades amb l'organització, transport, utilització d'espais destinats a les intervencions i tot tipus de material fungible necessari per dur a terme les esmentades activitats.

c) Les despeses de materials derivades de la formació i difusió (disseny i maquetació, edició de fulletons i publicacions, material audiovisual, etc).

d) Les despeses corrents necessàries per a la realització dels serveis o activitats: telefonia (fixa i mòbil) i accés a Internet, manteniment pàgina web; material fungible, correspondència, difusió del projecte, avaluació de resultats, auditories i prevenció de riscs laborals.

e) Les despeses de personal contractat directament per l'entitat i destinat a l'atenció directa als beneficiaris de les activitats.  

f) Les despeses del personal de direcció, administració i serveis generals contractat per l'entitat relacionades directament amb l'activitat subvencionada i indispensables per a l'adequada preparació o execució, sempre que no superin el 5 % de l'import del projecte aprovat.

g) Les despeses derivades de la realització de l'auditoria de comptes sobre el compte justificatiu de la subvenció concedida a l'entitat, que no poden ser superiors al 3 % de l'import del projecte aprovat.

h) Les despeses derivades de la crisi sanitària de la COVID-19 que siguin necessàries per dur a terme les activitats subvencionables.

6.2 No són subvencionables les despeses següents:

a)  Les despeses de reforma i millora del local de l'entitat.

b)  Els interessos deutors dels comptes bancaris, així com els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.

c)  Les despeses corresponents a atencions protocol•làries o representatives.

d)  Els imposts indirectes que puguin ser objecte de compensació o recuperació.

e)  Les despeses del personal que no desenvolupa tasques relacionades directament amb l'objecte de subvenció (com ara nòmines de personal administratiu de l'entitat).

f)  El treball voluntari no retribuït.

Línia 2, 3 i 4

Únicament se subvencionaran les despeses ordinàries de funcionament següents:

a) Les despeses corrents necessàries per al manteniment del local o els locals on es duen a terme les activitats: lloguer, subministrament d'aigua, electricitat i gas; comunitat de propietaris; impostos de bens immobles; taxa de residus sòlids urbans; assegurances; neteja; manteniment de sistemes d'alarma i seguretat, i detecció i extinció d'incendis.

b) Les despeses corrents necessàries per a la realització dels serveis o activitats: telefonia (fixa i mòbil) i accés a Internet; material fungible, correspondència, difusió del projecte, auditories i prevenció de riscs laborals.

c) Les despeses del personal contractat directament per l'entitat i destinat a l'atenció directa als beneficiaris dels serveis i les activitats.

d) Les despeses derivades de la gestió fiscal, comptable, laboral i informàtica de l'entitat directament relacionades amb l'activitat subvencionada.

e) Les despeses del personal de direcció, administració i serveis generals contractat per l'entitat relacionades directament amb l'activitat subvencionada i indispensables per a l'adequada preparació o execució, sempre que no superin el 10 % de l'import del projecte aprovat.

f) Les despeses destinades a formació del personal, que no poden ser superiors al 3 % de l'import del projecte aprovat.

g) Les despeses derivades de la realització de l'auditoria de comptes sobre el compte justificatiu de la subvenció concedida a l'entitat, que no poden ser superiors al 3 % de l'import del projecte aprovat.

h) Les despeses derivades de la crisi sanitària de la COVID-19 que siguin necessàries per dur a terme les activitats subvencionables.

No són subvencionables les despeses següents:

a) Les despeses d' equipaments, reforma i millora del local de l'entitat.

b) Els interessos deutors dels comptes bancaris, així com els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.

c) Les despeses corresponents a atencions protocol•làries o representatives.

d) Els imposts indirectes que puguin ser objecte de compensació o recuperació.

e) El treball voluntari no retribuït.

7. Documentació que s'ha de presentar

7.1. Les entitats interessades que compleixen els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria han de presentar una sol•licitud, d'acord amb el model que consta com a imprès 1, que ha de signar la persona representant legal de l'entitat i ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Una còpia compulsada del NIF de l'entitat sol•licitant i del DNI, NIE o  NIF de la persona que signa la sol•licitud com a representant legal de l'entitat.

b) Una còpia compulsada de l'acord constitutiu de l'entitat amb els estatuts adjunts.

c) L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol•licitud com a representant legal de l'entitat sol•licitant.

d) Acreditació de la inscripció de l'entitat en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i en els registres corresponents en funció de la línia a la qual sol•liciten l'ajut.

e) Un projecte i un pressupost detallat que comprenguin les activitats que es duguin a terme en el període establert per a cada línea i el cost detallat d'aquestes activitats d'acord amb el model que consta com imprès 2 per a cada línia i sublínia.

f) Una declaració responsable (imprès 3) en la qual es faci constar el següent:

- No estar sotmesa a cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per ser persona beneficiària de la subvenció establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i resta de normativa d'aplicació.

- Compliment de les obligacions que estableix l'article 11 del TRLS, l'article 20 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, i de les obligacions que estableix aquesta convocatòria.

- No haver estat mai objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

- Haver justificat els ajuts o les subvencions que hagi rebut anteriorment de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o que no té imports pendents de reintegrament.

- No haver sol•licitat ni rebut cap altre ajut per la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol•licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals s'ha n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol•licitada o concedida.

g) Certificats de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària que indiquin que l'entitat sol•licitant està al corrent en el pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Administració estatal, en el cas que la persona interessada s'oposi expressament a que l'administració pugui consultar i obtenir aquestes dades.

h) Certificat de l'Administració autonòmica que indiqui que l'entitat sol•licitant està al corrent en el pagament de les obligacions tributàries davant la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el cas que la persona interessada s'oposi expressament a que l'administració pugui consultar i obtenir aquestes dades.

i) Declaració responsable de la veracitat dades bancàries, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en aquest cas, n'hi ha prou a indicar les dades). La titularitat del compte bancari  ha de ser de l'entitat beneficiària de la subvenció (imprès 4).

j) Una declaració responsable signada per la persona representant de l'entitat en la qual es facin constar els anys de funcionament del servei per al qual es sol•licita la subvenció (imprès 5).

k) Un certificat signat pel representant de l'entitat en el qual es faci constar l'adreça de la seu o de la delegació permanent i activa a les Illes Balears, així com dels altres locals dels quals disposa l'entitat, amb una indicació clara dels serveis que es duen a terme a cada local.

l) Una declaració jurada de l'entitat o un certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals de totes aquelles persones, professionals i voluntaris, que treballen en contacte habitual amb menors.

