Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 6084
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports de 7 de juliol de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per executar projectes d’educació per a la transformació social per a l’any 2020
Núm. BDNS: 514890
Fets
1. La Direcció General de Cooperació és l'òrgan competent, dins la Conselleria d'Afers Socials i Esports, en matèria de cooperació social i econòmica de caràcter exterior, i de polítiques de solidaritat i desenvolupament humà a pobles i països no desenvolupats o en vies de desenvolupament, d'acord amb el Decret 21/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. El Pla Director de la Cooperació al Desenvolupament de les Illes Balears 2020-2023 és l'eina de planificació que assenyala el camí que ha de seguir la política autonòmica de cooperació al desenvolupament i posa l'accent en la millora de la qualitat, la coordinació i la complementarietat entre els diversos actors, l'alineament amb les estratègies locals de desenvolupament, i la informació i la transparència. Juntament amb els drets humans, la participació, l'equitat de gènere i la sostenibilitat ambiental constitueixen el marc transversal que ha de determinar el conjunt de les polítiques i les actuacions de desenvolupament de les Illes Balears.
3. La Direcció General de Cooperació, conscient dels reptes que suposa l'Agenda 2030, adoptada per l'Assemblea General de l'ONU, que estableix els objectius de desenvolupament sostenible per transformar el món, considera que la solidaritat, la interculturalitat i la tolerància són tres dels valors que més s'han de potenciar per aconseguir una societat balear justa, equitativa i cohesionada. L'educació per al desenvolupament ha evolucionat significativament en les darreres dècades cap a una «sisena generació» que posa l'accent en la necessitat d'educar des d'un pensament crític, assumir responsabilitats, empoderar-se i actuar a favor de la transformació de la realitat. L'educació per a la transformació social incorpora els enfocaments local-global, polític-pedagògic, la diversitat de subjectes i agents i el treball estructurat i en xarxa, fet que comporta la incorporació de nous actors, formes de treball i metodologies.
4. L'objecte d'aquesta convocatòria de subvencions és donar suport als agents de l'educació per a la transformació social de les Illes Balears en la tasca d'aconseguir una societat balear més solidària, justa i transformadora, conscient de les situacions que viuen les persones dels països en desenvolupament i crítica amb les causes que les provoquen, especialment amb les lligades als models de desenvolupament dels països del Nord.
5. L'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2019-2020 (BOIB núm. 31, de 10 de març) indica que la Direcció General de Cooperació pot establir una convocatòria de subvencions per a projectes de sensibilització i educació entre la població balear en matèria de cooperació al desenvolupament.
6. Normativament, aquesta convocatòria es regeix pel Decret 15/2018, de 8 de juny, del règim especial de les ajudes a l'exterior en matèria de cooperació per al desenvolupament i solidaritat internacional i del Registre d'organitzacions no governamentals de desenvolupament de les Illes Balears (BOIB núm. 72, de 12 de juny). Els ajuts s'adrecen a les entitats jurídiques privades sense ànim de lucre radicades a les Illes Balears que duguin a terme activitats en matèria de cooperació al desenvolupament i solidaritat, concretament actuacions dirigides a l'educació per a la transformació social.
Per tot això, d'acord amb l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; a proposta de la directora general de Cooperació; amb l'informe previ del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports; amb l'autorització prèvia del Consell de Govern; amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per executar projectes d'educació per a la transformació social per a l'any 2020, d'acord amb els punts que consten en l'annex 1 d'aquesta Resolució i la resta d'annexos adjunts.
Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de cinc-cents vint-i-cinc mil euros (525.000 €).
Autoritzar una despesa de cinc-cents vint-i-cinc mil euros (525.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 17501.232A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020.
Designar la directora general de Cooperació òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.
Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa—es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de 2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 7 de juliol de 2020
La consellera d'Afers Socials i Esports
Fina Santiago Rodríguez
ANNEX 1
Punts de la convocatòria
1. Objecte
1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la realització de projectes i activitats d'educació per a la transformació social que es duguin a terme a les Illes Balears per impulsar els valors de la solidaritat, la tolerància, l'equitat i la justícia en l'àmbit de la comunitat balear.
1.2. En concret, poden ser objecte de subvenció:
a. Modalitat A: projectes que es desenvolupen en els centres educatius
questa modalitat inclou les activitats adreçades a fomentar l'educació per a la transformació social en l'àmbit de l'educació formal. La finalitat és generar, en el conjunt de la comunitat educativa (alumnat, claustre, PAS i AMIPA), coneixements, valors i actituds per a una cultura de la solidaritat compromesa amb la lluita contra la pobresa i l'exclusió, així com amb el desenvolupament humà incloent, equitatiu i sostenible.
b. Modalitat B: projectes que es desenvolupen fora de l'àmbit dels centres educatius
Aquesta modalitat inclou les activitats adreçades a divulgar valors d'equitat, justícia, tolerància i solidaritat a la població balear. La finalitat és millorar el coneixement de la situació sociocultural, política, econòmica i ambiental dels països del Sud, així com de les causes que provoquen les desigualtats entre països, i transformar la societat.
1.3. Queden exclosos els projectes que incloguin ambdues modalitats en un únic projecte.
1.4. La finalitat i els requisits específics corresponents a cada una de les dues modalitats objecte d'aquesta convocatòria es descriuen en els annexos 2 i 3 de la Resolució.
1.5. Els projectes que es presentin han de contribuir a assolir algun o alguns dels objectius següents, sempre lligats a la situació dels països del Sud i a la connexió entre les dimensions local i global:
1.6. Aquesta convocatòria es regeix pel Decret 15/2018, de 8 de juny, del règim especial de les ajudes a l'exterior en matèria de cooperació per al desenvolupament i solidaritat internacional i del Registre d'organitzacions no governamentals de desenvolupament de les Illes Balears (BOIB núm. 72, de 12 de juny).
