Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 6280
Avocació d’atribucions

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 30 de juny de 2020, el batle-president de l'Ajuntament d'Artà, ha dictat un Decret d'avocació d'atribucions, el qual es transcriu a continuació:

Exp. 2020/2083. Decret d'avocació d'atribucions del batle Manuel Galán Massanet

Vist que en sessió extraordinària de data 25 de maig de 2020, el Ple es va donar per assabentat de la renúncia del regidor Josep Antoni Valle Font i amb la finalitat d'aconseguir una major eficàcia en la gestió, consider necessari, de conformitat amb les atribucions que confereix a la Batlia l'article 43 i següents del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, de 28 de novembre de 1986, conferir a la Batlia una avocació d'atribucions prèviament delegades en la junta de Govern.

Per tot això, fent ús de les atribucions que em confereix la legislació vigent en matèria de règim local, dict la següent

Resolució

1. Avocar específicament en favor del batle Manuel Galán Massanet les atribucions i les funcions de la Batlia que havien estat delegades en el regidor Antoni Josep Valle Font en els àmbits d'actuació municipal següents:

  1. esports

2. Determinar que, en l'àmbit d'actuació municipal esmentat al punt anterior, les atribucions i funcions que comporta aquest càrrec són les següents:

a) Elaborar propostes polítiques, plans, programes d'actuació i projectes prevists en el Pacte de Govern 2019-2023, i altres que siguin aprovats pel Consell de Govern o la Junta de Govern Local; presentar i defensar aquestes propostes en el Ple quan aquest sigui l'òrgan competent; i impartir les ordres de treball i els criteris adients al personal tècnic responsable de la seva preparació i la seva execució.

b) Establir canals de comunicació amb la ciutadania i les entitats amb l'objectiu d'informar sobre les actuacions i els projectes d'actuació municipal i de recollir, també, les seves necessitats, preocupacions, demandes i opinions, però sense adquirir en cap cas compromisos d'actuació en nom de l'Ajuntament, fora d'aquells que hagin estat expressament aprovats pels òrgans de govern.

c) Inspeccionar, requerir informació i impartir directrius al personal responsable tècnic competent i a la persona responsable de la Unitat Administrativa per executar actuacions i expedients, sense interferir en les ordres i les directrius que s'imparteixin per la via jeràrquica.

d) Representar l'Ajuntament en tots els actes, els esdeveniments socials, les reunions i les entrevistes institucionals, la temàtica específica dels quals estigui compresa en l'àmbit especificat en el punt 2, quan no hi assisteixi el batle.

e) Resoldre sobre l'ús de les instal·lacions esportives municipals i, en general, les resolucions municipals en matèria de l'activitat esportiva, excepte quan les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o a la Junta de Govern local. No obstant això, i en relació als expedients que la regidora esmentada consideri oportú per la seva complexitat o transcendència ciutadana, establir l'opció de dur la proposta de resolució de l'expedient a deliberació de la Junta de Govern Local.

f) Informar periòdicament el batle i el Consell de Govern de l'exercici d'aquesta delegació i, un cop l'any com a mínim, presentar al Ple municipal un informe de la seva actuació, que s'ha de publicar a la web municipal en aplicació del principi i compromís de transparència d'aquest Govern.

3. Determinar que, en cas d'absència, vacances, malaltia o qualsevol altre impediment del Batle, la primera tinenta de batle assumirà l'exercici de les atribucions ordinàries d'aquesta avocació.

4. Derogar i deixar sense cap efecte tots els decrets anteriors que s'hi oposin i, específicament, el Decret de Batlia de 25 de juny de 2019, sobre la delegació d'atribucions a favor del tercer tinent de batle Antoni Josep Valle Font, en allò que contradigui aquest Decret.

5. Notificar aquest Decret a tots els regidors i regidores i als caps responsables de les dependències municipals.

 

6. Donar compte d'aquesta resolució al Ple a la primera sessió que se celebri, i publicar-la a la web municipal, al tauler d'anuncis i al BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent de la present resolució.”

 

Artà, 3 de juliol de 2020

El Batle Manuel Galán Massanet