Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 6304
Resolució de Presidència de Control d’accés a l’Àrea de Gestió de Residus d’es Cap de Barbaria, TM Formentera
Es fa públic que la Presidència del Consell Insular de Formentera va dictar en data 25 de maig de 2020 la següent Resolució:
Vist el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març de 2020), modificat pel Reial decret 465/2020, de 18 de març, (BOE núm. 73, de 18 de març de 2020), prorrogat de manera successiva i, actualment, prorrogat en virtut del Reial Decret 514/2020, de 8 de maig i, de conformitat amb l'establert en l'article 116 de la Constitució i la Llei orgànica 4/1981, d'1 de juny, dels estats d'alarma, excepció i setge.
Pel que fa a l'estat d'alarma present, rau en l'apartat 4 de la disposició addicional tercera del citat Reial Decret 463/2020, de 14 de març, en la seua redacció modificada pel Reial decret 465/2020, de 17 de març, sobre declaració de l'estat d'alarma, el qual ha estat prorrogat pel Decret 487/2020, de 10 d'abril, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, i també fer-ho segons l'apartat 2 de l'article 9 del Decret llei balear 4/2020, de 20 de març, per considerar-se convenient d'actuar, com ara en matèria de residus a l´illa de Formentera, així com també es considera obligat el deixar sense efectes la suspensió dels terminis administratius que estableix la disposició addicional tercera del citat Reial decret 463/2020, de 14 de març, en la seua redacció actual i segons el que disposa l'article 9 del citat Decret llei balear 4/2020, de 20 de març, pels motius abans esmentats Atès, així mateix, l'acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 13 de març de 2020, pel qual s'aprova el Pla de mesures excepcionals per limitar la propagació i el contagi del COVID-19 (BOIB núm. 33, de 13 de març de 2020) i la restant normativa autonòmica dictada a l'efecte.
Vist el Decret d'aquesta Presidència d'11 de maig de 2020, sobre actualització i refosa successiva del Decret de la Presidència del Consell Insular de Formentera de data 16 de març de 2020, d'establiment de mesures administratives i organitzatives en relació a l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, conforme a les necessitats i avanços fets en la superació de la pandèmia (BOIB núm.82, de 14 de maig de 2020).
Vist l'establert als apartats 5 i 6 del Pla Director Sectorial de residus urbans no perillosos de Formentera, publicat al BOIB núm. 72 de 30 de maig de 2019, o es regula les instal·lacions i infraestructures existents i previstes, vinculades al servei de recollida i de tractament de residus a l'illa de Formentera.
Atès el Reglament regulador del servei públic de recollida i de transport dels residus sòlids urbans, neteja viària, manteniment de les zones verdes i neteja de platges i de l'ús de les instal·lacions municipals de residus de l'illa de Formentera, publicat al BOIB Núm. 67 de 31 de maig de 2018, segons el seu títol VII, on es regula l'ús i el funcionament de les instal·lacions associades al servei de recollida i de tractament de residus a l'illa de Formentera.
Vist, així mateix, el títol VII Capítol I de l'esmentat Reglament, que regula les activitats a desenvolupar a la Deixalleria Municipal, situada al polígon Can Bonet, Sant Francesc Xavier TM Formentera.
Atès que la resta d'infraestructures vinculades al servei de recollida i tractament de residus es troben
situades a l'àrea de gestió de residus d'es Cap de Barbaria, i es detallen a continuació:
- L'Antic abocador clausurat
- El centre de descontaminació de vehicles al final de la seva vida útil.
- La planta de transferència de residus
- La zona d'operacions municipals
o La zona d'apilament de la matèria orgànica procedent de la recollida selectiva PaP a grans productors de l'illa.
o El retén municipal, on es custodien els vehicles retirats de la via pública.
o La zona l'apilament de residus de poda i jardineria.
o Les restes de residus de construcció i demolició que s'apilen per al seu posterior processament i valorització dels materials.