2. Import i crèdit pressupostari
2.1. L'import màxim que es destina a la convocatòria és de cinc-cents vint-i-cinc mil euros (525.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 17501.232A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020. Aquesta distribució té caràcter estimatiu i l'alteració eventual no exigeix la modificació de la convocatòria, sens perjudici de la tramitació del procediment pressupostari i comptable que pertoqui, si escau.
2.2. L'import màxim previst es pot ampliar mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que preveu l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta ampliació no implica ampliar el termini per presentar sol·licituds ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.
3. Forma i termini de presentació de sol·licituds
3.1. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds i els formularis de projectes, degudament emplenats, d'acord amb els models facilitats per la Direcció General de Cooperació i disponibles al web http://dgcooper.caib.es.
3.2. Les sol·licituds que es presentin telemàticament s'han d'adreçar a la Direcció General de Cooperació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (codi DIR3 A04013498) per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es), d'acord amb l'article 14, apartats 2 i 3, de la Llei 39/2015.
3.3. Les sol·licituds es poden presentar en el Registre de la Conselleria d'Afers Socials i Esports (plaça de la Drassana, 4, 07012 Palma) o a qualsevol dels llocs que estableixen l'article 16 de la Llei 39/2015 i l'article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Les sol·licituds que es presentin en oficines de correus han d'anar en un sobre obert per ser datades i segellades abans de ser certificades, d'acord amb l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En cas que l'oficina de correus no dati i segelli la sol·licitud, s'entén com a data vàlida de presentació la d'entrada en el Registre de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu de la Direcció General de Cooperació, s'ha d'enviar per fax (al 971 17 60 40) o per correu electrònic (info@dgcooperacio.caib.es) el full de la sol·licitud, amb el segell d'entrada dins el termini, a la Direcció General de Cooperació, en el termini màxim de les 24 hores següents a la presentació. De la mateixa manera, si s'envia per correu certificat, s'ha d'enviar per fax o per correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l'oficina de correus, en què consti que s'ha tramès dins el termini hàbil de presentació.
3.4. El termini de presentació de les sol·licituds s'inicia l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el dia 4 de setembre de 2020.
3.5. La presentació de la sol·licitud de subvenció implica l'acceptació de les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria i en el Decret 15/2018.
3.6. Amb la sol·licitud s'ha de presentar el formulari del projecte i el pressupost adjunt, en format electrònic (document de text i full de càlcul).
3.7. La sol·licitud s'ha de presentar amb tots els apartats emplenats.
3.8. El formulari s'ha de presentar amb tots els apartats emplenats, atès que els que es deixin buits o incomplets no obtindran puntuació. Només es valorarà la informació que consti en el formulari. La manca de presentació del formulari o d'algun dels apartats no és esmenable.
3.9. La presentació del formulari en un model distint del que s'estableix per a aquesta convocatòria implica l'exclusió i la no valoració del projecte.
4. Entitats beneficiàries i requisits
4.1. De conformitat amb l'article 4.2.b) del Decret 15/2018, poden ser beneficiàries de les subvencions que estableix aquesta convocatòria les entitats jurídiques privades sense ànim de lucre radicades a les Illes Balears que duguin a terme activitats en matèria de cooperació al desenvolupament i solidaritat. S'entén per radicades a les Illes Balears que estiguin inscrites en el Registre d'Associacions o en el Registre de Fundacions de les Illes Balears o, en el cas que estiguin inscrites en un registre d'àmbit estatal, que disposin d'una seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears. S'entén per disposar de delegació permanent i activa tenir seu social o delegació amb establiment permanent a les Illes Balears i disposar d'un equip de gestió o un òrgan de treball amb capacitat de decisió a les Illes Balears que pugui assumir la responsabilitat directa dels projectes o les actuacions per als quals se sol·licita la subvenció, així com estar en condicions de facilitar en qualsevol moment a la Direcció General de Cooperació qualsevol aclariment, informació i documentació sobre la comptabilitat i la gestió del projecte durant les fases de seguiment, execució i justificació.
4.2. Les entitats esmentades en el punt anterior han de complir els requisits següents:
4.3. Poden participar en l'execució d'algunes activitats altres entitats socials o agents experts en les matèries objecte del projecte. En tot cas, únicament es considerarà beneficiària de la subvenció l'entitat sol·licitant i s'ha de respectar la limitació que estableix l'article 23.1 del Decret 15/2018.
5. Documentació que s'ha de presentar
5.1. Totes les entitats sol·licitants han de presentar la sol·licitud signada per la persona que les representa legalment. A aquesta sol·licitud s'ha d'adjuntar el formulari de projectes d'educació per a la transformació social de la modalitat que correspongui, d'acord amb l'apartat 1.2, disponible al web http://dgcooper.caib.es. Aquest formulari, que és un document indispensable per a l'admissió de la sol·licitud, amb tots els apartats emplenats, s'ha de presentar en paper i en suport informàtic. A més, amb la sol·licitud i el formulari corresponent, s'ha de presentar l'original o una còpia compulsada de la documentació següent:
5.2. No és necessari presentar els documents que estableix el punt 5.1, a excepció dels que indiquen els apartats g), h) i i) ─que s'han de presentar necessàriament─, si no s'ha produït cap modificació des de la darrera sol·licitud de subvenció presentada en qualsevol convocatòria de subvenció de la Direcció General de Cooperació. En aquest cas, la persona que representa legalment l'entitat ha de fer constar aquesta circumstància en una declaració escrita.
5.3. L'entitat sol·licitant pot presentar voluntàriament qualsevol altra documentació escrita o gràfica que avali l'execució del projecte. Aquesta documentació complementària s'ha de presentar com a annex i únicament en suport informàtic. Amb la documentació, és necessari incloure una llista dels annexos presentats. En cap cas, l'aportació d'aquest material no substitueix la informació inclosa en el formulari.
5.4. Amb relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, s'ha de notificar a la Direcció General de Cooperació qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es notifiqui el tancament de l'expedient.
