Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SALUT I CONSUM

Núm. 6210
Resolució de la consellera de Salut i Consum de 13 de juliol de 2020 per la qual es modifiquen mesures concretes del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID- 19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat per Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant el Decret 5/2020, de 18 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, es declarà superada, en el territori de les Illes Balears, la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, declaració que sorgia efectes a partir del dia 21 del mateix mes.

2. Aquell mateix dia i en aplicació del que disposava l'article 2 del Reial decret 55/2020, de 5 de juny, pel qual es prorrogava l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, restà sense efectes l'estat d'alarma declarat a tot l'Estat. 

3. El Consell de Govern, per acord adoptat en la sessió de 19 de juny de 2020, va aprovar el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID- 19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, mesures que han de vigir fins que el Govern central, de manera motivada, declari la finalització de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, sense perjudici que es puguin modificar si varien les circumstàncies que les motiven, o revocar si desapareixen.

4. El mateix Acord, en el punt tercer, habilita la consellera de Salut i Consum perquè, mitjançant una resolució motivada, pugui modificar, adaptar o actualitzar les mesures excepcionals que conté l'annex 1 de l'Acord, amb la consulta prèvia, si escau, al Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses de les Illes Balears, adscrit a la mateixa Conselleria.

5. L'annex 1 de l'Acord esmentat inclou un seguit exhaustiu de mesures de prevenció per evitar el contagi de la COVID-19 entre els ciutadans de les Illes Balears i, en el cas que dissortadament es produeixi el contagi, poder disposar d'unes possibilitats més grans de traçar aquests contagis i controlar els rebrots de la malaltia.

A banda d'un seguit de mesures de prevenció genèriques, aquest Pla conté mesures adreçades concretament a diferents sectors d'activitat, com ara els següents:

- Activitats socials (ús de parcs infantils, platges, piscines...).

- Gestió farmacèutica de la Conselleria de Salut i Consum.

- Organització del Servei de Salut.

- Activitat i comunitat educativa.

- Activitat dels serveis socials.

- Desenvolupament d'activitats esportives.

- Activitats de temps lliure per a infants i joves.

- Justícia juvenil.

- Desenvolupament d'activitats culturals.

- Ús d'espais recreatius.

- Activitats turístiques.

- Transport terrestre i marítim.

- Establiments de jocs i apostes.

- Activitat comercial i de fires i mercats.

- Emergències i protecció civil.

6. Sembla evident que un seguit de mesures d'un espectre tan ampli i marcades pel principi de prudència i de protecció de la salut individual i col·lectiva ha d'evolucionar en el temps en funció de l'evidència científica de l'evolució de l'epidèmia i de la incidència en el nostre territori.

 

7. Així, en dates proppassades, tant la Conselleria de Salut i Consum com les conselleries competents en matèries d'educació, de cultura, de turisme, de transports i de joc s'han proposat modificar un seguit de mesures en matèries d'activitats socials, activitat educativa, desenvolupament d'activitats culturals, activitats turístiques, transport terrestre i establiments de jocs i apostes, així com algunes de les mesures genèriques de prevenció del contagi de la COVID-19 que s'estableixen en el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat.

Fonaments de dret

1. L'article 43.2 de la Constitució espanyola de 1978 estableix que és competència dels poders públics tutelar la salut pública a través de les mesures preventives i de les prestacions i serveis necessaris, i indica que la llei ha d'establir els drets i deures de tothom sobre aquest tema.

2. La competència en matèria sanitària s'atribueix a la comunitat autònoma de les Illes Balears, en virtut del que disposen l'article 30.48 i 31.4 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.

3. De conformitat amb el que estableix l'article 2.7.b) del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Direcció General de Salut Pública i Participació de la Conselleria de Salut i Consum exerceix, entre d'altres, les competències en l'àmbit material de la vigilància epidemiològica, anàlisi i avaluació de l'estat de salut de la població i de les malalties; prevenció de les malalties, i, en concret, l'adopció de les mesures en matèria de protecció de la salut pública que estableix la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, de mesures especials en matèria de salut pública.

4. L'article 10 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel que fa a l'avocació de competències.

5. L'article 2 de la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, de mesures especials en matèria de salut pública, estableix que les autoritats sanitàries competents poden adoptar mesures de reconeixement, tractament, hospitalització o control quan s'apreciïn indicis racionals que permetin suposar l'existència de perill per a la salut de la població a causa de la situació sanitària concreta d'una persona o grup de persones, o per les condicions sanitàries en què es du a terme una activitat.

