Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 6294
Convocatòria de subvencions per a esdeveniments de promoció de l’economia local i el producte de Mallorca en el 2020
Referència BDNS: 515563
El Consell Executiu, en sessió de dia 15 de juliol de 2020, ha adoptat, entre d'altres, l'acord següent:
“1. Aprovar l'expedient i la convocatòria de subvencions per a esdeveniments de promoció de l'economia local i el producte de Mallorca en el 2020.
2. Autoritzar una despesa, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient una vegada entri en vigor la modificació de crèdits SUP_05/2020, per un import total de 1.200.000,00 euros, com a quantitat global que es destina a la convocatòria subvencions per a esdeveniments de promoció de l'economia i el producte local en el 2020, quantia que es distribuirà de la manera següent:
Aplicació pressupostària |
Operació comptable A provisional |
IMPORT |
IMPORT CONDICIONAT APROV. DEF. MODIF. CRÈDIT |
Línia 1 |
Línia 2 |
Línia 3 |
Línia 4 |
65.43110.46200 |
9 2020 006179 |
414.416,50 € |
|
|
414.416,50 € |
|
|
65.43110.46200 |
PEND. APROV. DEF. MODIF. CRED. |
65.583,50 € |
65.583,50 € |
|
65.583,50 € |
|
|
65.43110.46300 |
|
|
23.005,40 € |
|
|
|
|
65.43110.46200 |
PEND. APROV. DEF. MODIF. CRED. |
23.005,40 € |
|
|
|
23.005,40 € |
|
65.43110.46200 |
9 2020 006180 |
38.994,60 € |
|
|
|
38.994,60 € |
|
|
TOTAL |
542.000,00 € |
88.588,90 € |
- € |
480.000,00 € |
62.000,00 € |
- € |
65.43110.47900 |
9 2020 006178 |
13.493,25 € |
|
13.493,25 € |
|
|
|
65.43110.47900 |
PEND. APROV. DEF. MODIF. CRED. |
25.506,75 € |
25.506,75 € |
25.506,75 € |
|
|
|
|
TOTAL |
39.000,00 € |
25.506,75 € |
39.000,00 € |
39.000,00 € |
39.000,00 € |
39.000,00 € |
65.43110.48900 |
9 2020 006181 |
160.000,00 € |
|
160.000,00 € |
|
|
|
65.43110.48900 |
9 2020 006182 |
51.882,82 € |
|
|
|
|
51.882,82 € |
65.43110.48900 |
PEND. APROV. DEF. MODIF. CRED. |
115.555,35 € |
115.555,35 € |
|
|
|
115.555,35 € |
|
TOTAL |
327.438,17 € |
115.555,35 € |
160.000,00 € |
- € |
- € |
167.438,17 € |
65.43110.76200 |
9 2020 006183 |
229.000,00 € |
|
|
229.000,00 € |
|
|
65.43110.76200 |
PEND. APROV. DEF. MODIF. CRED. |
62.561,83 € |
62.561,83 € |
|
62.561,83 € |
|
|
|
TOTAL |
291.561,83 € |
62.561,83 € |
- € |
291.561,83 € |
- € |
- € |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
1.200.000,00 € |
292.212,83 € |
199.000,00 € |
771.561,83 € |
62.000,00 € |
167.438,17 € |
3. Ordenar la publicació de l'extracte la convocatòria de subvencions per a esdeveniments de promoció de l'economia local i el producte de Mallorca en el 2020, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions.
4. Assenyalar que contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa podeu interposar el recurs d'alçada, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”
Palma, 15 de juliol de 2020
El secretari tècnic de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local
(per suplència: resolució de 8 de gener 2020 - BOIB núm. 9, de 21/01/2020)
Jaume Tomàs Oliver
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A ESDEVENIMENTS DE PROMOCIÓ DE L'ECONOMIA LOCAL I EL PRODUCTE DE MALLORCA EN EL 2020
1. Objecte i finalitat de la convocatòria
1.1 L'objecte d'aquesta convocatòria és el foment d'actuacions i projectes d'iniciativa pública i privada d'interès públic per a la promoció de l'economia local i el producte de Mallorca.
La finalitat és promoure la realització d'activitats dirigides a activar el teixit empresarial d'arrel local, així com, l'execució de projectes coherents i compatibles amb el models d'economia sostenible que incentivin els sectors productius locals de Mallorca.
1.2 Les bases reguladores de la present convocatòria són les establertes en l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18.02.2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 04.08.2018).
1.3 Els esdeveniments i/o les actuacions subvencionables són els següents:
a) Les fires i mostres comercials que promocionin el petit i mitjà comerç i els productes de Mallorca. (Línies 1 i 2 )
b) 1.Les activitats de tipus cultural, gastronòmiques i artístiques amb la condició que tinguin repercussió degudament justificada al projecte per a la promoció de l'economia local i el producte de Mallorca. (Línies 1 i 2)
2.Les inversions que facilitin i / o permetin la realització de les actuacions indicades als punts anteriors 1.3a) i 1.3b). ( Línia 2)
c) Projectes de promoció, formació i sensibilització en matèria d'economia social i sostenible. ( Línia 1)
d) Les activitats dirigides al foment de l'emprenedoria empresarial i la cooperació empresarial dins l'àmbit local. En aquesta línia, s'hi inclouen projectes de formació, reciclatge i adaptació a les exigències del mercat, d'assessorament i suport tècnic, networking, així com, projectes de sensibilització per a la promoció del comerç i el producte de Mallorca. (Línia 3).
e) Els projectes de dinamització, formació i promoció comercial del petit i mitjà comerç local i/o del producte de Mallorca i els projectes per reactivar l'economia local mitjançant campanyes de promoció de compliment de mesures de seguretat derivades de la COVID-19 (Línia 4).
1.4 Les actuacions subvencionables relatives a totes les línies d'actuació s'han d'haver realitzat total o parcialment, en el període comprès entre l'1 de juliol de 2019 i el 31 de desembre de 2020.
1.5. No són subvencionables:
a) Les activitats que no disposin de les preceptives autoritzacions administratives d'acord amb la seva naturalesa.
b) Les festes patronals, les curses populars i altres esdeveniments sense repercussió en l'economia local, sense prou entitat i/o escassa participació, així com, els dinars i els sopars populars.
c) Els projectes i actuacions que no s'adeqüin a la finalitat ni a l'objecte de la convocatòria.
d) Les sol·licituds de subvenció de projectes que no obtinguin una puntuació mínima de 40 punts entre tots els criteris de valoració detallats al punt 11 de la convocatòria.
2. Beneficiaris de la convocatòria :
2.1 Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions, les persones i / o entitats següents:
a) Associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre. (Línia 1).
b) Societats cooperatives. ( Línia 1).
c)Microempreses, segons la Recomanació de la Comissió Europea 2003/361/CE, de 6 de maig, sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses, DOUE de 20 de maig de 2003. ( Línia 1)
d) Ajuntaments de l'illa de Mallorca (Línies 2 i 3).
e) Associacions empresarials del petit i mitjà comerç amb àmbit d'actuació insular i federacions d'associacions empresarials del petit i mitjà comerç amb àmbit d'actuació insular. (Línia 4).
f) Corporacions de dret públic que tinguin com a finalitat la promoció i la defensa dels interessos generals del comerç i la industria (línies 1 i 4).
2.2 Per poder accedir a les subvencions establertes en aquesta convocatòria, cal tenir el domicili fiscal, sucursal, delegació o establiment permanent a Mallorca.
2.3 No poden tenir la condició de beneficiaris, les entitats en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies previstes a l'article 8.2, 8.3 i 8.4 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
2.4 El fet de rebre una ajuda pública implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, a fi d'executar la totalitat del pressupost, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis.
3. Règim de compatibilitat amb altres ajuts o subvencions
En relació amb el règim de compatibilitat dels presents ajuts és aplicable l'article 16 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
4. Règim de concurrència
4.1 Aquestes subvencions es concedeixen d'acord amb els principis indicats a l'article 5.4 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
4.2 El procediment de concessió de les presents subvencions es tramita en règim de concurrència no competitiva, d'acord amb l'establert a l'article 17.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en relació amb el punt 10 de la convocatòria.
