Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 6360
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa d'aprovació de les bases i la convocatòria d’ajudes econòmiques per al manteniment de l’activitat del sector artesà de l'illa d'Eivissa i de la moda artesana de la marca Adlib Moda Ibiza

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 16 de juliol de 2020, va aprovar per unanimitat, amb la declaració prèvia d'urgència, l'acord següent:

"(...)

PROPOSTA D'ACORD:

PRIMER.- APROVAR les bases i la convocatòria d'ajudes per al manteniment de l'activitat del sector artesà i de la moda Adlib, per a l'any 2020, que obren a l'expedient 2020/00009322G, amb CSV 13071016556305661001 i el seu extracte (CSV: 13071016556305661001), de conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE 299, de 15 de desembre de 2015).

SEGON.- APROVAR la dotació econòmica de la convocatòria per un import total màxim de DOS-CENTS MIL EUROS (200.000,00 €), que aniran a càrrec de l'aplicació pressupostària 4220.47000 del vigent pressupost.

TERCER.- DELEGAR en la consellera executiva del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial la concessió i abonament de les ajudes objecte d'aquesta convocatòria, del qual en donarà compte al Consell Executiu.

QUART.- APROVAR el pagament avançat del 100% de la subvenció a les persones sol·licitants que compleixin els requisits establerts a les bases, de conformitat amb l'article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, modificat per la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears, a l'article 25.3.c del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 i a la base 23 de les de les Bases d'execució del Pressupost General Integrat del Consell Insular d'Eivissa corresponents a l'exercici 2020.

CINQUÈ.- APROVAR l'ampliació del termini màxim de tres a quatre mesos per a la justificació del pagament avançat 100% de la subvenció, a tenor de l'establert a la base 23 de les Bases d'execució del Pressupost General Integrat del Consell Insular d'Eivissa de l'exercici 2020.

SISÈ.- PUBLICAR les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, posteriorment, remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

(...)"

 

Eivissa, 16 de juliol de 2020

La cap de secció d'Indústria del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial Olga Torres Ribas

 

 

Bases per a l'atorgament d'ajuts al sector artesà i de la moda artesana Adlib Moda Ibiza per al manteniment de la seua activitat a l'illa d'Eivissa durant 2020 i convocatòria corresponent

1. Objecte i finalitat

Les bases presents tenen per objecte fixar el procediment de concessió de les ajudes econòmiques, en forma de prestació dinerària única, per mantenir l'activitat del sector artesà de l'illa d'Eivissa i de la moda artesana de la marca Adlib Moda Ibiza, contribuint així a consolidar i fomentar l'ocupació en el sector i la dinamització econòmica del sector a l'illa d'Eivissa durant l'any 2020.

Així mateix, es procedeix a l'aprovació simultània de la convocatòria d'aquesta línia d'ajudes.

2. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant LPACAP), per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions aplicable a les Illes Balears (TRLS en endavant), i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS en endavant), i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable (en endavant RLGS).

En especial, cal atendre al que estableix l'article 17.2 de la citada LGS respecte a l'aprovació de les bases presents, en el marc de les Bases d'execució del Pressupost general del Consell Insular per a l'any 2020, així com a la disposició addicional 14a de l'esmentada LGS, regles també aplicables als consells insulars.

3. Dotació econòmica

El pressupost per a aquesta convocatòria és de DOS-CENTS MIL EUROS (200.000,00 €) del vigent pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2020, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220.47000.

Mitjançant acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, l'import màxim destinat a la present convocatòria es pot ampliar, condicionat a l'efectivitat del crèdit en el moment anterior a la resolució de concessió.

Així mateix, una vegada dictada resolució definitiva de concessió de les ajudes d'aquesta convocatòria, la quantia sobrant del crèdit disponible podrà ser afegida a qualsevol altra convocatòria del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial.