5.5. En cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeixen el Decret 15/2018 i aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació esmentada en els paràgrafs anteriors, s'ha de requerir l'entitat interessada perquè esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, amb l'advertiment que, si transcorre el termini de deu dies hàbils i no l'ha esmenat, es considerarà que desisteix de la petició i s'arxivarà l'expedient sense més tràmits, amb la resolució prèvia corresponent, en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.
5.6. Així mateix, si el procediment de concessió posteriorment es paralitza per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de l'ajut, l'òrgan instructor l'ha d'advertir que, transcorregut un termini de quinze dies hàbils, se'n produirà la caducitat. Si acaba aquest termini i l'entitat sol·licitant no ha duit a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l'òrgan instructor ha de proposar a l'òrgan competent per resoldre el procediment l'arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, l'ha de notificar a l'entitat interessada.
5.7. Els projectes de la modalitat A han d'incloure una acreditació signada per la direcció del centre que manifesti que el centre coneix el projecte en detall i té la
intenció de participar-hi. Aquesta acreditació es pot presentar juntament amb la sol·licitud o, com a màxim, quinze dies abans d'iniciar les activitats a cada centre.
5.8. S'ha de presentar el certificat que acrediti que les persones que treballen, professionalment o voluntàriament, o fan activitats en contacte habitual amb menors no consten en el Registre de delinqüents sexuals, segons la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, i la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat. Aquest certificat es pot presentar juntament amb la sol·licitud o, com a màxim, quinze dies abans d'iniciar les activitats.
6. Nombre de projectes i durada
6.1. Cada entitat sol·licitant pot presentar fins a un màxim de dos projectes en aquesta convocatòria.
6.2. La durada màxima dels projectes que es presentin és de dotze mesos, comptadors des de la data d'inici. En qualsevol cas, els projectes es poden haver iniciat a partir de l'1 de gener de 2020.
6.3. Es considera que els projectes subvencionats han acabat una vegada transcorregut el termini d'execució previst, comptador des de la data d'inici del projecte, sense perjudici de què sigui d'aplicació allò que disposen els articles 10.3 i 25 del Decret 15/2018, per raó de la concurrència de situacions excepcionals que afectin directament l'execució del projecte, com ara puguin ser crisis sanitàries com la recent de la COVID que obligui a noves restriccions de moviment i concentració de persones o d'altres situacions excepcionals no previstes.
7. Import de la subvenció
7.1. L'import màxim que es pot sol·licitar per un projecte és de 30.000,00 € (trenta mil euros).
7.2. En tots els casos es pot sol·licitar una subvenció equivalent al 100 % del pressupost total del projecte.
7.3. L'annex 2 estableix els criteris objectius per concedir les subvencions de la modalitat A, i l'annex 3, els criteris objectius per concedir les subvencions de la modalitat B, així com els punts assignats a cada apartat dels formularis.
8. Tipus de despeses subvencionables
8.1. Són despeses susceptibles d'ajut les que detalla l'article 24 del Decret 15/2018, amb les precisions que estableix aquesta convocatòria.
8.2. Es consideren despeses directes subvencionables les següents:
8.3. Es consideren despeses indirectes subvencionables les relatives al funcionament i al seguiment de l'entitat sol·licitant a les Illes Balears (administratives, relatives a la formulació i al seguiment, de comunicació, etc.). Aquestes despeses s'han d'especificar en el desglossament pressupostari del projecte i s'han d'imputar dins el període d'execució del projecte. A aquest concepte es pot imputar un màxim del 8 % del cost total del projecte. La conveniència de les despeses indirectes o administratives es valora tenint en compte el conjunt del projecte.
8.4. Les entitats beneficiàries han de reinvertir en el projecte aprovat, com a despeses directes i en les partides que no tenguin limitació percentual, tots els interessos, ingressos financers o de qualsevol caràcter que la subvenció generi fins al moment en què es faci la despesa.
8.5. En cap cas, no són subvencionables les despeses següents:
En cap cas, no es finançaran activitats dirigides a la difusió o la publicació de butlletins de la mateixa entitat (excepte els dirigits a fer difusió de les activitats subvencionades pel projecte) ni a l'organització d'assemblees, trobades o seminaris interns de l'entitat sol·licitant, ni activitats dirigides a la captació de fons.
9. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment
9.1. La iniciació del procediment de concessió de subvencions es produeix d'ofici per resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports, i es fa efectiva mitjançant la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9.2. La competència per a la instrucció del procediment correspon a la directora general de Cooperació, que ha de verificar el compliment dels requisits i formular la proposta de resolució, d'acord amb el que estableix el Decret 15/2018.
9.3. La competència per resoldre el procediment correspon a la consellera d'Afers Socials i Esports.
9.4. Les resolucions, tant de concessió com de denegació, han de ser motivades i s'han de dictar en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la data final de presentació de sol·licituds. La resolució s'ha de notificar individualment a cada entitat.
9.5. Contra aquestes resolucions —que exhaureixen la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, no es pot interposar cap recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt expressament el recurs de reposició interposat o se n'hagi produït la desestimació presumpta.
10. Ordenació i instrucció del procediment
10.1. Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i estendre una acta de la sessió, que han de signar el president o presidenta i el secretari o secretària i que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
10.2. El règim de constitució i funcionament de la Comissió Avaluadora s'ha d'ajustar a les normes que conté la secció tercera del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
10.3. La Comissió Avaluadora està formada pels membres següents:
- President o presidenta: el cap del Servei de Cooperació o la persona que delegui.
- Vocals:
- Secretari o secretària: un funcionari o funcionària de la Direcció General de Cooperació, que ha de designar el president o presidenta, amb veu però sense vot.
10.4. Quan el president o presidenta de la Comissió Avaluadora ho estimi necessari, poden incorporar-se a la Comissió, amb veu però sense vot, les persones que es considerin adequades, amb coneixements o experiència en matèria d'educació per a la transformació social o expertes en la matèria objecte del projecte, o les que hagin valorat el projecte.
