Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 6058
Aprovació definitiva de la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius
Havent transcorregut trenta (30) dies hàbils d'exposició al públic de l'expedient relatiu a la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, l'exposició de la qual va ser publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 20 de data 15 de febrer de 2020, i no constant-hi la presentació de reclamació en aquesta Entitat, i una vegada donat compte de la seva aprovació definitiva al Ple del Consell Insular de Formentera en sessió celebrada el 26 de juny de 2020, en compliment del que preveu l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, es fa públic que ha quedat definitivament aprovada la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, el text de la qual és el següent:
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS
Article 1
Fonament i naturalesa
A l'empara del previst als articles 57 i 20.4.a) del Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març (TRHL), el Consell estableix la taxa per expedició de documents administratius i per la utilització de documentació municipal, que es regirà per la present Ordenança.
Article 2
Fet imposable
1. El fet imposable de la taxa el constitueix l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota mena de documents que expedeixi i d'expedients de què entengui l'Administració o les autoritats municipals.
2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que el particular hagi provocat o que redundi en el seu benefici, encara que no hagi existit sol·licitud expressa de la persona interessada.
3. La tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals no estarà sotmesa a aquesta taxa, com tampoc no ho estaran les consultes tributàries, els expedients de devolució d'ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol mena i els relatius a la prestació de serveis o a la realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per una altra taxa municipal o pels que aquest Consell exigeixi un preu públic.
Article 3
Subjectes passius
Són subjectes passius les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en l'interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.
Article 4
Responsables
1. Són responsables tributaris les persones físiques i jurídiques determinades com a tal a la Llei general tributària i a l'Ordenança general.
2. La derivació de responsabilitat requerirà que, amb audiència prèvia de la persona interessada, es dicti acte administratiu, en els termes previstos a la Llei general tributària.
Article 5
Beneficis fiscals
Gaudiran d'exempció aquelles persones contribuents en què concorri alguna de les següents circumstàncies:
1. Estar inscrites al Padró de Beneficència com a pobres de solemnitat.
2. Haver obtingut el benefici judicial de pobresa, respecte als expedients que hagin de sorgir efecte, precisament, en el procediment judicial en el qual hagin estat declarats pobres.
Article 6
Quota tributària
1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa que s'assenyalarà segons la naturalesa dels documents o expedients que s'han de tramitar, d'acord amb les tarifes següents:
Epígraf 1. Censos de població d'habitants
Import | |
1. Altes, baixes i alteracions en el Padró d'habitants |
4,00 |
2. Certificacions d'empadronament en el cens de població - Vigent - De censos anteriors |
4,00 4,00 |
3. Certificats de residència per viatge - Tramitats a través de l'OAC - Tramitats online, a través del web - Quan la persona per la qual es tramiti el certificat tingui la condició de jubilada |
1,00 gratuït gratuït |
4. Certificats de convivència, conducta favorable i/o mitjans de vida |
4,00 |
Epígraf 2. Certificacions i compulses
1. Certificació de documents o acords municipals |
4,00 |
2. Les altres certificacions |
8,00 |
3. Les diligències de confrontació de documents |
1,50 |
4. Per validació de poders que hagin de sorgir efectes en o. Municipals |
15,00 |
5. Compulsa de documents i Fe Pública de reconeixement de signatures |
1,50 |
Epígraf 3. Documents expedits o emesos per les oficines municipals
1. Per expedició de certificacions relatives als establiments compresos a l'article 18 de la Llei 9/1997, de 22 de desembre, de diverses mesures tributàries i administratives: |
a.1) Hotels, hostals, apartaments, habitatges turístics i similars, d'1, 2 o 3 estrelles o d'1 i 2 claus, per plaça .......36,00 |
a.2) De més de 3 estrelles o de 3 claus, per plaça......54,00 |
b.1) Restaurants, bars, cafeteries, discoteques, sales de festa i similars, per plaça .....18,00 |
La tarifa mínima dels tres apartats anteriors (a.1, a.2 i b.1) serà de........ 1.500,00 € |
