Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 6098
Bases reguladores per a la convocatòria d’ajuts econòmiques per a l’adquisició dels llibres de text pel curs 2019-2020
La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió ordinària celebrada el 3 de juliol de 2020, i en exercici de les seues competències, sobre la base d'allò proposat (conforme a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques), i l'article 10.3 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i en virtut del Decret de Presidència de data 3 de juliol de 2019, aprovat per BOIB número 102, de 25 juliol de 2019, mitjançant el qual es deleguen competències en la Comissió de Govern, i de la resta d'atribucions que li atorga la legislació vigent, adoptà, per unanimitat, el següent acord:
(...)
ANNEX “Bases reguladores per a la convocatòria d'Ajuts econòmiques per a l'adquisició dels llibres de text pel curs 2019-2020
1. Objecte de la convocatòria
Aquesta convocatòria té l'objectiu de regular la convocatòria pública i concedir ajuts econòmics per a l'adquisició de llibres de text per al curs 2019-2020, als centres educatius de primària i secundaria de Formentera que desenvolupin el programa de reutilització de llibres de texts, i ajuts individuals que estan destinats als estudiants que cursin estudis de primària o de secundària que formin part del programa de reutilització dels llibres de text, membre de família nombrosa i/o monoparental i que siguin residents a l'illa de Formentera.
Les subvencions es concediran en règim de concurrència competitiva i l'objectiu és promoure l'ús solidari i cooperatiu dels llibres de text reutilitzables dels cursos i nivells corresponents a l'ensenyament obligatori.
2. Quantia de l'ajut pressupostat
a) La quantia destinada a l'ajut té un crèdit màxim de 45.000 € (quaranta-cinc mil euros) habilitat amb càrrec a la partida pressupostària 334.48000 del pressupost anual del Consell Insular de Formentera, per a l'any 2020.
b) Es podrà subvencionar fins al 100 % de la despesa justificada.
c) En el cas que l'import de les ajudes excedeixi la disponibilitat pressupostària, totes elles es reduiran de manera proporcional.
3. Import de les subvencions
a) Centres educatius de primària i secundària que estiguin en el programa de reutilització de llibres de text:
- 50 € per a alumnat adscrit de primària
- 70 € per a alumnat adscrit de secundària
b) Al 100 % de l'aportació al fons de reutilització de llibres de text per als ajuts individuals d'alumnes, en cas de famílies nombroses i monoparentals.
Es considera despesa subvencionable aquella que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzi en el període lectiu del curs escolar 2019-2020.
4. Persones beneficiàries
a) Centres educatius de primària i secundària, de l'illa de Formentera que desenvolupin el programa de reutilització de llibres de texts.
b) Alumnat que sigui membre de família nombrosa que cursi estudis de primària, o de secundària, a l'illa de Formentera, i que formin part del programa de reutilització dels llibres de text.
c) Alumnat que sigui membre de família monoparental que cursi estudis de primària, o de secundària, a l'illa de Formentera, i que formi part del programa de reutilització dels llibres de text.
5. Termini de presentació de les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds serà de trenta dies hàbils a partir de l'endemà de la data de publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en qualsevol de les formes establertes en l'art. 30 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a partir d'ara (Llei 39/2015 d'1 d'octubre del PACAP).
No s'acceptarà cap sol·licitud fora d'aquest termini.
Aquesta convocatòria també es farà pública al tauler d'anuncis i a la web del consell: www.consellinsulardeformentera.cat.
6. Presentació de les sol·licituds
a) Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I, annex II, annex III i annex IV d'aquestes bases.
b) Es podran presentar els documents originals en la forma establerta segons l'art. 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del PACAP.
- De forma presencial mitjançant registre general electrònic de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), al c. de Ramon Llull, 6, CP 07860 Sant Francesc Xavier, Formentera, del Consell Insular de Formentera, i en els restants registres electrònics de qualsevol òrgan administratiu públic. Els documents presentats de manera presencial davant les Administracions Públiques seran digitalitzats d'acord amb l'art. 27 i la resta de normativa aplicable de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del PACAP.
- De forma telemàtica a través de l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (OVAC), a la qual es pot accedir des de la pàgina web del Consell Insular de Formentera.
c) Els aspirants han de presentar correctament emplenat l'annex que correspongui, i la documentació original adient objecte de la subvenció.
d) Si la instància o documentació original presentades fossin incorrectes o incompletes, es requerirà l'interessat perquè en un termini de deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, d'acord amb l'art. 68 i altres exigits per la legislació específica aplicable de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del PACAP.
7. Requisits i documentació a presentar
a) Centres educatius de primària i secundària de l'illa de Formentera que desenvolupin el programa de reutilització de llibres de text.
S'ha de presentar la següent documentació original:
b) Alumnat que sigui membre de família nombrosa que cursi estudis de primària, o de secundària, a l'illa de Formentera, i que formin part del programa de reutilització dels llibres de text.
S'ha de presentar la següent documentació original:
c) Alumnat que sigui membre de família monoparental que cursi estudis de primària, o de secundària, a l'illa de Formentera, i que formin part del programa de reutilització dels llibres de text.
S'ha de presentar la següent documentació original:
8. Instrucció, resolució i publicitat
L'òrgan instructor del procediment és l'àrea d'Educació del Consell Insular de Formentera, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució, en el marc de l'article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
Una vegada realitzats els actes d'instrucció que resultin escaients, per part de la Conselleria d'Educació i Cultura, com a àrea competent, amb fonament en l'informe del tècnic/a a qui correspongui el procediment de l'ajut de llibres de text, es redactaran les corresponents propostes de concessió de les ajudes que s'elevaran a la Comissió de Govern, com a òrgan competent per a la concessió. A les propostes s'expressarà la identificació de les persones beneficiàries i la quantia, així com les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.
Les ajudes es faran públiques en el tauler d'anuncis d'aquesta corporació, i a la pàgina web del consell.
9. Casos especials Les sol·licituds de casos especials o excepcionals no previstos en aquestes bases, seran objecte de resolució puntual per la Comissió de Govern, amb informe previ dels Serveis Tècnics/Jurídics d'aquest Consell Insular de Formentera.
10. Recursos
L'acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera de concessió de les citades ajudes, exhaureix la via administrativa i davant d'aquesta es pot interposar, o bé, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, és a dir, davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en el termini d'un mes des de la notificació, o bé, recurs contenciós administratiu davant els jutjats del contenciós administratiu de Palma (Mallorca), en el termini de dos mesos des de la notificació.
11. Pagament
Les ajudes que atorgui el Consell Insular de Formentera es faran efectives mitjançant transferència bancària al compte indicat per l'adjudicat a l'annex IV.
12. Compatibilitat
Aquestes ajudes seran compatibles amb altres que es puguin rebre les persones beneficiàries, d'altres administracions o entitats, públiques o privades.
13. Verificació i control
Les persones beneficiàries de les ajudes quedaran sotmeses al règim d'obligacions, intervencions i sancions que estableixen el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, i altra normativa que hi sigui d'aplicació. Són obligacions, entre d'altres, de les persones beneficiàries:
a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació de l'entitat que concedeix l'ajut i les de control financer.
b) Acreditar la realització de l'activitat al Consell Insular així com el compliment dels requisits i les condicions que determinin la concessió de l'ajuda.
Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l'ajuda podrà donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
L'incompliment d'aquestes obligacions per part de les persones beneficiàries, o l'alteració substancial de les condicions determinants de l'atorgament de l'ajuda o la concurrència de les causes de reintegrament previstes a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i en l'article 37 de la Llei 38/2003, podrà donar lloc al reintegrament de la subvenció.
14. Causes de reintegrament
Es revocarà l'ajuda i s'haurà de reintegrar totalment o parcialment l'import rebut per les persones beneficiàries i, si escau, l'interès de demora, en els casos següents:
a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es concedeixi l'ajuda.
b) L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin les condicions requerides o quan s'alterin les condicions tengudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.
c) La negativa a sotmetre's a les actuacions de control previstes o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat d'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
15. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regeix per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i tota la normativa vigent que sigui d'aplicació.
16. Llei orgànica 3/2018, de 5 desembre, de protecció de dades de caràcter personal i de garantia dels drets digitals
D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 desembre, de protecció de dades de caràcter personal i de garantia dels drets digitals, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d'aquestes beques serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d'aquest programa. Les persones interessades podran sol·licitar a l'administració l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest programa, la persona interessada autoritza el Consell Insular de Formentera a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seves obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.
17. Publicació i vigència de les bases
Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l'endemà de la seva publicació
Formentera, 9 de juliol de 2020
La vicepresidenta primera i presidenta en funcions del Consell Insular de Formentera Ana Juan Torres