5. Crèdit pressupostari, imports de les subvencions i línies d'actuació
5.1 El pressupost de despeses del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2020 ha assignat un import total de 1.200.000,00 € euros a les subvencions objecte de la convocatòria que es distribuirà de la manera següent:
Aplicació pressupostària |
Beneficiaris |
Línia 1 |
Línia 2 |
Línia 3 |
Línia 4 |
Total |
---|---|---|---|---|---|---|
65.43110.46200 |
Ajuntaments. |
|
480.000,00 € |
62.000,00 € |
|
542.000,00 € |
65.43110.48900 |
- Assoc. Fund. i altres entit. Sense ànim de lucre. - Corporacions de dret públic que tinguin com a finalitat la promoció i la defensa dels interessos generals del comerç i la industria |
160.000,00 € |
|
|
|
327.438,17 € |
- Associacions empresarials del petit i mitjà comerç i federacions d'associacions empresarials del petit i mitjà comerç. - Corporacions de dret públic que tinguin com a finalitat la promoció i la defensa dels interessos generals del comerç i la industria |
|
|
|
167.438,17 € |
||
65.43110.47900 |
Microempreses i cooperatives amb ànim de lucre |
39.000,00 € |
|
|
|
39.000,00 € |
65.43110.76200 |
Ajuntaments |
|
291.561,83 € |
|
|
291.561,83 € |
|
|
199.000,00 € |
771.561,83 € |
62.000,00 € |
167.438,17 € |
1.200.000,00 € |
5.2 Línies d'actuació. La convocatòria preveu les 4 línies d'actuacions següents:
Línia 1:
1) Actuacions:
a) Les fires i mostres comercials que promocionin el petit i mitjà comerç i els productes de Mallorca.
b) Les activitats de tipus cultural, gastronòmiques i artístiques amb la condició que tinguin repercussió degudament justificada al projecte per a la promoció de l'economia local i el producte de Mallorca.
c) Projectes de promoció, formació i sensibilització en matèria d'economia social i sostenible ( Línia 1).
2) Despeses subvencionables: són les despeses corrents detallades al punt 6.3 a) de la convocatòria derivades de l'execució de les actuacions indicades als punts a), b) i c) anteriors.
3) Beneficiaris: Associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre, societats cooperatives, microempreses i Corporacions de dret públic que tinguin com a finalitat la promoció i la defensa dels interessos generals del comerç i la industria.
Cal presentar una sol·licitud per a cada esdeveniment subvencionable, les sol·licituds han d'incloure un únic esdeveniment/projecte subvencionable.
L'import màxim subvencionable per beneficiari és de 30.000,00 € amb independència del nombre de projectes que presenti. Per tant, l'import màxim que s'adjudicarà per al conjunt de tots els projectes presentats no pot superar 30.000,00 €. Aquest import pot representar el 100 % del cost total de l'activitat subvencionable.
L'import subvencionable per cada projecte és per import cert i pot representar el 100 % del cost total de l'activitat subvencionable.
Línia 2:
1) Actuacions:
a) Les fires i mostres comercials que promocionin el petit i mitjà comerç i els productes de Mallorca.
b) 1.Les activitats de tipus cultural, gastronòmiques i artístiques amb la condició que tinguin repercussió degudament justificada al projecte per a la promoció de l'economia local i el producte de Mallorca.
2.Les inversions que facilitin i / o permetin la realització de les actuacions indicades als punts a) i b) anteriors.
2) Despeses subvencionables: són les despeses corrents detallades al punt 6.3a) de la convocatòria derivades de la realització de les actuacions esmentades als punts a) i b) anteriors, i /o les despeses d'inversió detallades al punt 6.3 b) de la convocatòria derivades de la realització de les actuacions esmentades a la lletra b2) anterior. Per tant, les despeses subvencionables d'aquesta línia poden ser despeses corrents i /o despeses d'inversió.
3) Beneficiaris: Ajuntaments de Mallorca.
Cal presentar una sol·licitud per a cada esdeveniment subvencionable, les sol·licituds han d'incloure un únic esdeveniment/projecte subvencionable.
L'import màxim subvencionable per beneficiari és de 50.000,00 €, amb independència del nombre de projectes que presenti. Aquest import màxim respectarà la distribució següent: 20.000,00 € en concepte de despeses corrents i 30.000,00 € de despeses d'inversió. Per tant, l'import màxim que s'adjudicarà per al conjunt de tots els projectes presentats no pot superar 50.000,00 € (distribuïts entre 20.000,00 € en concepte de despeses corrents i 30.000,00 € de despeses d'inversió).
L'import subvencionable per cada projecte és per import cert i pot representar el 100 % del cost total de l'activitat subvencionable.
Línia 3:
1.Actuacions: Les activitats dirigides al foment de l'emprenedoria empresarial i la cooperació empresarial dins l'àmbit local. En aquesta línia, s'hi inclouen projectes de formació, reciclatge i adaptació a les exigències del mercat, d'assessorament i suport tècnic, networking, així com, projectes de sensibilització per a la promoció del comerç i el producte de Mallorca
2. Despeses subvencionables: són les despeses corrents detallades al punt 6.3 a) derivades de l'execució de les actuacions esmentades al punt anterior.
3. Beneficiaris: Els Ajuntaments de Mallorca.
Cal presentar una sol·licitud per a cada esdeveniment subvencionable, les sol·licituds han d'incloure un únic esdeveniment/projecte subvencionable.
L'import màxim subvencionable per beneficiari és de 10.000,00 € amb independència del nombre de projectes que presenti. Per tant, l'import màxim que s'adjudicarà per al conjunt de tots els projectes presentats no pot superar 10.000,00 €. Aquest import pot representar el 100 % del cost total de l'activitat subvencionable.
L'import subvencionable per cada projecte és per import cert i pot representar el 100 % del cost total de l'activitat subvencionable.
Línia 4:
1.)Actuacions: Els projectes de dinamització, formació i promoció comercial pel petit i mitjà comerç local i/o del producte de Mallorca i els projectes per reactivar l'economia local mitjançant campanyes de promoció de compliment de mesures de seguretat derivades de la COVID-19.
2).Despeses subvencionables: són les despeses corrents detallades al punt 6.3.a) de la convocatòria derivades de l'execució de les actuacions esmentades al punt anterior.
3).Beneficiaris: Associacions empresarials del petit i mitjà comerç amb àmbit d'actuació insular i federacions d'associacions empresarials del petit i mitjà comerç amb àmbit d'actuació insular i les corporacions de dret públic que tinguin com a finalitat la promoció i la defensa dels interessos generals del comerç i la industria.
Cal presentar una sol·licitud per a cada esdeveniment subvencionable, les sol·licituds han d'incloure un únic esdeveniment/projecte subvencionable.
L'import màxim subvencionable per beneficiari és de 40.000,00 € amb independència del nombre de projectes que presenti. Per tant, l'import màxim que s'adjudicarà per al conjunt de tots els projectes presentats no pot superar 40.000,00 €. Aquest import pot representar el 100 % del cost total de l'activitat subvencionable.
L'import subvencionable per cada projecte és per import cert i pot representar el 100 % del cost total de l'activitat subvencionable.
5.3 Límits a la subvenció concedida: L'import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantitat sol·licitada, ni a l'import màxim subvencionable establert a la convocatòria per a cada sol·licitud, línia i beneficiari. La quantia concedida tampoc pot superar el cost total de l'activitat, projecte o programa seleccionat, un cop deduïts els ingressos o les subvencions que l'han finançat, si n'hi ha.
5.4 Despesa subvencionable superior a la quantia del contracte menor: Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació de contractes del sector públic per al contracte menor, s'ha d'atendre al previst a l'article 44.5 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca. En el cas d'ajuntaments es durà a terme d'acord amb els procediments establerts a la normativa vigent en matèria de contractes del sector públic.
5.5. Determinació de l'import de la subvenció com a import cert: Per a totes les línies de subvencions, l'import de la concessió de la subvenció es determinarà per import cert, d'acord amb l'establert a l'article 24.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
6. Terminis d'execució i despeses subvencionables
6.1 En relació amb totes les línies d'actuació ( Línies 1, 2, 3, 4 ):
6.1 a) Les actuacions objecte de subvenció s'han d'haver executat entre el dia 1 de juliol de 2019 i el
31 de desembre de 2020 (ambdós inclosos) pels beneficiaris de la convocatòria
6.1 b) Els justificants de despesa s'han d'haver emès entre l'1 de juliol de 2019 i el 31 de desembre de 2020 (ambdós inclosos) i, com a màxim, s'han d'haver pagat el darrer dia del termini de justificació.
6.2 Les despeses subvencionables han de respondre de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat
subvencionada i, en cap cas, el seu cost d'adquisició podrà ser superior al valor de mercat.
6.3 Les despeses subvencionables d'aquesta convocatòria són les següents
a) Despeses corrents derivades de l'esdeveniment subvencionable (per a totes les línies: 1, 2, 3 i 4):
- Arrendament d'instal·lacions, equipaments, vehicles o de maquinària que expressament s'hagin contractat per dur a terme l'activitat subvencionada.
- Materials divulgatius, informatius, promocionals, en aquest apartat s'inclouen, entre d'altres, tot tipus de publicacions o materials que informin o promocionin l'esdeveniment, com ara: un programa d'activitats de l'esdeveniment, un reportatge informatiu sobre algun aspecte de l'activitat subvencionada, carteleria, plànols, tríptics, igualment, el material de merchandising, trofeus, distincions.
- Bens consumibles, en general, s'inclouen els bens fungibles directament relacionats amb l'activitat subvencionable, com ara: tot tipus de guarniments pels diferents espais, carrers i edificis afectats per l'actuació subvencionada, decoracions florals, ornamentals, material de papereria, ferreteria, material pirotècnic i productes alimentaris, entre d'altres.
- Material de protecció, seguretat i salut no inventariables.