6. Així mateix, l'article 3 d'aquesta Llei orgànica disposa que, amb la finalitat de controlar les malalties transmissibles, l'autoritat sanitària, a més de dur a terme les accions preventives generals, pot adoptar les mesures oportunes per al control dels malalts, de les persones que hi estiguin en contacte o que hi hagin estat i del medi ambient immediat, així com les que es considerin necessàries en cas de risc de caràcter transmissible.

7. L'apartat primer de l'article 26 de la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, disposa que en cas que hi hagi o se sospiti raonablement l'existència d'un risc imminent i extraordinari per a la salut, les autoritats sanitàries han d'adoptar les mesures preventives que estimin pertinents, com ara la intervenció de mitjans materials i personals, i totes les que es considerin sanitàriament justificades. En el punt segon disposa que la durada de les mesures a què fa referència l'apartat anterior, que s'han de fixar per a cada cas, sense perjudici de les pròrrogues successives acordades per resolucions motivades, no ha d'excedir del que exigeixi la situació de risc imminent i extraordinari que les justifica.

8. L'article 51 de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, estableix que l'administració sanitària, en l'exercici de les seves competències, ha d'adoptar les mesures adequades d'intervenció provisionals davant situacions de risc per a la salut col·lectiva. Les mesures i actuacions que s'ordenin amb caràcter obligatori i d'urgència o necessitat s'han d'adaptar als criteris expressats en la Llei orgànica 3/1986.

9. L'article 49.2 de la Llei 16/2010, de 28 de desembre, de salut pública de les Illes Balears, disposa que quan hi hagi o se sospiti raonablement l'existència d'un risc imminent i extraordinari per a la salut de la població, com a conseqüència d'una situació sanitària concreta d'una persona o d'un grup de persones, es pot ordenar l'adopció de mesures preventives generals i d'intervenció, entre les quals s'inclouen les de reconeixement, tractament, hospitalització o control individual sobre la persona o el grup de persones, mitjançant una resolució motivada, pel temps necessari per a la desaparició del risc. L'adopció de mesures que impliquin privació o restricció de la llibertat o d'un altre dret fonamental està subjecta al que disposen la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, sobre mesures especials en matèria de salut pública.

10. L'article 8.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa, estableix que, així mateix, correspon als jutjats contenciosos administratius l'autorització o ratificació judicial de les mesures que les autoritats sanitàries considerin urgents i necessàries per a la salut pública i impliquin privació o restricció de la llibertat o d'un altre dret fonamental.

Per tot això, dict la següent

 

​​​​​​​​​​​​​​Resolució

1. Modificar el punt 2 de l'apartat I de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, el qual passa a tenir la redacció següent:

2.Distància interpersonal i ús obligatori de la mascareta

  • És obligatori complir en tot moment la mesura de manteniment de la distància de seguretat interpersonal com a mínim d'un metre i mig entre persones no convivents. Quan això no es pugui assegurar és obligatòria l'adopció de mesures alternatives de protecció física amb ús de mascareta adequada i etiqueta respiratòria, d'acord amb el que estableix el Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

  • No obstant el que disposa el paràgraf anterior, les persones de més de sis anys han de dur mascareta en tot moment, tant per la via pública o en espais a l'aire lliure com també en espais tancats d'ús públic o a les zones d'atenció al públic d'edificis, tant de titularitat pública com privada, quan es pugui concórrer en el mateix espai amb altres persones no convivents, amb les excepcions que s'assenyalen en els paràgrafs següents, així com en els supòsits que preveu l'article 6.2 del Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. A més, és obligatori l'ús adequat de la mascareta, és a dir, ha de cobrir des de part de l'envà nasal fins a la barbeta inclosa.

  • L'ús de mascareta no és obligatori en situacions de consum d'aliments i begudes ni durant la pràctica d'activitat física, activitats aquàtiques o l'ús d'instruments musicals de vent. S'exceptua també l'obligatorietat de l'ús de la mascareta als menors de setze anys mentre participin en les activitats habituals amb el seu grup de convivència estable en les activitats de lleure infantil i juvenil. Tampoc no és obligatori l'ús de mascareta en els centres de treball, tant si són de titularitat pública com privada, si es pot garantir la distància interpersonal d'1,5 metros entre els treballadors. Així mateix, tampoc no és obligatori usar-la en els espais de la natura o a l'aire lliure fora dels nuclis de població; a les platges i als passeigs marítims, i a les piscines, sempre que l'afluència de persones en aquests espais permeti el manteniment de la distància interpersonal.

  • L'ús de la mascareta en els centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears vendrà determinat pel que s'estableixi mitjançant resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i la consellera de Salut i Consum.