7.2. No s'ha de presentar la documentació anterior si aquesta està en poder de l'Administració (llevat que s'hagin produït canvis respecte a exercicis anteriors) o bé si es pot comprovar la informació per tècniques telemàtiques mitjançant consultes a les quals tingui accés la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies, o qualsevol altres d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental de procediments administratius.

7.3.Els tècnics del Servei de Família de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies poden sol•licitar, a més, tota la documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol•licitud.

7.4.Amb relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General d'Infància, Joventud i Famílies qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es presenti la justificació final del projecte.

7.5.La presentació de la sol•licitud suposa que l'entitat autoritza els tècnics de la Direcció General d'Infància, Joventud i Famílies perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

8.  Nombre, lloc i termini de presentació de sol•licituds

8.1 El model normalitzat de sol•licitud (imprès 1) i dels diferents impresos esmentats en aquesta convocatòria són a disposició de les entitats interessades en els enllaços del web de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies.

8.3 Les sol•licitud, emplenada degudament, juntament amb la documentació que s'indica en el punt 7 d'aquesta convocatòria, s'han d'adreçar a la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies.

8.3Les sol•licituds que es presentin telemàticament s'han d'adreçar a la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies  de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (codi DIR3 A04026935) per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es), d'acord amb l'article14, apartats 2 i 3, de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.4 Les sol•licituds es podran presentar en el Registre General i Servei d'Informació i Atenció al Ciutadà de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, a l'avinguda de Gabriel Alomar i Villalonga 33, de Palma (Direcció General d'Atenció a la Dependència).

8.5 També es poden presentar sol•licituds als ajuntaments de les Illes Balears adherits a la Xarxa d'Oficines d'Informació i Registre o mitjançant qualsevol altra de les formes que estableixen l'article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.6 Si la sol•licitud s'envia per correu, la documentació corresponent s'ha de presentar en un sobre obert per tal que l'exemplar destinat a la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies es dati i se segelli abans que se certifiqui, d'acord amb l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l'oficina de la Societat Estatal Correus i Telègrafs corresponent no dati ni segelli la sol•licitud, s'ha de considerar com a data vàlida de presentació aquella en què tengui entrada en el Registre General de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

8.7. El termini per presentar les sol•licituds per a les línies 2, 3 i 4 és de 15 dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per a la línia 1, el termini de presentació de les sol•licituds és de 15 dies hàbils comptadors a partir de dia 1 de setembre de 2020.

9. Examen de la documentació

9.1. Els tècnics del Servei de Famílies, de la Direcció General d'Infància, Joventut  i Famílies, han d'examinar les sol•licituds i la documentació adjunta per tal de determinar si s'adeqüen al que estableix aquesta convocatòria. S'ha de comprovar específicament que l'entitat sol•licitant compleix els requisits generals que estableix el punt 4 i que aporta la documentació que determina el punt 7 de la convocatòria.

9.2. En el cas que la sol•licitud no compleixi els requisits legals o els d'aquesta convocatòria, o no incorpori la documentació esmentada en el punt 7, es requerirà l'entitat interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.

10. Comissió Avaluadora

10.1. D'acord amb el que disposa l'article 19.2 del Text refós de la Llei de subvencions, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren aquests membres:

a) President o presidenta: la persona que ocupi el càrrec de cap de Servei de Família de la Direcció General d'Infància, Joventut  i Famílies.

President o presidenta suplent: la persona que ocupi el càrrec de cap de Secció de Família

b) Vocals:

•  El cap de Servei de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports o la persona en qui delegui.

•  La cap del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports o la persona en qui delegui.

•  Dos tècnics de la Direcció General d'Infància, Joventut  i Famílies nomenats per la directora general d'Infància, Joventut  i Famílies.

c) Secretari o secretària: la persona que designi el cap de Servei de Família de la Direcció General d'Infància, Joventut  i Famílies.

10.2. La Comissió Avaluadora és l'òrgan encarregat d'estudiar i examinar totes les sol•licituds que prèviament hagin admès a tràmit els serveis tècnics corresponents de l'òrgan instructor i d'emetre'n un informe que ha de servir de base a aquest òrgan per elaborar-ne la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació de possibles entitats beneficiàries, amb la quantia que correspon a cada una, i també la relació d'entitats sol•licitants a les quals s'ha de denegar l'ajut, amb l'especificació de la causa que motiva aquesta decisió.

10.3. El funcionament de la Comissió Avaluadora, atès el caràcter d'òrgan col•legiat, s'ha d'ajustar al que disposa el capítol V del títol II de la Llei 3/2003.

10.4. Per a la constitució vàlida de l'òrgan, es requereix la presència del president i la secretària o, si s'escau, dels qui els substitueixen, i la de tres dels vocals.

11. Instrucció del procediment, resolució i notificació

11.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la directora general d'Infància, Joventut  i Famílies, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment d'acord amb el que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, així com per comprovar la justificació i l'aplicació efectiva de la subvenció concedida, d'acord amb l'article 42 del mateix text legal.

11.2. En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l'entitat sol•licitant de la subvenció, l'òrgan instructor l'ha d'advertir que, una vegada transcorregut el termini de 15 dies, se'n produeix la caducitat. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol•licitant no ha duit a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l'òrgan instructor ha de proposar l'arxivament de les actuacions a l'òrgan competent per resoldre el procediment i, una vegada dictada la resolució corresponent, ho ha de notificar a la persona interessada.

11.3. En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol•licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona o l'entitat sol•licitant o de les condicions i la forma de realització de l'activitat, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona o l'entitat sol•licitant, conformitat que s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona o l'entitat sol•licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de 15 dies. En qualsevol altre cas, la sol•licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona o entitat sol•licitant en l'escrit inicial, sense perjudici de les correccions que, si n'és el cas, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

11.4. La Comissió Avaluadora és l'òrgan encarregat d'examinar totes les sol•licituds presentades i d'emetre'n un informe que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar-ne la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la llista ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.

11.5. D'acord amb l'informe de la Comissió Avaluadora, la directora general d'Infància, Joventut  i Famílies, òrgan instructor del procediment, iniciarà, si escau, el tràmit d'audiència amb la formulació de la proposta de resolució provisional perquè, en un termini màxim de deu dies, els interessats puguin presentar les al•legacions que considerin oportunes.