2. Per cada compareixença davant el Consell per qualsevol finalitat amb constància per escrit sol·licitada per la persona interessada .............8,00 |
3. Pel visat de documents en general, no expressament tarificats, per cadascun ......1,50 |
4. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia: |
a. per foli 0,40 € pel primer foli, |
b. 0,15 € a partir del segon. |
c. Per cada contracte administratiu que es subscrigui d'obres, béns o serveis 0,00 €. |
5.Per confecció d'altes i canvi de nom dels impostos IBI, IAE i vehicles de tracció mecànica i la taxa de recollida de fems.......4,00 |
6. Pel duplicat de rebuts .....2,00 |
7. Confecció d'autoliquidació de l'impost sobre l'increment del valor dels terrenys........ 8,00 |
8. Per qualsevol altre document o expedient no tarifat expressament, per cadascun........ 8,00 |
Epígraf 4. Documents relatius a serveis d'urbanisme
1. Per cada expedient de declaració de ruïna d'edificis.......72,00 |
2. Per cada certificació que s'expedeixi de serveis urbanístics a instància de part........18,00 |
3. Per cada informe que s'expedeixi sobre característiques de terrenys o consulta per a edificació a instància de part.......72,00 |
4. Per cada expedient de concessió d'instal·lació de rètols i mostres........8,00 |
5. Per cada còpia de plànol d'alineació de carrers, eixamples, etc. per cada m2 o fracció de plànol......... 4,00 |
6. Per expedició de còpies de plànols que hi ha en l'expedient de concessió de llicència d'obra, per cada m2 o fracció de plànol .....4,00 |
7. Per cada certificació de l'arquitecte o enginyer municipal, en valoració de danys per incendis i d'altres peritatges sobre edificis: |
- Fins a 601,00 € de danys o valor ......36,00 |
- De 601,01 € a 6.010 € .......72,00 |
- De 6.010,01 € en endavant.....180,00 |
8. Certificats finals d'obra.....36,00 |
9. Certificats d'antiguitat d'edificacions......150,00 |
10. Taxa per requeriment de presentació de documentació bàsica per a la tramitació d'expedients: |
- Obra menor i certificats (per document requerit).........10,00 |
- Obra major i segregacions (per document requerit).....30,00 |
- Instruments de desenvolupament urbanístic (per document requerit)........ 50,00 |
11. Inspecció presencial dels serveis tècnics ......60,00 |
12. Llicències de segregació de parcel·les .......110,00 |
13. Llicències de segregació de parcel·les amb desvinculació ....300,00 |
14. Tramitació d'instruments de desenvolupament urbanístic ......300,00 (*) |
15. Tramitació d'autoritzacions d'activitats declarades d'interès general.....300,00 (*) |
(*) Aquestes taxes no inclouen el cost de les publicacions obligatòries, derivades de l'aplicació de la legislació vigent. |
16. Cèdules d'Habitabilitat: |
- Habitatge: primera ocupació, mancança i renovació...........25,00 |
- Local, no habitatge: primera ocupació, mancança i renovació.......75,00 |
- Edificis residencials no inclosos en el concepte d'habitatge, allotjaments turístics amb els diferents tipus i categories, així com tot conjunt d'habitacions o allotjament amb serveis comuns l'explotació dels quals es realitzi en conjunt, sota un mateix control jurídic i administratiu. Primera ocupació, mancança i renovació, per cada plaça.......10,00 |
- Duplicat de cèdula........10,00 |
Epígraf 5. Documents de sanitat i consum
1. Per cada certificació o informe sanitari que expedeixi el president perquè sorgeixi efectes fora de l'illa......15,00 |
2. Per cada papereta que lliurin els inspectors municipals veterinaris sobre reconeixement d'aus mortes, peces de caça, etc......15,00 |
3. Per cada guia de circulació o facturació de substàncies alimentàries de primera necessitat, que es presentin al visat de la Presidència......15,00 |
4. Mesura de sorolls, amb sol·licitud prèvia, o quan resulti injustificada ......15,00 |
5. Precinte d'aparells o instal·lacions......22,00 |
6. Revisió de sorolls i fums a motors i vehicles, si així ho exigeixen les Ordenances........ 15,00 |
7. Instal·lació de dipòsits de gasoil, gas propà o similars ........150,00 |
Epígraf 6. Documents relatius a llicències d'amenització
1. Per expedició de llicència municipal per l'entrada en funcionament de reproductors de música, televisors, màquines accionades per monedes i altres aparells que hagin d'obtenir llicència, per cadascun..............150,00 |
2. Per expedició de llicències que contemplin actuacions de música en viu ......72,0 |
Epígraf 7. Documents relatius a caça
Llicències de caça:
A1. Llicència anual per caçar amb armes de foc i qualsevol altre procediment autoritzat per a ciutadans d'estats membres de la Unió Europea, com també per a residents d'estats no membres de la Unió Europea ................................................................................................17,48€ |
A2. Llicència per caçar en els mateixos termes definits per a la classe A1 quan els sol·licitants del permís siguin menors de 18 anys....................................................................................................... .................................................................. 9,49€ |
A3. Llicència temporal per caçar durant dos mesos amb armes de foc o qualsevol altre procediment autoritzat per a caçadors d'estats no membres de la Unió Europea i no residents .......................................................................................................................................................130,61€ |
A4. Pròrroga de la llicència A3 per a dos mesos ....................................................................... ........................... 65,30€ |
B1. Llicència anual per caçar mitjançant qualsevol procediment autoritzat, excepte armes de foc, per a ciutadans d'estats membres de la Unió Europea, com també per a residents d'estats no membres de la Unió Europea .............. ..........................................................................9,49€ |
B2. Llicència per caçar, en els termes definits per a la classe B1, quan els caçadors siguin menors de 18 anys ....4,77€ |
B3. Llicències per caçar durant dos mesos mitjançant qualsevol procediment autoritzat, excepte armes de foc, per a caçadors d'estats no membres de la Unió Europea i no residents ...........................................................................................................................................................65,30€ |
B4. Pròrroga de la llicència B3 per a dos mesos .....................................................................................................32,61€ |
C1. Llicència anual especial per caçar mitjançant falconeria .................................................................................30,90€ |
C2. Llicència anual especial per caçar amb reclam de perdiu mascle ....................................................................15,89€ |
C3. Llicència especial per furar ............................................................................................................................. 32,61€ |
C4. Llicència anual especial per posseir una gossada amb finalitat de caçar ...................................................... 303,85€ |
Recàrrecs per caça major:
Recàrrec de la llicència A1 ...................................................................................................9,49€ |
Recàrrec de la llicència A2 ...................................................................................................4,77€ |
Recàrrec de la llicència A3 .................................................................................................65,12€ |
Recàrrec de la llicència A4 .................................................................................................32,56€ |
Recàrrec de la llicència B1 .................................................................................................. 4,50€ |
Recàrrec de la llicència B2 ...................................................................................................2,26€ |
Recàrrec de la llicència B3 .................................................................................................30,40€ |
Recàrrec de la llicència B4 .................................................................................................15,17€ |
Bonificacions:
S'ha d'aplicar una bonificació del 50 % de la taxa corresponent a la llicència de caça a les persones sol·licitants que acreditin la condició de membres de la Federació Balear de Caça.
Taxa per matrícula anual de vedats privats de caça i per a camps d'ensinistrament de gossos, com també altres activitats relacionades amb els vedats privats de caça:
Superfície (ha) | Grup I Vedat privat | Grup II Vedat intensiu |
Primeres 20 |
8,678288 euros/ha |
17,356576 euros/ha |
De 20,1 a 125 |
0,873464 euros/ha |
2,606304 euros/ha |
De 125,1 a 250 |
0,648054 euros/ha |
2,169572 euros/ha |
De 250,1 a 500 |
0,436732 euros/ha |
1,73284 euros/ha |
A partir de 500,1 |
0,352203 euros/ha |
1,29611 euros/ha |
S'estableix un recàrrec per a camps d'ensinistrament de cans en vedats no intensius de 338,44 euros.
S'ha d'aplicar una reducció del 75 % de la matrícula anual i de la taxa per a camps d'ensinistrament de cans a tots els vedats de caça de Formentera dels quals siguin titulars o acreditin la gestió directa societats federades de caçadors.
Quotes per actuacions administratives:
Creació, ampliació o segregació de vedats de caça (per unitat) .................................................36,18€ |
Per despesa de replanteig (per km) .....................................................................................11,568312€ |
Per la realització de l'informe i la inscripció (per unitat) ...........................................................10,14€ |
Per canvi de titular o baixa del vedat (per unitat) .......................................................................10,14€ |
Per expedició de duplicat de la llicència de caça o pesca .............................................................5,00€ |
Per expedició de llicència o duplicat de la llicència de caça o pesca a persones que acreditin la condició de jubilat o pensionista.................................Exempt |
L'actualització de les bases, els tipus de gravamen i les quotes tributàries que figuren en aquest epígraf es modificaran automàticament segons les aprovi cada any la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Epígraf 8. Documents relatius a agricultura
1. Inscripció en el Registre Oficial d'Establiments i Serveis Plaguicides |
Inscripció ............................................................................................................39,33€ |
Renovació ...........................................................................................................19,87€ |
Registre LOM .....................................................................................................19,87€ |
2. Inscripció en el Registre Oficial de Comerciants i Importadors de Productes Vegetals |
Inscripció ............................................................................................................39,85€ |
Renovació ...........................................................................................................19,87€ |
3. Inscripció en el Registre de Llavors i Plantes de Viver |
Inscripció ............................................................................................................34,91€ |
Renovació ...........................................................................................................19,87€ |
4. Inscripció en el Registre de Maquinària Agrícola |
Maquinària nova .................................................................................................34,91€ |
Transferència ......................................................................................................37,92€ |
Baixa /duplicat ....................................................................................................24,97€ |
L'actualització de les bases, els tipus de gravamen i les quotes tributàries que figuren en aquest epígraf es modificaran automàticament segons les aprovi cada any la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Epígraf 9. Altres expedients o documents
Per qualsevol altre expedient o document no expressament tarifat ...............24,00€
1. La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti, des que s'inicia fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i la notificació a l'interessat de l'acord recaigut.
2. Les quotes que en resulten de l'aplicació de les tarifes anteriors s'incrementaran en un 50 % quan les persones interessades sol·licitin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivin l'acreditament.
Epígraf 10. Documents relatius a Comerç
|
Import |
1. Sol·licitud de Carta d'Artesà o de Mestre Artesà . |
35,00€ |
2. Expedició de Carnet d'Artesà . |
10,00€ |
3. Renovació de Carnet d'Artesà |
10,00€ |
4. Sol·licitud de Document de Qualificació Artesanal (inspeccions) |
60,00€ |
Article 7
Acreditament
1. La taxa s'acredita quan es presenti la sol·licitud que iniciï l'actuació o l'expedient, que no es realitzarà o tramitarà sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.
2. En els casos a què fa referència el número 2 de l'article 2, l'acreditament es produeix quan s'esdevinguin les circumstàncies que originin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense sol·licitud prèvia de l'interessat però que redundi en benefici seu.
Article 8
Règim de declaració i d'ingrés
1. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació mitjançant el procediment del segell municipal adherit a l'escrit de sol·licitud o de tramitació del document o l'expedient. El segell pot ésser substituït per la impressió mecànica de la taxa.
2. L'ingrés es farà a la Tresoreria Municipal.
3. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l'article 71 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que no arribin degudament reintegrats, s'admetran provisionalment però no es podran cursar si no es repara la deficiència, per la qual cosa es requerirà l'interessat perquè, en el termini de deu dies, aboni les quotes corresponents amb l'advertiment que, passat aquest termini, si no ho ha fet es tindran els escrits per no presentats i la sol·licitud serà arxivada.
Article 9
Infraccions i sancions
Pel que fa a les infraccions i sancions tributàries que, en relació a la taxa regulada en aquesta Ordenança, resultin procedents, s'aplicarà el que disposa la Llei general tributària i l'Ordenança general.
Disposició Addicional
Modificació dels preceptes de l'Ordenança i de les referències que fa a la normativa vigent, amb motiu de la promulgació de normes posteriors
Els preceptes d'aquesta Ordenança fiscal que, per raons sistemàtiques, reprodueixin aspectes de la legislació vigent i altres normes de desenvolupament, i aquells en què es facin remissions a preceptes d'aquesta, s'entendrà que són automàticament modificats i/o substituïts, en el moment en què es produeixi la modificació dels preceptes legals i reglamentaris de què porten causa.
Disposició final
La modificació d'aquesta Ordenança entrarà en vigor una vegada s'hagi publicat al BOIB i romandrà en vigor fins que se n'acordi la modificació o derogació expressa.
Formentera, 8 de juliol de 2020
La presidenta en funcions
Ana Juan Torres