Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 6247
Bases i convocatória de proves selectives per a la constitució d'un borsí per cobrir una plaça interina de Treballador/a Social mitjançant el procediment de concurs-oposició. Exp 1872/20

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Capdepera, en sessió celebrada en data 9 de juny de 2020, s'han aprovat les següents:

BASES I CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA CONSTITUCIÓ D'UN BORSÍ PER COBRIR UNA PLAÇA INTERINA DE TREBALLADOR/A SOCIAL MITJANÇANT EL PROCEDIMENT DE CONCURS-OPOSICIÓ

PRIMERA.- Objecte de la convocatòria i justificació

L'objecte de la present convocatòria és crear una borsa de treball de treballador/a social per proveir les vacants o per necessitats del servei de caràcter temporal. Així mateix, es poden nomenar per subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment d'activitat, mitjançant la contractació com a funcionari interí/funcionària interina.

Aquests llocs s'emmarquen en el grup de classificació professional A2, conforme a la Disposició transitòria tercera de la Llei 5/2015, de 30 d'octubre, per la qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

Tots els anuncis i resolucions vinculats amb aquest procés selectiu seran objecte de publicació tant al tauler d'anuncis de l'Ajuntament com a la seva Seu Electrònica.

SEGONA.- Condicions dels aspirants

Per poder prendre part en aquest procediment selectiu cal reunir els requisits següents:

  • Tenir la nacionalitat espanyola, sens perjudici del que disposa l'article 57 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

  • Tenir complerts els 16 anys i, en tot cas, no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

  • Estar en possessió de la titulació universitària de Grau o Diplomatura en treball social, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies.

  • No patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi l'acompliment de les funcions corresponents.

  • No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei d'alguna Administració Pública ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

  • No estar sotmès a cap causa d'incapacitat de les contingudes en la legislació local.

  • Estar en possessió del nivell C1 de coneixements de la llengua catalana, conforme a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixement de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut o aquells expedits per l'EBAP.

  • Acreditar la carència de delictes de naturalesa sexual mitjançant un certificat d'Antecedents Penals i per Delictes de Naturalesa Sexual, expedit pel Ministeri de Justícia.

TERCERA.- Presentació d'instàncies

Les instàncies per prendre part en el procés selectiu s'han de presentar conforme al model de l'Annex I de les presents bases, adreçades al Batle-President de la Corporació, davant el registre general de l'ajuntament o en qualsevol de les formes previstes per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els aspirants, a més, han de manifestar que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides en l'apartat segon d'aquestes bases, aspecte ja inclòs en el mateix model de sol·licitud (ANNEX I).

S'estableix un termini de presentació d'instàncies de set dies naturals (7), comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat les presents bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Els anuncis successius únicament es publicaran al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, així com a la seu electrònica.

Cal adjuntar-hi la documentació següent:

  • Fotocòpia del DNI o document d'identificació personal legalment procedent, en el cas de persones nacionals d'estats diferents a l'Estat espanyol.

  • Fotocòpia de la titulació acadèmica exigida.

  • Fotocòpia dels mèrits que s'acreditin

  • Fotocòpia de la documentació acreditativa del nivell C1 de coneixements de la llengua catalana exigit.

  • Justificant del pagament del dret d'examen, de 15,00 euros, que s'han d'ingressar al compte municipal núm. ES1000810604560001182620.

  • Certificat d'Antecedents Penals i per Delictes de Naturalesa Sexual, expedit pel Ministeri de Justícia.

QUARTA.- Admissió d'aspirants

Una vegada expirat el termini de presentació de sol·licituds, Batlia dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, mitjançant la qual declari aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, que s'exposarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seu electrònica municipal. A partir de la data en què aquesta es publiqui els aspirants exclosos disposaran d'un termini de dos (2) dies per esmenar els defectes que haguessin motivat la seva exclusió. Si dins aquest termini no s'esmenessin tals defectes i justifiquessin el seu dret de ser-hi admesos, seran definitivament exclosos del procés.

En cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, aquesta s'elevarà a definitiva a partir de l'endemà d'haver expirat el termini de reclamacions, sense necessitat d'haver-se de dictar cap nova resolució o publicació.

