Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 6184
Convocatòria per a la concessió, en el municipi de Calvià i per a l'any 2020, de subvencions per al foment de la reactivació econòmica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ, EN EL MUNICIPI DE CALVIÀ I PER A L'ANY 2020, DE SUBVENCIONS PER AL FOMENT DE LA REACTIVACIÓ ECONÒMICA, AIXÍ COM PER A L'ADAPTACIÓ DE LOCALS A LES CONDICIONS HIGIENICOSANITÀRIES EXIGIDES PER LA COVID-19.

Article 1. Objecte de la subvenció

La present convocatòria té per objecte regular les condicions i procediments per a la concessió, en règim de concurrència competitiva amb prorrateig, de subvencions, per part de l'Ajuntament de Calvià, destinades a:

  • LÍNIA A: L'adquisició d'elements i la realització d'actuacions que contribueixin a la millora estètica interior i / o exterior d'establiments físics oberts a el públic en general.
  • LÍNIA B: L'adquisició i instal·lació, si fos el cas, per a establiments físics oberts a el públic en general, d'elements de caràcter higienicosanitari en conformitat amb la normativa dictada com a conseqüència de la malaltia COVID-19. És a dir: gel hidroalcohòlic i dispensadors, mampares de protecció, vinils de senyalització, etc.
  • LÍNIA C: Actuacions dirigides a la innovació i la digitalització de l'activitat:

i.- Equipament informàtic i electrònic.

ii.- Llicències de software.

iii.- Creació, actualització i manteniment d'un portal web per publicitar l'activitat i / o per a venda de productes o serveis.

Article 2. Règim jurídic

Per tots els extrems no previstos en aquesta convocatòria serà aplicable:

  • Llei 38/2003,de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara endavant LGS).
  • Reial Decret 887/2006,de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003,de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara endavant RLGS).
  • Llei1 9/2013,de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (en endavant Llei 19/2013).
  • Reial Decret 130/2019,de 8 de març, pel qual s'aprova la Base de Dades Nacional de subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics.
  • Pressupost municipal de l'any 2020 i les seves bases d'execució.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara endavant LPACAP).
  • Resta de normativa que sigui aplicable.

Article 3. Crèdit pressupostari.

1.- Les ajudes econòmiques previstes en les línies A i B tindran el caràcter de subvenció a fons perdut i el seu import serà de el 80% de les factures, factures proforma o pressupost presentat.

Així mateix es subvencionarà el 90% de l'import pagat en concepte de taxes per a la concessió dels títols habilitants requerits. Les taxes per a l'execució d'obres seran les calculades en funció de l'import del pressupost d'execució material subvencionable.

L'import màxim serà de nou mil euros (9000 €) en el conjunt de les dues línies.

Les ajudes econòmiques previstes en la línia C tindran també el caràcter de subvenció a fons perdut i el seu import serà de el 80% de les factures, factures proforma o pressupost presentat (IVA exclòs).

L'import màxim serà de sis mil euros (6000 €).

2.- L'assignació pressupostària per a aquesta convocatòria serà de 99.322 euros (99.322,00 €) per a l'anualitat 2020, corresponents a la partida pressupostària 603- 43.100-7.700.000, '' Pla de rehabilitació de Comerç '', ampliables.

Article 4. Publicació. Publicitat i transparència.

1.- Les bases reguladores es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (d'ara endavant BOIB), a la pàgina web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

2.- La convocatòria s'ha de registrar, en primer lloc, a la Base de Dades Nacional de Subvencions (en endavant BDNS) acompanyada de el text de la convocatòria i del seu extracte. Un cop registrada, l'extracte es publicarà, amb el codi d'identificació que s'hagi assignat la BDNS a la convocatòria, en el BOIB. El text íntegre es publicarà a la pàgina web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

3.- A l'efecte de donar compliment a les obligacions de publicitat i transparència establertes en la LGS i en la Llei 19/2013,s'haurà de remetre a la BDNS, en la seva qualitat de Sistema Nacional de Publicitat de subvencions i ajudes públiques, informació sobre les concessions, els pagaments realitzats, les resolucions de procediment de reintegrament i les resolucions fermes el procediment sancionador.