  • Així mateix, de conformitat amb l'article 6.2 del Reial decret llei esmentat, l'obligació de l'ús de la mascareta que preveuen els paràgrafs anteriors no és exigible a les persones que presentin algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que es pugui veure agreujada per l'ús de la mascareta o que, per la seva situació de discapacitat o dependència, no disposin d'autonomia per llevar-se la mascareta, o bé presentin alteracions de conducta que en facin inviable la utilització.

Tampoc no és exigible en els supòsits de força major o situació de necessitat, o quan per la mateixa naturalesa de les activitats l'ús de la mascareta hi sigui incompatible d'acord amb les indicacions de les autoritats sanitàries.

  • Es recomana l'ús de la mascareta en els espais oberts o tancats privats quan hi hagi reunions o una possible confluència de persones no convivents, encara que es pugui garantir la distància de seguretat.

  • El tipus de mascareta que s'ha d'utilitzar no ha d'estar proveïda de vàlvula exhalatòria, excepte en els usos professionals per als quals aquest tipus de mascareta pot estar recomanada.

2. Modificar la numeració dels punts de l'apartat II de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, de manera que els punts actualment passen a estar numerats respectivament amb els cardinals 2 fins a 8.

3. Afegir un nou punt 1 a l'apartat II de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, el qual passa a tenir la redacció següent:

    1.  

​​​​​​​(dades personals ocultes)​​​​​​​1. Aforament de reunions familiars i socials

​​​​​​​Les activitats o esdeveniments de caràcter familiar o social que es duguin a terme a la via pública, espais d'ús públic o espais privats no inclosos en altres apartats d'aquest Pla es limiten a grups d'un màxim de setanta persones en espais a l'aire lliure i de trenta persones en espais tancats, excepte en el cas de persones convivents, en què no s'aplica aquesta limitació. Durant aquests tipus d'activitats s'ha de respectar la distància mínima de seguretat interpersonal entre els no convivents.

4. Modificar el punt 7 (antic punt 6) de l'apartat II de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, el qual passa a tenir la redacció següent:

6. Cerimònies i celebracions nupcials

  • Les cerimònies i celebracions nupcials es poden fer en tot tipus d'instal·lacions, públiques o privades, tant en espais a l'aire lliure com en espais tancats, sempre que no se'n superi el 75 % de la capacitat, i, en tot cas, amb un màxim de dues-centes cinquanta persones en espais a l'aire lliure o de cent cinquanta persones en espais tancats.

  • Les celebracions que puguin tenir lloc després de la cerimònia i que impliquin algun tipus de servei d'hoteleria i restauració s'han d'ajustar al que preveu l'apartat XII.1 d'aquest Pla.

  • El que preveu aquest apartat és aplicable a altres tipus de cerimònies oficials de caire religiós o civil i les celebracions respectives.

5. Modificar el punt 2.5 de l'apartat V de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, el qual passa a tenir la redacció següent:

2.5 Activitats en acadèmies, autoescoles i centres privats d'ensenyaments no reglats i centres de formació

  • L'activitat que es dugui a terme en acadèmies, autoescoles i centres privats d'ensenyament no reglat i centres de formació no inclosos en l'àmbit d'aplicació de l'article 9 del Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, es pot impartir de manera presencial sempre que no se superi una capacitat del 75 % respecte del màxim permès.

  • Això no obstant, respecte de l'activitat de formació professional per a l'ocupació, s'ha de reprendre l'activitat formativa presencial en les condicions que es determinin per resolució del president del SOIB. En tot cas, en funció de l'evolució de la situació epidèmica es podran plantejar fórmules mixtes d'alternança de formació presencial i a distància.

  • S'han d'establir les mesures necessàries per mantenir la distància de seguretat interpersonal d'un metre i mig en les seves instal·lacions en tot moment.

  • En el cas d'utilització de vehicles, és obligatori l'ús de mascareta tant pel personal docent com per l'alumnat o la resta d'ocupants del vehicle.

6. Modificar els punts 8 i 9 de l'apartat X de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, que queden redactats de la manera següent:

8. Mesures específiques per a la circulació de públic espectador o assistent d'actes i esdeveniments culturals en espais tancats o a l'aire lliure

  • Es recomana la venda d'entrades en línia i, en cas de compra en taquilla, s'ha de fomentar el pagament amb targeta o altres mitjans que no suposin contacte físic entre dispositius.

  • Es recomana, en funció de les característiques de l'activitat i del local tancat o de l'espai a l'aire lliure en què es dugui a terme, que totes les entrades i els seients estiguin degudament numerats. S'ha de procurar la màxima distància possible entre els espectadors, inhabilitant les butaques no venudes, així com les que sigui necessari per tal d'adequar-se a la limitació d'aforament establerta. Aquestes indicacions es poden modificar en funció de l'evolució de la situació epidèmica.