- Publicitat en xarxes socials i en mitjans de comunicació escrits i audiovisuals, són les despeses relatives a insercions publicitàries que es fan a mitjans de comunicació escrits i audiovisuals, com ara, una falca de ràdio, un espot televisiu, un bàner o un anunci a un diari imprès o digital ( portada, contraportada, pàgines o mòduls), amb els límits percentuals següents per línies:
Línies 1 i 2 : fins el límit del 25% del pressupost del projecte presentat.
Línia 3 : fins el límit del 50% del pressupost del projecte presentat.
Línia 4 : fins el límit del 100% del pressupost del projecte presentat.
- Assegurances d'accidents de responsabilitat civil: S'hi inclouen les assegurances que s'han contractat específicament per a l'esdeveniment subvencionable. En cas d'assegurances genèriques, només s'admetrà subvencionable la part proporcional a l'esdeveniment. En qualsevol dels dos supòsits, s'ha d'acreditar les circumstàncies esmentades.
- Estudis i treballs tècnics especialitzats relacionats amb l'activitat subvencionable.
- Transport, muntatge i desmuntatge d'instal·lacions temporals.
- Serveis de neteja, vigilància, ambulància, transport de mercaderies i altres serveis personals directament relacionats amb l'activitat subvencionada, entre d'altres: condicionament de l'espai afectat pels esdeveniments, enllumenat, acústica, decoració, pirotècnia, passacarrers, desfilades, correfocs, concerts, obres de teatre i altres actuacions.
- Despeses derivades de la contractació externa de serveis de formació que formi part del projecte, s'inclouran també les despeses de desplaçament i allotjament que es puguin derivar, en el cas que els indicats professionals s'hagin de desplaçar des de fora de l'illa.
- Despeses derivades de la contractació externa de serveis d'assessorament, gestió i organització per dur a terme l'activitat subvencionable.
- Tributs necessaris per dur a terme l'activitat subvencionable, (excepte l'IBI), quan la persona beneficiària els aboni de manera efectiva i les despeses derivades de l'ús de marques directament relacionades amb els projectes subvencionables (canons, llicències, etc.).
b) Despeses d'inversió derivades dels esdeveniments subvencionables prevists als apartats 1.3a) i 1.3b1) (Línia 2):
- Obres de reforma, de millora i /o d'adequació d'immobles o espais de titularitat municipal afectats, total o parcialment per la realització de l'activitat subvencionada.
- Adquisició de bens d'equip, mobiliari, utillatge i instal·lacions inventariables municipals amb la finalitat principal de procurar i facilitar que els esdeveniments subvencionables es duguin a terme. Aquests béns han de tenir una vida útil superior als 2 anys. En cas que siguin béns de segona mà, es poden subvencionar si consta una declaració del venedor sobre l'origen dels béns i s'aporta un certificat de taxació independent que verifiqui que el preu d'adquisició és inferior al valor de mercat de béns nous similars.
- Estudis i treballs tècnics realitzats per tercers que afectin de manera directa la realització d'un projecte d'inversió subvencionable i que suposin un major cost de la inversió.
- En tot cas, ha de tractar-se de despeses que es comptabilitzin dins el capítol 6 del pressupost de despeses del corresponent ajuntament, d'acord amb l'establert a l'Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la qual s'aprova l'estructura dels pressuposts de les entitats locals.
6.4 En tot cas, no són despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable:
- Les despeses que no compleixin els requisits establerts al punt primer i al punt sisè de la convocatòria
- Les que no són reals o no hagin estat efectivament fetes i pagades.
- Les que no es justifiquin en els termes de la convocatòria.
- Les que hagin estat fetes després de la finalització del termini establert a la convocatòria.
- Les despeses adquirides a un preu superior al valor de mercat.
- Les despeses de personal a càrrec de l'entitat beneficiària per dur a terme l'activitat subvencionada.
- Les despeses en concepte de serveis policials ja siguin prestats pel personal del propi ajuntament o pel personal d'altres ajuntaments.
- Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques, si no hi estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-ho, ni dur-ho a terme.
- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.
- Les despeses d'amortització de béns inventariables.
- L'impost sobre béns immobles i els impostos indirectes si són susceptibles de recuperació o compensació.
7. Formalització de la sol·licitud i acreditació dels requisits
7.1 Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita el Consell Insular de Mallorca, que es poden recollir a les dependències de la Direcció Insular de Promoció Econòmica i Producte Local del Consell de Mallorca (Centre Cultural la Misericòrdia, Plaça de l'Hospital, 4, Palma, 07012), o bé, descarregar-los directament de la Seu electrònica del Consell de Mallorca, a través de l'adreça d'internet https://seu.conselldemallorca.net i han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l'entitat o la persona que la presenta.
7.2 Tota la documentació que es lliuri ha d'estar en llengua catalana o castellana. En cas que es vulgui lliurar en qualsevol altre idioma, s'ha de lliurar obligatòriament una traducció jurada o traducció d'un organisme oficial en un dels dos idiomes oficials de les Illes Balears. Qualsevol documentació que no compleixi aquesta premissa serà exclosa del procés de valoració.
7.3 S'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Model de sol·licitud (Annex I).
b) Certificat de l'Agència Tributària (AEAT) d'estar al corrent de les obligacions tributàries o l'autorització expressa perquè el Consell de Mallorca en faci la sol·licitud telemàtica. (Aquest certificat s'haurà d'aportar en el cas que el sol·licitant denegui expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquest certificat a l'Annex I).
c) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social o l'autorització expressa perquè el Consell de Mallorca en faci la sol·licitud telemàtica.(Aquest certificat s'haurà d'aportar en el cas que el sol·licitant denegui expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificat a l'Annex I.)
d) Fotocòpia del NIF o CIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l'entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar la sol·licitud.
e) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona diferent, el model de la qual, s'adjunta com a annex d'aquesta convocatòria (Annex II).
f) Si les entitats sol·licitants són societats cooperatives, fundacions, microempreses, associacions o altres entitats sense ànim de lucre, s'ha d'aportar la còpia de l'escriptura de constitució i estatuts o reglament intern de funcionament vigents inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els estatuts, han d'aportar un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i designar representant.
g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l'article 8.2, 8.3 i 8.4 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca, i de no estar incurs en qualsevol de les causes previstes en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex III).
h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades, per fer la mateixa activitat, amb indicació dels imports, el model de la qual, s'adjunta com a annex d'aquesta convocatòria (Annex IV-A).
i) Declaració responsable de totes les ajudes finançades amb fons públics, que s'han rebut en concepte de minimis durant els exercicis fiscals 2018, 2019 i 2020 (Annex IV-B)
j) Pressupost detallat d'ingressos i de despeses de l'actuació signat pel sol·licitant o representant legal de l'entitat. En el cas que l'entitat sol·licitant declari que recupera i compensa l'IVA ( IVA no és subvencionable), les despeses es detallaren només per la base imposable. En el supòsit que es declari que no es recupera ni es compensa l'IVA (IVA és subvencionable), les despeses es detallaran per la base imposable + IVA (Annex V).
k) Projecte objecte de la sol·licitud, signat pel representant legal de l'entitat sol·licitant, el qual ha d'incloure una descripció detallada de les diferents activitats que es preveuen dur a terme, la seva temporalització, els objectius generals pretesos, els col·lectius o els beneficiaris als quals s'adreça i la metodologia per executar l'activitat. En el projecte s'ha de reflectir, desenvolupar i acreditar tota la informació relativa als criteris de valoració definits al punt 11 de la convocatòria, amb la finalitat que l'òrgan encarregat de la valoració el pugui avaluar. No es valorarà el criteri que no s'hagi justificat. El sol·licitant ha de presentar, en tot cas, una versió del projecte en llengua catalana sense perjudici de poder presentar-lo en castellà o en altres llengües d'acord amb el punt 7.2 de la convocatòria.
l) Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció, segons el model facilitat pel Consell de Mallorca (Annex VI).
m) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant, signada pel seu representant legal o per persona autoritzada, de que l'activitat subvencionada s'ha dut o es durà a terme d'acord amb les corresponents autoritzacions preceptives (Annex I).
n) Declaració responsable del representant legal de l'entitat sol·licitant o de persona autoritzada, relativa al fet que l'entitat es troba inscrita, en la data de presentació de la sol·licitud, en el registre d'associacions, el registre de fundacions, el registre de societats cooperatives o registre mercantil corresponent de la comunitat autònoma de les Illes Balears (Annex VII), sense perjudici de la facultat de comprovació per part del Consell de Mallorca d'aquesta circumstància mitjançant consulta a través del portal web del Govern de les Illes Balears que hi escaigui.
L'òrgan instructor demanarà d'ofici el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen.
8. Termini i llocs de presentació de les sol·licituds
8.1 El termini de presentació de les sol·licituds i tota la documentació comença a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i s'estendrà fins a l'exhauriment del crèdit assignat a cada línia i aplicació pressupostària i en tot cas fins el dia 30 d'octubre de 2020. L'exhauriment del crèdit es publicarà a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el cas de que els crèdits no s'exhaureixin, el termini finalitzarà el dia 30 d'octubre de 2020.