Es compleix el que preveu el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2020, modificat en virtut de resolució de la consellera executiva del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial núm. 2020000122 de data 6-07-20 i publicada aquesta modificació al BOIB núm. 120 de data 9-07-20, concretament per a la inclusió, en el dit Pla, d'una línea d'ajudes econòmiques per a la reactivació del sector artesà de l'illa d'Eivissa i de la moda artesana de la marca Adlib Moda Ibiza i garantir el manteniment de la seua activitat.

4. Persones beneficiàries

4.1 Requisits

Podran sol·licitar les ajudes les persones autònomes artesanes i dissenyadors de la marca Adlib Moda Ibiza que compleixin els següents requisits:

a) En el cas de persones artesanes, les que estiguin en possessió de la carta d'artesà/ana, de mestre/a artesà/ana, o siguin titulars de l'empresa amb la qualificació artesanal (DQA) expedit a Eivissa.

a.1) Les persones sol·licitants de l'ajuda que, estant en possessió de la carta d'artesà/ana, de mestre/a artesà/ana, o la qualificació artesanal (DQA) expedides pel Govern de les Illes Balears, sempre que demanin la renovació dins el termini establert per realitzar la sol·licitud de l'ajuda.

a.2) Les persones que tenguin en tramitació la carta d'artesà/ana, de mestre/a artesà/ana, o siguin titulars de l'empresa amb la qualificació artesanal (DQA) en el Consell Insular d'Eivissa, sempre que hagin aportat tota la documentació requerida i s'estiguin pendents de data de visita de la ponència tècnica d'artesania.

b) En el cas dels dissenyadors de la marca Adlib Moda Ibiza, que hagin participat en l'any anterior (2019) en els actes promocionals de la dita marca i en la Passarel·la Adlib Moda Ibiza 2019.

c) Tenir el taller d'artesania o de moda, propi o en règim de lloguer i tenir el domicili fiscal a un municipi de l'illa d'Eivissa.

d) Haver estat d'alta en la Seguretat Social i al Règim Especial del Treball Autònom de la Seguretat Social (RETA en endavant) l'any 2019, un mínim de 4 mesos.

e) Estar d'alta en la Seguretat Social i al Règim Especial del Treball Autònom de la Seguretat Social (RETA en endavant) l'any 2020, un mínim de 4 mesos.

f) No tenir deutes ni sancions de naturalesa tributària amb el Consell Insular d'Eivissa i estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l‘Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica, o bé disposar de la corresponent resolució de pròrroga, ajornament, moratòria o qualsevol altra condició especial dels seus deutes amb l'administració corresponent.

g) No incórrer en cap de les prohibicions per ser-ne beneficiari establertes a l'article 13 de la LGS, i a l'article 10 del TRLS.

4.2. Obligacions de les persones beneficiàries

Atenent l'objecte d'aquestes ajudes, les persones beneficiàries estaran obligades a:

- Mantenir l'activitat autònoma durant almenys 4 mesos, a comptar des del dia en què Eivissa va passar a la fase 1 de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març (11 de maig de 2020) i fins el dia anterior a l'establert en aquestes bases per a la justificació de l'ajuda.

D'altra banda, a més del que es disposa en l'article 14 de la LGS, i del RLGS i el TRLS, són també obligacions de les persones beneficiàries:

- Complir els requisits i les condicions establertes per a la concessió i el gaudi de l'ajuda.

- Cooperar amb l'Administració en les actuacions de comprovació i de control financer que calgui fer per verificar, si escau, el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

- Conservar els documents justificatius d'acreditació dels requisits manifestats mitjançant declaració responsable objecte d'aquesta convocatòria, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

- Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini màxim de 3 dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o la notificació de l'obtenció de la subvenció concurrent.

- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

- Adoptar mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, s'ha d'incloure de forma visible el suport del Consell Insular d'Eivissa o s'ha de donar difusió de l'ajuda, mitjançant mencions, a les pàgines webs, xarxes socials, o altres mitjans de comunicació ordinaris (revistes, comunicats, etc.) de què disposi el/la beneficiari/ària.

Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

5. Import de les ajudes

El pressupost per a aquesta convocatòria és de DOS-CENTS MIL EUROS (200.000,00 €) del vigent pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2020, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220.47000.

Cada beneficiari podrà rebre una ajuda de DOS-CENTS CINQUANTA EUROS (250,00 €) mensuals per cada mes que acrediti haver estat donat d'alta aquest any 2020 durant el termini establert en la base 4. Així mateix, la quantia màxima que podrà rebre cada beneficiari en concepte d'ajuda total per aquesta convocatòria serà de MIL EUROS (1.000 €).

Mitjançant acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, l'import màxim destinat a la present convocatòria es pot ampliar, condicionat a l'efectivitat del crèdit en el moment anterior a la resolució de concessió.

Així mateix, una vegada dictada resolució definitiva de concessió de les ajudes d'aquesta convocatòria, la quantia sobrant del crèdit disponible podrà ser afegida a qualsevol altra convocatòria del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial.

6. Procediment de concessió i compatibilitat

6.1 Procediment de concessió dels ajuts

D'acord amb l'article 30.7 de la LGS i l'article 39.7 del TRLS, el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà per concórrer en la persona sol·licitant els requisits per ser-ne beneficiaria, és a dir, en règim de concurrència no competitiva, i d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació

Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

6.2 Compatibilitat

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades.

El beneficiari ha de comunicar al Consell Insular d'Eivissa l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l'activitat subvencionada (annex 1)

En el cas que les persones que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut altres d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les del Consell i, en el cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més convenient i, si escau, renunciar a la del Consell.

7. Sol·licituds i documentació a presentar

7.1. Forma i lloc de presentació de la sol·licitud

Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d'aquesta convocatòria.

Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran via telemàtica mitjançant la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb el previst a l'article 14 de la citada LPACAP.

No s'admetrà cap sol·licitud ni cap documentació que es presenti únicament a través de correu electrònic, en cap moment de la tramitació de l'expedient.

El fet de presentar la sol·licitud d'aquestes ajudes implica l'acceptació d'aquestes bases. En qualsevol cas, la renúncia a l'ajuda haurà de ser expressa i per escrit amb registre d'entrada en el Consell Insular d'Eivissa, d'acord amb el model de l'annex 2.

7.2. Termini de presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds començarà el dia següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i finalitzarà un mes després.

7.3 Documentació a presentar amb la sol·licitud

Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d'aquesta convocatòria, on s'inclou:

Les sol·licituds es presentaran amb la següent documentació:

- Acreditació de la representació, si la sol·licitud es fa en nom d'una altra persona.

- Imprès de sol·licitud de la subvenció (annex 1) degudament emplenat on s'inclou:

  • Declaració responsable on es compromet a mantenir la seua activitat i estar donat d'alta durant 4 mesos dins del termini establert en aquesta convocatòria.
  • Declaració responsable signada per la persona sol·licitant de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari/ària de les subvencions públiques recollides en l'article 13 de la LGS, i en l'article 10 del TRLS, així com de no tenir deutes ni sancions de naturalesa tributària amb el Consell Insular d'Eivissa i d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l‘Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica i d'autorització a l'òrgan instructor per comprovar aquestes dades.
  • Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtenguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.

- Si el/la sol·licitant és persona jurídica amb DQA, original o còpia acarada de l'escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament de funcionament inscrits en el registre corresponent. En el cas que així ho determinin els estatuts, s'ha d'adjuntar certificat de nomenament del representant legal habilitat per realitzar la sol·licitud així com acord adoptat per l'òrgan corresponent de l'entitat per sol·licitar l'ajuda.

- Certificat de situació censal de l'any 2019 on es pugui acreditar el període de 4 mesos d'alta en Hisenda o rebuts de pagament de les quotes abonades.