11. Forma d'adjudicació i determinació de l'import de les subvencions
11.1. La concessió de la subvenció s'ha de dur a terme pel procediment de concurs. A aquest efecte, s'entén per concurs el procediment per mitjà del qual els ajuts o subvencions es concedeixen a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, per establir-hi una prelació amb l'aplicació dels criteris de valoració que fixa l'annex 2, fins a obtenir un nombre de punts comprès entre 0 i 100.
11.2. Els projectes que obtenguin una puntuació igual o superior a 70 punts poden ser finançats íntegrament, sens perjudici que s'hi apliqui algun factor de correcció, sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària. Els ajuts s'han de repartir d'aquesta manera fins a exhaurir la disponibilitat pressupostària.
11.3. Si la disponibilitat pressupostària no és suficient per subvencionar tots els projectes que hagin obtingut 70 punts o més, s'han de finançar per ordre decreixent de punts. Si hi ha diferents projectes que hagin obtingut la mateixa puntuació, per determinar quins són els que es proposen per obtenir l'ajut, s'han de comparar successivament cada un dels apartats següents de l'annex 2, en aquest ordre:
11.4. Si una vegada distribuït successivament el crèdit entre els diferents projectes el crèdit pressupostari disponible és insuficient per subvencionar l'import total sol·licitat pel darrer possible beneficiari, es notificarà la proposta de resolució a l'entitat interessada perquè accepti o no la subvenció proposada, o reformuli el projecte, d'acord amb el punt 12 d'aquesta convocatòria i l'article 19 del Decret 15/2018. En el cas que l'entitat no accepti la subvenció o presenti una reformulació que l'Administració no admeti, es proposarà l'atorgament de la subvenció de manera successiva a tots els beneficiaris que segueixin l'ordre de prelació fixat de conformitat amb el punt anterior.
11.5. En el cas que alguna entitat beneficiària renunciï a l'ajut, l'òrgan que el concedeix l'atorgarà a l'entitat sol·licitant o les entitats sol·licitants següents per ordre de puntuació, sense necessitat de fer una nova convocatòria, sempre que, amb la renúncia d'alguna de les entitats beneficiàries, s'hagi alliberat crèdit suficient per atendre, com a mínim, una de les sol·licituds no subvencionades per manca de crèdit pressupostari. L'òrgan que concedeix l'ajut notificarà la proposta a les entitats interessades. Una vegada que l'entitat sol·licitant o les entitats sol·licitants hagin acceptat la proposta, es dictarà l'acte de concessió i es notificarà.
12. Reformulació i factors de correcció del projecte
12.1. Segons l'article 9.4 del Decret 15/2018, l'òrgan instructor pot aplicar factors de correcció consistents a reduir o excloure determinades despeses directes o indirectes relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia, que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.
12.2. Quant a la reformulació, cal atenir-se al que disposa l'article 19 del Decret 15/2018. El termini d'audiència prèvia i reformulació del projecte és de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi rebut la proposta de resolució provisional.
12.3. En la fase d'audiència prèvia, l'entitat responsable del projecte ha de comunicar per escrit a l'òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s'han d'especificar, o bé si presenta una proposta de reformulació pressupostària i tècnica del projecte inicial que s'ajusti a la quantia proposada. La reformulació s'ha de presentar, en paper i en suport informàtic, segons el formulari que proporciona la Direcció General de Cooperació, disponible al web http://dgcooper.caib.es. En el cas que s'apreciïn defectes esmenables en la reformulació presentada, s'ha de concedir a l'entitat interessada un termini de deu dies hàbils per esmenar-los.
12.4. La reformulació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.
12.5. En la proposta de reformulació pressupostària, les aportacions pròpies i de tercers poden ajustar-se proporcionalment a la reducció de la subvenció. En cap cas, aquest ajust no pot implicar un increment del percentatge de cofinançament de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears respecte del que apareix en el pressupost del projecte inicial.
13. Acceptació o renúncia de la subvenció
13.1. L'òrgan instructor notificarà individualment la proposta de resolució de concessió a cada entitat que hagi obtingut la puntuació exigida i li donarà un termini de deu dies hàbils comptadors des de la notificació per acceptar la subvenció o renunciar-hi.
13.2. En cas d'acceptació, dins aquest termini, la persona que representa legalment l'entitat ha de comunicar per escrit a la Direcció General de Cooperació la data definitiva d'inici del projecte, amb indicació del dia, el mes i l'any. Així mateix, la renúncia a la subvenció s'ha de dur a terme de manera expressa per qualsevol mitjà que en permeti la constància.
13.3. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el termini indicat des de la notificació de la proposta de resolució no es fa constar el contrari. S'entén que la data d'inici és la que consta en el projecte. En cas que l'entitat hagi indicat únicament el mes i l'any d'inici del projecte, es considerarà que la data d'inici és el primer dia del mes indicat. En tot cas, el projecte s'ha d'iniciar en el termini de trenta dies naturals des que s'hagi fet efectiu el pagament de la subvenció a l'entitat interessada, fet que ha de comunicar per escrit amb indicació de la data d'inici del projecte (dia, mes i any).
14. Pagament de les subvencions
14.1. Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'han de pagar íntegrament, una vegada resolta la concessió de la subvenció, mitjançant una bestreta del 100 %. Les entitats beneficiàries no han de presentar cap de les garanties a què fa referència l'article 25.1 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atesa l'autorització prèvia del Consell de Govern de 12 de juny de 2020, d'acord amb l'article 37 del Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 25.3 del Decret 75/2004.
14.2. Les entitats beneficiàries que hagin iniciat l'execució del projecte aprovat a partir de la publicació de la convocatòria i no el puguin continuar sense l'ajut econòmic sol·licitat ho han de comunicar formalment i de manera immediata a la Direcció General de Cooperació, i poden deixar-ne en suspensió l'execució fins que el pagament de la subvenció es faci efectiu, sempre que aquesta suspensió no afecti la viabilitat del projecte. Des del pagament de la subvenció, disposen d'un termini màxim de trenta dies naturals per reprendre el projecte i també comunicar la data, amb indicació del dia, el mes i l'any. La suma d'ambdós terminis d'execució no pot ser superior a l'aprovat inicialment i, en cap cas, no s'hi poden imputar despeses corresponents al període en el qual el projecte ha estat en suspensió.
15. Obligacions de les entitats beneficiàries
15.1. Són obligacions generals de les entitats beneficiàries, a més de les que disposa l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, les que estableix l'article 21 del Decret 15/2018:
15.2. Són obligacions específiques de les entitats beneficiàries de subvencions en matèria d'educació per a la transformació social, les següents:
15.3. Les entitats beneficiàries han de fer constar, en tota la informació i la publicitat que es faci del projecte subvencionat, sigui quin sigui el mitjà de difusió escollit o el lloc de realització, que es du a terme amb el suport de la Direcció General de Cooperació. Així mateix, cal que l'entitat beneficiària faci constar en les obres o el material editat que s'ha rebut una subvenció de la Direcció General de Cooperació.
15.4. Quan es prevegi elaborar o emprar materials didàctics o de difusió (cartells, díptics, vídeos, etc.), abans d'elaborar-los definitivament, se n'ha de presentar un esborrany a la Direcció General de Cooperació amb trenta dies d'antelació a la publicació, perquè els aprovi expressament.
15.5. Les activitats de difusió i sensibilització s'han de dur a terme en el territori de les Illes Balears, en català o en ambdues llengües oficials. És obligatòria la revisió lingüística del material abans de publicar-lo.
16. Modificació del projecte aprovat i ampliació de terminis
16.1. Les entitats que hagin rebut ajuts estan obligades a comunicar immediatament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament del projecte subvencionat.
16.2. En el cas de modificacions substancials, és necessària l'autorització prèvia i expressa de l'òrgan que concedeix l'ajut. Es consideren modificacions substancials:
A aquests efectes, l'entitat beneficiària, amb posterioritat a la resolució de concessió i abans que acabi el termini màxim d'execució o de justificació de l'activitat, pot sol·licitar la modificació del contingut, per raó de la concurrència de les circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l'alteració de les condicions d'execució de l'activitat objecte de l'ajut. En aquests casos, l'òrgan que concedeix l'ajut pot autoritzar l'alteració, sempre que no impliqui un increment de la quantia de l'ajut concedit inicialment ni cap perjudici a tercers, mitjançant la modificació de la resolució de concessió que correspongui en cada cas.
16.3. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament després de l'aparició de les circumstàncies que les justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin. L'entitat beneficiària ha de presentar —per escrit i en suport informàtic— la nova matriu de planificació així com el pressupost per entitats finançadores i el pressupost detallat modificats.
16.4. Les modificacions que, sense alterar la quantia total de la subvenció i del valor del programa, no superin el percentatge previst estan condicionades a la comunicació a la Direcció General de Cooperació. En aquest cas, les entitats poden compensar les variacions produïdes entre les diferents partides, i això no implica la necessitat de modificar el contingut de l'acte de concessió de l'ajut.
16.5. El termini màxim per acabar l'activitat es pot ampliar d'acord amb l'article 10.3 del Decret 15/2018 en les condicions següents:
16.6. Una vegada acabada l'execució del projecte, l'entitat beneficiària pot sol·licitar, de manera motivada, una ampliació del termini màxim de justificació, sempre que no excedeixi la meitat del termini inicial, és a dir, una ampliació d'un mes i mig com a màxim, d'acord amb el que estableixen l'article 10.4 del Decret 15/2018 i l'article 32 de la Llei 39/2015.
17. Justificació del projecte aprovat
17.1. En el termini de tres mesos des de la data d'acabament de l'execució del projecte, l'entitat beneficiària ha de presentar, en paper i en suport informàtic, la justificació de la totalitat del projecte aprovat mitjançant la modalitat de compte justificatiu, que ha de contenir la documentació següent:
17.2. Quan en un projecte o activitat concorrin diverses subvencions i ajuts procedents d'altres administracions, l'entitat beneficiària ha de justificar davant la Direcció General de Cooperació l'import total de la despesa subvencionada, a més de les aportacions pròpies i de tercers finançadors que no siguin administració pública. Respecte a les aportacions d'altres administracions públiques, únicament s'ha d'acreditar l'aplicació dels fons a les activitats previstes, per a la qual cosa és suficient l'acreditació mitjançant certificats que emetin la resta d'administracions públiques que hagin finançat el programa, projecte o activitat. Les previsions que conté aquest apartat no alteren les funcions que la legislació vigent atorga a la Intervenció General de l'Administració autonòmica.
17.3. Totes les factures o documents originals justificatius de la despesa que s'imputin a la subvenció de la Direcció General de Cooperació han de dur un segell d'acord amb el model disponible al web http://dgcooper.caib.es.
17.4. Les despeses que s'imputin a la subvenció de la Direcció General de Cooperació s'han d'haver produït dins el termini d'execució real del projecte. Es poden imputar despeses fetes des de l'1 de gener de 2020 fins a la data d'acabament del projecte, sempre que estiguin compreses dins el termini d'execució del projecte.
17.5. En cap cas, no s'acceptaran les despeses associades a les activitats en centres educatius respecte de les quals no s'hagi presentat, en el termini establert en l'apartat 5.7.d) d'aquesta convocatòria, l'acreditació signada per la direcció del centre que manifesta que el centre coneix el projecte en detall i té la intenció de participar-hi.