Article 5. Beneficiaris

1.- Poden ser beneficiaris les persones físiques o jurídiques. Així mateix podran ser-ho agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, tot i no tenir personalitat jurídica, puguin dur a terme els projectes, activitats o comportaments o es trobin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

En el cas d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, s'han de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de subvenció a aplicar per cada un d'ells, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. No es podrà dissoldre l'agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la LGS.

En el cas d'associacions, aquestes hauran d'estar inscrites en el Registre de la Comunitat Autònoma.

2.- Els beneficiaris han d'estar donats d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors; i, si fos el cas, en l'impost sobre activitats econòmiques (IAE); amb un epígraf corresponent a l'activitat que s'exerceix.

3.- Han de trobar-se al corrent en el pagament d'impostos, taxes i altres obligacions econòmiques amb l'Ajuntament de Calvià.

4.- No podran obtenir la condició de beneficiari les persones o entitats en qui concorrin alguna de les circumstàncies establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS.

5.- Per a les subvencions destinades a la millora estètica (línia A), a l'adquisició d'elements de caràcter higiènic-sanitaris (línia B) es requereix que s'utilitzi una instal·lació immoble (establiment físic o local) situat en el terme municipal, en què s'exerceixi una activitat de forma permanent. En relació a aquests locals:

a.- El beneficiari ha de ser el titular que s'indiqui en el títol habilitant vigent per iniciar i exercir l'activitat permanent, d'acord amb la Llei 7/2013,de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (d'ara endavant Llei 7/2013).

b.- El local ha de tenir les següents característiques:

  • La superfície útil màxima de la zona oberta a al públic en general (ús públic) ha de ser igual o inferior a tres-cents metres quadrats (300 m2u).

6.- Per al cas d'activitats que s'exerceixin al complet de forma online, s'haurà de tenir el domicili fiscal al municipi de Calvià.

Article 6. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1.- Les sol·licituds hauran de redactar d'acord el model normalitzat que es penjarà a la pàgina web corresponent del Servei de Comerç dins el portal de l'Ajuntament: www.calvia.com.

2.- Podran presentar-se en qualsevol dels llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la LPACAP.

Es pot accedir a la seu electrònica municipal a través de l'enllaç: http://www.calvia.com/web/plantilles/jstl/sede/plt/sede.plt?KPAGINA=966&KIDIOMA=1&KNODE=692.

En el següent enllaç es pot obtenir informació sobre les oficines municipals d'assistència en matèria de registres: http://calvia.com/responsive/general.plt?KPAGINA=3101&KIDIOMA=2

Es pot accedir al Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat a través de l'enllaç: https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do.Per presentar documents és necessari disposar d'un certificat digital o de sistema Cl@ve.

3.- Les sol·licituds es poden presentar durant els vint dies hàbils posteriors des del dia següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB.

4.- A les sol·licituds s'adjuntarà la documentació:

  1. Si la sol·licitud es presenta pel representant legal de l'entitat, ha d'acreditar aquesta representació per qualsevol mitjà vàlid en dret, de conformitat amb el que disposa l'article 5.4 de la LPACAP.

  2. En el cas d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica: Compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de subvenció a aplicar per cadascun d'ells. Nom de la persona representant o apoderat únic de l'agrupació. S'ha de presentar el document que expliqui els poders bastants d'aquest representant per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació.

  3. Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades.

  4. Per al cas de millora en l'estètica de l'establiment (línia A):

    • Identificació de l'establiment físic que es tracti.

    • Projecte de decoració i interiorisme, d'obra, o d'activitat en el qual es descriguin, mitjançant documentació gràfica i escrita, les diferents actuacions a realitzar i es justifiqui la millora en l'estètica de l'establiment. No caldrà presentar aquella documentació ja inclosa per a la tramitació del corresponent títol habilitant per a executar obres i, si és el cas, instal·lar. Haurà d'incloure:

      • Memòria descriptiva i justificativa.