- Certificat de l'any 2019 on es pugui acreditar el període de 4 mesos d'alta en la Seguretat Social o rebuts de pagament de les quotes abonades.

- Acreditació d'estar donat d'alta a Hisenda, a l'epígraf corresponent.

- Acreditació de l'alta a la Seguretat Social.

- L'imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l'ajuda (persona física, jurídica o membre de la CB –persona física– que cobrarà l'ajuda) i segellat per l'entitat bancària. Podreu trobar aquest document a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, o en aquesta URL:

https://seu.conselldeivissa.es/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=PTS_CATSERV

Aquest imprès no caldrà presentar-lo en cas que s'hagi presentat anteriorment al Consell Insular d'Eivissa i no s'hagi produït cap canvi en les dades aportades en el seu moment.

- Qualsevol altra documentació que la persona sol·licitant consideri convenient.

Les persones sol·licitants que ja hagin presentat en el Consell Insular d'Eivissa qualsevol d'aquests documents només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i assenyalin la data i l'òrgan davant el qual es va presentar.

El Consell Insular d'Eivissa pot requerir, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

8. Justificació de les ajudes

A l'efecte de justificar el manteniment de l'activitat durant un mínim de quatre mesos durant el termini establert en aquesta convocatòria de l'any 2020, les persones beneficiàries hauran de presentar, en la mateixa forma que les sol·licituds, la documentació següent:

- Certificat de situació censal d'Hisenda on consti el període d'alta d'autònom, en l'any 2020 o rebuts de pagament de les corresponents quotes.

- Certificat d'alta en la Seguretat Social on consti el període d'alta, en l'any 2020 o rebuts de pagament de les corresponents quotes.

La justificació es podrà realitzar fins el dia 9 d'octubre de 2020. Una vegada passat aquest termini sense que s'hagi efectuat la justificació, s'entendrà per no presentada i es procedirà a tramitar el reintegrament de l'ajuda per part de la persona beneficiària.

9.Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

9.1 El Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquesta convocatòria, de conformitat amb l'establert al Decret de Presidència núm. 471/2019, de data 10 de juliol, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 95, d'11-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-122019).

9.2. Correspon a la consellera executiva del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial l'ordenació del procediment, en virtut del punt primer del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98, de data 17-07-2019; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019).

9.3. L'aprovació d'aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert al punt tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu, atès que l'import total és superior a quinze mil euros (15.000 €).

10. Instrucció, esmena i millora de la sol·licitud

10.1. El Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds.

10.2. Després de valorar les sol·licituds, es requerirà a les persones interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la LPACAP, les persones interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d'haver rebut la notificació.

Si en el termini de deu dies hàbils l'entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que l'entitat interessada desisteix de la seua petició.

L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

11. Comissió d'avaluació

La comissió d'avaluació és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Examinar les sol·licituds, d'acord amb les bases establertes en aquesta convocatòria.

- Estendre l'acta corresponent amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

La comissió d'avaluació estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, i, d'acord amb criteris de competència professional i d'experiència, es designen les persones següents:

- Olga Torres Ribas, presidenta titular; Rebeca Miguel Climent, suplent

- Antònia Prats Marí, secretària titular; Conchita Rebollo Laserna, suplent

- Rebeca Miguel Climent, vocal; Eulalia Guasch Torres, suplent

- Eulalia Guasch Torres, vocal; Goretti Costa Ferrer, suplent

- Goretti Costa Ferrer, vocal; Raquel Delgado Ramis, suplent

12. Resolució i notificació

El procediment de concessió d'aquests ajuts és el de concurrència no competitiva, fet pel qual les sol·licituds es resoldran individualment per ordre cronològic d'entrada, fins a exhaurir el crèdit disponible. Una vegada exhaurit el pressupost, la presentació de la sol·licitud no dona cap dret a l'obtenció de l'ajut.

La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que hagi de subjectar-se el beneficiari.

Els expedients es resoldran en un termini màxim de quatre mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds a què es refereix cada línia de la convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.