Una vegada acceptades o rebutjades les reclamacions presentades, en un termini màxim de 30 dies Batlia publicarà una nova resolució mitjançant la qual declari la llista definitiva de persones admeses i excloses, que serà publicada al tauler d'edictes de l'Ajuntament i a la seu electrònica. Una vegada transcorregut aquest termini sense haver-se dictat cap resolució, s'entendrà que les sol·licituds han estat desestimades.

Dita resolució indicarà el lloc, data i hora en què s'haurà de constituir el Tribunal, i lloc, data i hora per a la realització de l'exercici de la fase d'oposició.

Contra dita resolució es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat, davant el mateix òrgan que la va dictar.

CINQUENA.- Tribunal qualificador

Conforme a l'art. 60 del text de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i resta de normativa relacionada, el Tribunal qualificador tendrà la següent composició:

  • Un President

Titular: Mercedes Torres Riutort

Suplent: Antoni Crespí Serra

  • Quatre vocals

Titular: Antonia Girard Salas

Suplent: Margalida Servera Pascual

 

Titular: Carme Ribot O'Ryan

Suplent: Carlos March Fernández

 

Titular: Joan A. Torrens Ferrer

Suplent: Maria Massanet Gili

 

Titular: M. Del Mar Terol Andrés

Suplent: Celia Martínez Piñeiro

 
  • Un Secretari

Titular: Catalina Isabel Cursach Llinàs

Suplent: Antonia Rojas Hurtado

En la designació dels seus membres s'han de respectar els principis d'imparcialitat i professionalitat i, si és possible, tendir a la paritat entre homes i dones.

Els integrants del Tribunal han de disposar del mateix nivell de titulació o superior que l'exigida per ingressar a les places convocades.

A més dels titulars, també s'ha de designar el mateix nombre de suplents i amb els mateixos requisits. Així mateix, per a totes o algunes de les proves el Tribunal pot comptar amb la col·laboració d'assessors tècnics, amb veu i sense vot, els quals es limitaran a prestar assistència relacionada amb la seva especialitat tècnica.

A iniciativa de cada Central Sindical, durant la totalitat del procés selectiu podrà assistir als Tribunals un representant de cada una de les que tenguin representació a l'Ajuntament convocant, en qualitat d'observador.

El Tribunal no es pot constituir ni actuar vàlidament sense la concurrència del President, el Secretari i un Vocal. Li correspon dilucidar sobre les qüestions plantejades durant el transcurs del procés selectiu, vetllar pel seu bon desenvolupament, qualificar proves establertes en aplicació dels barems que corresponguin.

Els membres del Tribunal s'han d'abstenir d'intervenir i els aspirants en poden promoure la recusació en els termes previstos per l'art. 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En tot allò no previst expressament en les presents bases per als Tribunals Qualificadors és d'aplicació allò que es disposa per als òrgans col·legiats al capítol II del títol II de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre i, supletòriament, la normativa de la Comunitat Autònoma.

SISENA.- Actuació d'aspirants

L'ordre d'actuació dels aspirants en els exercicis que no es puguin realitzar conjuntament serà la lletra resultant del sorteig públic que s'efectuï, que figurarà en l'anunci pel qual es faci pública la resolució aprovatòria de la llista definitiva d'admesos i exclosos, composició del Tribunal qualificador i data, hora i lloc d'inici dels exercicis. Es publicarà al Tauler d'Edictes de la Corporació i a la seu electrònica de l'Ajuntament.

Els aspirants seran convocats per a cada exercici mitjançant crida única, tret de casos de força major, invocats amb anterioritat, que s'hauran de justificar degudament i seran apreciats pel Tribunal amb absoluta llibertat de criteri. Per prendre part en els exercicis cal presentar el DNI.

Si els aspirants no compareixen a alguns dels exercicis això determinarà automàticament que perdran els seus drets de participar tant en aquest com en exercicis successius. En conseqüència, quedaran exclosos del procediment selectiu. No obstant això, en els supòsits de cas fortuït o de força major, i amb la justificació corresponent, i sempre sota l'apreciació del Tribunal, l'examinand es podrà examinar, sempre que la prova corresponent no hagi finalitzat o, en cas d'haver finalitzat, quan no entorpeixi el desenvolupament de la convocatòria i ocasioni perjudici per a l'interès general o de tercers.