      • Documentació gràfica de l'estat del local abans d'iniciar les actuacions: plànols de planta i / o alçats i / o fotografies, etc.

      • Documentació gràfica de l'estat de el local després de les actuacions: plànols de planta i / o alçats i / o fotografies, etc. Ubicació dels elements a adquirir, o de les obres i / o instal·lacions a realitzar.

      • Factures o, si no, factures proforma o pressupost detallat de despeses previstes per a la realització de cadascuna de les activitats o adquisicions per a les quals se sol·licita subvenció. No s'admetran aquells pressupostos que no presentin el suficient desglossament per determinar el caràcter subvencionable dels conceptes relacionats en ell.

  5. Per al cas d'adquisició i instal·lació, si és el cas, d'elements de caràcter higienicosanitari (línia B) s'ha de presentar:

    • Identificació de l'establiment físic que es tracti.

    • Factures o, si no, factures proforma del proveïdor. En el cas de despeses d'instal·lació es podrà presentar un pressupost detallat. No s'admetran aquells pressupostos que no presentin el suficient desglossament per determinar el caràcter subvencionable dels conceptes relacionats en ell.

  6. Per a les actuacions dirigides a la innovació i la digitalització (línia C):

    • Pel cas d'activitats que s'exerceixen al complet de forma online, documentació que acrediti que el domicili fiscal està en el terme municipal de Calvià.

    • Si és el cas, identificació de l'establiment físic que es tracti.

    • Factures o, si no, factures proforma del proveïdor. En el cas de creació d'un portal web es podrà presentar un pressupost detallat.

5.- Juntament amb la sol·licitud, l'interessat haurà de presentar signada una declaració responsable, per la qual es declara:

  1. En el seu cas, que la persona que ostenta la representació legal de l'entitat no està inhabilitat per a contractar amb les administracions públiques o per obtenir una subvenció.

  2. Que s'està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

  3. Que s'està al corrent de pagament de totes les obligacions fiscals amb l'Ajuntament.

  4. Que està donat d'alta en el cens d'empresaris, professionals o retenidors i, si fos el cas, en l'impost sobre activitats econòmiques (IAE), sota un epígraf de l'activitat exercida.

6.- En el cas que s'advertís que la sol·licitud, o la documentació exigides, no reuneixen els requisits que estableix aquest article, es requerirà als interessats perquè en el termini de deu (10) dies esmenin la falta o acompanyin els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de LPACAP.

 

Article 7. Comprovació de dades

1.- De conformitat amb el que estableix l'article 28 de la LPACAP, els interessats tenen el dret de no aportar documents que ja es trobin en poder de l'Ajuntament o hagin estat elaborats per qualsevol altra Administració.

2.- L'Ajuntament podrà consultar o demanar, llevat que l'interessat s'oposés a això, les dades necessàries.

Article 8. Procediment de concessió

El procediment de concessió serà el de concurrència competitiva amb prorrateig. Això vol dir que, per al cas que l'import de les subvencions superi el de la partida pressupostària, es procedirà al prorrateig, entre tots els beneficiaris, de l'import global màxim.

En aquest cas es calcularà l'import total de les subvencions, suma de les que correspondrien a cada beneficiari si no s'hagués superat el de la partida, i es calcularà el percentatge que correspon a cada beneficiari. A continuació es distribuirà l'import en funció d'aquest percentatge.

Article 9. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció.

1.- Com que no esta limitat el nombre de beneficiaris no caldrà comparar les sol·licituds presentades a fi d'establir una prelació entre les mateixes. Per tant, no cal establir criteris de valoració.

S'establiran, en els apartats següents, els criteris necessaris per a ser adjudicatari d'una subvenció.

2.- Les actuacions subvencionables han d'escometre entre l'un (1) de gener i el trenta-ú (31) de desembre de l'any 2020.

3.- En relació a la millora estètica (línia A) s'atorgaran totes aquelles subvencions que suposin una millora estètica interior o exterior d'un establiment comercial. Les actuacions subvencionables hauran de complir el següent:

  1. S'hauran ubicar a les zones d'ús públic de l'establiment o ser visibles des d'aquesta zona.

  2. En qualsevol cas les actuacions a realitzar compliran la normativa vigent d'aplicació incloses les normes urbanístiques del Pla General d'Ordenació Urbana de Calvià. Específicament i per al cas de millores en els espais exteriors, les actuacions proposades han de complir l'Ordenança Municipal Reguladora de l'estètica exterior dels establiments comercials i oferta turística bàsica i de l'ús de terrasses i zones privades amb activitat empresarial visibles des de via pública al municipi de Calvià (BOIB núm 101 de 20/07/2006 i BOIB núm 088 de 20/07/2017 -modificació-).

  3. Per a les actuacions que afectin l'estètica exterior d'un edifici o unitat d'edificació, de la qual formen part diversos titulars de locals comercials, es requerirà que en el projecte de millora estiguin inclosos tots els locals, amb la finalitat d'aconseguir una imatge unitària i no diferent per a cada local.

  4. Es consideren costos subvencionables, entre d'altres, els següents:

    • Les obres de reforma o manteniment.

    • L'adquisició de mobiliari o equipament.

    • La instal·lació, a l'exterior, de tendals o marquesines.

    • La modificació d'elements publicitaris.

    • La modificació d'instal·lacions existents.

4.- En relació a l'adquisició i instal·lació d'elements de caràcter higienicosanitari (línia B) els costos subvencionables seran els d'adquisició d'aquells que siguin obligatoris, o hagin estat recomanats, en alguna norma legal dictada com a conseqüència de la malaltia COVID -19.

5.- En relació a les actuacions dirigides a la innovació i la digitalització (línia C):

  • Cost d'adquisició d'equipament informàtic i electrònic.
  • Cost d'adquisició o renovació de llicències de software.
  • Serveis professionals així com qualsevol cost associat a la creació, actualització o manteniment d'un portal web: pagament anual a un registrador de dominis, pagament anual del hosting o servei d'allotjament de la web, email service, serveis professionals per al disseny o modificació de la pàgina web, serveis professionals per al manteniment i / o administració de la web, etc.

El portal web ha de complir:

  • Tenir el protocol de transferència de dades https.
  • Disseny web adaptatiu.
  • Si cal, tenir el portal adaptat a la Llei Orgànica de Protecció de Dades espanyola i al Reglament General de Protecció de Dades Europeu (RGPD).
  • En el cas de web amb botiga online aquesta ha de tenir passarel·la de pagament.

Article 10. Criteris per a la determinació de la quantia de la subvenció

1.- Seran despeses subvencionables les que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resultin necessaris i es realitzin en el termini establert. Seran:

  • El pressupost d'execució material (PEM) de les obres i / o instal·lacions. Entès com l'import del cost dels materials i de la mà d'obra necessaris per a l'execució d'una obra o instal·lació.
  • Cost d'adquisició -IVA exclòs- de mobiliari, equipament o elements publicitaris, elements de caràcter higienicosanitari, equipament informàtic i electrònic, o llicències de software.
  • Cost de serveis professionals.
  • Les taxes per la tramitació dels títols habilitants necessaris, segons la legislació vigent, per a l'execució de les actuacions previstes (comunicació prèvia d'obres, llicència urbanística, comunicació prèvia d'instal·lació, etc.).

2.- En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.

3.- Els ajuts econòmics que preveu les línies A i B tindran el caràcter de subvenció a fons perdut i el seu import serà de el 80% de les factures, factures proforma o pressupost presentat.

Així mateix es subvencionarà el 90% de l'import pagat en concepte de taxes per a la concessió dels títols habilitants requerits. Les taxes per a l'execució d'obres seran les calculades en funció de l'import del pressupost d'execució material subvencionable.

L'import màxim serà de nou mil euros (9000 €) en el conjunt de les dues línies.

2.- Les ajudes econòmiques previstes a la línia C tindran també el caràcter de subvenció a fons perdut i el seu import serà de el 80% de les factures, factures proforma o pressupost presentat (IVA exclòs)

L'import màxim serà de sis mil euros (6000 €).

Article 11. Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció. Termini de notificació de la resolució.

1.- L'òrgan competent per a la instrucció el procediment serà el departament de Comerç.

2.- La proposta de concessió, mitjançant l'òrgan instructor, es formularà a l'òrgan concedent per un òrgan col·legiat (Comissió de Valoració) compost pels següents membres, que comptaran amb veu i vot:

  • President: El Tinent de Batle delegat de Comerç .
  • Secretari: El secretari de l'Ajuntament o persona en qui delegui.
  • Sis vocals:
    • Regidor delegat especial per a Comerç
    • Director general de Comerç
    • Cap de Servei de Comerç
    • Inspector de Comerç
    • Tècnic del Servei de Comerç
    • Tècnic del Servei d'Urbanisme
    • Tècnic del Servei d'Informàtica.

Aquest òrgan podrà demanar tots els informes que es considerin necessaris d'altres organismes, així com requerir, a través de l'òrgan instructor, al sol·licitant a presentar documentació o aclariments.

3.- L'òrgan competent per a l'atorgament de les subvencions serà la Junta de Govern Local (JGL).

El procediment de concessió es resoldrà en el termini de quinze (15) dies des de la data d'elevació de la proposta de resolució. Mitjançant resolució s'acordarà tant l'atorgament de les subvencions com la desestimació i la no concessió, per desistiment, renúncia o impossibilitat material sobrevinguda. Es motivarà de conformitat a la present convocatòria.

La resolució posa posa fi a la via administrativa i es pot recórrer mitjançant la interposició de recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un (1) mes contat a partir de l'endemà del de la notificació, o bé directament mitjançant la interposició de recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del contenciós-administratiu corresponent, en el termini de dos (2) mesos a partir de l'endemà de l'de la publicació.

En el termini màxim de un (1) mes natural, comptat a partir de l'endemà del de l'adopció de l'acord per part de la la JGL, s'haurà de procedir a la notificació de tots els interessats que resultin de l'expedient. El termini màxim per resoldre i notificar no podrà excedir de sis (6) mesos des de la publicació de la convocatòria.

Article 12.. Drets dels beneficiaris

Els beneficiaris tindran dret a obtenir, en tot moment, el suport i la col·laboració de l'entitat local en la realització de les actuacions que es subvencionin: permisos, autoritzacions, llicències, etc.

Article 13. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions el beneficiari:

a.- Presentar una sol·licitud en temps i forma juntament amb la documentació requerida.

b.- Justificar que es tracta d'una actuació subvencionable.

c.- Si és el cas, obtenir els títols habilitants necessaris per a la realització de les actuacions i per a la modificació de l'activitat exercida:

  • El títol habilitant per a l'execució d'obres i / o instal·lacions: comunicació prèvia d'obres, llicència urbanística, comunicació prèvia d'instal·lació (i obra), etc.
  • La llicència exigida en l'Ordenança Municipal reguladora de l'estètica exterior dels establiments comercials i oferta turística bàsica i de l'ús de terrasses i zones privades amb activitat empresarial visibles des de la via pública en el municipi de Calvià.
  • El títol habilitant per a modificar l'activitat: declaració responsable d'inici i exercici de l'activitat.

d.- Justificar el compliment dels requisits i condicions.

e.- Acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

f Acceptar la subvenció. En cas que no sigui possible, haurà de renunciar expressament i motivadament, en el termini de quinze (15) dies comptats a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.

g Realitzar o executar les actuacions previstes, les que van fonamentar l'atorgament de l'ajut de conformitat amb el descrit en la memòria presentada amb la sol·licitud. S'ha de destinar l'import íntegre de la subvenció a aquesta realització o execució.