11.6. Una vegada finalitzat el tràmit d'audiència, l'òrgan instructor del procediment ha de formular, d'acord amb l'informe de la Comissió Avaluadora, la proposta de resolució definitiva. Tant la proposta de resolució provisional com la proposta de resolució definitiva s'han de notificar individualment a les persones interessades o mitjançant la publicació.

11.7. Una vegada notificada o publicada la proposta de resolució definitiva, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor, en el termini de cinc dies hàbils, que accepten la proposta de resolució o que hi renuncien (imprès 6). En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si en aquest termini, comptador des de l'endemà que se li hagi notificat, no manifesta el contrari.

11.8. L'òrgan competent per resoldre els procediments de concessió de les subvencions que determina aquesta convocatòria és la consellera d'Afers Socials i Esports.

11.9. Les resolucions dictades en aquest procediment, que posen fi a la via administrativa, s'han de notificar individualment a cada entitat interessada, d'acord amb l'article 42 de la Llei 39/2015, han de ser motivades i han de fixar, en cas de concessió, la quantia individual de la subvenció.

11.10. El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de tres mesos comptadors des de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol•licituds.

11.11. Les sol•licituds no resoltes en el termini fixat en l'apartat anterior s'han de considerar desestimades.

11.12. Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

11.13. En relació amb l'article 41 de la Llei 39/2015, a l'efecte de les notificacions, són vàlides les comunicacions a través de mitjans electrònics, sempre que l'entitat interessada, o la persona que la representa, en confirmi la recepció i quedi constància de la data, la identitat i el contingut de l'acte notificat.

12. Criteris de valoració i de determinació de les quantitats

12.1. La concessió de la subvenció s'ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'òrgan que la concedeix i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

12.2. Totes les sol•licituds que compleixin els requisits i obtinguin, com a mínim, cinquanta punts són susceptibles de rebre subvenció. La selecció de les entitats beneficiàries s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S'entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol•licituds presentades, amb la finalitat d'establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas, l'import de les subvencions concedides podrà superar el 95% de l'import del projecte presentat.

12.3. El criteri de distribució entre les sol•licituds admeses, esmentat en l'apartat anterior, per a cada una de les línies és el següent:

a) Adjudicació de crèdits a cada una de les sol•licituds, de conformitat amb l'apartat 12.4 d'aquesta convocatòria.

b) Per a cada línia i sublínia, suma dels crèdits que han obtingut les sol•licituds admeses de la corresponent línia i sublínia

c) Divisió de la quantia per línia i sublínia que fixa aquesta convocatòria entre el nombre total de crèdits de la línia i sublínia corresponent per obtenir la quantia que correspon a cada crèdit.

d) Dintre de cada una de les línies i sublínies, el producte dels crèdits obtinguts  pel valor crèdit/euro, sempre que aquesta quantia no sigui superior a la que s'ha sol•licitat. El resultat és la quantia que correspon a cada subvenció.

Si, com a conseqüència d'aquesta distribució, queda un romanent superior a l'1 % del fons pressupostat per a cada línia o sublínia, aquest romanent s'haurà de repartir en primer lloc i amb el mateix sistema, entre les entitats beneficiàries de la mateixa línea o sublínia a les quals l'import de l'ajut concedit és inferior al que havien sol•licitat.  Si tot i així, continua quedant un romanent es distribuirà entre la resta de línies i sublínies. En el supòsit que alguna de les entitats beneficiàries renunciï a la subvenció s'aplicarà el mateix sistema.

12.4. Els criteris de valoració d'acord amb els quals s'han d'adjudicar els crèdits corresponents a cada projecte són els següents:

Per a la línia 1:

Sublínia 1.1

Bloc 1.  La entitat sol·licitant (màxim 6 punts)

1.1  Descripció de l'entitat sol·licitant  (de 0 a 2 punts)

1.2. Estructura d'organització i funcionament. Descripció de l'entitat, inclòs el projecte presentat (de 0 a 4 punts).

Bloc. 2. Qualitat tècnica del programa (màxim 51 punts)

2.1. Justificació i marc teòric i metodològic en el  qual es desenvolupa el projecte (de 0 a 4 punts).

2.2. Descripció de les àrees de prevenció dels riscos sobre els quals es pretén intervenir (de 0 a 4 punts).

2.3. Presentació del protocol de detecció de necessitats  (de 0 a 3 punts)

2.4.. Descripció detallada sobre les necessitats o situacions en les quals es pretén intervenir  a cada illa  (de 0 a 3 punts)

2.5. Descripció de les actuacions en els qual es concretarà el projecte  (de 0 a 4 punts)

2.6. Presentació de l'objectiu general del projecte (de 0 a 2 punts).

2.7. Presentació dels objectius específics sobre els quals s'actuarà (de 0 a 4 punts).

2.8. Estratègies de sensibilització i d'informació per a la captació de participants a les activitats de prevenció de les situacions de risc detectades (0 a 3 punts)

2.9. Descripció i adequació dels objectius a les activitats plantejades. Justificació tècnica de les activitats: per què aquestes activitats són les més adients per aconseguir els objectius assenyalats (de 0 a 5 punts).

2.10. Inclusió de la perspectiva de gènere de manera transversal en les activitats  de prevenció (de 0 a 2 punts).

2.11. Presentació d'un cronograma detallat d'activitats separat per mesos  amb especificació de les activitats dirigides a  associacions de pares i mares , als escolars i al professorat. (de 0 a 2 punts)

2.12. Experiència de l'entitat en l'execució de projectes amb les mateixes característiques (0,5 punts per mes, màxim 15 punts). (Es valorarà a partir de la data que consti en el certificat dels anys de funcionament fins al moment de la publicació de la convocatòria).

Bloc 3. Capacitat operativa i tècnica de l'entitat sol·licitant (màxim 12 punts)

3.1. Descripció dels recursos humans propis necessaris per al desenvolupament de les activitats (de 0 a 3 punts).

3.2. Participació de persones voluntàries en la planificació i execució de les activitats (de 0 a 2 punts).

3.3. Previsió i descripció de la coordinació interna de la entitat sol·licitant  (de 0 a 3 punts).

3.4.  Previsió i descripció de la coordinació amb els serveis socioeducatius (amb aportació de protocols) (de 0 a 2 punts)

3.5.  Previsió i descripció de la coordinació amb altres sistemes de benestar social (amb aportació de protocols). (de 0 a 2 punts)

Bloc 4. Documentació i registre de l'activitat (màxim 8 punts)

4.1. Aportació dels registres d'activitats de les  intervencions que es proposa realitzar  (de 0 a 4 punts).

4.2. Disposar d'un programa informàtic de registre d'intervencions (de 0 a 2 punts).

4.3.Ús de mesures de protecció de dades personals (per a cada mesura 0,5 punts, màxim 2 punts)

Bloc 5. Pressupost del desenvolupament del programa (màxim 8 punts)

5.1. Presentació d'un pressupost realista i ajustat amb especificació de la despesa de personal propi que desenvoluparà les activitats i de la despesa corrent ( de 0 a 8 punts)

Bloc 6. Avaluació dels programes de prevenció universal (màxim 15 punts)

6.1. Definició dels indicadors d'avaluació segons els objectius plantejats (de 0 a 5 punts).

6.2. Aportació dels instruments de valoració i control d'eficàcia de les activitats desenvolupades (de 0 a 4 punts).

6.3. Realització d'auditories externes o certificació de qualitat de l'any 2019 (de 0 a 2 punts).

6.4. Relació detallada dels estudis i publicacions propis, dels cinc anys anteriors, sobre matèries relacionades amb l'objecte de la subvenció (per cada document, 0,5 punts, màxim 4 punts).

Per a la sublínia 1.2:

Bloc 1.  La entitat sol·licitant (màxim 6 punts)

1.1  Descripció de l'entitat sol·licitant  (de 0 a 2 punts)

1.2. Estructura d'organització i funcionament de la entitat sol·licitant. Descripció de l'entitat, inclòs el projecte subvencionat (de 0 a 4 punts).

Bloc. 2. Qualitat tècnica del programa (màxim 51 punts)

2.1. Justificació i marc teòric i metodològic en el qual es desenvolupa el projecte (de 0 a 4 punts).

2.2. Descripció de les situacions de necessitat sobre els quals es pretén actuar (de 0 a 4 punts).

2.3 Descripció acurada de les característiques sociofamiliars dels usuaris als quals va dirigit el projecte. Factors de vulnerabilitat (0 a 4 punts).

2.4 Previsió del nombre d'usuaris que es podran beneficiar de les actuacions indicades al projecte.(0 a 3 punts)

2.5 Descripció detallada del servei (de 0 a 3 punts)

2.6. Presentació de l'objectiu general del servei ( de 0 a 2 punts)

2.7. Presentació dels objectius específics(de 0 a 4 punts).

2.8 Estratègies de entrada o acollida en el servei (0 a 3 punts)

2.9. Descripció i adequació dels objectius a les activitats plantejades. Justificació tècnica de les activitats: per què aquestes activitats són les més adients per aconseguir els objectius assenyalats (de 0 a 5 punts).

2.10. Inclusió de la perspectiva de gènere de manera transversal en les activitats  de prevenció (de 0 a 2 punts).

2.11. Presentació d'un cronograma detallat d'activitats separat per mesos (de 0 a 2 punts)

2.12. Experiència de l'entitat en l'execució de projectes amb les mateixes característiques (0,5 punts per mes, màxim 15 punts). (Es valorarà a partir de la data que consti en el certificat dels anys de funcionament fins al moment de la publicació de la convocatòria).

Bloc 3. Capacitat operativa i tècnica de l'entitat sol·licitant (màxim 12 punts)

3.1. Descripció dels recursos humans propis necessaris per a desenvolupar el servei (de 0 a 3 punts).

3.2. Participació de voluntariat(de 0 a 1 punts).

3.3. Previsió i descripció de la coordinació interna de la entitat sol·licitant  (de 0 a 2punts).

3.4 Previsió i descripció de la coordinació amb els serveis socials d'atenció primària (de 0 a 3 punts)

3.5.Aportació d'un protocol de derivació i coordinació amb els serveis socials d'atenció primària. (de 0 a 3 punts)

Bloc 4. Documentació i registre de l'activitat (màxim 8 punts)

4.1. Aportació i informació dels registres d'activitats de les  intervencions (de 0 a 4 punts).

4.2. Disposar d'un programa informàtic de registre d'intervencions (de 0 a 2 punts).

4.3..Ús de mesures de protecció de dades personals (per a cada mesura 0,5 punts, màxim 2 punts)

Bloc 5. Pressupost del desenvolupament del programa (màxim 8 punts)

5.1. Presentació d'un pressupost realista i ajustat amb especificació de la despesa de personal propi i de despesa corrent corrent ( de 0 a 8 punts)

Bloc 6. Avaluació dels programes (màxim 15 punts)

6.1. Definició dels indicadors d'avaluació segons els objectius plantejats (de 0 a 5 punts).

6.2. Aportació dels instruments de valoració i control d'eficàcia de les activitats desenvolupades (de 0 a 4 punts).

6.3. Realització d'auditories externes o certificació de qualitat de l'any 2019 (de 0 a 2 punts).

6.4. Relació detallada dels estudis i publicacions propis, dels cinc anys anteriors, sobre matèries relacionades amb l'objecte de la subvenció (per cada document, 0,5 punts, màxim 4 punts).

Per a la línia 2:

Bloc 1.  La entitat sol·licitant (màxim 6 punts)

1.1  Descripció de l'entitat sol·licitant  (de 0 a 2 punts)

1.2. Estructura d'organització i funcionament de la entitat sol·licitant. Descripció de l'entitat, inclòs el projecte subvencionat (de 0 a 4 punts).

Bloc. 2. Qualitat tècnica del programa (màxim 51 punts)

2.1. Justificació i marc teòric i metodològic en el qual es desenvolupa el projecte (de 0 a 4 punts).

2.2. Descripció de les situacions de necessitat sobre els quals es pretén actuar (de 0 a 4 punts).

2.3 Descripció acurada de les característiques sociofamiliars dels usuaris als quals va dirigit el projecte. Factors de vulnerabilitat (0 a 4 punts).

2.4 Previsió del nombre d'usuaris que es podran beneficiar de les actuacions indicades al projecte.(0 a 3 punts)

2.5 Descripció detallada del servei (de 0 a 3 punts)

2.6. Presentació de l'objectiu general del servei ( de 0 a 2 punts)

2.7. Presentació dels objectius específics(de 0 a 4 punts).

2.8 Estratègies de entrada o acollida en el servei (0 a 3 punts)

2.9. Descripció i adequació dels objectius a les activitats plantejades. Justificació tècnica de les activitats: per què aquestes activitats són les més adients per aconseguir els objectius assenyalats (de 0 a 5 punts).