SETENA.- Procediment de selecció

Una vegada iniciat el procés selectiu, els successius anuncis relatius a la realització del procediment selectiu es faran públics a la seu electrònica de l'Ajuntament de Capdepera.

El procediment de selecció és el de concurs-oposició, i consisteix en les proves següents:

Fase d'oposició

Primera prova. Exercici teòric. De caràcter obligatori i eliminatori. Dividit en tres parts. Serà necessari obtenir, almenys, la puntuació mínima per superar cada una de les parts.

1ª Part: Consistirà en la realització d'un test de 10 preguntes relacionades amb els coneixements referits a les matèries del temari general contingudes en l'annex II de la convocatòria, amb tres respostes alternatives, de les quals només una és correcta, amb penalització, aplicant la següent fórmula de correcció:

Les preguntes correctes es valoraran amb 1 punt; les no contestades, amb 0 punts i les incorrectes, amb -0,25. Per a superar-la cal obtenir una qualificació mínima de 5 punts i màxima de 10.

2ª Part: consistirà a respondre per escrit 10 preguntes a desenvolupar, relacionades amb les matèries del temari específic contingudes en l'annex II de la convocatòria. Per a aprovar cal obtenir una puntuació mínima de 20 punts del màxim possible de 40.

3ª Part: De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a respondre per escrit les preguntes plantejades pel Tribunal Qualificador en relació a un o diversos supòsits pràctics, relacionats amb les matèries del temari específic contingudes en l'annex II de la convocatòria i amb les funcions a exercir com a treballador/a social en els Serveis Socials del Ajuntament de Capdepera. Per superar-la cal obtenir una qualificació mínima de 10 punts fins a un màxim possible de 20.

Es valorarà la capacitat de l'aspirant i l'aplicació dels seus coneixements teòrics en la prova plantejada, així com el coneixement del servei, funcions de la plaça objecte d'aquesta convocatòria, recursos municipals i de la zona.

La durada de l'exercici teòric serà de tres hores.

Fase de concurs

Barem de mèrits:

a) Experiència laboral (puntuació màxima: 22 punts).

- Per serveis prestats a l'administració local, com a empleat públic funcionari o laboral, en la plaça convocada o de superior categoria: 0,26 punts per mes

- Per serveis prestats a l'administració pública, com a empleat públic funcionari o laboral, en la plaça convocada o de superior categoria: 0,21 punts per mes

- Per serveis prestats a l'empresa privada en la plaça convocada o de superior categoria: 0,18 punts per mes

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat de la vida laboral expedit per l'INSS i el certificat d'empresa o de serveis prestats expedit per l'organisme que correspongui, administració pública i/o empresa privada.

b) Per estar en possessió d'altres títols superiors a l'exigit com a requisit relacionats amb Serveis Socials (puntuació màxima: 3 punts)

 

- Grau o Diplomatura en Educació Social, Psicologia, Pedagogia, Psicopedagogia: 3 punts

- Màster o títol propi oficial relacionat amb Serveis Socials o amb la plaça convocada: 1,5 punts

No es valoraran aquells títols acadèmics que hagin servit per obtenir una titulació acadèmica superior ja valorada per la Junta Qualificadora, o que hagin estat presentats com a requisit.

c) Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb l'administració pública i/o serveis socials. Es valoraran els cursos oficials d'idiomes d'anglès i alemany. (puntuació màxima: 3 punts).

 

- De 1 a 20 hores, o cursos en què no figurin les hores o crèdits: 0,3 punts per curs.

- De 21 a 40 hores: 0,4 punts per curs.

- De 41 a 60 hores: 0'5 punts per curs.

- De més de 60 hores: 0'6 punt per curs.

d) Per coneixements orals i escrits de la llengua catalana (puntuació màxima: 2 punts).

 

- Nivell C2: 1'5 punts

- Nivell LA: 2 punts. Només es valorarà el títol superior.

El nivell LA serà acumulable als anteriors. Es valoraran els certificats expedits o homologats per l'EBAP o per la Direcció General de Política Lingüística.

VUITENA.- Puntuació final

La qualificació final de la fase d'oposició i de la fase de concurs estarà determinada mitjançant la suma aritmètica de les puntuacions obtingudes a cada una d'elles, segons la puntuació màxima de cada una de les parts.

En cas d'empat, l'ordre de prelació s'ha d'establir tenint en compte la puntuació obtinguda al primer exercici; en cas de no ser suficient, es considerarà la major qualificació obtinguda al segon, i en cas de no ser suficient, en el tercer exercici.

 

​​​​​​​NOVENA.- Borsa de treball

Una vegada finalitzada la qualificació, el Tribunal elevarà a Batlia la proposta de selecció definitiva, i es dictarà un decret de constitució de la borsa de treball, per la qual es publicarà la relació d'aprovats al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la pàgina web de l'Ajuntament, ordenada de major a menor puntuació.

Quan les necessitats de servei exigeixin haver de fer ús d'aquesta borsa, des de l'Ajuntament es contactarà telefònicament amb els candidats, cosa que s'intentarà fins a tres vegades en el mateix dia i amb un mínim de 30 minuts entre telefonades, tot seguint l'ordre establert durant el procés de selecció de la borsa. El responsable de l'expedient en deixarà constància dins l'expedient.

Si no s'hagués pogut contactar amb tal persona, es contactarà amb el següent candidat, i l'anterior perdrà el seu ordre de prelació per al nomenament en curs.

El fet que un aspirant renunciï a un lloc de treball ofert suposarà que aquest passi al darrer lloc de la borsa de treball, excepte si justifica trobar-se en alguna de les situacions següents:

- Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període procedent de concessió d'excedència per tenir cura de fills o filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

- Estar prestant serveis en un lloc de la Relació de Llocs de Treball de l'Administració Pública, com a personal funcionari interí en un altre cos, escala o especialitat, com a personal laboral temporal o indefinit no fix.

- Estar prestant serveis en un lloc de la Relació de Llocs de Treball de l'Administració Pública com a personal funcionari de carrera i, en aplicació de la normativa, no poder acollir-se a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis al sector públic.

- Patir malaltia o incapacitat temporal.

La justificació de renuncia s'ha de presentar per escrit davant l'Ajuntament als 3 dies següents d'haver rebutjat l'oferta. Si una vegada transcorregut aquest termini la persona no l'hagués presentada, perdrà el seu ordre de prelació i serà relegada al darrer lloc de la llista.

Aquesta borsa té una vigència màixma de tres (3) anys i anul·la les borses anteriors existents, si n'hi hagués. La mateixa podrà esser anul.lada per una altra posterior, de realitzar-se un nou procés selectiu.

DESENA.- Incidències

Les presents bases i convocatòria poden ser impugnades conforme a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En tot allò que no hi estigui previst és d'aplicació:

- El text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

- L'Ordre APU/1461/2002, de 6 de juny, per la qual s'estableixen les normes per a la selecció i nomenament de personal funcionari interí [d'aplicació supletòria].

- La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

- El text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, aprovat pel Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril.

- La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- I, amb caràcter supletori, el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març.

 

 

ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA

_______________________________, major d'edat, amb DNI ___________, i domicili a efectes de notificacions a __________________________________, telèfon ________________ i correu electrònic ______________________________.

EXPÒS:

Que he tengut coneixement de la convocatòria de la creació d'una borsa de treball per a la categoria de treballador/a social, grup A2 de l'Ajuntament de Capdepera.

Que declar estar en possessió de totes i cada una de les condicions o requisits a la base segona de la convocatòria.

Que adjunt la següent documentació:

  • Fotocòpia del DNI

  • Fotocòpia de la titulació exigida

  • Fotocòpia dels mèrits que s'acrediten

  • Documentació acreditativa de coneixements de llengua catalana de nivell C1

  • Certificat de delictes sexuals

Per això, SOL·LICIT:

Ser admès i poder participar en el procediment selectiu per formar part d'una borsa de treball per a la categoria de treballador/a social, grup A2, de l'Ajuntament de Capdepera.

__________________, ______ de _________________ de 202__

[signatura]

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

 

 

ANNEX II ​​​​​​​Temari General

  1. La Constitució Espanyola de 1978: Estructura i contingut essencial. La reforma constitucional.

  2. Drets i deures fonamentals. La Corona.

  3. Les formes d'organització territorial de l'Estat. El procés estatutari: els Estatuts d'Autonomia. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Disposicions generals.

  4. L'acte administratiu: concepte, classes, actes nuls i anul·lables.

  5. Funcions i competències dels òrgans locals: el batle, els tinents de batle, l'ajuntament en ple, la Junta de Govern Local i les comissions informatives.

  6. Ordenances i reglaments de les entitats locals: classes, procediments d'elaboració i aprovació.

  7. El personal al servei de les Entitats Locals: Classes i règim jurídic. Els drets i els deures dels funcionaris locals.

  8. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes: Principis generals. Polítiques públiques per a la promoció de la igualtat de gènere.

  9. Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals. Principis de la protecció de dades. Drets de les persones.

  10. El procediment administratiu: principis, fases i còmput de terminis.

Temari Específic

  1. L'Estat de Benestar i els serveis socials: Els serveis socials en la Constitució Espanyola, en l'Estatut d'Autonomia, en la Llei reguladora de bases de règim local i en la Llei de Serveis Socials de les Illes Balears. Concepte, evolució històrica i situació actual.

  2. Llei 4/2009, d'11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears: Definició i característiques dels Serveis Socials comunitaris bàsics. Professionals de l'equip de Serveis Socials. Funcions del treballador social en els Serveis Socials comunitaris i Serveis Socials especialitzats. Els Serveis Socials de l'Ajuntament de Capdepera.

  3. Decret 117/2001, regulador de la Renda Mínima d'Inserció en la comunitat autònoma de les Illes Balears.

  4. Renda Social Garantida. Llei 5/2016, de 13 d'abril, de la renda social garantida: Disposicions generals. Objecte, definició i naturalesa de la prestació. Persones destinatàries, requisits i obligacions. Règim econòmic i tramitació de la prestació.

  5. L'atenció a la dona víctima de violència de gènere des dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics. Llei 01/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere: Drets de les dones víctimes de violència de gènere.

  6. Llei 39/2006, de promoció de l'autonomia personal i atenció als persones en situació de dependència: disposicions generals. La configuració del sistema. La dependència i la seva valoració. Reconeixement del dret.

  7. Llei 15/2015, de 2 de juliol, de la jurisdicció voluntària: la incapacitació. La figura del defensor judicial dins del procés d'incapacitació. La tutela. La curatela.

  8. Els menors. El maltractament infantil: marc legislatiu, concepte, tipologia i nivells de gravetat.

  9. La immigració. Problemàtica actual. Serveis i recursos a les Illes Balears. Marc legislatiu aplicable als Serveis Socials comunitaris bàsics.

  10. El Servei d'Ajuda a domicili. Conceptualització. Història. Normativa. El Servei d'Ajuda a domicili dels Serveis Socials comunitaris bàsics del municipi de Capdepera.

  11. La regidoria de Benestar Social: serveis, recursos i actuacions. La realitat social en el municipi de Capdepera. Reglamentació municipal en matèria de Serveis Socials. Principals necessitats i actuacions dels Serveis Socials.

  12. El Treball Social individual-familiar: objecte, finalitat, tècniques i instruments d'intervenció.

  13. El Treball Social grupal: objecte, finalitat, tècniques i instruments d'intervenció.

  14. El Treball Social comunitari: objecte, finalitat, tècniques i instruments d'intervenció.

  15. Famílies multiproblemàtiques: estructura, característica i perfil psicosocial.

  16. Els menors. L'acolliment institucional. L'acolliment familiar: modalitats. L'adopció.

  17. Les persones majors. El maltractament en les persones majors. Definició. Senyals d'alerta. Factors de risc. Mesures preventives. Protocols d'actuació. El paper dels Serveis Socials comunitaris bàsics.

  18. Les persones amb diversitat funcional: col·lectius vulnerables en el mercat laboral: concepte, tipologia. Factors de vulnerabilitat que caracteritzen el col·lectiu de les persones amb diversitat funcional i les possibilitats d'inserció laboral. Treball amb suport.

  19. Les drogodependències: factors de risc i factors associats al consum de drogues. Classificació de les drogues. Prevenció de les drogodependències.

  20. Salut mental. Atenció a persones afectades de trastorns cognitius i de la conducta. Aportacions del treball social.

 

Capdepera, 9 de juliol de 2020

El Batle

Rafel Fernández Mallol.