Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, CULTURA I IGUALTAT

Núm. 6183
Extracte de la convocatòria per la qual es convoquen ajudes pel procediment de registre d’entrada, amb caràcter d’urgència, per donar suport a les associacions i entitats sense ànim de lucre del sector cultural en el marc de la situació d’emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS 514809

De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3 b i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de subvencions a dalt referides, el text complet es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions.

1. Beneficiaris

1.1. Són beneficiaris d'aquestes ajudes les associacions i entitats sense ànim de lucre amb activitat econòmica dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música, l'audiovisual, i el patrimoni immaterial i la gestió cultural de les Illes Balears, que acreditin la suspensió o pèrdua d'activitat en els termes indicats en els apartats 1.2 i 1.3 de la convocatòria.

1.2. Els beneficiaris han de tenir el domicili social o l'establiment permanent a les Illes Balears.

1.3. Els beneficiaris han d'estar donats d'alta en el cens tributari i/o l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural i presentar trimestralment la declaració de l'impost sobre el valor afegit (IVA).

1.4. Els beneficiaris que optin a aquestes ajudes hauran de tenir, com a mínim, un treballador contractat de manera fixa.

1.5. Els beneficiaris que optin a aquestes ajudes han de generar activitat regular en el seu entorn habitual.

1.6. Les associacions i entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució.

La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè la Delegació de la Presidència per a la Cultura comprovi que l'associació sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte que es denegui expressament el consentiment.

b) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 8, 9 i 10 d'aquesta convocatòria.

c) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

1.7. S'exclouen de participar en aquesta convocatòria les indústries culturals i les persones físiques. Així mateix, s'exclouen les societats públiques i les entitats de dret públic, i qualsevol altra empresa o organització en la qual participi alguna administració pública.

2. Objecte

2.1. Aquesta convocatòria té per objecte donar suport, amb caràcter d'urgència, a les associacions i entitats sense ànim de lucre, amb activitat econòmica, dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música, l'audiovisual, i el patrimoni immaterial i la gestió cultural de les Illes Balears en el marc de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19.

Abasta el període subvencionable del 14 de març al 30 de juny de 2020.

2.2. Les ajudes tenen com a finalitat compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19 en els sectors esmentats.

2.3. Per acreditar la suspensió o pèrdua d'activitat, el sol·licitant ha de formular una declaració responsable (annex 3).

En tot cas, s'entendrà acreditada la pèrdua d'activitat si l'associació o entitat ha sol·licitat un ERTO, degudament autoritzat per l'autoritat laboral, d'acord amb els supòsits dels articles 22 i 23 del Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19.

3. Import i imputació pressupostària

3.1. L'import màxim que es destina a aquestes ajudes és de 150.000 € amb càrrec a la partida pressupostària 11901.413G01.48000.00, Accions públiques relatives a la COVID-19 dirigit a associacions i entitats sense ànim de lucre, del pressupost de la Delegació de la Presidència per a la Cultura de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat per al 2020.

3.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que estableix l'apartat 3.1.

3.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de forma expressa.

4. Termini de presentació de les sol·licituds

4.1. El termini per presentar les sol·licituds, que s'han d'adreçar a la Delegació de la Presidència per a la Cultura, és de vint dies hàbils comptadors des del quart dia hàbil a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.2. No s'admetrà cap sol·licitud presentada fora del termini indicat.

4.3. El sol·licitant ha de dur a terme la petició de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

4.4. Les sol·licituds s'han de presentar obligatòriament a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do.

  

Palma, 8 de juliol de 2020

La consellera de Presidència, Cultura i Igualtat,

Pilar Costa i Serra