  • L'ús de mascareta és obligatori en tot moment en els espectacles que es duguin a terme tant en espais tancats com en espais oberts, excepte si es permet el consum d'aliments i/o begudes; en aquest cas, s'ha d'assegurar que es mantén la distància de seguretat interpersonal.

  • Les portes s'han d'obrir amb l'antelació suficient per permetre accedir a l'espai de manera escalonada, i s'han de fixar franges horàries adequades per a l'accés. La sortida del públic s'ha de dur a terme de forma escalonada per zones, i s'ha de garantir la distància entre persones.

  • En els espectacles en què hi hagi pauses intermèdies, aquestes pauses han de tenir la durada suficient perquè la sortida i l'entrada durant el descans també siguin escalonades i amb els mateixos condicionaments que l'entrada i sortida del públic.

  • Abans i després de l'activitat de què es tracti, s'han de difondre avisos que anunciïn i recordin les mesures d'higiene i distanciament, i l'escalonament en la sortida del públic.

  • S'ha de procurar mantenir la distància de seguretat interpersonal entre els treballadors i el públic.

9. Mesures específiques en agrupacions corals i bandes de música

  • Les activitats d'assaig o concert de les agrupacions corals i de les bandes de música es poden dur a terme en grups d'un màxim de trenta persones. Aquests grups han de ser estables i plenament identificables.

  • Els cantaires i els músics han d'emprar mascaretes, llevat dels músics de vent.

  • Les actuacions i assaigs s'han de fer preferentment a l'aire lliure i s'ha d'assegurar que es respecta en tot moment la distància mínima interpersonal entre els integrants del cor o banda de música i entre aquests i el públic.

  • Si les actuacions tenen lloc en espais interiors, la distància mínima interpersonal entre cantaires o instrumentistes de vent i entre aquests i el públic s'ha d'augmentar obligatòriament fins als tres metres, i s'ha de mantenir la distància mínima interpersonal d'un metre i mig entre els membres del públic i la resta de components de la banda o el cor. A més, s'ha d'assegurar que es fa una ventilació freqüent dels espais utilitzats, amb un mínim d'una pausa per a ventilació d'espais cada trenta minuts, llevat dels casos en què es compti amb un sistema automàtic de renovació d'aire.

  • Aquestes condicions també s'han de respectar durant les activitats d'assaig dels cors i les bandes de música.

7. Modificar el text del vuitè paràgraf del punt 1 de l'apartat XII de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, el qual passa a tenir la redacció següent:

  • Es prohibeix l'ús de dispositius susceptibles d'alliberament de nicotina i productes a base d'herbes per fumar com ara pipes, xixes o assimilats en tots els locals d'entreteniment i restauració, i en qualsevol altre tipus d'establiment obert al públic.

8. Modificar el text del tercer paràgraf del punt 1.1 de l'apartat XII de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID- 19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, el qual passa a tenir la següent redacció:

  • Tots els establiments d'entreteniment i restauració (restaurants, bars cafeteria, bars de copes, discoteques, cafès concert, clubs de platja, sales de festa, sales de ball o similars) tenen com a hora de tancament la legalment autoritzada, i en cap cas no es poden superar les 02.00 h. Una vegada produït el tancament no es poden reobrir fins que no hagin transcorregut com a mínim quatre hores.

9. Modificar el text del setè paràgraf del punt 1.2 de l'apartat XII de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, que queda redactat de la manera següent:

  • S'han d'eliminar els productes d'autoservei com ara portatovallons, portaescuradents, vinagreres, setrills i altres utensilis similars, i prioritzar les monodosis o el servei en altres formats sota petició del client. Això no obstant, si el client ho demana, es pot oferir la botella d'oli per a autoservei, sempre que es prenguin les mesures de desinfecció entre usos apropiades d'acord amb el sistema de gestió de seguretat alimentària de l'establiment o que serveixi l'oli directament el personal de servei de l'establiment.

10. Modificar el text del novè paràgraf del punt 1.2 de l'apartat XII de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, el qual passa a tenir la redacció següent:

  • El personal que serveixi les taules i a la barra ha de garantir la distància de seguretat amb el client i aplicar els procediments d'higiene i prevenció necessaris per evitar el risc de contagi. En qualsevol cas, s'ha de garantir una distància mínima d'un metre i mig entre clients i s'ha d'utilitzar de manera obligatòria mascareta durant el servei.

