Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 6284
Nomenament i delegació d'atribucions
En data 9 de juliol de 2020, el batle-president de l'Ajuntament d'Artà, ha dictat un Decret de nomenament i delegació d'atribucions a favor de la regidora, Maria Paula Ginard Vílchez, el qual es transcriu a continuació:
<< Exp. 2020/2018. Decret d'avocacions i de delegació d'atribucions
Vist que en la sessió del Ple de data 29 de juny de 2020, va prendre possessió com a regidora d'aquest Ajuntament la senyora Maria Paula Ginard Vílchez.
Una vegada duits a terme els tràmits reglamentaris i de conformitat amb les atribucions que confereix a la Batlia l'article 43 i següents del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, de 28 de novembre de 1986, amb la finalitat d'aconseguir una major eficàcia en la gestió municipal, consider necessari conferir a la regidora Maria Paula Ginard Vílchez una delegació d'atribucions prèviament delegades en la regidora Maria Isabel Nieto Sepúlveda i en la regidora Maria Bel Llinàs Pastor per les respectives Resolucións de Batlia de 25/06/2019.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Avocar les atribucions i les funcions de la Batlia en l'àmbit d'actuació municipal de mobilitat delegades en la regidora Maria Isabel Nieto Sepúlveda per decret de 25 de juny de 2019, per la qual cosa, la regidora Maria Isabel Nieto Sepúlveda, queda al càrrec de les delegacions següents:
- Festes
2. Avocar les atribucions i les funcions de la Batlia en l'àmbit d'actuació municipal de gestió de Biblioteques, Arxius i Museus delegades en la regidora Maria Bel Llinàs Pastor per decret de 25 de juny de 2019, per la qual cosa, la regidora Maria Bel Llinàs Pastor, queda al càrrec de les delegacions següents:
- Joventut
- Sanitat
3. Nomenar la regidora Maria Paula Ginard Vílchez, regidora de Mobilitat i de gestió de Biblioteques, Arxius i Museus i delegar específicament en el seu favor les atribucions i les funcions de la Batlia següents:
- Mobilitat
- Gestió de Biblioteques, Arxius i Museus
4. Determinar que, en l'àmbit d'actuació municipal esmentat al punt anterior, les atribucions i funcions que comporta aquest càrrec són les següents:
a) Elaborar propostes polítiques, plans, programes d'actuació i projectes prevists en el Pacte de Govern 2019-2023, i altres que siguin aprovats pel Consell de Govern o la Junta de Govern Local; presentar i defensar aquestes propostes en el Ple quan aquest sigui l'òrgan competent; i impartir les ordres de treball i els criteris adients al personal tècnic responsable de la seva preparació i la seva execució.
b) Establir canals de comunicació amb la ciutadania i les entitats amb l'objectiu d'informar sobre les actuacions i els projectes d'actuació municipal i de recollir, també, les seves necessitats, preocupacions, demandes i opinions, però sense adquirir en cap cas compromisos d'actuació en nom de l'Ajuntament, fora d'aquells que hagin estat expressament aprovats pels òrgans de govern.
c) Inspeccionar, requerir informació i impartir directrius al personal responsable tècnic competent i a la persona responsable de la Unitat Administrativa per executar actuacions i expedients, sense interferir en les ordres i les directrius que s'imparteixin per la via jeràrquica.
d) Representar l'Ajuntament en tots els actes, els esdeveniments socials, les reunions i les entrevistes institucionals, la temàtica específica dels quals estigui compresa en l'àmbit especificat en el punt 3, quan no hi assisteixi el batle.
e) Decidir sobre les propostes en matèria de mobilitat.
f) Aprovar els programes anuals d'actuació de les biblioteques i arxiu municipals i les modificacions que es puguin fer al llarg de l'any, rebre les memòries anuals i decidir sobre les propostes en matèria de gestió de biblioteques, arxius i museus, en general.
f) Informar periòdicament el batle i el Consell de Govern de l'exercici d'aquesta delegació i, un cop l'any com a mínim, presentar al Ple municipal un informe de la seva actuació, que s'ha de publicar a la web municipal en aplicació del principi i compromís de transparència d'aquest Govern.
4. Determinar que, en cas d'absència, vacances, malaltia o qualsevol altre impediment de la Sra. Ginard Vílchez, la Batlia assumirà l'exercici de les atribucions ordinàries d'aquesta delegació, entenent-se a aquests efectes exercitada l'avocació prevista legalment.
5. Notificar aquest Decret a les regidores Maria Isabel Nieto Sepúlveda, Maria Bel Pastor Ginard i Maria Paula Ginard Vílchez, així com als caps responsables de les dependències municipals.
6. Donar compte d'aquesta resolució al Ple a la primera sessió que se celebri, i publicar-la a la web municipal, al tauler d'anuncis i al BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent de la present resolució.>>
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que ha dictat aquesta resolució, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si optau per interposar el recurs de reposició potestatiu no podreu interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que estimeu pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i l'article 40 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Així mateix, es pot interposar reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016 de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la información pública (BOIB Núm. 054 de 30 / abril / 2016) al termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi notificat, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013,de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.>>
Arta, 13 de juliol de 2020
El Batle,
Manuel Galán Massanet