8.2 Les instàncies s'han de presentar dins el termini establert, en qualsevol registre general del Consell de Mallorca: Registre de la seu del Consell, Palau Reial, 1, Registre de la Llar de la Joventut, c/ General Riera, 111 i Registre de la Llar de la Infància, c/ General Riera, 113.
Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En el moment de la presentació de la sol·licitud, s'ha de deixar constància de la data, de l'hora i del minut de la presentació, amb l'objectiu que n'hi hagi constància per establir l'ordre d'entrada de les sol·licituds en el registre. Si aquesta informació no queda acreditada, la instància s'entendrà presentada en el darrer lloc del dia de la presentació.
Quan la sol·licitud es presenti en un lloc diferent al Registre General del Consell Insular de Mallorca, aquesta circumstància s'ha de comunicar al centre gestor dins el mateix dia. En aquest cas, s'ha d'enviar un e-mail a l'adreça electrònica següent: malillo@conselldemallorca.net, amb una còpia del registre, en què consti, la data, hora i minut d'entrada per esperar l'arribada de la documentació.
Si la sol·licitud s'envia per correu, s'ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè segellin el primer full del document a fi d'acreditar la data, l'hora i el minut de presentació, segons s'estableix en l'article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En aquest cas, igualment, s'haurà de comunicar aquesta circumstància al centre gestor, dins el mateix dia, amb un e-mail dirigit l'adreça electrònica següent: malillo@conselldemallorca.net, amb una còpia del registre, en què consti la data d'entrada per esperar l'arribada de la documentació.
9. Esmena de deficiències en la sol·licitud
Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir a la persona interessada que l'esmeni, en el termini de deu dies i li ha d'indicar que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 68.1 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques
La data de presentació que compta per establir l'ordre d'entrada de sol·licituds serà la data de presentació de la documentació completa en el Registre.
10. Procediment, òrgans d'instrucció i fiscalització
10.1. El procediment de concessió és de concurrència no competitiva, atès que basta complir els requisits prevists a la convocatòria per accedir a la subvenció ( sempre i quan s'arribi a la puntuació mínima exigida al punt 11 de la convocatòria) i fins a l'exhauriment del crèdit pressupostari assignat a aquesta convocatòria per a cada aplicació pressupostària i línia indicada en el punt 5.1 de la convocatòria.
Les resolucions de concessió o denegació de les sol·licituds presentades es tramitaran a mesura que es vagin rebent i resolent fins al límit màxim d'exhaurir el crèdit previst per a aquesta convocatòria.
La tramitació de les sol·licituds serà per ordre d'entrada de la sol·licitud, sempre que la documentació presentada estigui completa i correcta i es pugui avaluar per l'òrgan unipersonal que exerceix les funcions de la Comissió d'Avaluació. Una sol·licitud que presenti deficiències no es tramitarà fins que no s'hagi esmenat.
Als efectes de l'ordre de tramitació es considerarà que una sol·licitud que inicialment s'ha presentat correctament ha entrat abans que una altra que, malgrat s'hagi presentat i registrat amb anterioritat s'hagi d'esmenar o completar.
Les resolucions de concessió o denegació de les subvencions es notificaran de forma individual a les entitats beneficiàries. També es publicaran a la seu electrònica del Consell de Mallorca el llistat dels projectes i subvencions concedides. La informació relativa a la concessió s'inclourà a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
En el cas que abans de finalitzar el termini de sol·licituds s'exhaureixi el crèdit destinat a aquesta convocatòria per a cada aplicació pressupostària i línia indicada en el punt 5.1, es publicarà aquest fet a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca i en el BOIB. En el cas d'exhaurir-se el crèdit, les sol·licituds es denegaran per aquest fet, d'acord amb l'art 17.2 OGS.
10.2 Els òrgans competents per dur a terme totes les actuacions del procediment de concessió són:
- L'òrgan instructor.
- L'òrgan unipersonal que, d'acord amb l'article 25.3, lletra b) del Decret Llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 serà l'encarregat d'exercir les funcions legalment atribuïdes a les comissions avaluadores.
- L'òrgan que concedeix la subvenció, d'acord amb l'article 18.1 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
10.3 L'òrgan d'instrucció del procediment és la secretaria tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local. Les funcions de l'instructor es regulen a l'article 18.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca i són, entre d'altres, les següents:
- La petició dels informes necessaris per resoldre.
- L'avaluació de les sol·licituds efectuada d'acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts a la convocatòria i a l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
- L'emissió d'un informe en què consti que de la informació en poder seu, es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a accedir-hi, i específicament, estan al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària de l'Estat, amb la Tresoreria de la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca
- La formulació de la proposta de resolució definitiva a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat
10.4 L'òrgan unipersonal és el que, quan l'instructor del procediment ha avaluat les sol·licituds, ha d'emetre informe en què es concreta el resultat de l'avaluació efectuada.
10.5 El Consell Executiu és l'òrgan competent per aprovar la convocatòria. Al conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local li correspon resoldre la concessió de les subvencions i reconèixer les obligacions econòmiques quan la quantia sigui igual o inferior a 250.000,00 €, en altre cas, li correspon al Consell Executiu.
10.6 En relació amb el procediment de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció, atès l'Acord del Consell Executiu, de dia 7 d'agost de 2019 es delega la competència per declarar les pèrdues del dret a cobrar, a favor dels titulars dels Departaments del Consell Insular de Mallorca. En la present convocatòria l'atribució es correspon al conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.
10.7 El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de la present convocatòria. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les persones interessades per a entendre desestimada, per silenci administratiu, la sol·licitud de concessió de la subvenció.
11. Criteris de valoració
És preceptiu incloure al projecte la informació i justificació suficient sobre els criteris de valoració per tal que l'òrgan unipersonal els pugui valorar.
Els criteris de valoració de totes les línies d'actuació són els següents i serà necessària l'obtenció d'un mínim de 40 punts per tenir la consideració de beneficiari de la subvenció:
|
|
PUNTS |
---|---|---|
1 Pressupost del projecte / actuació (màxim 10 punts) |
10 |
|
|
|
|
|
Pressupost 1.000,00 € < 5.000,00 € |
2 |
|
Pressupost 5.000,00 € < 10.000,00 € |
4 |
|
Pressupost 10.000,00 € < 20.000,00 € |
6 |
|
Pressupost 20.000,00 € < 40.000,00 € |
8 |
|
Pressupost >= 40.000,00 € |
10 |
|
|
|
|
|
PUNTS |
2 Iniciativa financera del projecte / actuació (màxim 10 punts) |
10 |
|
|
|
|
2.1 Finalització del projecte abans de la sol·licitud de subvenció |
2 |
|
|
|
|
2.2 Percentatge de finançament (ajudes previstes / pressupost) x 100 |
|
|
|
|
|
|
Entre el 0 % i inferior al 15 % de finançament aliè |
8 |
|
Entre el 15 % i inferior al 30 % de finançament aliè |
6 |
|
Entre el 30 % i inferior al 60 % de fiançament aliè |
4 |
|
Entre el 60 % i fins al 100 % de finançament aliè |
2 |
|
|
|
|
|
PUNTS |
3 Àmbit territorial del projecte / actuació (màxim 10 punts) |
10 |
|
|
|
|
3.1 Municipi d'actuació |
|
|
|
|
|
|
< 20.000 hab. |
10 |
|
20.000 < 50.000 hab. |
5 |
|
Més d'un municipi |
punts del municipi de menys habitants
|
|
(es valorarà el municipi de menys habitants |
|
|
amb la puntuació que determina l'apartat anterior) |
|
|
|
|
|
|
PUNTS |
4 Durada, innovació i continuïtat del projecte / actuació (màxim: 10 punts) |
10 |
|
|
|
|
4.1 Jornades senceres (mínim 1 jornada) ( màxim 5 punts) |
1 punt per jornada |
|
|
|
|
4.2 Innovació / continuïtat |
|
|
|
1ª Edició de l'actuació (innovació) |
5 |
|
2ª i posteriors edicions (vocació de continuïtat) |
2 |
|
|
|
|
|
PUNTS |
5 Contingut, elements i coherència del projecte / actuació (màxim 25 punts) |
25 |
|
|
|
|
5.1 Format general de presentació del projecte |
5 |
|
(ordre, estructura, coherència, claredat i detall.) |
|
|
|
|
|
5.2 Exposició i coincidència dels objectius amb els de la convocatòria, metodologia i les estratègies per aconseguir-los. |
10 |
|
|
|
|
5.3 Fires i mostres monogràfiques de producte agroalimentari |
3 |
|
|
|
|
5.4 Ús de la llengua catalana en l'execució del projecte |
7 |
|
|
|
|
6 Efectes esperats de l'execució del projecte / actuació (màxim 35 punts) |
35 |
|
|
|
|
6.1 Destinataris / impacte social esperat del projecte |
|
|
|
Es valorarà la previsió d'un nivell d'impacte social i participatiu mesurat en forma de número de participants i assistents, persones físiques, del tipus públic, visitants. El càlcul d'aquesta magnitud s'ha d'explicar i fonamentar en la sol·licitud |
|
|
De 100 a 1.000 persones esperades |
6 |
|
De 1.001 a 5.000 persones esperades |
8 |
|
De 5.001 a 20.000 persones esperades |
10 |
|
Més de 20.000 persones esperades |
12 |
|
|
|
6.2 Nivell d'ocupació del projecte / actuació |
|
|
|
Es valorarà l'ocupació, durant el temps d'execució del projecte / actuació, de persones físiques necessàries, ja sigui per compte pròpia com aliena. El càlcul d'aquesta magnitud s'ha d'explicar i fonamentar en la sol·licitud. |
|
|
Ocupació estimada de 1 a 10 persones |
6 |
|
Ocupació estimada de 11 a 20 persones |
8 |
|
Ocupació estimada de 21 a 50 persones |
10 |
|
Ocupació estimada de més de 50 persones |
12 |
|
|
|
6.3 Incidència mediambiental |
|
|
|
Es valorarà la incidència positiva en la millora de la cura del medi ambient. Aquest apartat s'ha d'explicar i fonamentar en la sol·licitud. |
|
|
Sense incidència |
0 |
|
Incidència baixa (es valorarà per l'òrgan avaluador) |
3 |
|
Incidència mitja (es valorarà per l'òrgan avaluador) |
5 |
|
Incidència alta (es valorarà per l'òrgan avaluador) |
7 |
|
|
|
6.4 Incidència en aspectes socials |
|
|
|
Incloure dins el projecte l'execució d'accions encaminades al foment de la integració social de persones amb discapacitat i/o mesures per a la igualtat de gènere. |