11. Afegir un desè paràgraf al punt 1.2 de l'apartat XII de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, que queda redactat de la manera següent:

  • El client ha de mantenir en tot moment la distància mínima d'un metre i mig de separació amb altres clients que no formin part del seu grup de convivència i amb el personal.

12. Modificar el text del punt 7 de l'apartat XII de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, que queda redactat de la manera següent:

7. Condicions per a l'obertura dels locals d'oci infantil

  • Es permet la reobertura al públic dels locals d'oci infantil. Aquests locals han de respectar una capacitat màxima del cinquanta per cent.
  • S'han d'aplicar mesures estrictes d'higiene de mans i de superfícies, i cal assegurar que el local manté condicions de ventilació adequada.

13. Modificar l'apartat XIII de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID- 19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, el qual passa a tenir la redacció següent:

XIII. Mesures relatives al transport públic terrestre

  • Es manté l'obligatorietat de l'ús de la mascareta en els serveis de transport públics de viatgers en tots els àmbits.

  • En el transport públic regular, discrecional i privat complementari de viatgers amb autobús, així com en els transports ferroviaris, en els quals tots els ocupants hagin d'anar asseguts es poden ocupar la totalitat dels seients. Quan el nivell d'ocupació ho permeti, s'ha de procurar la separació màxima entre usuaris.

  • En els transports públics col·lectius de viatgers d'àmbit urbà i periurbà en els quals hi ha plataformes habilitades per al transport de viatgers drets, s'hi poden ocupar la totalitat dels seients i s'hi ha de mantenir una referència d'ocupació del cinquanta per cent de les places destinades als passatgers que viatgen drets, i procurar, en tot cas, la separació màxima possible entre ells.

  • En els transports privats particulars i privats complementaris de persones amb vehicles de fins a nou places, incloent-hi la del conductor, poden viatjar tantes persones com places tengui el vehicle. L'ús de mascareta és obligatori, excepte quan la totalitat dels ocupants del vehicle siguin convivents.

  • En els transports públics de viatgers amb vehicles de fins a nou places, incloent-hi la del conductor, es poden ocupar la totalitat de les places de cada fila addicional de seients respecte de la del conductor, així com les oferides a la fila de seients del conductor, quan s'hagin esgotat, prèviament, les de darrere. 

  • Els consells insulars i els ajuntaments poden fixar el percentatge mínim de servei de taxi en el seu àmbit d'actuació, el qual ha de ser com a mínim d'un quaranta per cent.

  • Els serveis de transport públic de viatgers subjectes a contracte i servei públic poden ajustar el volum de l'oferta a l'evolució de la recuperació de la demanda. Les administracions competents poden establir mesures per tal de garantir un servei suficient i el funcionament correcte.

14. Modificar el primer paràgraf de l'apartat XV  de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el  Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID- 19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, el qual passa a tenir la següent redacció:

  • En el transport marítim de passatgers de caràcter turístic o recreatiu es pot utilitzar el setanta-cinc per cent de la capacitat de les cobertes tancades de l'embarcació i la totalitat de les places de passatge de les cobertes descobertes de l'embarcació. Quan el nivell d'ocupació ho permeti, s'ha de procurar la màxima separació entre usuaris. Els usuaris han de fer ús obligatori de la mascareta.

15. Modificar l'apartat XVI de l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, el qual queda redactat de la manera següent:

XVI. Mesures relatives a establiments de joc i apostes

  • Els establiments de joc i apostes han de limitar la presència de clients a dos terços de la capacitat.

  • Els establiments de joc i apostes han de respectar les mesures generals d'higiene i prevenció que recull l'apartat I.5 d'aquest Pla.

  • A més del compliment general de les mesures d'higiene i prevenció establertes, en el cas que es presti algun tipus de servei d'hoteleria i restauració s'ha d'ajustar al que preveuen les condicions per a la prestació del servei en els establiments d'hoteleria i restauració.

  • Els establiments de joc i apostes tenen com a hora de tancament la legalment autoritzada, i en cap cas no es poden superar les 02.00 h. 

16. Instar l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a presentar aquesta resolució davant l'òrgan judicial competent a l'efecte que estableix l'article 8.6, segon paràgraf, de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.

17. Notificar aquesta resolució a la Delegació del Govern a les Illes Balears, als consells insulars i als ajuntaments de les Illes Balears, a fi d'establir els controls i les mesures pertinents per garantir-ne l'efectivitat.

18. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que la dicta, en el termini d'un mes comptador des que es publiqui, d'acord amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, alternativament, un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des que es publiqui, d'acord amb el que disposen els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 13 de juliol de 2020

La consellera de Salut i Consum ​​​​​​​Patricia Gómez Picard