L'òrgan instructor notificarà la proposta de resolució a les persones interessades, que tendran un termini de deu dies des de la seva recepció, per presentar al·legacions o l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el referit termini no es fa constar el contrari.

Aquestes ajudes es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial.

13. Revocació de les ajudes concedides

D'acord amb el que disposa l'article 43 del TRLS, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l'interès de demora corresponent.

14. Pagament de les subvencions

L'import de l'ajuda que atorgui el Consell Insular d'Eivissa, es farà efectiva una sola vegada mitjançant transferència bancària, després que es dicti la resolució definitiva de concessió, es notifiqui i hagi passat el termini d'acceptació de la mateixa sense cap al·legació.

Per a efectuar el pagament els beneficiaris no han de tenir deutes ni sancions de naturalesa tributària amb el Consell Insular d'Eivissa i han d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l‘Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.

El pagament es farà, per tant, de manera anticipada a la justificació per part de la persona beneficiària. No obstant, si el beneficiari no justifica correctament l'ajuda, haurà de reintegrar els fons percebuts que no hagin estat adequadament justificats.

Tota alteració de les condicions que s'han tengut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

15. Revocació i reintegrament

Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interès de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència del reintegrament d'aquesta, els casos contemplats en l'article 37 de la LGS.

En particular procedirà el reintegrament total de l'ajuda en el supòsit de falsedat de les declaracions responsables presentades. Així mateix procedirà el reintegrament per l'import no justificat en aquells casos en què el lucre cessant sigui inferior a la subvenció concedida.

16. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la LGS, i en el títol V del TRLS. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

17. Règim de recursos

Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d'acord amb els articles 121 i 122 de la LPACAP, i en relació amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars

18. Publicitat

Les bases de la present convocatòria s'enviaran a publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, una vegada publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la LGS, s'enviarà la convocatòria i un extracte d'aquesta a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que donarà trasllat de l'extracte al BOIB.

L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

 

 

ANNEX 1 Sol·licitud convocatòria i bases d'ajuts a persones artesanes i dissenyadors d'Adlib Moda Ibiza per al manteniment de l'activitat durant 2020.

Sol·licitant

Nom:

NIF/CIF:

Domicili:

Núm.:                       Pis:

Població:

 

Codi postal: Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

Representant del/de la sol·licitant

Nom i llinatges:

NIF:

Domicili:

Núm.:                   Pis:

Població:

 

Codi postal: Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

Adreça a efectes de notificacions

Domicili de la persona sol·licitant:

Domicili de la persona representant:

1.- Declar responsablement:

- Que em compromet a mantenir l'activitat per a la qual estaré donat d'alta com a persona artesana/ dissenyador d'Adlib Moda Ibiza durant un mínim de 4 mesos durant aquest any 2020.

- Que reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser-ne beneficiari/ària, i em compromet a mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

- Que no tenc deutes ni sancions de naturalesa tributària amb el Consell Insular d'Eivissa i estic al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l‘Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica, o dispòs de la corresponent resolució de pròrroga, ajornament, moratòria o qualsevol altra condició especial dels seus deutes amb l'administració corresponent, segons l'establert a la normativa vigent (LPACAP) per obtenir el reconeixement d'un dret o facultat o per al seu exercici; dispòs de la documentació que així ho acredita, i la pos a disposició de l'administració quan em sigui requerida; així mateix, em compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

- Que autoritz el Consell Insular d'Eivissa perquè, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que em trob al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica i que no tenc deutes ni sancions de naturalesa tributària amb el Consell Insular d'Eivissa.

2- En relació amb altres sol·licituds d'ajudes per a les mateixes activitats, declar responsablement:

Marcar amb una X l'opció que correspongui

( ) Que no s'han sol·licitat subvencions a cap altre Departament del Consell Insular o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l'ajut.