2.10. Inclusió de la perspectiva de gènere de manera transversal en les activitats  de prevenció (de 0 a 2 punts).

2.11. Presentació d'un cronograma detallat d'activitats separat per mesos (de 0 a 2 punts)

2.12. Experiència de l'entitat en l'execució de projectes amb les mateixes característiques (0,5 punts per mes, màxim 15 punts). (Es valorarà a partir de la data que consti en el certificat dels anys de funcionament fins al moment de la publicació de la convocatòria).

Bloc 3. Capacitat operativa i tècnica de l'entitat sol·licitant (màxim 12 punts)

3.1. Descripció dels recursos humans propis necessaris per a desenvolupar el servei (de 0 a 3 punts).

3.2. Participació de voluntariat(de 0 a 1 punts).

3.3. Previsió i descripció de la coordinació interna de la entitat sol·licitant  (de 0 a 2punts).

3.4 Previsió i descripció de la coordinació amb els serveis socials d'atenció primària (de 0 a 3 punts)

3.5.Aportació d'un protocol de derivació i coordinació amb els serveis socials d'atenció primària. (de 0 a 3 punts)

Bloc 4. Documentació i registre de l'activitat (màxim 8 punts)

4.1. Aportació i informació dels registres d'activitats de les  intervencions (de 0 a 4 punts).

4.2. Disposar d'un programa informàtic de registre d'intervencions (de 0 a 2 punts).

4.3..Ús de mesures de protecció de dades personals (per a cada mesura 0,5 punts, màxim 2 punts)

Bloc 5. Pressupost del desenvolupament del programa (màxim 8 punts)

5.1. Presentació d'un pressupost realista i ajustat amb especificació de la despesa de personal propi i de despesa corrent corrent ( de 0 a 8 punts)

Bloc 6. Avaluació dels programes (màxim 15 punts)

6.1. Definició dels indicadors d'avaluació segons els objectius plantejats (de 0 a 5 punts).

6.2. Aportació dels instruments de valoració i control d'eficàcia de les activitats desenvolupades (de 0 a 4 punts).

6.3. Realització d'auditories externes o certificació de qualitat de l'any 2019 (de 0 a 2 punts).

6.4. Relació detallada dels estudis i publicacions propis, dels cinc anys anteriors, sobre matèries relacionades amb l'objecte de la subvenció (per cada document, 0,5 punts, màxim 4 punts).

Per a la línia 3 i 4:

Bloc 1. Qualitat tècnica del servei (màxim 64 punts)

1.1. Justificació, marc legislatiu i referències teoricopràctiques en què es desenvolupa el projecte (de 0 a 3 punts).

1.2. Descripció de les situacions de necessitat sobre les quals es pretén actuar (de 0 a 2 punts).

1.3. Descripció acurada de característiques sociofamiliars dels usuaris. Factors de vulnerabilitat, edat, sexe, situació sociofamiliar, situació jurídica i altres (de 0 a 4 punts).

1.4. Definició del servei (de 0 a 2 punts).

1.5. Presentació de l'objectiu general de referència del servei (de 0 a 2 punts).

1.6. Presentació dels objectius específics (de 0 a 2 punts).

1.7. Estratègies d'entrada o acollida en el programa (de 0 a 2 punts).

1.8. Model o protocol de derivació al servei (1 punt).

1.9. Descripció de les activitats concretes que es desenvoluparan (de 0 a 3 punts).

1.10. Adequació dels objectius a les activitats plantejades. Justificació tècnica de les activitats: per què aquestes activitats són les més adients (de 0 a 3 punts).

1.11. Correspondència entre les activitats proposades i les necessitats que es pretenen cobrir (de 0 a 2 punts).

1.12. Inclusió d'actuacions ocupacionals, preocupacionals o d'orientació laboral (1 punt).

1.13. Inclusió d'actuacions de millora del benestar emocional i amortiguar l'impacte de la situació d'estrés per hospitalització i efectes del tractament (1 punt).

1.14. Implantació territorial (només a una illa, 1 punt; a dues illes o més, 2 punts; de 0 a 2 punts).

1.15. Presentació d'un cronograma detallat d'activitats, separat per mesos (de 0 a 2 punts).

1.16. Experiència de l'entitat en l'execució de projectes amb les mateixes característiques (per cada mes 0,5 punts, màxim 30 punts). (Es valorarà des de la data que consti en el certificat dels anys de funcionament fins al moment de la publicació de la convocatòria.)

1.17. Previsió d'activitats de divulgació adreçades a la ciutadania en general (per cada activitat, 0,5 punts, màxim 2 punts).

Bloc 2. Capacitat operativa i tècnica de l'entitat sol·licitant (màxim 11 punts)

2.1. Estructura d'organització i funcionament. Descripció de l'entitat, inclòs el servei subvencionat (de 0 a 1 punt).

2.2. Disponibilitat d'espais i mitjans materials de què disposa l'entitat (de 0 a 2 punts).

2.3. Descripció dels recursos humans necessaris per desenvolupar el projecte (de 0 a 2 punts).

2.4. Previsió de formació del personal que ha de participar en el servei (de 0 a 1 punt).

2.5. Voluntariat en el servei (1 punt).

2.6. Descripció d'espais de coordinació interna (de 0 a 2 punts).

2.7. Previsió i descripció de la coordinació amb els serveis socials comunitaris bàsics o especialitzats (de 0 a 1 punt). (Es valorarà l'aportació de protocols.)

2.8. Previsió i descripció de la coordinació amb altres sistemes de benestar social (de 0 a 1 punt). (Es valorarà l'aportació de protocols.)

Bloc 3. Documentació i registre de l'activitat (màxim 7 punts)

3.1. Aportació, com a annex, dels registres d'activitat de la intervenció (1 punt).

3.2. Explicació de l'ús del registre d'activitat (de 0 a 1 punt).

3.3. Aportació del model d'expedient individual (1 punt).

3.4. Explicació de l'ús de l'expedient individual (de 0 a 1 punt).

3.5. Disposició d'un programa informàtic de registre d'intervencions (1 punt).

3.6. Ús de mesures de protecció de dades (per a cada mesura 0,5 punts, màxim 2 punts)

Bloc 4. Pressupost del servei (màxim 9 punts)

4.1. Presentació d'un pressupost desglossat per tipus de despesa: de personal i corrent (de 0 a 5 punts).

4.2. Indicació d'un cost mitjà per usuari atès (1 punt).

4.3. Presentació d'un pressupost realista i ajustat (de 0 a 3 punts).

Bloc 5. Avaluació del servei (màxim 9 punts)

5.1. Definició dels indicadors d'avaluació segons els objectius plantejats (de 0 a 2 punts).

5.2. Definició dels instruments de valoració i control d'eficàcia de la realització del servei (de 0 a 2 punts).

5.3. Utilització de l'ítem “enfocament de gènere de les accions previstes” (per cada actuació, 0,5 punts, màxim 1,5 punts).

5.4. Utilització de l'ítem “ús de les noves tecnologies de la informació per part dels beneficiaris del projecte” (0,5 punts).

5.5. Utilització de l'ítem “prevenció de riscs laborals” (per cada mesura, 0,10 punts, màxim 0,5 punts ).

5.6. Previsió d'activitats per conèixer el nivell de satisfacció dels usuaris i altres persones beneficiàries indirectes (0,5 punts).

5.7. Realització d'auditories externes o certificació de qualitat de l'any 2019 (de 0 a 2 punts).

13. Factors de correcció de les subvencions i concurrència amb altres ajuts

13.1. L'import de les subvencions concedides no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions o ens públics o privats, tant estatals com internacionals, superi el cost total de l'activitat que l'entitat sol•licitant ha de dur a terme.

13.2. El pressupost total del projecte ha d'estar compost pel conjunt de partides subvencionables i pels recursos propis de l'entitat o per altres recursos. L'òrgan instructor pot aplicar factors de correcció consistents a reduir o excloure determinades despeses directes o indirectes relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta de resolució i en la resolució.

13.3. Per assegurar l'eficàcia dels fons atorgats, la Comissió Avaluadora pot proposar que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que aquesta sigui la que es valori i la que s'hagi de justificar després, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció.

13.4. En el cas que no es produeixi cap modificació, el projecte aprovat és el que s'ha presentat com a pressupost total del projecte. En el cas que es produeixin els fets esmentats en els dos subapartats anteriors, el projecte aprovat és el que determina la resolució de concessió.

14. Pagament dels ajuts i justificació

14.1. El pagament dels ajuts per línies és farà de la manera següent:

•  Línia 1:

a) El primer pagament de la subvenció serà del 30 % de l'import concedit i es farà anticipadament, dins de l'anualitat 2020, en concepte de bestreta, una vegada notificada la resolució de concessió de la subvenció, eximint l'entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa.

b) El segon pagament de la subvenció serà del 50 % de l'import concedit, i es farà anticipadament i en concepte de bestreta dins el tercer trimestre de l'any 2021 eximint l'entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, una vegada revisada i informada pels serveis tècnics de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies una memòria tècnica intermèdia en relació a les activitats dutes a terme entre dia 1 de juliol de 2020 i 30 de juny de 2021 , que ha de signar el representant legal de l'entitat i s'ha de presentar abans del 31 de juliol de 2021.

La memòria tècnica intermèdia ha d'incloure com a mínim:

- Un certificat del representant legal de l'entitat que acrediti la realització efectiva de les activitats dutes a terme entre dia 1 de juliol de 2020  i 30 de juny de 2021 d'acord amb la sol•licitud  presentada i l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat  que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció (imprès 7).

-  Un informe tècnic complet i detallat del projecte executat de les activitats dutes a terme entre l'1 de juliol de 2020 i el 30 de juny de 2021 d'acord amb el model que faciliti la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies (imprès 8).

c) Atès que els pagaments prevists en els punt a) i b) suposen una bestreta acumulada superior al 75% de l'import màxim establert a la convocatòria, el Consell de Govern en data 12 de juny de 2020, l'ha autoritzat prèviament,  segons l'article 37 del Text refós de la Llei de subvencions, d'acord amb la disposició final novena de la Llei 18/2016, de 29 de desembre, dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 25.3 del Decret 75/2004.

d) El tercer pagament, corresponent al 20 % de l'import concedit, es farà dins el tercer trimestre de l'any 2022,  una vegada l'entitat beneficiària hagi justificat el 100% del projecte aprovat de conformitat amb la documentació prevista en el punt 14.2 d'aquesta convocatòria. Aquesta justificació s'haurà de presentar abans del 30 de juliol del 2022. Si l'entitat beneficiària no justifica el 100% del projecte aprovat, el tercer pagament es reduirà de forma proporcional d'acord amb la quantia  del projecte justificat o pertocarà el reintegrament per l'import corresponent.

• Línies 2, 3 i 4:

a) El primer pagament de la subvenció serà del 40 % de l'import concedit i es farà anticipadament, dins l'anualitat 2020, en concepte de bestreta, una vegada notificada la resolució de concessió de la subvenció, eximint l'entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa.

b) El segon pagament de la subvenció serà del 40% de l'import concedit, i es farà anticipadament, i en concepte de bestreta dins el primer trimestre de l'any 2021 eximint l'entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, una vegada revisada i informada pels serveis tècnics de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies una memòria tècnica intermèdia en relació a les activitats dutes a terme entre dia 1 de gener i 31 de desembre de 2020 , que ha de signar el representant legal de l'entitat i s'ha de presentar abans del 28 de febrer de 2021.

La memòria tècnica intermèdia ha d'incloure com a mínim:

- Un certificat del representant legal de l'entitat que acrediti la realització parcial efectiva de l'activitat d'acord amb la sol•licitud  presentada i l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat  que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció (imprès 7).

- Un informe tècnic complet i detallat del projecte executat de les activitats dutes a terme entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2020 d'acord amb el model que faciliti la Direcció General d'Infància, Joventud i Famílies (imprès 8)

c) Atès que els pagaments prevists en els punts 14.1 i 14.2 suposen una bestreta acumulada superior al 75% de l'import màxim establert a la convocatòria, el Consell de Govern en data 12 de juny de 2020, l'ha autoritzat prèviament,  segons l'article 37 del Text refós de la Llei de subvencions, d'acord amb la disposició final novena de la Llei 18/2016, de 29 de desembre, dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 25.3 del Decret 75/2004.

d) El tercer pagament, corresponent al 20% de l'import concedit, es farà durant el segon trimestre de l'any 2022,  una vegada l'entitat beneficiària hagi justificat el 100% del projecte aprovat de conformitat amb la documentació prevista en el punt 14.2 d'aquesta convocatòria. Aquesta justificació s'haurà de presentar abans del 31 de març del 2022. Si l'entitat beneficiària no justifica el 100% del projecte aprovat, el tercer pagament es reduirà de forma proporcional d'acord amb la quantia  del projecte justificat o pertocarà el reintegrament per l'import corresponent.

14.2. Justificació

En el termini establert en aquesta convocatòria, per a cada línia, les entitats beneficiàries han de presentar la documentació que acrediti la realització de la despesa corresponent, com a mínim, l'import del projecte aprovat i que ha servit de base a la concessió de la subvenció.

En aquest sentit, les entitats beneficiàries poden optar per un del dos models següents:

14.2.1 Compte justificatiu signat pel representant de l'entitat que ha d'incloure la documentació següent:

a) Una memòria tècnica justificativa que ha d'incloure:

— Un certificat del representant legal de l'entitat que acrediti la realització efectiva de l'activitat d'acord amb la sol•licitud presentada i l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat  que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció (imprès 9).

— Una declaració responsable actualitzada a la data de presentació de la justificació   final de la subvenció, de no haver sol•licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic tant nacional com estranger o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol•licitat subvenció per a la mateixa finalitat o de les que se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol•licitada o concedida, d'acord amb el model que faciliti la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies (imprès 10)

— Un informe tècnic complet i detallat del projecte executat en el seu conjunt i una avaluació final, d'acord amb el model que faciliti la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies (imprès 11)

b) Una memòria econòmica en la qual ha de constar:

— Un compte justificatiu degudament emplenat i signat pel representant de l'entitat que ha d'incloure la relació de tots els  justificants imputats al projecte (amb una llista numerada dels documents justificatius), amb la data d'emissió i de pagament, i el percentatge d'imputació al projecte subvencionat tenint en compte els altres ajuts amb els que compta l'entitat per fer l'activitat subvencionada. (imprès 12).

— Una carpeta ordenada i amb un índex que contengui originals i fotocòpies de totes les factures, de les nòmines i altres documents de valor probatori equivalent que acreditin la realització de les activitats subvencionades durant el període comprés següent:

Línia 1: entre dia 1 de juliol de 2020 i dia 30 de juny de 2022 així com de tots els certificats bancaris i altres justificants de pagament que acreditin la data i l'import del pagament de les despeses derivades de l'execució de l'activitat o del projecte pel qual es va concedir subvenció entre dia 1 de juliol de 2020 i dia 30 de juny de 2022.

Les factures, nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat realitzada hauran de tenir una data compresa dintre del període entre dia 1 de juliol de 2020 i dia 30 de juny de 2022, o bé dintre de la data d'execució de les accions que consti en la resolució de concessió de la subvenció, d'acord amb la sol•licitud presentada.

Els justificants de pagament de les factures, nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat realitzada hauran de tenir una data anterior a 30 de juliol de 2022.

Línies 2, 3 i 4: entre dia 1 de gener de 2020 i dia 31 de desembre de 2021,  així com de tots els certificats bancaris i altres justificants de pagament que acreditin la data i l'import del pagament de les despeses derivades de l'execució de l'activitat o del projecte pel qual es va concedir subvenció entre dia 1 de gener de 2020 i dia 31 de desembre de 2021.

Les factures, nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat realitzada hauran de tenir una data compresa dintre del període entre dia 1 de gener de 2020 i dia 31 de desembre de 2021, o bé dintre de la data d'execució de les accions que consti en la resolució de concessió de la subvenció, d'acord amb la sol•licitud presentada.Els justificants de pagament de les factures, nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat realitzada hauran de tenir una data anterior a 31 de març de 2022.

Les factures han d'indicar les dades següents:

— Raó social i NIF del proveïdor.

— Raó social i NIF de l'associació.

— Expressió detallada del servei prestat o del material subministrat.

— Data d'emissió.

— Data efectiva del pagament.

c)  Els elements publicitaris (cartells, fullets, etc.) en els quals figuri la col•laboració de     la   Conselleria d'Afers Socials i Esports.

d) Una declaració responsable actualitzada a la data de presentació de la justificació   final de la subvenció, de no haver sol•licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic tant nacional com estranger o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol•licitat subvenció per a la mateixa finalitat o de les que se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol•licitada o concedida (imprès 10).

14.2.2 Compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditoria. Aquest compte justificatiu s'integrarà per la documentació següent:

a) Una memòria tècnica justificativa que ha d'incloure:

— Un certificat del representant legal de l'entitat que acrediti la realització efectiva de l'activitat d'acord amb la sol•licitud  presentada i l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat  que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció (imprès 9).

— Un informe tècnic complet i detallat del projecte executat en el seu conjunt i una avaluació final, d'acord amb el model que faciliti la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies (imprès 11)

b) Un informe d'auditoria que acrediti el cost total d'activitat subvencionada, que es pot fer amb la presentació del quadre comparatiu del pressupost per partides aprovat i executat, juntament amb l'informe d'auditoria, així com la memòria tècnica justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats duites a terme i els resultats obtinguts, referida a tot el període del pla d'actuació, amb la documentació necessària per verificar el compliment dels objectius, els resultats i les activitats duites a terme en el període comprès:

• Per a la línia 1: entre l'1 de juliol de 2020 i el 30 de juny de 2022.

Les factures, nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat realitzada hauran de tenir una data compresa dintre del període entre dia 1 de juliol de 2020 i dia 30 de juny de 2022, o bé dintre de la data d'execució de les accions que consti en la resolució de concessió de la subvenció, d'acord amb la sol•licitud presentada.

Els justificants de pagament de les factures, nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat realitzada hauran de tenir una data anterior a 30 de juliol de 2022

• Per a les línies 2, 3 i 4: entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2021.

Les factures, nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat realitzada hauran de tenir una data compresa dintre del període entre dia 1 de gener de 2020 i dia 31 de desembre de 2021, o bé dintre de la data d'execució de les accions que consti en la resolució de concessió de la subvenció, d'acord amb la sol•licitud presentada.

Els justificants de pagament de les factures, nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat realitzada hauran de tenir una data anterior a 31 de març de 2022.

L'informe d'auditoria ha de complir les condicions següents:

• L'auditor o auditora de comptes ha d'estar inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes.

• L'auditoria s'ha de fer sobre el 100 % dels documents justificatius de despesa i pagament, d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal, previstes en l'article 74 del Reglament de la Llei general de subvencions. L'auditor o auditora ha de comprovar el compliment del que disposen aquesta Ordre i la normativa aplicable i, en l'informe que s'ha de presentar a la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies, ha de proporcionar informació sobre el compliment de tots i cada un dels requisits que s'exigeixen a les entitats beneficiàries sobre la justificació de la intervenció.

• L'informe d'auditoria, que s'ha de presentar en una de les llengües oficials de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

• L'entitat beneficiària té l'obligació de confeccionar i facilitar a l'auditor o auditora de comptes el compte justificatiu  i la resta de documentació prevista en el punt 14.2.1. b) d'aquesta convocatòria i de posar a la seva disposició els llibres, els registres i els documents que li sol•liciti per revisar.

• Ambdues parts han de tenir en compte el que disposa la normativa vigent sobre auditoria de comptes en relació amb la independència i la incompatibilitat de l'auditor o auditora.

• Una vegada que l'entitat hagi designat l'auditor o auditora de comptes que ha de dur a terme la revisió de l'informe econòmic final, s'ha de formalitzar un contracte entre ambdues parts que contengui la planificació temporal de la revisió i els terminis de lliurament de l'informe, així com la fixació dels honoraris, amb indicació de les hores estimades per fer la feina.

• El cost de l'informe d'auditoria s'ha de justificar mitjançant el contracte, al qual s'ha d'adjuntar l'acreditació que l'auditor o auditora compleix els requisits que estableix l'Ordre EHA/1434/2007, així com la factura corresponent. Aquesta factura pot ser amb data dins el termini de presentació de la justificació encara que sigui posterior al final de l'execució de la intervenció.

• En el cas que l'entitat beneficiària estigui obligat a auditar els seus comptes anuals per un auditor sotmès al Text refós de la llei d'auditoria de comptes, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2011, d'1 de juliol, la revisió del compte justificatiu l'ha de dur a terme el mateix auditor. En cas contrari, la designació de l'auditor de comptes per revisar el compte justificatiu l'ha de fer ell mateix.

• En el cas que es requereixin actuacions posteriors de comprovació per part de l'òrgan gestor, l'òrgan de control financer o la Intervenció General, s'han de fer al lloc on estigui arxivada la documentació justificativa de la despesa. Quan no sigui possible, s'ha de requerir l'entitat beneficiària perquè, en el termini que s'estableixi, presenti la documentació esmentada.

• La detecció d'irregularitats greus o falsedats en un informe final que no s'hagin posat de manifest en l'informe d'auditoria dona lloc a la no acceptació de l'empresa auditora responsable de l'informe per un període de deu anys, i el cost de l'auditoria no s'acceptarà com a despesa subvencionable, tot això amb independència de les conseqüències de reintegrament i sancionadores que, si escau, corresponguin a l'entitat beneficiària.

c) Una memòria econòmica abreujada en la qual ha de constar un estat representatiu de les despeses en què s'hagi incorregut en la realització de les activitats subvencionades, degudament agrupades i, si pertoca, les quanties inicialment pressupostades en el projecte aprovat i les desviacions esdevingudes respecte a aquest projecte.

14.3.  No s'entendrà del tot justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte aprovat, amb independència de l'import de la subvenció concedida.

14.4. Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini màxim de quinze dies, a partir de l'endemà de la comunicació prèvia per escrit a aquest efecte, per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció.

15. Avaluació i control

15.1. Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

15.2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dóna lloc a la denegació de la subvenció o a la revocació de la resolució per la qual es concedeix.

16. Revocació dels ajuts concedits

16.1. Llevat del supòsit de la modificació de la resolució de concessió, d'acord amb l'article 30 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social, de 24 de maig de 2012, l'alteració, intencionada o no, de les condicions que s'han de tenir en compte per concedir la subvenció, l'incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir l'entitat beneficiària i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, prèviament o posteriorment a la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.

16.2. Com a pressupost de l'obligació d'inici per l'òrgan competent del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada total o parcialment, s'ha de dictar i notificar en el termini de nou mesos comptadors des de la presentació de la justificació, una liquidació de la subvenció en els termes que estableix l'article 42 bis del text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

16.3 La revocació de la subvenció s'ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n'ha d'especificar la causa, així com la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si pertoca, ha de percebre finalment l'entitat beneficiària. A aquest efecte, s'entén com a resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el si del procediment d'execució pressupostària que tengui tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l'abonament previ de la subvenció, la persona o entitat beneficiària n'hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s'ha de dictar cap resolució de modificació i s'ha de iniciar el procediment de reintegrament corresponent. A aquest efecte, s'han de tenir en compte el principi general de proporcionalitat i els criteris de gradació que estableix l'article 31.3 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.   

16.4. D'acord amb l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

16.5. També pertoca revocar la subvenció quan, amb posterioritat a la resolució de concessió, l'entitat beneficiària deixa de complir qualsevol dels requisits establerts en aquesta convocatòria.

16.6. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quanties que s'han percebut de manera indeguda.

17. Reintegrament dels ajuts concedits

17.1. L'entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quanties rebudes i, si correspon, l'interès de demora, en els casos que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

17.2. D'acord amb l'article 44.5 del Text refós de la Llei de subvencions, una vegada dictada i notificada la liquidació de la subvenció en els termes que estableix l'article 42 bis del Text refós de la Llei de subvencions, el procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent, s'ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius  que conté la legislació estatal bàsica i s'hi ha de garantir l'audiència a les persones interessades, sense perjudici de les particularitats  que estableixen aquest Text refós , les disposicions reglamentàries de desplegament i la legislació de finances. S'han de tenir en compte les criteris de gradació a què es refereix l'article 31.3 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

17.3.En el cas que la causa del reintegrament determini la validesa de la resolució de concessió, s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l'article 25 del Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.

18. Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions que regula el títol V del Text refós de la Llei de subvencions.

19. Compatibilitat

19.1. Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres administracions o entitats públiques o privades.

19.2. D'acord amb l'article 4 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l'import de la subvenció no pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de la mateixa administració o altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de dur a terme.

20. Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria , les subvencions que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de sotmetre a la inspecció i al control corresponent, per la qual cosa pot comprovar la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determini la concessió i el gaudi de la subvenció.

21. Normativa aplicable

En tot el que no disposa aquesta convocatòria s'han d'aplicar l'Ordre de la consellera de Salut, Famílies i Benestar Social de 24 de maig de 2012 i el Text refòs de la Llei de subvencions.