4 |
12. Avaluació de les sol·licituds.
L'avaluació de les sol·licituds serà duta a terme per un òrgan de caràcter unipersonal que serà el Director Insular de Promoció Econòmica i Producte Local i, en cas d'absència el substituirà la Directora Insular de Comerç i Artesania.
Aquest òrgan ha d'emetre l'informe que serveix de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva i pot instar a l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.
13. Reformulació
D'acord amb allò que es preveu en l'article 26 de l'Ordenança General de Subvencions aquesta convocatòria no preveu la reformulació de les sol·licituds.
14. Justificació de la subvenció
Per abonar les subvencions, l'entitat beneficiaria ha de justificar que el projecte subvencionat s'ha fet i que s'han complit i assolit les condicions i els objectius prevists en l'acte de concessió i en la convocatòria.
La modalitat de justificació d'aquesta convocatòria és el compte justificatiu de la despesa feta amb l'aportació de justificants de despesa, prevista als articles 38 i 39 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
La persona beneficiària ha de justificar la realització del projecte subvencionat mitjançant l'aportació del compte justificatiu integrat per la memòria d'actuacions sobre l'esdeveniment realitzat i la memòria econòmica.
a) Memòria d'actuacions:
Aquesta memòria ha d'anar signada pel representant de l'entitat beneficiària i ha d'estar integrada per la documentació següent:
- Una memòria d'actuacions en la que es justifiquin i expliquin les activitats realitzades i la seva temporalització (data d'inici i acabament). La memòria també ha d'incloure una avaluació dels resultats obtinguts, del compliment dels objectius del projecte i de les condicions de la concessió. En el cas que no s'hagi executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria ha d'exposar-ne els motius i, en tot cas, ha d'explicar i justificar la part del projecte que si s'ha pogut dur a terme.
- Un exemplar, si escau, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l'activitat subvencionada.
b) Memòria econòmica:
La memòria econòmica justifica el cost de les activitats fetes i ha de contenir la documentació següent:
- Factures originals girades per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa (en el cas dels beneficiaris de les línies 1 i 4), o bé, còpia acarada o factures originals (en el supòsit que es tracti d'entitats públiques ) i la documentació acreditativa del seu pagament.
- Les factures han de complir el previst al Real Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
- Les factures s'han presentar juntament amb els corresponents justificants de pagament de forma ordenada, i s'han d'agrupar en el mateix ordre que apareix en la relació de despeses inclosa a la Declaració responsable de la realització del projecte subvencionat i dels seus ingressos i despeses (Annex VIII).
- Declaració responsable de la realització del projecte subvencionat i dels seus ingressos i despeses (Annex VIII).
- La relació de despeses inclosa a l'Annex VIII, en format Word o Excel s'ha d'enviar al centre gestor al mail malillo@conselldemallorca.net, en el moment de la presentació de la justificació de la subvenció.
- En el cas que la subvenció concedida no superi l'import de 3.000,00€ la justificació es podrà fer mitjançant una declaració formal de la persona o entitat beneficiària relativa a l'existència de les factures i el seu pagament sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.
- En el cas de justificar despeses d'inversió, s'ha d'aportar un certificat de l'interventor o el secretari de la corporació en el sentit que la despesa subvencionada és d'inversió i s'ha comptabilitzat en el capítol VI del pressupost de despeses de l'Ajuntament.
- Si escau, els tres pressuposts que, d'acord amb l'article 44.5 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca, ha d'haver sol·licitat la persona beneficiària.
En el supòsit que l'activitat subvencionada sigui una obra que es tramiti com a contracte menor s'ha d'aportar la documentació exigida per la legislació vigent en matèria de contractes del sector públic.
En el cas que l'activitat subvencionada sigui una obra i el procediment d'adjudicació sigui diferent al previst per als contractes menors, l'entitat beneficiària ha d'aportar la documentació següent:
- Certificat final d'obra municipal i certificat final d'obra signat pel director de la mateixa. En el cas que el projecte inicial estigui visat pel corresponent col·legi professional, s'ha de presentar el certificat igualment visat.
- Acta de recepció de l'obra
- Liquidació definitiva de l'obra.
- Plànols que recullin l'estat final de l'obra en format .dwg, .shp, .dgn, .dxf, en suport digital.
- Certificat sobre l'adjudicació del contracte d'obres per la realització de l'acció subvencionada (Annex IX)
- Certificacions d'obra amb relació valorada
- Projecte tècnic aprovat
Així mateix, els ajuntaments, en el cas d'inversions distintes d'obres, amb imports superiors als contractes menors han d'aportar l'acord d'adjudicació de la despesa per l'òrgan competent i la corresponent acte de recepció o document similar.
En el cas que s'hagin de retornar les factures o justificants originals, a petició del beneficiari, s'hi ha de reflectir, mitjançant un segell, la data de concessió de la subvenció així com l'import del justificant que s'imputa a la subvenció.
15. Pagament de la subvenció
15.1 Per cobrar la subvenció és necessari que la persona beneficiària acrediti que ha pagat els creditors per raó de la despesa feta.
15.2 La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiària ha de ser la que s'especifica en l'article 48.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, la qual es detalla a continuació:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
- Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i
- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.
b) Pagament mitjançant xec nominatiu:
- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut i
- Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, i
- Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).
c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
- Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i
- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:
- Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura i
- Extracte del compte en el què figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i data de l'operació.
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
- Notificació bancària del càrrec i
- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i data de l'operació.
f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250€, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.
15.3 No es pot fer el pagament de la subvenció mentre la persona beneficiària no estigui al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, imposades per les disposicions vigents, o sigui deutor per resolució de procedència de reintegrament.
15.4 Pagaments anticipats:
Es preveuen pagaments anticipats, com a finançament necessari per poder dur a terme les actuacions inherents a la subvenció, (article 50 de la OGS) fins el 90% en el cas dels ajuntaments i fins el 75 % per a la resta d'entitats beneficiàries, sempre que acreditin que no disposin de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada.
El conseller d'Hisenda i Funció Pública pot atorgar el pagament anticipat sol·licitat, atès l'informe justificatiu del centre gestor i l'informe de fiscalització favorable de la Intervenció Delegada.
Amb caràcter general, els beneficiaris de pagaments anticipats han de constituir, amb caràcter previ, una garantia que ha de cobrir l'import de les quantitats que s'anticipen incrementat en un 20 %, sense perjudici del que estableix l'article 52 de l'OGS.
16. Termini de justificació
Ateses les diverses situacions en que es poden donar en l'execució dels projectes en el moment de presentar la sol·licitud, els terminis màxims per justificar són els que s'estableixen en el següent quadre:
|
TERMINI DE JUSTIFICACIÓ |
Per als projectes ja finalitzats en el moment de la sol·licitud |
1- La documentació justificativa es podrà presentar juntament amb la sol·licitud. |
|
2- També es pot presentar després de la sol·licitud i abans de la concessió. |
|
3- En tot cas: 20 dies hàbils a partir del dia següent de la notificació de la concessió. |
Per als projectes no finalitzats en el moment de la sol·licitud |
1- Si la finalització del projecte és posterior a l'adjudicació (projectes no finalitzat en el moment de la concessió): 20 dies hàbils a comptar des de la finalització del projecte. |
|
2- Si la finalització del projecte és anterior a l'adjudicació : 20 dies hàbils a partir del dia següent de la notificació de la concessió. |
En els casos en que el termini de justificació sigui de 20 dies des de la finalització del projecte, aquesta data l'ha de comunicar el beneficiari al Consell de Mallorca mitjançant escrit on posi de manifest l'esmentada data de finalització del projecte.
D'acord amb l'article 36.3 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca, transcorregut el termini establert de justificació sense que aquesta s'hagi presentat davant l'òrgan administratiu competent, aquest ha de requerir la persona beneficiària perquè, en el termini improrrogable de quinze dies, la presenti. La falta de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat comporta l'exigència del reintegrament i altres responsabilitats establertes en la Llei general de subvencions.
La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix la persona beneficiària de les sancions que, d'acord amb la Llei general de subvencions, corresponen.
17. Obligacions dels beneficiaris
Les obligacions dels beneficiaris són les que preveu l'article 9 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca i específicament, l'adopció de les mesures de difusió establertes a l'article 15 de la normativa esmentada que s'ha de fer en els termes següents:
a) L'entitat beneficiària haurà de complir algun dels requisits següents:
- Incloure la imatge institucional del Consell Insular de Mallorca (logotip) i/o una llegenda on es faci constar el finançament públic del Consell, en algun dels materials de difusió i / o informació que s'editin i / o en alguns dels suports de difusió i / o promoció que s'hagin realitzat.
- En el cas que l'activitat subvencionada sigui la reforma i / o adequació d'un immoble o espai de titularitat municipal s'haurà de col·locar un cartell, durant un període mínim d'un any, en un lloc visible que informi sobre el finançament del Consell. El logotip es podrà demanar a les dependències de la Direcció Insular de Promoció Econòmica i Producte Local.
- Difondre a les xarxes socials i etiquetar els comptes de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (@PEiDL_mallorca) i del Consell de Mallorca.
- Convidar el Consell de Mallorca als actes que organitzi el beneficiari en relació a l'activitat subvencionada.
b) Si l'activitat no s'ha fet en el moment de la concessió de la subvenció, la persona beneficiària ha de fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Mallorca en les activitats subvencionades, en els termes esmentats en el punt anterior. En el cas d'activitats ja fetes, en endavant, la persona beneficiària ha de procurar incloure la publicitat del suport econòmic del Consell de Mallorca en el projecte subvencionat i fer-ne difusió, esmentant la institució en tots els canals i suports de comunicació que s'editin o es confeccionin per difondre el projecte subvencionat després de l'atorgament de la subvenció.
18. Pèrdua del dret a cobrar
D'acord amb l'article 58 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, es produeix la pèrdua del dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció en cas de falta de justificació, de justificació incompleta o de concurrència d'alguna de les causes de reintegraments previstes en l'article 56 de la mateixa norma.
Amb independència del criteri d'atorgament de la subvenció aplicat, quan la persona beneficiària presenti una justificació definitiva per un import inferior al concedit, el centre gestor podrà cancel·lar d'ofici el romanent de la concessió, amb l'acceptació prèvia de la persona beneficiària. Als efectes indicats, el beneficiari podrà renunciar a l'import romanent no justificat si així ho indica a l'apartat d) de l'Annex VIII
(Declaració responsable del projecte subvencionat i dels seus ingressos i despeses).
De conformitat amb els principis d'eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics regulats a l'article 5 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, en el cas que l'import de la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció sigui igual o inferior a 100,00€ i sempre que aquest import no superi l'1% de la subvenció concedida, el centre gestor anul·larà d'ofici la diferència entre l'import de la subvenció concedida i l'import de la subvenció reconeguda, sense necessitat d'iniciar el procediment i posterior declaració de la pèrdua del dret al cobrament d'una part de la subvenció, i sense que el beneficiari presenti renúncia a cobrar aquesta quantitat.
19. Publicació de la convocatòria i de la concessió
El Consell Insular de Mallorca, en compliment del que es preveu en els articles 19.2 i 14 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, ha de trametre informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessió que se'n derivin a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
L'extracte de la convocatòria de subvencions s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, i s'ha de penjar en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca, https://seu.conselldemallorca.net
Les resolucions de concessió o denegació de les subvencions es notificaran de forma individual a les entitats beneficiàries. També es publicaran a la seu electrònica del Consell de Mallorca, https://seu.conselldemallorca.net el llistat dels projectes i subvencions concedides. La informació relativa a la concessió s'inclourà a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
20. Normativa aplicable
Les subvencions d'aquesta convocatòria es regeixen pel que en ella es disposa; per l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18.02.2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 ( BOIB núm. 96, de 04.08.2018); i supletòriament per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003); pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006); per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; per la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars; pel Reglament Orgànic del Consell Insular de Mallorca, aprovat pel Ple, de 2 de juliol de 2001 ( BOIB núm. 102, de 25 d'agost de 2001), amb modificacions publicades al BOIB núm. 38, de 16 de març de 2004, BOIB núm. 113, de 14 d'agost de 2008, BOIB núm. 158, de 20 d'octubre de 2011, BOIB núm. 86, de 18 de juny de 2013, BOIB núm. 145, de 21 d'octubre de 2014 i BOIB núm. 186, de 24 de desembre de 2015 i BOIB núm. 157, de dia 15 de desembre de 2016; pel Decret de la Presidència del Consell de Mallorca, de dia 9 de juny de 2017 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 73, de 15 de juny de 2017); per l'ordenança vigent de procediment administratiu del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10 d'agost de 1995), i per la resta de la normativa que hi sigui aplicable.
D'acord amb l'article 25.3 apartats b) i f) del Decret Llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, s'ha previst prescriure un òrgan de caràcter unipersonal com a encarregat d'exercir les funcions legalment atribuïdes a les comissions avaluadores així com permetre la justificació de despeses inferiors a 3.000,00 € mitjançant una declaració formal de la persona o entitat beneficiaria.
21. Recursos
Contra l'acord d'aprovació de la convocatòria d'aquesta subvenció, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra les resolucions de concessió d'aquestes subvencions, que no posen fi a la via administrativa, es pot interposar directament un recurs d'alçada davant la Presidència del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva notificació.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
ANNEX I SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A ESDEVENIMENTS DE PROMOCIÓ DE L'ECONOMIA LOCAL I EL PRODUCTE MALLORCA EN EL 2020
DADES DEL SOL·LICITANT
Nom i Llinatges/ Nom o raó social: ......................................................................................................................
DNI/CIF: ................................................................................................................................................................
Domicili (als efectes de notificacions): ...................................................................................................................
Carrer o plaça: ..................................................................... Núm.: ............................... Pis: .............................
Localitat: ................................................................... CP: .............................................................
Telèfon de persona de contacte: ................................................ Fax: .............................................
Correu electrònic: ....................................................................................................................................................
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL/PERSONA AUTORITZADA
Nom i cognoms: ....................................................................................................................
DNI/NIE: ................................................................................................................................
Telèfon: ..................................................................................................................................
Represent l'entitat sol·licitant en qualitat de:
AUTORITZACIÓ PER ACREDITAR ESTAR AL CORRENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AMB LA SEGURETAT SOCIAL
La presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització perquè l'òrgan que concedeix la subvenció obtengui de manera directa l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics i, en aquest cas, el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent.
( ) No autoritzo (Si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificats, els ha d'aportar juntament amb la sol·licitud.)
DADES DEL PROJECTE
Títol: |
Descripció breu del projecte:
|
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT
1.Que accepto les condicions de la convocatòria de subvencions per a esdeveniments de promoció de l'economia local i el producte de Mallorca en el 2020.
2. Que n'adjunt la documentació exigida.
3. Que en relació a l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte:
( ) Si es recuperarà i compensarà.
( ) No es recuperarà ni compensarà.
4. Que el projecte sol·licitat s'ha dut o es durà a terme d'acord amb les autoritzacions preceptives.
SOL·LICITO
Acollir-me a la subvenció de la Direcció Insular de Promoció Econòmica i Producte Local del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, d'acord amb la convocatòria present:
Nom del projecte:_______________________________________________
Línia a la que pertany: ___________________________________________
Pressupost de l'actuació : _______________________________________
Import que se sol·licita: __________________________________________
Únicament per a la Línia 2:
Pressupost de l'actuació despeses corrents___________________________
Pressupost de l'actuació despeses d'inversió_________________________
Import que se sol·licita despeses corrents____________________________
Import que se sol·licita despeses d'inversió___________________________
6. Sol·licitud de pagament anticipat Si (fins al 90 % en el cas d'Ajuntaments i fins al 75 % en la resta d'entitats)
Justificació del pagament anticipat__________________________________
______________________________________________________________
En el cas de sol·licitar un pagament anticipat indicar l'import_____________
CLÀUSULA INFORMATIVA SOBRE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL
1. Les dades que contingui la sol·licitud d'admissió, la documentació que s'hi adjunti o la documentació que es generi a partir d'aquesta convocatòria, s'incorporen en un fitxer de dades personals, inscrit en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual és responsable el Consell de Mallorca. Aquest fitxer serveix, per una banda, per concedir les subvencions previstes en aquesta convocatòria per tal d'assolir els objectius i les finalitats recollits en el punt primer de la convocatòria i, per altra banda, si n'és el cas, per dur a terme la tramitació dels expedients sancionadors per haver-se comès les infraccions recollides en la normativa de subvencions.
2. Cessions de les dades previstes: les publicacions previstes en la convocatòria (BOIB, tauler d'anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia, seu electrònica del Consell de Mallorca, https://seu.conselldemallorca.net; segons el que preveu en relació amb la publicació dels actes administratius l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; i en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) en els termes prevists en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. L'òrgan administratiu davant del qual podeu exercitar, si escau, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i els altres que reconegui la llei orgànica esmentada és la secretaria tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca (C/ General Riera, 111. 07010. Palma).
(Signatura)
________________________,_______d'____________________ de 2020
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
ANNEX II ACREDITACIÓ DEL REPRESENTANT DE L'ENTITAT SOL·LICITANT
DADES DE L'ENTITAT SOL·LICITANT
Nom i Llinatges/ Nom o raó social: ....................................................................................................................
DNI/CIF: ....................................................................................................................
CERTIFICA:
Que en la reunió de dia ____ de __________________________________ de ________ la/el ____________________________ (indicar l'òrgan que va prendre l'acord), es va acordar el nomenament del Sr./Sra. _______________________________________________ amb DNI _________________ com a ____________________________________ (càrrec) de l'entitat ___________________________________ amb CIF___________________, per un mandat de ____ anys.
I que dins les competències que té com a representant, té competència per formular sol·licituds i tramitar subvencions en nom de l'entitat.
(Signatures) .
________________________,_______d'____________________ de 2020
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
ANNEX III DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS LEGALMENT ESTABLERTES PER OBTENIR LA CONDICIÓ DE BENEFICIARI D'UNA SUBVENCIÓ
DADES DEL SOL·LICITANT
Nom i Llinatges/ Nom o raó social: ...........................................................................................
DNI/CIF: ....................................
DECLAR
Baix la meva responsabilitat, perquè l'òrgan concedent de la subvenció en tingui coneixement, no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en concret:
a) Haver estat condemnat, mitjançant una sentència ferma, a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics.
b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver estat declarat insolvent en qualsevol procediment, estar declarades en concurs (llevat que en aquest un conveni hagi adquirit l'eficàcia), estar subjectes a la intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, sense que hagi acabat el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.
c) Haver donat lloc, per una causa de la qual han estat declarades culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració.
d) Que la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que tenguin la representació legal d'altres persones jurídiques, estiguin sotmesos a algun dels supòsits de la Llei 5/ 2006, de 10 d'abril, de regulació dels conflictes d'interessos dels membres del govern i dels alts càrrecs de l'Administració general de l'Estat; de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern de les Illes Balears i dels alts càrrecs; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que es regulen en la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes que s'estableixen en aquesta normativa o en la normativa autonòmica per la qual es regulen aquestes matèries.
e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determina en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en endavant RLGS).
f) Tenir la residència fiscal a un país o un territori qualificat de paradís fiscal per la normativa vigent.
g) No estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinen en el RLGS.
h) Haver estat sancionades mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions segons la legislació de subvencions vigent o la Llei general tributària.
i) Que es pugui presumir, per raó de les persones que les regeixen o per altres circumstàncies, que són continuació o que deriven, per transformació, fusió o successió, d'altres empreses en les quals s'ha esdevingut la prohibició d'obtenir subvencions.
j) Ser agrupacions previstes en l'apartat 2 de l'art. 7 de l'Ordenança General de Subvencions, quan es doni alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres.
k) Ser associació sotmesa a les causes de prohibició que es preveuen en els apartats 5 i 6 de l'art. 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.
l) Ser associació respecte de la qual s'ha suspès el procediment administratiu d'inscripció perquè s'hi han trobat indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que es disposa en l'art. 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, mentre no hi recaigui resolució judicial ferma en virtut de la qual es pugui practicar la inscripció al registre corresponent.
m) Estar incurs en qualque supòsit dels prevists en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
(Signatura)
............................................................ , .............. , de .............................................. de 2020
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
ANNEX IV-A DECLARACIÓ RESPONSABLE RELATIVA A ALTRES SUBVENCIONS, AJUTS O SUPORTS PEL PROJECTE SOL·LICITAT
DADES DEL SOL·LICITANT
Nom i Llinatges/ Nom o raó social: ....................................................................................................................
DNI/CIF: ....................................................................................................................
Domicili (a l'efecte de notificacions):
Carrer o plaça: ......................................................................Núm.: ............................ Pis: ..........................
Localitat: .............................................................................. CP: ...............................................................
Telèfon de persona de contacte: ................................................... Fax:...........................................................
Correu electrònic: ........................................................................................................................................
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL/PERSONA AUTORITZADA (SI ESCAU)
Nom i cognoms: .....................................................................................................................
DNI/NIE: .................................................................................................................................
Telèfon: ................................................................................................................................
Represent l'entitat sol·licitant en qualitat de: ....................................................................................................................
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT
( ) No haver demanat cap altre suport, ajut o subvenció per a aquest projecte.
( ) Haver demanat altre suport, ajut o subvenció per a aquest projecte, aportant indicació de la relació dels suports, de les subvencions i de les ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores.
Projecte de la sol·licitud: _______________________________________________
Entitat subvencionadora:________________________________________________
Quantia de l'ajut o subvenció:____________________________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
( ) No resolta
( ) Denegada
( ) Concedida i no rebuda
( ) Rebuda
Projecte de la sol·licitud: _______________________________________________
Entitat subvencionadora:________________________________________________
Quantia de l'ajut o subvenció:____________________________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
( ) No resolta
( ) Denegada
( ) Concedida i no rebuda
( ) Rebuda
Projecte de la sol·licitud: _______________________________________________
Entitat subvencionadora:________________________________________________
Quantia de l'ajut o subvenció:____________________________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
( ) No resolta
( ) Denegada
( ) Concedida i no rebuda
( ) Rebuda
Projecte de la sol·licitud: _______________________________________________
Entitat subvencionadora:________________________________________________
Quantia de l'ajut o subvenció:____________________________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
( ) No resolta
( ) Denegada
( ) Concedida i no rebuda
( ) Rebuda
(Signatura)
_________________________,_______ de____________________ de 2020
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
ANNEX IV-B DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TOTES LES AJUDES FINANÇADES AMB FONS PÚBLICS, QUE S'HAN REBUT EN CONCEPTE DE MINIMIS DURANT ELS EXERCICIS FISCALS 2018, 2019 I 2020
DADES DEL SOL·LICITANT
Nom i Llinatges/ Nom o raó social: ....................................................................................................................
DNI/CIF: ....................................................................................................................
Domicili (a l'efecte de notificacions): ( )
Carrer o plaça: ................................................................................ Núm.: ................................. Pis: ...................
Localitat: ........................................................................................ CP: ......................................
Telèfon de persona de contacte: ......................................................... Fax: ...................................
Correu electrònic: .......................................................................................................................
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL/PERSONA AUTORITZADA (SI ESCAU)
Nom i cognoms: ....................................................................................................................
DNI/NIE: ...........................................................................................................................
Telèfon: ...................................................................................................................................
Represent l'entitat sol·licitant en qualitat de: ....................................................................................................................
DECLAR
Que la totalitat de les ajudes públiques o privades, finançades amb fons públics, rebudes en concepte de minimis compleixen els requisits del Reglament número 1407/2013 de la CE sobre l'aplicació dels art. 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, la qual cosa implica, entre altres, que el beneficiari no pot haver rebut, en els tres darrers exercicis fiscals (2018-2019-2020), ajudes públiques o d'ens privats per aquest concepte, finançades a càrrec de pressuposts públics, per un import superior a 200.000 €.
_______________________
(Nom i cognoms)
_______________________,_______d'____________________ de 2020
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
ANNEX V PRESSUPOST D'INGRESSOS I DESPESES DEL PROJECTE SUBVENCIONAT
INGRESSOS PREVISTS
- Sol·licitud a Administracions i altres Entitats:
Entitat: .............................................................. Quantia: ...................
Entitat ................................................................ Quantia: ...................
- Sol·licitud al Consell Insular de Mallorca:
Projecte: ............................................................. Quantia: ...................
- Recursos Propis:
Concepte: ........................................................... Quantia: ...................
Concepte: ........................................................... Quantia: ...................
TOTAL INGRESSOS PREVISTS ...................
DESPESES PREVISTES
Concepte: ......................................................... Quantia: .................
Concepte: ........................................................... Quantia: .................
Concepte: ........................................................... Quantia: .................
TOTAL DESPESES PREVISTES ....................