( ) Que s'han sol·licitat els ajuts públics o privats que s'indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:

Entitat o situació

Quantia

 

 

 

 

 

 

( ) Que el/la sol·licitant ha estat beneficiari/ària dels ajuts públics o privats que s'indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d'activitats per al qual se sol·licita l'ajut:

Entitat

Quantia

 

 

 

 

 

 

3- Aport davant el Consell Insular d'Eivissa, juntament amb la sol·licitud de l'ajuda, la documentació següent:

( ) Acreditació de la representació, si la sol·licitud es fa en nom d'una altra persona.

( ) Imprès de sol·licitud de la subvenció (annex 1) degudament emplenat on s'inclou:

( ) Declaració responsable on es compromet a mantenir la seua activitat i estar donat d'alta durant 4 mesos dins del termini establert en aquesta convocatòria.

( ) Declaració responsable signada per la persona sol·licitant de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari/ària de les subvencions públiques recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, així com d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica i de no tenir deutes ni sancions de naturalesa tributària amb el Consell Insular d'Eivissa, i autorització a l'òrgan instructor per comprovar aquestes dades.

( ) Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtenguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.

( ) Si el/la sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l'escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament de funcionament inscrits en el registre corresponent. En el cas que així ho determinin els estatuts, s'ha d'adjuntar certificat de nomenament del representant legal habilitat per realitzar la sol·licitud així com acord adoptat per l'òrgan corresponent de l'entitat per sol·licitar l'ajuda.

( ) Certificat de situació censal de l'any 2019 on es puguin acreditar el període de 4 mesos d'alta en Hisenda o rebuts de pagament de les quotes abonades.

( ) Certificat de l'any 2019 on es puguin acreditar el període de 4 mesos d'alta en la Seguretat Social o rebuts de pagament de les quotes abonades.

( ) Acreditació d'estar donat d'alta a Hisenda, a l'epígraf corresponent.

( ) Acreditació de l'alta a la Seguretat Social.

( ) L'imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, si n'és el cas, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l'ajuda (persona física, jurídica o membre de la CB –persona física– que cobrarà l'ajuda) i segellat per l'entitat bancària.

( ) Qualsevol altra documentació que el/la sol·licitant consideri convenient.

Especificar tipus documentació: ...................................................................

Les persones sol·licitants que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d'aquestos documents només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i assenyalin la data i l'òrgan davant el qual es va presentar.

La documentació que no s'adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular

.......................................................................................................................................

Eivissa, ____ d _____________________ de 2020

(Signatura de la persona sol·licitant)

 

 

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a l la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, a Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa ,al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, (https://seu.conselldeivissa.es)dirigint escrit, de forma electrònica o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

ANNEX II Model de renúncia a l'ajut a persones artesanes i dissenyadors d'Adlib Moda Ibiza per al manteniment de l'activitat durant 2020.

Sol·licitant

Nom:

NIF/CIF:

Domicili:

Núm.: Pis:

Població:

 

Codi postal: Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

D'acord amb l'article 11.a del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i de conformitat amb el que estableix la base 3.5.e, és obligació de les persones beneficiàries comunicar a l'òrgan competent en la matèria l'acceptació o la renúncia a la subvenció en els termes de la proposta de concessió.

Per això,

DECLAR:

Que renunciï a l'ajut atorgat al meu favor en els termes de les bases i convocatòria d'ajuts al sector artesà i de la moda artesana Adlib Moda Ibiza per al manteniment de la seua activitat a l'illa d'Eivissa durant 2020

Eivissa, ___ d___________________ de 20___

(signatura de la persona sol·licitant)

 

 

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a l la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, a Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa ,al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, (https://seu.conselldeivissa.esdirigint escrit, de forma electrònica ) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

Si no comunicau expressament la renúncia, s'entén que acceptau la subvenció. No s'acceptarà cap renúncia presentada una vegada que ja hagi finalitzat el termini de deu dies hàbils després de la publicació de la proposta de resolució provisional.

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA