Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 6094
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es modifica la Resolució de la presidenta del FOGAIBA de 19 de juny de 2020, per la qual es convoquen ajudes de suport al sector ramader davant la crisi provocada per la COVID-19
En data 20 de juny del 2020 es va publicar al BOIB núm. 112 la Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 19 de juny de 2020, per la qual es convoquen ajudes de suport al sector ramader davant la crisi provocada per la COVID-19.
Una vegada publicada, s'han detectat diverses errades i, un cop analitzades les casuístiques, s'ha detectat que una part del sector ramader quedava fora d'aquestes ajudes, per la qual cosa es considera convenient modificar la convocatòria i ampliar el termini de sol·licituds, atès el poc temps que queda perquè finalitzi.
Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Es modifica la Resolució de la presidenta del FOGAIBA de 19 de juny de 2020, per la qual es convoquen ajudes de suport al sector ramader davant la crisi provocada per la COVID-19, publicada al BOIB núm. 112, de 20 de juny de 2020, en el sentit següent:
1. Es modifica el punt 5 de l'apartat tercer, que queda redactat de la manera següent:
“5. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposa l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i també els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social s'ha d'acreditar abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.
L'acreditació del compliment d'aquest requisit es durà a terme mitjançant la presentació de les certificacions que preveu l'article 22 del Reial decret 887/2006. No obstant això, la persona interessada pot autoritzar el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació perquè comprovi d'ofici el compliment del requisit esmentat i, en aquest cas, no caldrà presentar els certificats corresponents. Quan el sol·licitant de l'ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions que preveu el paràgraf anterior o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, se n'acreditarà el compliment mitjançant una declaració responsable.”
2. El punt 1.3 de l'apartat quart queda redactat de la manera següent:
“1.3 Els porcins, menors de 4 mesos, identificats i registrats correctament d'acord amb les disposicions de la Directiva 2008/71/CE del Consell, de 15 de juliol, relativa a la identificació i al registre de porcs, i amb el Reial decret 479/2004, de 26 de març, pel qual s'estableix i es regula el Registre general d'explotacions ramaderes, que hagin sortit d'una explotació de les Illes amb destinació a una altra explotació o un escorxador, entre el 14 de març i el 20 de juny del 2020 , ambdós inclosos.”
3. Es corregeix l'error detectat al punt 1.5 de l'apartat quart, que queda redactat de la manera següent:
“1.5 Congelació i emmagatzematge, d'un mínim de 90 dies, de carn d'oví procedents del sacrifici d'animals que compleixen els requisits del punt 1.1 i 1.2 anterior. La congelació es podrà dur a terme a les mateixes instal·lacions de l'empresa o bé en instal·lacions de tercers.”
4. El punt 2.e de l'apartat sisè queda redactat de la manera següent:
“e) En cas de centres d'engreix o de tipificació, llibre d'explotació.”
5. Es modifica el punt 2.f de l'apartat sisè, que queda redactat de la manera següent:
“g) Per als sol·licitants de les ajudes que es preveuen als punts 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 i 1.6 de l'apartat quart de la convocatòria, memòria explicativa d'acord amb el model de l'annex 3 que figura a la pàgina web del FOGAIBA.”
6. Es modifica el punt 5 de l'apartat sisè, que queda redactat de la manera següent:
“5. Si la sol·licitud d'ajuda o qualsevol dels documents que siguin necessaris no reuneixen els requisits assenyalats, es requerirà a la persona interessada, mitjançant una publicació al web del FOGAIBA, que esmeni el defecte o aporti la documentació en el termini de deu dies, tal com indica l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la indicació que, si no ho fa, s'entendran desistides les sol·licituds i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit.”
7. El punt 3 de l'apartat setè queda redactat de la manera següent:
“3. D'acord amb això, es reduiran en primer lloc totes les sol·licituds corresponents a les despeses que preveu el punt 1.c de l'apartat tercer, en el mateix percentatge unitari resultant de l'ajustament pressupostari. En cas que la reducció no sigui suficient, es classificaran les sol·licituds del grup 1.a i 1.b amb els criteris següents:
1r. Agricultors menors de 40 anys a la data de finalització del termini de sol·licituds i/o dones.
2n. Explotacions amb una productivitat igual o superior a 0,8 mens /ovella i any i/o cabrits / cabra i any, calculat entre l'1 de juny de 2019 i el 31 de maig de 2020. Aquest criteri només s'aplicarà a les sol·licituds per les actuacions 1.1 i 1.2.
3r. Animals comercialitzats a través de una cooperativa.”
8. Es modifica el punt 2 de l'apartat onzè, que queda redactat de la manera següent:
“2. En el cas de la mesura 1.5, que preveu l'apartat quart d'aquesta resolució, el pagament s'efectuarà un cop que hagi finalitzat el període d'emmagatzematge i s'hagi sol·licitat el pagament, d'acord amb el model de l'annex 2, que figura a la pàgina web del FOGAIBA (A04026954), juntament amb la documentació següent:
- Memòria explicativa en què es detalli l'origen dels animals, la data de sacrifici, la data de congelació, la cambra on s'emmagatzema i la identificació dels lots.
- Registre d'entrades i sortides de productes entre el 14 de març i el 20 de juny del 2020.
- Documents i registres de pesades del producte fresc que s'ha congelat i emmagatzemat.
- En el cas que el congelat i/o l'emmagatzematge es faci en instal·lacions de tercers, contracte de manipulació i/o conservació de producte entre el proveïdor del servei on s'ubiquen les instal·lacions d'emmagatzematge i l'empresa sol·licitant, propietària del producte.
- En el cas que el congelat i/o l'emmagatzematge es faci en instal·lacions de tercers, acreditació d'inscripció al Registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments, o autorització per comprovar-ho d'ofici.”
Segon
Es modifica la data final de presentació de sol·licituds, que estableix el punt 1 de l'aparat sisè de la resolució esmentada, que passa a ser el 31 de juliol del 2020.
Tercer
Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 9 de juliol de 2020
La presidenta del FOGAIBA
María Asunción Jacoba Pía de la Concha García-Mauriño