Notes: Perquè el pressupost sigui correcte, el total d'ingressos prevists ha de ser igual al total de les despeses previstes. En el cas que el beneficiari recuperi o compensi l'IVA, els imports detallats de les despeses previstes no inclouran aquest IVA. En el cas de la línia 2 s'ha de diferenciar, si escau, les despeses corrents de les despeses d'inversió, així com incloure el sumatori d'ambdós tipus de despeses. En el cas que s'hagin d'emplenar més camps del que s'estableixen és recomanable que s'empleni un altre full. |
(Signatura)
_________________________,_______d'____________________ de 2020
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
ANNEX VI SOL·LICITUD D'ALTA DE LA TITULARITAT DEL COMPTE BANCARI
1.DADES DEL TITULAR DEL COMPTE CORRENT |
|
N.I.F.: .................................................................................................................................................................................. |
Nom i llinatges / raó social: ................................................................................................................................................ |
Domicili: ............................................................................................................................................................................. |
Núm.: ............................................................................................................................................................................... |
Pis: ................................................................................................................................................................................... |
Municipi: ............................................................................................................................................................................. |
Codi Postal: ........................................................................................................................................................................ |
Telèfon: ............................................................................................................................................................................. |
Fax: ............................................................................................................................................................................. |
Correu electrònic: ............................................................................................................................................................. |
2. DADES DEL REPRESENTANT (Emplenar només si és diferent al sol·licitant. En aquest cas s'ha d'acreditar la representació)
N.I.F.: ............................................................................................................................................................................. |
Nom i llinatges / raó social: ............................................................................................................................................... |
Domicili: ............................................................................................................................................................................. |
Núm.: ................................................................................................................................................................................ |
Pis: ................................................................................................................................................................................. |
Municipi: .......................................................................................................................................................................... |
Codi Postal: ................................................................................................................................................................... |
Telèfon: ............................................................................................................................................................................. |
Fax: ............................................................................................................................................................................... |
Correu electrònic: ............................................................................................................................................................. |
3. DADES BANCÀRIES DEL TITULAR:
|
|
ENTITAT BANCÀRIA |
/ SUCURSAL |
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
IBAN |
|
ENT |
ITAT |
OFICINA |
D |
C |
NÚMERO DE COMPTE |
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. DOCUMENTACIÓ A APORTAR
Fotocòpia del NIF / NIE
En el cas de persona jurídica, fotocòpia del DNI del representant i dels poders o escriptura on s'acrediti la representació.
Sota la meva responsabilitat declaro que les dades anteriors són certes.
___________, _____ de________________ de________.
CERTIFICAT DE CONFORMITAT DE L'ENTITAT BANCÀRIA * |
|
|
|
|
|
Aquestes dades coincideixen amb les que consten |
|
El / la titular o representant |
|
||
en aquesta oficina. |
|
|
|
|
|
El/La director/a - El/La delegat/da |
|
|
|
|
|
|
|
Signatura: _______________________ |
|||
Signatura: _______________________ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Segell de l'entitat bancària) |
|
|
|
|
|
* Aquesta signatura es pot substituir pel |
|
|
|
|
|
certificat bancari telemàtic |
|
|
|
|
|
D'acord amb el que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals (BOE núm. 294, de 06 de desembre de 2018), les dades facilitades en aquest document s'incorporen en fitxers propietat del Consell de Mallorca. L'òrgan administratiu davant el qual es poden exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat, oposició i d'altres que reconegui la Llei esmentada, és la Secretaria Tècnica del Departament d'Hisenda i Funció Pública de la Corporació.
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
ANNEX VII DECLARACIÓ RESPONSABLE RELATIVA A LA INSCRIPCIÓ EN EL REGISTRE D'ASSOCIACIONS / REGISTRE DE FUNDACIONS / REGISTRE DE SOCIETATS COOPERATIVES / REGISTRE MERCANTIL CORRESPONENT DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA DE LES ILLES BALEARS
DADES DEL SOL·LICITANT
Nom i Llinatges/ Nom o raó social: .............................................................................................................................
DNI/CIF: ................................................................................................................................................................................
Domicili (a l'efecte de notificacions): .............................................................................................................................
Carrer o plaça: ................................................................................. Núm.: ....................... Pis:....................
Localitat: ..................................................................................... CP: .....................................................
Telèfon de persona de contacte: .................................................... Fax: ...............................................
Correu electrònic: .........................................................................................................................................................
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL/PERSONA AUTORITZADA (SI ESCAU)
Nom i cognoms: ..............................................................................................................................................................
DNI/NIE: .............................................................................................................................................................................
Telèfon: .............................................................................................................................................................................
Represent l'entitat sol·licitant en qualitat de:
DECLAR
Que l'entitat que represento es troba inscrita, en la data de presentació de la sol·licitud de subvenció per al projecte ______________________________________________________
Corresponent a la convocatòria d'esdeveniments de promoció de l'Economia Local i el Producte de Mallorca 2020, en el:
I, perquè consti, sign aquesta declaració,
El sol·licitant
(Signatura)
_________________, el _______, de _________________ de 2020
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
ANNEX VIII DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I DELS SEUS INGRESSOS I DESPESES
DADES DEL SOL·LICITANT
Nom i Llinatges/ Nom o raó social: ...........................................................................................
DNI/CIF: ...................................................................................................................................
DADES DE L'EXPEDIENT
Núm. Expedient: ...........................................................................................
Línia: ..............................................................................................................
En relació amb el projecte subvencionat pel Consell Insular de Mallorca dins la convocatòria de subvencions per a esdeveniments de promoció de l'economia local i el producte de Mallorca en el 2020, baix la meva responsabilitat,
DECLAR
1. Que el projecte esmentat s'ha realitzat.
2. Que la subvenció atorgada pel Consell Insular de Mallorca s'ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera - amb les subvencions i altres ingressos concurrents, si n'és el cas- el cost del projecte subvencionat.
3. Que s'adjunta la memòria d'actuacions del projecte realitzat signada pel representant legal de l'entitat.
4. Que s'adjunten les factures originals o les còpies compulsades de les despeses realitzades i que aquestes no superen el valor de mercat.
5. Que la relació final de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s'adjunta i correspon sense cap dubte a l'activitat subvencionada.
6. Que en relació amb l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte, aquest:
( ) És recuperat i compensat.
( ) No és recuperat ni compensat.
7. Que, en cas de presentar justificants en format electrònic, l'import total justificat o, si escau, la part imputada a la subvenció, no s'ha fet servir, ni es farà servir per justificar cap altra subvenció.
8. Que el cost per dur a terme el projecte indicat ha estat el següent:
A) INGRESSOS
- Altres subvencions o ajuts:
Entitat: ................................................................... Quantia: ...................
Entitat ................................................................... Quantia: ...................
- Sol·licitud al Consell Insular de Mallorca:
Projecte: ................................................................ Quantia: ...................
- Recursos Propis:
Concepte: .............................................................. Quantia: ...................
Concepte: .............................................................. Quantia: ...................
TOTAL INGRESSOS ...................
B) DESPESES ( En el cas de la línia 2 s'ha de diferenciar, si escau, les despeses corrents de les despeses d'inversió, així com incloure el sumatori d'ambdós tipus de despeses.)
N. |
Núm. Factura |
Data Factura. |
Proveïdor |
CIF |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data pagament |
Forma pagament |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL DESPESES .................. ..................
En el cas que s'hagin d'emplenar més camps del que s'estableixen és recomanable que s'empleni un altre full.
C) DESVIACIONS
Indiqueu les desviacions esdevingudes, increments o disminucions respecte del pressupost presentat, i expliqueu el motiu:
1.______________________________________________________________________________________
2______________________________________________________________________________________
D) D'acord amb l'article 58.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en el cas que la justificació definitiva presentada sigui d'un import inferior al de la subvenció concedida
( ) Accepto renunciar al romanent de la subvenció concedida.
(Nota: La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les dades següents: el número i data d'emissió de la factura, nom i NIF del proveïdor, concepte, import, data i forma de pagament. La relació d'ingressos ha d'indicar la subvenció del Consell de Mallorca, altres subvencions sol·licitades i/o rebudes, i la resta d'ajuts o ingressos que hagin finançat el mateix projecte subvencionat, amb indicació de l'import i la procedència. L'import total de les despeses ha de coincidir amb el dels ingressos i s'han d'explicar les desviacions esdevingudes respecte al pressupost inicial)
(Signatura)
________________________,_______de ____________________ de 2020
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
ANNEX IX CERTIFICAT D'ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE D'OBRES
Sr. / Sra.
|
Secretari / a de
|
CERTIFICO: que aquesta Entitat ha adjudicat el contracte de l'obra segons les circumstàncies que a continuació s'expressen:
ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE |
OBRA: |
AJUNTAMENT: |
PROCEDIMENT D'ADJUDICACIÓ: |
ÒRGAN DE CONTRACTACIÓ: |
CONTRACTISTA: |
CIF CONTRACTISTA: |
DATA DE L'ADJUDICACIÓ: |
IMPORT D'ADJUDICACIÓ: |
DATA D'INICI DE L'OBRA: |
DIRECTOR/A DE L'OBRA: |
I perquè així consti, i per a la seva remissió al Consell de Mallorca, expedeix el present certificat, amb el vist i plau del batle /ssa, a ..................., a ..........de ...............de 20.....
Vist-i-plau
EL BATLE/LA BATLESSA EL SECRETARI/ LA SECRETÀRIA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL