Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 6022
Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 8 de juliol de 2020 per la qual es convoca un procés de contractació per constituir unes llistes de formadors per impartir diferents mòduls formatius de certificats de professionalitat a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca de les Illes Balears per al curs 2020 - 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

  1. En data 13 de febrer de 2020, es va signar la Instrucció 2/2020 per la que es modifica la Instrucció conjunta del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB i del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, per la qual s'aprova el protocol per gestionar la formació per a l'ocupació en centres educatius públics.

  2. En data 5 de març de 2020, es va signar la Instrucció 3/2020 per la que es modifica la instrucció conjunta del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB i del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, per la qual s'aprova el protocol per gestionar la formació per a l'ocupació en centres educatius públics.

  3. En data 9 de juny de 2020, es va signar la Resolució conjunta del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB i del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, per la qual s'aprova l'execució i el finançament de les accions formatives dirigides preferentment a treballadors i treballadores desocupats a impartir en els centres públics educatius pel curs 2020 - 2021.

  4. Les instruccions i resolucions conjuntes del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB i del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, que es puguin aprovar per impartir mòduls formatius de certificats de professionalitat en centres públics educatius pel curs 2020 - 2021.

Fonaments de dret

  1. Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral preveu en l'article 14.2.b) que poden impartir formació professional per a l'ocupació les administracions públiques competents en matèria de formació professional per l'ocupació, bé a través de centres propis adequats per impartir formació o bé mitjançant convenis o concerts amb entitats o empreses públiques que estiguin acreditades i/o inscrites per impartir la formació.

  2. Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional.

  3. El Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, l'ordre ES/1897/2013, de 10 d'octubre, que desplega el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, i els reials decrets pels quals s'estableixen els certificats de professionalitat dictats en la seva aplicació

Per tot això, dict la següent

Resolució

  1. Aprovar el procediment que han de regir el procés de contractació i baremació per constituir unes llistes de formadors per impartir diferents mòduls formatius de certificats de professionalitat, els quals s'inclouen en l'annex 2 d'aquesta Resolució, a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca de les Illes Balears. Aquests procediment figura com a annex 1 d'aquesta Resolució.

  2. Establir que aquesta Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la pàgina web de l'Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) i que ha d'entrar en vigor l'endemà de publicar-se.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 8 de juliol de 2020

El director general de Formació Professional

i Ensenyaments Artístics Superiors

Antonio Baos Relucio

 

ANNEX 1

Bases del procés de contractació i baremació de les persones formadores

 

Primer

Objecte

L'objecte d'aquest annex és regular el procés de contractació i baremació per constituir unes llistes de formadors amb la finalitat de cobrir l'impartició dels mòduls formatius de certificats de professionalitat que figuren en l'annex 2 dels centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca de les Illes Balears.

Segon

Requisits per a la participació

Les persones que vulguin participar en el procés de contractació han de complir els requisits específics i els requisits generals següents:

- Requisits específics:

Estar inscrit, segons marca el Decret 18/2019, de 15 de març, en el Registre públic de persones formadores per impartir accions dirigides a obtenir certificats de professionalitat (REFOIB). Cal estar inscrit al REFOIB, com a tard, el dia de la publicació en el BOIB d'aquesta Resolució.

- Requisits generals:

a)  Ser ciutadà d'algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir la nacionalitat de qualsevol altre estat on, en virtut dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per l'Estat espanyol, s'apliqui la lliure circulació de treballadors en els termes en què s'hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea.

També poden aspirar a participar-hi els cònjuges i els descendents dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, així com els descendents dels cònjuges. En cas dels descendents, han de ser menors de 21 anys o, si són majors, han de viure sota la dependència dels progenitors.

Igualment poden aspirar a participar-hi, d'acord amb el Reial decret 240/2007, les parelles dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que mantinguin una unió anàloga a la conjugal que estigui inscrita en un registre públic establert a aquest efecte en un estat membre de la Unió Europea, així com els descendents de la parella que siguin menors de 21 anys o que siguin majors d'aquesta edat però visquin sota la seva dependència.

b) Tenir 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física ni psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions com a formador.

 

Tercer

Sol·licitud d'inscripció i presentació de documentació

1. El termini per presentar la sol·licitud per formar part del procés de contractació és del 13 al 21 de juliol, ambdós inclosos.

2. Les persones interessades en participar en el procés de contractació han d'emplenar el model de sol·licitud d'inscripció establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es i a l'annex 4 d'aquesta Resolució.

3. En la mateixa sol·licitud la persona interessada ha d'especificar els mòduls formatius als quals vol optar.

4. A aquesta sol·licitud cal adjuntar la documentació següent:

a) Una còpia dels mèrits al·legats:

- Experiència professional docent.

- Formació complementària relacionada amb noves tecnologies i metodologies pedagògiques. Només s'han de valorar els diplomes, títols o certificats emesos o reconeguts per organismes oficials.

- Coneixements de català.

b) Una còpia del DNI, el passaport, el NIE o la targeta de residència en vigor.

c) Una còpia de certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

5. La documentació requerida s'ha de presentar preferentment als llocs següents:

a) Mallorca: Registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (c. del Ter, 16, planta baixa, 07009 Palma).

b) Menorca: Delegació Territorial d'Educació a Menorca (c. de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó).

c) Eivissa: Delegació Territorial d'Educació a Eivissa (v. Púnica, 23, 07800 Eivissa).

d) Formentera: Delegació Territorial d'Educació a Formentera (av. Porto-salè, 87, 07860 Formentera).

6. D'acord amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents que els interessats adrecin als òrgans de les administracions públiques es poden presentar:

a) Al registre electrònic de l'administració o organisme al qual es dirigeixin, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què es refereix l'article 2.1.

b) A les oficines de Correus, en la forma que s'estableixi per reglament.

c) A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) A les oficines d'assistència en matèria de registres.

e) En qualsevol altre lloc que estableixin les disposicions vigents.

 

Quart

Criteris per determinar l'admissió

1. Els requisits i els mèrits aportats s'han d'haver complit, reconegut o acreditat en data anterior a la publicació d'aquesta Resolució.

2. No es valoraran aquells requisits o mèrits que, a judici de la comissió de baremació, no estiguin degudament acreditats.

3. La puntuació obtinguda és la resultant d'aplicar el barem que figura en l'annex 3 d'aquesta Resolució. En cas d'empat, els criteris que s'aplicaran per resoldre són els següent:

a) Primer criteri: estar en situació de desocupació.

b) Segon criteri: el cas que hagi una infrarepresentació de dones en alguna de les llistes, prevaldrà el criteri de discriminació positiva a favor de la dona, per aplicació del II Pla d'igualtat 2016-2019 (vigent) de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

c) Tercer criteri: la persona de major edat.

d) En cas de continuar l'empat, es resoldrà per ordre d'entrada de la sol·licitud.

 

Cinquè

Publicació de les llistes de persones admeses i excloses

1. Una vegada acabat el termini de constitució de les llistes, el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors ha de dictar una resolució per aprovar:

a) La llista provisional de persones admeses, ordenades per puntuació.

b) La llista provisional de persones excloses, amb indicació del motiu d'exclusió.

El mateix dia en què es dicti aquesta resolució, s'ha de publicar a la pàgina web http://iqpib.caib.es.

2. S'ha d'obrir un termini de reclamacions de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de publicar-se les llistes provisionals, perquè les persones interessades puguin presentar al·legacions i esmenar els defectes, les errades en la valoració o l'omissió a les llistes.

3. Un cop resoltes les al·legacions, el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors ha de dictar una resolució per aprovar les llistes definitives. El mateix dia en què es dicti aquesta resolució, s'ha de publicar a la pàgina web http://iqpib.caib.es.

4. Les reclamacions s'han de presentar tal com s'especifica en els apartats 5 i 6 del punt tercer d'aquesta Resolució.

Sisè

Adjudicació per impartir els mòduls formatius de certificats de professionalitat

1. Una vegada constituïdes les llistes de formadors per impartir els diferents mòduls formatius de certificats de professionalitat s'han de cobrir les places a mesura que sorgeixi la necessitat de cobertura als centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca de les Illes Balears.

2. L'adjudicació s'ha de realitzar tal com s'especifica en la Instrucció en data 5 de març de 2020 conjunta del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB i del conseller d'Educació, Universitat i Recerca.

3. En cas de no haver-hi formadors disponibles per impartir un mòdul formatiu de certificats de professionalitat concret, el director del centre ha de presentar una oferta d'ocupació per aconseguir el perfil del formador que més s'aproximi als requisits, segons el que s'estableix a la disposició addicional segona de la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional.

4. En cas de no comptar amb el nombre mínim d'alumnes exigits per la normativa vigent per impartir el mòdul formatiu de certificat de professionalitat o en cas de produir-se qualsevol altra circumstància que impedeixi l'inici de l'activitat formativa, la contractació i designació efectuada del personal formador quedarà sense efecte i sense dret a indemnització.

Setè

Política de privacitat

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, els sol·licitants hauran de consentir expressament el tractament de les seves dades personals mitjançant la sol·licitud, per la qual cosa s'informa dels aspectes següents:

  1.  Finalitat del tractament i base jurídica: gestionar tant la inclusió a la borsa de formadors per impartir diferents mòduls formatius a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca de les Illes Balears com els processos que se'n derivin per cobrir places o substitucions a aquests centres el curs 2020-2021, d'acord amb l'article 6.1, lletres b) i c) del Reglament General de Protecció de Dades.

  2.  Responsable del tractament: Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors (Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca), situada al carrer del Ter, 16 (polígon de Son Fuster), 07009 Palma.

  3.  Termini de conservació de les dades personals: les dades s'han de conservar durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es recullen i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. És d'aplicació allò que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques s'han de conservar d'acord amb allò que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

  4.  Existència de decisions automatitzades: el tractament de les dades ha de possibilitar la resolució de reclamacions o consultes de forma automatitzada. No està prevista la realització de perfils.

  5.  Transferències de dades a tercers països: no estan previstes cessions de dades a tercers països.

  6.  Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si s'escau, en els termes que estableix el RGPD) davant el responsable del tractament esmentat anteriorment, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (www.caib.es). Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

  7.  Delegació de protecció de dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).

 

ANNEX 2

Mòduls Formatius de Certificats de Professionalitat

 

Codi del Mòdul Denominació del mòdul Illa
    Mallorca Menorca Eivissa

MF0065_2

Maquillatge social

X

 

 

MF0114_2

Muntatge d'instal·lacions frigorífiques

X

 

 

MF0115_2

Manteniment d'instal·lacions frigorífiques

X

 

 

MF0120_2

Muntatge i manteniment d'antenes col·lectives i individuals

X

 

 

MF0121_2

Muntatge i manteniment d'instal·lacions de telefonia i comunicació interior

X

 

 

MF0255_1

Aprovisionament, preelaboració i conservació culinaris

X

X

X

MF0256_1

Elaboració culinària bàsica

X

X

X

MF0257_1

Servei bàsic de restaurant-bar

X

X

 

MF0258_1

Aprovisionament, begudes i menjar ràpid

X

X

 

MF0259_2

Ofertes gastronòmiques senzilles i sistemes d'aprovisionament

X

 

 

MF0260_2

Preelaboració i conservació d'aliments

X

 

 

MF0261_2

Tècniques culinàries

X

 

 

MF0262_2

Productes culinaris

X

 

 

MF0306-2

Elaboracions bàsiques per a pastisseria i rebosteria

X

 

 

MF0355_2

Higiene i hidratació facial i corporal

X

 

 

MF0520_1

Operacions bàsiques en vivers i centres de jardinera

X

 

X

MF0521_1

Operacions bàsiques per a la instal·lació de jardins, parcs i zones verdes

X

 

X

MF0522_1

Operacions bàsiques per el manteniment de jardins, parcs i zones verdes

X

 

X

MF0620_1

Mecanitzat bàsic

X

X

 

MF0621_1

Tècniques bàsiques de substitució d'elements amovibles

X

 

 

MF0622_1

Tècniques bàsiques de preparació de superfícies

X

 

 

MF0623_1

Tècniques bàsiques de mecànica de vehicles

X

X

 

MF0624_1

Tècniques bàsiques d'electricitat de vehicles

X

X

 

MF0706_1

Arranjament d'habitacions i zones comunes en allotjaments

X

 

 

MF0707_1

Rentat de roba en allotjaments

X

 

 

MF0708_1

Planxa i arranjament de roba en allotjaments

X

 

 

MF0709_2

Ofertes de rebosteria, aprovisionament intern i control de consums

X

 

 

MF0710_2

Productes de rebosteria

X

 

 

MF0711_2

Seguretat, higiene i protecció ambiental en hoteleria

X

 

 

MF0731_1

Manteniment bàsic de motors de combustió interna i realització de guàrdies en cambra de màquines del buc

 

 

X

MF0732_1

Manteniment bàsic de màquines i equips auxiliars del buc

 

 

X

MF0733_1

Seguretat i primers auxilis a bord

X

 

X

MF0816_1

Operacions de muntatge d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió i domòtica en edificis

X

 

 

MF0817_1

Operacions de muntatge d'instal·lacions de telecomunicacions en edificis

X

 

 

MF0820_2

Instal·lacions elèctriques en edificis d'habitatges

X

 

 

MF0822_2

Instal·lacions elèctriques automatitzades i instal·lacions d'automatismes

X

 

 

MF0825_2

Muntatge i manteniment de màquines elèctriques

X

 

 

MF0835_2

Replanteig de instal·lacions solars fotovoltaiques

X

 

 

MF0836_2

Muntatge d'instal·lacions solars fotovoltaiques

X

 

 

MF0837_2

Manteniment d'instal·lacions solars fotovoltaiques

X

 

 

MF0939_3

Desenvolupament del pla de captació i registre de càmera

X

 

 

MF0940_3

Mitjans tècnics de càmera

X

 

 

MF0941_3

Il·luminació per a produccions audiovisuals

X

 

 

MF0942_3

Captació d'imatge audiovisual

X

 

 

MF0950_2

Construcció de pàgines web

X

X

 

MF0951_2

Integració de components SW en pàgines web

X

X

 

MF0952_2

Publicació de pàgines web

X

X

 

MF0969_1

Tècniques administratives bàsiques d'oficina

X

 

X

MF0970_1

Operacions bàsiques de comunicacions

X

 

X

MF0971_1

Reproducció i arxiu

X

 

X

MF0973_1

Gravació de dades

X

 

 

MF0974_1

Tractament de dades, texts i documentació

X

 

 

MF1016_2

Suport en l'organització d'intervencions a l'àmbit institucional

X

 

 

MF1017_2

Intervenció en l'atenció sociosanitària en institucions

X

 

 

MF1018_2

Intervenció en l'atenció sociosanitària en institucions

X

 

 

MF1019_2

Suport psicosocial, atenció relacional i comunicativa en institucions

X

 

 

MF1048_2

Servei de vins

X

 

 

MF1051_2

Anglès professional per a serveis de restauració.

X

 

 

MF1052_2

Servei en restaurant

X

 

 

MF1053_2

Elaboració i acabat de plats a la vista del client

X

 

 

MF1054_2

Serveis especials en restauració

X

 

 

MF1154_1

Instal·lació de canonades

X

 

 

MF1155_1

Instal·lació i manteniment de sanitaris i elements de climatització

X

 

 

MF1156_2

Muntatge d'instal·lacions calorífiques

X

 

 

MF1157_2

Manteniment d'instal·lacions calorífiques

X

 

 

MF1326_1

Preparació de comandes

 

 

X

MF1327_1

Operacions auxiliars en el punt de venda

 

 

X

MF1328_1

Manipulació i moviments amb transpaletes i carretons de mà.

 

 

X

MF1329_1

Atenció bàsica al client

 

 

X

MF1442_3

Programació didàctica d'accions formatives per a l'ocupació

X

 

X

MF1443_3

Selecció, elaboració, adaptació i utilització de materials, medis i recursos didàctics en formació professional per a l'ocupació

X

 

X

MF1444_3

Impartició i tutorització d'accions formatives per a l'ocupació

X

 

X

MF1445_3

Avaluació del procés de ensenyament – aprenentatge en formació professional per a l'ocupació

X

 

X

MF1446_3

Orientació laboral i promoció de la qualitat en la formació professional per a l'ocupació

X

 

X

MF1458_1

Manteniment bàsic de la planta propulsora, màquines i equips associats instal·lats en embarcacions esportives i d'esbarjo

X

 

 

MF1459_1

Manteniment bàsic dels sistemes elèctrics i electrònics d'embarcacions esportives i d'esbarjo

X

 

 

MF1460_1

Manteniment bàsic d'aparells d'embarcacions esportives i d'esbarjo

X

 

 

MF1818_2

Muntatge de sistemes domòtics i immòtics

X

 

 

MF1819_2

Manteniment de sistemes domòtics i immòtics

X

 

 

 

 

​​​​​​​ANNEX 3

Barem de mèrits

 

Mèrits

Puntuació

Acreditació

Experiència professional docent (si s'ha acreditat com a experiència docent s'ha de puntuar a partir de 600 hores).

1 punt per cada 50 hores impartides d'accions formatives en el sistema de formació professional per a l'ocupació o en el sistema de formació professional del sistema educatiu.

Puntuació màxima: 30 punts

Certificat d'empresa en què constin les hores o la prestació de serveis (es computarà per cada dia prestat 7,5 hores diàries).

Formació complementària relacionada amb noves tecnologies i metodologies pedagògiques.

0,5 punts per cada 20 hores de cursos de formació relacionats amb l'especialitat formativa.

Puntuació màxima: 15 punts

Diploma, títols o certificats emesos o reconeguts per organismes oficials.

Coneixements de català:   només es valorarà el nivell més alt de coneixements.

Nivell B2: 5 punts

Nivell C1: 10 punts

Nivell C2: 15 punts

Puntuació màxima: 15 punts

Certificat oficial corresponent.

Documents adjunts