17.6. Si s'esdevé alguna causa justificada que impedeixi raonablement el compliment de l'obligació de presentar la justificació en el termini de tres mesos des de l'acabament del projecte, l'entitat ha de sol·licitar una pròrroga mitjançant un escrit en el qual s'ha de justificar i motivar suficientment la sol·licitud d'ampliació. La sol·licitud sempre s'ha de presentar abans del venciment d'aquest termini. En cap cas, no s'ampliarà un termini vençut. Les particularitats de l'ampliació es duran a terme de conformitat amb el que estableix l'article 32 de la Llei 39/2015. Si la petició de pròrroga és procedent, la Direcció General de Cooperació autoritzarà expressament l'ampliació del termini de justificació mitjançant una resolució.
17.7. Si de la memòria final es desprèn que el cost total definitiu del projecte és inferior a l'import previst inicialment, l'entitat ha de tornar la part de la subvenció no utilitzada, sens perjudici que sigui aplicable l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
17.8. En cas que l'òrgan competent per comprovar la justificació i l'aplicació de l'ajut apreciï defectes en la justificació de l'ajut, ho comunicarà prèviament per escrit a l'entitat beneficiària amb la finalitat que els esmeni. L'entitat disposa d'un termini de quinze dies hàbils per esmenar-los.
18. Compatibilitat
Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts i subvencions, independentment de la naturalesa i de l'entitat que les concedeixi, sempre que, conjuntament o aïlladament, no superin el cost total de l'activitat objecte d'ajut.
19. Responsabilitat i règim sancionador
19.1. L'entitat beneficiària de la subvenció és l'única responsable de la realització del projecte que és el fonament de la concessió, en la forma i les condicions establertes, com també de la justificació de les despeses que deriven d'executar-lo.
19.2. Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador establerts en la normativa en matèria de subvencions sobre infraccions administratives.
20. Reintegrament, revocació i criteris de gradació
20.1. Com a pressupòsit de l'obligació de l'òrgan competent d'iniciar el procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment, s'ha de dictar i notificar una liquidació de la subvenció, d'acord amb el que estableix l'article 42 bis del Text refós de la Llei de subvencions.
20.2. Pertoquen la revocació de la subvenció i el reintegrament de les quanties percebudes en els casos que preveu la normativa vigent en matèria de subvencions.
20.3. Pel que fa a la revocació i el reintegrament de la subvenció, cal atenir-se al que disposen els articles 37 i 38 del Decret 15/2018. En aquest sentit, s'estableixen els criteris següents de gradació dels incompliments de les condicions imposades amb motiu de l'atorgament de la subvenció:
En el supòsit d'incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció, la fixació de la quantia que hagi de ser reintegrada es determinarà en aplicació del principi de proporcionalitat, el qual, no obstant això, es pot modular tenint en compte el fet que el compliment s'aproximi significativament al compliment total i que s'acrediti una actuació inequívoca tendent al compliment dels compromisos. Entre aquests possibles incompliments, són objecte de reintegrament els següents, tenint en compte el principi de proporcionalitat i els percentatges que s'indiquen:
ANNEX 2
Modalitat A: projectes que es desenvolupen en els centres educatius
1. Finalitat
Aquesta modalitat inclou les activitats adreçades a fomentar l'educació per a la transformació social en l'àmbit de l'educació formal. La finalitat és generar, en el conjunt de la comunitat educativa (alumnat, claustre, PAS i AMIPA), coneixements, valors i actituds per a una cultura de la solidaritat compromesa amb la lluita contra la pobresa i l'exclusió, així com amb el desenvolupament humà incloent, equitatiu i sostenible.
2. Requisits específics dels projectes
Els projectes han de complir els requisits següents:
3. Criteris de preferència en els projectes
Tindran preferència:
4. Criteris objectius per concedir la subvenció
A. Entitat sol·licitant (0-16 punts)
1. Presència activa a les Illes Balears, treball en xarxa i formació (fins a 7 punts):
2. Experiència en la gestió de projectes d'educació per al desenvolupament a les Illes Balears (fins a 3 punts):
3. Línies de treball en EpD de l'entitat sol·licitant (fins a 3 punts):
4. L'entitat té una estratègia d'equitat de gènere o integra la perspectiva de gènere en el funcionament i les activitats de l'entitat i preveu, almenys, els aspectes següents: paritat dins l'equip, un marc teòric i metodològic, objectius i protocols de seguiment i avaluació (fins a 3 punts).
B. Projecte (fins a 84 punts)
1. Contextualització i fonamentació del projecte (fins a 19 punts)
1.1. Abast territorial del projecte (fins a 2 punts):
1.2. Descripció adequada del context social i educatiu en el qual es vol dur a terme el projecte i del treball d'identificació duit a terme (fins a 3 punts):
1.3. Diagnòstic i justificació adequada de la necessitat del projecte (fins a 3 punts):
1.4. El projecte aborda la mirada local-global de manera principal, coherent i ajustada a la lògica del projecte i dels seus destinataris (fins a 3 punts).
1.5. Han participat en l'elaboració del projecte institucions, entitats i persones expertes externes relacionades amb el contingut del projecte (2 punts).
1.6. El projecte s'inclou en el marc d'una campanya més àmplia (2 punts).
1.7. És un projecte de continuïtat amb finançament de la Direcció General de Cooperació en alguna de les dues darreres convocatòries (2 punts).
1.8. S'especifiquen millores, amb informació precisa sobre els resultats aconseguits en fases anteriors i sobre com s'han incorporat aquests resultats en el disseny de la nova fase d'actuació (fins a 2 punts).
2. Població destinatària (fins a 7 punts)
2.1. La població destinatària directa està clarament identificada (edat, gènere, pertinença a col·lectius específics) i es concreta el nombre de persones beneficiàries (3 punts).
2.2. Es detallen les característiques, les necessitats i les motivacions de la població destinatària i es prioritzen els grups amb més necessitat d'intervenció (2 punts), o bé el projecte identifica la població destinatària, encara que la descripció de les seves necessitats i els criteris de priorització no estan prou detallats (1 punt).
2.3. En el projecte es concreten els centres educatius i es presenten els compromisos de participació (fins a 2 punts).
3. Definició de l'acció i formulació tècnica (fins a 37 punts)
3.1. La lògica vertical del projecte expressa una relació causal entre els diferents elements de la planificació: entrades i activitats amb resultats, resultats amb objectius específics i contribució d'aquests objectius a l'objectiu general (3 punts), o bé la lògica vertical del projecte és, en general, consistent, tot i que s'observen debilitats en algunes relacions causals entre els elements de planificació (1 punt).
3.2. Les activitats previstes i els recursos necessaris per dur-les a terme estan definits clarament, són adequats per aconseguir els resultats esperats i estan adaptats a la població destinatària (fins a 4 punts).
3.3. Les activitats previstes contribueixen a generar processos transformadors (fins a 3 punts).
3.4. Les activitats inclouen accions amb dos o més col·lectius de la comunitat educativa (2 punts).
3.5. El projecte es du a terme en algun centre inclòs en el Programa de Centres Educatius per a la Ciutadania Global i Transformadora (2 punts).
3.5. La planificació temporal de les actuacions és coherent (1 punt).
3.6. La metodologia de treball prevista està definida clarament (fins a 2 punts) i s'adequa als coneixements de la població destinatària (1 punt).
3.7. El tema s'enfoca de manera innovadora (fins a 2 punts).
3.8. La temàtica del projecte està relacionada amb les prioritats sectorials o geogràfiques de la cooperació de les Illes Balears (2 punts).
3.9. El projecte planteja a la població destinatària elements de reflexió o anàlisi crítica sobre els temes tractats (fins a 3 punts).
3.10. El voluntariat de l'entitat sol·licitant col·laborarà en les activitats del projecte (1 punt), i es detalla el tipus de col·laboració (1 punt).
3.11. El projecte té una dimensió participativa en la qual s'involucra la població destinatària del projecte (fins a 2 punts).
3.12. Altres actors o moviments socials i culturals participen de manera activa en el marc del projecte (fins a 2 punts).
3.13. El perfil professional de les persones que han de dur a terme les activitats està ben detallat i és adequat a les tasques que han de fer (fins a 2 punts).
3.14. Es preveu l'aprofitament o l'adaptació de materials ja creats (1 punt) i la utilització d'aquests materials es farà en un àmbit territorial diferent del d'edicions anteriors del projecte (1 punt).
3.15. El projecte inclou un pla de difusió i socialització dels resultats (fins a 2 punts).
4. Incorporació d'enfocaments transversals (fins a 3 punts)
Integració al llarg del projecte dels enfocaments transversals:
5. Seguiment i avaluació (fins a 5 punts)
5.1. Hi ha un sistema de seguiment del projecte coherent i detallat, i se'n descriuen la metodologia, les tècniques de seguiment i la participació de les persones destinatàries (fins a 2 punts).
5.2. Hi ha un sistema d'avaluació adequat (models de recollida de dades, enquestes, informes, etc.) que facilita la verificació dels resultats del projecte, i s'aporten les eines que faciliten la verificació dels resultats del projecte, que són adequades (fins a 2 punts).
5.3. S'explica de quina manera els destinataris participaran en l'avaluació del projecte (1 punt).
6. Sostenibilitat (fins a 4 punts)
6.1. L'entitat sol·licitant explica com donarà continuïtat al projecte una vegada acabada la subvenció i com s'implicarà la població destinatària (fins a 2 punts).
6.2. Hi ha compromisos o acords amb les institucions locals o organismes de les Illes Balears que donen suport a la continuïtat del projecte (2 punts).
7. Valoració econòmica del projecte (fins a 9 punts)
7.1. El pressupost està distribuït clarament per partides i desglossat per conceptes i entitats finançadores (fins a 3 punts).
7.2. Hi ha coherència i proporcionalitat entre les partides pressupostàries i els objectius i les activitats del projecte (fins a 2 punts).
7.3. Els costs no estan sobrevalorats (2 punt) i no s'hi ha hagut d'aplicar cap factor de correcció (1 punt).
7.4. Es preveu cofinançament de l'entitat sol·licitant o d'altres entitats (1 punt).
ANNEX 3
Modalitat B: projectes que es desenvolupen fora de l'àmbit dels centres educatius
1. Finalitat
Aquesta modalitat inclou les activitats adreçades a divulgar valors d'equitat, justícia, tolerància i solidaritat a la població balear, fora de l'àmbit de l'educació formal. La finalitat és millorar el coneixement de la situació sociocultural, política, econòmica i ambiental dels països del Sud, així com les causes que provoquen les desigualtats entre països, i transformar la societat.
2. Requisits específics dels projectes
Els projectes han de complir els requisits següents:
3. Criteris de preferència en els projectes
Tindran preferència:
4. Criteris objectius per concedir la subvenció
A. Entitat sol·licitant (fins a 16 punts)
1. Presència activa a les Illes Balears, treball en xarxa i formació (fins a 7 punts):
2. Experiència en la gestió de projectes d'educació per al desenvolupament (EpD) desenvolupats a les Illes Balears (fins a 3 punts):
3. Línies de treball en EpD de l'entitat sol·licitant (fins a 3 punts):
4. L'entitat té una estratègia d'equitat de gènere o integra la perspectiva de gènere en el funcionament i les activitats de l'entitat i preveu, almenys, els aspectes següents: paritat dins l'equip, un marc teòric i metodològic, objectius i protocols de seguiment i avaluació (fins a 3 punts)
B. Projecte (fins a 84 punts)
1. Contextualització i fonamentació del projecte (fins a 20 punts)
1.1. Abast territorial del projecte (fins a 2 punts):
1.2. Descripció adequada del context en el qual es vol dur a terme el projecte i del treball d'identificació duit a terme (fins a 3 punts):
1.3. Diagnòstic i justificació adequada de la necessitat del projecte (fins a 3 punts):
1.4. El projecte aborda la mirada local-global de manera principal, coherent i ajustada a la lògica del projecte i dels seus destinataris (fins a 3 punts).
1.5. Han participat en l'elaboració del projecte institucions, entitats i persones expertes externes relacionades amb el contingut o la temàtica del projecte (2 punts).
1.6. Altres actors o moviments socials i culturals participen de manera activa en el marc del projecte, i s'especifica de manera clara aquesta participació (fins a 3 punts).
1.7. El projecte s'inclou en el marc d'una campanya més àmplia (1 punt).
1.8. És un projecte de continuïtat amb finançament de la Direcció General de Cooperació en alguna de les dues darreres convocatòries (1 punt).
1.9. S'especifiquen millores, amb informació precisa sobre els resultats aconseguits en fases anteriors i sobre com s'han incorporat aquests resultats en el disseny de la nova fase d'actuació (fins a 2 punts).
2. Població destinatària (fins a 5 punts)
2.1. La població destinatària directa està clarament identificada (edat, gènere, pertinença a col·lectius específics) i es concreta el nombre de persones beneficiàries (fins a 2 punts).
2.2. Es detallen les característiques, les necessitats i les motivacions de la població destinatària i es prioritzen els grups amb més necessitat d'intervenció (3 punts), o bé el projecte identifica la població destinatària, encara que la descripció de les seves necessitats i els criteris de priorització no estan prou detallats (1 punt).
3. Definició de l'acció i formulació tècnica (0-28 punts)
3.1. La lògica vertical del projecte expressa una relació causal entre els diferents elements de la planificació: entrades i activitats amb resultats, resultats amb objectius específics i contribució d'aquests objectius a l'objectiu general (3 punts), o bé la lògica vertical del projecte és, en general, consistent, tot i que s'observen debilitats en algunes relacions causals entre els elements de planificació (1 punt).
3.2. Les activitats previstes i els recursos necessaris per dur-les a terme estan definits clarament (fins a 3 punts), són adequats per aconseguir els resultats esperats i estan adaptats a la població destinatària (fins a 2 punts).
3.3. La planificació temporal de les actuacions és coherent (1 punt).
3.4. La metodologia de treball prevista està definida clarament (fins a 3 punts).
3.5. El tema s'enfoca de manera innovadora (fins a 3 punts) i s'utilitzen metodologies innovadores (fins a 2 punts).
3.6. El projecte planteja a la població destinatària elements de reflexió o anàlisi crítica sobre els temes tractats amb una mirada de noves narratives (fins a 2 punts).
3.7. El voluntariat de l'entitat sol·licitant col·laborarà en les activitats del projecte (1 punt), i es detalla el tipus de col·laboració (1 punt).
3.8. El projecte té una dimensió participativa per la qual s'involucra la població destinatària en totes les fases del projecte (fins a 2 punts).
3.9. El perfil professional de les persones que han de dur a terme les activitats està ben detallat i és adequat a les tasques que han de fer (fins a 2 punts).
3.10. El projecte preveu la participació activa i cedeix espais per donar veu als agents del Sud o a persones de països en desenvolupament (1 punt). Aquesta participació s'explica de manera detallada i és adequada (fins a 2 punts).
4. Incorporació d'enfocaments transversals (fins a 3 punts)
Integració al llarg del projecte dels enfocaments transversals:
5. Comunicació i difusió (fins a 11 punts)
5.1. L'entitat presenta una pla de comunicació o una estratègia de difusió i de publicitat prèvia que permet que la informació arribi al màxim nombre de persones i col·lectius potencialment interessats (fins a 2 punts).
5.2. Aquest pla identifica i explica de quina manera s'utilitzaran els diversos mitjans de comunicació i també de quina manera es preveu la utilització de les noves tecnologies, per assegurar una presència social important a l'esdeveniment (fins a 2 punts).
5.3. L'estratègia de difusió del projecte preveu una periodicitat de comunicació permanent amb propostes de continuïtat del projecte (fins a 2 punts).
5.4. L'estratègia de difusió del projecte explica de quina manera es tindrà en compte el codi de conducta de les ONGD (fins a 2 punts).
5.5. L'entitat presenta un disseny de la imatge de l'actuació o, en qualsevol cas, presenta exemples de campanyes que inspirin l'esperit del seu projecte (fins a 2 punts).
5.6. L'entitat preveu la participació o la contractació d'una persona experta en comunicació (1 punt).
6. Seguiment i avaluació (fins a 4 punts)
6.1. Hi ha un sistema de seguiment del projecte coherent i detallat, i se'n descriuen la metodologia, les tècniques de seguiment i s'aporten eines de seguiment (fins a 2 punts).
6.2. Hi ha un sistema d'avaluació (models de recollida de dades, enquestes, informes, etc.) que facilita la verificació dels resultats del projecte i és adequat (fins a 2 punts).
7. Pertinència al context i sostenibilitat (fins a 5 punts)
7.1. El projecte preveu la coordinació amb altres institucions o entitats que treballen en el context, així com amb altres projectes o programes implantats en el sector (2 punts).
7.2. El projecte contribueix a estructurar i consolidar xarxes en l'educació per a la transformació social, i la informació aportada es detalla suficientment: els grups, la finalitat i els instruments (fins a 2 punts).
7.3. Hi ha compromisos o acords amb les institucions o entitats amb les quals treballa i amb les que donen suport al projecte (1 punt).
8. Valoració econòmica del projecte (fins a 8 punts)
8.1. El pressupost està distribuït clarament per partides i desglossat per conceptes i entitats finançadores (fins a 3 punts).
8.2. Hi ha coherència i proporcionalitat entre les partides pressupostàries i els objectius i les activitats del projecte (fins a 2 punts).
8.3. Els costs no estan sobrevalorats (1 punt) i no s'hi ha hagut d'aplicar cap factor de correcció (1 punt).
8.4. Es preveu cofinançament de l'entitat sol·licitant o d'altres entitats (1 punt).