- Altres instal·lacions auxiliars que donen recolzament a la gestió de residus com casetes auxiliars, bàscula de passatge, maquinària associada al moviment de terres, càmeres de vigilància, etc.
Tenint en compte que en aquesta zona també es troba el Centre de Telecomunicacions d'es Cap de Barbaria (Torre de comunicacions i emissor de televisió TDT, coubicació de Movistar, coubicació de Vodafone, IBRed i Centre emissor xarxa emergències Tetra, etc), gestionat per l'IBETEC Entitat Pública Empresarial de Telecomunicacions i Innovació de les Illes Balears.
Atès que les instal·lacions i infraestructures previstes a l'àrea de gestió de residus d'es Cap de Barbaria són les detallades a continuació:
- Planta de Compostatge de FORS
- Planta de Valorització de Residus de Construcció i Demolició (RCD's)
- Àrea per a guarda i custòdia dels vehicles de recollida
- Espai dedicat a la reutilització
Atès que l'àrea de gestió de residus es un perímetre tancat i l'accés a la mateixa es realitza per la porta principal de tancament automàtic, la qual romandrà oberta al públic amb l'horari següent:
Temporada de l'1 de maig al 31 d'octubre:
Dilluns a Divendres de 8.00 h a 15.00 h
Temporada de l'1 de novembre al 30 d'abril:
Dilluns a Divendres de 8.00 h a 13.00 h i de 15.00 h a 17.00 h.
Tenint en compte que la porta d'accés romandrà tancada fora de l'horari d'obertura establert, el Consell Insular de Formentera facilitarà un comandament per als usuaris que hagin d'accedir a l'àrea de gestió de residus, sempre que quedi degudament justificat l'ús de les instal·lacions. Així mateix, el lliurament del comandament estarà subjecte a l'entrega d'una fiança de 50 euros, amb l'objectiu d'assegurar el seu bon ús i la responsabilitat associada d'accés a les instal·lacions municipals vinculades.
Per tal d'obtenir aquest comandament i abonament de la fiança, s'haurà d'emplenar la sol·licitud de lliurament de claus (annex I), i el full d'entrega de la fiança (Annex II), que es realitzarà a les oficines d'Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Formentera C/de Ramón Llull, 6 CP 07860 Sant Francesc Xavier TM Formentera, i compromet a la persona usuària a acceptar i complir les prescripcions descrites.
Així mateix, es podrà sol·licitar de devolució de fiança (Annex III).
L'abocament de residus es realitzarà sota les directrius dels operaris municipals assignats a l'àrea de gestió de residus d'es Cap de Barbaria, i qualsevol incidència associada al servei, es comunicarà a l'àrea de medi ambient del Consell Insular de Formentera, al Telèfon 971 32 10 87 o a través de l'adreça electrònica mediambient@conselldeformentra.cat.
Per tot l'anterior, en virtut de les competències que m'atribueix l'article 9.2.x de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de Consells Insulars, amb la plena conformitat jurídica del secretari de la corporació.
HE RESOLT
Primer.- APROVAR el control d'accés á l'Àrea de gestió de residus d'es Cap de Barbaria, mitjançant la formalització de la sol·licitud de lliurament de claus, i abonament de l'import de 50 euros en concepte de fiança, per tal d'assegurar el bon ús de les instal·lacions vinculades a l'àrea de gestió de residus d'es Cap de Barbaria TM Formentera.
Segon.- GARANTIR per part de les persones usuàries, el compliment de les prescripcions establertes als annexes d'aquesta resolució.
Tercer.- PUBLICAR aquest Decret al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), i al tauler d'anuncis o web de la corporació, per a general coneixement, si bé serà executiu des del seu dictat, ex article 21.1.m de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i hom donarà compte al Ple, en la sessió corresponent.
El que es fa públic, per el coneixement general.
Formentera, 25 de junyde 2020
La presidenta del Consell Insular de Formentera
Alejandra Ferrer Kirschbaum