h- Donar compte de les modificacions que puguin sorgir en la realització de les actuacions, justificant-les adequadament.

i.- Comunicar al departament de Comerç qualsevol variació de les condicions que van motivar la concessió de la subvenció.

j Justificar la realització o execució de les actuacions mitjançant la presentació de factures o altra documentació.

k.- Sotmetre a les actuacions de comprovació i inspecció que el departament de Comerç consideri pertinents durant la tramitació de l'procediment.

l.- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, mentre puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

m.- Procedir al reintegrament dels fons percebuts més l'interès de demora meritat des del moment de l'abonament de la subvenció fins al moment en què s'acordi la procedència del reintegrament dels mateixos, en els supòsits previstos a la LGS i en la seva normativa de desenvolupament.

Article 14. Termini i forma de justificació per part de beneficiari de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.

1.- El beneficiari haurà de termini per justificar el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció fins al 30 d'abril de 2021.

2.- La justificació, sota responsabilitat del declarant, es farà per la modalitat de compte justificatiu simplificat. A aquest efecte haurà de lliurar la següent documentació:

  • Una memòria detallada i justificativa de l'acompliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les actuacions realitzades. S'annexaran fotografies de l'estat actual de l'establiment.
  • Una relació classificada de les despeses i inversions, amb identificador de creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si escau, data de pagament. En el cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions esdevingudes.
  • Declaració responsable de la persona beneficiària de la subvenció, mitjançant la qual s'acrediti que les despeses relacionades (hi ha de constar una relació de totes les factures i / o documents justificatius a què es refereix) corresponen sens dubte a les actuacions subvencionades.
 

Article 15. Formalització

1.- Un cop presentada la justificació de l'acompliment de la finalitat per la qual es va concedir la subvenció, es comprovarà la procedència d'aquesta per part de la Comissió de Valoració.

Si s'apreciessin defectes esmenables en la justificació presentada s'atorgarà un termini de deu (10) dies per a la seva correcció.

Es produirà la pèrdua de el dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'algunes de les causes de reintegrament.

2.- L'òrgan competent en matèria de Comerç resoldrà sobre el pagament de la quantitat corresponent a la vista del que s'ha acordat per la Comissió de Valoració.

Article 16. Mesures de garantia que, si escau, es consideri necessari constituir a favor de l'òrgan concedent, mitjans de constitució i procediments de cancel·lació.

No es considera necessari exigir garanties per assegurar el compliment dels compromisos assumits pels beneficiaris.

Article 17. Possibilitat d'efectuar pagaments anticipats i abonaments a compte, així com el règim de garanties que, si escau, hauran d'aportar els beneficiaris.

No es contempla la possibilitat de realitzar pagaments a compte o anticipats. Per tal motiu no és necessari establir un règim de garanties dels fons lliurats.

Article 18. Circumstàncies que, com a conseqüència de l'alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, podran donar lloc a la modificació de la resolució.

La Junta de Govern Local, un cop concedides les subvencions als beneficiaris, i en aplicació del principi de proporcionalitat, podrà modificar la seva assignació mitjançant resolució motivada. Hauran, per això, concórrer algunes de les següents circumstàncies:

  1. Per incompliment de les obligacions i determinacions contingudes en aquesta convocatòria.

  2. Prèvia justificació de la causa que origina la impossibilitat d'executar el que motiva la subvenció, es podrà autoritzar el canvi de la destinació de les ajudes concedides.

Article 19. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

Les subvencions concedides seran compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

Article 20. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Reintegrament.

Serà procedent el reintegrament de la subvenció en els casos que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en la seva normativa de desenvolupament.

Article 21. Recursos

Contra aquesta convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el Batle de l'Ajuntament de Calvià en el termini d'un (1) mes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. O bé, recurs contenciós administratiu davant els Tribunals competents en el termini de dos (2) mesos, comptats des de l'endemà de el de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen els articles 10 i 45 i següents de la Llei 29/1998,de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Calvià, 2 de juliol de 2020

El regidor,

Marc López Exposito